Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Igors, 11.jūlijs 2011 22:34
Labdien, man ir tāds jautājums, ja es gribu būt par pasniedzēju autoskolā un pasniegt B,C,D,E kategoriju teorētisko apmacību, tad kādai man jabūt kvalifikācijai -Ceļu satiksmes noteikumu un satiksmes drošības pasniedzejs vai arī vajag vēl Tehniska informācija un autopārvadājumi? Lai ko pasniegtu ir vajadzīga Tehniska informācija un autopārvadājumi pasniedzēja kvalifikācija? Ka es saprotu lai macīt profesionālu kategoriju autovādītajus? Vai es kaut ko jaucu?
Ēriks Griģis:

1. B kategorijai nepieciešams pasniedzējs, kuram ir apliecība mācīt normatīvos aktus (Likumu par ceļu satiksmi, Ceļu satiksmes noteikumus, OCTA, LAPK, soda punktu sistēmu, vadītāju atbildību) un satiksmes drošību.
2. C, D un E kategorijas vadītāju apmācībām nepieciešamas divas pasniedzēju apliecības:
2.1. viena - jau augstāk aprakstītā;
2.2. otra - tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēja apliecība.
3. Lai mācītu profesionālos vadītājus, ir nepieciešami divi pasniedzēji ar katru no iepriekš nosauktām apliecībām vai pasniedzējam jābūt abām šīm kvalifikācijām.

Abas kvalifikācijas sāku apmācīt divās grupās jau šajā mēnesī! Pretendentus lūdzu pieteikties, rakstot un sūtot savus pieteikumus uz e-pasta adresi: egrigis@delfi.lv
Pieteikumā norādīt savu vārdu, uzvārdu, personas kodu, adresi, tālruņa numuru, par ko gribētu mācīties, apstiprinājumu, ka ir pabeigta augstākā izglītība un braukšanas pieredze ar automobili ir ne mazāks par trīs gadiem, 2.2. gadījumā - 3 gadu braukšanas pieredze ar kravas automobili.
Lindii, 10.jūlijs 2011 21:18
Sveicināti!
Braucot pa man nezināmu grants ceļu ārpus apdzīvotas vietas, līkumā nesavaldīju auto, kā rezultātā nobraucu pa nogāzi un apstājos upē, ja tā var teikt... Ja pareizi saprotu, tad Latvijā ar "peldējušu" mašīnu piedalīties ceļu satiksmē nedrīkst, tātad KASKO apdrošināšanai vajadzētu segt zaudējumus kā automobiļa pilnīgas bojāejas gadījumā, vai ne tā?
Ēriks Griģis:

Nezinu, kur būtu rakstīts, ka nedrīkst!
KASKO gadījumā būtu jānosaka izmaksas auto kompleksai un elektronisko bloku atsevišķai pārbaudei servisā ar pastiprinātu kontroli mitruma iedarbei, nepieciešamie tehnisko šķidrumu, filtru un apšuvuma maiņas un/vai remonta darbi.
Justīne, 7.jūlijs 2011 17:27
Labdien!
Autoavārijas negadījuma rezultātā sastādīts saskaņotais paziņojums un faktiski nav savstarpēji panākta vienošanās par vainīgo. Jautājums - vai apdrošinātājs vērtēs manu atlīdzības pieteikumu? Otrs jautājums ko nozīmē 50;50 atlīdzības lietā, ka atlīdzību nedabū neviena no pusēm?
Ēriks Griģis:

1. Saskaņotais paziņojums nav vainas atzīšanas vai noteikšanas dokuments! Saskaņoto paziņojumu aizpilda CSN 51. punkta noteiktā kārtībā, ievērojot 52. un 53. punktā noteiktās prasības, lai cietušajam atvieglotu un paātrinātu zaudējumu atlīdzības noteikšanas procesu.
Jā noteikti! Apdrošinātājs vērtēs Jūsu atlīdzības pieteikumu!
2. Tas OCTA apdrošināšanā nozīmē, ka abi vadītāji ir vienādi atbildīgi par CSNg radītajiem zaudējumiem un, savukārt, pretējie OCTA apdrošinātāji katram no viņiem atlīdzinās to zaudējuma daļu, par kuru viņi šajā negadījumā ir cietuši, t.i. par 50%. Tikai vadītājiem šī daļa apdrošinātājam ir rakstiski jāpieprasa atlīdzināt! Bez rakstiskā iesnieguma nekas netiks atlīdzināts!
P.S.
Saskaņotā paziņojuma iesniegšana vēl nav atlīdzības daļas pieprasījums. Tas ir jāraksta atsevišķi.
Kristīna (jūsu bijusī skolniece), 3.jūlijs 2011 11:25
Sveicināti!
Zinu, ka šeit jāuzdod jautājumi saistībā ar apdrošināšanu un tehnisko ekspertīzi... tomēr zinu, ka Jūs esat kompetents un izglītots eksperts.
Izmeklējos pa visu internetu, bet neatradu... Mani interesē tāda lieta, kā traktora vadītāja apliecības iegūšana (A kategorija), ko var darīt pašmācības ceļā. Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā ir pieejami jautājumi eksāmena kārtošanai, bet atbilžu uz tiem nav, rakstīju arī uz Valsts tehniskās uzraudzības aģentūru, bet atbildes nav. Gribēju uzzināt vai ir kaut kas līdzīgs, kā CSN tikai priekš traktora tiesībām, jo manuprāt, ja jau pašmācības ceļā, tad jābūt publiski pieejamai informācijai.
Paldies jau iepriekš par veltīto laiku manas vēstules izlasīšanai.
Ēriks Griģis:

Piezvaniet BUTam! Viņi gatavo traktoristus visplašāk!
Kārlis, 30.jūnijs 2011 18:07
Tad man ir jautājums par ierobežojumiem uz angļu mašīnām, kādi ir ierobežojumi Latvijā, vai man iebraucot Latvijā ar angļu mašīnu uzreiz ir jāmeklē tuvākais csdd iecirknis, jāsamaksā ceļa nodoklis, un arī jautājums , cik ilgi es drīkstu uzturēties Latvijā ar to mašīnu, un vēl vai angļu apdrošināšana der Latvijā, vai arī var būt kādas problēmas ar ceļu policistiem, kuri iespējams nemaz nesaprot valodu...
Ēriks Griģis:

Tālrunis 67025777
Kārlis, 30.jūnijs 2011 13:26
Labdien, man ir jautājums par angļu tiesībām, ja es dzīvojot Anglijā, nomaniu Latvijas autovadītāja apliecību uz Anglijas autovadītāja apliecību, vai ir iespēja apmainīt angļu apliecību Latvijā, un ja nevar, tad ko darīt, cik esmu dzirdējis, tad ar Anglijas tiesībām Latvijā var uzturēties mēnesi, vai tā ir taisnība?
Ēriks Griģis:

Ja CSDD datu bāzē Jums ir ievadīta derīga medicīnas uzziņa, tad ES valstī izdotā vadītāju apliecība Jums CSDD nav jāmaina.
CSDD tālrunis par vadītāju apliecību derīgumu Latvijā +371 67025791
Kārlis, 30.jūnijs 2011 13:26
Labdien, man ir jautājums par angļu tiesībām, ja es dzīvojot Anglijā, nomaniu Latvijas autovadītāja apliecību uz Anglijas autovadītāja apliecību, vai ir iespēja apmainīt angļu apliecību Latvijā, un ja nevar, tad ko darīt, cik esmu dzirdējis, tad ar Anglijas tiesībām Latvijā var uzturēties mēnesi, vai tā ir taisnība?
Ēriks Griģis:

Nomainīt angļu uz latviešu var bez grūtībām CSDD. Bet Latvijā nedrīkst uzturēties (ir izņēmumi) ar Anglijā reģistrētu transportlīdzekli!
CSDD tālrunis par transportlīdzekļu reģistrāciju Latvijā +371 67025777
Artūrs, 28.jūnijs 2011 12:41
Vai ir nepieciešama OCTA, un kā to var iegādāties, ja grib pirkt auto, kas noņemts no uzskaites ES valstī (Beļģija)un pats ar to braukt uz Latviju?
Mūsu apdrošināšanas kompānijas nepiedāvā apdrošināt mašinu, kas reģistrēta citā valstī.
Ēriks Griģis:

Jā, OCTA apdrošināšanas Zaļā karte ir vajadzīga. To var iegādāt pie apdrošinātāja Beļģijā. Turpmākā informācija par apdrošināšanu - auto reģistrācijas vietā.
Aleksandrs, 24.jūnijs 2011 22:50
Labdien!
Cietu auto negadijuma masina tika smagi sasista un norakstita. NO policijas tika pieņemts lemums par abpuseju vainu, man par atruma parsniegsanu otram autovaditajam par izbrauksanu no mazak svariga ceļa kur viņam bija stopzime ka rezultata notika avarija! Vai tada gadijuma ari izmaksa par nodaritiem kaitejumiem kautko?
Ēriks Griģis:

Jā, atlīdzina to zaudējuma daļu, par kādu esiet cietuši. To nosaka apdrošinātāji.
martins, 24.jūnijs 2011 21:30
Labdien!
Instruktora apliecībai beidzas derīguma termiņš. Kur un kā to iespējams pagarināt?
Ēriks Griģis:

CSDD jāpiesakās instruktora kvalifikācijas eksāmenam, jāsamaksā un sekmīgi tas jānokārto!
Vitalijs, 22.jūnijs 2011 21:07
Labdien !
Sakiet ludzu: ja es neizdariju CSN parkapumu, vai es drikstu neparakstit protokolu? .. un kas bus talak? vai ir kadi normativie akti vai citi dokumenti kuri paredz talako ricibu?
ieprieks paldies.
Ēriks Griģis:

Nevarētu būt, ka mūsu valsts pārstāvis, sastādot Jums protokolu par pārkāpumu, būtu kļūdījies. Nav paredzēts, ka protokolu vainīgais neparaksta! Ja tomēr tas nav parakstīts, tad Jums pašam tikko tas ir kļuvis iespējams vai desmit dienu laikā no protokola sastādīšanas dienas jādodas uz nodaļu, kuras darbinieki to sastādīja, un nodaļas priekšniekam jāpaskaidro Jūsu protesta iemesls pret valstī noteikto kārtību.
Mārtiņš, 22.jūnijs 2011 9:56
Labdien!
Kas tad ir ar šito prieka vēsti:
www.apollo.lv/portal/news/articl...

Vai tiešām vadītājam jābūt līdzi med.izziņai?
Ēriks Griģis:

Nav jābūt!
Egons, 20.jūnijs 2011 21:02
Ko darīt,ja pirms astoņiem gadiem tika izraisīta avārija ar motociklu kurš bija uz mana vārda reģistrēts bet es to nevadīju un jau desmit gadus kā nelietoju.Šobrīd saņēmu brīdinājuma vēstuli par to,ka no vainīgās personas neko nevarot piedzīt un tālab lai es kā motocikla īpašnieks uz to brīdi lai sedzu visu regresa prasību.Esmu sašutis,vai tiešām nav nekāda likuma kurš pasargā cilvēku tādā situācijā?Lūdzu sakiet kā man rīkoties,kur vērsties lai panāktu tomēr ka vainīgā persona nes atbildību?
Ēriks Griģis:

Jums tiesā jāiesniedz prasība vainīgajai personai atlīdzināt Jums piespriesto regresa prasības summu.
Likums paredz tikai un vienīgi griezties pēc palīdzības tiesā, pieņemot un samierinoties ar to, kāda nu viņa Latvijā ir, tāda ir! Citi ceļi ir pretlikumīgi, likuma maiņa nav iespējama, jo to sagatavoja apdrošinātāji, un valdības - ne tik!
Peksiic, 20.jūnijs 2011 14:35
Situaacija sekojosha. Koljega braucot pa celju veica kreiso pagriezienu, lai nogrieztos. Kad manevrs bija gandriiz pabeigts, vinjam aizmuguree ielidoja BMW, kursh atpakaljgaitaa brauca pa preteejo joslu (tajaa pashaa virzienaa kaadaa koleegjis brauca pirms briizha). Abiem bojaati aizmugureejie kreisie stuuri (varam secinaat, ka BMW arii ir griezis savu pakalju tajaa teritorijaa, kur nogriezaas koleegjis). Tad nu beeda taada, ka atbraukushie CP no saakuma secinaaja, ka vainiigs BMW vadiitaajs, tachu kad atbrauca cits policists un peec diskusijas un CSN graamatinjas skjirstiishanas tika pateikts, ka buus abpuseeja vaina. Kaa pamatojumu minot, ka nekur nav teikts ka auto nedriigst apdziit braucot atpakaljgaitaa... Bet tad rodas jautaajums, kas tad ir apziimeets CSN ar terminu "apdziishana". Proti: braukšana garām vienam vai vairākiem braucošiem transportlīdzekļiem, iebraucot
pretējā braukšanas joslā (brauktuves pusē) un atgriežoties iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves
pusē)
Konkreetajaa gadiijumaa kautkaa iisti nevar piemeerot terminu "apdziishana".
Varbuut jau arii krupis tiktu noriits, ja ne pats BMW vadiitaajs ar savu peekshnji nez no kurienes uzpeldeejosho "liecinieku" koleegjim neskalotu smadzenes ar textiem: Moji musara skazalji shto ti budjesh vinovat utt.
Dotajaa briidii leemums ir paarsuudzeets. Bet lai arii paarsuudzot leemumu, policists, kursh pienjeema iesniegumu, izteica pienjeemumu, ka visdriizaakais vainiigs BMW, tad jau tagad jau vairaak tiek vilkts uz to, ka leemumu nemainiis.
Ēriks Griģis:

Tiesā pieprasiet zaudējumu kompensāciju no valsts policijas par tās bezjēdzīgās rīcības un nekompetences rezultātā Jums nodarīto zaudējumu!
Pēc Jūsu rakstītā BMW vadītājs parkāpis CSN 95. punktā noteikto.
vārds Vitolds, 14.jūnijs 2011 18:10
Novietoju auto K.Barona ielas kreisajā pusē stāvvietā "P",ar priekšu pretī kustības virzienam (pa vidu tramvaja sliedes),bet tā ir maksas stāvvieta .Saņēmu sodu 20Ls(punkts 129/1).Nekādu papildu auto novietošanas zīmju nav.Viņi saka,ka nevar auto tā novietot šajā vietā pat ja "P".Es tam nepiekrītu.Noteikumos teikts pts.130:paralēli brauktuves malai un viss... ptā.129/1 ir teikts par ceļu nevis stavvietu
Ēriks Griģis:

Cik liels ir "P"!
Braukšana Rīgā notiek pa ceļa labo pusi. Ja sliedes ir pa vidu, tad kreisajā pusē (labās puses braukšanas virzienā) apstāties nedrīkst. Vispirms ir jāveic apgriešanās manevrs un tad var apstāties jaunā braukšanas virziena labajā pusē. Tātad priekšas novietojuma virzienam ir nozīme manis aprakstītajā gadījumā.
Jūsu gadījumā arī stāvvietā, ja nav norādīts stāvēšanas veids.
Ja stāvvietā, kas apzīmēta ar P, ir iespējams apgriezties, netraucējot citus satiksmes dalībniekus, tad Jums būs jāpierāda, ka to darījāt, un kāpēc!
401c.z., 13.jūnijs 2011 10:30
Sveicinati!
Man ir jautājums - vai nogriezoties pa labi, iebraucot blakus teritorija 401 c.z. darbības zonā un izbraucot no šīs blakus treritorijas, drīkst veikt kreiso pagriezienu? Vai joprojam uz blakus teritoriju darbojas 401 c.zīme un drīkst veikt tikai labo pgriezienu?
Paldies iepriekš par atbildi!
Ēriks Griģis:

Nebūt ne!
Ja nav citu aizliegumu iegriežoties blakus teritorijā (ceļa apzīmējumi, barjeras vai konstruktīvi atdalīta sadalošā josla) un izbraucot no tās (ceļu zīmes un/vai apzīmējumi), tad nav aizliegts.
401.c.z. jēga ir aizliegt kreiso pagriezienu un apgriezties braukšanai pretējā virzienā, lai netraucētu pretim braucošajiem. Izbraucot no blakus teritorijas parasti šādu traucējumu nav, ja vien satiksmes organizācija izbraucot kreiso manevru neaizliedz.
Gatis, 10.jūnijs 2011 12:10
Sveki!

Sakiet, kādos gadījumos zaudējumus maksā kravas auto un kādos piekabes OCTA apdrošinātāji? Lieta tāda, ka manai fūrei (vilcējam) OCTA maksā 800+ Ls, bet piekabei 13 -30 Ls. Kādā veidā var pamatot šo cenu atšķirību? Bonus klase fūrei ir 8. Ja, piemēram, braucot ar fūri ar piekabi aizķeršu kādu vieglo auto, vai tad atlīdzību cietušajam maksās piekabes vai vilcēja OCTA apdrošinātājs?

Paldies!
Ēriks Griģis:

Ja piekabe ir sakabē ar kravas auto, tad maksā kravas auto OCTA apdrošinātājs.
Ja piekabe ir atvienota un novietota atsevišķi no vilcēja, un tad izraisa zaudējumus trešajai personai, tad maksā piekabes OCTA apdrošinātājs.
Pamatojums varētu būt tikko uzrakstīts augstāk!
Lasma, 8.jūnijs 2011 21:47
Man ir anglu markas masina vai ir iespeja registret masinu latvija?
Ēriks Griģis:

Ir iespējams, ja automobilis sagatavots reģistrācijai Latvijā.
armands, 7.jūnijs 2011 13:28
kas var buut ja manam auto beidzaas 30 dienu termins kad driikst braukt un jaagaida paaris dienas lai vareetu paarakstiit auto masina ir taakaa nonemta no uzskaites
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām 67025777
vārds annuska, 6.jūnijs 2011 12:17
Kaimiņš alkohola reibumā pa noparkotu manu mašīnu iemeta ar tabureti, noskrambājot un sabuktējot a/m. Ir uzsākts kriminālprocess. Kasko apdrošinātājs sākumā mutiski solīja apmaksāt visus zaudējumus bez pašriska un regresa kārtā piedzīt no vainīgā. Rezultātā saņēmu 3.77 ls. Esot jāiesniedz civilprasība.
Ēriks Griģis:

Redz, ko! Kas tikai nenotiek tai pasaulītē, annuska!

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti