Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Toms, 21.jūlijs 2017 13:11
Labdien. Gribēju uzzināt kāda ir iespēja csn cietušās puses autoīpašniekam piedzīt no vainīgā puses, izdevumus kas radīsies tajjā laika posmā kamēr auto tiks remontēts.(piem.servisa maiņas auto apmaksai)
Iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:

1. Piestādot rēķinu vainīgajam.
2. Palīgos aicinot advokātu.
3. Iesniedzot prasību tiesā.
Armands, 19.jūlijs 2017 21:40
Labdien. Meklēju stūres pastipr sūkni Hondai Accord. 1999.G. 1.8.Benz. 100kw. Lietotu nevaru atrast. Varbūt var veco restaurēt? kur?
Ēriks Griģis:

Labi, ka uzrakstījāt!
Jautājiet šeit:
www.hondaclub.lv/forums/index.ph...
Ilgvars Indrāns, 14.jūlijs 2017 11:12
Kur var veikt ekspertīzi ap 30 000 km noskrējušas automašīnas priekš. bremžu diskiem un klučiem, kam atsacīja garantijas remontu (bremzējot vibrācija uz pedāļa). Aizbildinājumi: mašīna ilgi stāvējusi, tāpēc izrūsējis robs, vajagot vairāk lietot bremzes pedāli, utml. Realitātē mašīna tiek
lietota ikdienā, stāvējusi labi ja nedēļu atvaļinājuma laikā pirms pāris mēn..
Ēriks Griģis:

1. Pie firmas pārstāvja vai viņa remontservisā.
2. Autotehniskās ekspertīzes: vteb.gov.lv/ekspertizu_veidi
3. auto.rtu.lv/lv/ieraksts/tehniska...
4. lnea.ucoz.lv/index/lnea_darbiba_...
ritenis, 12.jūlijs 2017 23:49
Labdien, Ērika kungs, šodien izdzirdēju visādus briesmu stāstus par OCTA un regresa piedziņu, apskatījos auto, un ieraudzīju ka jāmaina priekšējās riepas, jā publisks fui man, ka regulāri nesekoju līdzi, aprīlī vēl bija normālas, vēl pāris dienas būs jāpabrauc, kā ir tad mainu, krimināli arī nav, bet neatbilst likumā noteiktajam. Tāpēc jautājums vienkārši sirdsmieram vēl pāris dienām ja nu tpu tpu sanāk kāda šaize, likumā par octām
likumi.lv/doc.php?id=87547
41. punkta 2 apakšpunkts "d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;" Tur ir rakstīts nav izieta tehniskā skate un neatbilstošs stāvoklis. Tātad es bez jurista izglītības saprotu ka jāizpildās vienlaicīgi abiem nosacījumiem lai darbotos regress? Ja ir tehniskā tad policija var tikai sodu uzlikt. Man nav bijušas avārijas, soda punkti, un pēdējos 2vus gadus arī jebkādas citas problēmas ar CP, braucu prātīgi. Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Attiecībā uz regresa prasību 41.p.2.p.d), kas attiecas uz neveiktu TA.
Ja priekšējās riepas ir tā nodilušas, ka vairs neatbilst tiesību aktos noteiktajam, tad notiekot ļaunākajam, regresa prasība varētu tikt vērsta pret (41.p.4.p.) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku.
Skaidrojums!
Ļaunu nolūku vadīts autovadītājs rīkojas rupji neuzmanīgi, šī rīcība ir pielīdzināma personas ļaunprātīgai rīcībai,
kas radusies ļauna nolūka rezultātā pārkāpt tiesību aktos noteiktās prasības ceļu satiksmē,
personai apzinoties savu pārkāpumu un ar savu rīcību vai bezdarbību pārkāpumu pastiprinot,
kā rezultātā CSNg persona (autovadītājs) nodara zaudējumu trešajai personai.
Policija, protams, uzliks sodu par to un, ja atbildīs 3. vērtējumam pēc MK 466, tad noņems auto reģistrācijas numurzīmi.
Ieteikums!
Samainiet tās riepas!
Māris, 10.jūlijs 2017 17:52
Braucu ar no vācu puses uz Varšavu (ar puspiekabi), lai nebūtu jāmaksā, un, izrādās, jāmaksā. Vai nu ir jāmaksā par paralēlo bezmaksas ceļu? Paldies
Ēriks Griģis:

Kravas pārvadātāju Via Toll Polijā jūlijā ir paplašinājuši maksas ceļus kopā par 3660 km, no kuriem 360 km ir ātrās satiksmes ceļu posmi uz S8 un S19. Valsts ceļos maksa ir ieviesta uz 92. ceļa, kas iet paralēli A2, tad vēl uz 24. un 50. ceļa.
Info
No 11.2018. Polijā paredzēts ieviest jaunu maksas sistēmu par maksas ceļu izmantošanu (Mautsystem), kas būs kopīga ar Eiropas sistēmu un kuru piedāvās jauns pakalpojumu sniedzējs.
Zigis, 10.jūlijs 2017 17:10
Cik garu kravu pāri piekabei drīkstu vest ar vieglo auto un piekabi ar B kategoriju, paldies?
Ēriks Griģis:

Kopā ar kravu (un B kategorijas tiesībām) ne garāku par 18,75 m, ja svars uz piekabi un kravas nostiprināšana ar apzīmējumiem virs attiecīgi noteiktā piekabes gabarīta to atļauj!
Iknedēļas atpūtas laiks, 3.jūlijs 2017 12:49
Sakiet, vai nav risinājumi 45h gulēšanai automobilī nedēļas beigās? paldies
Ēriks Griģis:

Pirmkārt, ir risinājums, ja iepriekšējā iknedēļas atpūta bija regulāra un pavadīta (savās mājās vai hostelī ar rēķinu) ārpus automobiļa.
Tad gaidot iekraušanu no sestdienas līdz pirmdienai "pie rampas" var izmantot saīsināto iknedēļas atpūtu 44,50h un pārējo laiku, atbilstoši maiņas ilgumam, atzīmēt kā gaidīšanas laiku (konvertīti).
Otrkārt, gaidāmas izmaiņas Briseles koridoros, pēc kuru apstiprināšanas vadītājs drīkstēs pēc kārtas izmantot trīs saīsinātos iknedēļas atpūtas laikus, pavadot tos automobilī. Tas ir viens no ES mobilitātes projektiem četru nedēļu regulārajam iknedēļas vidējam atpūtas laikam (45x4)! Tad arī braukšanas laiks otrajā nedēļā 56+34 būtu jāpalielina. Kompensācija par saīsinātām iknedēļas atpūtām tad šoferim būtu veicama trešajā nedēļā - 45+21+21+21
Sīkākus paskaidrojumus par regulārajiem iknedēļas un vidējiem iknedēļas atpūtas laiku projektiem (šobrīd tādu ir trīs) uzzināsiet Briselē no ES Satiksmes Komisāres Violetas Bulc.
Uldis Serpāns, 2.jūlijs 2017 1:15
Labdien! Manai automašīnai tika veikts kapitālais motora remonts, taču jau pēc mēneša automašīna atkal salūza, jo bija iztecējis dzesēšanas šķidrums un motors bija uzvārījies. Serviss savu vainu noliedz. Tagad esmu iesniedzis rakstiski pretenzijas un gaidu atbildi. Visdrīzāk būs nepieciešams eksperta slēdziens par bojājuma iemesliem. Sakiet,lūdzu, kas varētu dot šādu slēdzienu un cik tas izmaksātu. Vai tāda ekspertīze iespējama Kurzemē (esmu no Kuldīgas)?
Ēriks Griģis:

Tehniskais eksperts meklējams Kuldīgas remontservisos Rezerve:
www.rezerve.lv/lat/parmums/konta...
un Grosauto:
www.grosauto.lv/lat/parts/stores...
vilcējs, 28.jūnijs 2017 23:26
manuprāt šajā gadījumā piekabe nebija atāķējusies, tāpēc ir divi t/l. Vieglais un vilcējs. Un abi iesaistītie sastāda saskaņoto paziņojumu.
Ēriks Griģis:

Atāķēta piekabe visbiežāk tiesiski saucas par transportlīdzekli, ar kuru tiek nodarīts zaudējumu.
Piekabe sastāvā neskaistās kā trešais transportlīdzeklis, ja sadursme notiek starp vilcēju un citu automobili.
Ja sadursme citam automobilim notiek ar sastāva piekabi, tad piekabināta piekabe var būt arī cietušā īpašnieka transportlīdzeklis un LV tiesiskā aspektā to apskata kā trešo transportlīdzekli.
Citās valstīs, bet ne visās, ir tā kā rakstāt - sastāvs un otrs automobilis!
Pēteris, 28.jūnijs 2017 18:40
Labdien! Jautājums; smagais ar puspiekabes aizm. stūri ir aizķēris vieglo a/m. Vai Saskaņotajā paziņojumā puses tiek norādītas vieglā a/m un puspiekabe (kurai OCTA ir citā kompānijā, kā vilcējam), vai vilcējs (ar puspiekabi 7. ailē) un vieglā a/m? Vai vispār drīkst sastādīt SP, ja iesaistīti 3 t/l? Paldies!
Ēriks Griģis:

Ārzemēs, ja tiesību aktos ir noteikts, tad drīkst, izmantojot otru SP komplektu.
LV nedrīkst, jo negadījumā iesaistīts 3. transportlīdzeklis.
Riepas kravas auto Vācijā, 19.jūnijs 2017 17:49
Labdien. Šefs teica, ka jāsagatavo ziemai riepas kravas auto, ja gribam turpināt darbu Vācijā. Vai ir kas tuvāk zināms? paldies!
Ēriks Griģis:

Ar 01.06.2017. ir stājušies spēkā jauni noteikumi par kravas automobiļu aprīkošanu ar ziemas riepām Vācijā.
Vēlākais līdz 01.07.2020. ne tikai uz velkošās ass riteņiem, bet arī uz priekšējās ass stūrējamiem riteņiem ziemas laika apstākļos būs jābūt uzmontētām ziemas riepām.
Parastās M+S riepas vēl tikai līdz 30.09.2024 tiks uzskatītas par ziemas apstākļiem atbilstošām riepām.
Pamatojums tam ir noteikums, ka M+S riepas tiks izgatavotas tikai līdz 2017. gada beigām.
No 01.10.2024. par ziemas riepām Vācijā tiks atzītas riepas, kuras būs marķētas ar sniegpārsliņu uz kalna piktogrammas fona (Alpine simbols).
Sods par pārkāpumu autovadītājam 60 eiro, pārvadātājam - 75 eiro.
Adrošināšanas gadījumā regress no OCTA apdrošinātāja!
Avots:
www.bgbl.de/xaver/bgbl/start.xav...
Māris, 19.jūnijs 2017 10:47
Sakiet lūdzu, kur ir publicēti sodi par 45 kabīnē Vācijā, paldies!
Ēriks Griģis:

LKW-Bußgeldkatalog Lenk- & Ruhezeiten
Wochenruhezeit im Lkw oder an einem Ort ohne geeignete Schlafmöglichkeit verbracht
Bußgeld Fahrer bis zu 500 Euro
Bußgeld Unternehmer bis zu 1.500 Euro
Avots:
lkw.bussgeldkatalog.org/lenkzeit...
Gunis, 18.jūnijs 2017 11:53
Ja jau ES dalībvalstīs nedrīkst iknedēļas atpūtu pavadīt automobilī, tad jau to nedrīkst arī Igaunijā un Lietuvā? Un vai drīkst ikdienas atpūtu pavadīt mašīna?
Ēriks Griģis:

Ikdienas atpūtu drīkst!
Edgars, 9.jūnijs 2017 16:00
Vai Luksemburgā var stāvēt 45h atpūtas pauzi?
Ēriks Griģis:

ES dalībvalstīs regulāro iknedēļas atpūtas laiku pavadīt automobilī ierīkotā guļvietā nav atļauts.
Piebilde!
Luksemburgā vadītājs nedrīkst automobilī pavadīt ne ikdienas, ne iknedēļas atpūtas laikus!
Uzmanību!
Luksemburgas elektroniskajā Darba Inspekcijas Padomes platformā (Inspection du Travail et des Mines, ITM) ir jāievada kravas/autobusu autovadītāji, kas iebrauks un uzturēsies Lielhercogistē. Jānorāda uzturēšanās vieta, izkraušanas/iekraušanas vietas, vidējā algas likme, kas Luksemburgā no 01.2017 ir 11,55 eiro stundā un atkarībā no pieredzes un šofera kvalifikācijas var būt arī augstāka.
Luksemburgā ir jābūt pārvadātāja pārstāvim!
Sodi par katru darba ņēmēju ir noteikti no 1000 līdz 5000 eiro, atkārtotā gadījumā sodu apmērs tiek dubultots.
Citu sodu apmēri kravas pārvadātājiem Luksemburgas Lielhercogistē tiek precizēti.
Pēteris, 9.jūnijs 2017 13:03
Paldies! Piemēram, IFā apdrošināts dārgs BMW ietriecas aizmugurē ERGO apdrošinātam VAZ. Sastāda saskaņoto. IFs uzskata, ka VAZ nedarbojušies bremžu lukturi (pierādīt jau vairs nevar) un VAZ bremzējis ekstrēmi un bez iemesla, ERGO uzskata, ka distance nav ievērota. Kā tiks noteikts vainīgais? Otrs, ja kāds no negadījumā iesaistītajiem būtu firmas B.. OCTAs kients, kura ir slavena ar regresa prasībām- kā vadītājs varētu noskaidrot, vai pret viņu netiks vērsta prasība?
Ēriks Griģis:

Pirmais.
1. SP var sastādīt tikai tad, ja abi iesaistītie vadītāji spēj vienoties par visiem būtiskajiem CSNg apstākļiem.
2. Apdrošinātājiem jānosaka iesaistīto vadītāju atbildība par negadījumā radītajiem zaudējumiem. Ja trūkst datu vai pretrunīgas informācijas dēļ, var pieņemt risinājumu, ka atbildība dalās 50%:50%.
3. Ekstrēmo VAZ bremzēšanu var noteikt un tāpat arī bremžu signālgaismu degšanu vai nedegšanu ir jāprot noskaidrot. Tātad, iespējama 100% atbildība.
4. Noskaidrot BMW distances ievērošanu ir vienkāršāk par vienkāršu. Ticami, ka atbildība būtu 50% apmērā, bet atbildības sadalījums VAZ un BMW attiecīgi būtu 70%:30%.
Nākošās korekcijas tad varētu ieviest apdrošinātājs, atbilstoši informācijai par notikušo.
Otrais.
Regress ir peļņas avots apdrošināšanas veidā, kas it kā nes tikai zaudējumus. Tādēļ šo iespēju pārbaudīs jebkurš apdrošinātājs.
Regresa gadījumi ir uzskaitīti OCTA likumā un KASKO apdrošināšanas noteikumos.
Vadītājam jābūt par to pārliecinātam. Tas iespējams mācoties! Saskaņotā paziņojumā ir ailīte, kuru atzīmējot, vadītājs parakstās, ka viņš labprātīgi vēlas atgriezt apdrošinātājam izmaksāto atlīdzību cietušajam, atlīdzināt ekspertīzes un administratīvos izdevumus.
Pēteris, 8.jūnijs 2017 18:09
Sveicināti! Varbūt tēma jau skarta, bet neizdevās atrast. Jautājums, ja noticis CSN un uzrakstīts saskaņotais paziņojums, vai autovadītāju vainu nosaka apdrošinātāji, nevis policija? Vai var būt situācija, kad viens autovadītājs ir klaji pārkāpis likumu, bet vēlāk otru autovadītāju apdrošinātājs atzīst par vainīgu? Vai persona ir tiesīga apdrošinātāju lēmumu pārsūdzēt? Paldies!
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanā vainīgo un vainu nenosaka! Vainīgo nosaka policija vai tiesa APK noteiktā kārtībā.
Ja ir sastādīts saskaņotais, tad administratīvā pārkāpuma un arī vainīgā nav!
Apdrošinātāji nosaka atbildīgo personu par CSNg radītajiem zaudējumiem, transportlīdzekli, ar kuru ir izraisīts zaudējums, un trešo personu, kurai ir radīts zaudējums un kura ir tiesīga saņemt zaudējuma atlīdzību! Saskaņotais paziņojums tikai paātrina šo procesu.
Kā apdrošinātājs noteiks, tā arī būs! Apdrošinātāja lēmumu pirms atlīdzības saņemšanas var pārsūdzēt tiesā.
Vācija 45h, 4.jūnijs 2017 21:46
internetā klejo fotoattēli, kur lietuvietis guļ pie automobiļa teltī pie kuras zemē iedzīts miets ar uzrakstu HOTEL, un divi rumāņi guļ vienkārši zemē uz kaut kādām drēbēm. Acīmredzot sargā kravu un degvielu. Uz 10. bāņa esot nozagta rezerves riepa. Uz dvoikas kaut kāds melnais sadūris riepu, jo šoferis atteicies nopirkt nažu komplektu. Autovedēju šoferi guļ pārvadājamajās automašīnās. Ziemā gulēsim tūristu karavānā. Pareizi jau tas viss ir, jo parkingi ir piemēsloti un tur tiešām nav ilgstoši jāuzturas, bet kravenieks nav vieglais, ko pilsētā pie hosteļa piebrauksi. Interesanti kāds bija valdības mērķis pieņemot šādus noteikumus? Ne jau šoferu veselības rūpju dēļ. Ceru, ka panstwo vēl viss pa vecam paliks.
Ēriks Griģis:

Regula jau ir spēkā 11 gadus, tikai sodi nebija konkretizēti. Mērķis - atbrīvot ES liberalizēto pārvadātāju tirgu un teritoriju vecajās eiropas valstīs no citu valstu dempingotājiem un mēslotājiem.
Info!
Maija pēdējā dienā ES komisija skatīja ceļu satiksmes iniciatīves priekšlikumus, kuros paredz aizliegt 45h pavadīt auto ierīkotā guļvietā visās ES dalībvalstīs. Regulas 561/2006 8.p. pēc grozījumiem noteiktu, ka četrās viena otrai sekojošās nedēļās vadītājam ir jāņem vismaz šādas iknedēļas atpūtas: 4 regulārās iknedēļas atpūtas (45h) vai 2 regulārās un + 2 saīsinātās iknedēļas atpūtas...
Ja autovadītājs sešu dienu laikā pirms 45h atpūtas nespēs atgriezties mītnes zemē, tad darba devējam būs jānodrošina tam atbilstoša nakšņošanas vieta.
Sīkāk uzzināsiet, ja jautāsiet LV pārstāvim ES komisijā no ATD, kā viņš Latvijas autopārvadātāju vārdā atbalstīja, ieteica savus vai noraidīja šos priekšlikumus!
Vēl tika apspriesti jautājumi par kabotāžas pārvadājumiem piecu nevis septiņu dienu laikā, kravu nosūtīšanu un minimālās algas izmaksu autovadītājam,
"paskastīšu pārvadātājfirmu" ierobežošanu ārvalstīs, vienotu ceļu maksas noteikšanas un samaksas sistēmas ieviešanu ES, tai skaitā arī vieglajiem automobiļiem, CO2 aprēķinu kārtības ieviešanu kravas automobiļiem.
Šos priekšlikumus tuvāko mēnešu laikā izskatīs ES parlaments, dalībvalstis un padome, tad, visticamāk, grozījumi tiks pieņemti.
Kaspars Oficieris, 4.jūnijs 2017 13:39
Par (45h). Pavadīšanu kabīnē Vacijā.
Kā pareizi rīkoties ?
Kas notiek ar kravu, mašinu vadītāja prombūtnē ?
Vai atrodoties autohofā kur ir dušas un tuoletes restorāns to var uzskatit par atpūtas vietu vai nē.Vai šoferim jameklē hotelis pa maziem ciemiem ?
Ēriks Griģis:

Likums ir pieņemts ar noteiktu mērķi - negulēt 45h automobilī!
Pārējais ir pārvadājuma vadītāja ziņā, kā organizēt maršrutus, rezervēt istabiņu hostelī vai viesnīcā, apsargāt kravu un automobili!
Autohofa tualete vai duša nav domāta šoferiem nakšņošanai!
šoferis Vācijā, 2.jūnijs 2017 19:40
šorīt ieliku karti, manuāli ievadīju gultiņu, bet neievadīju sākuma valsti. Vai par to pienākas sods?
Ēriks Griģis:

Vācijā tas nav darba un atpūtas laiku pārkāpums.
Tas ir noteikumu pārkāpums (Regelverstoß) darbā ar digitālo tahogrāfu.
Sods ir paredzēts līdz 75 eiro par vienu dienu,
bet var iztikt un visbiežāk arī iztiek ar brīdinājumu, jo pārkāpums tieši neapdraud Vācijas valstisko, personu un apkārtējās vides drošību ceļu satiksmē.
Savukārt, aiz Vācijas robežām policija ar lielāko prieku sagaidīs šādus pārkāpējus kā savas valsts budžeta papildinātājus!
šoferis Vācijā, 2.jūnijs 2017 14:42
Muitā Šveice-Vācija mani brīdināja par iknedēļas atpūtu. Vai ir par ko? paldies
Ēriks Griģis:

Vācijā ir noteikti sodi par regulārās iknedēļas atpūtas laika (45h) pavadīšanu auto vai gulēšanai nepiemērotā vietā, kas jau vienu nedēļu ir spēkā esošs.

Vadītājam - 500 eiro, pārvadātājam - 1500 eiro un auto tiks aizturēts līdz vadītājs pavadīs 45h tam norādītā vietā. Kontrolēs BAGs, policija un muita.

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti