Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
mika, 15.februāris 2022 14:07
Labdien,
interesē,,2004 gada touranam varbūt maza problēmiņa,, vai liela,, Ir tāda lieta ka brīžam nevar izlēgt aizdedzi, atslēga sprūst, stūre nav bloķeta.t,i, atslēgu nevar pagriezt,Ko darīt? jāmaina visa iekša vai ko nedarīt|?Paldies
Ēriks Griģis:

Remontservisā Jums paskaidros!
EDGARS KALNIŅŠ, 8.februāris 2022 16:46
Labdien!
Vai varētu vienkāršiem vārdiem paskaidrot, kas ir
Transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšana, uz ko tā attiecināma?
Ēriks Griģis:

Autovadītāja nosūtīšana veikt pārvadājuma pakalpojumus citā valstī!
Šofera darba devējs, pamatojoties uz savstarpēji noslēgtu līgumu ar šoferi, nosūta viņu strādāt citā valstī!
Nosūtīšana darbā citā valstī ir saistīta ar kabotāžas pārvadājumiem vai autopārvadājumiem citas valsts vai valstu teritorijās.
Par šofera nosūtīšanu darbā neuzskata turp-atpakaļ pārvadājumus (braucienus), valsts šķērsošanu tranzītā, vienas kravas izkraušanu vai iekraušanu atpakaļceļam dažādās valstīs, nobrauktā autoceļa sākuma vai beigu posmu kombinētā starptautiskā divpusējā pārvadājumā.

No Autopārvadājumu likuma:
15) kombinētais pārvadājums — kravas pārvadājums, ja kravas automobilis, piekabe, puspiekabe ar vilcēju vai bez tā, vai to kombinācijā vai 20 vai vairāk pēdu konteineri brauciena sākuma (beigu) posmā izmanto autoceļu, bet pārējā posmā dzelzceļu, iekšējos ūdensceļus vai jūras ceļus, ja kāds no ceļa posmiem, izņemot autoceļu, pārsniedz 100 kilometrus taisnā līnijā. Kombinētā pārvadājuma ietvaros brauciena sākuma (beigu) posmu veic pa autoceļu starp kravas iekraušanas (izkraušanas) vietu un tuvāko kravas iekraušanai (izkraušanai) piemēroto dzelzceļa staciju vai rādiusā, kas nepārsniedz 150 kilometrus taisnā līnijā no iekšējo ūdensceļu ostas vai jūras ostas, kur kravu iekrauj (izkrauj)"...
Autopārvadājumu likums, 1. pants. likumi.lv/ta/id/36720#p1
Aleksandrs, 29.janvāris 2022 9:12
Labdien. Paldies par atbildi par nakts darba laikuNorvēģijā. Nez kāpēc Vegvessen tam nepievērš uzmanību, jo uzņēmumā nakts maiņas strādājošie šoferi mauc pilnu klappi pa 15 stundām, lielākā daļa ir izgājusi arī pilnu tahogrāfa kontroli, bet par nakts darbu nekad netika aizrādīts...!?
Sakiet lūdzu, vai strādājot valsts iekšienē, paliek spēkā noteikumi par ikmaiņas valsts sākuma /beigu ievadi?
Ēriks Griģis:

Autovadītājs strādā (vai darba devējs viņam liek strādāt) tā, kā viņu kontrolē!

Jā! Maiņas sākumā un beigās valsts ir jāievada!

REGULA (ES) Nr. 165/2014
34.pants.
7. Transportlīdzekļa vadītājs digitālajā tahogrāfā ievada to valstu simbolus, kurās viņš uzsāk un pabeidz ikdienas darba laikposmu. Tomēr dalībvalsts var pieprasīt transportlīdzekļu vadītājiem, kas veic iekšzemes pārvadājumus dalībvalstī, papildus dalībvalsts apzīmējumam ievadīt sīkākus ģeogrāfiskos datus ar noteikumu, ka dalībvalsts ir paziņojusi minētos sīkākos ģeogrāfiskos datus Komisijai līdz 1998. gada 1. aprīlim.
Transportlīdzekļu vadītājiem nav nepieciešams ievadīt informāciju, kas minēta pirmās daļas pirmajā teikumā, ja tahogrāfs automātiski reģistrē atrašanās vietas datus saskaņā ar 8. pantu.

Tālāk skatīt šeit!
Pirmās daļas pirmais teikums:
34. pants
Vadītāja karšu un reģistrācijas diagrammu izmantošana
1. Transportlīdzekļa vadītāji izmanto datu reģistrācijas diagrammas vai vadītāja kartes katru dienu, kad tie vada transportlīdzekli, sākot no brīža, kad tie saņem transportlīdzekli. Reģistrācijas diagrammu vai vadītāja karti neizņem pirms ikdienas darba laikposma beigām, izņemot gadījumus, kad to atļauts darīt kāda cita iemesla dēļ. Reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karti drīkst izmantot, nepārsniedzot laiku, kam tā paredzēta.

Saskaņā ar 8. pantu:
VIEDIE TAHOGRĀFI
8. pants
Transportlīdzekļa atrašanās vietas ikdienas darba laikposma konkrētos punktos reģistrēšana
1. Lai veicinātu pārbaudi par atbilstību attiecīgajiem tiesību aktiem, automātiski reģistrē transportlīdzekļa atrašanās vietu šādos punktos vai tuvākajā punktā šādām vietām, kur ir pieejams satelīta signāls:
— atrašanās vieta ikdienas darba laikposma sākumā,
— ik pēc trim stundām – uzkrātais transportlīdzekļa vadīšanas laiks,
— atrašanās vieta ikdienas darba laikposma beigās.
Šajā nolūkā transportlīdzekļos, kurus pirmo reizi reģistrē 36 mēnešus pēc 11. pantā minēto sīki izstrādāto noteikumu stāšanās spēkā, uzstāda tahogrāfu, kas pieslēgts pozicionēšanas pakalpojumam, kura pamatā ir satelītnavigācijas sistēma.

Avots:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Jelena, 27.janvāris 2022 15:50
labdien! man ir bmw. Uzliku uz sava auto bmw originalo m pack (prieks. un aizm.bamperi, m sture, sdadow line). Uzliku ari konfort adas salonu un divzonu klimatkontroli. Tagad komplektacija nesakrit pec vin ar rupniecas komplektaciju. Kasko polisa ir obligati janorada, ka auto tagad nav rupniecibas komplektacija un ierakstit kadas izmainas ir?
paldies
ar cienu. J.
Ēriks Griģis:

Kasko apdrošinātājam jāpiesaka izmaiņas apdrošinātam auto. Pēc tam būs jāuzrāda (elektroniski jānosūta) iegādes dokumenti vai servisa rēķins par iegādi un uzstādīšanu!
Apdrošinātājs tad izmainīs līguma (polises) noteikumus!
Ceļu Apsaimniekotājs, 27.janvāris 2022 15:49
Vai CSN remontvietas aprīkojumā aprakstītais ir drošs? Paldies.
Ēriks Griģis:

Aplams un Latvijā jau CSNg izraisījis ir 253.punkts!
Aleksandrs, 24.janvāris 2022 23:09
Labdien. Vai varētu būt, ka Norvēģijā nav spēkā norma par 10 h nakts darbu?
Ēriks Griģis:

Nakts darba laiki Norvēģijā ir spēkā, tikai tie ir atšķirīgi no Latvijā noteiktajiem!
Vispārējs noteikums, - ja nakts laikā no 21:00 līdz 06:00 ir nostrādātas vismaz 3 stundas, tad 24 stundu periodā nedrīkst strādāt vairāk par 8 stundām!
Sjåfører nattarbeid.
(1) Arbeid mellom kl. 21:00 og kl. 06:00 er nattarbeid. Arbeidsgiver og arbeidstakers tillitsvalgte ved virksomhet som er bundet av tariffavtale, kan skriftlig fastsette et annet tidsrom på minst åtte timer som omfatter tiden mellom kl. 00:00 og kl. 06:00. Som nattarbeid regnes ikke arbeid på to skift som legges mellom kl. 06:00 og kl.00:00.
(7) Arbeidstiden for arbeidstaker som arbeider mer enn tre timer om natten skal ikke overstige åtte timer i løpet av 24 timer dersom arbeidet innebærer en særlig risiko eller betydelige fysiske eller psykiske belastninger.

Avoti šeit!
arbeidsmiljoloven.com/paragraf/n...

Forskrift om arbeidstid for sjåfører og andre innenfor vegtransport
www.regjeringen.no/no/dokumenter...
Jānis, 18.janvāris 2022 22:47
Lūgums precizēt..digitālajā tahogrāfā, ja auto ar tādu ir aprīkots, ievada tās valsts simbolu, kurā viņš iebrauc. Tas nozīmē 1) ievada beigu valsti LV un sākuma valsti LT. Tāpat pie jebkuras nākamās robežšķērsošanas: beigu valsts izbraucošā un sākuma valsts iebraucošā jeb 2) ievada tikai to valsts simbolu, kurā iebrauc, piemēram sākuma valsts LT un attiecīgo sākuma valsti, kurā iebrauc nākamajā.
Ēriks Griģis:

1. Ja tahogrāfā ir paredzēts ievadīt valsti vadītāja kartē, tad tikai jāievada valsts, kurā vadītājs iebrauc.
2. Ja tāda darbība nav paredzēta, tad iebraucot valstī, vadītājs izņem karti, ievadot beigu valsts simbolu un ievada jaunās valsts simbolu, karti ievietojot atpakaļ tahogrāfā.
3. Tahogramma no analogā tahogrāfa ir jāizņem un pretī izņemšanas šķērslīnijai, ko tahogrāfs diskā uzvelk automātiski, jāieraksta jaunās valsts simbols!
Skolnieks biju pie Jums kursos, 9.janvāris 2022 13:05
Pasniedzej, sakiet, kas jauns sogad sofera darba laikos, mus te Vacija baida ar sodiem, bet nesaka par ko.Braucu krieviska firma, vienigais vacietis ir firmas ipasnieks, parejie krieviski runajosie no dazadam valstim un tie ari neko nezina, paldies!
Ēriks Griģis:

Tad te Jums būs papildinājums toreizējām nodarbībām darba un atpūtas laiku modulī!

No 02.02.2022. transportlīdzekļa vadītājs digitālajā tahogrāfā, ja auto ar tādu ir aprīkots, ievada tās valsts simbolu, kurā viņš iebrauc pēc dalībvalsts robežas šķērsošanas, tiklīdz viņš minētajā dalībvalstī ir pirmo reizi apstājies.
Minētā pirmā apstāšanās ir tuvākajā iespējamā pieturvietā uz robežas vai pēc tās šķērsošanas.
Ja dalībvalsts robežu šķērso ar prāmi vai vilcienā, transportlīdzekļa vadītājs ievada valsts simbolu ostā vai pienākšanas stacijā.
Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar analogo tahogrāfu, tad apstājoties disks ir jāizņem un starp piktogrammu un ātruma ailēm ar roku jāieraksta valstu koda atzīme jau kopš 2020. gada 21. augusta.
Ja transports ir reģistrēts Vācijā, vari paprasīt īpašniekam, vai runa ir par šo regulas papildinājumu:
Ab dem 02. Februar 2022 müssen alle Fahrer von Fahrzeugen, die mit einem digitalen Fahrtenschreiber ausgestattet sind, jeden Grenzübertritt dokumentieren (vgl. Artikel 34 der VO (EU) Nr. 165/2014 neu).
Dazu müssen die Fahrer den nächstmöglichen Halteplatz an oder nach einer Grenze ansteuern und dann das Symbol des Landes eingeben, in das sie gerade eingereist sind.
Wenn das Fahrzeug mit einem analogen Fahrtenschreiber ausgestattet ist, muss ein handschriftlicher Vermerk auf der Tachoscheibe bereits seit dem 21. August 2020 erfolgen.

No 21.02.2022. pārvadātājam jānodrošina, ka transportlīdzekļi, kas ir uzņēmuma rīcībā un tiek izmantoti starptautiskajos pārvadājumos, atgrieztos vienā no saimnieciskās darbības centriem, kas atrodas uzņēmuma reģistrācijas valstī, vismaz astoņu nedēļu laikā pēc izbraukšanas no tās. bet ja Jūs nebrauciet ārpus Vācijas, tad tam nav nozīmes:
Rückkehrpflicht des Fahrzeugs
Im Marktzugangsrecht wurde hinterlegt, dass alle für genehmigungspflichtige grenzüberschreitende Fahrten eingesetzten Fahrzeuge ein Mal binnen jeder freien Kombination von acht zusammenhängenden Kalenderwochen in den Niederlassungsmitgliedstaat zurückkehren müssen. Diese Vorgabe muss ab dem 21. Februar 2022 erfüllt werden.

Tā pat uz Jums var neattiekties par kabotāžas pārvadājumiem, ja nebrauksiet, piemēram, uz Beļģiju, Holandi, Franciju:
Kabotage an den Grundregeln wurde nichts geändert. Neu ist, dass infolge eines ausgereizten Kabotagepensums (max. drei Beförderungen in sieben Tagen infolge einer beladenen Einfahrt oder max. eine Beförderung binnen drei Tagen infolge einer unbeladenen Einfahrt) eine „ Abkühlphase” von vier Tagen folgen muss, während der im selben „Aufnahmemitgliedstaat” keine weiteren Kabotagebeförderungen erlaubt sind. Die Neuregelung gilt ab dem 21. Februar 2022.

Arī transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšana darbā, kas uz jums neattiecas, ja darbs ir tikai Vācijas teritorijā. Bet ko var zināt, ja, gadījumā, Jūs nosūta darbā, nevis veikt divpusēju pārvadājumu, uz Latviju, tad darba devējam būs vairāk darba deklarācijas aizpildē un iesniegšanā IMI portālā!
Entsendete Kraftfahrer
Bei den Entsendebestimmungen gibt es Sonderregelungen für entsendete Kraftfahrer: reine Transitfahrten und sogenannte bilaterale Beförderungen sind vom Entsenderegime ausgenommen.
Bilaterale Beförderungen führen auf direktem Weg vom Mitgliedsstaat der Niederlassung in den Zielstaat und von dort direkt zurück.
Alle anderen Kabotage- und grenzüberschreitenden Beförderungen unterliegen den Entsendebestimmungen. Die Neuregelungen gelten ab dem 2. Februar 2022.

Visi Mobilitātes paketes nosacījumi vācu valodā:
www.stuttgart.ihk24.de/branchen/...

Latviski te var palasīt:
www.atd.lv/lv/jaunumi/semin%C4%8...

www.atd.lv/lv/jaunumi/semin%C4%8...
Andra, 30.decembris 2021 19:48
Labvakar, mersedes benz a160 1.7 dīzelim sāka degt sarkana akumulatora lampiņa, pēc tam sāka pūst tikai aukstais gaiss, siltais pazuda, stūre kļuva grūti griežama un motors palika klusāks, kas varētu būt par vainu?
Ēriks Griģis:

Remontservisā vainu noteiks un, cerams, arī izlabos!
Wiiiii, 20.decembris 2021 22:53
Sveiki, vēlos uzzināt, kas notiek situācijā, kad notiek CSNg, abiem auto ir OCTA, bet nelaimes gadījumu izraisījušā auto vadītājam nav vadītāja apliecības, respektīvi OCTA nav spēkā, abi auto norakstās, cietušā OCTA vēršas ar regresa prasību, kas notiek ar cietušio auto, kas to pēc regresa apmaksas patur nelaimes gadījumu izraisisījušā auto vadītājs, vai kas ar viņu notiek? Paldies.
Ēriks Griģis:

Cietušā TL īpašnieks (Jūs), paziņojot pretējās puses OCTA apdrošinātājam par apdrošināšanas gadījumu, pēc tam rakstot tam iesniegumu par zaudējumu atlīdzības kompensāciju un atlīdzības saņemšanas veidu, iesniegumā norādāt, ko īpašnieks (Jūs) vēlēsies darīt ar TL atliekām, ja a/m tiks uzskatīts par bojā gājušu vai remonts nebūs lietderīgs, t.i., atstāt atliekas sev, vai atdot tās OCTA pretējās puses apdrošinātājam!
Apdrošinātājs TL atliekām noteiks atlieku vērtība, protams, izdevīgāko sev - apdrošinātājam.
1. Par noteikto a/m atlieku vērtību (iespējamo lielāko) apdrošinātājs samazinās Jums izmaksājamo zaudējuma atlīdzību, ja atliekas paturēsiet sev.
2. Savukārt, noteikto (iespējamo mazāko) a/m atlieku vērtību apdrošinātājs ierēķinās Jums izmaksājamā zaudējumu kompensācijā, ja savā rakstiskajā norādē Jūs būsiet TL atliekas paredzējis nodot apdrošinātājam.
Ģirts, 20.decembris 2021 9:31
Labrīt, Erik! CSN nosaka, ka, ar vieglo auto braukt nedrīkst, ja ziemas laikā riepu protektora dziļums mazāks par 4mm, tomēr, ja tādu auto uz ceļa pieķer braucam, bet protektora dziļums ir lielāks par 3mm, tiek piešķirts otrais novērtējums, kurš ļauj mēnesi piedalīties satiksmē. Tad kā īsti ir - drīkst braukt, vai nedrīkst? Ko teiks nākamais ceļu policists? Un ko apdrošinātājs, ja tāds auto iekļūst CSNg? Paldies!
Ēriks Griģis:

Aizliegums braukt ceļu satiksmē nav tieši saistāms ar atļauju braukt vienu mēnesi, jo TL kontrole ceļu satiksmē nav TL kontrole tehniskajā apskates stacijā.
Ja ziemas periodā a/m riepai kontrolē uz ceļa protektora augstums ir mazāks par 4mm, tad tiek noņemta TA uzlīme. Ja ziemas periodā vieglā a/m riepai kontrolē uz ceļa protektora augstums ir mazāks par 1,6mm, tad tiek noņemta TL reģistrācijas numurzīme.
Ja konstatētais pārkāpums ir novēršams uz vietas policijas kontroles laikā, tad tālāka braukšana var notikt pēc pārbaudes veicēja inspektora ieskatiem.
Deivids, 30.novembris 2021 20:16
Autobuss ar garumu 8.metri regulāri tiek novietots stāvēšanai dzīvojamā zonā. Vai to drīgst darīt?
Ja nē, tad kāds ir sods par to?
Ēriks Griģis:

CSN
142. Dzīvojamā zonā aizliegts:
142.3. iebraukt autobusiem, kuru garums pārsniedz 6 m (izņe­mot gadījumus, ja tas nepieciešams pasažieru iekāpšanai vai izkāpšanai no tā)!

CSL
59. pants. Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana dzīvojamā zonā
(1) Par dzīvojamā zonā aizliegtu darbību veikšanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam triju naudas soda vienību apmērā.
Ģirts, 25.novembris 2021 9:17
Labdien, Ērik! Vai apdrošinātāja lēmumu par atbildības pakāpi ietekmētu fakts, ka auto, kurā notiek individuālā braukšanas apmācība, nav apzīmēts ar "M" zīmēm? Paldies!
Ēriks Griģis:

Ja zīmes esamība varēja likt pretējai pusei rīkoties tā, lai tā zaudējumu mazinātu vai negadījums nenotiktu, tad ietekmētu!
Jānis, 23.novembris 2021 10:51
Labdien, Vai varam braukt ikdienā 10 stundas, kā Vācijā? Paldies.
Ēriks Griģis:

Šī atkāpe jau otro reizi šogad attiecas tikai uz Vācijā reģistrētiem kravas pārvadātāju autovadītājiem.
Eiropas Komisija iesaka šādas atkāpes pieņemt citās ES dalībvalstīs, ja tas nepieciešams!
Atkāpes ir spēkā no 12.11. līdz 30.11.2021. un tajās noteikts, ka:
• ikdienas braukšanas laiku var pagarināt līdz 10 stundām, ne biežāk kā piecas reizes nedēļā;
• iknedēļā kopējais braukšanas laiks nedrīkst pārsniegt 59 stundas. Nemainīga paliek prasība, ka kopējais uzkrātais transportlīdzekļa vadīšanas laikposms, divu secīgu nedēļu laikā, nedrīkst pārsniegt 90 stundas;
• iespēja veikt divus saīsinātos (min. 24 stundu) iknedēļas atpūtas periodus pēc kārtas, ja:
i) četrās secīgās nedēļās autovadītājam jāievēro vismaz divus iknedēļas (45 stundu) atpūtas periodus un divus saīsinātos (24 stundu) iknedēļas atpūtas periodus;
ii) saīsināto Iknedēļas atpūtas periodu jākompensē ar līdzvērtīgu - nepārtrauktu atpūtas periodu, kas jāveic līdz trešās nedēļas beigām;
iii) ja tiek veikti divi secīgi saīsinātie iknedēļas atpūtas periodi, kompensācija jāveic pirms nākamā iknedēļas atpūtas perioda.

Avots:
www.ostwestfalen.ihk.de/fileadmi...
Egils, 2.novembris 2021 12:45
Labdien! Kurš ir bonus malus (BM) subjekts - īpašnieks vai turētājs? Jo LTAB vispārīgajos noteikumos par BM aprēķina sistēmu, punkti 1.1.2.1 un 1.1.2.2, manuprāt, ir savstarpējā pretrunā. Konkrētajā situācijā, kas liek uzdot šo jautājumu, abi - īpašnieks un turētājs - ir fiziskās personas. Paldies.
Ēriks Griģis:

Bonus–Malus subjekts var būt:
1) transportlīdzekļa reģistrētais īpašnieks, ja CSDD reģistrā nav norādīts turētājs;
2) CSDD valsts reģistrā norādītais turētājs (neatkarīgi no tā, vai turētājs ir juridiska vai fiziska persona), ja transportlīdzekļa īpašnieks ir juridiska persona;
3) transportlīdzekļa reģistrētais īpašnieks, ja īpašnieks ir fiziska persona un, ja CSDD valsts reģistrā norādītais turētājs ir fiziska persona;
4) CSDD valsts reģistrā norādītais turētājs, ja turētājs ir juridiska persona un transportlīdzekļa īpašnieks ir fiziska persona.
Ilgonis, 28.oktobris 2021 20:58
Labvakar sakiet lūdzu kāds akumulators būtu vislabākais, piemērotākais mūsu apstākļiem mašīnai BMW X5 E70,2008gada,liels paldies.
Ēriks Griģis:

Labākais būs auto izgatavotāja noteiktais!
Kods atrodams uz vecā akumulatora.
Labākā marka manam auto - Bosch!
Skolnieks bijušais, 23.oktobris 2021 21:17
Sveiki, mācījos pie jums Talsos C. kat un CE.kat kursos jau labu laiku atpakaļ, bet tagad gribēju uzjautāt Jums, cik bez braukšanas man varēja būt tīri laika ziņā "citi darbi" (āmurīši) piemēram, uzkraušanas, preces izkraušana pie klienta?
Vai pareizi būtu, ja piemēram darbs sākas 6:00 tas 2h kraujos bāze, izbraucu no bāzes 8:00 veicamais attālums ir 120km bāze atgriežos 17:00. Tad pauzi varu netaisīt jo neesmu jau braucis 4h kopā, labi ja sanāk 3h kopējā braukšana un pārējais laiks ir preces izkraušāna pie klienta.
Ēriks Griģis:

1. Ja citus darbus veic kopā ar braukšanu, bet ("stūrīte") braukšana nav 4,5h, tad maksimāli pēc 6h jāņem vismaz 30min. pārtraukums (var ņemt arī 45min).
2. Bet pēc maksimāli 9h, ja nav braukts bet ir tikai krauts, jāņem vismaz 45min. pārtraukums.
3. Ja ir braukts kraušanas laikā pēcpusdienā pēc piecām pirmajām stundām, kad nonācāt pie klienta, tad tikko braukšana 9h laikā sasniedz 4,5h, jāņem jau ātrāk par 9h 45min. pārtraukums.
4. 24 stundu laikā no maiņas sākuma jābūt 11h atpūtai (3x nedēļā ikdienas atpūtu var saīsināt līdz 9h), ko parasti ņem maiņas beigās, kad atgriežas no klienta un beidz maiņu.
Ar kopējiem darbiem ("stūrīte" + "āmurīši"), visiem pārtraukumiem un "konvertītēm" maiņas laiks ir 13h (24h - 11h = 13h). Trīs reizes nedēļā to drīkst palielināt līdz 15h, kad iespējams izmantot saīsināto ikdienas atpūtas laiku 9h.
5. Tāpēc kopējais darba laiks - braukšana + citi darbi netiek reglamentēti, jo ir iepriekšējie nosacījumi, pēc kuriem pašam jārēķina līdzi pārtraukumi, atrašanās laiks maiņā un ikdienas atpūta. Pašam aprēķins jāveic vai jāseko līdzi tahogrāfa datiem vienai nedēļai un divām viena otrai sekojošai nedēļai!

P.S. Braukšana dienā 9h, divas reizes nedēļā to drīkst palielināt līdz 10h!
Aleksandrs, 22.oktobris 2021 19:22
Labdien.
Sakiet lūdzu vai kādā likumā ir atrunāts darba devēja pienākums apmaksāt šofera 45h iknedēļas atpūtu, t. i. viesnīcas izdevumi.
Ēriks Griģis:

Viesnīcas izdevumus ar darba devēju atrunā savstarpēji noslēgtā darba līgumā vai arī tie var būt paredzēti komandējuma izdevumos!
No darba likuma 14.2' panta. Darba devēja pienākumi, nosūtot darbinieku veikt darbu ārpus Latvijas:
(4) Nosūtot darbinieku veikt darbu citā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, attiecīgi piemērojami normatīvie akti, kas regulē ar komandējumiem saistīto izdevumu atlīdzināšanu, ciktāl šajā likumā nav noteikts citādi.
Avots:
Darba likums, 14. pants. likumi.lv/ta/id/26019#p14

No MK noteikumu Nr.969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi" 8.punkta:
10. Budžeta iestādes darbinieku komandējumiem paredzētā dienas nauda (kompensācija par papildu izdevumiem) un izdevumi par viesnīcu (naktsmītni) nedrīkst pārsniegt šo noteikumu III un V nodaļā un 1.pielikumā noteiktās komandējuma izdevumu samaksas normas, izņemot gadījumu, ja komandējuma izdevumi netiek atlīdzināti no budžeta iestādei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem un citiem budžeta iestādes līdzekļiem. Pamatojoties uz darbinieka iesniegumu par neparedzētiem apstākļiem komandējuma laikā, ar institūcijas vadītāja atļauju viņam var atlīdzināt faktiskos izdevumus (piemēram, izdevumus par viesnīcu, transporta papildu izdevumus). Ja, plānojot komandējumu, ir zināms, ka viesnīcas izdevumi īpašu apstākļu dēļ pārsniegs šo noteikumu III un V nodaļā un 1.pielikumā noteiktās komandējuma izdevumu samaksas normas, ar institūcijas vadītāja atļauju darbiniekam var atlīdzināt faktiskos izdevumus par viesnīcu.
Avots:
Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumi Nr. 969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi", 8. punkts. likumi.lv/ta/id/220013#p8

Darba līguma paraugs:
www.darbajurists.lv/darba_jurist...
Linda, 12.oktobris 2021 21:35
Sakiet kā rīkoties šādā problēmā:braucot ar mašīnu Ford Mondeo pēkšņi sak gaudot signalizācija,un stājoties nost vairs nevareja to iedarbināt. Tad atsledzu un aizslēdzu ārpuse stāvot un tad mēģināju iedarbināt un atkal nekā. Tad atkal aizslēdzu un atsledzu un varēju iedarbināt.
Ēriks Griģis:

Ja manai auto signalizācijai tā gadās, tad pultij mainu bateriju!
Ticu, ka ir remontservisi, kas prot ar Jūsu signalizāciju tikt galā!
Armands, 12.oktobris 2021 11:45
Labdien, esmu Latvijas pilsonis.Deriguma termins manam auto vaditaja tiesibam beidzies 27.07.2021.
Atrodos Krievija,Vai man ir iespeja atjaunot tiesibas ierodoties man personigi Latvijas CSDD? Paldies.
Ēriks Griģis:

Ir iespējams, ja izpildās nosacījums:
Vadītāja apliecību maina personai, kura pastāvīgi dzīvo Latvijā un kuras dzīvesvieta ir Latvijā (Ceļu satiksmes likuma 22. panta 1.punkta 1.daļa).

Avots:
www.csdd.lv/apliecibas-maina/arz...
1.. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ..180

Lasītākie raksti

Jaunie raksti