Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Iesācējs autovadītājs, 20.februāris 2017 0:03
Labvakar! Man ir neliela neskaidrība sakara ar to, ka pareizi apgriezties braukšanai pretējā virziena konkrēta situācija (i.imgur.com/3F4IPSd.jpg). Lieta ir tāda, ka braucot pa tuvāko jeb sarkano trajektoriju sanāk, ka mēs pārkāpām 73. CSN punktu (izbraucot no brauktuvju krustošanās vietas iebraucam pretējā braukšanas virziena pusē), bet pa tālāko jeb zaļo trajektoriju mēs braucam pareizi. Ka es saprotu, pa sarkano trajektoriju mēs varētu braukt, ja mums nebūtu šis sadalošas joslas, un vai vieta, kur ir sadalošas joslas pārtraukums, tur taču ir pretējā braukšanas virziena puse, ja mēs tur iebrauksim pa sarkano trajektoriju? Paldies!
Atbilde vēl nav
VALDIS, 18.februāris 2017 12:41
man citroen berlingo ir problema 2 hdi 2001g.deg simbols motora kluda un nau jadas. noslapejot ir izgriesta atslega vel ruc dazas sekundes.
Ēriks Griģis:

Jānolasa motora kļūdas kods un tā skaidrojumā atradīsiet atbildi.
Zigurds, 16.februāris 2017 13:52
Līdz šim esmu braucis ar tahogrammām, bet rīt jāliek iekšā vadītāja karte. Tahogrāfs prasīs manuālo ievadi kopš pēdējās izņemšanas. 1.Ko būtu pareizi ievadīt, gultiņu vai citi darbi? Gultiņu it kā nevarētu, jo tomēr tajā laikā vairākus gadus ir braukts ar analogo. 2. Ja nākotnē paredzēts mainīt transportlīdzekļus, vai manuāli jāvada gultiņa, un jāuzrāda līdzpaņemtās tahogrammas? Nebūtu reāli vadīt pa minūtei, kas stāvēta pie krustojumiem.
Ēriks Griģis:

Jums būs pēdējā tahogramma, kuras otrajā pusē, ievietojot karti no rīta, atzīmēsiet atpūtu.
Karti iesāciet bez manuālās ievades! Vnk., ar valsti un tad ar citiem darbiem, kamēr sagatavosiet tahogrammu, pārbaudīsiet auto un saņemsiet darba uzdevumu ar tam nepieciešamajiem pavaddokumentiem.
Nākotnē izņemsiet karti un, ja nākošā dienā sāksiet braukt ar analogo, tad, atsākot darbu ar ciparnieku un no jauna ievietojot karti tahogrāfā, manuāli ievadīsiet, ka Jums bija braukšana ar analogo tahogrāfu.
Iesaku!
Uz papīra uzraksties sev algoritmu vai to, kas un kādā secībā Jums jāievada ciparniekā, atsākot braukšanu ar karti!
Tahogrammas jāvadā līdzi 28 dienas!
Reizi 28 dienās jāpieslēdz karte lasītājam un jānolasa kartes dati!
Reizi trīs mēnešos ciparnieks jāpieslēdz nolasīšanas iekārtai un jānolasa dati!
Lauris Zariņš, 16.februāris 2017 12:57
Sveiki, man ir tāda lieta, ka manam mersītim ir noplīsusi centrālā atslēga, līdz ar ko nospiežot signalizāciju, durvis ciet neveras, bet signalizācija strādā. Tagad ir tāda situācija, ka durvis tika aizvērtas manuāli, respektīvi tika nospiesta poga un durvis aizvērtas. Tagad netieku iekšā mašīnā! Ko varat ieteikt darī lai nav jāsit stikls ārā vai jālauž slēdzene vaļā?!
Ēriks Griģis:

Jāsameklē speciālists, kas pratīs atvērt durvis!
guntars miķelosms, 13.februāris 2017 16:56
Sveiki ,vai apdrošinatāji ir tiesīgi uzspiest uzstādīt skybrake sistēmas utt ,ja to neatbalsta auto pārstāvji?
Ēriks Griģis:

KASKO ir brīvprātīgs transportlīdzekļu apdrošināšanas veids. Ja kāds tajā ko uzspiež, tad ir tiesības atteikties vai prasīt iespējas izvēlēties. Domāju, ka viņi varētu pieņemt arī kādu no citas firmas piedāvātajām sistēmām, piemēram:
www.ads-serviss.lv/
Māris, 13.februāris 2017 11:33
Labdien, Kā var iegūt bīstamo kravu pasniedzēja sertifikātu?paldies
Ēriks Griģis:

MK noteikumos 358 paskaidrots, ka 24. Bīstamu kravu pārvadāšanai paredzēto transportlīdzekļu vadītāju apmācības pasniedzēja kvalifikāciju var iegūt persona, kurai ir:
24.1. 2. līmeņa profesionālā augstākā izglītība;
24.2. drošības konsultanta (padomnieka) profesionālā kvalifikācija darbam ar visu veidu bīstamajām kravām autotransportā;
24.3. programmas "Tehniskā informācija un autopārvadājumi" pasniedzēja kvalifikācija
vai
vismaz trīs gadus ilga praktiskā darba pieredze drošības konsultanta (padomnieka) darbā ar visu veidu bīstamajām kravām autotransportā.
Artis Sietiņš, 11.februāris 2017 17:25
Labdien! Tika ieviesta jauna apdzīvotas vietas apzīmējuma ceļa zīme(pilsētas siluets uz balta fona). Jautājums: "Vai šo zīmi drīkst savietot kopā ar zīmi(apdzīvotas vietas nosaukumu uz zila fona)? Ar kādu braukšanas ātrumu tur jāpāvietojas?

P.S. Konkrēta vieta ir : Dobeles nov. Auri
Ēriks Griģis:

Jā! Var arī apvienot, uzstādot abas cz. uz viena balsta.
521. zīme norāda pilsētas vai ciema nosaukumu un pilsētas vai ciema robežu (sākumu).
Savukārt, 519. zīme "Apdzīvotas vietas sākums" norāda vietu pilsētā vai ciemā, no kuras ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību apdzīvotās vietās.
Nosaukumu un prasības var uzstādīt atsevišķi vai arī uz viena balsta.
CSN 101. p. nosaka, ka apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, ja tajās nav noteikti vai neattiecas citi ierobežojumi.
Viesturs, 9.februāris 2017 11:59
Jautājums par ātruma kontroles mērierīcēm. Kādām prasībām ir jāatbilst radariem,lai būtu objektīvs pamats radara mērījumus izmantot kā pierādījumu sodīšanai? Kas ir to sertificēšana un verificēšana, kā tas notiek?
Ēriks Griģis:

1. Jāatbilst
1.1. likumi.lv/doc.php?id=151306
1.2. likumi.lv/ta/id/269947-noteikumi...
1.3. likumi.lv/doc.php?id=149301
2. Jābūt pieejamam tehniskajam raksturojumam un instrukcijai, lai pēc izgatavotāja noteiktā varētu pārbaudīt uzstādīšanas vietas, darbības iestādījumu, programmatūras un personāla atbilstību noteiktajam.
3. Radara iekārtas komplektācija sastāv no radara, foto iekārtas, lietošanas instrukcijas, kas ar numuru ir piesaistīta tikai konkrētai radara iekārtai, sertificētas apkalpojošās personas (ar noteiktu to apmācības programmu un iestādi, kas apmāca), un lietošanas noteikumiem, kuros paredzēta kārtība, kādā personas (advokāti, juristi, eksperti, uzņēmumu pārstāvji vai pilnvarotas personas, kas drīkst veikt un pieprasīt uzrādīt lietošanas instrukciju, lai veiktu radara iekārtas uzstādījumu un darbības pārbaudi), saņem piekļuvi kontrolei.
Par tēmu:
www.tvnet.lv/auto/notikumi/88128...
Juris, 2.februāris 2017 22:40
Dzivoju UK un atbraucu uz Latviju CSDD samainit vaditaja apliecibu. Nemainija, aizsutija atpakal uz UK. Vai pareizi? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja esat Latvijas pilsonis, bet dzīvesvieta deklarēta UK vai jebkurā citā ES dalībvalstī, autovadītāja apliecības maiņa, papildināšana ar kategorijām vai citas darbības ir veicamas tikai un vienīgi tajā valstī, kurā esat deklarējis savu dzīvesvietu.

No CSL:
"... 22.pants. Transportlīdzekļu vadītāju apmācība un vadītāja apliecības izsniegšana
(1) Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības un transportlīdzekļu vadītāja apliecību var iegūt un atgūt likumā noteikto vecumu sasniegusi persona:
1) kuras pastāvīgā dzīvesvieta atbilstoši iesniegtajiem dokumentiem vai saskaņā ar valsts reģistros pieejamo informāciju ir Latvijā vai kura var pierādīt, ka pēdējos sešus mēnešus ir mācījusies Latvijā. Šā panta izpratnē personas pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijā, ja pastāv kāds no šādiem nosacījumiem:
a) personas uzturēšanās vieta vismaz 185 dienas kalendārajā gadā ir Latvijā personisku saistību (saistības, kas liecina par attiecīgās personas ciešu saikni ar Latviju) un darba saistību dēļ,
b) personai nav darba saistību, bet tās uzturēšanās vieta Latvijā ir personisku saistību (saistības, kas liecina par attiecīgās personas ciešu saikni ar Latviju) dēļ,
c) persona ārvalstī uzturas darba saistību dēļ, bet regulāri atgriežas un uzturas Latvijā personisku saistību (saistības, kas liecina par attiecīgās personas ciešu saikni ar Latviju) dēļ,
d) personas uzturēšanās vieta ir Latvijā, bet tās uzturēšanās ārvalstīs saistīta ar mācībām;
..."
Ilona, 31.janvāris 2017 11:46
Labdien.Man radās jautājums, ceru, ka varēsiet palīdzēt.
Ir skaidrs par vadītāja darba un atpūtas laiku reģistrēšanu garākos pārbraucienos, bet ir nesaprotami kā tas process notiek, ja vadītājam dienas laikā ir īsi pārbraucieni, izkraušanas/iekraušanas darbi. Kā šādā gadījumā tiek skaitīts vadīšanas laiks un kurā brīdī jāņem pārtraukumi (piem. vadītājs brauc 20 min, izkrauj preci, brauc atpakaļ, iekrauj preci utt.).
Vai ja stūrīte salasās kopā 4,5h? Tikai tad jāņem 45min pārtraukums? Paldies
Ēriks Griģis:

Kravu izvadāšanā un savākšanā pirmais pārtraukums jāņem ne vēlāk, kad stūrīte un āmurīši kopā salasa ne vairāk kā 6 stundas! Pārtraukums min. vismaz 30 min.
Otrais pārtraukums ne vēlāk kā pēc 9 stundām, arī min. 30 min.
Ja tikai stūrītes (vadīšana) vien salasās 4,5 stundas vai tuvu tām, bet kopā ar citiem darbiem nesasniedz 6 stundas, tad, kad sākas jauna stūrīte, pirms tās (kopā pēc 4,5 stundām ar kopā saskaitītām stūrītēm) jāņem vismaz 45 min. pārtraukums.
Lauris, 31.janvāris 2017 11:42
Jautājums par pārstrādes kravu pārvadājumiem Vācijā. Tādām kravām liekot butru A. Kāda ir šo kravu pārvadāšanas kārtība un kur tas būtu noskaidrojam.
Atbildi atsūtiet, lūdzu, vāciski, ja iespējams!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Prasības pārvadāšanai:
1. Fahrzeuge sind mit „A“ Warntafeln ausgestattet.
2. Beförderungserlaunis nach § 53 & 54 des Kreislaufwirtschaftgesetzes ( KrWG ) Abfälle zu transportieren.
3. Alle Unterlagen hierfür sind in jedem Fahrzeug vorhanden.
4. Jeder Fahrer ist im Umgang mit Abfällen und Recyclinggütern intern geschult.
5.Jaunie noteikumi no 01.06.2014
www.bielefeld.de/de/un/stadtrein...
6. Atļaujas pieprasīšanas veidlapas
www.gewerbeaufsicht.niedersachse...
un
www.herne.de/kommunen/herne/ttw....$file/anzeige_p_53.pdf
7. Šoferim vajadzēs ADR apliecību un 95. kodu.
Andris, 29.janvāris 2017 22:58
Kādas labākas spuldzes tuvajām gaismām VOLVO S70 1997g.
Rudīte, 29.janvāris 2017 13:25
Neatradu Regulā 561/2006 par 10 darba stundām dienā, ja naktī ir strādāts. Vai ir vai nav tā, paldies.
Ēriks Griģis:

Ielūko Ceļu satiksmes likumā:
"... 31.2 pants. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums
(1) Transportlīdzekļu apkalpes locekļu nedēļas darba laiks nedrīkst pārsniegt 48stundas, ievērojot to, ka nedēļa ir laikposms starp pulksten 00.00 pirmdienā un pulksten 24.00 svētdienā.
(2) Transportlīdzekļa apkalpes locekli drīkst nodarbināt virs šā panta pirmajā daļā noteiktā darba laika, bet ne vairāk par 60 stundām nedēļā. Tādā gadījumā vidējais nedēļas darba laiks četru mēnešu periodā nedrīkst pārsniegt 48 stundas.
(3) Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, drīkst mainīt šā panta otrajā daļā noteikto nedēļas darba laiku, ja vidējais nedēļas darba laiks sešu mēnešu periodā nepārsniedz 48 stundas.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā. Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, drīkst mainīt iepriekš minēto nakts darba laikposmu, nosakot, ka tas ir ne mazāk kā četras stundas ilgs laikposms periodā no pulksten 00.00 līdz 07.00.
(5) Lai nodrošinātu šajā pantā minēto nosacījumu ievērošanu, tiek veikta darba laika uzskaite.
..."
Solvita Kļaviņa, 29.janvāris 2017 9:14
labrīt! Kāpēc man ir tik dārga apdrošināšanas maksa?
Ēriks Griģis:

Iespējams, automobili drošināt! Tas nav lēts pasākums!
Aija, 28.janvāris 2017 23:02
Labvakar! Mani interese šāda situācija- ir liels četrvirzienu neregulējamais krustojums, macībnieks grib nogriezties pa labi, bet to brauktuvi, kurā nogriežas macībnieks grib šķērsot gājējs, taču saskaņa ar 18.2. CSN punktu gājējam nedrīkst šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas. Macībnieks nepalaiž gājēju un nogriežas pa labi. Inspektors tām uzliek nepietiekamu kompetenci protokolā par 124. CSN punktu neievērošanu. Kā Jūs domājat, vai tas ir pareizi, vai tiešam vajadzēja dot ceļu gājējam, kuram bija aizliegts tur iet? Shēma ir attēlota šeit imgur.com/a/QPP2j
Ēriks Griģis:

1. Jums pēc tiesiskā paļāvības principa (3.) ir tiesības uzskatīt un rīkoties tā, ka gājējs (ne uz brauktuves) pie brauktuves atrodas nejauši, ka gājējs pārzina Ceļu satiksmes likuma 19.p. 3. un 4.punktus, viņš ir iemācījies Ceļu satiksmes noteikumu 18.1. un 18.2. punktos noteiktos aizliegumus kā gājējam šķērsot šo brauktuvi un viņš tikai izlikās to darām, lai nobaidītu inspektoru. Likumam tiesiski ir primāra iedarbe, MK noteikumi (CSN) ir likumam pakārtoti.
Ceļu satiksmes likums.
"...IV nodaļa
Ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
...
(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības. ..."

2. Savukārt, ja gājējs prettiesiski atradās jau uz brauktuves daļas, tad Jūs nedrīkstējāt braukt viņam virsū. Jums bija jārīkojas atbilstoši CSN 100.p. noteiktajam.
3. Satversmes tiesas spriedumos skaidro tiesiskās paļāvības principu. Šis princips nosaka, ka valsts iestādēm ir jābūt konsekventām savā darbībā attiecībā uz to izdotajiem normatīvajiem aktiem, jāievēro tiesiskā paļāvība, kas personām varētu rasties uz konkrētā normatīvā akta pamata. Tas nozīmē, ka tiesiskās paļāvības princips aizsargā personas reiz iegūtās tiesības, t.i., personas var paļauties uz to, ka tiesības, kas iegūtas saskaņā ar spēkā esošu tiesību aktu, noteiktajā laika periodā tiks saglabātas un reāli īstenotas.
Avots:
www.lpia.lv/?id=836
Janis, 28.janvāris 2017 12:55
Sveiki,
Kāds ir Jūsu viedoklis par Auto izsolēm lietota auto iegādei? Kādi ir riski un ieguvumi?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Nedomāju par to.
Ieskatam noteikumi:
www.webautobid.eu/lv/izsoles-not...
Izsole:
www.webautobid.eu/lv/aukcions/pa...
TI pasniedzējs, 27.janvāris 2017 19:05
Lūdzu sakiet, kad būs grupa uz Tehniskās informācijas pasniedzējiem? Kādas ir jaunās prasības? Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja pretendenti paspēs pieteikties un samaksāt, tad 14.02.2017. plkst.16:00
Jābūt augstākai izglītībai, B, C un D kategorijai!
Juris, 27.janvāris 2017 10:21
Labdien. Man ir beidzies derīguma termiņš instruktora un pasniedzēja apliecībām. Lai tās apmainītu, cik un kādi eksāmeni ir jākārto? kādi jautājumi ir eksāmenos? vai ir kaut kāda iespēja iepazīties ar tiem? Paldies.
Ēriks Griģis:

No MK 358. noteikumiem!
"... 31. Lai apmainītu pasniedzēja apliecību vai instruktora apliecību:
31.1. programmas "Ceļu satiksmi reglamentējošie normatīvie akti un ceļu satiksmes drošība" pasniedzēji un braukšanas apmācības instruktori CSDD kārto teorētisko eksāmenu, kurā ietverti jautājumi par ceļu satiksmē iespējamo bīstamo situāciju paredzēšanu, risku novērtēšanu, situāciju analīzi un vadītāja kompetences vērtēšanu.
Papildus minētajam pārbaudījumam jānokārto C vai D kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanai paredzētais teorētiskais eksāmens (personām, kurām ir tikai B vai BE kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, jānokārto B kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanai paredzētais teorētiskais eksāmens);
..."
Jautājumi ir zināmi tikai tie, kas atbilstošai kategorijai publicēti krājumā "Tematiskie uzdevumi ceļu satiksmes noteikumos" un daļa no eksāmenu kā demo jautājumi - CSDD mājas lapas testos.
likumi.lv/doc.php?id=208534
Ina, 26.janvāris 2017 15:20
Volvo V70-98.gads dīzelis.Kamēr auto nav uzsilis, stūre ir viegla, bet pēc neilga brīža stūre paliek cieta.tika nomainīts stūres past sūknis un arī stūres reika(reika bija gan no šrota.)Kas varētu būt pie vainas ?servisā man nevarēja palīdzēt.
Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Iespējams stūres reika par stingru pievilkta un biezā eļļa sākumā to spēj pagriezt, bet, kad tā uzsilst un paliek šķidrāka, tad vairs nespēj.
2. Ieteiktu sintētiskās eļļas vietā ieliet minerālo.
3. Regulētu reiku, pārbaudītu dalītāju un pašu reiku. Varbūt, ka sazobē reika strādā smagi, tāpēc tā reiz jau mainīta.
4. Motora apgriezieniem jābūt paredzētiem brīvgaitā - ne mazākiem par 600 n-1
5. Ielūko vēl te:
www.volvoklubs.lv/e107_plugins/f...
Igors, 26.janvāris 2017 10:46
Labdien! Vēlos uzzināt,ja mums tikko dibināta firma un pērkam vilcēju,kas ir aprīkots ar dig. tahogrāfu, laukums Rīgā,bet mašīnu vajag nogādāt Valmierā, tahogrāfs kaut kur jāpāreğistrē vai varam vienkárši likt savu čipu un braukt?
Ēriks Griģis:

Ar uzņēmuma karti tahogrāfs jāpiesaista uzņēmumam. Tad kalibrācija un sertifikāts ar uzlīmi par to, Rīgā t.22502250
www.lux.lv/?m=2
Ja nekā vēl nav, tad pārbraukšanu uz Valmieru var veikt kā ar bojātu tahogrāfu, un uz izdrukas (atļauts 7 dienas reģistrēt manuāli) otrajā pusē jāraksta vadītāja dati un viņa darba un atpūtas laiki katrai dienai atsevišķi. Manuālais reģistrs vadītājam jāvadā pie sevis 28 dienas!

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti