Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kristaps, 29.janvāris 2016 14:53
Sveicinati. Mani ieintreseja poliuretana bukses. Cik izmaksatu vw sharanam atbalsta bukses un prieksejo plauktu bukses?
Vai auto nepaliek cietaks no tadam buksem?
Ēriks Griģis:

Jautājiet to VW servisam!
Valdis, 28.janvāris 2016 15:37
Tieši par Ērika nosauktajām lietām nebūtu grēks samaksāt 50 eiras. Reālas zināšanas, kas vajadzīgas dzīvē, ja esi pie stūres. Naudas izmešana bija tad, kad skatījāmies filmas un vnk gaidījām nodarbības beigas. Sākumu pasniedzējs parasti kavēja minūtes 20, jo bija aizkavējies mācību braukšanā. Tad minūtes 10 silda datoru un projektoru. Neesmu pārliecināts, ka drīkst mainīt mācību vietu pēc pirmās nodarbības un nav jāmaksā pa jaunu, ja jūti, ka pasniedzējs nav pietiekami erudīts, un ir vienlaicīgi gan skolas saimnieks, gan santehniķis, gan instruktors, gan skolas saimnieka radinieks.
Ēriks Griģis:

Jā, CSDD nav paredzējis, kā būs ar samaksu un pārreģistrāciju grupā, ja klients (-i) varētu atteikties pirmajā dienā no pakalpojuma sniedzēja autoskolas un tās vietā vēlēties citu skolu un citu pasniedzēju. Reģistrācija gan citā autoskolā notiks pilnībā no jauna!
Pārsūtīšu Jūsu jautājumu tālāk!

CSDD atbilde.
Pasniedzēja (autoskolas) tiesībām un pienākumiem jābūt atrunātiem savstarpēji noslēgtajā līgumā.
Uldis, 27.janvāris 2016 16:18
Kura institūcija beidzot sāks skatīties un pārbaudīt autoskolu instruktorus???un kad viņi beidzot sāks izdot kvītis par samaksāto braukšanas naudu!CSDD, VID..nu paskataties kas notiek Aizkrauklē, Jēkabpilī, Ogrē...
Ēriks Griģis:

Pārbauda instruktorus nepārtraukti!
Tikai nesaprotu, kā lai es tur paskatos...
Ja domājāt kādu valsts institūciju, tad šeit nav to adrese!
vārds, 24.janvāris 2016 11:05
Paldies par atbildi. Par to ka Jūs visu minēto stāstīsiet es nešaubos bet tālu ne visi pasniedzēji ir tik erudīti! Un ar naudas izspiešanu es nedomāju konkrēti Jūs! Tomēr "tiesības" +"čips"+ med. uzziņa +tagad vēl obligātie kursi nav lēts prieks, itsevišķi vēl tiem kam jāizbraukā no tālākiem novadiem.
Ēriks Griģis:

Par noteiktajām prasībām varu Jums piekrist - nav lēti. Mācot stresa mazināšanu nodarbībās, saku, ka nespējot izmainīt darba apstākļus, šoferis var mainīt attieksmi pret tiem, darba vietu vai valsti.

Ir jau arī citi erudīti pasniedzēji, tikai viņu nav daudz un tādi ir jāatrod!
Priecātos, ja šo zinošo kļūtu arvien vairāk!
Lai tas notiktu, pasniedzējam nav jāstrādā par grašiem. ES direktīva nākošajiem pieciem gadiem noteica profesionālā pasniedzēja samaksu 35 eiro par stundu (pirms tam bija 50 eiro). Pasniedzējam ir jāstrādā (jāpieprasa) par algu, kas ļauj viņam apmeklēt izstādes, ar kvalitatīvu tehniku fotogrāfēt un filmēt sev mācību materiāliem, apmaksāt seminārus, apgūt svešvalodas, iegādāties datoru, projektoru, pašam izgatavot mācību materiālus, lai kļūtu erudīts. Tad pasniedzējs varēs gatavot neklātienes (e-apmācības) apmācības 95. koda iegūšanai, veikt mobīlās klases ierīkošanu (piem.,puspiekabē), lai varētu piebraukt pie jebkura pārvadātāja ne tikai Latvijā un veiktu apmācības uz vietas arī ārzemēs, un tas pilnībā neprasītu CSDD apmeklētības kontroli klasē, ja pasniedzējs sagatavotu pamatus un pierādījumus moduļa zināšanu (apmeklētības 100%) apguvei! Kad autoskolas sapratīs, ka galvenais skolā ir erudīts pasniedzējs, tad arī šoferi nesūkstīsies par to, ka kvalifikācijas nodarbībās tiem rāda "krimiķus", kura laikā pasniedzējs aizskrien kā instruktors izbraukt stundu ar kādu no apmācāmiem!
P.S.
ES direktīva no 2016. gada paredz samaksu par profesionālā šofera CPC apmācību uz vienu kravas sastāvu (arī autobusu) izdot 1500 eiro. Līdzi direktīvai nāk projekts ar naudas piedāvājumu valdībām, kurām ir jānosaka atbildīgais valstī par naudas saņemšanu, jāsagatavo un jāiesniedz projekts, kā nauda nonāks autoskolā (maks. 33000 eiro) un pie pasniedzēja, kāds būs pašfinansēšanas risks (no 50 eiro uz personu)...pirms tam direktīvu ieviešot valsts tiesību aktos. Šos 50 eiro no personas autoskolas LV saprot kā samaksu no šofera par 95. koda kursiem!
Ak, vai! Pie mums tak nav valdības...
Uldis, 23.janvāris 2016 20:40
Tas tā ir visā EU vai tikai LV? Vai tad agrāk negāja runa ka pēc 5 gadi būs jāapmeklē vienas dienas kursi? Autovadītāja stāžs no 1988. gada, tieši par tālbraucēju strādāju jau otro gadu desmitu, ko man jaunu 5 dienas mācīs, manuprāt tā ir lieka laika kavēšana un naudas izspiešana!?
Ēriks Griģis:

Visās EU valstīs. Norge katru gadu vienu dienu jāapmeklē profesionālās apmācības kursi, kas LV ir 95. kods.
5 dienās mācu to, kas mainījies tiesību aktos LV-satiksmes noteikumos, satiksmes likumā autopārvadājumu likumā, tad tieši par to, kas mainījies tajās valstīs, kurās strādā šoferi, kas mācās grupā. Tad policijas kontroles prakse, tiesu prakse un prakse zaudējumu ierobežošanā apdrošināšanas gadījumos un ceļu satiksmes negadījumos, avāriju komisāra izmantošana kravu pārvadātāju darbā. Tad divas dienas par kravas nostiprināšanu un darba/atpūtas laikiem, izņēmumiem, prāmi, policijas līdzbraukšanudarba laika kontrolei CH, vienu dienu - ciparnieks un manuālā datu ievade, kas turpmāk būs sestā diena ikgadus pie CPC vai 95. koda un bez kuras nebūs ko meklēt PL, DE, FR, CH, A un BE.
Ja nepieciešams, tad dienu pie tāfeles stādu maršrutus, kurus pēc laikiem un km sauc paši šoferi un skaidroju, kā risināt viņu problēmas darbā un ja ir, tad ar PL policiju. Tad krāpniecības izpausmes pārvadājumos un ko noklusē apdrošinātājs visā tās apjomā, cīņas paņēmienus pret nelegālajiem imigrantiem un darba devēju (pārvadātāja atbildība), problēmas (un pārsvaru) ar Šveices un Itālijas policiju un tās risinājuma variantus, jaunumus auto konstrukcijās, bremžu sistēmās, telemātikā, Fleet vadībā, loģistikā. Tad transportlīdzekļu bojājumus, ko visbiežāk (un kā) atklāj policija kontrolēs uz ceļa LV, LT, DE. Tad vēl izstāstu, ko mūsu (LV) alkoholizētie vadītāji ir piedzīvojuši UK, kā atraduši risinājumus...un par ko mūsu vadītājus apcietina FR, UK, E.
Saprotams, ka vadītājiem ar 5 dienām nepietiek...! Tad pēc uzaicinājuma izbraucu uz šoferu darba vietām un tur turpinu jau konkrētas apmācības. Naudu gan nevienam neizspiežu...
Uldis, 23.janvāris 2016 17:18
Sveicinati. 2011. gada pavasarī izgāju 95.koda kursus,
šogad aprīļa sākumā beigsies vadītāja apliecības un arī vadītāja kartes -- "čipa", derīguma termini. Kas man tagad pirms nomaiņas jāizdara? Jāapmeklē vienas dienas 95. koda kursi? Kur tādus piedāvā? Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Jāapmeklē piecu dienu 95. koda kursi.
2. Tad jāmaina vadītāja apliecība, jābūt derīgai medicīniskai uzziņai vai jāiziet ārstu komisija, ja iepriekšējā uzziņa būs/ir beigusies.
3. Tad jāpasūta vadītāja karte - čips!
Antons, 20.janvāris 2016 18:34
Labdien, par dzērumu man ārzemēs uezlika tiesību izmantošanas aizliegumu uz vienu gadu. Ja liegums nav pārkapts, vai man ir jākārto teorijas un braukšanas eksāmens CSDD? Paldies.
Ēriks Griģis:

Neviens eksāmens nav jākārto, ja liegums nav pārkāpts un tiesības nav atņemtas!
Tiesības pat nav jānodod CSDD!
To nosaka CSL 30.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
Par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu izdara attiecīgu ierakstu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kā arī traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā.

CSDD ekāmeni ir jākārto, ja tiesības ir atņemtas. To nosaka CSL 29.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšana.
Andris, 19.janvāris 2016 15:49
Kādi Latvijā ir pieejami elektroauto? Kur vairāk par tiem varētu noskaidrot (izņemot i-netu)?
Ēriks Griģis:

Pārstāvniecībās Fiat, BMW, VW, Toyota, Tesla!
Un vēl par citiem:
www.notepad.lv/raksti/12839/auto...
A95, 17.janvāris 2016 21:50
Civillikuma un Komerclikuma normas par noilgumu nav piemērojamas administratīvo pārkāpumu lietās. Latvijā adm. pārkāpuma noilgums atrunāts LAPK 37. pantā:
Noilgums administratīvā pārkāpuma lietā
Lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā var uzsākt ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, bet, ja pārkāpums ir ilgstošs, — no pārkāpuma pārtraukšanas dienas.
Ja saņemts atteikums uzsākt kriminālprocesu vai kriminālprocess izbeigts, bet ir konstatējamas administratīvā pārkāpuma pazīmes, lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā var uzsākt ne vēlāk kā mēneša laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par atteikšanos uzsākt kriminālprocesu vai par tā izbeigšanu.

Ilzei jānoskaidro, kā noilgums reglamentēts Horvātijas likumā. Ieteiktu lūgt juridisko palīdzību.
Te kaut kas līdzīgs mūsu likumiem.elvē: www.zakon.hr/
Ēriks Griģis:

LAPK Ilzei ir pārāk cerīgs, tāpēc to nepieminēju!
Ārvalstīs par nokavētu (stāvēšanas) apmaksu ir arī tā, ka jāveic atliktais maksājums, atkarībā no tā, kas ir prasītājs (stāvvietas īpašnieks).
Ir bijuši gadījumi Vācijā, kad šādu maksājumu piestāda 3 vai 5, vai pat 10 gadu perioda pēdējā gadā, lai sagaidītu kādu iniciatīvi no atbildētāja.
Domāju, ka te nav runa par 6 mēnešiem, tāpēc ir jātiek pie attiecīgā tiesību akta.
Piekrītu, ka jāmeklē juridiskā palīdzība, bet ne pa tiešo no Horvātijas.
Ilze, 17.janvāris 2016 8:45
Labdien,
šogad janvārī saņēmu vēstuli no Zagreb Parking pilnvarotās personas Euro parking collection plc paziņojumu par nenomaksātu sodu par auto novietošanas noteikumu pārkāpumu, kas ir ticis izdarīts 2010.gada jūnijā Zagrebā, Horvātijā (vairāk nekā 5 gadus veca lieta). Sakiet, lūdzu, vai šādiem sodiem/prasībām nav kāds noilguma termiņš? Ārī par šo pārkāpumu visu šo 5 gadu laikā nav bijis saņemts neviens paziņojums/brīdinājums (respektīvi, man šis fakts par pārkāpumu nav bijis zināms)
Ēriks Griģis:

1) Latvijas CL 1895. Visas saistību tiesības, kuras nav noteikti izņemtas no noilguma ietekmes un kuru izlietošanai nav likumā noteikti īsāki termiņi, izbeidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto desmit gadu laikā.
2) Latvijas Komerclikums 406.pants. Noilgums.
No komercdarījuma izrietošie prasījumi noilgst triju gadu laikā, ja likumā nav noteikts cits noilguma termiņš.
Par Horvātiju attiecībā uz 1. vai 2. būtu jājautā kādā no juridiskajiem forumiem.
Piem.,
www.manastiesibas.lv/pun/viewtop...
Sany, 15.janvāris 2016 20:14
Septembrī sastādīts CP protokols, kas tika pārsūdzēts augstāk stāvošai amatpersonai, kuras atbilde bija noraidoša. Tālāk tiek izmantota iespēja protokolu pārsūdzēt tiesā, tiesa nozīmēta marta beigās. Jautājums: vai likumīgi, ka jau šodien, Janvārī, man CSDD datubāzē ir aktuāls naudas sods un man ir liegta iespēja veikt jebkādas darbības CSDD, nesamakājot šo sodu?
Ēriks Griģis:

Iespējams, esat kādu termiņu nokavējis sūdzības iesniegšanai.
Lai noskaidrotu likumību uzliktajam sodam, iesaku Jums vai Jūsu advokātam izsekot līdzi soda uzlikšanas procesam sākot no policijas nodaļas un/vai Sodu reģistra.
Rafiels, 14.janvāris 2016 20:58
Labvakar, velejos jums pastastit savu bedu stastu par masinu manu un veletos uzzinat vai es varu kaut ko darit lietas laba. Ta tad, 15.12.2015. datuma jus laikam jau kriminalzinas dzirdejat ka nakti kengaraga kads aizdedzinaja divas masinas opel un bmw. Es esmu tas nodegtas bmw masinas ipasnieks, lieta tada ka man bija parasta apdrosinasana, un tada gadijuma ka man vini neko nemaksa ne mana apdrosinasana ka ari opel ipasnieces kasko un octa ari man atteica kaut ko izmaksat. saja gadijuma es paliku bez masinas un bez naudas. Opel ipasnieces masinu vinas bijusais draugs launpratigi nodedzinaja mana masina staveja blakam un ari aizdegas, saja situacija es nokluvu nejausi un nezinu ko darit. Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Jums jāiesniedz tiesā prasība ļaunprātīgajam dedzinātājam atlīdzināt Jums nodarītos mantiskos zaudējumus.
vārdsegils, 14.janvāris 2016 18:11
labdien,sakiet ludzu cik dienu laika vainigam autovaditajam ir jaatrada savs auto apdrosinatajiem un kads sods ja to nokave vai neizpilda?paldies egils
Ēriks Griģis:

1. Jāpaziņo rakstiski savam OCTA apdrošinātājam tiklīdz tas ir kļuvis iespējams, ja CP sastādīja APK protokolu.
2. Ja sastādīts Saskaņotais paziņojums, tad savam OCTA apdrošinātājam tas jāiesniedz 10 dienu laikā, skaitot no negadījuma dienas.
3. Remontēt auto, noņemt kādu detaļu vai riteni nedrīkst, kamēr apdrošinātājs nav to atļāvis (rakstiski), vēl jāpaziņo auto atrašanās vieta iespējamai apskatei, ja tādu apdrošinātājs pieprasīs.
4. Apskates laiku (pēc cik dienām vai mēnešiem), ja tāda būs nepieciešama, noteiks OCTA apdrošinātājs vai viņa norīkots eksperts!
Elīna, 14.janvāris 2016 11:18
2006. gada 11. decembrī mana tante noslēdza pirkuma līgumu ar firmu “A” par automašīnas iegādi. Sakarā ar to, ka manas tantes nopirktā automašīna netika piegādāta noteiktajā laikā, līdz 2006. gada 20. decembrim, firma “A”, no kuras tika pirkta mašīna, 2006. gada 20. decembrī uz nenoteiktu laiku manai tantei un onkulim iedeva lietošanā automašīnu, kura faktiski pieder citai firmai “B”. Ar mašīnas nodošanu manas tantes un onkuļa lietošanā, firma nodeva arī derīgus visus nepieciešamos dokumentus (tehnisko pasi un ОСТА polisi), lai automašīna varētu piedalīties ceļu satiksmē.
2006. gada 24. decembrī notika ceļu satiksmes negadījums, kurā mans onkulis tika atzīts par vainīgu, tad arī mans onkulis uzzināja, ka viņiem nodotajai automašīnai lietošanā ОСТА polises derīguma termiņš bija beidzies jau 2006. gada 21. decembrī.
Tad nu lūk, man onkulis uzrakstīja paskaidrojumu Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošināšanas birojam, izskaidroja situāciju, ka sevi par vainīgu neatzīst, ka vaina par OCTAS neesamību jāuzņemas transportlīdzekļa īpašniekam “B”, kura automašīnu nodeva manas tantes un onkuļa rīcībā, lietošanā, kamēr manai tantei nepiegādās pasūtīto automašīnu.
Tagad, pēc tik daudziem gadiem, Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošināšanas birojs zvana manam onkulim un saka, ja nesamaksās zaudējumus, tad prasību nodos tiesā.
1. Vai atbildība par nederīgu/neatjaunotu OCTA nav jānes firmai “B”, kas nodeva manai tantei un onkulim automašīnu lietošanā. Automašīna ir firmas “B” īpašums. Vēl īpaši viņi parakstīja pieņemšanas-nodošanas aktu, ka visu materiālo atbildību par automašīnu uzņemas firma “B”.
2. Mans onkulis ir gatavs samaksāt, ja ir vainīgs, bet mums liekas, ka LTAB nepamatoti ir vērsis regresu pret manu onkuli un tas īstenībā ir jāvērš pret firmu “B”.
3. Tas jau bija kā pakalpojums izsniegt aizvietotājmašīnu, kamēr mana tante nebija saņēmusi savu pasūtīto mašīnu. Vai tad firmai nav jānes atbildība par to, ka viņi izsniedza automašīnu, kurai pēc 1 dienas beidzās OCTA?
Ēriks Griģis:

Kāds līgums (vai kāda persona ierakstīta par turētāju automobiļa reģistrācijas apliecībā) onkulim noslēgts uz saņemto lietošanā automobili!?
Ja tas ir līzinga līgums, tad līzinga ņēmējs ir atbildīgs!

Regress pret īpašnieku vai tiesisko lietotāju, ja nebija noslēgts OCTA līgums, no OCTA likuma:
"... (2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju; ..."

P.S.
Uz kuru personu policija sastādīja APK protokolu par piedalīšanos ceļu satiksmē bez spēkā esoša OCTA līguma?
No LAPK šodien spēkā esošās redakcijas:
"... 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana ...
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — uzliek naudas sodu mopēda vadītājam no trīsdesmit līdz piecdesmit pieciem euro, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — no astoņdesmit pieciem līdz simt divdesmit euro.

Par norīkojuma došanu lietot transportlīdzekli, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, —
uzliek naudas sodu personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, no divsimt astoņdesmit līdz četrsimt trīsdesmit euro.
..."
Neskaidrība, 6.janvāris 2016 16:33
No CSL 25. panta...
Transportlīdzekļa vadītājam ir aizliegts:
1) lietot tālruni, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad tālruņa aparāts tiek izmantots
brīvroku režīmā;
2) lietot piezīmjdatorus, planšetdatorus un viedierīces, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā;
...
Tatad sanāk, ka turpmāk nevar izmantot gps ierīces, ja piemēram man gps programma ir ieinstalētā planšetdatorā vai viedtalruņā, to izmantošana kustībā būs aizliegta? Jo skatīšana uz karti planšetdatorā vai viedtalruņā taču arī ir to izmantošana, gps programmas izmantošana.
Ēriks Griģis:

Es arī par to domāju - vai skatīšanās ir lietošana vai nav! Vai šo ierīču balss vadība ir vai nav lietošana! Vai elektroniskās pārnesummaiņas kārbas režīmu pārslēgšana, bremzējot automobili ar elektronisko bremžu sistēmu, darbinot elektroniski vadāmu retarderi, intarderi, aqutarderi, elektroniskā stikla tīrītāja ieslēgšana; autobusa vadītājam, izmantojot elektronisku saziņas iekārtu ar pasažieriem, ir vai nav viedo ierīču lietošana!

Bet e-automobiļa, kas jau pats ir vieda ierīce; kravas automobiļa sastāvu, kas vadāms ar viedtālruni, lai piebrauktu pie rampas; autonomās braukšanas režīma ieslēgšanu 2020. gadā; elektroniskā tahogrāfa, rācijas, ABS, ESP, FleetBoard, FleetManagement, DinaFleet un citu telemātikas, tāpat arī loģistikas sistēmu izmantošanu, tās pārslēdzot kā autoradio, būs jāaizmirst!

It kā tā sanāk...ja vien kāds nav muļķību CSL ierakstījis!
Policists, 5.janvāris 2016 19:09
Sakiet, lūdzu, vai varam sodīt vadītājus par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā, kas apzīmēta uz balta fona? Paldies
Ēriks Griģis:

Es neaicinu pārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus, bet tikai norādu uz Saeimas neizdarību!
Nevar, jo LAPK nav paredzēts sods par šādu pārkāpumu un LAPK pēc gradācijas ir augstāks tiesību akts par MK noteikumiem!
Apdzīvotā vietā par ātruma pārsniegšanu nedrīkst sodīt, jo LAPK nav attiecīgais sods paredzēts tam, kas atbilstu MK noteikumiem Nr.279 no 02.06.2015.!

No MK noteikumiem Nr.279, CSN:
519. un 555.zīme „Apdzīvotas vietas sākums” norāda
vietu pilsētā vai ciemā, no kuras ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību apdzīvotās vietās.
533.zīme - "Dzīvojamā zona".

Tādas ceļa zīmes LAPK nav norādītas!
No LAPK:
Par šā panta ... daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518. ceļa zīmi "Apdzīvotas vietas sākums" vai ar 528. ceļa zīmi "Dzīvojamā zona", —izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam ... euro apmērā.
utt.
Avots: LAPK aktuālā redakcija no 06.07.2015.
likumi.lv/doc.php?id=89648
Ainars., 5.janvāris 2016 19:09
Labdien!
Gribētos zināt cik stundas mēnesi drīkst strādāt?
Esmu autovadītājs. Braukšanas stundās pārkāpumu nav.
Darba reizēm sanāk pavadīt 10-12 h.Iepriekšejā mēnesi esmu nostrādājis 214h.
Uzņēmumā saka, ka esmu pārkāpis darba stundu skaitu.
Ēriks Griģis:

Parēķiniet pēc Darba likuma!
1. Normālais nedēļas darba laiks ir 40 stundas.
2. Virsstundu darbs nedrīkst pārsniegt vidēji 8 stundas septiņu dienu periodā, ko aprēķina pārskata periodā, kas nepārsniedz četrus mēnešus, ja ir līgumā.
3. Summētā darba laika ietvaros jebkurā gadījumā aizliegts nodarbināt darbinieku ilgāk par 56 stundām nedēļā, ja ir līgumā.

Vairāk Darba likuma 31. un 32.nodaļā:
likumi.lv/doc.php?id=26019
Aigars, 4.janvāris 2016 13:59
Atvainojos, Ērik!
Zigurd!
Ceļu satiksmes noteikumu 41. punkts stāsta par vairākiem negadījumā iesaistītiem transportlīdzekļiem - Jūsu gadījumā ir auto + auto + piekabe, tātad CSN 41.1. un 41.2. nosaka, ko, kādā secībā darīt un saskaņotais te nedarbojas.
Ēriks Griģis:

Aigar, Tev taisnība!
BET abi aizmukuši no negadījuma vietas, nepaziņojot policijai par notikušo!
Nu tikai apdrošinātājam par to jāuzzina, lai noziņotu policijai par pirmajiem budžeta papildinātājiem!
Zigurds, 4.janvāris 2016 9:52
Vieglā automašīna ar piekabi, atpakaļgaitā to stumjot, viegli aizķēra stāvēšanai novietotu citu transporta līdzekli. CSN izraisījušajam transporta līdzeklim ar piekabi civiltiesiskā atbildība apdrošināta dažādās iestādēs ( mašīnai vienā, piekabei citā). Sakiet lūdzu, vainīgajai pusei saskaņotais paziņojums jāiesniedz kurā apdrošināšanas kompānijā, tajā, kurā apdrošināta vieglā automašīna, vai tajā, kurā apdrošināta piekabe, vai abās. Paldies!
Ēriks Griģis:

Cietušais raksta paskaidrojumu par notikušo un iesniegumu, kurā pieprasa atlīdzināt zaudējumus izraisītāja automobiļa OCTA apdrošinātājam.
Saskaņoto nedrīkst aizpildīt, bet jāziņo policijai par notikušo, jo CSNg ir iesaistīti trīs transportlīdzekļi.
Ja saskaņotais ir uzrakstīts un iesniegts, bet policijai nav paziņots un CSNg protokols nav sastādīts, tad cietušais pēc saskaņotā no apdrošinātāja neko nesaņems!
DAKAR 2016, 3.janvāris 2016 10:10
Vai ir kāda info par ralliju Dakar 2016

Lasītākie raksti

Jaunie raksti