Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kaspars, 11.marts 2024 12:09
Sveiki! Vai ir kāda mājaslapa, kurā iespējams redzēt sertificētu auto ekspertus sarakstu. Nepieciešams eksperts izdemolēta auto novērtēšanai, lai vērstos tiesā.
Ēriks Griģis:

Te būs:
services.ltab.lv/lv/expert
Grigorijs, 11.marts 2024 1:51
Sveiķi. Ka OCTA skaita izmaksu auto remontam remontam? Ja 26.panta rakstits , ka Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu ir izdevumi par transportlīdzekļa remontu, kas nepieciešams, lai atjaunotu attiecīgā transportlīdzekļa stāvokli, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
Un piemeram man jamaisa sliekšna gabalu, vi.nu maina pilnigi vai daļeji, jo ja daļeji bus špaktele un mašinai 2017 gada cena uzreiz nokritis ja es gribešu pardot un tas bus liela summa no tirgus summas. Vai ir kadi noteikumi ka jataisa remontu ar to taļi kura in nesoša? Stoika/sliekšņi un ta talak?
Ēriks Griģis:

Katrai automobīļu markai remonta tehnoloģiju nosaka tās izgatavotājs. Remonta tehnoloģiju var uzzināt pie zīmola pārstāvja vai dīlera remontservisā.
Pēc izgatavotāja noteiktā apdrošinātāji aprēķina remonta izmaksas.
Ar apdrošinātāju tehnisko ekspertīžu veikšanas kārtību un zaudējuma aprēķināšanas metodiku varat iepazīties
MK 12.04.2005.gada noteikumos Nr.251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi"
likumi.lv/ta/id/106478
un LTAB Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu
metodikā
www.ltab.lv/normativie-akti/tran...

Avots:
www.ltab.lv
Aleksandrs Dobriņins, 9.marts 2024 12:32
Labdien. Vai es pareizi saprotu, ja darbu esmu uzsācis šonedēļ trešdien 12.00 un pabeidzu piektdien, uztaisīju 24 h pārtraukumu un uzsāku svētdien. Vai man šajā nedēļā skaitās uztaisīts standarta iknedēļas pārtraukums un tas nebūs jākompensē?
Ēriks Griģis:

Darba nedēļas pēc autovadītāja izvēles var būt diva veida. Viena, starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem, kas sakrīt ar kalendāro nedēļu. Otra, starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem, kas nesakrīt ar kalendāro nedēļu un ko nosaka pats autovadītājs, veicot visas nepieciešamās darbības šajā nedēļā, kā to paredz tiesību akti.
1.Kalendārā darba nedēļa.
Ja līdz trešdienas 12:00 bija 45h vai ilgāks atpūtas laiks, tad šonedēļ kā kalendārā nedēļā nekas nav jākompensē. 24h būs ikdienas atpūtas laiks, tikai garāks kā parasti.
2. Darba nedēļa starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem.
Ja darba nedēļu izvēlējāties starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem, tad 24h skaitās saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks pēc regulārā iknedēļas atpūtas laika, kas beidzās trešdien 12:00. 24h saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks ir jākompensē. Šajā gadījumā darba nedēļa sākās trešdien 12:00 un beidzās piektdien pirms 24h saīsinātā ikdienas atpūtas laika.

Ē.G. Darba nedēļa var ilgt dažas dienas vai pat vienu dienu, kas atrodas starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem. Tahogrāfs to ne vienmēr sapratīs, tāpēc paša noteikto nedēļu režīmi ir jāraksta kalendārā un kalendārā ir jāplāno nākošās nedēļas darba un atpūtas laiki, lai tos nesajauktu ar kalendāro nedēļu darba un atpūtas režīmiem, ko rādīs tahogrāfs.
Vairāk skaidrojumus ar piemēriem prasiet savam 95.koda pasniedzējam, jo pasniedzējam Tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēja apliecību ir izdevis CSDD.
Man šādas CSDD izdotas apliecības nav!
Aleksejs, 7.marts 2024 10:04
Labdien!

Ja mani neapmierina OCTA apdrošinātāja eksperta vērtējums par manas automašīnas vērtību atlīdzības apmēra noteikšanai, vai es varu piesaistīt neatkarīgo ekspertu un vai viņa vērtējums būs legitīms pamats lai mainītu atlīdzības summu?
Ēriks Griģis:

Protams, ka varat!
Ieteicams no oficiāla dīlera vai pārstāvja remontservisa.
Tas gan negarantēs apdrošinātāja lēmuma maiņu. Tāpēc jāgatavojas sūdzību maratonam iepriekšējās atbildēs aprakstītā kārtībā.
Un viss lai būtu rakstiski pierādāms!
Juris, 20.februāris 2024 10:32
Kā var apstrīdēt OCTA lēmumu par auto vērtības noteikšanu pēc CSN kurā biju cietusī puse? Apdrošināšana grib izmaksāt summu par kuru tirgū nevar iegādāties tādu pašu auto. (Runa ir par 20gadus vecu VW Passat ar pilnpiedziņu)
Ēriks Griģis:

Rakstiski!
1.Sūdzība apdrošinātājam.
2.Sūdzība LTAB.
Ja netiek apmierināts Jūsu zaudējums, tad
3.Prasība ar sūdzību tiesā.
Pirms sūdzību rakstīšanas ieteiktu iepazīties ar tiesību aktiem!
1.Ministru kabineta 2005. gada 12. aprīļa noteikumi Nr. 251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi". likumi.lv/ta/id/106478
2. LTAB Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu
metodika.
www.ltab.lv/normativie-akti/tran...

www.ltab.lv/wp-content/uploads/2...
Aleksandrs Dobriņins, 19.februāris 2024 21:01
Labdien! 1.00 uzsāku maiņu nobraucu 10 h. Vai pēc 9 h atpūtas varu turpināt braukt, tad.t.i. līdz šīs diennakts beigām?
Ar cieņu Aleksandrs
Ēriks Griģis:

Braukšanu līdz diennakts beigām nevarēsiet turpināt!
Nakts darbs ar LV reģistrētu transportlīdzekli priekš Jums nozīmē, ka pēc maiņas sākuma 01:00 naktī 24 stundu periodā līdz 01:00 nākošajā naktī nedrīkstat strādāt vairāk par 10 stundām. Šī maiņa Jums beigsies ne ātrāk kā 12:30 dienā. Pēc tam vismaz 12,5 stundas jāparedz atpūtai.
Ojārs, 15.februāris 2024 14:03
Sveiki.
Ka rīkoties ja apdrosinātāja lemums par OCTA atlīdzību mani neapmierina?
Es nopirku auto un atdzinu no vācijas, auto atgādāšana un pireģistrēšana man izmaksāja ap 1000, pluss vēl tiko pirms avārijas automašīnā tika igūldīts apkopes remonā (nomainītas zobsiksas un visi filti).
Bet pec negadījuma Apdrosinātājs manu auto vēlas norakstīt un atlīdzināt tikai 70%.
Ēriks Griģis:

1.Sūdzība apdrošinātājam.
2.Sūdzība LTAB.
Ja netiek apmierināts Jūsu zaudējums, tad
3.Prasība ar sūdzību tiesā.

Ē.G.
Apdrošinātājiem šādas pretenzijas ir bijušas tūkstošiem. Tāpēc pēc metodikas tiek ņemta un vērtēta analoga tehniskā kārtībā esoša automobīļa vērtība Latvijā, ar nomainītu zobsiksnu, filtriem un eļļu (pēc nobrauktiem kilometriem) lietošanai atbilstošā stāvoklī, pārbaudītu un derīgu tehnisko apskati.
Gerda, 15.februāris 2024 13:46
Notikums daudzīvokļu ēku pagalmā. Tika saskrāpēta mašīna, bija tumsa un pārkāpumu šoferis nemanīja. Pēc dažām dienām uzzināja pārkāpumu un uzreiz sazinājās ar cietušo mēģināja vienoties par iespēju salabot bojājumu, bet cietušais jau uzrakstījis iesniegumu policijā un apdrošinātājiem. Nevēlējās vairs tālāku apspriedi.Par notikumi no aizbraukšanas vietas apdrošinātāji pieprasa regresa prasību, segt zaudējumus, bet summa ir astronomiska par tādu bojājumu. Apzvanīt vairāki servisi, kas tieši specializējas tādu bojājumu labošanā un visi kā viens sauc uz pusi mazāku summu. Nopirkt visu detaļu orģinālu un nomainīt nemaksā pat tik daudz. Mašīnu jau ar apdrošināšanas palīdzību salaboja un rēķinu ar visiem dokumentiem piestādīja. Vai ir vērts apstrīdēt summu un reālas iespējas uzvarēt ? Nenoliedzu izdarīto vainu un izmeklēšanas procesā sadarbojos, runa iet tikai par nesamērīgu labošanas summu.
Ēriks Griģis:

Regresa summu var pārsūdzēt.
Vai ir vērts, tas atkarīgs no summas lieluma un ieguvuma, pēc visām ar sūdzībām saistītām klapatām, ko labi prot noteikt apdrošinātājs!
Kurš spēs to pārbaudīt!?
Iedomājieties tikai:
1) jāpārbauda, vai apdrošinātājs atlīdzībā ir izmaksājis to summu, kas uzrādīta regresa prasībā;
2) vai servisam nav divi rēķini, viens apdrošinātājam atmaksai otrs - starpības vai peļņas apliecinājumam;
3) vai servisa tāme detaļām atbilst detaļu piegādātāja cenām;
4) vai darba laiku normas atbilst servisā izmantotajām remonta normām;
5) vai remontstundu izmaksas pa remontdarbu grupām atbilst rēķinā uzrādītajām;
6) kāpēc citiem servisiem, kas pasūta un saņem tās pašas detaļas, pat no dažādiem rezerves daļu piegādātājiem, to cenas ir zemākas;
7) kādas ir rezerves daļu piegādātāja to pašu rezerves daļu ceņas citiem remontservisiem;
8) vai rezerves daļu piegādātājam nav divi dažādi rēķini par vienu un to pašu rezerves daļu vai daļām;
9) kādā veidā vai pēc kāda apdrošinātāja imidža, nosaukuma, regresa gadījumiem, kontroles dienestu darbības servisam piegādā rezerves daļas labākās, vidējās vai lētākās kvalitātes;
10) vai pēc vienota koda var salīdzināt rezerves daļu atsevišķos kodus un cenas dažādu remontservisu aprēķinos attiecībā uz no Jums cietušā automobīļa remontdarbos?
Ja kāds to spēs izdarīt, tad pēc sūdzības ar šiem jautājumiem būs jānodarbojas.
Rakstiska sūdzība vispirms jāraksta apdrošinātājam, pēc tam LTAB. Ja nekas nemainās, tad ar atbildēm un atbilstošā automobīļa markas remonservisu tāmēm prasība un sūdzība par apdrošinātāja regresa prasības samazināšanu jāuzraksta un jāiesniedz tiesā.
RASMA ŠKUBURE, 7.februāris 2024 16:18
Labdien, š.g. 17 janvārī cietu avārijā ko izraisīja cits auto ,sakiet lūdzu cik ilgā laikā apdrošinātājiem jāveic auto novērtēšana un cik ilgā laikā jāveic remonts? Auto man ir ļoti vajadzīgs ikdienā un auto trūkums man sagādā lielas neērtības.
PALDIES.
Ēriks Griģis:

Ja auto ir Jūsu ienākumu vienīgais gūšanas avots, prasiet apdrošinātājam atlīdzināt cita auto izmantošanu uz remonta laiku.
Izmaksa ir arī lēmums par remonta apmaksu apdrošinātāja norādītajā servisā. Remonta laiku servisā apdrošinātājs nevar zināt, jo tas likumā nav norādīts.

No OCTA likuma:
39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījusī persona;
3) ir spēkā stājies gala nolēmums gadījumos, kad ierosināts kriminālprocess.
40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība.
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.

Avots.
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums, 39. pants. likumi.lv/ta/id/87547#p39
Edmunds Sūna, 4.februāris 2024 20:53
Kāpēc mums ar sievu īpašumā esošiem Toyota spēkratiem ir nenormāla starpība apdrošināšanas summās. RAV4 kaut kur ap 50 eur gadā,toyota Avensis Verso ap 50 eur 3. mēnešiem? Autobuss? ar 7 vietām? Latvijā vispār profānu speci sauc par autobusiem pat kravas furgonus!Mamā uztverē autobuss ir transporta līdzeklis ar kuru var pārvietot vismaz vairāk par 8+1!!!
Ēriks Griģis:

Nav iemesla raizēties! Arī RAV4 prēmija pieaugs!
OCTA apdrošināšanā īpašnieks ir galvenais. OCTA apdrošināšanas prēmiju ietekmē tā apdrošināšanas vēsture, vecums, reģions, arī darba vieta, ieņemamais amats un citi prēmiju noteicošie lielumi, jo uz konkrēto automobīli tiek apdrošināta īpašnieka atbildība.
Pēc tam prēmijas apjomu nosaka pēc automobīļa, to skaita, tā vērtības, pilnas masas, aprīkojuma, remontstundas izmaksām, izmantošanas novada vai valsts, dažādu apdrošināšanas līgumu noslēgšanas skaita, apdrošinātāja aģenta un viņa nepieciešamības pēc plāna izpildes gada sākumā vai tā beigās.
Silarts Aveniņš, 2.februāris 2024 10:43
Paldies!
Ēriks Griģis:

Laipni!
Silarts Aveniņš, 2.februāris 2024 10:07
Atteicos no izelpas pārbaudes.Biju gājējs.
Ēriks Griģis:
Tuvākais tiesību akts, ko atradu: Administratīvo sodu likums par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā.
Tiešu soda atbilstību attiecībā uz Jūsu jautājumu neatradu.
Tātad var izmantot vispārīgu, kā 4.pantu.
"4. pants. Amatpersonas likumīgo prasību nepildīšana vai amatpersonas darbības traucēšana
Par amatpersonas likumīgo prasību nepildīšanu vai amatpersonas darbības traucēšanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām..."

Avots:
Administratīvo sodu likums par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā,
4. pants. likumi.lv/ta/id/314808#p4

Advokāta komentārs.
Tas atkarīgs no tā, uz kāda tiesiska pamata uzsākts pats administratīvais process (kas ierakstīts lēmumā?). Ja tur nav ierakstīts šis 4.pants, tad, loģiski, arī sodu saskaņā ar to piemērot nevar.
BEZ tam, tā kā tā nav normatīvajos aktos definēta "sodāma darbība", kā tas ir ceļu satiksmē, tad par savu tiesību izmantošanu (atteikties no alkohola pārbaudes) neviens nevar tikt sodīts (tas ir tiesību princips).
Tādēļ, lai profesionāli palīdzētu, ir jāredz konkrētais lēmums!
Silarts Aveniņš, 2.februāris 2024 8:56
Labdien!
Atteicos no alkohola pārbaudes Pašvaldības Policijā ar auto vadīšanu nesaistītā administratīvajā pārkāpumā.
Kāds sods par tikt piespriests par šādu darbību.
PP darbinieks pirms testa neiepazīstināja mani ar tiesībām, pienākumiem un atbildību.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jāsaprot, kādas pārbaudes - izelpas vai asins!
Vispārīgi - piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz septiņdesmit naudas soda vienībām.

Advokāta komentārs!
Saskaņā AR Administratīvo sodu likuma par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā 10.pantu ( Alkoholisko dzērienu vai citu apreibinošu vielu lietošana publiskā vietā vai atrašanās publiskā vietā reibuma stāvoklī) - piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz 70 naudas soda vienībām ( 70×5= EUR 350).
Tādā gadījumā pati rīcība (atteikšanās no alkohola pārbaudes), piemērojot sodu VAR tikt iztulkota kā vainu pastiprinoša rīcība, nosakot administratīvā soda veidu un mēru.
Pats atteikšanās fakts tādā gadījumā nav identificējams kā atsevišķs pārkāpums.
Gints, 28.janvāris 2024 10:22
Labdien.
Vai pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumu 68;70 punktus,kā rezultātā notika csng,var uzskatīt par agresīvu braukšanu?un vai agresīvu braukšanu var uzskatīt par vainu pastiprinošu apstākli.
Ēriks Griģis:

Ultra pareizie ar agresīvu braukšanu saprot jebkuru darbību uz ceļa, kas citiem satiksmes dalībniekiem varētu traucēt vai likt justies neērti.
Ultra pareizo kreisā spārna atzars uzskata, ka jebkāda braukšana ar jebko rūcošu ir agresīva!
Par agresīvu braukšanu var runāt, ja ir notikusi apzināta vairāku tādu citu citam sekojošu CSN pārkāpumu izdarīšana, kuri saistīti ar ceļu satiksmei bīstamu vai traucējošu situāciju apzinātu radīšanu.
Līdz ar to viens vai otrs CSN punkta pārkāpums, kas nav radīts apzināti ar mērķi vairākkārtīgi traucēt, draudēt, demonstratīvi izcelt sevi, atkārtoti vai ilgstoši biedēt citus ceļu satiksmes dalībniekus, pats par sevi nav agresīva braukšana.
Braukšana ir vai nav agresīva. Administratīvais sods pienākas par agresīvu braukšanu, nevis ar to pastiprina vainu ar to pašu braukšanas manevru saistītā administratīvajā pārkāpumā.
Uzskatīt, protams, var visu ko, ja uzskatītāji pieder pie kāda no "ultra" grupējumiem!
Joksts, 24.janvāris 2024 22:14
Kad CSN grozījumi būs spēkā, paldies!
Ēriks Griģis:

Ar šodienu 26.01.2024. jau ir spēkā!

Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumi Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi". likumi.lv/ta/id/274865
Narazha, 22.janvāris 2024 22:49
Liekas, uzrāvos uz lāzera Vācijā. Varēja braukt 120, braucu kādus 130 km. Kāds sods draud un vai uz Latviju to foto atsūtīs? Paldies
Ēriks Griģis:

Tas izklausās, ka notika ārpus apdzīvotas vietas, tad 130 - 3% = 126km/h.
Par 6km/h pārsniegšanu sods būs 20 eiriki. Foto atsūtīs pēc kādiem 2-2,5 mēnešiem latviešu valodā. Jāsamaksā 3-5 dienu laikā, nepārsniedzot norādīto samaksas termiņu.
Ja nokavēsi, vai ja nepiezvanīsi un nepalūgsi atsūtīt pierādījumus (tā būs vēl otra bilde ar paskaidrojumu vācu valodā), var gadīties, ka būs jāpiemaksā vēl 28,50 eiriki par "foto pakalpojumiem", bet soda nauda pieaugs paraboliski!
Gints, 22.janvāris 2024 19:29
Kā rīkoties ja kasko apdrošināšana atsaka remontu un dīlera centrs garantiju. Hyundai Tuksona automašīnai 2023gada izlaidums. Ir sabojajusies automātiskās stāv bremzes. Pie bremžu suporta noplīsis vads.Kasko saka ka nav fiziskā iedarbība bet dīlera centrs saka ka tas neietilpst garantiju.
Ēriks Griģis:

Jāsūdzas:
1) par pakalpojuma atteikšanu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā
www.ptac.gov.lv/lv?utm_source=ht...
2) par KASKO apdrošinātāja rīcību
www.laa.lv/ombuds/#:~:text=K%C4%...,ar%C4%AB%20s%C5%ABdz%C4%ABbas%20par%20apdro%C5%A1in%C4%81%C5%A1anas%20un%20p%C4%81rapdro%C5%A1in%C4%81%C5%A1anas%20izplat%C4%AB%C5%A1anas%20pakalpojumiem.
Artūrs, 21.janvāris 2024 11:06
Sveiki. Ar draudzeni vasarā pārvācāmies atpakaļ uz Latviju. Mašīnai pirkām octa polisi līdz oktobrim un tad izdomājam iegādāties kasko. Vadoties pēc ārvalstu pieredzes, domājām, ka kasko sedz to pašu ko octa un vairāk.
Vakardien atveram pastkasti-sods 350e par braukšanu bez octa polises kurā tika fiksēts 21.12.2023. Jutām ka nebūs labi, pirmo reizi iegājām e-CSDD portalā. Kopā uzrādījās 33 pārkāpumi 11550e vērtībā. Esam šokā. Un tur klāt vēl nāks, domāju ka summa būs kkur ap 15000e. Vai tas ir taisnīgi, ka no pirmā pārkāpuma dienas, kas bija 26.10.2023 tika atsūtīts 1 paziņojums uz pastu? Būtu bijuši priecīgi, ja būtu apstādinājusi policija un arī paskaidrojusi ko darām nepareizi. Braukts tika daudz un neskaitāmas ekipāžas braukušas garām.
Ar ko mums sākt? Vai mēs varēsim pārsūdzēt lēmumus, ja jau pagājis vairāk ka mēnesis?
Ēriks Griģis:

Man žēl, ka nepavaicājāt, kā ir ar apdrošināšanu, sodiem un citām pašsaprotamām lietām, pirms pārvācāties! Nav paredzēts pārsūdzēt, kaut arī radari tai laikā strādāja un, iespējams, vēl turpina strādāt ar zagtu programatūru!
Un nav jau dēļ kā! Latvijā dzīvojam kā vienmēr, jo austrumu frontē vairākus gadu desmitus viss bez pārmaiņām. Bet citur ir vēl sliktāk! Atradīsiet advokāta tālruņa numuru manos iepriekšējos tekstos, piezvaniet uz to!

Advokāti jau apspriež Jūsu rakstīto un man ziņo, ka vienīgi runa un tiesāšanās var notikt par dubulto sodīšanas aizliegumu un nesamērīgo soda apmēru.

No oktobra līdz 21.12.2023. notika bezlicences personu datu apstrāde! Tiesā prasiet atgriezt nelikumīgi iekasētos 11550 eiro!
Problema, 21.janvāris 2024 0:11
Ja kriminālietā nav lēmuma, vai varu saņemt atlīdzību no apdrošinātāja par obligāto?
Ēriks Griģis:

Gadījumos, kad nav stājies spēkā gala nolēmums kriminālprocesā, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ceļu satiksmes negadījuma apstākļi ir zināmi;
3) ir iespējams izvērtēt un noteikt ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums, 39. pants. likumi.lv/ta/id/87547#p39
Raivis, 17.janvāris 2024 7:08
Labdien. Notika ceļu satiksmes negadijums. Otrās mašinas vad'ītājs, kas brauca aiz manis, krustojumā mani apbrauca pa blakus joslu, neparādot arī pagrieziena rāditajus par manevriem, grieza manā joslā un notika avarija. Kas ir vainigs dotajā gadijumā?
Ēriks Griģis:

Nezinot otra vadītāja viedokli, atbildei izmantošu CSN 68. punktā noteikto:
"Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus..."
1 2 3 4 5 6 ..180

Lasītākie raksti

Jaunie raksti