Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Inese, 9.maijs 2016 13:27
Labdien. Man ir Mersedes Benz A170 dizelitis! Esmu loti apmierinata ar masiniti, tik tagad sakas problemas, man paradijas, interesanta skana 9 tada ka žvargstoņa) , un ik pa laikam iemirgojas ģeneratora lampina, domaju, ka siksna un rullisi - nomainiju, bet nekas nemainijas! Nedaudz stingra sture ari palika. Palidziet ar padomu ludzu
Ēriks Griģis:

Braucu gan ar citas markas a/m, bet līdzīga skaņa man auto salonā bija, kad akumulatora iekšpusē "+" klemme bija nolūzusi.
Iesaku Jums firmas remontservisā noskaidrot žvargstoņas iemeslu un tad veiksmīgi tikt no tās vaļā!
Darba un atpūtas laiks Francijā, 29.aprīlis 2016 18:45
Vai ir kas jauns par tām 45 minūtēm divu šoferu darba laikā? Paldies.
Ēriks Griģis:

Francijas Transporta ministra atbilde ir viennozīmīga - policija pārcentās!
Ekipāžas darba laikā otrajam vadītājam pēc 4,5 h darba laika nav jāņem pārtraukums!
Ieteikums - soda naudas jāprasa atmaksāt institūcijai, kas to uzlika. Uzliktais sods tiks pārbaudīts!

Avots:
Frankreich: Beifahrerzeit gilt nicht als Lenkzeit
Frankreichs Transportministerium stellt klar: Bei einer Mehrfahrerbesatzung muss der Beifahrer nicht nach 4,5 Stunden eine Pause einlegen. Die Polizei hatte das zuletzt anders interpretiert.

Brüssel.
Als Beifahrer verbrachte Zeit einer Mehrfahrerbesatzung in Frankreich gilt nicht als Lenkzeit, sondern als Bereitschaftszeit. Das stellte das französische Transportministerium jetzt klar. Zuletzt war es hier zu Unsicherheiten gekommen, denn die französischen Kontrollbehörden interpretierten die neue EU-Verordnung 165/2014 über Fahrtenschreiber im Straßenverkehr so, dass als Beifahrer verbrachte Zeit nicht mehr als Lenkzeitunterbrechung gilt, sondern als Lenkzeit. Wie der Deutsche Speditions- und Logistikverband (DSLV) mitteilte, revidierte Frankreichs Transportministerium diese Interpretation jetzt bei der Enforcement Working Group in Brüssel. Der zweite Fahrer muss also nicht nach 4,5 Stunden als Beifahrer eine Lenkzeitunterbrechung einlegen.

Die französische Kontrollpraxis habe bis dato bereits zu hohen Strafzahlungen geführt, heißt es vom DSLV. Es seien Bußgelder in sechsstelliger Höhe ausgesprochen und gezahlt worden. Nach Informationen des Verbandes werden die bezahlten Strafen einer erneuten Prüfung unterzogen. Der DSLV empfiehlt betroffenen Unternehmen, gegen ausgesprochene Bußgelder vorzugehen.
Lize, 28.aprīlis 2016 23:28
Izejot no mājas secināju, ka manam auto ir sabuktētas durvis.
Kāds ir pareizs rīcības plāns? Saukt policiju vai sabildēt un zvanīt apdrošinātājiem?
Paldies
Ēriks Griģis:

No pieredzes - policijai.
KASKO apdrošinātājs ir informējis, kam kādā gadījumā zvanīt. Ja nav, piezvanītu un jautātu viņam.
OCTA nedarbojas!

Sabildēt vajag jebkurā gadījumā!
Guntis Balins, 27.aprīlis 2016 1:32
Sveiki ir Skoda Octavia 1999 gada. Sanaca problema nomazgaju mashinai motora telpu un sakas sakumā 3-4 strobs paspluadija bet aizgaja nobraucu kadus 40 km un kadas tris reizes veiksmiigi un normali pielece bet tad pie ceturtas vairs neka taka sakuma likas ka benzina bet ne sakam baudit svechvadus un cik nopratam nau jau no galvena vada nepadod dzirksteli kur varaetu meklet vinjam droshinatajus jo pie vaditaja durvim tur kur ir tie droshinataji viss ir kartiba. Atrodos norvegija tapec nau tik vienkarshi ar servisiem.
Ēriks Griģis:

Vai tas galvenais vads (un ierosmes) pēc mazgāšanas ir savā vietā? Ceru, ka shēma būs te:
www.skoda-auto.com/en/mini-apps/...
Uzvani servisam LV vai ieraksties šeit:
www.vwmotion.lv/forums/viewforum...
Sīmanis , 25.aprīlis 2016 20:00
Labdien. Vai ir vispārpieņemta formula, vieglās automašīnas bremzēšanas ceļa garuma aprēķināšanai ? Tas ir no tā momenta, kad vadītājs sāk spiest bremžu pedāli, līdz pilnai apturēšanai. Zinu šādu - ātrums kvadrātā, un dalīt ar simts. Piemēram, 8Okm/h reizināt ar 8O : 100 = 64 metri
Ēriks Griģis:

Kaut kas Jūsu aprakstītajā ir lasāms. Bet tas nav tas, ko man jautājāt.
Te būs viedokļi, tai skaitā arī mana atbilde:
forums.delfi.lv/read.php?f=94&t=...

P.S.
Piemērs, kāpēc vispārizglītojošās skolās skolotājs bez speciālas profesionālas sagatavotības nedrīkst mācīt ceļu satiksmē drošības elementus...un lai Dievs sargi Latvijas pavalstniekus ceļu satiksmē no Latvijas elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācijas LEtERA, Eiropas reģionālās attīstības fonda ERAF un Eiropas Savienības ieguldījuma tavai nākotnei ar līdzīgu izpratni, kā šis:
www.macibuvideo.lv/bremzesanas-c...
Guntars, 24.aprīlis 2016 18:11
Sveicināti, vēlējos uzzināt...VAI un KĀ auto piekari ietekmē riepas un diska kopējais svars? Vienam un tam pašam auto R16 tērauda disks ar vasaras riepu sver ap 16kg, bet R18 lietais disks ar Vasaras riepu (riepai ContiSeal sistēma) sver ap 22kg. Ar radzēm riepas svars arī ir krietni lielāks. Varbūt ir vērts iet ar līkumu smagiem diskiem un riepām?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Es ieteiktu vadīties pēc tā, kādus diskus ar riepām iesaka auto izgatavotājs. Tam arī piekare būs paredzēta.
Ja no izgatavotāja ieteiktā man būtu jāizvēlas ziemai un pārējai sezonai, tad ziemā izvēlētos šaurākos, pārējai sezonai - vieglākos.
Manam a/m vieglākie ir lietie, kas atslogo neatsperotās masas daļu un rada laidenāku gaitu braucot pa "bruģa" asfaltu. Tikai ietriecoties bedrē, tie var plaisāt vai lūzt! Viegli riteņi uzlabo a/m dinamiskumu, jo riteņa masas rotācijas inercei nepieciešams mazāks spēks. Tehniski tie samazina degvielas patēriņu, pagarina motora, transmisijas un bremžu sistēmas darba mūžu. Savukārt, vieglākie riteņi atsperotai (piekares) daļai rada mazāku noslodzi. No trīs daļām saskrūvētie diski būs riktīgi vieglāki un arī remontējami! Jācenšas neizmantot ekstrēmus, jo lietie diski nav tam paredzēti.Ekstrēmi pieder kaltajiem!
Informācijai:
www.riepulideris.lv/padomi-par-r...
Un diskusija forumā:
www.iauto.lv/forums/topic/26492-...
vārds Jānis, 19.aprīlis 2016 13:11
Sveiki! Vēlos iegūt Jūsu viedokli par Golf 4 pumpdūzis 2003 gada 1,9 dīzelis.No rīta kad startē,pielec un uz reiz noslāpst,startējot atkārtoti jazāģē kamērt pielec.Kvēlsveces pārbaudītas,ielikām vārstu lai degviela neplūst atpakaļ,tas pats,nu jau šis niķis parādās arī siltam,stundu pastāv pielec,noslāpst,jazāģē.Braucot nejūtu šo problēmu.Tāda sajūta ka degviela attek atpakaļ,sistēmā netur spiedienu.
Ēriks Griģis:

VW servisa t. 27899999
, 19.aprīlis 2016 12:26
Ēriks Griģis:

Honda servisa t. 67083022
Peteris, 17.aprīlis 2016 22:19
Labvakar! Velejos noskaidrot par taho. Darla deveejs iegadajaas mb busu, kas ir liidz 7,5t. Jautajums- vai,ja buss ir uz privaatpersonu taho ir jaizmanto un jaaveic parbaudes. Un kaa ir ja buss butu uz mana Vaarda un pats ar to braukatu. Buss nepiecieshams savaam vajadziibaam brugesanas Darbos.
Ēriks Griģis:

Kravas a/m virs 3,5 PMt ir jāreģistrē vadītāja darba un atpūtas laiki.
Ir gadījumi, kad tas nav paredzēts, un ir izņēmumi, kad uzskaiti veic manuāli bez tahogrāfa.
Pēc rakstītā noprotu, ka darba un atpūtas laiku uzskaiti, visticamāk, Jums būtu jāveic bez tahogrāfa. Trūkst datu, ka uzskaite Jums nebūtu vajadzīga.
Egons , 17.aprīlis 2016 18:40
labdien.man ir volkswagen bora 2,3 benzins gaze....problēma ir kad pie lieliem apgriezieniem sāk pīkstēt spalgs brīdinājuma signāls ,bet neviena lampiņa neiedegas...ar ko tas ir saistīts?
Ēriks Griģis:

Iesaku to noskaidrot VW remontservisā!
Diana, 15.aprīlis 2016 15:05
vai īespējams apstrīdēt saskaņoto paziņojumu, ja arī uizrakstīju, ka esmu vainīga? autobuss izbrauca no pieturas, es braucu pa savu joslu un atjēdzos, kad jau berzējās mans labais un vņa kreisais sāns viens pret otru. pasažieri izkāpa un sāka kliegt uz mani , kā arī lielā steiga lika man piekrist Rīgas satiksmes inspektroam vai nu kā viņu sauc un parakstīt saskaņoto - es biju droša, ka nepalaidu autobusu, nu tad vainīga. Stulbi, bet tajā stresā ar skaidru galvu domāt grūti. Tagad, pēcpusdienā, man aizdomas, ka neesmu vainīga, ārī apdrošinātājs šaubīgi izteicās pa rmanu vainu, kad zvanīju pietiekt nega'dijumu.
Ēriks Griģis:

Lasot Tavu rakstīto, mani arī sāk pārņemt šaubas...!
Iespējams, bet kopā ar otrās puses OCTA apdrošinātāju, kam iesniedzi saskaņoto (SP).
Norādīt vajadzēs rakstiski uz ko būtisku negadījuma apstākļos, kas saistāms ar CSN vai CSL, un, protams, uz stresu.

P.S.
SP nav vainas apliecinošs dokuments un tajā neviens neuzrāda savu vainu, bet gan abi iesaistītie vadītāji paskaidro notikušo apdrošinātājam viņa lēmuma pieņemšanai.
Egils, 14.aprīlis 2016 15:18
Labdien.
Iebraucot Jūrmalā sezonas laikā , kad ir jāmaksā par iebraukšanu 2 EUR periodu.
Tad nu lūk, šobrīd sanāk braukt uz Jūrmalu ārstēties.
Sazinājos ar Jūrmalas domi par iebraukšanas maksām , vai ir kādi atvieglojumi.
Dome atbildēja protams ar noteikumiem ar kuriem varu iepazīties, tad nu lūk :
25. Bez NODEVAS samaksāšanas un bez iebraukšanas atļaujas iebraukt Jūrmalā atļauts:
.....
25.11. transportlīdzeklim, kas pārvadā fiziskas personas ar ārsta nosūtījumu uz Jūrmalas pilsētas ārstniecības iestādēm;
Tad nu lūk man jautājums : Vai es vadot savu transporta līdzekli ar ārsta nosūtījumu varu nemaksāt iebraukšanas maksu ?
Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Kāpēc man jautājums?
Lasot Jūsu rakstīto, domāju, kas gan Jūrmalas domes atbildē tik nesaprotams!
Maris, 13.aprīlis 2016 13:04
Vesels, Vai nav kas jauns par Franciju? Dzirdēju, ka ir francu presē ir kas publicēts.
Ēriks Griģis:

Francijā jau ir stājusies spēkā prasība, kas ar 01.07.2016. nosaka piemērot minimālo algas likmi šoferiem, kādu to paredz Francijā. Prasība attieksies uz kabotāžas un tiem pārvadājumiem, kas sāksies un beigsies Francijā.
Minimālās algas prasība neattieksies uz tranzīta pārvadājumiem, kas šķērsos Francijas teritoriju.
Francijā minimālā alga ir 9,67 (bruto) eiro par stundu.
Edīte, 13.aprīlis 2016 8:16
Sveiki, Man tāds tehniskas dabas jautājums. Barucu ar 1999 gada hyundai coupe. Vēlos iegādāties jaunus diskus, atradu labu sludinājumu, tikai nesaprotu vai konkrēti manam auto derēs audiB4 diski R16 4*108 ? itkā jau 4*108 der, R16 arī derētu, tikai nav tā, ka atšķiroties auto markām atšķiras arī disku platums?
Ēriks Griģis:

Visdrošāk to noteikt pēc kataloga
(piem.) wheel-configurator.rial.de/DE/no...
vai jautājot disku tirgotājam
(piem.) www.rubbers.lv/index.php?page=8
www.laneks.lv/
Imants, 10.aprīlis 2016 2:17
Sveiki ! Man tāds jautājums par konkrētu luksaforu.
Jelgavā uz driksas ielas griežoties uz tilta pa labi ir papildsekcija un manuprāt viņa strādā nepilnvērtīgi un stulbi, jo viņa (papildsekcija nogrieziens pa labi) netiek parādīta tad, kad var braukt pa taisno un pa kreisi. Parādās tikai tad, kad var braukt pa labi un perpendikulārā satiksme no labās puses var braukt jebkurā virzienā. ( tikmēr tā otra sekcija ar virzienu taisni un pa kreisi izdziest un ir sarkanais signāls.) Principā visi apstājas un gaida, kad iedegsies papildsekcija, ja viņiem jāgriežas pa labi(kamēr deg otra lampa ar pa kreisi un taisni), bet es vienmēr tā pat braucu pa labi, jo nevaru saprast, kā tas kaut ko var apdraudēt, jo neradu absolūti nekādu apdraudējumu nevienam, tur nav ne pārejas nekā , visur ir barjeras. Vai man vajadzētu rakstīt iesniegumu Jelgavas domē, lai viņi to izmaina ? Tas reāli atvieglotu satiksmi. Jo gaidīt kamēr iedegsies papildsekcija, kamēr deg otra lampiņa , kur drīkst braukt taisni un pa kreisi manuprāt ir stulbi un vispār kurš tādu sviestu izdomāja ? :D Vai vari lūdzu ieteikt, kur man rakstīt iesniegumu, lai to situāciju varētu izmainīt ?
Ēriks Griģis:

Pašvaldībai! Luksoforu apsaimniekotājs tikai izpilda pašvaldības lēmumus.
Sandis, 4.aprīlis 2016 20:05
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums
31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana (7) Ja ir zināmas ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas, bet to pretrunīgo liecību dēļ nav iespējams noteikt šo personu atbildības pakāpi, tad, zaudējumus atlīdzinot, pieņem, ka atbildības pakāpe ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām ir vienāda.
Kas notiks ar Bonus Malus šajā gadījumā ?
Ēriks Griģis:

Ja par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos ir dalīta atbildība, BM klases samazinājums tiks piemērots visiem tiem transportlīdzekļu īpašniekiem/turētājiem, kuru transportlīdzekļi ir atzīti par atbildīgiem vai daļēji atbildīgiem apdrošināšanas gadījumā.
Valdis, 3.aprīlis 2016 11:03
braucu ar veco scania, kam tahogrāfs zem spidometra. No rīta ielieku tahogrammu, ieslēdzu āmurīšus, bet vakarā skatos- viss sazīmējies kā atpūta. Atpūtā tahogrāfs kluss, uz āmurīšiem ir dūkoņa, bet platāku joslu nezīmē. Ko lai atbild transportniekiem, kad tie jautās kāpēc nelieku āmurīšus? Varbūt nedrīkst noslāpēt dzinēju āmurīšu laikā? Un vēl diezgan blāvs zīmējums sanāk. Ziemas rītos knapi saskatīt var.
Ēriks Griģis:

1. Ja bojāts tahogrāfs, tad septiņas dienas vadot a/m manuāli drīkst rakstīt laiku uzskaiti tahogrammu otrajā pusē. Vēlākais pēc 7. dienas tahogrāfs jāremontē vai jāmaina pret otrās paaudzes digitālo.
2. Ja tas ir vienreizējs gadījums, kad nepārliecinājāties par ieslēgtā režīma pareizību, tad jāaizpilda jauna tahogramma, jāieraksta manuāli visi laiki un darītais, kas nav salasāms uz sabojātās, un brīvajā vietā jāieraksta, ka tahogrāfs bojāts vai vadītāja neuzmanība/kļūda režīma ieslēgšanā.
3. Sabojātā diska vietā jāņem jauns un manuāli otrajā pusē jāieraksta nesalasāmie laiki un darba režīmi. Bojātais disks kopā ar jauno, kurā ierakstīti labojumi, jāvadā līdzi 28 dienas!
Inga, 3.aprīlis 2016 8:30
Labdien.masinai vw passat b5 i2004.ir tagad riepas 15-65-195.citreiz braucot pa mezu liekas aizker apaksu.gribam nomainit riepas kadu izmeru es varu uzlikt lai paceltu drusku augstak masinu.
Ēriks Griģis:

Iebrauciet kādā no riepotavām! Jāredz Jūsu auto izgatavotāja noteiktais diskiem un riepām.
Jānis, 2.aprīlis 2016 22:11
Sveiki
Kāds sods draud par braukšanu dzērumā, kad jau ir bijušas tiesības noņemtas,proti,4 gadi vēl nav pagājuši!
Ēriks Griģis:

Sodus var atrast LAPK:
likumi.lv/doc.php?id=89648
Belgija, 31.marts 2016 13:44
Labdn, dzirdēju, ka Belgijā būs ceļa nodoklis kraveniekiem. Vai ir kas zināms,paldies?
Ēriks Griģis:

Sākot ar 01.04.2016. Beļģijā plānots ieviest automātisku ceļu nodokli (Maut) uz maksas ceļiem (līdz šim ar vinjeti) kravas automobiļiem un to sastāviem virs 3,5 PMt. Transportlīdzeklis būs jāaprīko ar On Board Unit (OBU), ko var iegādāties Satellic, kas administrē maksas ceļus Beļģijā. Sods līdz 1000 eiro, ja par ceļiem, kur bija vajadzīga eirovinjete brauks bez OBU. Atkarībā no nobrauktiem km, svara un izmešu klases cena būs no 0,074 līdz 0,292 eiro par km.
Beļģijas Satellic ir Vācijas Deutschen Telekom un Austrijas Strabag kopuzņēmums.
Avots
www.satellic.be/de-DE
Kur reģistrēties OBU
www.multiservicetolls.com/de/exp...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti