Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Edgars, 13.marts 2016 17:44
Liels paldies par informāciju! Šādi kursi viennozīmīgi ir nepieciešami un derīgi, iespējams, ja būs tāda iespēja arī pats uz šiem kursiem pieteikšos. Neizpratne radās pēc tālbraucēju forumā, tāpat šoferu aprindās kopumā, saceltās ažiotāžas šajā jautājumā. Instruktāžas un apmācības, kas tiek rosinātas pēc privātas iniciatīvas, viennozīmīgi ir tikai pozitīvi vērtējamas.
Tā kā esat profesionālis šajā jomā, kā arī Jums ir zināšanas Vācijas tiesību jautājumos, vēlējos pajautāt kā tur tagad īsti ir ar Vācijas minimālo algu likumu, kas nosaka, ka ja veicat kabotāžu Vācijas teritorijā vai vedat kravu no/uz Vāciju par laiku ko strādājat/vadāt tr.līdz ir jāmaksā Vācijas minimālā alga 8.50/stundā bruto. Vai ir pieņemts kāds lēmums Eiropas līmenī un šis likums atcelts? Vai tomēr vēl jo projām ir jāmaksā atbilstoši Vācijas likumam? Polija ļoti aktīvi iesaistījusies jautājuma risināšanā un piekrītu Polijas viedoklim, ka Vāciešu likums ir pretējs ES regulām.
jautājuma analīze angļu valodā tlp.org.pl/wp-content/uploads/20...
Un vēstula Merkeles kundzei tlp.org.pl/wp-content/uploads/20...
Ēriks Griģis:

Tikko pierakstīju aktivitātes tuvākajā nākotnē, kas saistītas ar LV.
Katra valsts var pastiprināt ES tiesību aktu regulējumus!
Vācieši šo savu likumu var ietvert starpvalstu nolīgumā ar LV un uzticēt to risināt nodokļu institūcijai - cik stundas (būs 8,80 eiro/h) nobrauktas pa Vācijas teritoriju, tik jābūt samaksātiem nodokļos LV (to ietādi sauc VID un, manuprāt, tas jau notiek).
Protams, ka maksāt autovadītājam (Vācijā braucošajam) par nobrauktiem kilometriem vairs nedrīkstēs, kas nodokļu iekasētājam LV būs "patīkams nosacījums" nodokļu aprēķinam darba devējam par darba ņēmēja darbā pavadītajām stundām.
Polija šodien "redz to baļķi savā acī"! Tikko viņu nodokļu inspektori sapratīs, no kurienes nāk nauda, tā ieviesīs minimālo arī pie sevis.
P.S. Bēgļu atbalstam valsts budžetam ir jātiek pie naudas! Un Angela Merkel ir ļoti cilvēcīga, īpaši patreiz ...
Edgars, 13.marts 2016 13:51
Labdien!
Jautājums par apmācībām rīkoties ar tahogrāfu.
Kur konkrēti ir noteikts ka apliecinājums var būt krievu valodā?
Kur vispār ir noteikts ka jāsaņem sertifikāts vai kāds cits dokuments rakstveida formā? Vai varat dot norādi uz konkrētiem normatīvajiem aktiem, neskaitot regulu, kur ar šiem noteikumiem varētu sīkāk iepazīties? No Jūsu sniegtās informācijas portālā lvportals.lv ir saprotams, ka ir jāiziet kādi īpaši kursi kādā īpašā iestādē.
Ēriks Griģis:

Informāciju saņēmu no Vācijas policijas, ko un kā viņi gatavojas kontrolēt saistībā ar regulas stāšanos spēkā no 02.03.2016.
Patreiz BAG nav aktīvs (šobrīd, piem., viens busiks atrodas pie Platting-West zem A92 pārvada), neviens autovadītājs no LV nav sodīts, tāpēc īpašus kursus, kas balstīti uz sodīšanas pieredzi Vācijā, īpašā iestādē nepiedāvāju!
Partnerfirmās Šveicē un Vācijā apmācībās apliecinājuma saņemšanai var piedalīties, veidojot tam grupas uz vietām.
LV, visticamāk, apmācības varētu aktivizēties pēc pirmo nosodīto Vācijas (Francijas, Polijas) teritorijā atgriešanās vai pēc policijas aktivitātēm šajā sakarā autovadītāju kontrolēs LV teritorijā.
Apmācības notiks šādi:
1) pārvadātājs pasūta saviem šoferiem apmācības, vienojas par apmācāmo grupām, laikiem un skaitu tajās, vietu vai valsti, kurā notiks apmācības, noslēdz līgumu, saņem rēķinu un samaksā;
2) pirms apmācībām pārvadātājs (transportlīdzekļa īpašnieks) atsūta datu failu par katru autovadītāju analīzei;
3) pēc analīzes datiem tiek sagatavotas apmācības, kas notiek atbilstoši noslēgtam līgumam;
3) apmācību dalībnieki saņem darba devēja (mācību iestādes) apliecinājumu vācu, ja nepieciešams, arī latviešu, poļu, franču, angļu, čehu, zviedru un krievu valodās, ja par to puses ir vienojušās.

P.S. Vācija un neliels ieskats ar prasībām autovadītājiem saistītās lekcijās, ko gatavoju un izmantoju profesionālo autovadītāju apmācībās:
03.2016. - iepriekšēja (attālināta) autovadītāju darba un atpūtas laiku kontrole (jau pirms gada to sāka izmēģināt Šveicē);
03.2016. - autovadītāju stundas apmaksas nosacījumu esamības un minimālās stundas likmes (paaugstinātās) pārbaude (paredzēta kopā ar VID);
27.03.2016. - pāreja uz vasaras laiku notiks 27. martā plkst.03:00 (naktī no sestdienas uz svētdienu), pulksteņa rādītājus pagriežot par vienu stundu uz priekšu, tāpat arī tahogrāfos jāuzstāda atbilstošs vietējais laiks;
01.2017. - autovadītāju zināšanu pārbaude par tehniskā stāvokļa transportlīdzeklim un kravai kontroli ceļā;
02.03.2019. - autovadītāju apmācības un zināšanu pārbaude darbā ar inteliģento tahogrāfu.
02.03.2034. - transportlīdzekļus, kas citā valstī veiks pārvadājumus (kabotāžas pārvad.) un izgatavoti līdz šim datumam, paredzēts aprīkot ar inteliģentām kontroles (tahogrāfu) sistēmām.
Maris, 12.marts 2016 0:49
Mitsubishi Pajero 2,8l 1998g. Vai var nonemtam spara ratam pagriezt lielo zobratu par 45 gradiem? Viena no diviem bendiksa saskares punktiem liels izdilums.
Ēriks Griģis:

Jautājiet to remontservisam, t.67 300 120
arnolds, 10.marts 2016 20:59
Labvakar. Cela zīmju kombinācija 519 un 521 uz viena staba. Ar kādu maksimālo ātrumu brauksim?
Ēriks Griģis:

Līdz 50 km/h
Intars, 9.marts 2016 17:37
Labdien,
Vēlējos uzzinat vai Liepājā ir kada vieta vai serviss kur var uzlīmēt karbon plēvi bmw 318 coupe uz jumta un kadas cenas
Ēriks Griģis:

Es neesmu no Liepājas!
Registrators, 9.marts 2016 14:01
Vai varat lūdzu kādu rietumvalstu piemēru, kad videoreģistratoru policija ņem vērā un soda nofilmēto vadītāju? Paldies iepriekš!
Ēriks Griģis:

Beļģijā par agresīvu braukšanu 09.03.2016. tiesnesis piesprieda cietumsodu autovadītājam, par pierādījumu izmantojot reģistratora video:
deredactie.be/cm/vrtnieuws.deuts...
Juris, 9.marts 2016 13:51
Labdien!

2.22. pasažieru sabiedriskais transportlīdzeklis – autobuss, trolejbuss vai tramvajs, kas brauc pa noteiktu maršrutu. (vecajā redakcijā bija teikts, ka šis termins attiecas arī uz maršruta taksometriem).
92. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus.

Jautājums: Vai maršruta taksometrs vairs nevar braukt pa pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem paredzēto joslu?
Ēriks Griģis:

Maršruta taksometru jēdziens nav tiesību aktos noteikts, ir tikai taksometrs!
Taksometrs ir vieglais taksometrs, neatkarīgi vai viņš brauc pa noteiktu maršrutu vai bez tā
likumi.lv/doc.php?id=249996
Arī stāvvieta taksometriem ir noteikta:
CSN 276.38. 543. zīme "Vieglo taksometru stāvvieta", nevis izdalīta tiem taksometriem, kas brauc pa noteiktu maršrutu vai bez tā!
Un 326. zīmes darbības zonā ir izņēmumi tikai taksometriem!
CSN 266. 326. zīmes darbības zonā atļauta:
266.1. pasažieru iekāpšana taksometros – vieglajos automobiļos – vai izkāpšana no tiem;
266.2. taksometru – vieglo automobiļu – ar ieslēgtu skaitītāju apstāšanās, taksometra vadītājam paliekot transportlīdzeklī.

Atbilde.
Ja autobuss brauc pa noteiktu maršrutu un veic pasažieru regulāros pārvadājumus, tad tas ir pasažieru sabiedriskais transportlīdzeklis, neatkarīgi no tā, kā tas ir apzīmēts!
likumi.lv/doc.php?id=159858
Igors, 8.marts 2016 19:29
Sveiki velreiz par Opeli vectru,tur jau tā lieta kad slēgts viņš ir 3jos servisos un viss uzrādās ok!
Ēriks Griģis:

Jau uzrakstīju, kas jāpārbauda dažādos režīmos un jāizdrukā rezultāti spriegumos, darbību pārtraukumos! Uzmanību pievērs relejam, īpaši, ja ir aukstais lodējums! Un cauruļvadus apskati - piestiprinājumus, iespējamās vietas plaisām. Iespējams, kāda kļūda izlec! Vai karterī eļļas līmenis nepaaugstinās?
Igors, 8.marts 2016 19:00
Sveiki,
Man ir Opel vectra gts 2004 gada 2.2 diesel,problēma ir tāda ka neviens serviss nevar viņu atrast!No rīta startējās uz pirmo jo iedegās kvēlsvece,silta arī,bet tiko atstāju viņu uz 30min tad ir viss ilgi ir jāstartē!Man elektriķis uztaisīja kvēlsveces pogu lai nemocos,bet tas nav risinājums ceru uz jūsu palīdzību!
Ēriks Griģis:

Opel servisā pie datora jāpieslēdz un jāpārbauda, kas uzrāda kļūdu iedarbinot un braucot - pašas kvēlsveces, relejs, kvēpu filtra devējs, pats filtrs vai cits devējs, kas saistīts ar kādu no iepriekšējiem.
Ieva, 8.marts 2016 12:14
Labdien! Šobrīd aktīvi apgūstu CSN un esmu neizpratnē. Kāds ir ātrums iebraucot aiz ceļa zīmes - uz balta fona apdzīvotas vietas sākums (nr. 555)? CSDD eksāmenā tas ir 90 km/h.
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

CSN 276.50. 555. zīme "Apdzīvotas vietas sākums". Vieta pilsētā vai ciemā, no kuras ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību apdzīvotās vietās;

CSN 101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h
P.S. Ja vien aiz 555.zīmes nav uzstādīta zīme, kas nosaka citu maksimālo braukšanas ātrumu!
Petrus, 5.marts 2016 13:37
Man ir 2012.g.salonā pirkts Golf Plus.Nobraukums-44000 km. 1,4 l benzīns, DSG. TA neizgāju, jo CO-1,127, HC-111,Lambda-0,961. Neviena bojājuma kontrollampa nedeg. Servisā kādas 3 stundas mocījās, bet neko neatrada ar datora programmas palīdzību.
Kur jūs varētu ieteikt griezties pēc palīdzības ?
Ēriks Griģis:

Atkārtot mērījumu servisā un salīdzināt to ar TA mērījuma rezultātiem. Ja rezultāti būs atšķirīgi, tad iemesls atklāsies!
Žanis, 4.marts 2016 16:35
Par instroktoru nevar kļūt ar pamatenes izglītību. Videne instroktoram jāpabeidz. Bet, ja ir vidējā, tad var?
Ēriks Griģis:

Nē, bez vidējās par instruktoru nevar mācīties!
MK noteikumi vēl šobrīd pieļauj uzsākt mācības instruktoru pretendentu grupā ar vidējo izglītību.
Paredzēts, ka drīzumā tam vajadzēs augstāko.
Par instruktoru, 3.marts 2016 13:31
Labdien! Vai varu kļūt par instroktoru ar vidējo izglītību? Dzirdēju, ka varēs tikai ar augstāko, paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, vēl varat iestāties praktiskās braukšanas instruktoru apmācības grupā ar vidējo izglītību!
Lūdzu, zvaniet pa norādīto tālruni CSDD mājas lapā, ja vēlaties pieteikties mācībām:
csdd.lv/lat/vad_kva/csn_pasniedz...
Zigurds, 3.marts 2016 8:07
Labdien, Ērik!
Strādāju mācību iestādē par transporta pārraugu un ar tai piederošu pasažieru autobusu regulāri vedu audzēkņus uz dažāda veida aktivitātēm (izstādes, semināri, mācību ekskursijas, sporta sacensības u.t.t.). Citiem mērķiem transporta līdzeklis netiek izmantots. Sakiet, lūdzu, vai manā gadījumā pie vējstikla jābūt uzrakstam "NORĪKOJUMĀ"? Jau iepriekš pateicos par atbildi.
Ēriks Griģis:

CSN ir norāde tikai par pazīšanas zīmi "Bērnu grupa":
CSN 233. Pārvadājot bērnu grupas, autobusa priekšpusē un aizmugurē jābūt piestiprinātai dzeltenai kvadrātveida pazīšanas zīmei (malas garums no 250 līdz 300 mm) ar sarkanu apmali (apmales platums – 1/10 no malas garuma) un 121. ceļa zīmes simbolu melnā krāsā (3. pielikuma 2. punkts).
Ja autobuss ir Šveices dāvinājums, tad audzēkņus drīkst vest tikai uz/no skolas, atbilstoši šim noslēgtajam starpvalstu līgumam.
Janis, 2.marts 2016 23:36
Ar kravas businu Vacija izvadajam no LV sanemtos sutijumus > partiku, konservus, kupinajumus saviem klientiem 100km, retu reizi 200km attalumaa. Iznak parpakot un kautko izdalit ar piekabi. Vai pietiek ar dienas laika grafiku sastadisanu (Tageskontrollblätter)vai vajag tachografu. Liels paldies jau par atbildi.
Ēriks Griģis:

Atbilstoši vecajai tahogrāfu regulai EK 3821/85, kas bija spēkā līdz 01.03.2016, un jaunajai ES 165/2014 regulai, kas ir spēkā no 02.03.2016., kravu pārvadāšanai ar transportlīdzekli vai tā sastāvu, kura pilna masa pārsniedz 3,5t, automobilis ir jāaprīko ar digitālo tahogrāfu.
Vācijā kravu pārvadājumos ar kravas transportlīdzekli no 2,8 līdz 3,5 PMt tā vadītājam ir pienākums reģistrēt savus darba un atpūtas laikus (FPersV §1 Absatz 6) ikdienas darbu reģistra kontrollapā (Tageskontrollblatt).
Ja automobilis jau ir aprīkots ar tahogrāfu, tad darba un atpūtas laiku uzskaitei obligāti jāizmanto tahogrāfs! Darba uzskaites kontrollapas tad lietot vairs nedrīkst!
kārlis, 1.marts 2016 23:20
Labdien! Kā tur īsti ir ar busiem virs 2,8 t. Vācijā? Cik sapratu no ATD informācijas,ja man ir kravas buss un es vedu savas personīgās mantas,tad man nav jāuzskaita savs darba un atpūtas laiks.Te kaut kur Jūs rakstījāt,ka vajag,neatkarīgi no īpašuma formas.Ja nav jāuzskaita,vai es varu vilkt arī piekabi,ja tiesības atļauj,neievērojot darba un atpūtas laikus?Paldies
Ēriks Griģis:

Vācijā kravas automobilim ar piekabi virs 2,7 PMt, manuprāt, vajadzēs zīmēt darba un atpūtas laika grafiku katrai dienai, kā to nosaka Vācijas FPersVO, kaut ir izņēmums pēc 3.panta "b" līdz "i" EK 561/2006 minētajos gadījumos.
Jūsu gadījums līdz šodienas 24:00 bija:
h) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām ar maksimālo pieļaujamo masu, kas nepārsniedz 7,5 tonnas, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem kravu pārvadājumiem;
toties jaunajā ES 165/2014 regulā, kas pilnībā sāk darboties rīt, 02.03.2016., šie neattiecināmie gadījuma punkti ir pazuduši...!

P.S.
No tiem šoferiem, kas man ziņoja par BAG un policijas kravu un pasažieru pārvadājumu kontrolēm Vācijā līdz šim, uzzināju, ka pēdējās februāra dienās tās nav redzētas.
Iemesls varētu būt mācības, lai no rītdienas varētu sākt riktīgi kontrolēt transportlīdzekļus, noplicinātā Vācijas budžeta papildināšanai!
Kārlis, 1.marts 2016 16:21
Sveiks Ērik, vēlējos uzzināt kad ir nākamā grupa uz 95. Koda periodiskajām apmācībām, vēl vēlētos precizēt lekciju cenu
Ēriks Griģis:

Lūdzu, tālruņa numuru atsūti!
Juris, 29.februāris 2016 20:49
Vai pastāv Techniskās apskates veikšanas metodikas? Attiecībā uz bremžu sistēmas parbaudi! Nepaveicās, vai inspektora kļūda? Vairākām automašīnām, dažu gadu laikā, tika izspiests ABS bloks līdz šķidruma tecēšanai, kas pats par sevi ir grūti iedomajams fakts. Cik noprotu, uz bremžu pedāli, sistēmas izmēģinājumu, vai kontroles laikā ir pielietojams spēks 50-70kg/f. Kāda bremžu pārbaudes metodika tiek pielietota Latvijā un uz kādiem ANO EEK Notiekumiem Nr... tā ir balstīta? A vai brīva masas un spēka pielietošana līdz rezultāta sasniegšanai...?
Ēriks Griģis:

Metodika nāk līdzi iekārtai (bremžu stendam), piem.: www.animoltd.lv/automasinu-parba...
Kas ar šo metodiku ir jāpārbauda, nosaka MK 466. noteikumi:
likumi.lv/doc.php?id=88101
Andris, 28.februāris 2016 11:55
Kur var atrast alfa romeo 159 parkingu sensoru shēmu?
Ēriks Griģis:

Pamēģini te:
www.autospares.lv/alfa-romeo-rez...
Digi taho, 27.februāris 2016 12:03
Kur tas par tām digitālā tahografa apmācībām ir rakstīts? Paldies
Ēriks Griģis:

No ES 165/2014 regulas 33.panta 1.punkta 1. daļas:
Transporta uzņēmumu atbildība
1. Transporta uzņēmumi ir atbildīgi par to, lai nodrošinātu, ka to transportlīdzekļu vadītāji ir atbilstoši apmācīti un instruēti attiecībā uz digitālo vai analogo tahogrāfu pareizu darbību, tie veic regulāras pārbaudes, lai pārliecinātos, ka to transportlīdzekļu vadītāji tahogrāfus izmanto pareizi, un tie ne tiešā, ne netiešā veidā nemudina transportlīdzekļu vadītājus uz tahogrāfu ļaunprātīgu izmantošanu.

Vāciskā versija:
WICHTIGE ÄNDERUNGEN IM UMGANG MIT DEM DIGITALEN TACHOGRAFEN
Mit der Verordnung (EU) Nr. 165/2014 treten wichtige Änderungen ab 02.03.2016 in Kraft, die die EG-Kontrollgeräte betreffen.
Die wichtigste Neuerung mit Geltung ab 2. März 2016 findet sich in Artikel 33 Absatz 1 Satz 1 („Verantwortlichkeit des Verkehrsunternehmens“):
„(1) Das Verkehrsunternehmen hat verantwortlich dafür zu sorgen, dass seine Fahrer hinsichtlich des ordnungsgemäßen Funktionierens des Fahrtenschreibers angemessen geschult und unterwiesen werden, unabhängig davon, ob dieser digital oder analog ist; es führt regelmäßige Überprüfungen durch, um sicherzustellen, dass seine Fahrer den Fahrtenschreiber ordnungsgemäß verwenden, und gibt seinen Fahrern keinerlei direkte oder indirekte Anreize, die zu einem Missbrauch des Fahrtenschreibers anregen könnten.“
Falls nicht nachgewiesen werden kann, dass die Fahrer geschult und unterwiesen worden sind, haftet das Verkehrsunternehmen uneingeschränkt für Verstöße der Fahrer (vgl. Artikel 33 Absatz 3 VO 165/2014).
Wichtig ist somit eine vom Fahrpersonal unterschriebene Bestätigung zu den vorgenommenen Unterweisungsinhalten, welche in die Personalakte übernommen wird. Auch bislang besteht die Verpflichtung von Unternehmen und Fahrern zur ordnungsgemäßen Benutzung des Kontrollgeräts (Artikel 10 VO (EG) Nr. 561/2006 i. V. m. Artikel 13 VO (EWG) Nr. 3821/1985).
Neu ist, dass die Unterweisungsverpflichtung explizit im Gesetzestext formuliert worden ist.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti