Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
peteris, 7.decembris 2013 15:08
varbuut vareetu ieteikt kur mekleet tos Danijas celu saliksmes noteikumus jo raknajoties internetaa nekaadigi nevaru atrast. Paldies!
Ēriks Griģis:

Jāpiezvana 67 226 210 un jāpajautā!
letland.um.dk/lv-LV.aspx

Vēl var palīdzēt Eiropas Ekonomiskās komisijas Iekšējās transporta komitejas
Konvencija par ceļu satiksmi, Vīnē, 1968.gada 8.novembrī, kas, ja Dānija to ir parakstījusi un tā ir to parakstījusi, darbojas Dānijā un kur lasām:
" ... 25.pants Automaģistrāles un tamlīdzīgi ceļi
...
2. Vadītājiem, kas izbrauc uz automaģistrāles, jādod ceļš pa to braucošajiem transportlīdzekļiem. Jāizmanto ieskrējiena josla, ja tāda ir.
..."
likumi.lv/doc.php?id=2908
peteris, 7.decembris 2013 0:06
Labvakar! Straadaaju par autovadiitaaju Igaunu firmaa braukaaju ar kravas auto pa Zviedriju un Daaniju. Taadad pie lietas- Daanijaa notika csn ar vieglo autombiili kursh izbrauca uz ieskreejiena joslas un atradaas man blakus. Peec daanijas noteikumiem man bija jaabremzee un vinsh jaapalaiz vai jaadod uz gaazes pedaala un jauznem aatrums lai vinsh vareetu izbraukt uz cela, par cik vins brauca leenaak tad es palielinaaju atrumu( bet ne virs atlautaa jo krava bija lielgabariita ar lielu svaru, darbojaas arii visas nepieciesamaas ziimes un baakugunis) vinsh taa arii leenaam atpalika, kad peekshni kur puspiekabei aizmugurejie riteni neema un ietriecaas saanaa, piekabei bojaajumu nekadu, bet vieglajam diezgan sabojats vis saans. Izsaucam policiju apmainijamies datiem un policisti teica kad visu izlems apdroshinataji. Pirmaas zinas liecina par to, ka Daani uzskata ka vainiigs esmu es! Varbuut Jums buutu kaads padoms kaa man sevi aizstaveet? Paldies!
Ēriks Griģis:

Izlasiet Dānijas ceļu satiksmes noteikumus (CSN) un aizstāviet sevi pēc noteikumu punktiem, kas atbilda Jūsu rīcībai vai neatbilda otrajam sadursmē iesaitītajam.

Līdzīgā gadījuma Vācijā vadītājs tiesā nolasīja Vācijas CSN punktu par to, kam ir priekšroka - pa ieskrējiena/bremzēšanas joslu vai pamatjoslu braucošajam un tiesa atzina viņu par cietušo.
Sandra, 6.decembris 2013 13:20
Labdien! Pēc maijā notikuša incidenta , kurā automašīnai tika , jāpiemin, nemanāmi noskrāpēta durvju krāsa , decembrī saņemta pretenzija no cietušā auto īpašnieka ar pieprasījumu ieskaitīt īpašnieka kontā 130ls , kas ir novērtējums šim zaudējumam. Nav bijusi nekāda iepriekšēja sazinšanās ne ar mani , netika saņemta arī nekāda informācija no apdrošināšanas kompānijām. Jautājums - vai cietušā auto īpašnieks ir tiesīgs pieprasīt samaksu , ja veicis auto remontu pats?Kas sniedzis šo novērtējumu , ja ejot uz dažādiem servisiem šī summa par remontu būtu atšķirīga ? Vai nav noteikts termiņš, cik ilgā laikā pieprasīt zaudējumu atlīdzināšanu ?

Ar cieņu, S. Varna
Ēriks Griģis:

Jūsu jautājumu risinājumi ir atkarīgi no Jūsu godaprāta un tā, vai cietušais jau nav pieprasījis vai saņēmis atlīdzību no Jūsu OCTA apdrošinātāja.
1. Ja vēlaties viņam kompensēt zaudējumus, tad:
1.1. pārbaudiet, vai Jūsu apdrošinātājs jau ir atlīdzinājis zaudējumus, nosūtot a/m uz remontservisu;
1.2. prasiet pēc remontservisā apmaksāta čeka;
1.3. pārbaudiet to remontservisā, vai a/m tiešām tur ir remontēts, vai čeks nav "paštaisīts";
1.4. salīdziniet ar sava servisa remontizdevumiem, un vēl - vai Jums nav iedota čeka kopija, kas jau nosūtīta apdrošinātājam, bet kurš to vēl nav apmaksājis;
1.5. pieprasiet vērtējumu, kas a/m ir sastādījis remonta tāmi.
2. Noskaidrojiet, kāpēc cietušais neprasa atlīdzināt zaudējumus Jūsu OCTA apdrošinātājam.
3. Ja Jūsu OCTA apdrošinātājs atlīdzību ir atteicis, tad arī Jums par to nav jāraizējas.
Andra, 6.decembris 2013 11:10
Labdien!
Gribu pajautāt Jūsu viedokli:
Manas a/m kreiso spogli aizķēra garāmbraucošā a/m un notikuma vietu pameta. Izsaucu Ceļa policiju, sastādīja aktu .Spoguli "ielika"atpakaļ vietā. Redzamu bojājumu tagad nav, vienīgi nedarbojas mehānisms un arī spoguli nesilda. Ir atrasta vainīgā mašīna. tai ir krietni vairāk bojāts spogulis (apgalvoja policists) . Jautājums vai ir vērts griezties pie apdrošinātājiem?
Ēriks Griģis:

Atbilde atrodama jautājumā - cik maksās apsildes un spoguļa mehānisma darbības atjaunošana!
Ja izlemsiet, ka ir nepieciešams a/m spoguli remontēt, tad dodaties pie izraisītāja OCTA apdrošinātāja un prasiet atlīdzināt CSNg nodarītos zaudējumus remontservisā.
Valerijs, 6.decembris 2013 9:11
Sakiet ludzu, kad būs nākosais eksāmens pasniedzējiem?
Ēriks Griģis:

Paredzēts 18.12.2013. plkst.9:00, bet vēl nav CSDD apstiprinājuma. Zvaniet par eksāmenu pēc 17.12.
Viktors, 5.decembris 2013 21:28
Sveiki! Tāds jautājums, es, 2013. gada 11. augusta izraisīju ceļu satiksmes negadījumu , par kuru tika sastādīts saskaņotais paziņojums.
Es neierados savā apdrošināšanas kompānijā un nepadevu nekādu ziņu un neatreaģēju uz atsūtīto īsziņu lai ierados, jo nedomāju ka tas ir būtisks jautājums un tam ir kaut kāda nozīme, jo es biju vainīgs un pats par savu naudu remontētu savu auto. Un tagad man atnāca "pretenzija par zaudējumu atlīdzinasanu regresa kārtība"
Vai ir, vai pastāv kaut kādi varianti, lai man nevajadzētu maksāt šo sodu.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Nav variantu!
Var mēģināt izlūgties mazināt regresa prasību. Kādam ir izdevies.
Albertiņš, 4.decembris 2013 20:32
Dokumenta (vadītāja apliecības) derīguma termiņš nav iztecējis, tamdēļ dokuments ir "derīgs". Tomēr likt lietā savas "tiesības" un piedalīties ceļu satiksmē aizliegts iekams nav nomaksāts naudas sods. Sk. CSL 30. panta otrās daļas trešo punktu.
Ēriks Griģis:

Pareizi!
Ja (CSL 30. panta 4. punkts) transportlīdzekļa vadītājs pārkāpj noteikto vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu, viņa transportlīdzekļa vadītāja apliecība tiek aizturēta.
Volvo 4 Life, 4.decembris 2013 10:31
Liegumi:
- Personai ir piemērots vadīšanas tiesību liegums saskaņā ar ceļu satiksmes likuma 30.panta otrās daļas 3.punktu, ja naudas sods nav samaksāts gada laikā no soda uzlikšanas dienas.

Kāds var šo izskaidrot, vienkārši ieeju csdd e majaslapā nospiežu : Vadītāja apliecības dati, tad vadītāja apliecība un pie statusa rādās derīgs, tas nozīmē ka es varu turpināt vadīt auto? Nesaprotu, lūdzu palīdzīet un tas pirmais teikums ir pretrunā ar statusu: Dokuments derīgs, ja derīgs tad braukt varu? Sodu tik varēšu nomaksāt vēlāk jo lielas problēmas ar naudām, paldies.
Ēriks Griģis:

Liegums ir sods un tas darbojas. Nedrīkst vadīt auto!
Policijas datu bāzē liegums būs redzams.
CSDD dati ir pakārtoti policijas datiem, bet pati apliecība netiek atņemta.
vārdsJJ, 1.decembris 2013 16:53
Sods būs par APK 149.4. panta neieverošanu!
Ēriks Griģis:

Tā ir, brīdinājums vai 5 lati, bet svarīgi ir tas, kā tiek ierakstīts protokolā.
Tikai izraisot negadījumu, apdrošinātāji pēc LAPK nešķiros. Regress būs arī par piekabei neatbilstošām riepām, ja tas saistāms ar notikušo.
Riepa, 1.decembris 2013 13:02
Ja rīt paņemu nomā vai aizņemos piekabi un riepas tai ir parastās vasaras. Vai mani var sodīt par to?
Ēriks Griģis:

Sodīt var vadītāju!
Tikai pēc LAPK sods par šādu pārkāpumu Latvijā nav paredzēts!
No LAPK:
"... 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana
...
Par braukšanu laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam ar automobili vai autobusu, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kurš nav aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
..."
Ritenis, 1.decembris 2013 12:31
Vai no sodienas radzotas ziemas riepas ir obligatas?
Ēriks Griģis:

1. Laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, kā arī to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos.
Radžotas riepas nav obligātas!
2. Laikposmā no 1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transport­līdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm.
Mārcis, 29.novembris 2013 15:48
Labdien,
vēlētos uzdot dažus jautājumus par vieglās automašīnas modificēšanu.

1) Ministru kabineta noteikumos NR. 725 1. daļā 4.11 punktā minēts, ka priekšējo, sānu un pakaļējo dekoratīvo aizsargstieņu (aizsargrežģu) uzstādīšana vai demontāža nav uzskatāma par automašīnas pārbūvi. Attiecīgi saprotu, ka ar šādiem aizsargstieņiem drīkst piedalīties ceļu satiksmē kā arī iziet tehnisko apskati. Vai tā ir? Ar ko šādi "dekoratīvie" aizsargstieņi atšķiras no sporta auto drošības karkasa?

2) Vai ar automašīnu, kurai ir demontēts salona apšuvums (plastmasas rokturi, konsole, polsterējumi utml.) ir iespējams iziet tehnisko apskati?

3) Vai ir iespējams iziet tehnisko apskati ar automašīnu, kurai uzstādīts rūpnieciski ražots diferenciālis, kurš atšķiras no oriģinālā?
Ēriks Griģis:

Jūsu jautājumi domāti CSDD, tālrunis uzziņām: 67025777, e-pasts: office@csdd.gov.lv

1. jautājums attiecas uz piekabēm, puspiekabēm, kravas automobiļiem un autobusiem.
Atbildi uz 2. un 3. jautājumu atradīsiet MK 466. noteikumos.
i.r., 28.novembris 2013 17:21
Labdien!gribēju jautāt kur var rast informāciju par teorētiskiem jautājumiem ,jeb kādi tie ir un cik daudz? Kārtojot C95 eksāmenu, jeb tie ir tie 3 jautājumi par transportlīdzekli pirms eksāmena? Saka ka eksaminātori ņem no Griģa grāmatas.
Ēriks Griģis:

1. Daļēja informācija par teorētisko jautājumu grupām ir atrodama MK Nr.358 noteikumu 5. sadaļā "Transportlīdzekļu vadītāju apmācība, kuri veic kravas un pasažieru pārvadājumus, un periodiskās apmācības programma" un atrodami šeit:
likumi.lv/doc.php?id=208534
2. Jautājumu grupas teorētiskajā eksāmenā un informācija par vadīšanas eksāmeniem un jautājumiem atrodama MK Nr.103. noteikumu 6. sadaļā "Teorētiskā eksāmena pieņemšanas un vērtēšanas kārtība" un 7.sadaļā "Vadīšanas eksāmena pieņemšanas un vērtēšanas kārtība" un ir izlasāma šeit:
likumi.lv/doc.php?id=205042
3. Eksaminatoru apmācībās esmu piedalījies un arī gatavoju metodiskos materiālus eksāmenu pieņemšanai pēc CSDD pasūtījuma.
Materiāli un eksāmenu jautājumi ir CSDD īpašums, neatkarīgi no tā, kā tautā tos ir iesaukuši un kā tie internetā ir pieejami.
4. Ar pašiem eksāmenu jautājumiem Jūs varat iepazīties "CSN tests" CSDD mājas lapā "CSDD teorijas eksāmens" šeit:
csnt.csdd.lv/
vārds Ivars K., 28.novembris 2013 13:59
Vai Jūsu pieminētā regula neparedz iespēju to 95 kodu apgūt eksterni mājas apstākļos? Piemēram man nav laika tur sēdēt un klausīties, jo ik pēc 4 dienām jābrauc reisā. Kursi ilgst nedēļu. Tas tomēr ir manās interesēs apgūt zināšanas kaut vai mājās un arī nauda ietaupītos, kas jāmaksā autoskolai.
Ēriks Griģis:

1.Attiecībā uz 95. koda ieguvi periodisko apmācību ceļā ir tikai direktīva, kas iestrādāta LR tiesību aktos: Ceļu satiksmes likumā, MK noteikumos Nr.358, Autopārvadājumu likumā, MK noteikumos Nr.103.
Direktīva un Latvijas tiesību akti neparedz tādu iespēju.
Vadītājiem, kas profesionālo kategoriju ieguvuši pirms noteiktā termiņa, CSDD eksāmens nav jākārto.
Obligāti ir jāpiedalās 35 stundu periodiskajās apmācībās 95. koda iegūšanai klātienē.
Autoskolas, kas piedāvā un izpilda šādu klientu eksterno apmācības veidu, pārkāpj LR noteikto profesionālo autovadītāju apmācības kārtību un ir sodāmas ar CSDD izsniegtās mācību kartes atsavināšanu.
2. Ja Jūs no jauna gatavojaties iegūt profesionālo kategoriju, kārtojot CSDD valsts eksāmenus, tad pastāv iespēja eksāmeniem gatavoties mājas apstākļos.

No LAPK:
" ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
... "
No MK 551. noteikumu 1. pielikuma "Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus, un pārkāpumu uzskaites punktu skaits":
" ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību - 3 ..." pārkāpumu uzskaites punkti.
Sarmīte , 25.novembris 2013 22:07
Noticis ceļa satiksmes negadījums Polijā,vainīgā puse Krievijā reģistrēta automašīna,cietušais Latvijā reģistrēta automašīna,ir policijas akts.Kur griezties pēc atlīdzības?Octa Baltā,atlīdzība pie apdrošinātāja darbojas tikai Latvijā,LTAB atšuja,lai griežoties Polijā.Kā atrisināt šo situāciju?
Ēriks Griģis:

Krievijā reģistrētam automobilim ir jābūt OCTA apdrošināšanai, ja tas piedalās ceļu satiksmē Eiropas ekonomiskās zonas valstīs. Pie tādām valstīm pieder arī Krievija.
Papildināts!
Lasīt tālāk LTAB viedokli:
www.iauto.lv/pie-stures/satiksme...
Jums negadījuma vietā bija jāpieraksta kravas auto īpašnieka OCTA polises dati.
Kā rīkoties tālāk?
Konsultācija Čaka 83/85, Rīgā. Konsultācijai piesakieties, zvanot 26322578
Ilze Apīne, 22.novembris 2013 15:28
Mana situācija:aizbraucu uz darbu,novietoju auto stāvlauk.(kalna galā).Pēc nepilnām 20min.man paziņo,ka mašīna ir noripojusi no kalna,pa ceļam ietriecoties stabā.Bet apskatot sānu meistari secina,ka manā mašīnā(stāvošā) ir ietriekusies cita autom.kā rezultātā mana noripoja no kalna.protams vainīgā nav.Man ir ERGO apdrošināšana,vai šādos gad.kaut ko aedz apdrošinātāji.
Ēriks Griģis:

1. Ja šāds risks ir apdrošināts;
vai ja policija dod CSNg atzinumu apdrošinātājam ar nenoskaidrotu izraisītāju, tad apdrošinātājs pēc negadījuma vietas un automobiļa izpētes pieņems lēmumu.
Visticamāk, ka notikušais ir KASKO gadījums.
Visneticamākos iemeslus, kāpēc notikušais varētu nebūt KASKO gadījums, varu Jums vai Jūsu advokātam atklāt konsultācijā.
2. OCTA gadījums šis nebūs, jo nav zināms zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis un viņa OCTA apdrošinātājs.
Katrina, 21.novembris 2013 23:55
Labdien!
Sada situacija: vienvirziena iela.ielas laba puse ir parkosanas kabatas. Blakus ietvei ir liela eka aiz kuras ir pagalms. Es parliecinajos ka netrauceju ne vienam celu satiksmes dalibniekam, veicu atpakalgaitas manevru lai izbraukt no parkosanas kabatas, un kad masinu jau iztaisnoju sajutu sitienu pa aizmuguri. Otra masina izbrauca no pagalma un ietriecas mani. CP darbinieks izskaidroja situaciju un soferis atzina savu vainu. Jo esot skatijies tikai pa kreisi. Apdr.sabiedriba atsaka izmaksu jo uzskata ka esmu vainiga es. Es sini gadijuma neesmu parkapusi 95 pantu ko vini man meigina inkriminet
Ēriks Griģis:

Pēc CSN 95.p. Jūs, izbraucot atpakaļgaitā no stāvvietas, traucējāt braukt tam, kurš izbrauca no pagalma.

Ja es būtu ... tad pārbaudītu negadījuma apstākļus uz vietas, lai noteiktu katra vadītāja atbildību par radītiem zaudējumiem.
Tā kā es neesmu ... , tad to, kas būtu jāpārbauda policijai un apdrošinātājiem, Jūs varat uzzināt konsultācijā, piesakoties pa tālruni 26322578.
vārds uldis, 21.novembris 2013 16:35
Ar kādu kategoriju drīkt braukt ar motoroleri AM A1A2
Ēriks Griģis:

Te būs skaidrojums par kategorijām:
www.csdd.lv/lat/vad_kva/vaditaja...
Juris, 19.novembris 2013 13:40
Labdien! Ja es uzsāku kravas auto vadīšanu plkst. 8:00 nobraucu divas stundas tad izņemu atpūtu 9 stundas - vai es varu uzsākt braukšanu 20:00 (otro maiņu)?
Ēriks Griģis:

Ja nav pārkāpti regulas 561/2006 8. panta 2. un 4. punktu nosacījumi, tad var.
Valentīna, 13.novembris 2013 17:41
Labdien!Dabūju sodu par braukšanu bez apskates. Pirkšu jaunu mašīnu un reģistrējot csdd uz sava vārda, vai sods būs man jāsamaksā. Vai tas sods ir tikai uz mašīnu vai tomēr īpašnieku?
Ēriks Griģis:

Soda transportlīdzekļa vadītāju. No LAPK:
"...149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz astoņdesmit latiem.
..."

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti