Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Roadsoft, 11.aprīlis 2014 15:17
Griģa k-gs!
Vai esat dzirdējis kas ir "EULA"? Gatavs derēt, ka, uzmanīgi iepazīstoties ar to, mēs netradisim it ne varda par iespēju "dalīt" un tālāk izplatit aplikāciju. Programnodrošinājuma izstrādātājs (ja vien tas nav freeware, kas noteikti nav Jūsu pieminētais gadījums) nekad un nekur nav ieinteresēts. lai viņa produkts tiktu pavairots bez maksas kā "pateicība" par pie citas personas izietiem kursiem. Par tādam darbībam iestājas atbildība. Un atrunas par vadītaju nekompetenci nav un nevar būt arguments. Palasiet EUL-u.
Ēriks Griģis:

Paldies par info!
Zināšu, kā uzvesties, ja kāds mēģinās dalīt vai izplatīt manu aplikāciju!
Tad pieņemiet, ka esmu izstrādājis to, kas nav dalāms, autovadītājiem - savu kursu klausītājiem!
Roadsoft, 11.aprīlis 2014 8:49
Vai tad drīkst izplatīt programnodrošinājumu pa daļām, kā pateicību par "kursiem"? Diez`, ko par to sacītu izstradātāji?.. Ar uguni spēlējamies.
Ēriks Griģis:

Pats sev, kā šī moduļa līdzradītājam tieši autovadītājiem LV, neko neiebildīšu par programmas daļas izdali bez maksas, kas tādam mērķim ir radīta un paredzēta!
Modulis ir kā konsultants, kas grafiku veidā atbild uz autovadītāju jautājumiem, līdzīgiem, kā iepriekš uzstādītam.
Ar "uguni spēlējas" vadītāji, paši to nezinot! Ir daži gadījumi, kad iebraucot Vācijas teritorijā no Austrijas vai Šveices puses, vadītājam tiek noteikts darba un atpūtas laika pārkāpums. Ja pēc tam LV esot, tiek saņemta soda naudas kvīts par šādu pārkāpumu, tad programma vadītājam sniegs atbildi, par ko tā!
Pateicībā par diskusijām mācībās, konsultācijās un man uzstādītajiem jautājumiem, pirms trīspadsmit gadiem iAuto piedāvāju izveidot bezmaksas konsultatīvu sadaļu saviem audzēkņiem. Tad arī radās šis visiem pieejamais bezmaksas Forums!
Līdzīgi divus gadus konsultācijas sniedzu Vācijā.
Tikko tika registrēts domēns konsultācijām autovadītājiem krievu un latviešu valodās Šveicē un Itālijā strādājošiem. Plānoju ko līdzīgu arī autovadītājiem Austrijā un Spānijā.
Saprotams, ka tas ir papildus bonuss maniem apmacību kursiem! Ja patīk, sauc to par pateicību tiem, kam izdevās lekcijās piedalīties Latvijā!

Maskēti brīdinājuma izteikumi, divdomīgas rindiņas ar daudzpunktēm - kā pierasts no sendienām!
P.S.
Programmas moduli autovadītājiem esmu sagatavojis latviešu un krievu valodās!
Arnim, 10.aprīlis 2014 20:54
Programma datu apskatei var izmaksāt diezgan..
Ēriks Griģis:

Grūtākais būs autoskolai izpildīt Jūsu prasību nodrošināt mani par Jūsu pasniedzēju!
Katrs profesionālais autovadītājs, kas piedalīsies manu lasīto lekciju ciklā 95.koda iegūšanai, saņems šo programmas daļu - autovadītāja moduli bez maksas!
Arnis, 10.aprīlis 2014 16:51
Sveiks Ērik! Saki, vai es pats varu apskatīties sava digitālā tahogrāfa čipkartes datus? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja, vari!
Vajag iegādāties karšu lasītāju.
Programma darba un atpūtas laiku novērtēšanai autotransporta uzņēmumiem, ekspertiem, parvadājuma vadītājiem, loģistikas speciālistiem, maršruta plānotājiem un autovadītājiem datu nolasīšanai un saprotamai attēlošanai būs pieejama LV un RUS valodās.
Autovadītāji, kas pie manis noklausīsies lekcijas ciklu 95.koda iegūšanai, saņems šīs programmas autovadītājiem paredzēto moduli bez maksas!
karlis, 8.aprīlis 2014 22:02
ja sia 1 izire no sia 2 masinu ar soferi un ved sia1 kravas pie sia 3 ,vai sia 2 skaitas pasparvadajumu veicejs jeb joprojam konkurents citiem komercparvadatajiem?
paldies par atbildi...
Ēriks Griģis:

Ja ir auto nomas līgums un darba līgums ar vadītāju, tad sia2 nav ne pārvadātājs, ne konkurents!
Piecu dienu laikā ir jāveic pārreģistrācija CSDD un par pārvadātāju un turētāju kļūst sia1
Anete, 3.aprīlis 2014 15:21
Pārsūtu Jums informāciju par uzņēmumu iespēju pieteikties unikālam intensīvajam apmācību kursam “Kā strādāt ar personālu: Mazākas algas - augstāka motivācija!”
Vienas dienas semināra cena EUR 249,- Ir līdzfinansējums!
Ēriks Griģis:

Kas var būt labāka motivācija par atalgojumu, ar kuru var apmierināt savas vajadzības, atrast savu motivāciju un vēl var atlikt!
Satiku kolēģi, kas strādā par instruktoru Šveicē un par B kategorijas apmācības 45 minūšu stundu saņem 95 eiras. Pasniedzējam labā autoskolā mēnesī sanāk virs 4500 eirām (pārveidojot no CHF).
Austrijā profesionālo vadītāju 95. koda iegūšanas apmācībās pasniedzējs par viena moduļa - 7 stundu pasniegšanu saņem no 1200 līdz 2000 eirām.
Vācijā par vienas dienas 5 stundu semināru "Vadītāja darba un atpūtas laiku reģistrēšana", pasniedzējs saņem ap 1000 eirām.

Piekrītu, šiem pasniedzējiem un instruktoriem var samazināt algu kā darbiniekam, vietā sniedzot augstāku motivāciju, nemaz nepieminot dārdzību un dzīves izmaksas attiecīgajā valstī.
Savukārt, Latvijā autoskolas pasniedzējs ir pateicīgs par vienas grupas apmācību mēnesī saņemt algu no 120 līdz 250 eirām. Tad algas samazināšanu gan pasniedzējs uzskatīs par apzagšanu, ko nesegs nekāda motivācijas paaugstināšana!

Piezīme.
ES transporta komisijas pārstāvji uzskata, ka Eiropas valstīs pēckrīzes periodā ekonomiskā situācija ir izlīdzinājusies, tai skaitā apmaksa autoskolu pasniedzējiem un arī autovadītāju zināšanu un drošības līmenis ceļu satiksmē!
Nauda autoskolām par profesionālo vadītāju apmācību pirms pieciem gadiem tika izdalīta visām ES dalībvalstīm, neskatoties, ka dažas finansu ministrijas no šīs naudas atteicās. Nākošajam piecu gadu vadītāju apmācības posmam - tām valstīm, kas to pieprasīja! Līdz ar to apmācību līmenis un atbilstošs zināšanu līmenis autovadītājiem ES ir sasniegts!
Nākošais posms ir ES dalībvalstīs ieviest vienādus sodus vadītājiem un pārvadātajiem par darba un atpūtas laiku pārkāpumiem, kravas nepilnīgu vai vispār nenostiprinātu kravu pārvadājumos ceļu satiksmē.
Tas noteikti izmainīs APK noteikto sodu kārtību arī Latvijā, kad par nenostiprinātu kravu var nesodīt ne pārvadātāju, ne auto īpašnieku, pat ne iekrāvēju, kam nerūp ne kravas izvietojums, ne nostiprināšana, bet tikai un vienīgi soda autovadītāju ar 55 eiro lielu soda naudu. Pēc APK protokola par uzlikto sodu, vadītājs var turpināt ceļu, riskējot tikt otreiz sodītam!
Vēl vairāk - par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, soda atkal tikai autovadītāju ar 55 eiro lielu sodu, kaut vadītājam mājās nav konteineru vai kokmateriālu vešanai rezervē sagatavoti vairāki autotransportlīdzekļi vai to piekabes un transportlīdzekļu reģistrāciju viņš neveic!
Jānis, 2.aprīlis 2014 14:28
Sveiks Ērik! Kādas ir Tavas domas par šo ? www.delfi.lv/aculiecinieks/news/...

Kurš no mums ir Tavās un pasniedzēja Priedes lekcijās gulējis, es vai CP darbinieki ? Var jau būt, ka kopš 2007. gada vasaras ir kaut kas mainījies.
Ēriks Griģis:

Sveiks!
CSN 170.2.p. skaidri nosaka un vēl paskaidro šo aizliegumu!
CP darbiniekus sertifikāta iegūšanai es vairs nemācu! Viņiem CSN un SD zināšanas netiek prasītas!
Ēriks , 28.marts 2014 10:18
Kad varētu kartot ieskaiti SD?
Paldies
Ēriks Griģis:

Sestdien, 05.04.2014. pirms nodarbību sākuma plkst. 9:15
vārds Roberts, 27.marts 2014 23:51
Kā uzzināt sava auto vērtību pirms satiksmes negadījuma ?
Ēriks Griģis:

Pie kāda no apdrošinātāju OCTA tehniskajiem ekspertiem.
Tādi strādā arī lielākajos remontservisos.
Edgars, 25.marts 2014 17:12
Vaitad maksāju apdrošināšanas kompānijai par velti ???
Ēriks Griģis:

Maksājot apdrošinātājam, mēs neiepērkamies veikalā!
Mēs maksājam par sapņiem!
Diemžēl, sapņi ne vienmēr piepildās!
Edgars, 25.marts 2014 9:57
Labdien.
Sanāca CSN(saskrāpēja bamperu)vainīgs esmu es.
Policija uzlika minimālu sodu,skāde mazs melns bumbulis no mana bampera priekšējā.Tagad ir pagājuši 3 mēneši un man atnāk no ERGO rēķins kuru jāsamaksā man.
Jautājums vai man ir jāmaksā no savas kabatas??
Ēriks Griģis:

Te varētu būt runa tikai par Jums, Jūsu zināšanām par OCTA, OCTA likumā noteikto prasību izpildi un apdrošinātāju, bet nevis par policiju!
1. Ticami, ka ERGO Jums piestādīja regresa prasību atmaksāt atlīdzinātos zaudējumus + administratīvos un ekspertīzes izdevumus.
2. Prasībā jābūt uzrādītam iemeslam, kāpēc tā ir sūtīta.
Visbiežāk prasībā norāda to, ko Jūs neesat vai esat izdarījis, pārkāpjot OCTA likumā noteikto!
2.1. Apdrošinātājs ir pārliecināts par savu prasību.
2.2. Ja viņš nav pārliecināts, tad grib pavingrināties un izbaudīt to, cik spējīgi Jūs pratīsiet viņam spirināties pretī.
3. Ja esat pārliecināts par apdrošinātāja prasības pamatotību, tad maksājiet. Kura kabata Jums tuvāka, tas ir Jūsu iespēju jautājums!
Juris, 20.marts 2014 19:47
Labdien.
Pirms menesha iegadajos auto .
Pirms iegades izjautaju pardeveju un pardevejs teica ka degvielas suknis ir restaurets un ka vinjsh dod garantiju ka darbosies !
Protams garantija bija mutiska .
Un protams ir ta ka suknis vairs nedarbojas,bet zvanot uz auto placi vinjsh atbild ka neko nezin ka manna vaina!
Un suknja cena 1500 ls bet auto maksaja 4000 ls.
Ko man iesakt?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Pirkt lētāku auto!
Antons, 20.marts 2014 17:32
Sveiks,
Kad beidzot Latvijā būs stāvvietas smagām mašīnām ar WC un miskastēm un ar apgaismojumu.Lai varētu ievērot darba un atpūtas regulu!!!
Ēriks Griģis:

Jautājums nav domāts man! Es neierīkoju Latvijā autostāvvietas!
Pāradresējiet savu jautājumu Satiksmes ministram!
vārds, 13.marts 2014 15:12
labdien ka es varu samainit 95 codu uz cpc card Anglija?
Ēriks Griģis:

Ja, ja mainisiet LV vaditaja apliecibu uz UK vaditaja apliecibu!
Benjamin, 10.marts 2014 16:07
Nevelos macities, ja visu var iegut par naudu!
Ēriks Griģis:

Par to slazdu Jums taisnība!
mr goffery, 10.marts 2014 14:18
Sveiki visiem, es esmu Rose kundze, kas pašlaik dzīvo USA.
Ēriks Griģis:

LV uz mācību laiku ir nepieciešama LV vadītāja apliecība!
Lai uzsāktu mācības pie manis, nepieciešams uzturēties vismas 185 dienas LV!
Bruno, 10.marts 2014 14:03
Sveicināti! Gribēju precizēt - vai Rīgas Pašvaldības policijas Ceļu policijas darbiniekiem, fiksējot automašīnas stāvēšanas noteikumu pārkāpumu tās vadītāja prombūtnē, adm. pārkāpuma protokolam - paziņojumam (kurš tiek piestiprināts pie auto priekšējā stikla) ir jāpievieno foto? Ja ir, tad kādi normatīvie akti to nosaka? Paldies!
Ēriks Griģis:

LAPK nenosaka pievienot foto, bet gan pierādīt pārkāpumu. Tāpēc tiek fotogrāfēta situācija, kurā ir redzams stāvēšanas noteikumu pārkāpums.
Ja Rīgas pašvaldības policijai ir izdots īpašs rīkojums, tad jautājiet par to policijas vadībai.
raivis, 10.marts 2014 12:53
Atradu info par apdrossinaasanu bez skates
Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret CSNg izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas:
transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un CSNg nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
Ēriks Griģis:

Protams, tas ir gadījumā, ja OCTA ir spēkā un attiecas uz izraistāju.
Bet cietušais atlīdzību saņems ir vai nav OCTA viņam vai izraisītājam.
Raivis, 10.marts 2014 9:47
labdien, vai octa ir sp'eka, ja nav izieta auto tehniska apskate?
Ēriks Griģis:

Jā!
OCTA ir spēkā un darbojas!
Jānis, 8.marts 2014 22:03
Sveicināti.
Jautājums : Vai veikala auto stāvvietā piem. Maxima, drīkst piemēram savu automašīnu novietot uz neierobežotu laiku?
Ēriks Griģis:

Tā kā ceļa zīmes to nenosaka, tad jautājiet stāvvietas nomniekam vai īpašniekam.

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti