Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Albertiņš, 13.janvāris 2013 13:31
Liec atpakaļgaitā. Un tālos ieslēdz.
Ēriks Griģis:

Nu gan padomiņš!
vārds, 12.janvāris 2013 13:14
Sveiki, man ir jautaajums. Vai kad apstaajoties pie krustojuma PAREIZAAK ir ielikt pirmajaa atrumaa vai ielikt neitraalajaaa??? Vnk, man viens saka vienu, otrs otru...un nezinu ko domaat.Vnk man instruktors maca visu laiku likt 1 atruma ... tapec jautaju
Ēriks Griģis:

Pirmajā pārnesumā ieslēdzam tūlīt pēc neitrālā!
Uzticieties savam instruktoram! Viņš ir profesionālis, kuram ir dotas vismaz 14 stundas, lai Jūs iepazītu, izvēlētos Jums atbilstošākos apmācības paņēmienus un beigās vēl Jums iemācītu droši braukt.
nezinītis, 12.janvāris 2013 11:05
Labdien! Vai auto drīkst lietot cits ja OCTA ir uz mana vārda?
Ēriks Griģis:

Drīkst, ja ir tiesīgais lietotājs.
apsis, 12.janvāris 2013 3:30
P.S. atvainojos par ķļudam iepriekšrakstītajam, bet neesmu latvietis.
Ēriks Griģis:

Ja tik vien būtu to kļūdu!
Vai būs bijusi šodienas kļūda, ja 2020. gadā eiro Latvijā sāks mainīt atpakaļ uz latiem?
apsis, 12.janvāris 2013 3:27
Oponējot iepriekšrkakstītājam Raimondam.
Ir skolas, kur arī noklausoties kursu iegūst sertifikātu, materiālus, kuri noder arī turpmāk, visu informāciju par jauninājumiem. Ja nemaldos, viens no skolām ir Autoprieks, nezinu, kur viņiem tās filiāles, bet tur, kad bija pārbaudes, tie, kuri nebija ieradušies uz kursa noklausīšanos, sertifikātu un 95 kodu arī neieguva...vismaz man paziņas to teica, ka no tā var secināt, ka ir vietas, kur šiem kursiem ir jēga.
Ēriks Griģis:

Esmu viens no pasniedzējiem, kurš lasa Autopriekā 95. kodu. Tā bija kā raksti. Šobrīd manās pēdējās grupās visas CSDD noteiktās dalībnieku vietas bija aizņemtas tā, ka mācīties gribētāji ir spiesti gaidīt nākošās nodarbības! Tāpēc par neapmeklētību vispār nav runas!
Galveno problēmu ar vai bez kvalitātes neatrisinās valdības aplam uzsāktā apmācības projekta virzība valstī - atlikušo 45 000 kravas automobiļu vadītāju apmācības pusotra gada lakā! Lai uzdevumu atrisinātu laikā, būs nepieciešams aplamās rīcības turpinājums.
raimonds, 11.janvāris 2013 14:33
Kārtējo reizi tiek sacelta vētra tējas glāzē. Runājot par 95.kodu, tie kas gribēs tie to arī iegūs jo noklausīties 35 stundas garus kursus nav nekas neiespējams. Trakākais jau nav tas, ka to visu protams atstās uz pēdējo brīdi, bet gan tas ka šo kursu beigšanas apliecību var iegūt neapmeklējot kursus( tautas valodā runājot nopirkt neapmeklējot kursus) jo es zinu, ka tā diemžēl notiek un arī tie saucamie kursi, kas tiek piedāvāti no autoskolas puses(protams ne visās autoskolās,bet lielākā daļa) ir tikai formālas jo tur nemāca to ko vajadzētu mācīt ( kursu laikā tiek strādātas biļetes par satiksmes noteikumiem, uzsista klača par dzīvi utt.). Es zinu, ka Jūs tūlīt man iebildīsiet ka tā nav jo to visu kontrolē CSDD, BET TĀS KONTROLES ARĪ IR TIKAI UN VIENĪGI FORMĀLAS - vietējās CSDDnodaļas darbinieks ierodas( arī ne vienmēr), pārbauda vai visi ieradušies uz kursiem un ar to arī viss beidzas, bet šo kursu kvalitāti neviens nepārbauda. To ka autoskolas ir iesniegušas, pie reģistrācijas, apmācības programmu kurā ir atrunātas tēmas, kas tiks mācīts mūsu šoferiem, tā arī paliek tikai un vienīgi teorētisks plāns uz papīra( reāli autoskolās tehniskās informācijas pasniedzējiem nemaz nav materiālu ko izmantot šoferu apmācībai pēc šī plāna, kas tiek iesniegts csdd mācību kartes saņemšanai) līdz ar to šo kursu kvalitāte ir maigi izsakoties zema. Pats esmu pasniedzējs no zemgales reģiona un tāpēc es zinu, ka tā notiek - skumji!!!!!!!!!!!!!!
Ēriks Griģis:

1. Par formalām pārbaudēm metodiski piekrītu! Jo kā var pārbaudīt kvalitāti, ja pārbaudītājs nav izstrādājis mācību programmas, nav gatavojis apmācību tēmas pasniegšanai, nelasa lekcijas par kontrolējamo mācību priekšmetu un pats nav pasniedzējs!
2. Par lekcijām, kurās ar zemo satura kvalitāti un neapmeklētību blēdās autoskolas, konkrēti būtu jāinformē CSDD.
3. Kvalitāte maksā naudu, ko autoskolas nav gatavas izdot, ja viss rit mierīgi un pa vecam!
Anafilaktiskais šoks, 11.janvāris 2013 2:28
Ēriks rakstīja:
Kā viņi to iegūs, ja vadītājiem nav laika mācīties!?
- Vēl ir laiks. Kas sasparosies, tas iegūs. Vairums vienkārši negrib vai arī nepiešķir pienācīgu nozīmi "koda" ieguvei, - tipa, GAN JAU... KAUT KAD... KAUT KĀ NEBŪT... LAIKA VĒL GANA...

Ēriks rakstīja:
Neiegūtā koda dēļ nākošgad apstāsies kravu pārvadājumi!

- Nekas neapstāsies. Jo - ja "apstāsies" kravu pārvadājumi - "apstāsies" ekonomika. Saprātīgs darbadevējs pieņems darbā labāk nepieredzējušu, bet "noKODētu" vadītāju, nekā maksās astronomiskus sodus par "loha" nodarbināšanu. Pārveidos maršrutus, da jebko, bet ne jau cietīs nodarbināto stulbeņu dēļ. Vēlāk viss atkal ieies sliedēs.
Visu cieņu, bet, manuprāt, Jūs, Ērik, mazliet dramatizējat. Tirgus ir tāda "pašorganizējošās" parādība.

Ēriks rakstīja:
Ap 45 tūkstošiem kravas automobiļu vadītāju nav iespējams apmācīt līdz 2014. gada septembrim!

- Piekrītu! Nav iespējams. Paši vainīgi! Ātrāk vajadzēja domāt. Nu, tad, beidzot atbrīvos vietu jaunajiem, ja reiz nepratās. Nevar visu mūžu nemazgāties, neķemmēties, izdvakot nepatīkamas smaržas un mērcēt dzimumlocekli solāreļļā, uzskatot, ka viss ir čikiniekā - ESMU NEATVIETOJAMS! Neatvietojamo NAV! "Veciem" vadītājiem vai nu jāmaina domāšana un attieksme pret darbu, vai arī jāatbrīvo vieta jaunajiem.

P.S. Darba devējiem arīdzan jāmaina padomju domāšana!

P.P.S. Šīs ir tikai manis paša domas par "situāciju". Patiesībā jau Jums, Ērik, galvenajos "vilcienos" ir absolūta taisnība. Viss ir stipri vairāk "ielaists", nekā vajag...
Ēriks Griģis:

It kā ceļš jaunajiem, piekrītu, - viņu tikai nav, vismaz ne te, Latvijā!

Kaut manu dramatizējumu un Jūsu komentu izlasītu darba devēji! Šobrīd jaunajiem vadītājiem 95. kods ir obligāts!
Viņi to uzzina no kolēģiem, kas mācījušies pie manis. Diemžēl, tādu ir "niecīgs pilieniņš" braucošo autovadītāju statistikā.
Bet darba devēji neko nezin, neprot un negrib mācīties. Viņi pat nezin, kas ir Pārvadājumu vadītājs! Manuprāt, darba devēji līdzinās Saeimas "simteniekam"! Un tas ir sliktākais vārds, ko varu atrast savā valodā tiem tūkstots vadītāju darba devējiem, ko esmu apmācījis!

Kurzemē 95. koda sākums 12.01.2013.
Rīgā 95. kodu lasīšu 18.01.2013.
Ilmārs, 8.janvāris 2013 9:54
Jānim Peteram var noderēt.
www.ijurists.lv/jurists/wp-conte...
www.tiesuprakse.lv/files/AL_1312...

"Senāta ieskatā, lai konstatētu vainojamu darbību, jākonstatē, ka persona apzinājās, ka noticis ceļu satiksmes negadījums. Par pamatotu atzīstams kasācijas sūdzības arguments, ka Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.16 panta piektajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu var izdarīt tikai ar nodomu. Aiz neuzmanības nav iespējams aizbraukt un nepaziņot policijai par ceļu satiksmes negadījumu, kuru persona vispār neapzinās."
Ēriks Griģis:

Derīgs komentārs! Paldies!
Anafilaktiskais šoks, 8.janvāris 2013 7:17
Ej nu ej, tā nu tiks pārtraukti pasažieru pārvadājumi. :D NETIKS! Vienkārši vadītājam būs jāiegūst kods.
Ēriks Griģis:

Kā viņi to iegūs, ja vadītājiem nav laika mācīties!?
Neiegūtā koda dēļ nākošgad apstāsies kravu pārvadājumi!
Ap 45 tūkstošiem kravas automobiļu vadītāju nav iespējams apmācīt līdz 2014. gada septembrim!
Jānis, 7.janvāris 2013 20:49
Daži jautājumi:
1. Vai VW LT46 ar pilnu masu 4,6 tonnas (reģ apl kravas furgons) ir uzskatāms par kravas automobili uz kuru attiecas 306. cz Kravas automobiļiem braukt aizliegts?
2. Ja es 30 min vadu automašinu un 4h daru citu darbu (iekraušana/izkraušana, montāža pie klienta) darba devēja uzdevumā, vai man ir jāņem atpūtas laiks 45 min garumā, vai drīkstu turpināt ceļu?
Ēriks Griģis:

1. 306. cz. attiecas kravas automobiļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 t, ja zīmē pilna masa nav norādīta, vai lielāka par zīmē norādīto un traktortehniku. Kravas furgons arī ir kravas automobilis. Zīmes darbībai ir izņēmumi.
2. Nav jāņem! Atpūtas laiks vismaz 30 minūšu garumā būs jāņem pēc kopā nostrādātām 6 stundām - vēl 1,5 stundas varēsiet vadīt automobili.

Par darba un atpūtas laiku uzskaiti profesionālajiem transportlīdzekļu vadītājiem lasu lekcijas 95. koda iegūšanai!

Pieredzējušiem autobusu vadītājiem Latvijā 95. kods obligāti jāiegūst līdz š.g. 09. septembrim. Pēc šī datuma pasažieru pārvadājumi tiks pārtraukti maršrutos, kuros autobusu vadītājiem vadītāju apliecībās 95. koda nebūs.
Janis Peteris, 7.janvāris 2013 18:46
"Un te nu trolejbusa īpašnieks var apdrošinātājam uzrādīt pilnībā sadragātu troli, saņemt atlīdzību par visu tā vērtību un Jums šīs izdarības, ieskaitot ekspertīzes, evakuācijas, ceļa sakopšanas darbu un administratīvās izmaksas būs jāapmaksā."

Par nepatiesu pieradijumu vai liecibu uzradisanu ir kriminalatbildiba. Stipri saubos vai taa svitrina uz trolejbusa saniem bus tik darga. Saprotu jau jebura gadijuma, ka naksies maksat man.

Tikpat labi varu ari vienkarsi nomainit spoguli, bet nemot vera manis pasa ieprieks rakstito, nav nekadas velmes administrativo sodu parverst kriminalaja.

Vienkarsi intereseja tads jautajums- vai CP nems ari vera to faktu, ka es neapzinoties atstaju CSN vietu.

Liels paldies par atsaucibu!!!
Ēriks Griģis:

1. Viens gadījums ar šādu svītriņu un aizbraukšanu no negadījuma vietas bija. Kriminālatbildības gan nebija! Kāpēc kādam vēlreiz nepamēģināt!? Tāpēc esiet piesardzīgs!
2. Būs jāpierāda apgalvojums "neapzinoties"! Kādas tikai masu slepkavības pasaulē nav izdarītas neapzinoties! Arī Vācijā 1. janvāra vakarā neapzinoties vadītājs no Latvijas kļuva slavens ar to. Nejokojiet ar to, ko grūti pierādīt!

Bet lai izdodas!
Janis Peteris, 7.janvāris 2013 15:19
Labdien!
Siatuacija sada:
Sodien uzzinaju, ka man ir atsutita vestule (izsutita 2012.g. decembra beigas), ka man bija jaierodas 3. janvari ar visu automasinu uz Gaujas 15. Vestule tika atverta sodien, jo faktiska adrese man ir cita.
Pazvaniju uz noradito telefona numuru. Man paskaidroja, ka man ir jaierodas uz ekspertizi. Norunajam konkretu datumu un laiku, kad es varu ierasties. Kad jautaju, sakara ar ko man ir jaierodas, man atbildeja, ka es esot aizskaris citu automobili (trolejbusu).
Papetot savu auto, atklaju, ka labas puses spogula gals man patiesam ir noskrapets.
Man nav ne mazakas nojausmas, kas tagad notiks, jo esmu faktiski atstajis CSN vietu, pasam nemaz nezinot.
Ēriks Griģis:

Hm! Man arī nav tādas pieredzes!

Vispārējā administratīvā kārtība par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, paredz sodīt transportlīdzekļa vadītāju ar naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem. Ja tiesības Jums atņem uzreiz pēc automobiļa iebraukšanas Gaujas ielā par neierašanos 3. janvārī, tad ir jāsarūpē cits vadītājs, kas Jūsu auto pēc ekspertīzes aizbrauks līdz stāvvietai.
Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības var arī neatņemt.
Ja Jūsu OCTA apdrošinātājs izmaksās atlīdzību trolejbusa īpašniekam, tad zaudējumus nodarījusī persona saņems sava apdrošinātāja regresa prasību atmaksāt atlīdzinātos zaudējumus.
Un te nu trolejbusa īpašnieks var apdrošinātājam uzrādīt pilnībā sadragātu troli, saņemt atlīdzību par visu tā vērtību un Jums šīs izdarības, ieskaitot ekspertīzes, evakuācijas, ceļa sakopšanas darbu un administratīvās izmaksas būs jāapmaksā.

Labākais šī gada novēlējums - lai šāds scenārijs Jums nepiepildās!
Ješka, 4.janvāris 2013 20:59
Sveiks!
Tad iznāk ja policija konstatē kad vainīgais ir 100% X a/m vadītājs, tad apdrošinātāji var lemt savādāk? Uz kāda pamata?
Paldies!
Ēriks Griģis:

OCTA likums nosaka, ka par zaudējumu atlīdzināšanu lemj apdrošinātāji, nevis policija. Apdrošinātājam vajadzīgs zaudējumu nodarījušais transportlīdzeklis, nevis vainīgais!
No OCTA likuma:
".. 31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
(2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
..."
Ješka, 3.janvāris 2013 23:50
Kādu izmeklēšanu veic pēc c.s.n., izmeklēšanu apdrošinātāji?
Man viņi saka kad paši veiks kaut kādu izmeklēšanu, kaut gan ar to šobrīd nodarbojas policija.
Vai apdrošinātāji var kā savādāk lemt nekā policija, piem, kaut kādus procentus vainot mani?
Man bija OCTA apdrošināšana.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Protams, ka savādāk un neatkarīgi no policijas!
kaspars, 3.janvāris 2013 19:12
Labdien uz dienvida tilta sanaca!braucu pa kreiso joslu no labas puses prieksejais auto saka parkartoties mana josla un iebrauca man priekseja sparna talak ieskreju mettala margas,margas netika bojatas,vai drikstejam rakstit saskanoto pazinjojumu?
Ēriks Griģis:

Ja margas - trešās personas īpašums, nav bojātas, nav cietušo, ar bojājumiem nav aizliegts un ir iespējams turpināt braukt, iesaistīti tikai divi transportlīdzekļi un vadītāji vienojās par visiem būtiskajiem ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem, tad drīkstēja.

Atgādinājums!
1. Par zaudējumiem atbildīgajam vadītājam savam apdrošinātājam par notikušo ir jāpaziņo un saskaņotais jānodod 10 dienu laikā pēc negadījuma. Uz tā kopijas ir jāsaņem apdrošinātāja atzīme par saņemšanas laiku, saņēmēju un tā parakstu!
2. Cietušajam - tikko tas kļuvis iespējams, par negadījumu jāpaziņo izraisītāja OCTA apdrošinātājam!
Inta, 2.janvāris 2013 18:37
Pirms mēneša cietu csn. Vainīgai personai ir bta. Braucot pa taisnu ceļu, pretī braucošā sieviete apbraucot malā stāvošo smago mašīnu, iebraucot mana braukšanas joslā notika frontālā sadursme ar mani. Policija uz vietas sastādīja prot. ka vainīgā persona ir šī sieviete. Viņa minēja, ka ar vienu riteni iebrauca manā joslā, domādama, ka spēs ar mani samainīties. BTA mašīnu apskatīja un pateica, ka mašīnu neremontēs bet norakstīs. Tirgus vērtību summu minēja ka 2,200ls. Tomēr daudziem man zināmiem cilvēkiem ir gadījies, ka neskatoties eksperta vērtējumu, galējo summa atšķirās no experta teiktā pamatojoties ka cilvēks ir spējis izvairīties no avārijas un tādējādi ir līdzvainīgs? Kas īsti nosaka šo mašīnas tirgus vērtību? Nu jau vairāk kā mēnesis apkārt un nav nekādas ziņas par to, kas būs tālāk, jo no policijas vēl nav ziņa par vainīgo personu, kaut gan to negadījuma vietā noteica.
Ēriks Griģis:

Tā nebūs tirgus, bet faktiskā vērtība, ko apdrošinātāji nosaka pēc sava sastādītā vērtību kataloga.
Lai noteiktu un atlīdzinātu cietušajam, nav vajadzīga vainīgā persona, bet gan transportlīdzeklis, ar kuru tika nodarīti zaudējumi!

No OCTA likuma:
"... 31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana ...
(2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
..."
Uldis, 2.janvāris 2013 14:59
Labdien! Vai Latvijā būs obligāti vajadzīgs 95.kods tiesībās vadot kravas automašīnu?
Ēriks Griģis:

Jā visiem C1, D1, C, D un +E vadītājiem. Kravas vadītājiem, kas tiesības vadīt kravas automobili ieguvuši pirms 10.09.2009., - no 10.09.2014. Jaunākiem vadītājiem - jau šobrīd 95. kods ir obligāts.
Sods - vadītājam no 20 līdz 50 Ls, pārvadātājam - no 100 līdz 200 Ls.
karlija, 31.decembris 2012 5:25
Labdien! Esmu cietusi avārijā. Man uzbrauca virsū mašīna, jo šķērsoju ceļu, kur nebija gājēju pārejas. Rezultātā nonācu slimnīcā. Pagājuši 7 gadi un tagad man apdrošinātāji piedzen summu, kas bija izmaksāta šoferim par mašīnas remontu. Cik tas ir likumīgi un vai man ir kādas tiesības?
Ēriks Griģis:

Apdrošinātājam jāpierāda Jūsu ļaunais nolūks, ja Jūs to pieprasiet! Tad prasība ir likumīga. Ja pierādījuma nav, nevar būt arī regresa prasība!
Pierādījumu var uzrakstīt dažos mirkļos, ja tāda nav! Tāpēc ar šādu prasību apdrošinātājs ir jāpārsteidz tiesā, kur prasībai pretstatīt pierādījumu, ja pirms tam tāda nav bijis, tiesas zālē nav iespējams.
No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
... 4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
..."
Lai Jums veicas!
Aigars, 19.decembris 2012 12:16
Labs video kanāls un tieši programma "-1"
www.youtube.com/watch?v=52qrGF8i...
Ēriks Griģis:

Labs, kam atliek tam laika!
Jānis, 18.decembris 2012 20:55
Labojums , 4 gadus atpakaļ notika CSN
Ēriks Griģis:

Jāzin atlīdzības izmaksas datums cietušajam, lai spriestu pareizi!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti