Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Sintija, 19.februāris 2009 0:00
paldies par atbildi! Sazīnājos ar neatgarīgo ekspertu, viņš apgalvo, ka stūres pirksts ir vecs un nodilis.
Uz diagnostiku mani nenosūtīja un pirkstu labošu par savu naudu.
Ja es vēlāk konstatēšu vēl kādus slēptos defektus, kā tad jārīkojas?
Ēriks Griģis:

Tāpat kā ar pirkstu!
Jāziņo apdrošinātājam.
Sintija, 19.februāris 2009 0:00
Labdien!

Situācija šāda: mana automašīna cieta avārijā, no vidējās joslas manai a/m uzbrauca cita a/m. Sastādījām saskaņoto paziņojumu, vainīgais pilnībā atzina savu vainu. Defekti nav lieli - noskrāpēts lukturis, labais bamperis un disks. Vislielākais sitiens bija pa riteni, tāpēc nav lielu vizuālu defektu.
Visus dokumentus iesniedzu un a/m atrādīju vainīgā OCTA apdrošinātājam, kā arī servisam un ekspertam, uz kuru mani nosūtīja.
Pēc a/m atrādīšanas, braucot ārpus pilsētas konstatēju, ka griežot stūri pa kreisi, ir vibrācija. Zvanīju servisam, aizbraucu vēlreiz a/m parādīt, bet viņi teica, ka tehniskos defektus apskatīs, kad mašīnu vedīšu uz remontu.
Tagad a/m ir atdota servisā, bet serviss apgalvo, ka vibrāciju rada stūres pirksts, kas izskatoties vecs un apdrošinātāji to neapmaksās. Šobrīd noskrāpētās vietas ir nokrāsotas, bet disks ir jāgaida 2 ned. Serviss saka, ka varu braukt pēc a/m, bet man būs jāparakstās, ka esmu brīdināta, ka automašīna ir bīstama satiksmei!!!
Kā man rīkoties? Vai stūres pirksta defekts nav slēptais defekts, kas radies avārijas rezutātā?
Vai man griezties pie apdrošinātāja?
Ēriks Griģis:

Par vibrāciju jāziņo apdrošinātājam, lai nosūta veikt diagnostiku stūres iekārtai un ritošajai daļai. Iespējams, ka pirksta nodilums ir vecuma bojājums, bet ritošajā vai stūres iekārtā vēl kāds bojājums atrodams (piem., gutņos, balstos, sviras buksēs vai puss pārvadā).

P.S.
Ja pirksts ir vecs, tad tas ir nodiluma defekts.
Ja pirksts ir jauns, tad jāatrod, kas trieciena brīdī pirkstam, korpusas vai ieliknim notika, nolūza, sadrupa, kā rezultatā sākās vibrācija.
Valērijs, 18.februāris 2009 0:00
Labdien! Man ir šāda situācija: AAS "Balva" atsakas man izmaksāt Kasko naudu. Mans auto uzbrauca uz barduru. Balva ar trasologiskas ekspertīzes palīdzību izreķināja, ka tika pārsniegts ātrums. Vai es varu kaut ko darīt šādā situācijā, lai tomēr dabūtu savu naudu?
Ēriks Griģis:

Ja pamats atteikumam ir trasoloģiskā ekspertīze, nevis Jūsu braukšanas ātruma pārsniegšana, tad jārīkojas šādi - jāpierāda, ka ekspertīze ir pasūtījums, nevis par kuras veikšanu samaksā, bet samaksā par iespēju, atsaucoties uz "eksperta" secinājumiem atteikt atlīdzības izmaksu. Tas nozīmē, ka ir jāatrod ekspertīzē pieņēmums, uz kura eksperts balsta savus secinājumus, nevis autoinženiera-lietpratēja situācijas izvērtējums un uz šī vērtējuma datiem balstīti secinājumi.
Jums ir nepieciešama šī ekspertīze, rakstisks atteikums un lietpratējs, kas to spēs pierādīt.
Lai saņemtu ekspertīzes kopiju, Jums ir:
1) jāierosina lieta tiesā vai
2) jāzvana LTAB, Lomonosova 9, Rīga, Stratēģijas un attīstības daļa, OCTA tehniskais eksperts Ansis Troicis, t.67114300, jāiegūst "informācija" uz kā pamata Jūs varat pieprasīt un saņemt trasoloģiskās ekspertīzes kopiju;
3) jāpārliecinās par ekspertīzes patiesumu un objektivitāti;
4) ja ir pamatotas pretenzijas, tad tās jāiesniedz LTAB Stratēģijas un attīstības daļas vadītājam, Trasoloģijas ekspertu komisijas priekšsēdētājam Oļegam Vovčenko, t. 67114300 vai, izmantojot advokāta pakalpojumus, tiesā;
5) lietpratēja palīdzību atradīsiet Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācijā, Turgeņeva 21a, Rīga, t.67226424.
vārds, 17.februāris 2009 0:00
Vai CSDD braukšanas instruktoru statistikā nebūtu jāvelk paralitāte arī kursantu nobraukto stundu skaitam, jo šī brīža situācija rāda, ka instruktoru skaitam palielinoties, tie daudz ilgāk ekanomisku apsvērumu dēļ braukā ar kursantiem un protams to nekur nefiksē (ne CSDD braukšanas kartēs, ne VID). Pēc idejas kursantu skaits, no pirmās reizes nokārtoto skaits un nobraukto stundu skaits daudz spožāk un patiesāk raksturotu instruktoru profesionalitāti. Saprotams, ka sarežģīts jautājums PATIESO nodarbību stundu atspoguļojums, bet tas nav neiespējams!
Ēriks Griģis:

Manuprāt, nē.
Tad instruktori ņems apmācībā tikai tos, kurus var vieglāk un atrāk iemācīt braukt. Tas pilnīgāk neraksturos apmācības situāciju autoskolās, bet gan izstrīpos gados vecākos, mācīties nespējīgākos, datoratkarīgos, slimos un bezdarbniekus no apmācāmo saraksta.
Instruktoru skaits gan pieauga, bet tad atkal saruka. Tas liecina, ka notika "draudzīgi kvalitatīva" atlase. Mazās autoskolas no jauna pieprasa kvalitatīvus instruktorus-pasniedzējus vienlaicīgi, kas prot strādāt ar datoru, gatavot mācību materiālus, piemēram, motociklu vadītāju apmācībām, veidot testus gan CSN, gan satiksmes drošībā, gan situāciju prognozēšanā, gan apmācīt braukšanā.
Par to, ko kāds nekur nefiksē, esmu runājis ar VID, piedāvājis palīdzību jautājuma risināšanā un nosaucis to par valsts neizdarību.
Bet viņi veic plānotos darbus a'priori ne a'posteriori līmenī.
ivija, 17.februāris 2009 0:00
lieta taada...mees veelamies iegaadaaties auto...iipasnieks to ir paneemis liizinga un liizingu paarakstiis uz viira vaardu.sakiet kaadi ir noteikumi, vai visos gadiijumos, so liizingu var paarakstit....
Ēriks Griģis:

Neesmu līzinga speciālists, nezinu Jūsu līzinga noteikumus.
Vispārīgi.
Līzingu var pārrakstīt līzinga devējs, izmantojot CSDD un apdrošinātāja informāciju.
Ja līzinga devējs tam piekrīt, tad visos gadījumos, ja vien auto nav ieķīlāts.
Vai Jums visi gadījumi būs tie izdevīgākie?
Noskaidrojiet CSDD reģistrā, vai auto ir pārrakstāms bez apgrūtinājuma, ir vai nav meklēšanā; pie līzinga devēja, cik maksājumi ir/nav nomaksāti, kāda ir/būs atlikusī vērtība, kādi ir/būs maksājumi, uz kādu laiku, vai automobilis nav sists un saremontēts bez līzinga devēja ziņas, kurā servisā ir jāveic apkopes, vai auto ir remontēts, kāds ir auto papildus aprīkojums, vai motors nav mainīts, vai auto ir ziemas sezonai atbilstošas riepas; pie apdrošinātāja, vai viņi to apdrošinās KASKO/OCTA un par cik, cik atlīdzības no OCTA ir izmaksātas, kādi būs KASKO/OCTA apdrošināšanas noteikumi, pašriski, b/m klase.
vārds, 17.februāris 2009 0:00
Vai CSDD statistiskais braukšanas instruktoru sekmības procents ir objektīvs raksturojums konkrētā braukšanas instruktora profesionalitātei?
Ēriks Griģis:

Tas ir visvienkāršākais, visātrāk sagatavojamais un, šobrīd, tas tomēr ir sekmības rādītājs.

P.S.
Varat piedāvāt savējo.
Teiksim, ieviest koeficienta vērtējumu - par sekmīgu eksāmenu uz 1. reizi - 100%, par sekmīgu eksāmenu otrajā reizē - +50%, par eksāmenu trešajā reizē - + 20%, ja apmācāmo skaits periodā ir līdz 50.
Ja apmācāmo skaits periodā ir vairāk par 50, tad atbilstoši +60% un +30%, ja vairāk par 80, tad +80% un +40%.
vārds, 17.februāris 2009 0:00
Citāts "Izvērtējot pēdējo gadu statistikas datus par ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā, var secināt, ka topošo un jau esošo transportlīdzekļu vadītāju sagatavotības līmenis valstī ir ārkārtīgi zems. Līdz ar to, pareizas un drošas braukšanas problēma Latvijā pastāv joprojām, pirmkārt, šīs problēmas sakne ir tā, ka autoskolu darbs pamatā ir TENDĒTS UZ SEKMĪGU EKSĀMENU NOKĀRTOŠANU CSDD, nevis cilvēku sagatavošanu reālajiem dzīves apstākļiem, kur atsevišķu krustojumu pārbraukšanas pamatprincipu „iekalšana” un figūru izpilde pēc orientieriem un starp mietiņiem neiet cauri! Otrkārt, topošajiem transportlīdzekļu vadītājiem tiek liegta iespēja pilnvērtīgi izmantot ceļu satiksmes noteikumus (CSN) pārkāpēju nospiedošā vairākuma agresīvās nostājas dēļ (var izpausties kā psiholoģiskā ietekmēšana). Treškārt, „pieredzējušo” vadītāju nevēlēšanās atsvaidzināt gan CSN un to izmaiņas, gan pareizas, un drošas vadīšanas tehnikas prasmes."
Kāds ir Jūsu viedoklis par šo citātu? Vai tas ir objektīvs? Reizēm tiešām no malas šķiet ka pārsvarā braukšanas instruktoriem ir svarīgs savs "procents", bet nevis jaunais autovadītājs, kurš būs spiests braukāt ne tikai pa ielām un pilsētu, kurā mācījās.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Kad to apzinājos, centos rokoties, lai tā nebūtu.
1. Pēc nolasītā referāta 2004. gadā EFA ietvaros Eiropas valstu autoskolās lielākā vai mazākā mērā B kategorijas vadītāju apmācības papildināja ar kravas pārvadāšanas un nostiprināšanas jautājumiem.
2. Autoskolu EFA kongresā 2005. ieteicu un demonstrēju programmu autoskolu apmācības procesu novērtēšanai. Programma bija virzība uz to, lai jaunais vadītājs spētu:
1) gan sekmīgi nokārtot valsts eksāmenu;
2) gan spētu droši piedalīties ceļu satiksmē;
3) gan apgūtu prasmes turpināt sevi pilnveidot un mācīties.
Divu gadu laikā vadošajās Eiropas valstīs (Austrija, Vācija, Zviedrija, Beļģija, Holande) tika pieņemtas valdības noteiktas izmaiņas un prasības jauno vadītāju apmācības un pēcapmācības procesos, lai pilnveidotu drošas vadīšanas tehnikas prasmes apgūšanu.
Skatoties Igaunijas apmācības materiālus, redzu savus attēlus, kas skaidro šo iemaņu apgūšanu.
Šobrīd netcerēti atsaucīga ir Krievija, Moldova, arī Ukraina un Baltkrievija šo jauninājumu ieviešanā jauno vadītāju apmācības procesā.
2005. gadā MK apstiprināja satiksmes drošības apmācības nodarbības jauno vadītāju un autoskolu pasniedzēju/instruktoru apmācībās pēc manis sagatavotās mācību programmas.
2007. gadā pilnu piedāvājumu ar izmaiņām jauno vadītāju apmācībām iesniedzu SM Šleserim. Nekādas atbildes.
2007. sagatavoju multimediju apmācības ciklu "Datorprogramma B kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībām".
2008. gadā MK izskatīšanai un apstiprināšanai iesniedzu apmācības programmu profesionālo autovadītāju apmācībām. Ceru, ka to izskatīs un apstiprinās, jo nepieciešamie termiņi jau ir aiz muguras.
Ko varu, to arī daru apmācības procesu un satiksmes drošības uzlabošanai.
vārds, 16.februāris 2009 0:00
Labdien
Veicot cela remontu, (verot vala kanalizacijas lukus, remontejot tos), cik konusiem jabut ?
un kur tas ir rakstits? (piesienas policisti jabut cetriem !!! ...vai ar diviem nepietiek, remonts tiesam ir niecigs).
Ēriks Griģis:

Vadkonusu uzstādīšanas kārtību un skaitu īslaicīgo darba vietu apzīmēšanai uz ceļiem nosaka
MK noteikumi Nr.421 "Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem" no 02.10.2001. 3. pielikuma 6. shēma. Vadkonusiem pēc skaita ir jābūt vismaz 7.
vārds, 16.februāris 2009 0:00
Labdien
Vai ir obligati javaza lidz atstarojosa zilete (salata rasa)?
Ēriks Griģis:

Izbraucot no LR teritorijas - jā!
vārds, 15.februāris 2009 0:00
labdien !
ka cinities ar CSDD inspektoriem kuri nepareizi aizpilda Brauksanas Protokolu brauksanas eksanena uz "D" profisionalo kategoriju?
Auto nav aprikots ar kameram un pikrofoniem.
Paldies, Instruktors.
Ēriks Griģis:

Pieminot vārdu "cīņu", spriežu, ka "nepareizi" nes sev līdzi apzīmējumu sērijveida raksturam.
1. iespēja:
a) par konstatēto nepareizību ir jāraksta ziņojums CSDD nodaļas priekšniekam;
b) autobusā ir jāuzstāda kamera ar mikrofoniem pierādījumu nodrošināšanai.
Kameru uzstādīšanu veic ADS Serviss, Margrietas ielā 7, t. 67610052.

2. iespēja:
Ar pierādījumiem un ziņojumu Jūs griežaties pie mums, LPAF. Tālāko risinājumu Jūsu jautājumam meklējam kopā ar CSDD Kvalifikācijas daļas speciālistiem.

P.S.
Bez audio videoieraksta nespēju izdomāt citu pierādījumu, bet ticu, ka Jums tāds ir.
vārds, 15.februāris 2009 0:00
Labdien !
Es nokartoju brauksanas eksamenu un man nepietiek naudas jaunajam tiesibam, pec cik ilga laika es varu sanemt jaunas tiesibas.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Apliecības izsniedz CSDD, zvaniet, lūdzu, uz CSDD info t. 67025777.
ART, 14.februāris 2009 0:00
noperku auto ar rekins izzinu vai auto apdrosinasana darbojas uz mana varda .csdd paskaidroja auto ja ,bet bet apdrosinasana ne tatad auto janogada uz numuru salidinasanu un registraciju ar evakuatoru ,jo apdrosinataji nevar apdrosinat bez jaunas tehniskas apliecibas serijas numura. braucot uz csdd celu policijai ir pienakums uzlikt sodu par par brauksanu bez apdrosinasanas.ka tas vis darbojas?
Ēriks Griģis:

Nopērkot auto veikalā, mājās varat to aizvest piekabē.
Lai ar jauniegādāto auto brauktu, pēc rēķins-uzziņas saņemšanas:
1. numuru salīdzināšanu lietotam auto nodrošina pārdevējs pirms auto reģistrē piercējs, pircējs ar auto nebrauc;
2. tad nepieciešams auto reģistrēt, ko nodrošina veikals, kas raksta rēķinu, kopā ar pircēju. Pircējs nebrauc ar auto;
3. uz vietas veikalā vai pie apdrošinātāja tiek noslēgts OCTA līgums, pircējs nebrauc ar auto;
4. piecu dienu laikā pircējs veic tehnisko apskati CSDD. Ar auto drīkst braukt uz tehniskās apskates vietu.
vārds Vineta, 12.februāris 2009 0:00
Labdien.Man "saremontēja" mašīnai detaļu, sākumā cenu par darbu un remontu pateica vienu,bet kad saņēmu mašīnu,cena jau bija krietni lielāka,jo detaļu uz vietas nevarēja sataisīt,tāpēc viņiem to nācās sūtīt uz citu servisu.Bet kad es jautāju,uz kuru servisu tad aizveda,sākotnējā atbilde bija,ka nezinot,jo cits darbinieks ir vedis,tad lūdzu lai noskaidro uz kuru citu servisu tika izvesta šī detaļa,jo man kā klientam interesē,bet tā man to arī nepateica,kā arī nevarēja man iedot čeku un sarakstu,kas būtu taisīts vai mainīts un kāds ir bijis izcenojums. Es vēlētos šo detaļu aizvest uz ekspertīzi,lai nosaka,kas tur ir darīts vai vispār ir kas darīts.Kur es to varu izdarīt?
Ēriks Griģis:

Mēģiniet:
Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācija
Turgeņeva iela 21 a, Rīga, LV-1050 t. (+371) 67226424
vārds, 10.februāris 2009 0:00
Labdien! Es macos uz "C" kategoriju, dzirdeju ka varu ari dabut "D1". Esmu nokartojis teoriju...
Ka man tagad rikoties lai dabut D1 ?
Ēriks Griģis:

Sekmīgi CSDD jānokārto D1 teorijas eksāmens.

P.S.
Ja gribēsiet strādāt, vadot D1 transportlīdzekli, tad CSDD jākārto otrs - profesionālais eksāmens teorijā un braukšanā.
Andris, 9.februāris 2009 0:00
Vai man ir iespēja sanemt apdrošināšanas prēmju ja man notika sadursme ar gājēju? Gājejs bija vainīgs. Man ir tikai OCTA. Kas man ir jādara tādā gadijumā ja ir iespēja saņemt atlīdzību? Un vai man pēc tam būs dārgāka apdrošināšana? Vai apdrošinātāji pēc tam to naudu piedzīs no cietušā?
Ēriks Griģis:

Gājējs savu atbildību ceļu satiksmē nav apdrošinājis. Kuram apdrošinātājam tad prasīsiet atlīdzību?
Prasība atlīdzināt zaudējumus ir jāvirza pret gājēju. To var darīt tieši, prasot atlīdzināt nodarītos zaudējumus gājējam, vai iesniedzot prasību tiesā.
Greenhill, 9.februāris 2009 0:00
Sveiki. Esmu dzirdējis, ka pārdodot mašīnu, daļu no apdrošināšanas summas ko esmu samaksājis varu dabūt atpakaļ. Kas man šādā gadījumā ir jādara?
Ēriks Griģis:

1. Jāraksta pieteikums savam OCTA apdrošinātājam par auto atsavinājumu - pārdošanu.
2. Jāpievieno dokumenti, kas apstiprina īpašnieka maiņu.

Ja OCTA līguma darbības laikā nav bijušas izmaksas, tad varat saņemt neizmantoto prēmijas daļu par atlikušajiem pilnajiem mēnešiem atpakaļ, izņemot to daļu, ko apdrošinātājs patur sev administratīvajiem izdevumiem - 5%. Neizmantotās prēmijas daļu sāk skaitīt no tā brīža, kad Jūs iesniedzat pieteikumu to atmaksāt.
Neizmantoto prēmijas daļu neskaita no brīža, kad automobilis ir pārdots, bet gan no tās dienas, kad apdrošinātājam īpašnieks iesniedz šo pieteikumu!

Gadījumi, kad pēc OCTA likuma atmaksā neizmantotās prēmijas daļu ir:
"...
10.pants. Apdrošināšanas līguma izbeigšana pirms termiņa
(1) Apdrošināšanas līgums izbeidzas pirms termiņa –– ar pieteikumā norādīto laiku, bet ne agrāk kā ar pieteikuma iesniegšanas brīdi, ja transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu pirms termiņa, pieteikumam pievieno līguma izbeigšanas pamatojumu –– pierādījumus, kas apstiprina vienu no šādiem nosacījumiem:
1) transportlīdzeklis ir atsavināts;
2) transportlīdzeklis izgājis no īpašnieka, glabātāja vai lietotāja valdījuma nevis viņu vainas, bet citas personas prettiesisku darbību dēļ un par to ir paziņots attiecīgajām tiesībaizsardzības iestādēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
3) apdrošināšanas līgumā norādītajās ziņās ir kļūda;
4) tiek likvidēta juridiskā persona vai mainīts tās nosaukums.
(2) Ja transportlīdzeklis netiks izmantots ceļu satiksmē, transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu pirms termiņa.
(3) Transportlīdzekļa īpašnieks pirms šā panta otrajā daļā noteiktā rakstveida pieteikuma iesniegšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uz laiku pārtrauc transportlīdzekļa reģistrāciju attiecīgi Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā.
(4) (Izslēgta ar 27.09.2007. likumu).
(5) Izbeidzot apdrošināšanas līgumu pirms termiņa, transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības uz to iemaksātās apdrošināšanas prēmijas daļu, kura atbilst:
1) atlikušajam laikposmam no līguma izbeigšanas dienas līdz apdrošināšanas līguma termiņa beigām un no kuras atskaitīti ne vairāk kā 5 procenti no apdrošināšanas prēmijas daļas par atlikušo periodu, ja līgums tiek izbeigts šā panta pirmās daļas 1.punktā vai otrajā daļā minēto apstākļu dēļ un ja par attiecīgo līgumu nav pieteiktas apdrošināšanas atlīdzības izmaksas;
2) atlikušajam laikposmam, skaitot no līguma izbeigšanas dienas, ja līgums tiek izbeigts šā panta pirmās daļas 2., 3. vai 4.punktā minēto apstākļu dēļ.
(6) Ja transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts (ja mainās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais īpašnieks vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmējs, kas Ceļu satiksmes drošības direkcijas Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs, vai transportlīdzekļa identifikācijas numurs) vai tam tiek izsniegta tranzīta numura karte vai apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu un apdrošināšanas līgumā norādītais transportlīdzekļa īpašnieks nav iesniedzis pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu, apdrošināšanas līgums izbeidzas brīdī, kad transportlīdzeklis pārreģistrēts vai tam izsniegta tranzīta numura karte vai apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu.
(7) Šā panta sestās daļas nosacījumi neattiecas uz:
1) līzinga gadījumiem, ja transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā iepriekš norādītais transportlīdzekļa turētājs kļūst par transportlīdzekļa īpašnieku;
2) standartlīgumiem, kas noslēgti, pamatojoties uz šā likuma 9.1 panta otrās daļas 1.punktā minētajiem datiem. ..."
Policists, 9.februāris 2009 0:00
Vai pie jums citu darbu var iemācīties arī policists?
Ēriks Griģis:

Jā!
Jebkurā gadījumā mēs sniedzam zināšanas satiksmes drošībā, kādas netiek nodotas studentiem nevienā no valsts un privātajām augsstskolām, universitātēm vai institūtiem Latvijā un arī tuvāko kaimiņvalstu augstākajās mācību iestādēs.
Mēs - Latvijas Profesionālo autoskolu federācija.
Apmācāmie:
1) ar sekmīgi iegūtu augstāko trešā līmeņa - bakalaura vai maģistra augstskolas diplomu var turpināt mācības autoskolas satiksmes drošības, normatīvo aktu un ceļu satiksmes noteikumu pasniedzēja kvalifikācijas iegūšanai,
2) tehniskās informācijas un autopārvadājumi pasniedzēja kvalifikācijas iegūšanai;
3) ar sekmīgi pabeigtu vidējo vai profesionālās vidējās skolas diplomu var turpināt mācības praktiskās braukšanas apmācības instruktora profesionālās kvalifikācijas iegūšanai.
Sekmīgi nokārtojot ieskaites satiksmes drošībā, satiksmes noteikumos un aizstāvot savu, ar datoru sagatavoto, tematisko kursa darbu, pretendents kārto valsts eksāmenus, pasniedzēju un instruktoru pretendenti - satiksmes noteikumos un satiksmes drošībā, instruktoru pretendenti - vēl braukšanas apmācības metodikā.
Profesionāli un papildus, lai nodarbotos ar pedagoģisko darbību - daudzi policijas virsnieki ir beiguši un ieguvuši pasniedzēja kvalifikāciju. Mācoties par instruktoru - policists apgūst zināšanas, kas vēlāk viņam palīdz profesionāli veikt savus tiešos ar ceļu satiksmi saistītos darba pienākumus. Instruktora kvalifikācijas ieskaites un eksāmenus var arī nekārtot.
Pēc sekmīgas valsts eksāmenu nokārtošanas, CSDD izsniedz sertifikātu (apstiprināts MK 131. noteikumos).
Turpmākās vai papildus darba iespējas - autoskolas, vadītāju apmācība braukšanā individuāla vai autoskolā, apdrošināšanas sabiedrības, līzinga sabiedrības, autotransporta uzņēmumi. Pastāv iespēja turpināt apmācības citos profesionālos apmācības centros, lai iegūtu tehniskā eksperta vai autotransporta konsultanta sertifikātu.
Policijas akadēmija, TSI, RTU, LLU - mēs labprāt veiktu studentu iepriekšēju sagatavošanu, lai pēc sekmīgas ieskaišu un augstākās studiju programmas eksāmenu nokārtošanas jaunais bakalaurs turpinātu mācības pie mums pasniedzēju specialitātē pēc saīsinātas apmācību programmas.
valis, 7.februāris 2009 0:00
Labdien!
Mūsu mājas sienā ietriecās automašīna, sabojājot mājas sienu. Policija sastādīja protokolu. No vainīgā apdrošināšanas firmas Gjensedige ieradās eksperts, konstēja faktu un teica, lai mēs sameklējam sertificētu būvinženieri, kas sastāda tāmi bojātās mantas sakārtošanai. Tāme tika sastādīta un iesniegta. pēc dažām nedēļām no firmas tika atsūtīts citas firmas būvnieks, kas paskatījās uz māju un pateica, ka viņaprāt, te nekas nav un tāmi nākšoties samazināt vairākas reizes. Vai apdrošināšanas firma rīkojas likumīgi? Paldies.
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas firmas rīcības likumība tiek noteikta un pārbaudīta rakstiski. Ja kāds kautko pateica, tad labākā gadījumā tas ir reklāmas triks vai izlūkošana "ienaidnieka aizmugurē", lai uzzinātu Jūsu turpmāko rīcību, un pēc uzzinātā varētu samazināt savas izmaksas.
Mārtiņš, 6.februāris 2009 0:00
Jautājums ir tāds, Vai tad kad pārraksta auto viņš ir jāregistrē obligāti pēc deklarētās dzīves vietas vai var tur kur skaitās privāt īpašums (kā privātmāja personīgā.)?
Ēriks Griģis:

Auto reģistrācijas vieta būs tā īpašnieka deklarētā dzīves vai reģistrācijas vieta.
Anna, 6.februāris 2009 0:00
Labdien!
21.01.2009 jau jautāju par savu lietu( skat.Labdien!
man ir tada situacija: decembri notika gadijums, a/m ir loti smagi cietusi ( izsauti aerbagi ut.t.)ir Balta kASKO. aiztransportejam auto uz vinu piedavato servisu, pec menesa pazino, ka riepam bija nodilums pa lielu un tapec ir atteikums izmaksat atlidzibu.sa menesa laika vairakas reizes esmu zvanijusi uz Baltu, atbilde bija viena- izskatam tami.vai Baltai bija tiesibas bez manis merit nodilumu? ( jo atskiriba starp nepieciesamo ir tikai 4 mm) kur un kas( kada firma? vai neatkrigs eksperts) to nodilumu var parmerit? jo gaju ar tam riepam teh.apskati un nekadu pretenziju nebija...paldies jau ieprieks!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Protektoru var izmērīt remontservisā vai cits OCTA eksperts ārpus BALTA.
2. Protektora augstumu apdrošinātāja speciālists ir tiesīgs mērīt, lai noteiktu Jūsu atbildību par radītajiem zaudējumiem un attiecīgi pieņemtu ļēmumu atlīdzības lietā. Tas biežāk tiek mērīts OCTA gadījumos.
3. KASKO gadījumā ir jāizlasa apdrošināšanas noteikumos, vai nodilis protektors ir par iemeslu atlīdzības atteikumam.
Ja tā, tad kāda ir mērīšanas kārtība, kā tiek mērīts protektora augstums vai tā dziļums, kā Jūs uzaicinās piedalīties apskatē, lai piekristu un parakstītu mērījuma rezultātus vai mērījuma rezultātiem celtu pretenziju.
4. Ja nekā tāda nav bijis, tad pieprasiet un saņemiet rakstisku zaudējumu atteikumu un atļauju izņemt automobili no servisa.
5. Kad apdrošinātājs uzraksta atļauju izņemt auto no servisa, tad servisā organizējiet komisiju, kurā piedalās viens jurists, divi eksperti, ja iespējams - viens no BALTAs, viens no servisa, sastādiet apskates un mērījumu protokolu, visi to parakstiet. Ja protektora augstums atbilst ziemas vai pārējai sezonai noteiktajam un nav pretrunā ar atlīdzības saņemšanu KASKO apdrošināšanas noteikumos rakstītajam, tad pārdodiet savu automobili un iesniedziet tiesā prasību apdrošinātājam atlīdzināt zaudējumus apmērā, ko sastādīja apdrošinātāja noteiktais serviss.



tagad esmu saņemusi atteikumu no Baltas:
varbūt Jūs ieteksiet kādus ekspertus, kas varētu pārmērīt protektoru. JO Balta man nepiedāvāja piedālīties mēŗisāna....
Ēriks Griģis:

Ekspertu saraksts:
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...

Strīdus gadījumam ar apdrošināšanas sabiedrību iesaku Jums Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja galveno tehnisko ekspertu
Ansi Troici
Lomonosova iela 9,
Rīga LV - 1019
Tālr.: (+371) 67114300

Lasītākie raksti

Jaunie raksti