Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Artis, 28.oktobris 2015 6:58
Labdien! Sanāca situācija tāda, ka sasitu savu auto Volvo XC90. Neievēroju Stop zīmi un no kreisās puses manī ietriecās kravas furgons... Izsaucām policiju, sarakstījām paskaidrojumus utt... Mašīnai diezgan nopietni bojājumi. Ko KASKO BTA man varētu piedāvāt. Esmu dzirdējis ka ir iespēja atdot sasisto auto un viņi vietā pērk citu... Uz kādiem noteikumiem tas notiek... Izvērtē manu sasisto auto un apm par tādu summu pērk jaunu?
Kā rīkoties ar līzunga kompāniju ja jāmaksā vēl divi gadu bet gan turētājs gan īpašnieks esmu es.
Liels paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

1. Par cita auto iegādes iespējamību un uz kādiem noteikumiem tas notiek, ja vispār notiek, ir jābūt rakstītam Jūsu un BTA noslēgtajā KASKO apdrošināšanas līgumā un līzinga līgumā, jo mainās līzinga objekts. To Jums izsniedza kā pielikumu KASKO polisei un tur rakstīto vai tikai priekš Jums papildināto, kas varētu būt ierakstīts arī polisē, neviens cits nezinās.
2. Līzinga līgumā ar Jums ir jābūt atrunātam, kā Jums jārīkojas šajā gadījumā. Tam kā papildinājumam jābūt aprakstītam Jūsu KASKO līgumā >>> piem.,
1) kurš turpinās maksāt līzinga maksājumu auto bojājuma, remonta, atsavināšanas vai bojāejas gadījumos;
2) vai KASKO atlīdzību saņems līzinga kompānija un Jums vairs nebūs nekas līzinga devējam jāmaksā;
3) vai Jums vietā dod līzinga kompānijas citu automobili un Jūs turpināt maksāt;
4) vai līgumā (-os) ir paredzēts cits risinājums, piem., rupjas neuzmanības gadījumā (zaudējums izraisīts, pārkāpjot 207.cz. prasīto) KASKO atlīdzība var tik samazināta vai pat pilnībā atteikta!
Edijs, 23.oktobris 2015 20:49
Atvainojos par iepriekšējo jautājumu netrāpiju īstajā foruma :)
Ēriks Griģis:

Te būs vēl viens forums:
www.germanpower.lv/forum/viewtop...
Edijs, 23.oktobris 2015 20:44
Labvakar, ir doma iegādāties auto Opel Astra 2007. gada., 1.6 benzīns/ gāze, hečbeks.

Viss, kas man zināms, ka šis auto patēriņa ziņā butu ekonomisks, sakiet Jūs varbūt nedaudz varat ieskicēt bildi par šo modeli kopumā un tieši šo izvēli!?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Forums ir te:
www.iauto.lv/forums/topic/23515-...
imants@tvnet.lv, 23.oktobris 2015 12:05
Labdien.
Šobrīd man ir radies viens jautājums uz kuru nevaru atrastatbildi, tapēc jautāšu Jums.
Pirms pāris dienām veicu ehnisko apskati, ar pirmo reizi neizgāju un bija jāveic neliels remonts.
Tehniskās apskates novērtējums bija viens divnieks un viens vieninieks.
Pie remonta protams lai viss būtu kārtībā novērsu arī to vieninieku ko meistars bija ierkastījis.
Veicot atkārtoto pārbaudi - protams viss bija ļoti labi, visi defekti ir novērsti.
Bet liels izbrīns bija, ka meistars ir ielicis vēlvienu vieninieku (vaic'ju kapēc - atbildēja : ka redz ka detaļa ir nomainīta un šobrīd otrai ir sācies brīvkustība)

Šobrīd rodas jautājums vai var meistars ierakstīt vēl vienu vieninieku (jo viss pārējais tika sataisīts)
Ēriks Griģis:

TA inspektors pārbauda automobiļa tehnisko stāvokli, nevis to, bija vai nebija auto remontā.
Var ierakstīt, ja pārbaudē atklājas, ka tehniskais stāvoklis kādai no pārbaudītajām detaļām atbilst vieniniekam!
Rols, 23.oktobris 2015 7:59
Vai Lietuvā ziemas riepas ir obligātas? Paldies
Ēriks Griģis:

Jā, no 01.11. līdz 01.04.
Vairāk izlasi te:
www.csdd.lv/lat/noderiga_informa...
Juris, 22.oktobris 2015 11:33
Tie sodi tiešām tik nežēlīgi??? Aizmirsu piebilst ka auto registrēts vācijā un šis ir pirmais pārkāpums
Ēriks Griģis:

Tad ir cerība, ka īpašniekam izraidīšana no valsts nedraud! Tā valsts rūpējas, lai likumība tiktu ievērota. Vari palasīties pats!
Die Fahrerflucht ist eine Straftat. Die gesetzliche Regelung finden Sie in § 142 Strafgesetzbuch (StGB). Als Strafe bei Fahrerflucht droht nach § 142 Abs. 1 StGB eine Freiheitsstrafe bis zu drei Jahren oder eine Geldstrafe. Das ist schon eine heftige Strafdrohung, die Angst machen kann. So schlimm wird es aber nicht kommen.

Was sind die typischen Strafen bei Fahrerflucht?
Im Jahr 2012 gab es insgesamt 41.497 Gerichtsverfahren wegen Fahrerflucht. Strafen gab es nur in 29.586 Fällen: 28.840 Geldstrafen und 746 Freiheitsstrafen. Sie müssten schon sehr viel falsch gemacht haben, um für die Unfallflucht tatsächlich eine Freiheitsstrafe zu bekommen. Die Regel-Fahrerflucht-Strafe ist die Geldstrafe. Und dabei lagen im Jahr 2012 nur 660 über 90 Tagessätzen. In über 95% der Verurteilungen wegen einer Unfallflucht ist die Strafe nicht größer als 90 Tagessätze. Weniger als 0,5% der Verurteilten müssen für die Fahrerflucht tatsächlich eine Freiheitsstrafe absitzen. Sollten Sie zu denen gehören, die eine Freiheitsstrafe bekommen, wird diese in der Regel zur Bewährung ausgesetzt.
Die Regel-Fahrerflucht-Strafe ist also eine Geldstrafe bis zu 90 Tagessätzen. 30 Tagessätze ergeben ein Netto-Monatseinkommen. Damit wird Ihre Strafe aller Voraussicht nach nicht größer sein als drei Monatseinkommen.
Allerdings drohen bei einer Unfallflucht neben dieser Hauptstrafe noch weitere Folgen. Und die könnten für Sie weit unangenehmer sein als die eigentliche Hauptstrafe. Direkt mit dem Urteil könnte ein Fahrverbot bis zu drei Monaten angeordnet werden. Oder es wird die Fahrerlaubnis entzogen und eine Sperrfrist angeordnet. Beim Fahrverbot behalten Sie Ihre Fahrerlaubnis – dürfen sie aber nicht benutzen. Nach Ablauf des Verbots dürfen Sie dann wieder ganz normal Fahrzeuge führen. Bei einer Entziehung der Fahrerlaubnis verlieren Sie Ihre Berechtigung und Sie müssen sich nach Ablauf der Sperrfrist darum kümmern, wieder Fahrzeuge führen zu dürfen. Die Mindestsperrfrist beträgt 6 Monate.
Avots: www.ra-meinecke.de/fahrerflucht-...
Brumbrum, 22.oktobris 2015 11:20
Cik zinu uzņēmumam nav nemaz savas uzņēmuma kartes, jo šāda tipa mašīnas līdz šim Latvijā mūsu uzņēmumam nav bijušas (ar digitālo tahogrāfu). Mašīnas ir jaunas no rūpnīcas ar LT tranzīta numuriem, un tiek dzītas uz LV aprīkošanai ar kravas kastēm, pēc kā atkal tiks dzītas atpakaļ uz LT, pāreģistrēt.
Ēriks Griģis:

Es nedodu atļaujas, bet tikai konsultēju!
Norīkojumā lai raksta to, ko Jūs uzrakstījāt un ka tahogrāfs ir bojāts. Tad uz izdrukas papīra otrajā pusē Jums jāraksta savas darbības un atpūtas laiki sākot ar to laika brīdi, kad beidzas apliecinājums. Līdzi jābūt darba vai atpūtas apliecinājumam par iepriekšējām 28 dienām. Tad būs cerība saņemt mazāko sodu uzņēmumam, ne vadītājam! Lai izdodas!
Brumbrum, 22.oktobris 2015 9:57
Sveiki, man rīt ir jāpārdzen no Lietuvas uz Latviju transportlīdzeklis, kura pilna masa ir 4,5t. Mašīna ir aprīkota ar digitālo tahogrāfu, bet man nav "čipa". Ir tiesības vadīt C kategorijas transportlīdzekļus, kā arī ir 95.kods, bet šādu transportlīdzekļu vadīšana vairs nav mans pamatdarbs (atrunāts darba līgumā). Vai var vadīt šādu transportlīdzekli neizmantojot "čipu"? Kāds darbības apliecinājums ir vajadzīgs šādā situācijā?
Ēriks Griģis:

Atbilde ir NĒ, nevar vadīt bez čipa!
1. Ir vai nav tahogrāfā reģistrēta Jūsu darba devēja uzņēmuma karte?
2. Līgumā jābūt atrunai!
3. Jābūt darba devēja norīkojumam (jo nezinu Jūsu darba apstākļus)!
4. Apliecinājums būs izdruka no tahogrāfa, ko vadītājs aizpilda rakstiski, ja pastāv iespēja vai tahogrāfs patiesi ir bojāts.
Bet vajag čipsu!
Juris, 22.oktobris 2015 5:44
Sakiet lūdzu kāds sods draud Vācijā stāvlaukumā iebraucot citā auto un patvaļīgi pametot notikuma vietu?
Ēriks Griģis:

Valsts varas pārstāvji šodienas politiskajā situācijā to varētu uzskatīt par ļaunprātīgu sabiedrības apdraudējumu! Paredzēts līdz 3 gadu brīvības atņemšanas vai naudas sods. Iebraucējam papildus draud izraidīšana no valsts ar liegumu iebraukt valstī (uz laiku).
Naudas sods ir līdz 90 dienas (3 mēnešu) ienākumiem (stundā ne mazāk par 8,50 eiro) un tiesību liegums sākot no 6 mēnešiem, auto izmantošanas liegums - līdz 3 mēnešiem atsevišķi vai kombinēti. OCTA piestādīs regresu un dubultos prēmiju, bet KASKO atlīdzību apdrošinātājs atteiks.
Tehniskā informācija, 16.oktobris 2015 10:24
Sakiet lūdzu, vai šogad un kas sāksies Tehniskās informācijas (95. koda) pasniedzēju apmācība?
Kāda nepieciešama izglītība un citas prasības? Paldies.
Ēriks Griģis:

Šogad vēl ir paredzētas apmācības pēc "vecajām" prasībām. Sāksies 20.10.2015. plkst.9:00 CSDD .
Nepieciešama augstākā izglītība (bakalaurs) un C kategorija!
Autoskola, 14.oktobris 2015 7:36
Pareizi ir! Citādi viens otrs instruktors divus vārdus teikumā salikt nevar. Ne visi, bet gadās arī truli kā celmi. Nekas sevišķs tā koledžas izglītība nav, bet nu vismaz kaut kas.
Ēriks Griģis:

Vismaz!
Autoskola, 13.oktobris 2015 22:17
Kur varētu iepazīties ar jaunām prasībām šoferu un autoinstruktoru apmācībām autoskolā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Lūdzu:
tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=403...
Autoskola, 13.oktobris 2015 16:41
Vai instruktoriem turpmāk vajadzēs augstāko izglītību?
Ēriks Griģis:

Projektā paredzēts:
"... 19.3. instruktoram – vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā (koledžas) izglītība un B kategorijas transportlīdzekļu vadītāja stāžs vismaz trīs gadi..."
Ivars, 10.oktobris 2015 23:15
Tahogramma ielikta plkst 10:00. Vakarā nav izņemta ar domu, no rīta likt jaunu. Taču nākamajā dienā tomēr brīvdiena, pie auto nav tikts, un rezultātā plkst 15:00 izņemta un gultiņa ir pārrakstījusies pāri vakardienas darbam. Saprotu, ka tāda nav derīga. It kā dati ir nolasāmi, sasmērēts nekas nav. Kādi būtu iespējamie risinājumi? 1. izmest tahogrammu ārā, un sazīmēt ar roku un piebildi, ka taho nedarbojas. 2. atstāt kā ir, un ar roku pierakstīt iemeslus izmantošanai virs 24 h.
Ēriks Griģis:

2. Ieraksti vadītāja kļūdu, ka neizņēmi vakarā un tāpēc ir virs 24! Par brīvdienu uzraksti jaunu brīvdienas disku, sākot no 00:00 (24), kad iepriekšējā aizgāja kukūmakū!
Ja pēc brīvdienas ir darba diena, tad maiņas sākumā aizpildi jaunu disku un otrajā pusē ievelc atpūtu no 00:00 līdz maiņas sākumam.
Neaizmirsti pēc atpūtas iezīmēt āmurīšus, kamēr labo un aizpildi diskus maiņas sākumā!
Pēc tam ievieto disku un uzliec āmurīšus, kad dodies saņemt rājienu par neizņemto disku!
Vairāk nekļūdies!
kirdk, 9.oktobris 2015 16:45
Labdien? Vai driks braukt ar auto diennakts gaisaja laika, ja aizmugurejie apgaismes lukturi ir apsalusi un nav notiriti? Jo celu satiksmes noteikuma 254punkta teikts ka atpazisanas zimem jabut tiram.
Ēriks Griģis:

Ārējās apgaismes ierīces un pazīšanas zīmes nav viens un tas pats.
Nosauciet pie sevis to, kas ir netīrs, un meklējiet atbildi savam jautājumam CSN 238., 239., 241., 251., 254. punktos.
Ja apgaismes iekārtas ir netīras, tad tās jānotīra! Bez iepriekš nosauktiem punktiem, sodīs arī, ja būs mitrums vai kondensāts lukturu iekšpusē.
Pazīšanas zīmēm vienmēr jābūt tīrām! Par CSN 254.p. pārkāpumu sodīs arī diennakts gaišajā laikā.
Kā lai zinu?, 9.oktobris 2015 12:51
Sakiet, lūdzu, vai ir kāda informacija par to, kā uzzināt, vai manam jaunajam auto izplūdē rūpnīcā ir ieregulētas nepareizās atgāzes. Vai 'būs jāmaksā augstāki nodokļi, ja izplūdes gāzes būs manipulētas? Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Tas attiecas uz VW dīzeļmotoriem. Noteikt to var pēc motora nummura, kas iesists blokā un sastāv no maksimāli trīs burtiem un skaitļa, piemēram, EA 189
2. Nē, jo manipulācija attiecas uz slāpekļa oksīdiem - NOx, bet nodokļus rēķina pēc CO2 izmešiem!
kristaps, 5.oktobris 2015 20:20
ja deg uzraksts uz panelja exceed speed 30 km /h,ko tas noziimee un vai ir pamats uztraukties
Ēriks Griģis:

Tulkojums ir atrodams inetā un instrukcijas arī, bet lietošanas instrukcijā katram konkrētam transportlīdzeklim būs paskaidrota šī uzraksta nozīme, turpmākā rīcība un tālākbraukšanas sekas iepriekšējā režīmā. Ja nav tulkojuma, tad pie tirdzniecības pārstāvja!
Jorens, 5.oktobris 2015 15:01
Vēlreiz Labdien!
Papildautājums par situāciju, vai mani var sodīt par 206. ceļa zīmes "dodiet ceļu" prasības neizpildīšanu, ņemot vērā ka pagriešanās manevrs jau tika izpildīts, riteņi jau iztaisnoti un braukšanas josla atbrīvota. Ja otra mašīna būtu turpinājusi braukt pa savu joslu, sadursme nebūtu notikusi!
Ēriks Griģis:

Pēc papildinājuma varu spriest, ka pretī braucošais ir uzbraucis Jūsu vadītajam automobilim, mainot braukšanas virzienu, tātad pārkāpjot CSN 113.p. otrā daļā noteikto.
Lai šo izskaidrotu ar pierādījumiem tā, kā rakstāt, Jums būs nepieciešams advokāta pakalpojums.
Jorens, 5.oktobris 2015 9:49
Labdien!
Situācijas apraksts: vadīju transportlīdzekli pa Braslas ielu virzienā uz Bērzaunes ielu. Krustojumā ar Bērzaunes ielu apturēju savu transportlīdzekli tieši pirms 930. ceļa horizontālā apzīmējuma, lai palaistu transportlīdzekļus, kas brauca pa Bērzaunes ielu Dzelzavas ielas virzienā. Tad kad biju palaidis visus transpotlīdzekļus kam varētu patraucēt, uzsāku kreisā manevra izpildi, mirklī kad manevru jau beidzu un braucu ārā no krustojuma izpildot CSN 86. punkta prasības (priekšējie riteņi jau bija šķērsojuši brauktuves krustošanās vietu). Tajā mirklī manam transportlīdzeklim iebraucot nezināmu iemeslu dēļ pretējā braukšanas virzienā uzbrauca virsū cits transportlīdzeklis, kas brauca pa Bērzaunes ielu no Kroņu ielas puses. Otrs transportlīdzeklis uzbrauca manm transportlīdzeklim ar priekšējo kreiso sānu un atstājot uz mana transportlīdzekļa buktes sākot no priekšējā riteņa un beidzot araizmugurējo riteni. Abi transportlīdzekļi atradās gandrīz paralēli viens otram. Otra transportlīdzekļa vadītājs sadursmes mirklī runāja pa telefonu. Jautājums, kurš ko pārkāpa un kurš ir vainīgs šinī avārijā?
Ēriks Griģis:

1. Saruna pa telefonu būs atbildības pastiprinošs apstāklis, ja fakts ir pierādāms un saistāms ar notikušo negadījumu.
2. Nezināmu iemeslu nav, ir tikai vadītāja spēja vai nespēja vadīt transportlīdzekli! No tā - drīkstēja vai nedrīkstēja vadīt. Un notikušais tad ir vai nav likumsakarīgs turpinājums.
3. Ja vadītājs izpildīja CSN 112.p. un vajadzēja izpildīt CSN 113. punkta prasības, bet to neizdarīja, tad ir atbildīgs par notikušo.
4. Atbildiet sev uz trīs iepriekšējiem jautājumu punktiem un uzzināsiet nezināmo!
Olegs, 4.oktobris 2015 20:30
Labdien, man ir gadijas tāda situācija: apdzīvota vieta, dara ceļa remontu, stāv 323. zīme 30 km/h, tālak nav ne krustojumu, ne 330. zīmes, bet tur tālāk stāv 324. zīme ar cipāru 70, un vēl nedaudz tālāk ir apļveida krustojums. Jautājums ir tāds, līdz kurai vietai man ir jābrauc 30 km/h - līdz 324. zīmei ar ciparu 70, vai līdz apļveida krustojumām? Paldies!
Ēriks Griģis:

Līdz krustojumam, jo ceļu satiksmes organizatora kļūda Jums ir jālabo, braucot ar vienīgo noteikto maksimālā ātruma ierobežojumu līdz ierobežojuma darbības zonas beigām.
No CSN:
" ... 292. Zīmju darbības zonu var samazināt:
...
292.3. 323.zīmei - uzstādot 323.zīmi ar citu maksimālā braukšanas ātruma ierobežojumu;
..."
Uzstādot kādu citu zīmi, kas neattiecas vai nav saistāma ar ierobežoto maksimālo braukšanas ātrumu dotajā ceļa posmā, aprakstītās 323. cz. darbības zona nebeidzas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti