Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Zane, 24.septembris 2017 15:54
Cik ilgā laikā pēc smagas avārijas kur nav cietušo, bet auto abi sasisti ir jāierodas Policijā, pareizāk sakot kādā laika posmā viņi uzaicina negdijumā iesaistītos? Ko darīt ja stresa situācijā nepateici, visu ko piedzīvoji kā vadītājs?
Atbilde vēl nav
Martins, 21.septembris 2017 13:57
Sveiki ieraugot leni braucosu masinu kas grib nogriesties pa kreizi vai var sakt apdzisanu 100 m pa kreiso joslu
Ēriks Griģis:

Nedrīkst!
Vilnis -Vācija, 19.septembris 2017 21:32
Kļūdijos rakstot, trīsstundu stūrīte vietā bija jāraksta trīsstundu gultiņa, tā ka laikam viss labi.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Tad jau pa riktīgo labi!
Vilnis -Vācija, 19.septembris 2017 18:24
Īstenībā ap 20.00 un 21.00 vēl ir dažas minūtītes stūrīte(abas reizes pārbrauciens pie citas rampas 100 metru attālumā), bet man likās ka tas nav aktuāli, jo trīsstundu stūrīte pirms vai pēc šiem manevriem noteikti ir.
Un tomēr kā tad tur ar to sodu, ja man nesanāk tās 9 stundas stūrīte.
Te radās vēl jautājums, mēģināšu sakarīgipajautāt: Vai 24 stundu cikls un atbilstoši nedēļa vienmēr !!! sākas 00.00 naktī uz pirmdienu, vai arī var sākt rēķināt ar pimēram 13 stundu nobīdi kā tas ir orijentējoties pēc mana darba grafika. Kolēģiem brīvdienas ir nedēļas vidū, tad jārēķina stundas no pirmdienas vai no pirmās darba dienas?
Ēriks Griģis:

1. Ja 3-stundu stūrīte ir, tad labi. Vēl labāk būtu, ja tur ir 3-stundu gultiņa!
2. Stundas skaita no pirmdienas 00:00 līdz svētdienai 24:00, kaut arī iknedēļas atpūtu ņem nedēļas vidū!
3. Iknedēļas 6x24h maksimālo periodu starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem skaita no pirmās darba dienas pirmās stundas!
Vitalijs Suharevs, 19.septembris 2017 16:01
Mani pieķēra dzērumā Zviedrijā. Tīesu nesagaidot braucu uz LV jo bija jaunais gads. Tā kā naudu par darbu nesagaidīju atpakaļ nebraucu. Tas bija pagājušā gada. Jautājums vai man ir vai nav liegums iebraukt Zviedrijā
Ēriks Griģis:

To zinās Zviedrijas policija, kas Jūs sodīja. Jautājiet viņiem rakstiski vai piezvaniet.
Vilnis -Vācija, 18.septembris 2017 20:11
Nedaudz precizēšu. Nākamajā dienā 13.00 man tas dancis jāsāk no jauna, un tā piecas dienas nedēļā. Tāpēc gribēju uzzināt, kāds sods par nepilnām 3+X stundām gultiņai( tātad nepilnīga atpūta).
Nesaprotu kādēļ ļaujat man turpināt braukt pēc 04.00, ja piemēram man nākamā dienā darba laiks sāktos vēlāk.
Kas tad īsti ir maiņa? Vai tā var būt garāka par 15 stundām no darba dienas sākuma?
Un vēl; 2018. gada aprilī beidzas termiņš 95 kodam. Vai tajā laikā var pieteikties mācībām koda atjaunošanai pie Jums?
Ēriks Griģis:

Ja Jums izdodas beigt maiņu ne minūti ilgāk par 04:00 un ne minūti pirms 13:00 to uzsākt, tad tik tālu ar atpūtas laikiem būtu pareizi.
Un ja stūrītes summa kopā ar citiem darbiem laikā no 00:00 līdz 24:00 Jums ir 6:50 stundas, tad sodi nebūs. Vienīgi, ja DDD datos kas cits neizlēks...ko starp rindām neizlasīju!
Piemēram, bez 3 stundām gultiņas, kas vēl ir starp 16:20 un 00:00?
Par nākošo gadu 95. kodu vēl nevaru prognozēt! Piedāvājumi te parādās, te, pēkšņi, izgaist...!
Vilnis -Vācija, 13.septembris 2017 23:58
Labvakar.
Braukšana 13.00 līdz 14.10, tad āmuriņi un atkal braukšana 15.00 līdz 16.20. Tālāk XXX(vairāk kā 3) stundas gultiņa. 00.00 līdz 02.30 braucam atkal. Tad pauzīte un no 03.00 līdz 04.00 braucam. Tātad kopā 15 stundas. Tomēr dažādu apstāklu dēļ(laikā nesakomplektēta krava, lēna izkraušana) gadās strādāt ilgāk kā līdz 04.00. Vai šādā gadijumā sods tāds pats kā par pārbrauktu laiku, lai gan braucam kopā tikai 6 stundas?
Ēriks Griģis:

Ja esmu pareizi sapratis rakstīto, tad līdz 15 maiņas stundām Jums vēl ir vismaz trīs stundas. Pagaidām sods nedraud!
Jānis, 12.septembris 2017 22:16
Ērik, divas lietas.
1.Tīri teorētiski, ja man ir gan OCTA gan brīvprātīgā apdrošināšana kasko un sanāk iekulties negadījumā, kurā 100% nav manas vainas, vai es saņemu abas apdrošināšanas atlīdzības?
2. Par tiem nelaimīgajiem 95.kodiem. Jūs sakāt, ka lasīsiet lekcijās to un šito, bet man ir tas kods, bet mans pasniedzejs neko tādu nestāstīja. Vai tad valstī nav vienota metodika, par ko runāt 95.koda nodarbībās? Par to liecina daudzie jautājumi šajā tēmā. Arī es ieskatos un apgūstu kaut ko jaunu. Es ticu, ka jūs neierodaties uz nodarbību 15 minūtes pēc tās sākuma un nebeidzat nodarbību pusstundu pirms tās beigām, jo jāpaspēj uz pēdējo autobusu, lai tiktu mājās. Liekas, lai visu apgūtu, ar tām 35 stundām ir stipri par maz.
Ēriks Griģis:

1. Nē, abas apdrošināšanas atlīdzina tikai kopējo zaudējumu.
2. Katrs pasniedzējs pilnveido savas pasniedzēja pedagoģiskās prasmes un iegūst jaunas profesionālās zināšanas tāpat, kā attīstās kravas automobiļi un autobusi.
Pamata programma periodiskajām apmācībām valstī ir viena - to izstrādāju atbilstoši aktuālajiem auto izgatavotāju un satiksmes drošības prasībām nākošo piecu gadu profesionālo autovadītāju apmācību posmam. Šī programma ir apstiprināta MK noteikumos kā pamats 95. koda iegūšanai. To ir iespējams papildīnāt, atbilstoši mainīgajām transportlīdzekļu izgatavošanas tehnoloģijām un prasībām autovadītājiem darbā.
Grūtības ir meklējamas autoskolas pasniedzēju darba devējos! Un, visbiežāk, atbilstoši šai grūtību pakāpei, arī strādā šo autoskolu pasniedzēji.
Turistu autobuss, Jānis, 12.septembris 2017 13:20
Vai tūristu autobusa vadītājam ir izņēmumi iknedēļas atpūtas laikos, paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ir!
Regulas (EK) Nr. 561/2006 8. pantam pievienoja šādu punktu:
6.a “Atkāpjoties no 6. punkta, transportlīdzekļa vadītājs, kurš veic vienu neregulāru starptautisko pasažieru pārvadājumu, kā noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (EK) Nr. 1073/2009 (2009. gada 21. oktobris) par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautiskajam autobusu pārvadājumu tirgum (14), pēc iepriekšējā regulārā nedēļas atpūtas perioda izmantošanas ir tiesīgs atlikt nedēļas atpūtas laiku līdz 12 secīgiem 24 stundu periodiem ar nosacījumu, ka:
a) pārvadājums ilgst vismaz 24 stundas dalībvalstī vai trešā valstī, kas nav tā pati valsts, kurā pārvadājums sācies; un
b) pēc minētās atkāpes izmantošanas transportlīdzekļa vadītājs:
i) izmanto divus regulāros nedēļas atpūtas periodus; vai
ii) arī izmanto vienu regulāro nedēļas atpūtas periodu un vienu saīsināto nedēļas atpūtas periodu, kas ilgst vismaz 24 stundas. Tomēr saīsināto atpūtas periodu kompensē ar līdzvērtīgu nepārtrauktu atpūtas periodu, ko izmanto līdz atkāpes piemērošanas periodam sekojošās trešās nedēļas beigām; un
c) sākot no 2014. gada 1. janvāra, transportlīdzeklis ir aprīkots ar reģistrācijas kontrolierīcēm atbilstīgi Regulas (EEK) Nr. 3821/85 IB pielikuma prasībām; un
d) sākot no 2014. gada 1. janvāra, gadījumos, ja brauciens notiek no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00, transportlīdzekli pārmaiņus vada vairāki transportlīdzekļa vadītāji vai arī 7. pantā minētais braukšanas laiks ir jāsamazina līdz trīs stundām.
ilmārs, 12.septembris 2017 8:42
Labdien, strādājot ekipāžā vai var ņemt saīsināto iknedēļas atpūtu ? paldies.
Ēriks Griģis:

Jā!
Ekipāžā braucot, iknedēļas atpūtas laiki jāizmanto tāpat, kā braucot vienam vadītājam!
Ja vienu nedēļu ir paņemts saīsinātais, tad nākošajā nedēļā jāņem regulārais iknedēļas atpūtas laiks!
Saīsinātā daļa ir jākompensē ne vēlāk kā trešās nedēļas beigās (pirms regulārās iknedēļas atpūtas laika).
Ansis Vītols, 11.septembris 2017 11:10
Ko darīt ja saskaņotais paziņojums ir sastādīts kļūdaini un nepilnīgi? Šoferīši jau aizdevušies katrs uz savu pusi,viena puse vēl nav iesniegusi apdrošinātājiem savu saskaņoto,par otru pusi nav ne jausmas.Iesaistītās puses ir ar iestādes transportu.
Ēriks Griģis:

Tad jādodas pie attiecīgā apdrošinātāja un kopā ar saskaņoto jāiesniedz papildus pierādījumi, ka notika citādi, nekā abi vadītāji ar saviem parakstiem apliecinājuši.
Tas jādara iestādes pārvadājumu vadītājam kopā ar iesaistīto autovadītāju!
Saprotams, ka savi šoferi ir jāapmāca vai jāsūta mācīties, kā rīkoties pēc CSNg, kā sastādīt saskaņoto paziņojumu, kāpēc un kā regulēt satiksmes negadījumu un zaudējumu negadījuma vietā un pēc tam to pašu jau kā apdrošināšanas gadījumu pie apdrošinātāja!
13.09. 95. koda apmācībās par to runāsim. Pieteikties:
autoskola.lv/kategorijas/
čips, 10.septembris 2017 17:27
Cik ir sods Latvijā par laikus nenolasītu tahogrāfa kartiņu, ja vispār tāds ir? ja šoferis piemēram nav darba attiecībās un karti nelieto, viņš datus vispār nenolasa. Tāpat ikgadējā atvaļinājuma laikā.
Ēriks Griģis:

Atbildi uz jautājumiem par sodu apmēru atradīsiet APK 149.37" punktā:
likumi.lv/doc.php?id=89648
Ieteikums!
Par visu pārējo darba un atpūtas laiku uzskaitē, jauno ciparu tahogrāfu izmantošanu un datu manuālajā ievadē, arī par savu atvaļinājuma laiku un ja karti Jūs nelietojāt, tad atkal sākāt to lietot, uzzināsiet 95. koda lekcijās, kuras lasīšu CSDD autoskolā sākot ar 13.09.
pēc iepriekšejas pieteikšanās:
autoskola.lv/kategorijas/
tad
Saldus autoskolā:
saldusautoskola.lv/
un
Tukuma autoapmācības centrā:
tacentrs.lv/lv/kategorijas/profe...
Artis, 9.septembris 2017 14:33
Paldies! Šodien Polijā par braukšanas laika pārsniegšanu sods šoferim ir 6000 PLN un lielāka summa firmai.
Kā man rīkoties šādā situācijā?
Ēriks Griģis:

Ņemiet visus soda protokolus un vadītāja kartes DDD elektroniskos datus līdzi uz apmācībām. Lekciju laikā izvērtēsim Jūsu vadītāja datus un salīdzināsim iegūtos rezultātus ar Polijas policijas noteikto!
Pēc tam pieņemsiet lēmumu pats, kā rīkoties tālāk!
Ak, jā!
Visus savus šoferus piesakiet kursos un 13.09. vediet līdzi uz 95. koda apmācībām CSDD!
Vieglāk, taču, ir vienreiz samaksāt soda naudas apmēru par mācībām, nekā riskēt un, iespējams, maksāt sodus par katru šoferi atsevišķi!
Secinājums!
Pastāv risks, ka pārējiem jūsu uzņēmuma šoferiem, iespējams, arī ir līdzīgi pārkāpumi, kas varētu tikt novērtēti ar ievērojama apmēra soda naudām!
Artis, 9.septembris 2017 13:28
Paldies! Sakiet, kā ar Polijas sodiem!?
Ēriks Griģis:

Polija pirms kāda laiciņa!
1) pārsniegts ikdienas braukšanas laiks līdz 1h - 24€ (100 PLN);
2) par katru iesākto nākošo stundu - 48€ (200 PLN);
3) pārsniegts braukšanas laiks līdz pārtraukumam no 15 līdz 30 min - 36€ (150 PLN);
4) par katrām nākošām iesāktām 30 min - 48€ (200 PLN).
Par vairākiem braukšanas laiku pārkāpumiem sods summejās un var sasniegt 350 - 400€.
Artis, 9.septembris 2017 12:25
Labdien! Pirmo reizi ir sanācis izmantot "čipu", laikam kaut ko arī nepareizi esmu pats saspaidījis,iznāk,ka man ir pārbraukts laiks.
Sakiet,cik liels sods ir Eiropā par šādu pārkāpumu ?
Ēriks Griģis:

Vācija:
1) par pārbrauktu laiku līdz 1h - 30 € vadītājam;
2) par pārbrauktu laiku līdz 2h par katru nākošo pusstundu - 30 € vadītājam, 90 € pārvadātājam;
3) par pārbrauktu laiku virs 2h par katru nākošo pusstundu - 60 € vadītājam, 180 € pārvadātājam.
Līdzīgi arī citās ES valstīs.
Dominē Spānija, Itālija, Francija, Luksemburga, kur sods var sasniegt līdz pat 2000 € par vienu pārbrauktu stundu.
Kā Jums un citiem autovadītājiem līdzīgā situācijā rīkoties, stāstīšu 95. koda lekcijās Bauskas ielas CSDD, autoskolas BCDE telpās, sākot jau no 13.09. plkst.12:00. Piedalīšanās kursos tikai ar iepriekšēju pieteikšanos!
Inese, 8.septembris 2017 9:48
zime Nr.326
apstāšanās – transportlīdzekļa apturēšana uz laiku, kas nepārsniedz piecas minūtes, ja tā ir nepieciešama pasažieru iekāpšanai transportlīdzeklī vai izkāpšanai no tā, kravas iekraušanai transportlīdzeklī vai izkraušanai no tā.
Ja pasažieris ir bērns kurš jāpavada līdz dāziņam, vai šāda gadījuma es varu stāvēt piecas minūtes zem šis zīmes?
Ēriks Griģis:

Nedrīkst, jo 326. ceļa zīme aizliedz transportlīdzekļiem apstāties un stāvēt!
Līga, 7.septembris 2017 22:49
Vai liels motorollers drīkst apsteigt sastrēgumā stāvošas automašīnas, ja ir nepārtrauktā baltā līnija?
Ēriks Griģis:

Nav aizliegts (vai apsteigt un apbraukt Jums ir viens un tas pats!?), ievērojot un izpildot CSL 19.panta 3.p. un CSN 83.,95.,97.,99.,100. un 113.p. noteikto, tikai 920. ceļa apzīmejumu šķērsot nedrīkst, izņemot CSN 295.p. noteiktos gadījumos.
eriks, 7.septembris 2017 8:16
Labdien,gadu neesmu braucis ar smago ,bet pirms gada čipu lietojot sanāca pārbraukt mazliet,ja tagad atsāku braukt vai nolasot karti var sodīt ,un vai tas uzrādās.
Ēriks Griģis:

Nē, sodīt nevar!
Uzrādās!
Var tikai sodīt par iepriekšējām 28 un tekošo dienu, ja šajā periodā ir pārkāpumi vai nav pierādāms, ko darījāt.
Jorens, 7.septembris 2017 7:45
Esmu dzirdējis, ka ar 01.01.2018 būšot spēkā jaunas prasības attiecībā uz riepām, t.i. ziemas riepām maksimālais vecums 5 gadi, vasaras riepām - 8 gadi, kā arī aizliegti tā saucamie "ķenguru sitamie" vai "dugas". Cik daudz tas atbilst patiesībai? Paldies!
Ēriks Griģis:

Arī es esmu daudz ko dzirdējis. Piemēram, ar 01.01.2018. pārtrauks izgatavot M+S riepas kravas automobiļiem.
Iesniegtos grozījumu projektus MK noteikumiem var lasīt šeit:
tap.mk.gov.lv/mk/tap/
Turpat varat arī meklēt vai pasūtīt iesniegtos jaunos!
Ivars, 5.septembris 2017 17:58
Labdien. Mes te tada grupina France no LV stradajam, kuras pilsetas ir vides aizsardzibas zonas? Paldies
Ēriks Griģis:

Vignetti vajag, iebraucot Parīzē, Lionā, Grenoblē jau no 2016. gada.
Jau šogad septembrī vajadzēs arī Lillē un Strāsburgā.
Vignetti vajag vieglajiem auto, kas pirmo reizi reģistrēti pēc 31.12.1996., bet kravas auto ar PM līdz 3,5t - no 30.09.1997. Pārējiem kravas auto un autobusiem - kas reģistrēti pēc 01.10.2001.
Tiem, kas reģistrēti pirms šiem datumiem, nosauktās pilsētās iebraukt ir aizliegts!
Te Crit'Air-Vignette var pasūtīt arī no citām valstīm:
www.certificat-air.gouv.fr/de/
www.youtube.com/watch?v=PeVCxXHf...
www.certificat-air.gouv.fr/deman...

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti