Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Darbgatavība Francijā, 30.marts 2016 15:11
Sakiet, vai tiesa, ka franču policija nevērtē ekipāžas otrā vadītāja laiku kā 45 minūšu pārtraukumu darbgatavības vietā? Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Stājoties 02.03. 2016. spēkā ES Regulai 165/2014, franču policija ekipāžas darba laiku otrajam ekipāžas loceklim iztulko ne kā vadīšanas pārtraukumu, bet kā vadīšanas laiku, pēc kura ir jāņem 45 minūšu pārtraukums.
No tā abiem ekipāžas locekļiem pēc 9 stundām, kuras sastāda pirmā vadītāja braukšanas un otrā vadītāja darbgatavības laiks, abiem vienlaicīgi jāņem 45 min pārtraukums, pamatojoties uz regulas 34. pantu un direktīvu 2002/15 EK.
Es ticu, ka LR eiropolitiķi un LV pārvadātāju pārstāvji ir iesnieguši ES Komisijai Briselē prasību pēc paskaidrojumiem.
Sods vadītājam līdz 1500 eiro!
Pēc 2002/15 EK direktīvas darbgatavības laikposms ir transportlīdzekļa apkalpes locekļiem, kuri brauc vairāki, laiks, ko pavada sēžot blakus autovadītājam vai guļamvietā, kamēr transportlīdzeklis pārvietojas.
Franču kontroles dienesti ES Komisijas skaidrojumu, ka šo laiku (4,5h) var uzskatīt par 45 min pārtraukumu, kas ilgst sēdot blakus, neņem vērā!

SOCIĀLIE TIESĪBU AKTI AUTOTRANSPORTA NOZARĒ
Regula (EK) Nr. 561/2006, Direktīva 2006/22/EK, Regula (EEK) Nr. 3821/85
...
Trešais gadījums — transportlīdzeklim ir vairāk nekā viens vadītājs. Ja vajadzības gadījumā transportlīdzekli var vadīt otrs apkalpes loceklis, viņš sēž blakus vadītājam un aktīvi nepalīdz vadīt transportlīdzekli, 45 minūšu „darbgatavības posmu” šim apkalpes loceklim var uzskatīt par „pārtraukumu”.
Eiropas Kopienu Tiesa, Lieta C-76/77 un Lieta C-297/99

Avoti:
www.dslv.org/dslv/web.nsf/id/li_...
ec.europa.eu/transport/modes/roa...
Autoskola, 23.marts 2016 10:28
Mums būtu divi kandidāti apmācībām par instruktoriem, bet viņiem ir vidējā speciālā izglītība. Sakiet lūdzu, vai varēs aprīlī vēl pieteikties ar vidējo izglītību, paldies.
Ēriks Griģis:

Var vēl pieteikties!
Griģim, 23.marts 2016 1:21
Griģi!
Nav zolīdi atbildēt latviski uz vāciski uzdotu jautājumu. Esat vāciski tepat iAuto agrāk jau atbildējis, tātad valodu protat.
Es vācu valodu neprotu, tamdēļ pieņemu, ka Griģim ticis uzdots kāds kutelīgi netīkams jautājums.
Šo repliku šamais rīt arī izdzēsīs.
Uztaisīšu ekrānšāviņu, nolikšu arhīvā.
Ēriks Griģis:

Nekā nepatīkama priekš manis tur nebija. Pat ne jautājums, bet drīzāk atgādinājums tam, vai es zinu par izmaiņām prasībās, attiecībā uz digitālajiem tahogrāfiem, un vai savus lasītājus esmu informējis un atbilstošas apmācības varēšu piedāvāt.
Tādus izsūta visu dalībvalstu speciālistiem un ekspertiem, kas darbojas attiecīgajā nozarē, lai informētu par jaunumiem profesionālajiem autovadītājiem piedaloties ceļu satiksmē Vācijā. Šādu informāciju saņemu arī savā e-pastā, lai neaizmirstu informēt apmācāmos un tos, kas lasa mani publiskajā.
Arī valstiski par prasībām Vācijā ir jāinformē sabiedrība un nozares speciālisti, lai šoferis no LV Vācijas policistam kontroles laikā neteiktu, ka viņš neko par jaunās regulas prasībām un sodiem šai sakarā nav zinājis!
Pārvadātājiem gan nepatīkama ziņa, ka par uzņēmumā strādājoša šofera pārkāpumiem darba un atpūtas laiku uzskaitē ar digitālo tahogrāfu sods Vācijā palielināsies līdz 30 000 eirām.
Mācībām viss ir sagatavots un pirmās grupas apmācības drīz sāksies.
P.S.
Vakar saņēmu info, ka ES transporta komisija izskata ierosinājumu "par vienu darbu vienu samaksu"! Tas nozīmē, ka ES teritorijā par līdzīgu pārkāpumu nenostiprinātas kravas pārvadāšanā, pārkāpumu darba laiku uzskaitē, samaksu par nobrauktiem kilometriem stundas vietā, gatavo direktīvu par līdzīga (vienāda) soda apmēra piemērošanu visās ES dalībvalstīs.
vārds, 21.marts 2016 12:50
Guten Tag Herr Grigis,

das vollständige Inkrafttreten der neuen Kontrollgeräte-Verordnung (EU) Nr. 165/2014 zum 2. März 2016 sorgt seit Wochen für große Aufmerksamkeit. Im Mittelpunkt steht die konkreter formulierte Schulungsverpflichtung in Art. 33, die nun von „unterweisen" und „schulen“ spricht, wo vorher nur „anweisen“ stand. Obwohl klar ist, dass damit keine neue Schulungsverpflichtung entsteht, wird doch deutlich, dass es der Gesetzgeber nun wirklich ernst meint mit den Schulungen, Nachweisen und der Haftung: Vor einem Jahr die Verdoppelung der Haftungsgrenzen für Unternehmer auf 30.000 Euro, heute die ausdrückliche Festschreibung in der „165“.
Ēriks Griģis:

Priekšniek, zini savu atbildību!
Apmācības autotransporta uzņēmumu direktoriem, transportlīdzekļu īpašniekiem, atbildīgajiem par pārvadājumu vadītājiem un, protams, autovadītājiem!
Esmu sagatavojis apmācības kompleksu "Fahreranweisung Digitales Kontrollgerät" tiem pārvadātājiem, kuru autovadītāji strādā Vācijas teritorijā, savas atbildības apzināšanai.

Kad regula 165/2014 "darbosies Latvijā", tad arī apmācības komplekts būs interesants vietējiem autotransporta uzņēmumiem.
P.S.
"Darbosies Latvijā" nozīmē - tiks pieņemti attiecīgi grozījumi LAPK un atbilstoši kontrolēs pārvadātāju/īpašnieku atbildību regulas noteikto prasību 165/2014 izpildē.
Arnis, 18.marts 2016 20:02
Gribētu uzzināt, kā pieslēgt rādio SC-900 automašīnai Volvo-V70 1997 gads. Iespējams, kad nepieciešams papildus pastiprinātājs?
Ēriks Griģis:

Ieraksti jautājumu šeit:
www.draugiem.lv/group/16000299/?...
Ilmars, 16.marts 2016 18:18
Kadas vietas butu gaidami sastregumi Vacijas dienvidos?
Ēriks Griģis:

Vācijā jaunnedēļ sāksies Lieldienu brīvdienas. Dienviddaļā sastrēgumi paredzami šādos virzienos:
A 3 Oberhausen - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Passau
A 5 Hattenbacher Dreieck - Frankfurt - Karlsruhe - Basel
A 7 Hannover - Würzburg - Ulm - Füssen/Reutte
A 8 Karlsruhe - Stuttgart - München - Salzburg
A 93 Inntaldreieck - Kufstein
A 95/B 2 München - Garmisch-Partenkirchen
A 99 Umfahrung München
Arī A9 iespējami München - Nürnberg - Berlin
Rullzzē, tikai droši!

Šai nedēļai izlasi te:
www.adac.de/reise_freizeit/verke...
Dēļ bēgļiem vācieši ieviesuši robežkontroli ar Dāniju un Austriju, Austrija kontrolē robežas ar Slovēniju, Slovākiju, Ungāriju un Vāciju. Jārēķinās ar sastrēgumiem, personu un dokumentu kontroli, un, saprotams, ar gaidīšanas laiku pirms robežšķērsošanas!

Bez sastrēgumiem (patreiz):
Griesen (B23/B187) ceļa posmā Fernpass - Lermoos - Garmisch-Partenkirchen
Mittenwald/Scharnitz (B2/B177) ceļā Zirler Berg - Seefeld - Mittenwald
Wildbichl (S2093) ceļā Kufstein - Aschau - Prien
Achenpass (B307/B181) ceļā Jenbach - Lenggries - Bad Tölz
Kössen (B176) ceļā Kitzbühel - St. Johann i.T. - Marquartstein - Bernau (A8)
Melleck/Steinpass(B21/B178) ceļā Lofer - Unken - Bad Reichenhall
Simbach am Inn (B12) ceļā Braunau - Mühldorf (A94)
Obernberg/Bad Füssing (S2117) dienvidrietumos no Suben.
Jānis, 16.marts 2016 16:41
Kādi ir gaidāmi izdevumi ja pievieno pretējos polus jaunam akumulatoram?
Ēriks Griģis:

Reiz vienam autobusam sāka karsēties vadi, tad sakusa izolācija, pēc tam pretējie vadi riktigi saķērās kopā...autobuss nodega!
Alvis, 15.marts 2016 17:35
Braucot ar Latvijā reģistrētu automašīnu, Itālijā tiku sodīts ar 120.00 euro sodu, jo automašīnai beigusies tehniskā skate. Tika dots 5 dienas, lai izietu skati, citādi piedalīties satiksmē pa Itālijas ceļiem aizliegts.
Vai esmu pareizi sodīts?
Ēriks Griģis:

Domāju, ka nepareizi!
Būtu šoferim vēl no mēneša līdz trīs mēnešiem piespriests cietumsods, par Itālijas valsts drošības apdraudējumu ceļu satiksmē, kuru aizstātu ar darbu bēgļu nometnē, tad teiktu, ka pareizi!
Par soda apmēru jāskatās tiesību akta punkts, pēc kura Itālijā šāds sods ir paredzēts. Ticami, ka sods varētu būt lielāks par fūres vērtību, lai tā paliktu bēgļu apgādes departamenta rīcībā.
P.S.
Tā varētu būt garantijas iemaksa, kas ir apstrīdama piecu dienu laikā pēc TA iziešanas.
Kārlis, 15.marts 2016 14:42
Atvainojos. Aizmirsu precizēt, 95 kods. Periodiskās apmācības
Ēriks Griģis:

Lasīšu gan 95., gan digitālā tahogrāfa apliecinājumu izsniegšu, ja no firmas pieteiksieties uz mācībām visi šoferi!
Lai veicas Jums Somijas ceļos!
Kārlis, 15.marts 2016 14:35
Sveiks Ērik,es vēljoprojām pa tiem kursiem, vēlētos tik uz apmācību tieši pie jums, vai tas ir iespējams, varbūt var nosaukt kādu datumu kad jūs kādu grupu organizējat.
Ēriks Griģis:

Piezvaniet uz iepriekšējo tālruni un jautājiet tur.
Mani uzaicina un es piedalos, ja grupa to vēlas.
Kārlis, 14.marts 2016 18:07
Sveiks Ērik, es par to 95.kodu interesējos kad notiks nodarbības 35 stundu lekcija,imteresē tieši periodiskās apmācības, mans nummurs ir +370 60168087
Ēriks Griģis:

Labdien, patreiz mācu instruktoru grupu.
Par jaunu 95. grupu var uzzināt, piezvanot pa tālruni 27081899 vai šeit: www.lux.lv/?m=5
Kaspars, 13.marts 2016 20:22
Sveiki!
Kurai degvielas kompānijai Latvijā ir viskvalitatīvākais dīzelis ?
Nesen redzēju Apollo rakstu par to, kā pēc uzpildes Statoil degvielas filtrs bijis burtiski melns tikai pēc 2,500Km.
Ēriks Griģis:

Nekad neesmu saņēmis pasūtījumu pārbaudīt degvielu kvalitāti LV DUS.
Te varētu būt atbilde uz šo gadījumu:
nra.lv/latvija/158503-statoil-sk...
Edgars, 13.marts 2016 17:44
Liels paldies par informāciju! Šādi kursi viennozīmīgi ir nepieciešami un derīgi, iespējams, ja būs tāda iespēja arī pats uz šiem kursiem pieteikšos. Neizpratne radās pēc tālbraucēju forumā, tāpat šoferu aprindās kopumā, saceltās ažiotāžas šajā jautājumā. Instruktāžas un apmācības, kas tiek rosinātas pēc privātas iniciatīvas, viennozīmīgi ir tikai pozitīvi vērtējamas.
Tā kā esat profesionālis šajā jomā, kā arī Jums ir zināšanas Vācijas tiesību jautājumos, vēlējos pajautāt kā tur tagad īsti ir ar Vācijas minimālo algu likumu, kas nosaka, ka ja veicat kabotāžu Vācijas teritorijā vai vedat kravu no/uz Vāciju par laiku ko strādājat/vadāt tr.līdz ir jāmaksā Vācijas minimālā alga 8.50/stundā bruto. Vai ir pieņemts kāds lēmums Eiropas līmenī un šis likums atcelts? Vai tomēr vēl jo projām ir jāmaksā atbilstoši Vācijas likumam? Polija ļoti aktīvi iesaistījusies jautājuma risināšanā un piekrītu Polijas viedoklim, ka Vāciešu likums ir pretējs ES regulām.
jautājuma analīze angļu valodā tlp.org.pl/wp-content/uploads/20...
Un vēstula Merkeles kundzei tlp.org.pl/wp-content/uploads/20...
Ēriks Griģis:

Tikko pierakstīju aktivitātes tuvākajā nākotnē, kas saistītas ar LV.
Katra valsts var pastiprināt ES tiesību aktu regulējumus!
Vācieši šo savu likumu var ietvert starpvalstu nolīgumā ar LV un uzticēt to risināt nodokļu institūcijai - cik stundas (būs 8,80 eiro/h) nobrauktas pa Vācijas teritoriju, tik jābūt samaksātiem nodokļos LV (to ietādi sauc VID un, manuprāt, tas jau notiek).
Protams, ka maksāt autovadītājam (Vācijā braucošajam) par nobrauktiem kilometriem vairs nedrīkstēs, kas nodokļu iekasētājam LV būs "patīkams nosacījums" nodokļu aprēķinam darba devējam par darba ņēmēja darbā pavadītajām stundām.
Polija šodien "redz to baļķi savā acī"! Tikko viņu nodokļu inspektori sapratīs, no kurienes nāk nauda, tā ieviesīs minimālo arī pie sevis.
P.S. Bēgļu atbalstam valsts budžetam ir jātiek pie naudas! Un Angela Merkel ir ļoti cilvēcīga, īpaši patreiz ...
Edgars, 13.marts 2016 13:51
Labdien!
Jautājums par apmācībām rīkoties ar tahogrāfu.
Kur konkrēti ir noteikts ka apliecinājums var būt krievu valodā?
Kur vispār ir noteikts ka jāsaņem sertifikāts vai kāds cits dokuments rakstveida formā? Vai varat dot norādi uz konkrētiem normatīvajiem aktiem, neskaitot regulu, kur ar šiem noteikumiem varētu sīkāk iepazīties? No Jūsu sniegtās informācijas portālā lvportals.lv ir saprotams, ka ir jāiziet kādi īpaši kursi kādā īpašā iestādē.
Ēriks Griģis:

Informāciju saņēmu no Vācijas policijas, ko un kā viņi gatavojas kontrolēt saistībā ar regulas stāšanos spēkā no 02.03.2016.
Patreiz BAG nav aktīvs (šobrīd, piem., viens busiks atrodas pie Platting-West zem A92 pārvada), neviens autovadītājs no LV nav sodīts, tāpēc īpašus kursus, kas balstīti uz sodīšanas pieredzi Vācijā, īpašā iestādē nepiedāvāju!
Partnerfirmās Šveicē un Vācijā apmācībās apliecinājuma saņemšanai var piedalīties, veidojot tam grupas uz vietām.
LV, visticamāk, apmācības varētu aktivizēties pēc pirmo nosodīto Vācijas (Francijas, Polijas) teritorijā atgriešanās vai pēc policijas aktivitātēm šajā sakarā autovadītāju kontrolēs LV teritorijā.
Apmācības notiks šādi:
1) pārvadātājs pasūta saviem šoferiem apmācības, vienojas par apmācāmo grupām, laikiem un skaitu tajās, vietu vai valsti, kurā notiks apmācības, noslēdz līgumu, saņem rēķinu un samaksā;
2) pirms apmācībām pārvadātājs (transportlīdzekļa īpašnieks) atsūta datu failu par katru autovadītāju analīzei;
3) pēc analīzes datiem tiek sagatavotas apmācības, kas notiek atbilstoši noslēgtam līgumam;
3) apmācību dalībnieki saņem darba devēja (mācību iestādes) apliecinājumu vācu, ja nepieciešams, arī latviešu, poļu, franču, angļu, čehu, zviedru un krievu valodās, ja par to puses ir vienojušās.

P.S. Vācija un neliels ieskats ar prasībām autovadītājiem saistītās lekcijās, ko gatavoju un izmantoju profesionālo autovadītāju apmācībās:
03.2016. - iepriekšēja (attālināta) autovadītāju darba un atpūtas laiku kontrole (jau pirms gada to sāka izmēģināt Šveicē);
03.2016. - autovadītāju stundas apmaksas nosacījumu esamības un minimālās stundas likmes (paaugstinātās) pārbaude (paredzēta kopā ar VID);
27.03.2016. - pāreja uz vasaras laiku notiks 27. martā plkst.03:00 (naktī no sestdienas uz svētdienu), pulksteņa rādītājus pagriežot par vienu stundu uz priekšu, tāpat arī tahogrāfos jāuzstāda atbilstošs vietējais laiks;
01.2017. - autovadītāju zināšanu pārbaude par tehniskā stāvokļa transportlīdzeklim un kravai kontroli ceļā;
02.03.2019. - autovadītāju apmācības un zināšanu pārbaude darbā ar inteliģento tahogrāfu.
02.03.2034. - transportlīdzekļus, kas citā valstī veiks pārvadājumus (kabotāžas pārvad.) un izgatavoti līdz šim datumam, paredzēts aprīkot ar inteliģentām kontroles (tahogrāfu) sistēmām.
Maris, 12.marts 2016 0:49
Mitsubishi Pajero 2,8l 1998g. Vai var nonemtam spara ratam pagriezt lielo zobratu par 45 gradiem? Viena no diviem bendiksa saskares punktiem liels izdilums.
Ēriks Griģis:

Jautājiet to remontservisam, t.67 300 120
arnolds, 10.marts 2016 20:59
Labvakar. Cela zīmju kombinācija 519 un 521 uz viena staba. Ar kādu maksimālo ātrumu brauksim?
Ēriks Griģis:

Līdz 50 km/h
Intars, 9.marts 2016 17:37
Labdien,
Vēlējos uzzinat vai Liepājā ir kada vieta vai serviss kur var uzlīmēt karbon plēvi bmw 318 coupe uz jumta un kadas cenas
Ēriks Griģis:

Es neesmu no Liepājas!
Registrators, 9.marts 2016 14:01
Vai varat lūdzu kādu rietumvalstu piemēru, kad videoreģistratoru policija ņem vērā un soda nofilmēto vadītāju? Paldies iepriekš!
Ēriks Griģis:

Beļģijā par agresīvu braukšanu 09.03.2016. tiesnesis piesprieda cietumsodu autovadītājam, par pierādījumu izmantojot reģistratora video:
deredactie.be/cm/vrtnieuws.deuts...
Juris, 9.marts 2016 13:51
Labdien!

2.22. pasažieru sabiedriskais transportlīdzeklis – autobuss, trolejbuss vai tramvajs, kas brauc pa noteiktu maršrutu. (vecajā redakcijā bija teikts, ka šis termins attiecas arī uz maršruta taksometriem).
92. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus.

Jautājums: Vai maršruta taksometrs vairs nevar braukt pa pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem paredzēto joslu?
Ēriks Griģis:

Maršruta taksometru jēdziens nav tiesību aktos noteikts, ir tikai taksometrs!
Taksometrs ir vieglais taksometrs, neatkarīgi vai viņš brauc pa noteiktu maršrutu vai bez tā
likumi.lv/doc.php?id=249996
Arī stāvvieta taksometriem ir noteikta:
CSN 276.38. 543. zīme "Vieglo taksometru stāvvieta", nevis izdalīta tiem taksometriem, kas brauc pa noteiktu maršrutu vai bez tā!
Un 326. zīmes darbības zonā ir izņēmumi tikai taksometriem!
CSN 266. 326. zīmes darbības zonā atļauta:
266.1. pasažieru iekāpšana taksometros – vieglajos automobiļos – vai izkāpšana no tiem;
266.2. taksometru – vieglo automobiļu – ar ieslēgtu skaitītāju apstāšanās, taksometra vadītājam paliekot transportlīdzeklī.

Atbilde.
Ja autobuss brauc pa noteiktu maršrutu un veic pasažieru regulāros pārvadājumus, tad tas ir pasažieru sabiedriskais transportlīdzeklis, neatkarīgi no tā, kā tas ir apzīmēts!
likumi.lv/doc.php?id=159858
Igors, 8.marts 2016 19:29
Sveiki velreiz par Opeli vectru,tur jau tā lieta kad slēgts viņš ir 3jos servisos un viss uzrādās ok!
Ēriks Griģis:

Jau uzrakstīju, kas jāpārbauda dažādos režīmos un jāizdrukā rezultāti spriegumos, darbību pārtraukumos! Uzmanību pievērs relejam, īpaši, ja ir aukstais lodējums! Un cauruļvadus apskati - piestiprinājumus, iespējamās vietas plaisām. Iespējams, kāda kļūda izlec! Vai karterī eļļas līmenis nepaaugstinās?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti