Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Maris, 13.aprīlis 2016 13:04
Vesels, Vai nav kas jauns par Franciju? Dzirdēju, ka ir francu presē ir kas publicēts.
Ēriks Griģis:

Francijā jau ir stājusies spēkā prasība, kas ar 01.07.2016. nosaka piemērot minimālo algas likmi šoferiem, kādu to paredz Francijā. Prasība attieksies uz kabotāžas un tiem pārvadājumiem, kas sāksies un beigsies Francijā.
Minimālās algas prasība neattieksies uz tranzīta pārvadājumiem, kas šķērsos Francijas teritoriju.
Francijā minimālā alga ir 9,67 (bruto) eiro par stundu.
Edīte, 13.aprīlis 2016 8:16
Sveiki, Man tāds tehniskas dabas jautājums. Barucu ar 1999 gada hyundai coupe. Vēlos iegādāties jaunus diskus, atradu labu sludinājumu, tikai nesaprotu vai konkrēti manam auto derēs audiB4 diski R16 4*108 ? itkā jau 4*108 der, R16 arī derētu, tikai nav tā, ka atšķiroties auto markām atšķiras arī disku platums?
Ēriks Griģis:

Visdrošāk to noteikt pēc kataloga
(piem.) wheel-configurator.rial.de/DE/no...
vai jautājot disku tirgotājam
(piem.) www.rubbers.lv/index.php?page=8
www.laneks.lv/
Imants, 10.aprīlis 2016 2:17
Sveiki ! Man tāds jautājums par konkrētu luksaforu.
Jelgavā uz driksas ielas griežoties uz tilta pa labi ir papildsekcija un manuprāt viņa strādā nepilnvērtīgi un stulbi, jo viņa (papildsekcija nogrieziens pa labi) netiek parādīta tad, kad var braukt pa taisno un pa kreisi. Parādās tikai tad, kad var braukt pa labi un perpendikulārā satiksme no labās puses var braukt jebkurā virzienā. ( tikmēr tā otra sekcija ar virzienu taisni un pa kreisi izdziest un ir sarkanais signāls.) Principā visi apstājas un gaida, kad iedegsies papildsekcija, ja viņiem jāgriežas pa labi(kamēr deg otra lampa ar pa kreisi un taisni), bet es vienmēr tā pat braucu pa labi, jo nevaru saprast, kā tas kaut ko var apdraudēt, jo neradu absolūti nekādu apdraudējumu nevienam, tur nav ne pārejas nekā , visur ir barjeras. Vai man vajadzētu rakstīt iesniegumu Jelgavas domē, lai viņi to izmaina ? Tas reāli atvieglotu satiksmi. Jo gaidīt kamēr iedegsies papildsekcija, kamēr deg otra lampiņa , kur drīkst braukt taisni un pa kreisi manuprāt ir stulbi un vispār kurš tādu sviestu izdomāja ? :D Vai vari lūdzu ieteikt, kur man rakstīt iesniegumu, lai to situāciju varētu izmainīt ?
Ēriks Griģis:

Pašvaldībai! Luksoforu apsaimniekotājs tikai izpilda pašvaldības lēmumus.
Sandis, 4.aprīlis 2016 20:05
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums
31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana (7) Ja ir zināmas ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas, bet to pretrunīgo liecību dēļ nav iespējams noteikt šo personu atbildības pakāpi, tad, zaudējumus atlīdzinot, pieņem, ka atbildības pakāpe ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām ir vienāda.
Kas notiks ar Bonus Malus šajā gadījumā ?
Ēriks Griģis:

Ja par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos ir dalīta atbildība, BM klases samazinājums tiks piemērots visiem tiem transportlīdzekļu īpašniekiem/turētājiem, kuru transportlīdzekļi ir atzīti par atbildīgiem vai daļēji atbildīgiem apdrošināšanas gadījumā.
Valdis, 3.aprīlis 2016 11:03
braucu ar veco scania, kam tahogrāfs zem spidometra. No rīta ielieku tahogrammu, ieslēdzu āmurīšus, bet vakarā skatos- viss sazīmējies kā atpūta. Atpūtā tahogrāfs kluss, uz āmurīšiem ir dūkoņa, bet platāku joslu nezīmē. Ko lai atbild transportniekiem, kad tie jautās kāpēc nelieku āmurīšus? Varbūt nedrīkst noslāpēt dzinēju āmurīšu laikā? Un vēl diezgan blāvs zīmējums sanāk. Ziemas rītos knapi saskatīt var.
Ēriks Griģis:

1. Ja bojāts tahogrāfs, tad septiņas dienas vadot a/m manuāli drīkst rakstīt laiku uzskaiti tahogrammu otrajā pusē. Vēlākais pēc 7. dienas tahogrāfs jāremontē vai jāmaina pret otrās paaudzes digitālo.
2. Ja tas ir vienreizējs gadījums, kad nepārliecinājāties par ieslēgtā režīma pareizību, tad jāaizpilda jauna tahogramma, jāieraksta manuāli visi laiki un darītais, kas nav salasāms uz sabojātās, un brīvajā vietā jāieraksta, ka tahogrāfs bojāts vai vadītāja neuzmanība/kļūda režīma ieslēgšanā.
3. Sabojātā diska vietā jāņem jauns un manuāli otrajā pusē jāieraksta nesalasāmie laiki un darba režīmi. Bojātais disks kopā ar jauno, kurā ierakstīti labojumi, jāvadā līdzi 28 dienas!
Inga, 3.aprīlis 2016 8:30
Labdien.masinai vw passat b5 i2004.ir tagad riepas 15-65-195.citreiz braucot pa mezu liekas aizker apaksu.gribam nomainit riepas kadu izmeru es varu uzlikt lai paceltu drusku augstak masinu.
Ēriks Griģis:

Iebrauciet kādā no riepotavām! Jāredz Jūsu auto izgatavotāja noteiktais diskiem un riepām.
Jānis, 2.aprīlis 2016 22:11
Sveiki
Kāds sods draud par braukšanu dzērumā, kad jau ir bijušas tiesības noņemtas,proti,4 gadi vēl nav pagājuši!
Ēriks Griģis:

Sodus var atrast LAPK:
likumi.lv/doc.php?id=89648
Belgija, 31.marts 2016 13:44
Labdn, dzirdēju, ka Belgijā būs ceļa nodoklis kraveniekiem. Vai ir kas zināms,paldies?
Ēriks Griģis:

Sākot ar 01.04.2016. Beļģijā plānots ieviest automātisku ceļu nodokli (Maut) uz maksas ceļiem (līdz šim ar vinjeti) kravas automobiļiem un to sastāviem virs 3,5 PMt. Transportlīdzeklis būs jāaprīko ar On Board Unit (OBU), ko var iegādāties Satellic, kas administrē maksas ceļus Beļģijā. Sods līdz 1000 eiro, ja par ceļiem, kur bija vajadzīga eirovinjete brauks bez OBU. Atkarībā no nobrauktiem km, svara un izmešu klases cena būs no 0,074 līdz 0,292 eiro par km.
Beļģijas Satellic ir Vācijas Deutschen Telekom un Austrijas Strabag kopuzņēmums.
Avots
www.satellic.be/de-DE
Kur reģistrēties OBU
www.multiservicetolls.com/de/exp...
Darbgatavība Francijā, 30.marts 2016 15:11
Sakiet, vai tiesa, ka franču policija nevērtē ekipāžas otrā vadītāja laiku kā 45 minūšu pārtraukumu darbgatavības vietā? Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Stājoties 02.03. 2016. spēkā ES Regulai 165/2014, franču policija ekipāžas darba laiku otrajam ekipāžas loceklim iztulko ne kā vadīšanas pārtraukumu, bet kā vadīšanas laiku, pēc kura ir jāņem 45 minūšu pārtraukums.
No tā abiem ekipāžas locekļiem pēc 9 stundām, kuras sastāda pirmā vadītāja braukšanas un otrā vadītāja darbgatavības laiks, abiem vienlaicīgi jāņem 45 min pārtraukums, pamatojoties uz regulas 34. pantu un direktīvu 2002/15 EK.
Es ticu, ka LR eiropolitiķi un LV pārvadātāju pārstāvji ir iesnieguši ES Komisijai Briselē prasību pēc paskaidrojumiem.
Sods vadītājam līdz 1500 eiro!
Pēc 2002/15 EK direktīvas darbgatavības laikposms ir transportlīdzekļa apkalpes locekļiem, kuri brauc vairāki, laiks, ko pavada sēžot blakus autovadītājam vai guļamvietā, kamēr transportlīdzeklis pārvietojas.
Franču kontroles dienesti ES Komisijas skaidrojumu, ka šo laiku (4,5h) var uzskatīt par 45 min pārtraukumu, kas ilgst sēdot blakus, neņem vērā!

SOCIĀLIE TIESĪBU AKTI AUTOTRANSPORTA NOZARĒ
Regula (EK) Nr. 561/2006, Direktīva 2006/22/EK, Regula (EEK) Nr. 3821/85
...
Trešais gadījums — transportlīdzeklim ir vairāk nekā viens vadītājs. Ja vajadzības gadījumā transportlīdzekli var vadīt otrs apkalpes loceklis, viņš sēž blakus vadītājam un aktīvi nepalīdz vadīt transportlīdzekli, 45 minūšu „darbgatavības posmu” šim apkalpes loceklim var uzskatīt par „pārtraukumu”.
Eiropas Kopienu Tiesa, Lieta C-76/77 un Lieta C-297/99

Avoti:
www.dslv.org/dslv/web.nsf/id/li_...
ec.europa.eu/transport/modes/roa...
Autoskola, 23.marts 2016 10:28
Mums būtu divi kandidāti apmācībām par instruktoriem, bet viņiem ir vidējā speciālā izglītība. Sakiet lūdzu, vai varēs aprīlī vēl pieteikties ar vidējo izglītību, paldies.
Ēriks Griģis:

Var vēl pieteikties!
Griģim, 23.marts 2016 1:21
Griģi!
Nav zolīdi atbildēt latviski uz vāciski uzdotu jautājumu. Esat vāciski tepat iAuto agrāk jau atbildējis, tātad valodu protat.
Es vācu valodu neprotu, tamdēļ pieņemu, ka Griģim ticis uzdots kāds kutelīgi netīkams jautājums.
Šo repliku šamais rīt arī izdzēsīs.
Uztaisīšu ekrānšāviņu, nolikšu arhīvā.
Ēriks Griģis:

Nekā nepatīkama priekš manis tur nebija. Pat ne jautājums, bet drīzāk atgādinājums tam, vai es zinu par izmaiņām prasībās, attiecībā uz digitālajiem tahogrāfiem, un vai savus lasītājus esmu informējis un atbilstošas apmācības varēšu piedāvāt.
Tādus izsūta visu dalībvalstu speciālistiem un ekspertiem, kas darbojas attiecīgajā nozarē, lai informētu par jaunumiem profesionālajiem autovadītājiem piedaloties ceļu satiksmē Vācijā. Šādu informāciju saņemu arī savā e-pastā, lai neaizmirstu informēt apmācāmos un tos, kas lasa mani publiskajā.
Arī valstiski par prasībām Vācijā ir jāinformē sabiedrība un nozares speciālisti, lai šoferis no LV Vācijas policistam kontroles laikā neteiktu, ka viņš neko par jaunās regulas prasībām un sodiem šai sakarā nav zinājis!
Pārvadātājiem gan nepatīkama ziņa, ka par uzņēmumā strādājoša šofera pārkāpumiem darba un atpūtas laiku uzskaitē ar digitālo tahogrāfu sods Vācijā palielināsies līdz 30 000 eirām.
Mācībām viss ir sagatavots un pirmās grupas apmācības drīz sāksies.
P.S.
Vakar saņēmu info, ka ES transporta komisija izskata ierosinājumu "par vienu darbu vienu samaksu"! Tas nozīmē, ka ES teritorijā par līdzīgu pārkāpumu nenostiprinātas kravas pārvadāšanā, pārkāpumu darba laiku uzskaitē, samaksu par nobrauktiem kilometriem stundas vietā, gatavo direktīvu par līdzīga (vienāda) soda apmēra piemērošanu visās ES dalībvalstīs.
vārds, 21.marts 2016 12:50
Guten Tag Herr Grigis,

das vollständige Inkrafttreten der neuen Kontrollgeräte-Verordnung (EU) Nr. 165/2014 zum 2. März 2016 sorgt seit Wochen für große Aufmerksamkeit. Im Mittelpunkt steht die konkreter formulierte Schulungsverpflichtung in Art. 33, die nun von „unterweisen" und „schulen“ spricht, wo vorher nur „anweisen“ stand. Obwohl klar ist, dass damit keine neue Schulungsverpflichtung entsteht, wird doch deutlich, dass es der Gesetzgeber nun wirklich ernst meint mit den Schulungen, Nachweisen und der Haftung: Vor einem Jahr die Verdoppelung der Haftungsgrenzen für Unternehmer auf 30.000 Euro, heute die ausdrückliche Festschreibung in der „165“.
Ēriks Griģis:

Priekšniek, zini savu atbildību!
Apmācības autotransporta uzņēmumu direktoriem, transportlīdzekļu īpašniekiem, atbildīgajiem par pārvadājumu vadītājiem un, protams, autovadītājiem!
Esmu sagatavojis apmācības kompleksu "Fahreranweisung Digitales Kontrollgerät" tiem pārvadātājiem, kuru autovadītāji strādā Vācijas teritorijā, savas atbildības apzināšanai.

Kad regula 165/2014 "darbosies Latvijā", tad arī apmācības komplekts būs interesants vietējiem autotransporta uzņēmumiem.
P.S.
"Darbosies Latvijā" nozīmē - tiks pieņemti attiecīgi grozījumi LAPK un atbilstoši kontrolēs pārvadātāju/īpašnieku atbildību regulas noteikto prasību 165/2014 izpildē.
Arnis, 18.marts 2016 20:02
Gribētu uzzināt, kā pieslēgt rādio SC-900 automašīnai Volvo-V70 1997 gads. Iespējams, kad nepieciešams papildus pastiprinātājs?
Ēriks Griģis:

Ieraksti jautājumu šeit:
www.draugiem.lv/group/16000299/?...
Ilmars, 16.marts 2016 18:18
Kadas vietas butu gaidami sastregumi Vacijas dienvidos?
Ēriks Griģis:

Vācijā jaunnedēļ sāksies Lieldienu brīvdienas. Dienviddaļā sastrēgumi paredzami šādos virzienos:
A 3 Oberhausen - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Passau
A 5 Hattenbacher Dreieck - Frankfurt - Karlsruhe - Basel
A 7 Hannover - Würzburg - Ulm - Füssen/Reutte
A 8 Karlsruhe - Stuttgart - München - Salzburg
A 93 Inntaldreieck - Kufstein
A 95/B 2 München - Garmisch-Partenkirchen
A 99 Umfahrung München
Arī A9 iespējami München - Nürnberg - Berlin
Rullzzē, tikai droši!

Šai nedēļai izlasi te:
www.adac.de/reise_freizeit/verke...
Dēļ bēgļiem vācieši ieviesuši robežkontroli ar Dāniju un Austriju, Austrija kontrolē robežas ar Slovēniju, Slovākiju, Ungāriju un Vāciju. Jārēķinās ar sastrēgumiem, personu un dokumentu kontroli, un, saprotams, ar gaidīšanas laiku pirms robežšķērsošanas!

Bez sastrēgumiem (patreiz):
Griesen (B23/B187) ceļa posmā Fernpass - Lermoos - Garmisch-Partenkirchen
Mittenwald/Scharnitz (B2/B177) ceļā Zirler Berg - Seefeld - Mittenwald
Wildbichl (S2093) ceļā Kufstein - Aschau - Prien
Achenpass (B307/B181) ceļā Jenbach - Lenggries - Bad Tölz
Kössen (B176) ceļā Kitzbühel - St. Johann i.T. - Marquartstein - Bernau (A8)
Melleck/Steinpass(B21/B178) ceļā Lofer - Unken - Bad Reichenhall
Simbach am Inn (B12) ceļā Braunau - Mühldorf (A94)
Obernberg/Bad Füssing (S2117) dienvidrietumos no Suben.
Jānis, 16.marts 2016 16:41
Kādi ir gaidāmi izdevumi ja pievieno pretējos polus jaunam akumulatoram?
Ēriks Griģis:

Reiz vienam autobusam sāka karsēties vadi, tad sakusa izolācija, pēc tam pretējie vadi riktigi saķērās kopā...autobuss nodega!
Alvis, 15.marts 2016 17:35
Braucot ar Latvijā reģistrētu automašīnu, Itālijā tiku sodīts ar 120.00 euro sodu, jo automašīnai beigusies tehniskā skate. Tika dots 5 dienas, lai izietu skati, citādi piedalīties satiksmē pa Itālijas ceļiem aizliegts.
Vai esmu pareizi sodīts?
Ēriks Griģis:

Domāju, ka nepareizi!
Būtu šoferim vēl no mēneša līdz trīs mēnešiem piespriests cietumsods, par Itālijas valsts drošības apdraudējumu ceļu satiksmē, kuru aizstātu ar darbu bēgļu nometnē, tad teiktu, ka pareizi!
Par soda apmēru jāskatās tiesību akta punkts, pēc kura Itālijā šāds sods ir paredzēts. Ticami, ka sods varētu būt lielāks par fūres vērtību, lai tā paliktu bēgļu apgādes departamenta rīcībā.
P.S.
Tā varētu būt garantijas iemaksa, kas ir apstrīdama piecu dienu laikā pēc TA iziešanas.
Kārlis, 15.marts 2016 14:42
Atvainojos. Aizmirsu precizēt, 95 kods. Periodiskās apmācības
Ēriks Griģis:

Lasīšu gan 95., gan digitālā tahogrāfa apliecinājumu izsniegšu, ja no firmas pieteiksieties uz mācībām visi šoferi!
Lai veicas Jums Somijas ceļos!
Kārlis, 15.marts 2016 14:35
Sveiks Ērik,es vēljoprojām pa tiem kursiem, vēlētos tik uz apmācību tieši pie jums, vai tas ir iespējams, varbūt var nosaukt kādu datumu kad jūs kādu grupu organizējat.
Ēriks Griģis:

Piezvaniet uz iepriekšējo tālruni un jautājiet tur.
Mani uzaicina un es piedalos, ja grupa to vēlas.
Kārlis, 14.marts 2016 18:07
Sveiks Ērik, es par to 95.kodu interesējos kad notiks nodarbības 35 stundu lekcija,imteresē tieši periodiskās apmācības, mans nummurs ir +370 60168087
Ēriks Griģis:

Labdien, patreiz mācu instruktoru grupu.
Par jaunu 95. grupu var uzzināt, piezvanot pa tālruni 27081899 vai šeit: www.lux.lv/?m=5
Kaspars, 13.marts 2016 20:22
Sveiki!
Kurai degvielas kompānijai Latvijā ir viskvalitatīvākais dīzelis ?
Nesen redzēju Apollo rakstu par to, kā pēc uzpildes Statoil degvielas filtrs bijis burtiski melns tikai pēc 2,500Km.
Ēriks Griģis:

Nekad neesmu saņēmis pasūtījumu pārbaudīt degvielu kvalitāti LV DUS.
Te varētu būt atbilde uz šo gadījumu:
nra.lv/latvija/158503-statoil-sk...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti