Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Janis, 4.februāris 2015 17:58
Vai eiropā nepieciešams 95 kods B un BE kategorijām, ja brauc ar kravas busiņu līdz 3,5 t ar piekabi 2.7t?
Ēriks Griģis:

Nevajag, jo 95. kods sākas ar C1 kategoriju.
No Autopārvadājuma likuma:
"... 6.1 pants. Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci
(1) Kravas pārvadājumus ar kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā vai vadītāja kvalifikācijas kartē.
..."

Vadītāja darba un atpūtas laiks ir jāreģistrē vai pat tahogrāfs ir vajadzīgs!
Andris, 4.februāris 2015 17:05
Labdien!
Vēlētos pajautāt kad būs obligāts digitālais tahogrāfs, jo sāk baumot kad Francuzis jau prasa uz ceļa?
Ēriks Griģis:

Ar regulas piemērošanas dienu!
Regula pilnībā ir spēkā ar 2012. gada 1. oktobri.

Komisijas Regula (ES) Nr. 1266/2009 ( 2009. gada 16. decembris ), ar kuru tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā Dokuments attiecas uz EEZ

Šī regula nenosaka, ka ir jānomaina funkcionējoši digitālie tahogrāfi, kas uzstādīti pirms tās piemērošanas dienas.
Eksāmens, 28.janvāris 2015 15:56
Kad lūdzu būs valsts eksāmens?
Vai ir kas mainījies attiecībā uz pasniedzēju kvalifikāciju? Paldies
Ēriks Griģis:

Plānots 06.02.2015.
MK noteikumos Nr.358 no 13.04.2010. Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām ar 01.01.2015. stājās spēkā 18. punkta prasības.
No noteikumiem:
"... 78. Šo noteikumu 18.punktā minētās prasības par to, ka pasniedzējam nepieciešamas attiecīgās kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, piemērojamas ar 2015.gada 1.janvāri.
...
3. Kvalifikācijas prasības speciālistiem, kas sagatavo transportlīdzekļu vadītājus
18. Transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmas priekšmetus ir tiesīgs mācīt transportlīdzekļu vadītāju teorētiskās apmācības pasniedzējs, kuram ir šīs kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
..."
Citas izmaiņas ir projekta līmenī, kas vēl jāapstiprina.
Gatiņš, 22.janvāris 2015 14:57
Vai vēl kādā ES valstī OCTA kā minimums jāiegādājas uz 3 mēnešiem?
Ja jā tad kurās valstīs?
Ēriks Griģis:

Ne no valsts, bet no apdrošinātāja minimums ir atkarīgs! Citās valstīs apdrošinātāji ir noteikuši minimumu OCTA kopā ar KASKO uz gadu, vai pēc klienta vēlmēm, ja tām ir iemesls!
vārds, 21.janvāris 2015 14:29
Kad sāksies nakosā instruktoru grupa? Paldies
Ēriks Griģis:

31.01.2015 plkst.10:00
Ilmārs, 20.janvāris 2015 9:04
Anonīms ar iemeslu rakstīja "lieta ir iesaldēta, jo nav policijas slēdziens. "
Vai tad apdrošinātātāji var kavēt izmaksāt atlīdzību sakarā ar slēdziena neesamību? Atbildības sadalījumu par zaudējumu nodrošināšanu taču nosaka paši apdrošinātāji. To nekad nenosaka policija.
Ēriks Griģis:

Pareizi. Bet bieži vajag policijas uzziņu, kas apstiprina CSNg faktu. Tā ir viens no pēdējiem atlīdzības lietā nepieciešamajiem dokumentiem. To var saņemt arī pats iesaistītais, tikai rakstītājs to nezināja vai viņam kādu iemeslu dēļ to neizsniedza. Varbūt neprata pieprasīt sev vajadzīgo uzziņu, kas derētu apdrošinātājam un ko policija drīkstētu uzrakstīt.
Normunds , 19.janvāris 2015 16:26
Manam Ford Galaxy 1996.gada ,vecuma dēļ ir tikai OCTA .Nesen uzstādīju videoreģistratoru.Vai ir tā , ka uz lielceļa pēkšņi izskrienošais alnis sabojā manu a/m, bet neskatoties uz nofilmēto man nepienākas apdrošināšana?
Ēriks Griģis:

Ja alnis būtu apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, tad pienāktos!
Neticami!, 16.janvāris 2015 10:50
Klau! Vai lasītais ir patiesība?
- Mācības bez maksas;
- Iegūt CE kategorijas autovadītāja un Profesionālā vadītāja (95 kods) tiesības;
- Iegūt kokvedēja automobiļa vadītāja kvalifikāciju;
- Apmaksātu dzīvošanu tehnikuma dienesta viesnīcā;
- Katram izglītojamajam nodrošina mācību līdzekļus un inventāru;
- Stipendiju līdz 115 EUR mēnesī;
- Apmaksā ceļa izdevumus un/vai naktsmītni prakses laikā līdz 71 EUR mēnesī;
- Nodrošina civiltiesisko apdrošināšanu prakses laikā;
- Nodrošina sertifikātu un apliecību ieguvi, ja tā nepieciešama profesijas specifikai;
- Nodrošina obligāto veselības pārbaudi, ja tas nepieciešams izvēlētās profesijas specifikai.
Paldies jau iepriekš par atbildi!
Ēriks Griģis:

Piedāvājums izskatās nopietns un izpildāms!
Autoskolas ar saviem "bezmaksas kursiem" pret šādu piedāvājumu paliek tālu iepakaļ!
Arī man ir atsūtīta šī informācija par šoferu apmācībām, ko Ogres tehnikums plāno uzsākt februāra beigās!
Tuvāka informācija pa tālruni 29454995
Ilze, 14.janvāris 2015 23:35
Labdien!
Šodien dzirdēju interesantu sarunu un nolēmu pastāstīt arī jums par apdrošinānas sabiedrības BAN rīcību pēc CSN. Cietušajam šoferim tiek piedāvāti 2 varianti: vest auto uz servisu vai saņemt naudu tikai par detaļām! Pie tam lēmumi jāpieņem dienas laikā. Vai tiešām jāatbild uz līdzenas vietas bez iespējām apdomāt!?Vai tā var būt,ka apdrošināšanas sabiedrībaij nav līgumi ar servisiem,kuri dod atbildi par remonta izmaksām? Vai cietušajam jānodarbojas ar servisa meklējumiem un jābraukā ar evakuātoru un jāmeklē īsto servisu,kas spējīgi viekt nepieciešamos darbus?!
Paldies par atbildi!
Ilze
Ēriks Griģis:

Pārsteidzoši - piesola atlīdzināt zaudējumus tikai par bojātām detaļām!
Jāsaņem rakstisks lēmums par zaudējumu atlīdzināšanu vai piedāvājums izvēlēties!
Par zaudējumu atlīdzības saņemšanas veidu būtu jābūt skaidrībai jau tiekoties ar apdrošinātāju.
To gan nevarētu attiecināt uz apdrošinātāju, kas šādi piedāvā atlīdzināt zaudējumus! Iesaku pārbaudīt BAN licences darbību LTAB - www.ltab.lv/
Ja rodas šaubas par likumam atbilstošu zaudējumu atlīdzināšanu, rakstiski ziņojiet par savām šaubām - www.fktk.lv/
Noteikti jābūt konkrētam līgumam ar remontservisu, par kura darba kvalitāti apdrošinātājs ir pārliecinājies, un kura remonta iespējas atbilst izgatavotāja noteiktajām remontā izmantojamām tehnoloģijām atbilstoši automobiļa markai un modelim.

1. No OCTA likuma redzams, ka automobilim jāatlīdzina CSNg radītie zaudējumi, ne tikai to rezerves daļu vērtību:
"... apdrošināšanas atlīdzība — naudas summa, ko izmaksā, vai pakalpojums, par kuru veic samaksu zaudējumu atlīdzināšanai.
...
26.pants. Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu
Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu ir izdevumi par transportlīdzekļa remontu, kas nepieciešams, lai atjaunotu attiecīgā transportlīdzekļa stāvokli, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
...
Ja apdrošināšanas atlīdzību par šā panta pirmajā daļā minēto mantai nodarīto zaudējumu trešā persona vēlas saņemt naudas summas veidā, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs izmaksā naudas summu, kas atbilst zaudējumu aprēķinā norādītajai zaudējumu summai bez pievienotās vērtības nodokļa.
Ja trešā persona ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas ir saremontējusi transportlīdzekli un iesniedz apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam rēķinu par transportlīdzekļa remontu un maksājumu apliecinošu dokumentu par rēķina samaksu, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs atlīdzina faktiski samaksāto pievienotās vērtības nodokli, kas nepārsniedz zaudējumu aprēķinā norādīto pievienotās vērtības nodokļa summu.
..."
2. No MK noteikumiem Nr.251 Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi:
"... V.Zaudējumu aprēķināšana, pamatojoties uz transportlīdzekļa bojājumu
50. Aprēķinot zaudējumus, eksperts ņem vērā remonta iespējas, lai transportlīdzekli atjaunotu tādā stāvoklī, kādā tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
...
54. Zaudējumu aprēķinā eksperts uzskaita transportlīdzekļa maināmās un remontējamās detaļas un norāda to remonta veidu, ņemot vērā transportlīdzekļa izgatavotāja paredzēto remonta tehnoloģiju.
55. Zaudējumu aprēķinā izdevumus par transportlīdzekļa remontu eksperts nosaka, izmantojot šādu formulu:
Rizd = RD + Nst Nizc + Mizd, kur
Rizd — remonta izdevumi (EUR);
RD — rezerves daļu cena (EUR) atbilstoši ekspluatācijas ilgumam;
Nst — remontdarbu normstundu skaits (stundas);
Nizc — normstundas izcenojums (EUR);
Mizd — materiālu izmaksas (EUR).
..."
Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika atrodama šeit - www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
Anonīms ar iemeslu, 13.janvāris 2015 23:54
Sveiki! Būtu nepieciešama neliela konsultācija.
Pirms pusotra mēneša, tiku iesaistīts CSNg.
Braucot pa galveno ielu, no pretējās sētas, starp divām automašīnām, kas stāvēja sastrēgumā, izlīda auto, nobloķējot man ceļu.
Pieminēšu, ka pretējā braukšanas joslā bija izveidojies korķis, diennakts tumšais laiks, taču iela apgaismota.
Biju vienīgais auto, kurš brauca pa savu joslu, līdz 'vainīgais' auto neizdomāja izšmaukt man priekšā, pārbraucot pāri pretējai joslai un izlīst priekšā aptuveni 7-8 metrus no manis.
Nu trieciena rezultātā, attapos ar visu auto uz ietves, taču "vainīgais" auto ieskrēja trešajā auto.
Kā CSN noteikumi paredz, tika izsaukta CP ekipāža, kura noformēja protokolu un veica fotogrāfēšanu.
Kad jautāju CP darbiniekiem, ko darīt tālāk, tie mierināja, sakot, ka neesmu vainīgs, jo biju uz galvenā ceļa un ir redzamas bremzēšanas pēdas. Teica, ka varu doties pie "vainīgās" personas apdrošinātājiem, lai veic atlīdzību. Nākamajā dienā, to arī darīju, šoreiz patrāpījās SIA BTA, kuri diezgan laipni visu piefiksēja un teica, ka serviss, kurā nogādāja manu tl, ir viņu sadarbības partneri, tagad tikai jāgaida policijas lēmums, kas nebūs pārāk ilgi.
Tieši pirms jaunā gada, saņemu e-pastu no apdrošinātājiem, ka lieta ir iesaldēta, jo nav policijas slēdziens.
No policijas saņēmu informāciju, ka "vainīgā" persona nepiekrīt CP lēmumam un lieta nodota uz VTEB (Valsts tiesu ekspertīzes biroju), jo it kā esmu pārsniedzis atļauto ātrumu, lai arī manā auto bija pasažieri, kuri var apstiprināt, ka ātrums bija ap 40 km, jo brauktuve ir šaura un ielu tālāk ir nepārredzama gājēju pāreja.
Tādēļ "vainīgā" persona ir ielikta pēdiņās, jo vēl oficiāli nav pasludināta par vainīgu. Paklausoties ar to, kā tiek veiktas šīs ekspertīzes, nav skaidrs, vai mani nepataisa par vainīgu, kaut gan skaidri zinu, ka vainīgs neesmu gan pēc csn noteikumiem, gan pēc cilvēciskā faktors.
Tālāk seko jautājumi.
1. Ja tiesu ekspertīze pasludina arī mani par vainīgu, kā es varu noraidīt šādu slēdzienu, un uz ko man būtu nepieciešams argumentēt?
2. Vai situācijas vienīgais risinājums ir tiesa, kā arī, kādi dokumenti nepieciešami?
3. Vai šeit ir maz iespējams izskatīt morālo kompensāciju, pamatojoties uz to, ka ir radušās neērtības, saistībā ar auto neesamību, jo auto netiks atgūts ejošā stāvoklī vēl pusotru mēnesi kā minimums.
4.Vai būtu nepieciešams pieprasīt lietu rakstiski, jo nekas šobrīd uz rokas man nav?

Vēlos piebilst, ka nekādi dokumenti par CSNg netika izsniegti no CP puses, jo pēc viņu teiktā - tos izsniedz tikai negadījuma izraisītājam.
Ēriks Griģis:

1. Ar iesniegumu, sūdzību, pretekspertīzi vai pamatojumu tiesā. Uz kļūdām ekspertīzē!
2. Pēc rakstītā - jā!
3. Ir divas iespējas, par kurām jāpārliecinās. Bet tā būtu jurista kompetence.
4. Gatavojot sūdzību, vajadzētu ar lietas materiāliem iepazīties. Tāpēc vajadzīgs pamatojums, vai no policijas, vai apdrošinātāja. Domāju, ka arī te jurists varētu palīdzēt.
Didzis, 8.janvāris 2015 15:39
Sveiki!
Kas, Jūsuprāt, ir vainojams šajā ceļu satiksmes negadījumā?
miljons.com/lv/19916

ar cieņu,
Didzis
Ēriks Griģis:

1. Videosižetā ir redzams, kas radīja bīstamību vadītājam! Ceru, ka tas nenotika dzīvojamā zonā vai tai pielīdzināmā teritorijā!
2. Izvairīšanās manevra pamats ir bremzēšana, CSN 113.p. pirmā daļa!
3. Lai novērstu cilvēku traumas vai pat to bojāeju, kas nenovēršami rastos vadītājam braucot taisni un bremzējot, vadītājs (ticu, ja bija ABS - tad bremzējot) izvēlējās apbraukšanas manevru pēc CSN 113.p. otrās daļas. Viņš atgrieza stūri, lai bērnus apbrauktu, un ietriecās stāvošos automobiļos.
4. Lai izvairītos no smagām negadījuma sekām, kas apdraudētu cilvēku dzīvības braucot un bremzējot taisni, vadītājs izvēlējās manevru, kas salīdzinoši noveda pie ievērojami mazākiem - materiālas dabas zaudējumiem, cilvēku dzīvībām draudus novēršot.
5. Videosižets parāda avārijas situācijas izraisītāju!

Ja videoreģistratora nebūtu, tad gan vadītāju vainotu visi tie izmeklētāji un tiesātāji, kas paši vadot automobili neko tamlīdzīgu savā dzīvē nav pieredzējuši!
Aigars, 8.janvāris 2015 10:16
God. Ērik!
Divi jautājumi Jums:
- uz kuru datumu tiek plānota braukšanas instruktoru grupa?
- vai epasts egrigis@delfi.lv ir aktīvs?
Ēriks Griģis:

Uz 31.01.2015., nav aktīvs, jo Delfi e-pastus likvidēja!
vārds Velta, 6.janvāris 2015 13:01
Kādi dokumenti ir vajadzīgi, lai aizbrauktu uz Zviedriju ar uzņēmuma kravas auto Lt 35 ? Zviedrijā dzīvo radinieki.
Ēriks Griģis:

Zviedrijas vēstniecībā Rīgā atbild uz telefona 67686600 zvaniem:
pirmdien-piektdien 09.00-12.30 & 13.30-17.00
www.latviesi.com/lapas/34750-zvi...
Adolfs, 3.janvāris 2015 21:11
Gribu mācīties par braukšanas instruktoru. Dzirdēju par augstāko izglītību, kuras man nav. Vai vēl varu ar vidējo. paldies.
Ēriks Griģis:

Noteikumu izmaiņās ir paredzēta prasība, ka instruktoram nepieciešama augstākā izglītība.
No LETA Apollo publikācija:
apollo.tvnet.lv/zinas/toposo-aut...

"... Tāpat varētu būt izmaiņas prasībās, kas saistītas ar mācībspēku profesionālo sagatavotību - būtu nepieciešama 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība.
..."
Līdz noteikumu izmaiņu apstiprināšanai vēl var pieteikties mācībām par instruktoru ar vidējo izglītību!
kārlis, 2.janvāris 2015 20:56
Es te vēl mazliet patraucēšu.Paskatījos Edzis jautājumu un liekas,ka atradu atbildi uz saviem. Ceļu satiksmes noteikumi-
Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
-17 punkts tabulā.Šī pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4.apakšpunktā, kā arī 3.punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas.
Ēriks Griģis:

Tā ir. Paldies! Reģistrācijas apliecībā (vai izgatavotāja instrukcijā) jābūt norādei, ka transportlīdzeklis ir autovedējs!
Noteikti, tas derēs arī Edzim!
Edzis, 1.janvāris 2015 10:01
Sveicini Jaunaja gada!
Velos uzdot jautajumu kurs kadreiz jau ir ticis jums uzdots, tacu istu atbildi neredzeju. Kada likuma panta ir rakstits ka uz autovedejiem ar kravu neattiecas 4 m augstuma ierobezojums? No dzives zinu ka kolegim un kompanijai uzlika sodu par augstuma parsniegsanu. Kompanija to apstrideja un sodu atcela. Nekadu negabarita atlauju viniem nebija.
Ēriks Griģis:

Nepieciešams dokumentāls precedenta pamatojums!
No MK noteikumiem Nr.343 Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem no 06.04.2010.:
"...
9. Ja transportlīdzeklim saskaņā ar veicamo darbu specifiku nepieciešams pārvadājumu veikt bieži un atkārtoti, atļauju var izsniegt uz noteiktu termiņu, bet ne ilgāku par 12 mēnešiem, ja transportlīdzekļa vai tā sastāva:
9.1. faktiskā masa nepārsniedz 52 t;
9.2. faktiskā masa nepārsniedz 47 t, vedot 40 pēdu (12,2 m) ISO konteinerus;
9.3. maksimālā ass slodze atbilst Ceļu satiksmes noteikumu 3.pielikumā noteiktajiem lielumiem;
9.4. kopējais garums nepārsniedz 24 m;
9.5. platums nepārsniedz 4 m;
9.6. augstums no brauktuves virsmas nepārsniedz 4,5 m.
..."
Pastāstiet, lūdzu, un atsūtiet tiesā iesniegtos materiālus, kā kompānija uzlikto sodu apstrīdēja, ko tā minēja par iemesliem, lai sodu atceltu, kāds bija pamatojums soda atcelšanai. Tad varēsim runāt par to, vai Tiesa likumīgi atcēla uzlikto sodu vai veica pašdarbību (patvaļu) attiecībā uz tiesību aktu ievērošanu un to izpildi.
Protams, Tiesa to var darīt, jo tās pieņemtiem lēmumiem ir likuma spēks. Bet uz šāda precedenta pamata var turpināt pārsniegt augstumu pārvadājumos ceļu satiksmē, jo Tiesa likuma izpratni ir mainījusi!
Ja vien lielgabarīta atļauja vadītājam nebija iedota un kompānijā atļauja "pēkšņi" neatradās pirms tiesas sēdes!

Paldies par sveicienu! Arī Jums un visiem šī foruma lasītājiem
Drošu ceļu satiksmi un Laimīgu Jauno 2015. gadu!
kārlis, 21.decembris 2014 19:42
Liels paldies par atvēlēto laiku.
Par atļauju-varētu nopirkt,bet nelaime nenāk brēgdama un nevar paredzēt kad vajadzēs. Bet kad vajag, izskata un izsniedz piecu darba dienu laikā,pa to laiku....
Vēlreiz liels paldies.
Ēriks Griģis:

Ja varēju palīdzēt, priecājos! Nezināju, ka atbilde būs riktīgi jāpameklē un atrastais būs tik nekonkrēts...!

Skaistus Ziemassvētkus!
kārlis, 20.decembris 2014 20:06
Paldies par atbildi. Tad sanāk,ka lielais evakuātors var vilkt vilcēju ar puspiekabi ar cieto sakabi un strādājošām darba bremzēm.
Ēriks Griģis:

Tā sanāk!
Evakuators ir tam paredzēts un CSN 195. p. to neaizliedz.
Drošāka rīcība varētu būt šāda!
1. Manuprāt, ja sastāva garums pārsniegts (CSN 3.pielikums) un vilkšana ir paredzama iepriekš, tad būtu jānoskaidro par atļauju. To varētu noskaidrot šeit: lvceli.lv/lat/par_lvc/pakalpojum...
Toties Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem nosaka
"... 25. Veicot pārvadājumu, nedrīkst:
25.1. vilkt citus transportlīdzekļus;..."
Bet ne par evakuatoru un evakuāciju no negadījuma vietas!
2. Ja no negadījuma vietas - tad atļauju var dod policists negadījuma vietā vai viņam ir jāorganizē sastāva evakuācijas pavadīšana, lai atbrīvotu ceļu negadījuma vietā, ja tiesību aktos nav atrodamas norādes viennozīmīgai evakuācijas izpratnei.

Papētot kopumā noteikumus un likumu, varu teikt, ka vilcēju var vilkt, puspiekabe - jāved! Piekabi vai puspiekabi evakuēt kopā ar tās vilcēju normatīvie akti tieši neapskata. Vēl vairāk - (ierēdnim) sastāva evakuācija nav paredzēta! Tai pašā reizē šāda evakuācija (personai) nav aizliegta. Tas nozīmē, ja Jūs evakuēsiet, tad ierēdnis Jūs par to var sodīt. Manuprāt, tā ir parasta tiesību aktu duālā iedarbe, viena - uz ceļu satiksmes dalībniekiem un otra - uz to kontroles dienestiem.
CSN 1.47. transportlīdzekļu sastāvs — mehāniskais transportlīdzeklis savienots ar piekabi (puspiekabi), kā arī savienots velkošais un velkamais transportlīdzeklis;
CSL 23) transportlīdzeklis — ierīce, kas pēc savas konstrukcijas paredzēta braukšanai pa ceļiem ar motora palīdzību vai bez motora;
CSN 140. Mehāniskos transportlīdzekļus atļauts vilkt:
140.1. izmantojot lokano vai cieto sakabi;
CSN 1.23. mehāniskais transportlīdzeklis - pašgājējs transportlīdzeklis, arī traktortehnika, kas brauc pa ceļu ar savu enerģiju.
No tā būs grūti atrast punktu, kas ir pārkāpts, veicot šādu evakuāciju. Savukārt, atsaucoties uz jebkuru līdzīgu punktu, kā pamatojumu pārkāpumam, no tā neko nesapratīs tas, kam nāksies tālāk izskatīt iespējamo sūdzību par uzrakstīto. Nekompetence atstāj negrozītu jebkuru muļķību vai izvēlas sliktāko variantu, lai noņemtu no sevis atbildību. Tāpēc iesaku:
1) vai nodrošināties ar atļauju vai rīcību, kura pamatota ar policijas norādījumu;
2) vai vilkt vilcēju, bet piekabi - vest.
CSN 4. Ceļu satiksmes dalībnieku pienākums ir pildīt šo noteikumu prasības, norādījumus, kurus devuši policijas darbinieki un citas personas, kuras ir pilnvarotas regulēt ceļu satiksmi, ...
kārlis, 19.decembris 2014 20:25
Labdien! Pārlasīju cs likumu,gan noteikumus,bet navaru rast atbildi. Vai drīkst ar specalizētu autovedēju vilkt,nest uz dakšām, smago auto ar puspiekabi-fūri? Situācija bija tāda,ka salūza auto,protams,ka piekabi ceļa malā neatstāsi,bet cp uzstāj,ka nedrīkst,par garu. Prasīju,kur tas rakstīts,nav tādas kombinācijas garuma normas,nemācēja konkrēti atbildēt. It kā nedrīkst vilkt vairāk par vienu mehānisko tr līdzekli,bet piekabe nav mehāniskais transporta līdzeklis,un ko darīt ja tīri fiziski nevar atkabināt? Kur rast atbildes? Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja ir runa par evakuāciju un vilkšanu, tad tiesību akti neapskata (nav jārunā par) sastāva garumu, bet jāpārliecinās par vilkšanas nosacījumu izpildi un tās aizliegumiem.
Eva, 19.decembris 2014 18:37
Atbilde vēl nav

Lasītākie raksti

Jaunie raksti