Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
aigars, 10.februāris 2016 21:20
sveiki
gribeju pajautat kapec man hondai accord 1994 2.0i 16v
degvielas paterins briziem ir tads kad ieleju baakaa 10 l bendzinu un nobraucu 25 km,un masina noslapst... varbut jus zinat kas par vainu?
Ēriks Griģis:

Jautājumu pārsūtiet Honda remontservisam!
Armands, 10.februāris 2016 16:53
Labdien. Cik ilgi pec avarijas var pieteikt ieguto traumu.(sleptu).
Ēriks Griģis:

Tiklīdz tas ir kļuvis iespējams, bet ne vēlāk par trīs gadiem no notikuma dienas.
Slēptā trauma būs jāapstiprina ar ārsta pamatojumu un eksperta slēdzienu par cēlonību un saderību, ticami jāpaskaidro, kāpēc nepaziņojāt ne aizvakar, kāpēc ne vakar...!
No OCTA likuma:
"... 38.pants. Apdrošināšanas atlīdzības pieprasīšanas kārtība
...
(4) Personai, kura pretendē saņemt apdrošināšanas atlīdzību par nodarīto veselības kaitējumu, tiesības celt prasību pret apdrošinātāju vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju izbeidzas, ja tās nav pieteiktas triju gadu laikā no apdrošināšanas gadījuma iestāšanās.
..."
maksss, 10.februāris 2016 15:47
ja ir sanaaacis igaunijaaa CSN paaarkaaapums,vai sods atnaaaks liiiidz latvijai,esu dzirdeeejis,ka veeel nav vienotaaa datu baaaze
Ēriks Griģis:

Atnāks gan, ja soda naudas apjoms būs tā vērts!
Sandis, 7.februāris 2016 9:03
Labdien ekspert!

Ķeramies pie lietas. :)
Gribu iegādātes jaunu auto Volkswagen passat B8!
Auto aprīkots ar automātisku kārbu, bet nezinu kuru no dzinējiem izvēlēties, benzīns vai dīzels!!!
Es pats vairāk sliecos uz 1.4 vai 1,8 benzīn dzinēju!
Visādos testos ir aprakstīti 2.0tdi - jā tie ir ekonomiski, bet par benzīnu dzinējiem atsauksmes nēesmu redzējis!
Ceru, ka Jūs spēsiet palīdzēt ar savu viedokli!!!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Piesakieties uz izmēģinājuma braucienu un izbrauciet ar abiem!
Kurš iepatiksies, tas Jūsējais!
P.S.
Pats esmu devis priekšroku dīzeļmotoriem, kuri man uzticīgi jau 8 gadus.
vārds, 6.februāris 2016 15:27
Vai brauksanas instruktoru (praktiskas brauksanas apmacibas specialistu) un CSN pasniedzeju apmacibas kursi ir licenzeti un macibu programmas akreditetas? Kur var apskatit macibu programmas?
Ēriks Griģis:

Apmācības nosaka normatīvie akti. Tie ir MK 358. noteikumi. Akreditācija tiesību aktiem nav nepieciešama, jo tos apstiprina valdība noteiktā kārtībā.
P.S.
PVN atmaksai jāiesniedz rēķina oriģināls, maksājuma uzdevums un jāuzrāda noslēgtais mācību līgums.
Normunds, 6.februāris 2016 15:15
Vai braucot atmuguriski strādā labās rokas princips?
Precizēju, izbraucot atmuguriski uz vienādas nozīmes krustojumu
vai transportam, kas brauc no kreisas puse ir man jādod ceļš?
Ēriks Griģis:

Nē! Citiem ceļu dod tas, kas brauc atpakaļgaitā!
Aleksandrs, 31.janvāris 2016 20:57
Ka pareizi atvienot un pievienot elektroiekārtas un bremžu sistēmas pievads?
Ēriks Griģis:

Tā ir 95. koda kursu tēma!
vārdsValdis, 30.janvāris 2016 22:07
Atsauksmes par W Touran 2.0D 2007 g
Ēriks Griģis:

No trīs jauniem a/m viens daudz maz! Ziemā nesildīja neviens no trijiem.
Ja nu ļoti..., tad skaties Vācijā uz vietas, kas arī izgatavots Vācijā!

11. zīme identifikācijas kodā apzīmē izgatavotāja atrašanās vietu!
Piemērs: WVWZZZ1JZXW000001
A = Ingolstadt "Bundesrepublik Deutschland"
A = Pacheco "Argentinien"
B = Brüssel "Belgien"
C = Taipeh "Taiwan" ab 1994
C = SB Cambo Werk 4 "Brasilien"
D = Bratislava "Slowakei" ab 1995
D = Ipiranga "Brasilien" 1996 Autolatina
E = Emden "Bundesrepublik Deutschland"
F = Resende "Brasilien"
G = Steyr-Daimler Puch "Österreich" bis 1995
H = Hannover "Bundesrepublik Deutschland"
J = Jarkarta "Indonesien" ab 1998
K = Osnabrück [Karmann] "Bundesrepublik Deutschland"
L = Leipzig "Bundesrepublik Deutschland" ab 2001
M = Puebla "Mexico"
N = Neckarsulm "Bundesrepublik Deutschland"
N = Mlada / Boleslav "Tschechien" (Skoda: 1U,6Y)
P = Anchieta "Brasilien"
P = Mosel "Bundesrepublik Deutschland" ab 1992
R = Martorell "Spanien" ab 1996 (Seat)
R = Resende "Brasilien"
S = Salzgitter "Bundesrepublik Deutschland" 1970 bis 1975
T = Sarajewo "Jugoslawien" bis 1994
T = Taubate "Brasilien"
T = Kvasiny "Tschechien" ab 1997 (Skoda)
U = Uitenhage "Südafrika" ab 1998
V = Westmoreland "USA" 1979 bis 1989
V = Palmela "Portugal" ab 1994 (Auto Europa)
W = Wolfsburg "Bundesrepublik Deutschland"
X = Poznan "Polen" ab 1995
X = Poznan "Polen" (Skoda: 1U,6U,6Y)
Y = Navara / Pamplona "Spanien" ab 1986 (Seat)
Z = Zuffenhausen "Bundesrepublik Deutschland" 1995
Z = SKD für Ukraine "Ukraine" ab 2005
0 = Mlada / Boleslav "Tschechien" (Skoda: 6U)
0 = Anchieta "Brasilien" (VW: 9N)
1 = Gyoer "Ungarn" ab 1997
1 = Mlada / Boleslav "Tschechien" (Skoda: 6U)
2 = SVW / Shanghai "Volksrepublik China" ab 1998
2 = Mlada / Boleslav "Tschechien" (Skoda: 1U,6U)
3 = FAW-VW / Changchun "Volksrepublik China" ab 1998
3 = Mlada / Boleslav "Tschechien" (Skoda: 6U,6Y)
4 = Curitiba "Brasilien" ab 1998
4 = Mlada / Boleslav "Tschechien" (Skoda: 6U,6Y)
5 = Kvasiny "Tschechien" (Skoda: 6U)
6 = Kvasiny "Tschechien" (Skoda: 6Y)
6 = Düsseldorf "Bundesrepublik Deutschland" Volkswagen: LT
7 = Vrchlabi "Slowakei" (Skoda: 6U,6Y)
7 = Ludwigsfelde "Bundesrepublik Deutschland" Volkswagen: LT
8 = Dresden "Bundesrepublik Deutschland" ab 2000
8 = Vrchlabi "Slowakei" ab 1999 (Skoda: 1U)
9 = Hino/Toyota "Japan" 1989 bis 1997
9 = Sarajevo "Bosnien und Herzegovina" ab 2002
9 = Kvasiny "Tschechien" (Skoda: 3U)
Kristaps, 29.janvāris 2016 14:53
Sveicinati. Mani ieintreseja poliuretana bukses. Cik izmaksatu vw sharanam atbalsta bukses un prieksejo plauktu bukses?
Vai auto nepaliek cietaks no tadam buksem?
Ēriks Griģis:

Jautājiet to VW servisam!
Valdis, 28.janvāris 2016 15:37
Tieši par Ērika nosauktajām lietām nebūtu grēks samaksāt 50 eiras. Reālas zināšanas, kas vajadzīgas dzīvē, ja esi pie stūres. Naudas izmešana bija tad, kad skatījāmies filmas un vnk gaidījām nodarbības beigas. Sākumu pasniedzējs parasti kavēja minūtes 20, jo bija aizkavējies mācību braukšanā. Tad minūtes 10 silda datoru un projektoru. Neesmu pārliecināts, ka drīkst mainīt mācību vietu pēc pirmās nodarbības un nav jāmaksā pa jaunu, ja jūti, ka pasniedzējs nav pietiekami erudīts, un ir vienlaicīgi gan skolas saimnieks, gan santehniķis, gan instruktors, gan skolas saimnieka radinieks.
Ēriks Griģis:

Jā, CSDD nav paredzējis, kā būs ar samaksu un pārreģistrāciju grupā, ja klients (-i) varētu atteikties pirmajā dienā no pakalpojuma sniedzēja autoskolas un tās vietā vēlēties citu skolu un citu pasniedzēju. Reģistrācija gan citā autoskolā notiks pilnībā no jauna!
Pārsūtīšu Jūsu jautājumu tālāk!

CSDD atbilde.
Pasniedzēja (autoskolas) tiesībām un pienākumiem jābūt atrunātiem savstarpēji noslēgtajā līgumā.
Uldis, 27.janvāris 2016 16:18
Kura institūcija beidzot sāks skatīties un pārbaudīt autoskolu instruktorus???un kad viņi beidzot sāks izdot kvītis par samaksāto braukšanas naudu!CSDD, VID..nu paskataties kas notiek Aizkrauklē, Jēkabpilī, Ogrē...
Ēriks Griģis:

Pārbauda instruktorus nepārtraukti!
Tikai nesaprotu, kā lai es tur paskatos...
Ja domājāt kādu valsts institūciju, tad šeit nav to adrese!
vārds, 24.janvāris 2016 11:05
Paldies par atbildi. Par to ka Jūs visu minēto stāstīsiet es nešaubos bet tālu ne visi pasniedzēji ir tik erudīti! Un ar naudas izspiešanu es nedomāju konkrēti Jūs! Tomēr "tiesības" +"čips"+ med. uzziņa +tagad vēl obligātie kursi nav lēts prieks, itsevišķi vēl tiem kam jāizbraukā no tālākiem novadiem.
Ēriks Griģis:

Par noteiktajām prasībām varu Jums piekrist - nav lēti. Mācot stresa mazināšanu nodarbībās, saku, ka nespējot izmainīt darba apstākļus, šoferis var mainīt attieksmi pret tiem, darba vietu vai valsti.

Ir jau arī citi erudīti pasniedzēji, tikai viņu nav daudz un tādi ir jāatrod!
Priecātos, ja šo zinošo kļūtu arvien vairāk!
Lai tas notiktu, pasniedzējam nav jāstrādā par grašiem. ES direktīva nākošajiem pieciem gadiem noteica profesionālā pasniedzēja samaksu 35 eiro par stundu (pirms tam bija 50 eiro). Pasniedzējam ir jāstrādā (jāpieprasa) par algu, kas ļauj viņam apmeklēt izstādes, ar kvalitatīvu tehniku fotogrāfēt un filmēt sev mācību materiāliem, apmaksāt seminārus, apgūt svešvalodas, iegādāties datoru, projektoru, pašam izgatavot mācību materiālus, lai kļūtu erudīts. Tad pasniedzējs varēs gatavot neklātienes (e-apmācības) apmācības 95. koda iegūšanai, veikt mobīlās klases ierīkošanu (piem.,puspiekabē), lai varētu piebraukt pie jebkura pārvadātāja ne tikai Latvijā un veiktu apmācības uz vietas arī ārzemēs, un tas pilnībā neprasītu CSDD apmeklētības kontroli klasē, ja pasniedzējs sagatavotu pamatus un pierādījumus moduļa zināšanu (apmeklētības 100%) apguvei! Kad autoskolas sapratīs, ka galvenais skolā ir erudīts pasniedzējs, tad arī šoferi nesūkstīsies par to, ka kvalifikācijas nodarbībās tiem rāda "krimiķus", kura laikā pasniedzējs aizskrien kā instruktors izbraukt stundu ar kādu no apmācāmiem!
P.S.
ES direktīva no 2016. gada paredz samaksu par profesionālā šofera CPC apmācību uz vienu kravas sastāvu (arī autobusu) izdot 1500 eiro. Līdzi direktīvai nāk projekts ar naudas piedāvājumu valdībām, kurām ir jānosaka atbildīgais valstī par naudas saņemšanu, jāsagatavo un jāiesniedz projekts, kā nauda nonāks autoskolā (maks. 33000 eiro) un pie pasniedzēja, kāds būs pašfinansēšanas risks (no 50 eiro uz personu)...pirms tam direktīvu ieviešot valsts tiesību aktos. Šos 50 eiro no personas autoskolas LV saprot kā samaksu no šofera par 95. koda kursiem!
Ak, vai! Pie mums tak nav valdības...
Uldis, 23.janvāris 2016 20:40
Tas tā ir visā EU vai tikai LV? Vai tad agrāk negāja runa ka pēc 5 gadi būs jāapmeklē vienas dienas kursi? Autovadītāja stāžs no 1988. gada, tieši par tālbraucēju strādāju jau otro gadu desmitu, ko man jaunu 5 dienas mācīs, manuprāt tā ir lieka laika kavēšana un naudas izspiešana!?
Ēriks Griģis:

Visās EU valstīs. Norge katru gadu vienu dienu jāapmeklē profesionālās apmācības kursi, kas LV ir 95. kods.
5 dienās mācu to, kas mainījies tiesību aktos LV-satiksmes noteikumos, satiksmes likumā autopārvadājumu likumā, tad tieši par to, kas mainījies tajās valstīs, kurās strādā šoferi, kas mācās grupā. Tad policijas kontroles prakse, tiesu prakse un prakse zaudējumu ierobežošanā apdrošināšanas gadījumos un ceļu satiksmes negadījumos, avāriju komisāra izmantošana kravu pārvadātāju darbā. Tad divas dienas par kravas nostiprināšanu un darba/atpūtas laikiem, izņēmumiem, prāmi, policijas līdzbraukšanudarba laika kontrolei CH, vienu dienu - ciparnieks un manuālā datu ievade, kas turpmāk būs sestā diena ikgadus pie CPC vai 95. koda un bez kuras nebūs ko meklēt PL, DE, FR, CH, A un BE.
Ja nepieciešams, tad dienu pie tāfeles stādu maršrutus, kurus pēc laikiem un km sauc paši šoferi un skaidroju, kā risināt viņu problēmas darbā un ja ir, tad ar PL policiju. Tad krāpniecības izpausmes pārvadājumos un ko noklusē apdrošinātājs visā tās apjomā, cīņas paņēmienus pret nelegālajiem imigrantiem un darba devēju (pārvadātāja atbildība), problēmas (un pārsvaru) ar Šveices un Itālijas policiju un tās risinājuma variantus, jaunumus auto konstrukcijās, bremžu sistēmās, telemātikā, Fleet vadībā, loģistikā. Tad transportlīdzekļu bojājumus, ko visbiežāk (un kā) atklāj policija kontrolēs uz ceļa LV, LT, DE. Tad vēl izstāstu, ko mūsu (LV) alkoholizētie vadītāji ir piedzīvojuši UK, kā atraduši risinājumus...un par ko mūsu vadītājus apcietina FR, UK, E.
Saprotams, ka vadītājiem ar 5 dienām nepietiek...! Tad pēc uzaicinājuma izbraucu uz šoferu darba vietām un tur turpinu jau konkrētas apmācības. Naudu gan nevienam neizspiežu...
Uldis, 23.janvāris 2016 17:18
Sveicinati. 2011. gada pavasarī izgāju 95.koda kursus,
šogad aprīļa sākumā beigsies vadītāja apliecības un arī vadītāja kartes -- "čipa", derīguma termini. Kas man tagad pirms nomaiņas jāizdara? Jāapmeklē vienas dienas 95. koda kursi? Kur tādus piedāvā? Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Jāapmeklē piecu dienu 95. koda kursi.
2. Tad jāmaina vadītāja apliecība, jābūt derīgai medicīniskai uzziņai vai jāiziet ārstu komisija, ja iepriekšējā uzziņa būs/ir beigusies.
3. Tad jāpasūta vadītāja karte - čips!
Antons, 20.janvāris 2016 18:34
Labdien, par dzērumu man ārzemēs uezlika tiesību izmantošanas aizliegumu uz vienu gadu. Ja liegums nav pārkapts, vai man ir jākārto teorijas un braukšanas eksāmens CSDD? Paldies.
Ēriks Griģis:

Neviens eksāmens nav jākārto, ja liegums nav pārkāpts un tiesības nav atņemtas!
Tiesības pat nav jānodod CSDD!
To nosaka CSL 30.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
Par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu izdara attiecīgu ierakstu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kā arī traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā.

CSDD ekāmeni ir jākārto, ja tiesības ir atņemtas. To nosaka CSL 29.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšana.
Andris, 19.janvāris 2016 15:49
Kādi Latvijā ir pieejami elektroauto? Kur vairāk par tiem varētu noskaidrot (izņemot i-netu)?
Ēriks Griģis:

Pārstāvniecībās Fiat, BMW, VW, Toyota, Tesla!
Un vēl par citiem:
www.notepad.lv/raksti/12839/auto...
A95, 17.janvāris 2016 21:50
Civillikuma un Komerclikuma normas par noilgumu nav piemērojamas administratīvo pārkāpumu lietās. Latvijā adm. pārkāpuma noilgums atrunāts LAPK 37. pantā:
Noilgums administratīvā pārkāpuma lietā
Lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā var uzsākt ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, bet, ja pārkāpums ir ilgstošs, — no pārkāpuma pārtraukšanas dienas.
Ja saņemts atteikums uzsākt kriminālprocesu vai kriminālprocess izbeigts, bet ir konstatējamas administratīvā pārkāpuma pazīmes, lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā var uzsākt ne vēlāk kā mēneša laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par atteikšanos uzsākt kriminālprocesu vai par tā izbeigšanu.

Ilzei jānoskaidro, kā noilgums reglamentēts Horvātijas likumā. Ieteiktu lūgt juridisko palīdzību.
Te kaut kas līdzīgs mūsu likumiem.elvē: www.zakon.hr/
Ēriks Griģis:

LAPK Ilzei ir pārāk cerīgs, tāpēc to nepieminēju!
Ārvalstīs par nokavētu (stāvēšanas) apmaksu ir arī tā, ka jāveic atliktais maksājums, atkarībā no tā, kas ir prasītājs (stāvvietas īpašnieks).
Ir bijuši gadījumi Vācijā, kad šādu maksājumu piestāda 3 vai 5, vai pat 10 gadu perioda pēdējā gadā, lai sagaidītu kādu iniciatīvi no atbildētāja.
Domāju, ka te nav runa par 6 mēnešiem, tāpēc ir jātiek pie attiecīgā tiesību akta.
Piekrītu, ka jāmeklē juridiskā palīdzība, bet ne pa tiešo no Horvātijas.
Ilze, 17.janvāris 2016 8:45
Labdien,
šogad janvārī saņēmu vēstuli no Zagreb Parking pilnvarotās personas Euro parking collection plc paziņojumu par nenomaksātu sodu par auto novietošanas noteikumu pārkāpumu, kas ir ticis izdarīts 2010.gada jūnijā Zagrebā, Horvātijā (vairāk nekā 5 gadus veca lieta). Sakiet, lūdzu, vai šādiem sodiem/prasībām nav kāds noilguma termiņš? Ārī par šo pārkāpumu visu šo 5 gadu laikā nav bijis saņemts neviens paziņojums/brīdinājums (respektīvi, man šis fakts par pārkāpumu nav bijis zināms)
Ēriks Griģis:

1) Latvijas CL 1895. Visas saistību tiesības, kuras nav noteikti izņemtas no noilguma ietekmes un kuru izlietošanai nav likumā noteikti īsāki termiņi, izbeidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto desmit gadu laikā.
2) Latvijas Komerclikums 406.pants. Noilgums.
No komercdarījuma izrietošie prasījumi noilgst triju gadu laikā, ja likumā nav noteikts cits noilguma termiņš.
Par Horvātiju attiecībā uz 1. vai 2. būtu jājautā kādā no juridiskajiem forumiem.
Piem.,
www.manastiesibas.lv/pun/viewtop...
Sany, 15.janvāris 2016 20:14
Septembrī sastādīts CP protokols, kas tika pārsūdzēts augstāk stāvošai amatpersonai, kuras atbilde bija noraidoša. Tālāk tiek izmantota iespēja protokolu pārsūdzēt tiesā, tiesa nozīmēta marta beigās. Jautājums: vai likumīgi, ka jau šodien, Janvārī, man CSDD datubāzē ir aktuāls naudas sods un man ir liegta iespēja veikt jebkādas darbības CSDD, nesamakājot šo sodu?
Ēriks Griģis:

Iespējams, esat kādu termiņu nokavējis sūdzības iesniegšanai.
Lai noskaidrotu likumību uzliktajam sodam, iesaku Jums vai Jūsu advokātam izsekot līdzi soda uzlikšanas procesam sākot no policijas nodaļas un/vai Sodu reģistra.
Rafiels, 14.janvāris 2016 20:58
Labvakar, velejos jums pastastit savu bedu stastu par masinu manu un veletos uzzinat vai es varu kaut ko darit lietas laba. Ta tad, 15.12.2015. datuma jus laikam jau kriminalzinas dzirdejat ka nakti kengaraga kads aizdedzinaja divas masinas opel un bmw. Es esmu tas nodegtas bmw masinas ipasnieks, lieta tada ka man bija parasta apdrosinasana, un tada gadijuma ka man vini neko nemaksa ne mana apdrosinasana ka ari opel ipasnieces kasko un octa ari man atteica kaut ko izmaksat. saja gadijuma es paliku bez masinas un bez naudas. Opel ipasnieces masinu vinas bijusais draugs launpratigi nodedzinaja mana masina staveja blakam un ari aizdegas, saja situacija es nokluvu nejausi un nezinu ko darit. Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Jums jāiesniedz tiesā prasība ļaunprātīgajam dedzinātājam atlīdzināt Jums nodarītos mantiskos zaudējumus.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti