Igors, 8.marts 2016 19:00
Sveiki,
Man ir Opel vectra gts 2004 gada 2.2 diesel,problēma ir tāda ka neviens serviss nevar viņu atrast!No rīta startējās uz pirmo jo iedegās kvēlsvece,silta arī,bet tiko atstāju viņu uz 30min tad ir viss ilgi ir jāstartē!Man elektriķis uztaisīja kvēlsveces pogu lai nemocos,bet tas nav risinājums ceru uz jūsu palīdzību!
Ēriks Griģis:
Opel servisā pie datora jāpieslēdz un jāpārbauda, kas uzrāda kļūdu iedarbinot un braucot - pašas kvēlsveces, relejs, kvēpu filtra devējs, pats filtrs vai cits devējs, kas saistīts ar kādu no iepriekšējiem.
Ieva, 8.marts 2016 12:14
Labdien! Šobrīd aktīvi apgūstu CSN un esmu neizpratnē. Kāds ir ātrums iebraucot aiz ceļa zīmes - uz balta fona apdzīvotas vietas sākums (nr. 555)? CSDD eksāmenā tas ir 90 km/h.
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:
CSN 276.50. 555. zīme "Apdzīvotas vietas sākums". Vieta pilsētā vai ciemā, no kuras ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību apdzīvotās vietās;
CSN 101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h
P.S. Ja vien aiz 555.zīmes nav uzstādīta zīme, kas nosaka citu maksimālo braukšanas ātrumu!
Petrus, 5.marts 2016 13:37
Man ir 2012.g.salonā pirkts Golf Plus.Nobraukums-44000 km. 1,4 l benzīns, DSG. TA neizgāju, jo CO-1,127, HC-111,Lambda-0,961. Neviena bojājuma kontrollampa nedeg. Servisā kādas 3 stundas mocījās, bet neko neatrada ar datora programmas palīdzību.
Kur jūs varētu ieteikt griezties pēc palīdzības ?
Ēriks Griģis:
Atkārtot mērījumu servisā un salīdzināt to ar TA mērījuma rezultātiem. Ja rezultāti būs atšķirīgi, tad iemesls atklāsies!
Žanis, 4.marts 2016 16:35
Par instroktoru nevar kļūt ar pamatenes izglītību. Videne instroktoram jāpabeidz. Bet, ja ir vidējā, tad var?
Ēriks Griģis:
Nē, bez vidējās par instruktoru nevar mācīties!
MK noteikumi vēl šobrīd pieļauj uzsākt mācības instruktoru pretendentu grupā ar vidējo izglītību.
Paredzēts, ka drīzumā tam vajadzēs augstāko.
Par instruktoru, 3.marts 2016 13:31
Labdien! Vai varu kļūt par instroktoru ar vidējo izglītību? Dzirdēju, ka varēs tikai ar augstāko, paldies.
Ēriks Griģis:
Jā, vēl varat iestāties praktiskās braukšanas instruktoru apmācības grupā ar vidējo izglītību!
Lūdzu, zvaniet pa norādīto tālruni CSDD mājas lapā, ja vēlaties pieteikties mācībām:
csdd.lv/lat/vad_kva/csn_pasniedz...
Zigurds, 3.marts 2016 8:07
Labdien, Ērik!
Strādāju mācību iestādē par transporta pārraugu un ar tai piederošu pasažieru autobusu regulāri vedu audzēkņus uz dažāda veida aktivitātēm (izstādes, semināri, mācību ekskursijas, sporta sacensības u.t.t.). Citiem mērķiem transporta līdzeklis netiek izmantots. Sakiet, lūdzu, vai manā gadījumā pie vējstikla jābūt uzrakstam "NORĪKOJUMĀ"? Jau iepriekš pateicos par atbildi.
Ēriks Griģis:
CSN ir norāde tikai par pazīšanas zīmi "Bērnu grupa":
CSN 233. Pārvadājot bērnu grupas, autobusa priekšpusē un aizmugurē jābūt piestiprinātai dzeltenai kvadrātveida pazīšanas zīmei (malas garums no 250 līdz 300 mm) ar sarkanu apmali (apmales platums – 1/10 no malas garuma) un 121. ceļa zīmes simbolu melnā krāsā (3. pielikuma 2. punkts).
Ja autobuss ir Šveices dāvinājums, tad audzēkņus drīkst vest tikai uz/no skolas, atbilstoši šim noslēgtajam starpvalstu līgumam.
Janis, 2.marts 2016 23:36
Ar kravas businu Vacija izvadajam no LV sanemtos sutijumus > partiku, konservus, kupinajumus saviem klientiem 100km, retu reizi 200km attalumaa. Iznak parpakot un kautko izdalit ar piekabi. Vai pietiek ar dienas laika grafiku sastadisanu (Tageskontrollblätter)vai vajag tachografu. Liels paldies jau par atbildi.
Ēriks Griģis:
Atbilstoši vecajai tahogrāfu regulai EK 3821/85, kas bija spēkā līdz 01.03.2016, un jaunajai ES 165/2014 regulai, kas ir spēkā no 02.03.2016., kravu pārvadāšanai ar transportlīdzekli vai tā sastāvu, kura pilna masa pārsniedz 3,5t, automobilis ir jāaprīko ar digitālo tahogrāfu.
Vācijā kravu pārvadājumos ar kravas transportlīdzekli no 2,8 līdz 3,5 PMt tā vadītājam ir pienākums reģistrēt savus darba un atpūtas laikus (FPersV §1 Absatz 6) ikdienas darbu reģistra kontrollapā (Tageskontrollblatt).
Ja automobilis jau ir aprīkots ar tahogrāfu, tad darba un atpūtas laiku uzskaitei obligāti jāizmanto tahogrāfs! Darba uzskaites kontrollapas tad lietot vairs nedrīkst!
kārlis, 1.marts 2016 23:20
Labdien! Kā tur īsti ir ar busiem virs 2,8 t. Vācijā? Cik sapratu no ATD informācijas,ja man ir kravas buss un es vedu savas personīgās mantas,tad man nav jāuzskaita savs darba un atpūtas laiks.Te kaut kur Jūs rakstījāt,ka vajag,neatkarīgi no īpašuma formas.Ja nav jāuzskaita,vai es varu vilkt arī piekabi,ja tiesības atļauj,neievērojot darba un atpūtas laikus?Paldies
Ēriks Griģis:
Vācijā kravas automobilim ar piekabi virs 2,7 PMt, manuprāt, vajadzēs zīmēt darba un atpūtas laika grafiku katrai dienai, kā to nosaka Vācijas FPersVO, kaut ir izņēmums pēc 3.panta "b" līdz "i" EK 561/2006 minētajos gadījumos.
Jūsu gadījums līdz šodienas 24:00 bija:
h) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām ar maksimālo pieļaujamo masu, kas nepārsniedz 7,5 tonnas, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem kravu pārvadājumiem;
toties jaunajā ES 165/2014 regulā, kas pilnībā sāk darboties rīt, 02.03.2016., šie neattiecināmie gadījuma punkti ir pazuduši...!
P.S.
No tiem šoferiem, kas man ziņoja par BAG un policijas kravu un pasažieru pārvadājumu kontrolēm Vācijā līdz šim, uzzināju, ka pēdējās februāra dienās tās nav redzētas.
Iemesls varētu būt mācības, lai no rītdienas varētu sākt riktīgi kontrolēt transportlīdzekļus, noplicinātā Vācijas budžeta papildināšanai!
Kārlis, 1.marts 2016 16:21
Sveiks Ērik, vēlējos uzzināt kad ir nākamā grupa uz 95. Koda periodiskajām apmācībām, vēl vēlētos precizēt lekciju cenu
Ēriks Griģis:
Lūdzu, tālruņa numuru atsūti!
Juris, 29.februāris 2016 20:49
Vai pastāv Techniskās apskates veikšanas metodikas? Attiecībā uz bremžu sistēmas parbaudi! Nepaveicās, vai inspektora kļūda? Vairākām automašīnām, dažu gadu laikā, tika izspiests ABS bloks līdz šķidruma tecēšanai, kas pats par sevi ir grūti iedomajams fakts. Cik noprotu, uz bremžu pedāli, sistēmas izmēģinājumu, vai kontroles laikā ir pielietojams spēks 50-70kg/f. Kāda bremžu pārbaudes metodika tiek pielietota Latvijā un uz kādiem ANO EEK Notiekumiem Nr... tā ir balstīta? A vai brīva masas un spēka pielietošana līdz rezultāta sasniegšanai...?
Andris, 28.februāris 2016 11:55
Kur var atrast alfa romeo 159 parkingu sensoru shēmu?
Digi taho, 27.februāris 2016 12:03
Kur tas par tām digitālā tahografa apmācībām ir rakstīts? Paldies
Ēriks Griģis:
No ES 165/2014 regulas 33.panta 1.punkta 1. daļas:
Transporta uzņēmumu atbildība
1. Transporta uzņēmumi ir atbildīgi par to, lai nodrošinātu, ka to transportlīdzekļu vadītāji ir atbilstoši apmācīti un instruēti attiecībā uz digitālo vai analogo tahogrāfu pareizu darbību, tie veic regulāras pārbaudes, lai pārliecinātos, ka to transportlīdzekļu vadītāji tahogrāfus izmanto pareizi, un tie ne tiešā, ne netiešā veidā nemudina transportlīdzekļu vadītājus uz tahogrāfu ļaunprātīgu izmantošanu.
Vāciskā versija:
WICHTIGE ÄNDERUNGEN IM UMGANG MIT DEM DIGITALEN TACHOGRAFEN
Mit der Verordnung (EU) Nr. 165/2014 treten wichtige Änderungen ab 02.03.2016 in Kraft, die die EG-Kontrollgeräte betreffen.
Die wichtigste Neuerung mit Geltung ab 2. März 2016 findet sich in Artikel 33 Absatz 1 Satz 1 („Verantwortlichkeit des Verkehrsunternehmens“):
„(1) Das Verkehrsunternehmen hat verantwortlich dafür zu sorgen, dass seine Fahrer hinsichtlich des ordnungsgemäßen Funktionierens des Fahrtenschreibers angemessen geschult und unterwiesen werden, unabhängig davon, ob dieser digital oder analog ist; es führt regelmäßige Überprüfungen durch, um sicherzustellen, dass seine Fahrer den Fahrtenschreiber ordnungsgemäß verwenden, und gibt seinen Fahrern keinerlei direkte oder indirekte Anreize, die zu einem Missbrauch des Fahrtenschreibers anregen könnten.“
Falls nicht nachgewiesen werden kann, dass die Fahrer geschult und unterwiesen worden sind, haftet das Verkehrsunternehmen uneingeschränkt für Verstöße der Fahrer (vgl. Artikel 33 Absatz 3 VO 165/2014).
Wichtig ist somit eine vom Fahrpersonal unterschriebene Bestätigung zu den vorgenommenen Unterweisungsinhalten, welche in die Personalakte übernommen wird. Auch bislang besteht die Verpflichtung von Unternehmen und Fahrern zur ordnungsgemäßen Benutzung des Kontrollgeräts (Artikel 10 VO (EG) Nr. 561/2006 i. V. m. Artikel 13 VO (EWG) Nr. 3821/1985).
Neu ist, dass die Unterweisungsverpflichtung explizit im Gesetzestext formuliert worden ist.
Inga, 27.februāris 2016 1:09
Labvakar, es mācījos kādreiz 2010. gadā pie Jums csn pasniedzēju un instruktoru grupā, pasniedzēja apliecību saņēmu, bet līdz instruktora apliecības netiku, jo nebija iespējas turpināt mācīties, kādas 14-15 braukšanas apmācības stundas pabraukāju kopā ar instruktoru un tālāk pabeidzu šo lietu. Tagad gribu nokārtot šo lietu līdz galam, bet nezinu ko darīt, un no kā jāsāk, dzirdēju par jaunajam prasībām csn pasniedzēju un instruktoru apmācībā, tādam ka pirms kursu braukšanas un teorētiska eksāmena nokārtošanas CSDD, bet it ka es ne no jauna mācos, jau samainīju pasniedzēja apliecību uz jaunu. Kā tad īsti ir, vai man jāsāk visu no jauna, t.i. kārtot pirms kursu eksāmenus CSDD, mācīties atkal pie Jums jaunajā grupā, jāraksta atkal kursa darbs, vai var turpināt braukšanu ar instruktoru? Liels paldies par uzmanību!!!
Ēriks Griģis:
Jums ir jāturpina braukšanas nodarbības un jāgatavojas eksāmenam!
Valdis, 25.februāris 2016 19:14
Labdien, sakiet, vai ir kādas izmaiņas darba un atpūtas laiku kontrolē. Dzirdēju, ka jaunumi būs spēkā ar martu. Paldies
Ēriks Griģis:
Sākot ar 02.03.2016., pilnībā stājoties spēkā regulai ES 165/2014, papildinot likumu par ekipāžas darba laiku Vācijā, par profesionālo autovadītāju pārkāpumiem tiesiski pamatoti piemēros sodus līdz jau agrāk noteiktiem maksimālajiem sodiem šoferim, automobiļa īpašniekam, pārvadātājam, par pārvadājumu atbildīgajai personai (padomniekam).
Kontroles institūcijas Vācijā papildus pievērsīs uzmanību:
1) vadītāju apmācībai darbam ar digitālo tahogrāfu, tāpat arī darba un atpūtas laiku uzskaiti kravas transportlīdzekļiem no 2,8 līdz 3,5 PM tonnām, kurus Latvijā vada šoferis ar B kategoriju un darba laikus EK 561/2006 regulā noteiktā kārtībā neuzskaita;
2) ADR kravas nostiprināšanai pēc EN 12195 Standartu prasībām;
3) lai autovadītājam darba devējs nemaksātu algu vai premiālas piemaksas par nobrauktajiem kilometriem;
4) sākot ar 2017. gadu - transportlīdzekļu kontrolei ceļu satiksmē un autovadītāju apmācībai pārbaudīt kravu, transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un uzskaitīt šos laikus savā darba un atpūtas laiku reģistrā.
P.S.
Uzņēmumus autovadītāju apmācībām, kuri brauc pa Vācijas ceļiem, piesakot savus šoferus mācīties, lūdzu, katram sagatavot digitālā tahogrāfa elektronisku datu failu no vadītāja kartes darba un atpūtas laiku analīzei.
Renārs, 25.februāris 2016 17:41
Labdien , sāku braukt autosprintā pa slēgtu trasi ,gribu iegādāties līdzekli ar ko pārvest savu sporta auto,Auto ir bez apskates.Jābrauc pa koplietošanas ceļiem. Citi dalībnieki ir uzbūvējuši iekārtu kas, sastāv no , dīseles un viena tilta ar riteņiem, kuru piekabina pie auto uz āķa un uz to uzbrauc sporta auto priekšējos riteņus, piestiprina ar ''štropēm'' un brauc, sporta auto aizmugures riteņi ripo līdzi pa ceļu.Kas tas ir ,vai tādu var taisīt pats ,vai tā var vilkt ,it kā cietā sakabe, vai auto bez apskates vispār tā var vilkt , CSDD neoficiāli teica ka tā nav piekabe un nav jāreģistrē, bet ceļu policija runās oficiāli un negribas to dzirdēt ,tāpēc vaicāju Jums.
Ēriks Griģis:
Vai ar cieto, vai bez tās,- ja notiek automobiļa vilkšana, vajag reģistrāciju, TA un OCTA!
Prasības tādas pat, kā piekabei/puspiekabei!
Juri, 23.februāris 2016 0:01
Skolotājs labdien!Uz v/n knapi saredzami cipari.Jāmaina numuri,vai ar pašspēkiem piezīmēt?Paldies par Jūsu laiku.
Aigars, 22.februāris 2016 21:00
Labdien Ērik! CSN īss apraksts.Neapdzīvota vieta-lauku ceļš-klāts ar leduBraucot virsū uz kalna ar ātrumu ne lielāku par 40 km/h.Uzbraucot kalna virsotnē ieraugu,ka auto greiders brauc atpakaļgaitā uz kalna pretēji braukšanas virzienam, līdz ar to notika sadursme. Ceļu policija mani padara par vainīgu - es esot pārkāpis 99 punktu.
Vai greidera vadītājam ir atļauts braukt nepārredzamā vietā pret kalnu?
Ēriks Griģis:
Pareizi pēc noteikumiem!
CSN 99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).
Bet viņam:
CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība. Aizliegts braukt atpakaļgaitā pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi.
Tev ir tiesības pēc likuma uzskatīt, ka nepārredzamā ceļa posmā atpakaļgaitā Tev pretī neviens nebrauks!
CSL (4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Viņš pēc likuma nedrīkstēja bez citas personas palīdzības braukt atpakaļ pie ierobežotas redzamības, jo radīja bīstamu un satiksmi traucējošu situāciju, kā rezultātā nodarīja zaudējumus!
CSL (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
Didzis, 22.februāris 2016 19:02
Sveicinati. Ceru ka kads spes man palidzet.
Mana problema tada ka jamaina karba (nissan almera 2005 gada 1.5l 72kw) , bet nevaru atrast karbu no tada modelja, vai ir kadas citu auto karbas, kas ari der?
Ēriks Griģis:
NISSAN lietotās rezerves daļas t.26933333
e-pasts: lietotas(at)skaj.lv
Jānis, 18.februāris 2016 19:45
tricikls un kvadricikls — attiecīgi trīsriteņu vai četrriteņu mehāniskais transportlīdzeklis ar simetriski izvietotiem riteņiem, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 45 kilometrus stundā vai kuram ir iekšdedzes motors ar 50 kubikcentimetru vai lielāku darba tilpumu [kvadricikla pašmasa nepārsniedz 400 kilogramus (550 kilogramus, ja tas paredzēts kravu pārvadāšanai) un jauda — 15 kilovatus];
Kas tad ir piemēram kvadracikls ar 25 kilovatu jaudu?
Ēriks Griģis:
Pēc izgatavotāja noteiktā, piem., A kategorijas traktors vai B kategorijas automobilis.
par inspektoriem, 16.februāris 2016 22:14
Interesantu tēmu aizskārāt. Noteikumi par prasībām transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas inspektoriem (likumi.lv/...), punkts 3.5, 4.5 Interesanti, ka noteikumi nosaka obligātu vidējo profesionālo izglītību, bet csdd aicina darbā ar 2.līmeņa augstāko.
Par instruktoriem. Nav noslēpums, ka daudzi neliek uz jumta izgaismotus plafonus, bet iztiek ar uzlīmēm stiklā. Te nu rodas jautājums, kā ar dublējošām ierīcēm ir izieta apskate, jo to nevar iziet bez plafona uz jumta un bez trešā spogulīša. Varbūt instruktors vienkārši naudas optimizācijas nolūkā skati iet 1x gadā(nepārreģistrē auto pārbūvi) un garažā pedāļus izņem. Vai noslēpj, uz pedāļiem uzmetot veco pufaiku. Ir jau labi, ka instruktors zin kvadrātvienādojumus un mehāniku 8.klases līmenī, bet viņam tas ir jāpasniedz kursantam. Ja stāstīs kursantam(-ei) un kursants nesapratīs, tad gluži vienkārši viņš aizies pie tāda instruktora, kas to nestāstīs. Tas prasa laiku un kursanta naudu. Labāk ir mācīties tur, kur neprasa neko lieku, pretējā gadījumā tu esi slikts, jo tērē kursanta naudu.
Ēriks Griģis:
Es arī pie it kā šīm divām atšķirīgajām prasībām "paklupu"!
Bet instruktoriem iemācu pasniegt to neizprasto mehāniku tik bērnišķīgi vienkārši, ka vienīgie šķēršļi te vai gandrīz visiem pretendentiem ir reizrēķina, ābola dalīšanas uz pusēm, saskaitīšanas ar vienu nezināmo, kāpināšanas kvadrātā darbības un savas skolas nosaukuma, direktora vai matemātikas skolotāja vārda pēkšņa "aizmiršana"!
Vai šādā situācijā autoskolas mācībspēku pretendentu zināšanas uzlabos augstākā izglītība, ja ir arī bakalauri (sauksim to par prasību izglītībai autoskolas pasniedzēja pretendentam) kam grūtības rēķināt matemātikā 5. klases uzdevumus par kustību!
Uztraucos par nākotnes vīziju, ka tie zinātkārie vidusskolnieki, kas būs nokārtojuši fizikā valsts eksāmenu, nonāks autoskolā pie pasniedzēja, kas zinās tikai savu un neko lieku!
Kolēģi zināja teikt, ka tādu skolnieku nav un, visticamāk, arī nebūs!
Tāpēc jau autoskolās neprasa neko lieku, lai mācās paši ...!