Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Iveta, 7.decembris 2018 21:07
Labdien!Kā rīkoties,ja neapmierina priekšējais logs,ko nomainīja KASKO.Orģinālais bija solārais,ar zaļu nokrāsu,virs atpakaļskata spoguļa,bija tonēti kvadrāti.jaunajam logam tikai iezīmēti kvadrāti,un logs ir balts,pat nezinu,vai solārais,lai gan solīja,ka būšot tāds pats.Un ar logu tīrītājiem nevar notīrīt,paliek švīkas,bet slotiņas pirms logu nomaiņas slaucīja iseāli.Tumsā braucot,tagad žilbina ceļazīmes,un pretīmbraucošās mašīnas,pirms tam notonējās.
Ēriks Griģis:

Jums būs jāatrod vecais stikls vai tas, kas no tā palicis pāri, lai pierādītu, ka jaunais tāds nav!
Iespējams, ka servisa mehāniķis to ir nofotogrāfējis vai aprakstījis apskates protokolā! Šie dati Jums vispirms būtu jāiegūst, lai strīdētos tālāk!
KASKO noteikumos būtu jābūt sadaļai par pretenziju iesniegšanu!
Ja vien KASKO noteikumos nav ierakstīts, ka bojātās detaļas vai stikla nomaiņa iespējama ar līdzvērtīgu!
1. Ja apdrošinātājs izvēlējās servisu un Jūs piekritāt.
Rakstiski iesniegt apdrošinātājam prasību atjaunot automobili pirmsavārijas stāvoklī, pamatojot ar pierādījumiem, ka tas servisā netika izdarīts.
2. Ja apdrošinātājs apstiprināja remontu Jūsu izvēlētā servisā, tad rakstiet servisam vai paziņojiet tā vadībai, ka auto nav atjaunots stāvoklī, kādā tas bija pirms avārijas.
3. Ja atbildes Jūs neapmierina, tad OMBUDS:
www.laa.lv/klientiem/ombuds/
5. Visbeidzot pie advokāta uz konsultāciju un tālāk iesniegums tiesā.
6. Vienlaicīgi raidījumiem
"Bez Tabu"
skaties.lv/beztabu/sudzibu-delis...
un
"Degpunktā"!
skaties.lv/degpunkta/degpunkta-r...
Enny, 7.decembris 2018 12:23
Labdien Ērik.
Kā lai es dabūju rokās to vainīgo šoferi, kurš ar prieku samaksās izdevumus 130eur par tiesu medicīnisko ekspertīzi. Izņemot viņa vārdu uzvārdu un personas kodu mums nekā nav. Un kādā veidā man viņam šo "opciju" noformulēt? Tie jau būs kā draudi no mūsu puses. Varbūt ir kāds likums vai cits veids un kura pamata vainīgais sedz izdevumus. Esam noguruši no šī visa procesa jau. Bet atkāpties nevar. Morālās kompensācija cietušajam 100% būs vajadzīga,lai pēc laika ārstētu gūtās traumas.
Apdrošinātājs pateica skaidri un gaiši,ka viņi bez tiesu medicīniskās ekspertīzes atzinuma morālo kompensāciju izmaksāt nevar. Un šos izdevumus neatmaksā. Es pat nevaru un negribu domāt par deputātiem un partijām. Katru gadu vai nu viens un tas pats vai tikai paliek sliktāk iedzīvotājiem.
Ēriks Griģis:

Protams, Jums taisnība, ka šāda "opcija" nav vienkārša!
To pārrunājiet ar juristu!
Pēdējais tālruņa numurs ir bezmaksas konsultācijām!
Par politiķiem - visas savas nedienas ar valdības un politiķu pieņemtajiem OCTA tiesību aktiem un apdrošinātāju kā izpildītāju iesaku Jums atklāt raidījumiem
"Bez Tabu"
skaties.lv/beztabu/sudzibu-delis...
un
"Degpunktā"!
skaties.lv/degpunkta/degpunkta-r...
Enny, 5.decembris 2018 19:22
Labdien Ērik.
Sazinoties ar apdrošinātāju, ir tāda lieta,ka valsts tiesu medicīniskā ekspertīze jāapmaksā pašiem. Un pašiem jāaiznes visi ārstu, slimnīcu un izmeklējumi šim ekspertam. Un tad balstoties uz tiesu medicīniskās ekspertīzes lēmuma pamata ,kur tiks noteikta miesas bojājumu pakāpe, balstoties uz MK 340 noteikumiem apdrošinātājs ir tiesīgs izmaksāt nemateriālo kompensāciju. Šis prieks nav lēts, aptuveni 150 eur,ko apdrošinātājs nesedz. Tagad saprotu,ka nepārzinot likumus velti cietušais atteicās no krimināllietas ierosināšanas. Nezinām ko iesākt? Vienīgais pareizais ceļš ir savākt visus izrakstus, izmeklējumus un rentgenu diskus un nodot tiesu medicīniskajai ekspertīzei, lai tiktu noteikta miesas bojājumu pakāpe. Kura cietušajam neapšaubāmi ir.Kā arī sazvanīju juristu, kurš arī ieteica sākotnēji izrunāt visu ar apdrošinātāju. Mums nav ne mazākās pieredzes ar tiesu medicīnisko ekspertīzi, vai neatkarīgs eksperts rīkojas gõdīgi un viss notiek kā nākas. Varbūt ir kādi komentāri šajā jautājumā? Paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

Par ekspertīzi ar prieku samaksās negadījuma izraisītājs!
Apdrošinātājam vajadzēja visu pārbaudīt, veikt ekspertīzi ar saviem ārstiem, kas strādā apdrošināšanas sabiedrībā, novērtēt un pieņemt lēmumu, lai atvieglotu ciešanas un izmaksas cietušajam, kā likumā rakstīts. Izmaksas sedz izraisītāja OCTA apdrošinātājs.
OCTA likuma 31.pantā par zaudējumu atlīdzināšanu ir teikts, ka apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
Nekur likumā nav teikts, ka cietušajam būtu pašam jāmaksā par ekspertīzēm, kuras apdrošinātājs neatlīdzinās!
Loģisks risinājums, tikai ne Latvijā!
Tātad, Jums jārīkojas tā, kā ieteica apdrošinātājs.
Vai viss notiks godīgi, vai varat uzticēties ekspertam...ja apdrošinātāju komisijās darbojas daļa no tiesu ekspertīžu biroja ekspertiem, tad droši vien, ka varat uzticēties, jo ekspertīžu rezultātu apdrošinātājs no sava ārpakalpojuma sniedzēja jau neapstrīdēs!
Protams, par neatlīdzinātām ekspertīzes izmaksām un iespējām tās atgūt, tālāko izmaksu lietderību, iesniedzot tiesā prasību apdrošinātājam vai negadījumu izraisījušajam izmaksas atlīdzināt, Jums paskaidros jurists.
Par LR Satversmes 91.panta tiesībām, piem.,Jums ir tiesības neierosināt kriminālprocesu un atteikties no tiesu ekspertīzes. Taču šī Jūsu tiesību brīvība nedrīkstētu tikt ierobežota, piespiežot Jūs finansiāli vai kā citādi radot Jums neērtības, tādējādi liekot Jums domāt savādāk un šaubīties par LR Satversmē noteikto! Arī par šo aprunājieties ar juristu, vēl, protams, ar savu vēlēto deputātu un informējiet viņa partiju!
Egils, 4.decembris 2018 22:53
Saņēmu pasta vēstuli ar apdrošinātāja lēmumu par OCTA atlīdzības izmaksu cietušā nāves gadījumam. Tur norādīta tikai summa nepilni trīs tūkstoši eiras. Vēlējos uzzināt, kā šī summa aprēķināta un zvanīju apdrošinātājam, telefoniski viņi atteicās sniegt šadu informāciju, lai rakstu e-pastu. Uz epastiem savukārt vispār neatbild. Man ir bail, ka kaut kas nav pareizi, un apdrošinātājs velk uz noilgumu, kad nevarēšu vairs neko apstrīdēt, jo neticas, ka cilvēka dzīvība tiek novērtēta ar trīs tūkstošiem. Kā rīkoties? Vai piem Vācijā arī mirušā piederīgajiem izmaksā tikai 2,5 tūkstošus? Principā vienu mēnešalgu. Mēs taču esam iesoļojuši Eiropā jau padsmit gadus.
Ēriks Griģis:

Varu ieteikt piezvanīt juristam pa zemāk jautājumos uzrādītiem tālruņu numuriem! Viņu birojam, manuprāt, bija precedents šādā jautājumā.

Tiesību akti saistībā ar OCTA likumu.
1. MK noteikumi 1008 Noteikumi par apdrošināšanas atlīdzības apmēru un aprēķināšanas kārtību par personai nodarītajiem materiālajiem zaudējumiem
likumi.lv/ta/id/98105#p8

2. Pirmā metodika
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...

Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja metodika
„Ceļu satiksmes negadījumā personai nodarīto zaudējumu atlīdzināšana” 5. pielikums.

3. Metodikas pēdējā lapaspusē uzkliko uz sarkano uzrakstu Pielikumi un atvērsies excel tabulas! Sameklē piekto pielikuma Sheet, pēc kuras atbilstošā piemēra aprēķina zaudējumu.

Precizējums Tavam pēdējam teikumam - tikai daži!
Enny, 3.decembris 2018 14:52
Labdien Ērik.
Es zvanu , zvanu juristam, bet nekad neceļ klausuli.
Varbūt dikti aizņemts , vai varbūt neatbild uz svešiem zvaniem.
Mūsu situācija ir tāda pati joprojām,kāda bija sākumā.
Jautājums aktuāls par morālo kompensāciju.
Paldies
Ēriks Griģis:

Pārbaudiet, lūdzu, vai izvēlējāties pareizu nummuru!
Te vēl viens tālruņa nummurs no 10:00 līdz 16:00 darbadienās 67270292
Un piezvaniet tūlīt!
Tauriņš, 30.novembris 2018 20:58
Salonā ari viss sauss, un ari neož pec tosola
Ēriks Griģis:

Noteikti jātiek uz servisu divreiz, vispirms tad, kad viņi uzlēja tosolu un pēc tam, kad tas atkal ir jāuzlej.
Kāda ir motora eļļa karterī? Vai tosols gar galvas blīvi nesadeg kādā no cilindriem? Vai eļļas līmenis nepaaugstinās?
Ir vērts cilindros pārbaudīt spiedienu!
Kad motors darbojas, paņem nost eļļas iepildes lūkas vāciņu...palūko, kā dvašo motors!?
Andris, 30.novembris 2018 20:26
Jautajums ir vai peec saada gadiijuma to cella un auto remontu sedz autovaditaajs vai apdrosinaasana..?
Ēriks Griģis:

Apdrošinātājs un pēc tam regress apm., 130% apmērā no izmaksātās atlīdzības autovadītājam!
Auto rmonts, ar kuru vadītājs sabojāja ceļu, būs jāapmaksā pašam vadītājam!
Andris, 30.novembris 2018 20:21
Sveiki. Kas atlidzina zaudejumus ja ir notikusi avarija un ir bojata brauktuves kkada dala.. Vaditajs bija skaidra tacu lidz ekspertizei lietoja alkoholu.. Kas atlidzina zaudejumus ja vaditajam nonemtas tiesibas un protokolaa ierakstits ka alkohols lietots pec celu satiksmes negadijuma..
Ēriks Griģis:

OCTA apdrošinātās, ja ceļa īpašnieks/pārvaldītājs to pieprasa!
Pret vadītāju būs regress no apdrošinātāja par noziegumu ceļu satiksmē!

No OCTA likuma 41.panta:
"... (1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības,
i) atstājis notikuma vietu vai
ii) izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai
iii) šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei, ..."
tauriņš, 30.novembris 2018 19:55
vasara mainija visus filtrus,,
gaisu pūš siltu, uzsilst lidz 90 grādiem, tosols ir jāuzlej ap 200 ,,300 km nobraukuma,mainija arī tosolu ,visas eļļas servisā, pēc servisa arī sāka zust tosols, kad viņi skatijās teica ka ne pili neredzot.
viss strāda.
Ēriks Griģis:

Vai tosols no pečkas nesulo salonā zem grīdas gumijas?
tauriņš, 30.novembris 2018 18:20
paldies Ērik par atbildi,,par auto diskiem,,bija noderigi,un ari atradu visu pec izmēriem ko meklēju!
Interesē citāda problēma,,vasara nomainiju salona pūtējam rezistoru,,bet tagad atkal nepūš uz 1,,2,,3,, bet 4 strādā,, pūš labi,bet tauriņš negrib salonu sildit,,,Interesē kas par vainu tam rezistoram ir,, ja tās drošinātajs nestrādā,, vai atkal jagādā jauns rezistors vai ari ko darit
paldies jau iepriekš,,
Ēriks Griģis:

Ņem par labu!
Vai drošinātāji vietā? Ja regulators gala pakāpē pūš gaisu, tad tas jāpārbauda. Tajā jābūt pretestībām uz pirmajiem ātrumiem, kas nepūš, vai ir atsevišķs vadības relejs. Ja kas bojāts, tad jāsamaina!
Vai elektromotoram oglītes nesprūst?
Ja nenāk siltais gaiss, vai krāsniņas vārsti darbojas? Vai caurules no/uz radiatoru un līdz krāsniņai ir karstas?
Salona filtrs ir/iet ciet!
Kāds ir tosola līmenis, vai tas ir tīrs un nav aizvilcis ciet pečku? Vai riktīgi darbojas termostats? Vai tas noslēdz mazo loku...ja nē, tad dzeses šķidrums cirkulē pa lielo un pečka nesilst!
Braucu savā laikā ar trīs jauniem Touraniem, tikai viens no tiem ziemā sildīja! Cik pats pratu noskaidrot, divi no tiem bija domāti Latiņamerikas tirgiem, liekas, Meksikai. Tad izbrāķēti un nonākuši pie mums.
Aigars, 27.novembris 2018 21:21
Viss ir parbaudits,kardani,krustini,karajosie gultni.neviens nevar saprast kas tiesi var but iemesls,varbut vaina saistas ar sparraratu.
Ēriks Griģis:

Minēt jau var, bet nez vai izdosies trāpīt uz iemesla!
Motora stiprinājumi balstos, akmens iesprūdis starp karteri un tā aizsargu, starp balstu un stiprinājumu, vai kur citur, motora balsta spilvens norauts, riteņa disks bojāts, sajūga groza stiprinājums vai spara rats - var jau arī tie būt pie vainas, kardāna atsvari vai karājošā gumija atklāsies tikai braucot...var pacelt vienu aizmugurējo un pabraukt ar vienu un tad ar abiem riteņiem gaisā. Ja tad vibrācijas nav, tad uz ruļļiem vai TA uz "kratīkli".
Remontservisā jau tiks skaidrībā.
Aigars, 27.novembris 2018 19:42
Sveiki man mb viano 2004 automats ir problema, pie 80km stunda sakas vibracija,ar vien lielaka un lielaka. Tagad pat pie 30km stunda sakas vibracija,arvien lielaka.
Ēriks Griģis:

Droši, ka braukšana jāpārtrauc! Ja nav redzams, kas atskrūvējies, tad jātiek līdz remontservisam,
piem., t. 67 099 888
Ilona Seluzicka, 26.novembris 2018 17:37
Labdien. Gribētu pajautāt cik dienu laikā pēc ceļu negadījuma apdrošināšanas firmai ir jādod kaut kādu informāciju. Mūsu mašīna ir cietusī un atbildi mēs neesam saņēmuši no 17.oktobra 2018.gada un saka, lai beidzam staigāt un gaidiet.
Ēriks Griģis:

Pirms līguma noslēgšanas tas jāprasa apdrošinātājam!

No OCTA likuma 39.panta Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību:
"...(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījusī persona;
3) ir spēkā stājies gala nolēmums gadījumos, kad ierosināts kriminālprocess. ..."
Pēc pozitīva lēmuma pieņemšanas 5 dienu laikā zaudējumi tiek atlīdzināti (OCTA 40.p.(1)p.).
Avots:
likumi.lv/doc.php?id=87547

Piebilde no lekciju cikla "Ko noklusē apdrošinātājs!"
Ja atlīdzību izvēlējāties saņemt naudā kā privātpersona, tad Jums aprēķinās tikai 55,30% no noteiktās atlīdzības par bojāto automobili.

Kas varētu notikt ar nesaņemto atlīdzības daļu, to Jums, pirms līguma slēgšanas, jau ir pastāstījis pats apdrošinātājs!

No OCTA likuma 25.panta Mantai nodarītie zaudējumi:
"... (2) Ja apdrošināšanas atlīdzību par transportlīdzekļa bojājumu trešā persona vēlas saņemt naudas summas veidā, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs izmaksā naudas summu 70 procentu apmērā no zaudējumu aprēķinā norādītās zaudējumu summas bez pievienotās vērtības nodokļa. Apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāto daļu izmaksā saskaņā ar šā panta ceturtās daļas nosacījumiem. ..."

Piemērs nosacītai atlīdzībai, kas tiek noteikta 100 eiro apmērā.
No tās atņem PVN, ja izmaksa ir naudas summas veidā: 100 - 21% = 79 eiro
No atlikuma ietur 30%, bet izmaksā 70%, tad 79 - 30% = 55,30 eiro atlīdzība naudā!

Ja apdrošinātājs saskaitītu neizmaksājamās daļas procentus (PVN 21% +30% = 51%) un tad izmaksātu tikai 49 eiro atlīdzību naudas summas veidā, šaubos, vai tas būtu pareizi!

Tas pats procentu aprēķins arī attiecībā uz citām atlīdzības summām naudā, piem., 1000 eiro, atlīdzība naudā 553 eiro vai 10.000 eiro, atlīdzība 5530 eiro, utt.

25.panta ceturtā daļa:
"... (4) Ja ceļu satiksmes negadījumā bojātais transportlīdzeklis ir atjaunots tādā stāvoklī, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma, un trešā persona ne vēlāk kā četru mēnešu laikā pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas iesniedz apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam rēķinu par transportlīdzekļa atjaunošanu (remontu) un maksājumu apliecinošu dokumentu par rēķina samaksu, tad apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ne vēlāk kā 15 dienu laikā pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības neizmaksātās daļas izmaksu un šajā likumā noteiktajā termiņā izmaksā apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāto daļu atbilstoši rēķinā norādītajām faktiskajām transportlīdzekļa atjaunošanas (remonta) izmaksām, tai skaitā rēķinā iekļauto pievienotās vērtības nodokļa summu, nepārsniedzot zaudējumu aprēķinā norādīto kopējo zaudējumu summu, kurā iekļauts pievienotās vērtības nodoklis. ..."

Kas veic zaudējuma aprēķinu?
Šai gadījumā pats apdrošinātājs pirms lēmuma pieņemšanas par atlīdzības izmaksu naudas summas veidā.
Dana, 26.novembris 2018 17:16
Sveiki!
Es lasīju, ka riska grupa ir no 18 - 25 gadiem. Man ir 25. Es vēl esmu riska grupā? Tas nozīmē, ka līdz ar to auto apdrošināšana man ir dārgāka?
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Sandra Jefremova, 26.novembris 2018 15:50
Labdien, iesakiet lūdzu ekspertu,kas varētu veikt ekpertīzi lai noteiktu ar kādu ātrumu pārvietojās mašīna ceļu satiksmes negadījums brīdī.
Ēriks Griģis:

Valsts tiesu ekspertīžu birojs ekspertīzes veic, pamatojoties uz fiziskas vai juridiskas personas iesniegumu, kas ir maksas pakalpojums.
Autotehniskās ekspertīzes cena ar PVN 176,26 eiro.
Avots:
www.vteb.gov.lv/maksas_pakalpoju...
Mairis, 26.novembris 2018 15:32
Sveiks Ēriks Griģis! Par to pašu mitrumu pie kājām,braucot ar auto takā ir neliela svilpošana gar durvju augšējo stūri gan pasažieru pusē,gan šofera pusē,bet mitrims pie kājām parādās tikai pie pasažiera kājām. Domāju ka mašinai priekša nav sista jo logs arī ir orģinālais.
Ēriks Griģis:

Tad jātiek vaļā no svilpšanas! Ticami, ka tā ir viena daļa vai pat pats galvenais mitruma rašanās iemesls!
Mairis, 26.novembris 2018 13:59
Sveiki! braucu ar volvo xc70 2005.gada. Pie pasažiera kajam paradas mitrums,gribetu uzzinat no kā? Un priekšējajam vējstiklam zem skates uzlīmes stūrī parādās taka aprasojis logs nedaudz?
Ēriks Griģis:

Ja tā, tad saviem braucamajiem esmu mainījis salona filtru, tīrījis gaisa kanālus, kas zem motora pārsega ir piebiruši ar lapām, aizsaluši vai aizsniguši. Iztīrot tos, pēc kāda laika atkal parādījās mitrums pasažiera pusē pie kājām. Atklāju, ka tas no durvīm, ārējai loga gumijai novecojot, nelielā daudzumā slapjums nonāk salonā. Pēc tam aizraso loga labās puses apakšējā daļa.
Kopumā salona mitrums ir iemesls loga aizrasošanai, ziemā - aizsalšanai. Vēl viens atklājums, ka ūdens salona bagāžas nodalījumā nonāk gar aizmugurējo lukturu gumijām!
Logi aizsvīst no šī mitruma, pēc tam kondensāts nonāk zem grīdas gumijas pasažiera pusē.
Vēl logi aizraso, ja auto priekšējā daļa ir remontēta pēc avārijas vai tikai nomainīts priekšējais stikls, kur pa stikla labās puses apakšējo stūri mitrums var iespraukties salonā.
Enny, 23.novembris 2018 12:38
Labdien Ērik.
Tad es drīkstu juristam piezvanīt?
Un pateikt, ka zvanu no Ēriks Griģis.
Es labprāt aprunātos ar juristu, jo mans jautājums par morālo kaitējumu ir aktuāls un es vēlos saprast kādos gadījumos pietiek ar ārstu slēdzieniem, izmeklējumu slēdzieniem,ārstēšanas ilgumu un darba nespējas lapas ilgumu . Ir tā, ka šobrīd slimības lapa ir pagarināta līdz jaungadam, to pagarina divi ārsti vienlaicīgi. Bet es redzu,ka ar to nebeigsies, jo cietušā ārstēšana paredz ilgāku laiku. Ja drīkst juristam zvanīt,tad es nekavējoties to izdarīšu. Paldies.
Ēriks Griģis:

Protams, zvaniet!
Varat teikt, varat arī neteikt! Viņam visi klienti vienādi!
tauriņš, 23.novembris 2018 12:15
labdien,,netieku skaidrībā,,meklēju vw touranam diskus,,
lieta tada,, pēc oriģināliem izmēriem ir 205/55R16 91H 6.5Jx16 ET50 5x112 tad vēl tie centra diametrs mm 57.1
kad mekleju pec auto tad piedāvajuma nav daudz,,
ko tik gari,,
interesē kam vairak japievērs uzmaniba ,,tiem izvērsumam ET 50 vai centra diametram,iegādajot diskus,paldies,
Ēriks Griģis:

Jūsu jautājumus par uzgriežņu/skrūvju caurumu attālumiem, ass diametru, platumu, sānu profilu, iznesumu, diska apmali man izskaidroja disku pārdevējs, pie kura tos iegādājos dažādiem auto!
Neatkārtošu viņa teikto, bet iesaku Jums pašam aizbraukt ar auto un noklausīties visu par diskiem šeit:
www.tireshop.lv/lv/information/8

Teorija - Diska iznesums
Diska iznesums (EP) ir attālums milimetros starp diska centru un vietu, kur tas savienojas ar riteņa rumbu.
Viengabala diska iznesums ir noteikts un nevar tikt mainīts. Saliktā diska iznesumu iespējams pielāgot un personalizēt, lai to būtu iespējams izmantot dažādiem automobiļiem.
Nepieciešams pievērst uzmanību šādiem aspektiem:
Jo lielāks ir diska iznesums, jo vairāk vietas disks aizņems uz riteņu ass. Tādēļ gadījumā, ja diska iznesums ir pārāk liels, ritenis var saskarties ar jūsu bremžu uzlikām vai amortizatoriem.
Jo diska iznesums ir mazāks, jo disks vairāk piekļaujas ritenim. Gadījumā, ja iznesums ir pārāk mazs, pastāv risks, ka disks vai nu taisnvirziena kustības vai pagriezienu laikā saskarsies ar automobiļa virsbūvi.
Ir iespējams uz automobiļa montēt diskus, kas atšķiras no tā oriģinālā aprīkojuma. Taču pieļaujamie diska iznesuma attālumi katram automobilim ir atšķirīgi, un tos nosaka brīvā vieta uz riteņu ass.
Diska iznesums ir nulle
Diska iznesums ir līdzvērtīgs nullei, ja tā savienojuma vieta ar riteņa rumbu atrodas diska centrā.
Pozitīvs diska iznesums
Diska iznesums ir pozitīvs, ja tā savienojuma vieta ar riteņa rumbu, mērot no diska centra, atrodas tuvāk automobiļa ārējai malai.
Negatīvs diska iznesums
Diska iznesums ir negatīvs, ja tā savienojuma vieta ar riteņa rumbu, mērot no diska centra, atrodas riteņu ass pusē. Un šeit vēl daudz kas par diskiem:
www.riepulideris.lv/padomi-par-r...
Kristaps Lindinovs, 23.novembris 2018 11:05
Labdien. Man ir wv passat b6 2006.gada 2.0 dīzelis. Man uzmeta kļūdu steering column lock defective uz nevar iedarbināt mašīnu. Stūre nesaslēdzas vispār.
Ēriks Griģis:

Stūres kolonas bloķētājs-slēdzene nesaņem signālu.
Stūres slēdzene parasti atrodas zem stūres. Slēdzene tiek apvienota ar aizdedzes slēdzi, tā tiek iedarbināta-atvienota ar aizdedzes atslēgu vai elektroniski no auto elektroniskās vadības ierīces.
Tradicionālās mehāniskās kolonnu slēdzenes tika aizvietotas ar elektrisko stūres kolonnu slēdzeni (ESCL), lai palielinātu vadītāja komfortu un nodrošinātu stingrākas kolonnas drošāku bloķēšanu. Ja galvenā uztvērēja signāls vai atslēgu lasītāja signāls ir saņēmis pareizu identifikāciju, ESCL automātiski atslēdzas un dod iespēju brīvi pagriezt stūres ratu. Tad arī motors ir iedarbināms.
Ja signāls ir par vāju vai stūres rats aizslēgtā stāvoklī ir sagriezts-iespriegots, tad arī savu auto nevaru iedarbināt.
1. Vispirms atbrīvoju stūres kolonu, lai tā nav atspiesta pret bloķētāju, pagrozot stūres ratu. Tad ievietoju atslēgas bloku aizdedzes slēdzī un mēģinu vēlreiz.
2. Ja neiet, uzlādēju auto akumulatoru un atslēgas bloka akumulatoru, tad mēģinu vēlreiz.
3. Tad pārbaudu elektronisko vadības bloku. Manam auto ūdens to bija sabojājis, jo bloks no rūpnīcas nebija hermētiski noslēgts. Tad tikai evakuācija uz servisu un bloka maiņa palīdzēja atgriezt auto pie dzīvības!
Bet katram jau ir sava problēma!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti