Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 4.februāris 2010 0:00
Labdien!
Es dabūju C vadītāja tiesības novembrī 2009. Mani pieņēma darbā un iedeva kravas auto.
Vai drīkstu to vadīt?
Ēriks Griģis:

Ir izņēmumi.
Ja tos neskaita, tad Jūs algotu darbu ar C kategorijas transportlīdzekli bez profesionālā [95] koda atzīmes vadītāja apliecībā strādāt nedrīkstat.
- Kāpēc policija to nekontrolē? - vaicāsiet.
Iespējams, ka gatavo šokējošu terapiju!
Sods vecajās Eiropas valstīs par šādu pārkāpumu jau ir noteikts:
- vadītājam, līdz 5000 eiro;
- darba devējam, līdz 20 000 eiro.
Ja šobrīd par vadīšanu bez attiecīgās kategorijas sods ir niecīgs, tad, manuprāt, tas būs šokējoši, kad gan vadītāju, gan darba devēju par šo pārkāpumu sodīs atbilstoši valsts budžeta papildināšanas nepieciešamībai!
Linda, 3.februāris 2010 0:00
Labdien!
Vai varu apstrīdēt servisa sastādīto tāmi par remontu (šos izdevumus apdrošinātājs regresa kārtībā vēlas piedzīt no manis), ja mašīnai bojājumi bija nodarīti mazāki, nekā nepieciešamie pēc tāmes. Nodarītie bojājumi fiksēti fotogrāfijā.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Protams, ka varat apstrīdēt!
Jums būs jāpamato, kāpēc apstrīdat, jāpierāda kļūdas iepriekšējā tāmē un ticamība jaunajai tāmei.
1. Ja tas pēc fotogrāfijām ir iespējams, tad var.
Komentārs.
Manā praksē bija viens gadījums, kad serviss bija sarēķinājis visu ko citu, tikai ne fotogrāfijās redzamos bojājumus. Tad, protams, regresa prasībai pievienoto servisa rēķinu un reizē arī regresa prasību tiesa noraidīja.
2. Ja serviss ir sastādījis tāmi pēc fotogrāfijām un to veic cits, profesionālāks serviss arī pēc tām pašām fotogrāfijām - ticami, ka Jums izdosies.
3. Ja serviss ir sastādījis tāmi, novērtējot bojājumus uz automobiļa, un atkārtotu kalkulāciju Jūs vēlaties iegūt pēc fotogrāfijām, - neticu, ka Jums izdosies.
4. Ja servisa tāmes kalkulācijā Jūs atradāt OCTA ekspertīzes metodikas noteikumu pārkāpumus vai apdrošinātāju krāpšanos, izmantojot servisa nepamatoti sastādītu kalkulāciju, Jums ir iespēja ar pēc fotogrāfijām veikto kalkulāciju panākt regresa prasības mazinājumu vai, iesniedzot prasību tiesā, regresa noraidījumu.

Komentārs.
Visparastākās kļūdas servisa tāmē ir uzrādītā peļņa, dubultā PVN likme par remontu kopā un detaļām atsevišķi, neuzrādītais un tāmē neierēķinātais detaļu nolietojums, dubultās tāmes un rēķina ar dažādām izmaksām sastādīšana.
Soferis, 3.februāris 2010 0:00
Esmu runājis par šofera darbu Vācijā. Kas man būtu jāizdara, lai varētu to dabūt?
Ēriks Griģis:

Vispārīgi.
1. Vispirms jāprot vāciski sazināties ar darba devēju, policistu vai ekspeditoru.
2. Jāsarunā ar darba devēju, lai vņš uzņemas nokārtot darba un uzturēšanās atļaujas.
3. Jāatrod naktsmājas.
4. Jāiepazīstas ar maksas ceļu (MAUT) izmantošanas kārtību.
5. Iemācīties lietot (uzstādīt un saprast) navigācijas sistēmu.
6. Jāpārlasa Vācijas satiksmes noteikumi (StVO).

Latvijā.
7. Jābūt derīgai medicīniskai uzziņai un pirmās palīdzības apliecībai.
8. Jāiegūst profesionālais [95] kods vadītāja apliecībā.
Jau no 04.01. 2010. zvanīja vadītāji (arī no Vācijas), kurus nepieņem darbā bez šī koda. Ja C vai D kategorija iegūta pirms 10.09.2008., tad tikai jānoklausās piecu dienu kursi, jāsaņem sertifikāts par kursu noklausīšanos un jāsamaina vadītāja apliecība pret jaunu.
9. Atbilstoši jaunajai vadītāja apliecībai jāpasūta un jāsaņem vadītāja ciparu tahogrāfa karte (čips).
10. Jāmācās, jānokārto valsts eksāmeni un jāsaņem vadītāja sertifikāts bīstamo kravu (ADR) pārvadāšanai. Ieteicams, arī pārvadājumiem ar cisternu.
Guntars, 3.februāris 2010 0:00
Labdien!
Iekļuvu CSN kā cietušais. No labās puses puses uz ceļa priekšā izbrauca auto, kam bija zīme "dodiet ceļu". Mēģinot izvairīties no sadursmes, iebraucu ceļa kreisajā pusē ( pretīmbraucošu mašīnu nebija), tomēr no sadursmes izvairīties neizdevās. Tagad apdrošināšana negrib maksāt par zaudējumiem, jo sadursmes brīdī mašīna atradās pretējā braukšanas joslā. Vai apdrošināšan šijā gadījumā rīkojas atbilstoši?
Ēriks Griģis:

1. Skaidrojums pēc LAPK (policijas vērtējums).
CSN 113.p. nosaka bremzēšanu braukšanas virzienā, t.i. braukšanu virsū bremzējot! Ja esat pagriezis stūri, lai izvairītos, kā rezultātā sadursme notiek, tad vairāk vai mazāk, bet esat vainojams zaudējumu izraisīšanā.
2. Skaidrojums pēc OCTA (apdrošinātāju vērtējums).
2.1. Esat atbildīgs par zaudējumu rašanos CSNg rezultātā, jo nebremzējāt un nebraucāt taisni virsū šķērslim.
Apdrošinātājam jāveic ekspertīze un par radītajiem zaudējumiem jānosaka atbildības pakāpe abiem iesaistītajiem vadītājiem.
2.2. Ja Jums ir iespēja pierādīt apdrošinātājam, ka sadursme notiktu arī pirmajā gadījumā, bet atgriežot automobili, Jūs samazinājāt zaudējumu smaguma pakāpi, tad varat cerēt uz atlīdzību pilnā tās apjomā.
3. Pierādījumu variantus, to ticamību un pārbaudes iespējas mācu apdrošinātājiem un autotehnisko ekspertu kvalifikācijas apmācībās.
vārds, 2.februāris 2010 0:00
Un kā ar distanci apledojošā pilsētā?
Ēriks Griģis:

Drošai distancei jābūt lielākai par apstāšanās ceļu.
Apstāšanās ceļa posmus galvenokārt ietekmē ātrums.
1. Ledus vai sniedziņš klāj apledojošu brauktuvi > apstāšanās ceļš ir 120 m, ja vadītājs ar jaunām ziemas riepām bez rādzēm brauc 50 km/h.
2. Ja braukšanas ātrumu vadītājs samazina līdz 30 km/h, tad apstāšanās ceļš iepriekšējos apstākļos būs 45 m.
3. Kādā attālumā pirms luksofora vadītājam ir jāsāk bremzēt, lai neizslīdētu krustojumā pie sarkanā signāla, tuvojoties tam pa apledojošu brauktuvi?

P.S.
To gan mācu tikai savos kursos!
Distance, 2.februāris 2010 0:00
Kādu man izvēlēties distanci, braucot pa ledu uz 90 km/st?
Ēriks Griģis:

Piemērs, kas attiecas uz apledojošiem ceļiem vai apledojošiem un ar sniega kārtiņu klātu brauktuvi:
1) apstāšanās ceļš, braucot ar jaunām ziemas riepām bez rādzēm uz 90 km/h ir 350 metri;
2) palielinot braukšanas ātrumu līdz 110 km/h, apstāšanās ceļš palielinās līdz 500 metriem.
Kādai tad jābūt drošai distancei, šādos ceļa apstākļos tik zemu lidojot?
Distancei jābūt lielākai par apstāšanās ceļu!
vārds, 22.janvāris 2010 0:00
Sveicinati !
Vai drikst CSDD inspektors,eksamena laika drikst palugt "kursantu" pagriesties pa kreisi, ja pagrieziens aizliegts ?
Kadi dokumenti reglamente, inspektora uzvedibu ekzamenas laika?

"Pagriezties pa kreisi" nozīmē to, ka jāveic manevrs tuvākā krustojuma brauktuvē, kur tas nav aizliegts.
Braukšanas iemaņu vai eksāmena pieņemšanas kārtību nosaka CSDD reglaments un tā pielikumi:
www.csdd.lv/?pageID=1122536112
Par komandu došanas kārtību un inspektora uzvedību eksāmena pieņemšanas laikā uzdodiet jautājumu CSDD mājas lapā: www.csdd.lv/default.php?pageID=1...

Paldies par atbildi ! Visu nepieciesamo atradu !

Paris dienu atpakal, rakstiju CSDD: labdien ! Kad beigsies ligums ar "BMW" apmacibas automasinam?..un kad rikos
jaunu tenderu apmacibas automobiliem? Paldies.

Liga.Medne@csdd.gov.lv atbildeja:

www.csdd.lv/Images/spacer.gif

Butu st**bi jautat vinai atkal !?
Ēriks Griģis:

Kāpēc ne! Jautāt jau nav stulbi!
Estere, 22.janvāris 2010 0:00
Vai braukšana pa apledojušu ceļu ar 40 km/h un bremzēšana pirms galvenā ceļa 80-90 metru attālumā ir uzskatāma par pareizi izvēlētu taktiku ziemas apstākļos? Automašīna ir jauna (3 gadi), labā tehniskā kārtībā, ar jaunām un labām ziemas riepām. Vai kādā no dokumentiem ir noteikts, kādam ir jābūt pareizi izvēlētam apstāšanās un bremzēšanas attālumam? Kā to aprēķina? Jau iepriekš pateicos par Jūsu sniegto atbildi!
Ēriks Griģis:

1. Taktika nav pareiza.
2. Ir noteikts.
3. Aprēķinu mācu kursos.
4. Sākums nākošajiem kursiem paredzēts februāra otrajā pusē.
Trīs dienu kvalifikācijas kursu cena - 90,00 Ls/personai
1,5 mēnešu apmācības kursi personai ar augstāko izglītību un 3 gadu braukšanas pieredzi ar automobili + valsts eksāmeni +pasniedzēja sertifikāts - 410,00+8,88+6,88 Ls/personai.
richijs, 22.janvāris 2010 0:00
Kur var pieteikties uz profesionālo vadītāju apmācībām kursos?
Ēriks Griģis:

Pa tālruni 67228880
Raimonds, 21.janvāris 2010 0:00
Lūdzu palīdzēt. Auto iegādāts gadu atpakaļ par 7000 ls, pēc csn frontālās sadursmes uz šosejas, kur biju cietušais, auto ir norakstāms, novērtēts 2858 ls. Par šo naudu nav iespējams iegādāties līdzvērtīgu auto. Pēc octa likuma ir saprotams, savest kārtībā cietušo auto, bet ja tas nav iespējams segt ar līdzvērtīgu. Cik noprotu transportlīdzekļa apdrošināšanas birojā nav vērts tērēt laiku, jo tai ir rekomendējoša rakstura atzinums? Ko darīt tālāk? Ar cieņu,.
Ēriks Griģis:

Jau atbildēju!
vārds, 21.janvāris 2010 0:00
Lūdzu palīdzēt. Auto iegādāts gdu atpakaļ par 7000ls, pēc csn negadījuma,pec frontālās sadursmes uz šosejas, kur esmu cietušais, auto ir norakstāms, novertets 2858ls. Lēmumu pieņem centrālā biroja darbinieks Rīgā, kas auto nemaz nav redzējis , vadoties pēc foto. Cik saprotu, apdrošinātajam ir jāizmaksā daudz maz atbilstoša atlīdzība lai iegādātos līdzvērtīgu auto? Kā arī ja transportlīdzekļu apdrošināšanas birojam ir rekomendējoša rakstura atzinums, vai ir vērts tur griesties un tērēt laiku? Pēc octa likuma apdrošināšanas sabiedrībai jānodrošina ar līdzvērtīgu braucamo, vai savest kārtībā cietušo auto. Ko darīt??? Ar cieņu.
Ēriks Griģis:

1. Parasti par precēm, ko nopērk Latvijā, pircējs pārmaksā 1,5 līdz 3 reizes vairāk, nekā tāda pati prece maksā citā valstī vai pat pie cita pārdevēja. Ja apdrošinātāja rīcībā ir automobiļa cena, ko tas ir vērts, tad Jūsu samaksātā cena varētu būt divas reizes augstāka.
Tāpēc auto cenu pirms tā iegādes ir jāpārbauda pie apdrošinātāja.
Arī automobiļa tehniskais stāvoklis pirms īpašnieku maiņas ir jāpārbauda servisā.


2. Ja apdrošinātās savās interesēs šo cenu ir samazinājis, tad OCTA likuma un tam pakārtotie MK noteikumi un metodika ekspertam pieļauj samazināt bojā gājušā vai par tādu uzskatāmā automobiļa faktisko vērtību līdz 25%. Te jābūt ir pamatojumam, kāpēc faktiskā vērtība ir samazināta. Likumus mainīt Jums neizdosies, bet varat noskaidrot auto faktisko vērtību pie apdrošinātāja un uzzināt, tā ir vai nav samazināta.
3. Biroju izveidoja paši apdrošinātāji, lai aizsargātu sevi ar profesionālu birokrātiju, kas neļauj sistēmā iejaukties un to traucēt ar kautkādām pretenzijām. Jums tur nav ko meklēt.
4. OCTA likums nenosaka līdzvērtīga braucamā nodrošinājumu sasistā vietā.
No OCTA likuma:
"...27.pants. Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojāeju
(1) Transportlīdzeklis uzskatāms par bojā gājušu, ja tā remonts nav tehniski iespējams vai tas ir ekonomiski nepamatots. Remonts tiek uzskatīts par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma.
(2) Ja transportlīdzekļa īpašnieks piekrīt transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, zaudējumu atlīdzību izmaksā apmērā, kas atbilst transportlīdzekļa vērtībai pirms ceļu satiksmes negadījuma, kā arī atlīdzina izdevumus par izziņu, kas apliecina numurētā agregāta piederību, un izdevumus par transportlīdzekļa atlieku nogādāšanu autokapsētā. Tiesības uz transportlīdzekļa atliekām iegūst apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
(3) Ja transportlīdzekļa īpašnieks nepiekrīt transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, zaudējumu atlīdzību izmaksā apmērā, kas atbilst starpībai starp transportlīdzekļa vērtību pirms un pēc ceļu satiksmes negadījuma.
(4) Transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma nosaka eksperts, ņemot vērā attiecīgā transportlīdzekļa faktisko nobraukumu un citus transportlīdzekļa vērtību ietekmējošus faktorus.
..."

Secinājumi.
1. Jums ir svarīgi uzzināt sava auto vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma.
2. Vai eksperts ir samazinājis tā vērtību.
3. Ja ir, tad par cik viņš samazināja.
4. Un pamatojoties uz ko, viņš samazināja Jūsu auto vērtību pirms avārijas.
5. Tad vienoties ar apdrošinātāju par citu atlīdzības summu.
6. Vai iesniegt prasību tiesā.
Lāsma, 21.janvāris 2010 0:00
Vēlos noskaidrot vai CP var vainot mani CSN, ja vainīgais ir aizbēdzis, respektīvi, cilvēks nedodot ceļu man izbrauca uz šosejas priekša un tā rezultātā es strauji bremzējot un nesavaldot mašīnu iebraucu citā auto, bet vainīgais aizbēga no notikumu vietas. Tā kā nepaspēju ieraudzīt auto numuru policija nevar viņu atrast un grib mani padarīt par vainīgu kaut gan visās (3) liecībās tika minēts, ka man priekšā izbrauca auto un dēļ tā es iebraucu citā mašīnā.
Ēriks Griģis:

Gribētos vaicāt, kāpēc neiebraucāt tajā auto, kas izbrauca priekšā?
Pēc satiksmes noteikumiem vadītājam bīstamā situācijā, ko viņš spēj pamanīt, ir jābremzē, jāaptur savs auto, ja tas ir nepieciešams, neapbraucot šķērsli, ja apbraukšana var radīt bīstamību citiem. Vadītājam ir jānovērtē, vai stūres pagriešana, lai apbrauktu, nav bīstama citiem. Ja tas varētu būt bīstami, tad ir jābremzē, braucot taisni virsū šķērslim, citam auto vai pat gājējam. Ja ātrums būs izvēlēts drošs un/vai vadītājs būs spējis bīstamību pamanīt, izslēdzot iespējamību, ka šķērslis, gājējs, auto vadītāja vadītā auto priekšā parādās pēkšņi, tad vadītājam ir jāspēj apturēt savu auto līdz sadursmei vai uzbraukumam.
Ja vadītājs apbrauc pēkšņi parādījušos citu auto un tādējādi nodara zaudējumu vēl trešajam braucējam, tad vadītājs nav rīkojies atbilstoši tiesību aktos noteiktajam (CSN 112.,113.p.).
Kā šajā situācijā rīkojas policija?
Balstās uz to, ko tā redz notikuma vietā - Jūsu auto ietriekušos citā auto, nevis "priekšā izbraukušajā". Ja ne lieciniekiem, ne Jums nav pierādījumu par "vainojamo izraisītāju', tad esat vainīga pati, ka nepildījāt satiksmes noteikumos rakstīto - nebremzējāt, braucot taisni virsū "vainojamam".
Kas būtu pierādījums?
Video, filmēts no Jūsu vadītā auto vai novērošanas kameras ceļa malā.
Liecinieku liecības nederēs, jo tās informē par situāciju, nevis maina jau notikušo uzbraukumu citam auto.
Vitalijs, 20.janvāris 2010 0:00
Sveicinati !
Vai drikst CSDD inspektors,eksamena laika drikst palugt "kursantu" pagriesties pa kreisi, ja pagrieziens aizliegts ?
Kadi dokumenti reglamente, inspektora uzvedibu ekzamenas laika?
Ēriks Griģis:

"Pagriezties pa kreisi" nozīmē to, ka jāveic manevrs tuvākā krustojuma brauktuvē, kur tas nav aizliegts.
Braukšanas iemaņu vai eksāmena pieņemšanas kārtību nosaka CSDD reglaments un tā pielikumi:
www.csdd.lv/?pageID=1122536112
Par komandu došanas kārtību un inspektora uzvedību eksāmena pieņemšanas laikā uzdodiet jautājumu CSDD mājas lapā: www.csdd.lv/default.php?pageID=1...
kristine, 20.janvāris 2010 0:00
Labdien!Atrodos shobriid arzemes un nozaudeju savu octa apdroshinashanu,savu brokeri nevaru sazvaniit!sakiet ludzu vr ir iespeja izdrukaat jaunu un kura saita?
Ēriks Griģis:

1. Ievadot transportlīdzekļa reģistrācijas numurzīmi, varēsiet uzzināt savu atbildīgo apdrošinātāju saitā:
www.ltab.lv/lv/dati_no_datubazes
2. Tad uzvaniet viņam un palūdziet kopiju Jums nosūtīt pa e-pastu.
3. Turpat būs redzams arī apdrošināšanas līguma darbības laiks.
Aldis, 20.janvāris 2010 0:00
Kas notiek tādā gadījumā, kad notiekot CSN vainīgā auto vadītājam ir OCTA, bet tam kurš nav vainīgs viņa ir beigusies? Kas draud nevainīgajam šoferim izņemot sodu par braukšanu bez OCTA?
Ēriks Griģis:

LAPK sods 60-80 Ls turmāk apdrošinātāju darīs uzmanīgāku attiecībā uz Jums kā klientu, ticami, ka atlaides un pretimnākšanu no apdrošinātāja puses vairs nesaņemsiet.
viktors, 18.janvāris 2010 0:00
Vai var apstrīdēt un kaut kā nebūt pārakstīt saskaņoto paziņojumu!?
Ēriks Griģis:

1. Var.
Ja izdodas pierādīt, ka viens no negadījumā iesaistītajiem vadītājiem medīcīniskās uzziņas robežās par savu rīcību neatbild!
2. Var.
Tam apdrošinātājam, kas izskata atlīdzības lietu, ir jāiesniedz materiāli, kas apliecina to, ko vadītāji nezināja un tomēr nezinot parakstīja saskaņoto paziņojumu.
P.S.
Manā praksē gan ir tikai viens tāds gadījums, kad tas izdevās. Par to arī stāstu savās lekcijās.
Margo, 18.janvāris 2010 0:00
Pirms četriem gadiem izraisīju avāriju būdams dzērumā.Tulīt pēc tam Pareks apdrošināšana regresa kārtībā vēlējās piedzit man cietušās mašīnas bojājumu izmaksas.Tā kā biju bezdarbnieks uz to laiku atmaksu nespeju veikt.Tagad kad pagājuši 4 gadi nu jau Gjensige Baltic apdrošināšanas sabiedrība vēlas piedzīt šīs avārijas izmaksas.Vai šīm lietām ir noilgumu termiņi?Kāds varētu būt iemesls šādai apdrošināšanas firmu rīcībai?Vai man ir teisības pieprasīt atkārtotu ekspertīzes slēdzienu vadoties pēc foto uzņēmumiem, jo nepiektītu tiem bojājumiem kas tika uzrādīti mulsina arī tas ka veicot ekspertīzi netika mērīta arī mana automašīna,no kā tiecos secināt ka dažus bojājumus varēja radīt pats auto īpašnieks.Un ja auto man bija uzticējis paziņa ja es atteiktos atmaksat izdevumus varetu prasit to no vinja?
Ēriks Griģis:

Visam pamatā ir apdrošinātāju vēlēšanās tikt pie svešas naudas, pārdodot sapni vai piestādot regresa prasību.
1. Pirms četriem gadiem regresa prasībai bija 10 gadu noilgums.
2. Vai jaunā apdrošināšanas sabiedrība ir mantojusi/pārņēmusi iepriekšējās sabiedrības saistības un tiesības? Ticami, ka jā, bet to vajadzētu juridiski pārbaudīt.
3. Jūs varat pieprasīt atkārtotu ekspertīzi pēc tiem objektiem, kas tika vērtēti toreiz - pēc cietušā un izraisītāja automobiļiem. Ja to vairs nav, tad pēc fotogrāfijām varēsiet tikai apšaubīt iepriekšējās ekspertīzes atzinumus, nevis pierādīt ko citu.
4. Ja piedzēries bijāt Jūs, kāpēc par Jūsu pārkāpumu būtu jāmaksā citam? Bet paprasīt jau varat.
Ieva, 17.janvāris 2010 0:00
Paldies par operatīvo atbildi. Rīkošos pēc Jūsu ieteikuma.

Visu cieņu, Ieva Margarita Ozola.
Ēriks Griģis:

Lai veicas!
Ieva, 14.janvāris 2010 0:00
Automobiļa remontētājs saka, ka pie sabojātā auto vainīgs esot benzīns. Kā šajā gadījumā rīkoties, lai remonta izmaksas piedzītu no benzīna pārdevēja? Un vai piedzīšana ir reāla?
Ēriks Griģis:

Ieviņ, no tā remontētāja izdabū rakstisku eksperta viedokli par degvielas ietekmi uz automobiļa tehnisko stāvokli. Tad cerības par atlīdzību būs atkarīgas no tā, cik ietekmīgs ir remontētājs salīdzinājumā ar benzīna pārdevēja.
Ja automobilim ir garantija, tad rakstiskais atzinums būtu jāsaņem no autorizētā dīlera.
Tad, iesniedzot prasību un atzinumu pārdevējam vai tiesā, varētu cerēt saņemt atlīdzību vai tās daļu.
Savādāk - pilnīgi nav uz ko cerēt.
Iveta, 14.janvāris 2010 0:00
Paldies par atbildi, "nomierinājāt"! Tikai nesaprotu vienu, ko sieviete šādā šoka situācijā, kad laukā -14 un Tevi gandrīz nesamīcija lai dara, skriet pakaļ, raut šoferi aiz rokas? Es saprotu vīrietis būtu rīkojies kautkā citādi. Tad sanāk, ja esi gudrs, tad vari iziet no jebkuras avārijas bez vainas, vajag tik zināt likumus un pareizās situācijas, ļoti jauki! Bet, ja šoferis nav vainīgs, tad kāpēc viņš atstāja notikuma vietu, pirms policijas atbraukšnas? Bet varbūt pāris vārdos izstāstiet kas bija jādara man kā 100% cietušai šajā CSN? Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Pāris vārdi ir tie, kurus izsaku savās lekcijās.
2. Bez lekcijām ir otra iespēja - labprāt to pateiktu televīzijā raidījumā "Ko noklusē apdrošinātāji", atbildot uz Jūsu vai citu jautājumiem.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti