Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds Velta, 6.janvāris 2015 13:01
Kādi dokumenti ir vajadzīgi, lai aizbrauktu uz Zviedriju ar uzņēmuma kravas auto Lt 35 ? Zviedrijā dzīvo radinieki.
Ēriks Griģis:

Zviedrijas vēstniecībā Rīgā atbild uz telefona 67686600 zvaniem:
pirmdien-piektdien 09.00-12.30 & 13.30-17.00
www.latviesi.com/lapas/34750-zvi...
Adolfs, 3.janvāris 2015 21:11
Gribu mācīties par braukšanas instruktoru. Dzirdēju par augstāko izglītību, kuras man nav. Vai vēl varu ar vidējo. paldies.
Ēriks Griģis:

Noteikumu izmaiņās ir paredzēta prasība, ka instruktoram nepieciešama augstākā izglītība.
No LETA Apollo publikācija:
apollo.tvnet.lv/zinas/toposo-aut...

"... Tāpat varētu būt izmaiņas prasībās, kas saistītas ar mācībspēku profesionālo sagatavotību - būtu nepieciešama 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība.
..."
Līdz noteikumu izmaiņu apstiprināšanai vēl var pieteikties mācībām par instruktoru ar vidējo izglītību!
kārlis, 2.janvāris 2015 20:56
Es te vēl mazliet patraucēšu.Paskatījos Edzis jautājumu un liekas,ka atradu atbildi uz saviem. Ceļu satiksmes noteikumi-
Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
-17 punkts tabulā.Šī pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4.apakšpunktā, kā arī 3.punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas.
Ēriks Griģis:

Tā ir. Paldies! Reģistrācijas apliecībā (vai izgatavotāja instrukcijā) jābūt norādei, ka transportlīdzeklis ir autovedējs!
Noteikti, tas derēs arī Edzim!
Edzis, 1.janvāris 2015 10:01
Sveicini Jaunaja gada!
Velos uzdot jautajumu kurs kadreiz jau ir ticis jums uzdots, tacu istu atbildi neredzeju. Kada likuma panta ir rakstits ka uz autovedejiem ar kravu neattiecas 4 m augstuma ierobezojums? No dzives zinu ka kolegim un kompanijai uzlika sodu par augstuma parsniegsanu. Kompanija to apstrideja un sodu atcela. Nekadu negabarita atlauju viniem nebija.
Ēriks Griģis:

Nepieciešams dokumentāls precedenta pamatojums!
No MK noteikumiem Nr.343 Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem no 06.04.2010.:
"...
9. Ja transportlīdzeklim saskaņā ar veicamo darbu specifiku nepieciešams pārvadājumu veikt bieži un atkārtoti, atļauju var izsniegt uz noteiktu termiņu, bet ne ilgāku par 12 mēnešiem, ja transportlīdzekļa vai tā sastāva:
9.1. faktiskā masa nepārsniedz 52 t;
9.2. faktiskā masa nepārsniedz 47 t, vedot 40 pēdu (12,2 m) ISO konteinerus;
9.3. maksimālā ass slodze atbilst Ceļu satiksmes noteikumu 3.pielikumā noteiktajiem lielumiem;
9.4. kopējais garums nepārsniedz 24 m;
9.5. platums nepārsniedz 4 m;
9.6. augstums no brauktuves virsmas nepārsniedz 4,5 m.
..."
Pastāstiet, lūdzu, un atsūtiet tiesā iesniegtos materiālus, kā kompānija uzlikto sodu apstrīdēja, ko tā minēja par iemesliem, lai sodu atceltu, kāds bija pamatojums soda atcelšanai. Tad varēsim runāt par to, vai Tiesa likumīgi atcēla uzlikto sodu vai veica pašdarbību (patvaļu) attiecībā uz tiesību aktu ievērošanu un to izpildi.
Protams, Tiesa to var darīt, jo tās pieņemtiem lēmumiem ir likuma spēks. Bet uz šāda precedenta pamata var turpināt pārsniegt augstumu pārvadājumos ceļu satiksmē, jo Tiesa likuma izpratni ir mainījusi!
Ja vien lielgabarīta atļauja vadītājam nebija iedota un kompānijā atļauja "pēkšņi" neatradās pirms tiesas sēdes!

Paldies par sveicienu! Arī Jums un visiem šī foruma lasītājiem
Drošu ceļu satiksmi un Laimīgu Jauno 2015. gadu!
kārlis, 21.decembris 2014 19:42
Liels paldies par atvēlēto laiku.
Par atļauju-varētu nopirkt,bet nelaime nenāk brēgdama un nevar paredzēt kad vajadzēs. Bet kad vajag, izskata un izsniedz piecu darba dienu laikā,pa to laiku....
Vēlreiz liels paldies.
Ēriks Griģis:

Ja varēju palīdzēt, priecājos! Nezināju, ka atbilde būs riktīgi jāpameklē un atrastais būs tik nekonkrēts...!

Skaistus Ziemassvētkus!
kārlis, 20.decembris 2014 20:06
Paldies par atbildi. Tad sanāk,ka lielais evakuātors var vilkt vilcēju ar puspiekabi ar cieto sakabi un strādājošām darba bremzēm.
Ēriks Griģis:

Tā sanāk!
Evakuators ir tam paredzēts un CSN 195. p. to neaizliedz.
Drošāka rīcība varētu būt šāda!
1. Manuprāt, ja sastāva garums pārsniegts (CSN 3.pielikums) un vilkšana ir paredzama iepriekš, tad būtu jānoskaidro par atļauju. To varētu noskaidrot šeit: lvceli.lv/lat/par_lvc/pakalpojum...
Toties Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem nosaka
"... 25. Veicot pārvadājumu, nedrīkst:
25.1. vilkt citus transportlīdzekļus;..."
Bet ne par evakuatoru un evakuāciju no negadījuma vietas!
2. Ja no negadījuma vietas - tad atļauju var dod policists negadījuma vietā vai viņam ir jāorganizē sastāva evakuācijas pavadīšana, lai atbrīvotu ceļu negadījuma vietā, ja tiesību aktos nav atrodamas norādes viennozīmīgai evakuācijas izpratnei.

Papētot kopumā noteikumus un likumu, varu teikt, ka vilcēju var vilkt, puspiekabe - jāved! Piekabi vai puspiekabi evakuēt kopā ar tās vilcēju normatīvie akti tieši neapskata. Vēl vairāk - (ierēdnim) sastāva evakuācija nav paredzēta! Tai pašā reizē šāda evakuācija (personai) nav aizliegta. Tas nozīmē, ja Jūs evakuēsiet, tad ierēdnis Jūs par to var sodīt. Manuprāt, tā ir parasta tiesību aktu duālā iedarbe, viena - uz ceļu satiksmes dalībniekiem un otra - uz to kontroles dienestiem.
CSN 1.47. transportlīdzekļu sastāvs — mehāniskais transportlīdzeklis savienots ar piekabi (puspiekabi), kā arī savienots velkošais un velkamais transportlīdzeklis;
CSL 23) transportlīdzeklis — ierīce, kas pēc savas konstrukcijas paredzēta braukšanai pa ceļiem ar motora palīdzību vai bez motora;
CSN 140. Mehāniskos transportlīdzekļus atļauts vilkt:
140.1. izmantojot lokano vai cieto sakabi;
CSN 1.23. mehāniskais transportlīdzeklis - pašgājējs transportlīdzeklis, arī traktortehnika, kas brauc pa ceļu ar savu enerģiju.
No tā būs grūti atrast punktu, kas ir pārkāpts, veicot šādu evakuāciju. Savukārt, atsaucoties uz jebkuru līdzīgu punktu, kā pamatojumu pārkāpumam, no tā neko nesapratīs tas, kam nāksies tālāk izskatīt iespējamo sūdzību par uzrakstīto. Nekompetence atstāj negrozītu jebkuru muļķību vai izvēlas sliktāko variantu, lai noņemtu no sevis atbildību. Tāpēc iesaku:
1) vai nodrošināties ar atļauju vai rīcību, kura pamatota ar policijas norādījumu;
2) vai vilkt vilcēju, bet piekabi - vest.
CSN 4. Ceļu satiksmes dalībnieku pienākums ir pildīt šo noteikumu prasības, norādījumus, kurus devuši policijas darbinieki un citas personas, kuras ir pilnvarotas regulēt ceļu satiksmi, ...
kārlis, 19.decembris 2014 20:25
Labdien! Pārlasīju cs likumu,gan noteikumus,bet navaru rast atbildi. Vai drīkst ar specalizētu autovedēju vilkt,nest uz dakšām, smago auto ar puspiekabi-fūri? Situācija bija tāda,ka salūza auto,protams,ka piekabi ceļa malā neatstāsi,bet cp uzstāj,ka nedrīkst,par garu. Prasīju,kur tas rakstīts,nav tādas kombinācijas garuma normas,nemācēja konkrēti atbildēt. It kā nedrīkst vilkt vairāk par vienu mehānisko tr līdzekli,bet piekabe nav mehāniskais transporta līdzeklis,un ko darīt ja tīri fiziski nevar atkabināt? Kur rast atbildes? Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja ir runa par evakuāciju un vilkšanu, tad tiesību akti neapskata (nav jārunā par) sastāva garumu, bet jāpārliecinās par vilkšanas nosacījumu izpildi un tās aizliegumiem.
Eva, 19.decembris 2014 18:37
Atbilde vēl nav
Alga, 17.decembris 2014 16:47
Vai Vācijas minimālā stundas likme var ietekmēt latviešu šoferus? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja no LV šoferis iebrauc Vācijā, tad par katru tur nostrādāto stundu (atrašanos darba vietā) darba devējam būtu jāmaksā ne mazāk par Vācijā noteikto minimālo stundas likmi - 8,50 eiras brutto, sākot ar 01.01.2015.
Tas pats attiecas uz viesstrādniekiem...arī no LV. Mēnesī minimālā alga tad būtu ap 1473 eirām brutto.

www.der-mindestlohn-kommt.de/ml/...
Uldis, 16.decembris 2014 19:01
Labdien. Gribēju pajautāt par 95.kodu. Uz C kategoriju noliku tiesības 2010.gadā. Tagad gribu iet kursos uz E kategoriju un pie reizes arī 95.kodu iegūt. Kādi eksāmeni jākārto? Dzirdēju ka uz E katrgoriju satiksmes noteikumu eksāmens nav? Kāds praktiskais eksāmens kārtojams?
Ēriks Griģis:

Jums ir divas iespējas:
1. Uz C 95 kārtot valsts eksāmenu teorijā un braukšanā.
2. Tad CE kategorijai jānoklausās teorija un jākārto tikai braukšanas eksāmens ar piekabi. CE 95 būs automātiski no C 95.
3. C 95 kārtot teorijas eksāmenu, bet CE braukšanu apvieno ar CE 95 braukšanu.

Informāciju Jūsu labākajam variantam iegūsiet autoskolā.
Lai Jums veicas!
Dainis, 13.decembris 2014 20:32
Sveiki, man ir jautajums .
Ja esmu arzemes un man beidzies TA , vai Octa polise joprojam ir deriga ?
Saprotu ka tikaj atbraucot uz LV man ir tikaj tad ir janoperk 1 dienu atljauju lai tiktu lidz CSDD.
Paldies
Ēriks Griģis:

OCTA polise nav sasaistīta ar auto TA. Jūsu gadījumā līgums joprojām ir spēkā esošs!
TA var iziet tajā valstī, kur beidzās iepriekšējā. Vācijā - piem., DEKRA apskate LV reģistrētam auto ES būs derīga, izņemot LV! Tikko iebrauksiet LV, tad no jauna jādodas uz CSDD un jāveic TA!
Aivars, 7.decembris 2014 15:32
Labdien!
Vakara beidzot maiņu tahogrāfu nospiedu uz gultiņu,ta šķiet.Nakamāja vakarā ieliekot digitalo karti man parādījās, ka esmu bez partraukuma braucis 18.50 min.
Ka tahogrāfs varēja uzskaitit braukšanas stundas?
Apstajoties taču automatiski parādās amuriņi,tatad ja es neesmu nospiedis gūltiņu, tad vajadzēja skaitīt kopīgās darba stundas,bet nevis stundas, ka esmu braucis.
Iepriekšejā dienā biju nobraucis tikai 3.30.
Vai tā būtu kā tahogrāfa kļūda?Tahogrāfs-SiemensVDO.
Ko darīt?
Ēriks Griģis:

1. Pārbaudīt visu laika režīmu reģistrāciju tahogrāfā, kas seko aiz vārdiem "ta šķiet".
2. To var uzticēt servisam.
3. Ja tahogrāfs nav bojāts, esošā izdrukā pareizi noformēt "vadītāja kļūda" un izdruku vadāt līdzi 28 turpmākās dienas.
4. Ja tahogrāfs bojāts, tad rīkoties tā, kā mācīja 95.koda nodarbībās.
Ivars, 2.decembris 2014 11:33
Labdien!
Vai tiesa,ka Latvijā būšot jasedz krava arī kokvedējiem?
Vai varbūt tās ir tikai muļķīgas baumas?
Ēriks Griģis:

Attiecībā uz kokvedējiem ir īpaša attieksme, jo Latvijas valdība atsakās runāt par baļķu kravu nostiprināšanu pat Saeimas juridiskās komisijas līmenī. Liekas, ka valdība uzskata, ka daži no kravas izkritušie baļķi ir nieks un baļķu kravas var pārvadāt nenostiprinātas! Kur ta nu vēl ar segšanu!
Toties katra pašvaldība var pieņemt savus teritoriālos noteikumus attiecībā uz kravu un pasažieru pārvadājumiem. No baļķu kravām var izkrist slidenie, apledojošie vai ar sniegu klātie baļķi, pašvaldības ceļus apdzīvotās vietas centrā, piemēram, Rīgas vēsturiskajā centrā, piedrazo mizas, zari un ledus gabali. Lemšana par šo kravu nostiprināšanu vai apsegšanu ir pašvaldību kompetencē!
Domāju, ka Latvijas teritorijā ceļu satiksmē pārvadātās kravas vajadzētu nostiprināt, bet neko par grozījumiem novecojošajos MK noteikumos un nekur nederīgajos LAPK šajā jomā vai līdzīgu tiesību aktu izstrādi un arī par baļķu kravu nosegšanu neesmu dzirdējis.
vārds Olga, 1.decembris 2014 15:11
Labdien, biju novietojusi savu transportlīdzekli stāvēšanai tam paredzētajā vieta, devos iepirkties, kad atnācu konstatēju, ka manam tr.l. pamatīgi noskrāpēts sāns, izsaucu policiju, par laimi bija viens aculiecinieks, kas piefiksēja tra.l numurzīmi, atrada vainīgo un sauca viņu pie atbildības, vainīgais lēmumu sākotnēji apstrīdēja iestādē, tad pārsūdzēja tiesā un tiesā norādīja, ka CSNg nejuta , tiesa lietvedību izbeidza divu iesmeslu deļ, aculiecinieks atradās ārzemēs un viņa sniegto paskaidrojumu tiesa nevarēja pārbaudīt un otrs iemesls tiesa tā arī pamatojot, ka vainīgais CSNg nejuta. Tagad esmu neizpratnē un nesaprotu, kā tas tā varēja būt, vai tagad, izraisot CSNg un aizbraucot no negadījuma vietas, varu pateikt, ka CSNg nejutu un no administratīvās atbildības varu izsprukt?
Kāds ir Jūsu viedoklis!
Ēriks Griģis:

Tikko Jūs tādu gadījumu aprakstījāt!
Ja tālāk prasīsiet man par tiesas varas kompetenci, tad atbildēšu ar pretjautājumu: "Kāpēc Temīdai acis ir aizsietas?"
Olga, 1.decembris 2014 10:54
Labdien, vai operatīvais transportlīdzeklis drīkst apstāties un stāvēt, bez iedegtām bākugunīm, apdzīvotā vietā, diennakts tumšajā laikā uz velosipēdistu ceļu, velo ceļš apzīmēts ar platu nepārtrauktu līniju?
Ēriks Griģis:

No CSN:
"... 46. Iedegtai mirgojošai zilai bākugunij bez ieslēgta speciāla skaņas signāla ir tikai brīdinoša nozīme. To var izmantot, brīdinot par nelaimes gadījumu (piemēram, ceļu satiksmes negadījumu), kā arī pavadot transportlīdzekli (kolonnu). Transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir iedegta mirgojoša zila bākuguns bez ieslēgta speciāla skaņas signāla, nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot apstāšanās un stāvēšanas noteikumus, kā arī šo noteikumu 111.punktā minēto aizliegumu mehāniskajiem transportlīdzekļiem braukt pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem, kā arī gājēju un velosipēdu ceļiem. Transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir speciāls krāsojums un piešķirts operatīvo transportlīdzekļu statuss, bez iedegtas mirgojošas zilas bākuguns un bez ieslēgta speciāla skaņas signāla nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot šo noteikumu 135.4., 135.6., 135.7., 135.9., 135.10., 135.11., 135.12., 136.2., 136.3. un 136.4.apakšpunktā minētos aizliegumus, un tiem ir atļauts braukt pa pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem paredzētajām joslām.
(MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1028 redakcijā)
..."
"... 135.12. vietās, kur brauktuves mala apzīmēta ar 920.ceļa apzīmējumu, kā arī vietās, kur brauktuves mala vai apmale apzīmēta ar 943. vai 947.ceļa apzīmējumu;
..."
CSN 135.12. punkts atļauj, jo:
"... 314.1. 920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, apzīmē braukšanas joslu robežas bīstamās vietās, brauktuves posmus, kuros aizliegts iebraukt, transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas, brauktuves malu ceļu posmos, kuros aizliegts apstāties un stāvēt, kā arī atdala joslu, kas paredzēta noteiktu transportlīdzekļu braukšanai. Plata līnija apzīmē mehānisko transportlīdzekļu brauktuves malu vietās, kur uz ceļa vienā līmenī ar tā segumu ierīkots velosipēdu ceļš; ..."
Sandra Jefremova, 28.novembris 2014 10:04
Es saprotu , ka nav obligāti.
Ēriks Griģis:

Viņu speciālists nosaka veicamās darbības atlīdzības lietas administrēšanas (šai gadījumā - izmeklēšanas) procesā.
Nav gan obligāti.
Ja Jūs iesniegsiet savu ekspertīzi, tad viņiem tā obligāti ir jāizskata un uz to Jums ir jāsniedz atbilde!
Bet apdrošinātājam šī atbilde nav saistoša!
Savukārt, iesniedzot prasību tiesā, šo atbildi un Jūsu ekspertīzi uzskatīs jau par vērā ņemamu pierādījumu.
Bet ar to vēl atlīdzības strīdīgais process nav beidzies...
Sandra Jefremova, 27.novembris 2014 10:31
Labdien, sakiet lūdzu vai Tranporta apdrošināšanas birojam jāveic avaŗijas modulācija, lai noteiktu katra atbildību vai tas nav obligāti viņi vadās tikai pēc policijas akta.
Ēriks Griģis:

Es ticu, ka viņi rīkojas, lai risinātu jautājumu tā, kā pašiem vieglāk!
Peteris, 24.novembris 2014 12:07
Labdien! Ar kravas auto Zviedrijaa aizkeeru vieglo auto, neuzrakstiijaam saskanoto, zviedris no maniim panjeema tikai datus un octas numuru, vai vinjam buus kadas tiesiibas no mana apdroshinaataaja ko pieprasiit ja nav saskanotais pazinjojums. Kraviniekam ir arii kasko. Paldies!
Ēriks Griģis:

Zviedrijā - jā!
Ja zviedrs rīkosies zinoši, tad arī no LV apdrošinātāja viņš atlīdzību saņems!
Tikai tad jautājums - ko darīs LV apdrošinātājs, ja Jums nav ne saskaņotais, ne policijas uzziņa! Droši, ka pēc atlīdzības izmaksas zviedram sekotu regresa prasība Jums (pārvadātājam) par patvaļīgu CSNg vietas atstāšanu!
Gunārs, 23.novembris 2014 19:13
Apdrošinātāji apgalvo, ka auto remonts neatmaksājas un ir gatavi izmaksāt kompensāciju naudā. Par piedāvāto kompensāciju līdzvērtīgu auto iegādāties nevar.
Tā pat apdrošināšanas kompānija kompensācijas samazinājumu pamato ar to, ka kompensācija tiek samazināta, jo automašīnai beigusies tehniskā apskate.
P.S. Uz CSNg brīdi automašīnai bija derīga tehniskā apskate (derīga, nevis pagarināta) vēl 5 dienas, kā arī auto bija sagatavots tehniskai apskatei.

Kā rīkoties šādā situācijā?
Ēriks Griģis:

1. Visu vajag saņemt rakstiski! Tad pretenzija apdrošinātājam.
2. Ja OCTA, tad sūdzība LTAB.
2. Ja KASKO, tad jāmeklē advokāts!
Alberts, 22.novembris 2014 12:55
Labdien
 
Atbilde vēl nav

Lasītākie raksti

Jaunie raksti