Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Alga, 17.decembris 2014 16:47
Vai Vācijas minimālā stundas likme var ietekmēt latviešu šoferus? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja no LV šoferis iebrauc Vācijā, tad par katru tur nostrādāto stundu (atrašanos darba vietā) darba devējam būtu jāmaksā ne mazāk par Vācijā noteikto minimālo stundas likmi - 8,50 eiras brutto, sākot ar 01.01.2015.
Tas pats attiecas uz viesstrādniekiem...arī no LV. Mēnesī minimālā alga tad būtu ap 1473 eirām brutto.

www.der-mindestlohn-kommt.de/ml/...
Uldis, 16.decembris 2014 19:01
Labdien. Gribēju pajautāt par 95.kodu. Uz C kategoriju noliku tiesības 2010.gadā. Tagad gribu iet kursos uz E kategoriju un pie reizes arī 95.kodu iegūt. Kādi eksāmeni jākārto? Dzirdēju ka uz E katrgoriju satiksmes noteikumu eksāmens nav? Kāds praktiskais eksāmens kārtojams?
Ēriks Griģis:

Jums ir divas iespējas:
1. Uz C 95 kārtot valsts eksāmenu teorijā un braukšanā.
2. Tad CE kategorijai jānoklausās teorija un jākārto tikai braukšanas eksāmens ar piekabi. CE 95 būs automātiski no C 95.
3. C 95 kārtot teorijas eksāmenu, bet CE braukšanu apvieno ar CE 95 braukšanu.

Informāciju Jūsu labākajam variantam iegūsiet autoskolā.
Lai Jums veicas!
Dainis, 13.decembris 2014 20:32
Sveiki, man ir jautajums .
Ja esmu arzemes un man beidzies TA , vai Octa polise joprojam ir deriga ?
Saprotu ka tikaj atbraucot uz LV man ir tikaj tad ir janoperk 1 dienu atljauju lai tiktu lidz CSDD.
Paldies
Ēriks Griģis:

OCTA polise nav sasaistīta ar auto TA. Jūsu gadījumā līgums joprojām ir spēkā esošs!
TA var iziet tajā valstī, kur beidzās iepriekšējā. Vācijā - piem., DEKRA apskate LV reģistrētam auto ES būs derīga, izņemot LV! Tikko iebrauksiet LV, tad no jauna jādodas uz CSDD un jāveic TA!
Aivars, 7.decembris 2014 15:32
Labdien!
Vakara beidzot maiņu tahogrāfu nospiedu uz gultiņu,ta šķiet.Nakamāja vakarā ieliekot digitalo karti man parādījās, ka esmu bez partraukuma braucis 18.50 min.
Ka tahogrāfs varēja uzskaitit braukšanas stundas?
Apstajoties taču automatiski parādās amuriņi,tatad ja es neesmu nospiedis gūltiņu, tad vajadzēja skaitīt kopīgās darba stundas,bet nevis stundas, ka esmu braucis.
Iepriekšejā dienā biju nobraucis tikai 3.30.
Vai tā būtu kā tahogrāfa kļūda?Tahogrāfs-SiemensVDO.
Ko darīt?
Ēriks Griģis:

1. Pārbaudīt visu laika režīmu reģistrāciju tahogrāfā, kas seko aiz vārdiem "ta šķiet".
2. To var uzticēt servisam.
3. Ja tahogrāfs nav bojāts, esošā izdrukā pareizi noformēt "vadītāja kļūda" un izdruku vadāt līdzi 28 turpmākās dienas.
4. Ja tahogrāfs bojāts, tad rīkoties tā, kā mācīja 95.koda nodarbībās.
Ivars, 2.decembris 2014 11:33
Labdien!
Vai tiesa,ka Latvijā būšot jasedz krava arī kokvedējiem?
Vai varbūt tās ir tikai muļķīgas baumas?
Ēriks Griģis:

Attiecībā uz kokvedējiem ir īpaša attieksme, jo Latvijas valdība atsakās runāt par baļķu kravu nostiprināšanu pat Saeimas juridiskās komisijas līmenī. Liekas, ka valdība uzskata, ka daži no kravas izkritušie baļķi ir nieks un baļķu kravas var pārvadāt nenostiprinātas! Kur ta nu vēl ar segšanu!
Toties katra pašvaldība var pieņemt savus teritoriālos noteikumus attiecībā uz kravu un pasažieru pārvadājumiem. No baļķu kravām var izkrist slidenie, apledojošie vai ar sniegu klātie baļķi, pašvaldības ceļus apdzīvotās vietas centrā, piemēram, Rīgas vēsturiskajā centrā, piedrazo mizas, zari un ledus gabali. Lemšana par šo kravu nostiprināšanu vai apsegšanu ir pašvaldību kompetencē!
Domāju, ka Latvijas teritorijā ceļu satiksmē pārvadātās kravas vajadzētu nostiprināt, bet neko par grozījumiem novecojošajos MK noteikumos un nekur nederīgajos LAPK šajā jomā vai līdzīgu tiesību aktu izstrādi un arī par baļķu kravu nosegšanu neesmu dzirdējis.
vārds Olga, 1.decembris 2014 15:11
Labdien, biju novietojusi savu transportlīdzekli stāvēšanai tam paredzētajā vieta, devos iepirkties, kad atnācu konstatēju, ka manam tr.l. pamatīgi noskrāpēts sāns, izsaucu policiju, par laimi bija viens aculiecinieks, kas piefiksēja tra.l numurzīmi, atrada vainīgo un sauca viņu pie atbildības, vainīgais lēmumu sākotnēji apstrīdēja iestādē, tad pārsūdzēja tiesā un tiesā norādīja, ka CSNg nejuta , tiesa lietvedību izbeidza divu iesmeslu deļ, aculiecinieks atradās ārzemēs un viņa sniegto paskaidrojumu tiesa nevarēja pārbaudīt un otrs iemesls tiesa tā arī pamatojot, ka vainīgais CSNg nejuta. Tagad esmu neizpratnē un nesaprotu, kā tas tā varēja būt, vai tagad, izraisot CSNg un aizbraucot no negadījuma vietas, varu pateikt, ka CSNg nejutu un no administratīvās atbildības varu izsprukt?
Kāds ir Jūsu viedoklis!
Ēriks Griģis:

Tikko Jūs tādu gadījumu aprakstījāt!
Ja tālāk prasīsiet man par tiesas varas kompetenci, tad atbildēšu ar pretjautājumu: "Kāpēc Temīdai acis ir aizsietas?"
Olga, 1.decembris 2014 10:54
Labdien, vai operatīvais transportlīdzeklis drīkst apstāties un stāvēt, bez iedegtām bākugunīm, apdzīvotā vietā, diennakts tumšajā laikā uz velosipēdistu ceļu, velo ceļš apzīmēts ar platu nepārtrauktu līniju?
Ēriks Griģis:

No CSN:
"... 46. Iedegtai mirgojošai zilai bākugunij bez ieslēgta speciāla skaņas signāla ir tikai brīdinoša nozīme. To var izmantot, brīdinot par nelaimes gadījumu (piemēram, ceļu satiksmes negadījumu), kā arī pavadot transportlīdzekli (kolonnu). Transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir iedegta mirgojoša zila bākuguns bez ieslēgta speciāla skaņas signāla, nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot apstāšanās un stāvēšanas noteikumus, kā arī šo noteikumu 111.punktā minēto aizliegumu mehāniskajiem transportlīdzekļiem braukt pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem, kā arī gājēju un velosipēdu ceļiem. Transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir speciāls krāsojums un piešķirts operatīvo transportlīdzekļu statuss, bez iedegtas mirgojošas zilas bākuguns un bez ieslēgta speciāla skaņas signāla nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot šo noteikumu 135.4., 135.6., 135.7., 135.9., 135.10., 135.11., 135.12., 136.2., 136.3. un 136.4.apakšpunktā minētos aizliegumus, un tiem ir atļauts braukt pa pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem paredzētajām joslām.
(MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1028 redakcijā)
..."
"... 135.12. vietās, kur brauktuves mala apzīmēta ar 920.ceļa apzīmējumu, kā arī vietās, kur brauktuves mala vai apmale apzīmēta ar 943. vai 947.ceļa apzīmējumu;
..."
CSN 135.12. punkts atļauj, jo:
"... 314.1. 920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, apzīmē braukšanas joslu robežas bīstamās vietās, brauktuves posmus, kuros aizliegts iebraukt, transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas, brauktuves malu ceļu posmos, kuros aizliegts apstāties un stāvēt, kā arī atdala joslu, kas paredzēta noteiktu transportlīdzekļu braukšanai. Plata līnija apzīmē mehānisko transportlīdzekļu brauktuves malu vietās, kur uz ceļa vienā līmenī ar tā segumu ierīkots velosipēdu ceļš; ..."
Sandra Jefremova, 28.novembris 2014 10:04
Es saprotu , ka nav obligāti.
Ēriks Griģis:

Viņu speciālists nosaka veicamās darbības atlīdzības lietas administrēšanas (šai gadījumā - izmeklēšanas) procesā.
Nav gan obligāti.
Ja Jūs iesniegsiet savu ekspertīzi, tad viņiem tā obligāti ir jāizskata un uz to Jums ir jāsniedz atbilde!
Bet apdrošinātājam šī atbilde nav saistoša!
Savukārt, iesniedzot prasību tiesā, šo atbildi un Jūsu ekspertīzi uzskatīs jau par vērā ņemamu pierādījumu.
Bet ar to vēl atlīdzības strīdīgais process nav beidzies...
Sandra Jefremova, 27.novembris 2014 10:31
Labdien, sakiet lūdzu vai Tranporta apdrošināšanas birojam jāveic avaŗijas modulācija, lai noteiktu katra atbildību vai tas nav obligāti viņi vadās tikai pēc policijas akta.
Ēriks Griģis:

Es ticu, ka viņi rīkojas, lai risinātu jautājumu tā, kā pašiem vieglāk!
Peteris, 24.novembris 2014 12:07
Labdien! Ar kravas auto Zviedrijaa aizkeeru vieglo auto, neuzrakstiijaam saskanoto, zviedris no maniim panjeema tikai datus un octas numuru, vai vinjam buus kadas tiesiibas no mana apdroshinaataaja ko pieprasiit ja nav saskanotais pazinjojums. Kraviniekam ir arii kasko. Paldies!
Ēriks Griģis:

Zviedrijā - jā!
Ja zviedrs rīkosies zinoši, tad arī no LV apdrošinātāja viņš atlīdzību saņems!
Tikai tad jautājums - ko darīs LV apdrošinātājs, ja Jums nav ne saskaņotais, ne policijas uzziņa! Droši, ka pēc atlīdzības izmaksas zviedram sekotu regresa prasība Jums (pārvadātājam) par patvaļīgu CSNg vietas atstāšanu!
Gunārs, 23.novembris 2014 19:13
Apdrošinātāji apgalvo, ka auto remonts neatmaksājas un ir gatavi izmaksāt kompensāciju naudā. Par piedāvāto kompensāciju līdzvērtīgu auto iegādāties nevar.
Tā pat apdrošināšanas kompānija kompensācijas samazinājumu pamato ar to, ka kompensācija tiek samazināta, jo automašīnai beigusies tehniskā apskate.
P.S. Uz CSNg brīdi automašīnai bija derīga tehniskā apskate (derīga, nevis pagarināta) vēl 5 dienas, kā arī auto bija sagatavots tehniskai apskatei.

Kā rīkoties šādā situācijā?
Ēriks Griģis:

1. Visu vajag saņemt rakstiski! Tad pretenzija apdrošinātājam.
2. Ja OCTA, tad sūdzība LTAB.
2. Ja KASKO, tad jāmeklē advokāts!
Alberts, 22.novembris 2014 12:55
Labdien
 
Atbilde vēl nav
Uldis, 21.novembris 2014 22:40
Jautājums par 95.kodu. Strādāju zemnieku saimniecībā, kas nodarbojas ar graudaugu audzēšanu, vai vajadzīgs 95.kods pārvadājot izaudzēto produkciju?
Ēriks Griģis:

No 95. koda prasības ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada:
1) transportlīdzekļus, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;
2) transportlīdzekļus, kurus izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;
3) transportlīdzekļus, kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
4) transportlīdzekļus, kurus izmanto ārkārtas situācijās vai kuri paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai;
5) transportlīdzekļus, kurus izmanto transportlīdzekļu vadīšanas nodarbībās, apmācot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadīšanas tiesības;
6) transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai kravu pārvadāšanai;
7) transportlīdzekļus, ar kuriem pārvadā materiālus vai iekārtas, kuras vadītājs izmanto sava darba laikā, ja transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja galvenā darbības joma.

Nekomerciāli pārvadājumi - transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam.
Tas var aptvert kravas pārvadājumus labdaribas mērķiem (piemēram, pārtika/drēbes, mēbeles bērnu namam/baznīcai), kas nav saistiti ar maksājumiem par transporta pakalpojurniem, kā arī savas mantas pārvadāšanu vienīgi privātai lietošanai (piemēram, pārvākšanās ar furgonu, dārza atkritumu vešana uz konteineru novietni, savas jahtas transportēšana līdz vietai, kur to izmanto pašu izklaidei).

Ticami, ka vajag!
Jurisvārds, 21.novembris 2014 20:12
Ja gadijumā tiks pienemti kursi bez eksamena kartošanas . Kadstajas speka?
Ēriks Griģis:

Prasiet to ziņas autoram!
Juris, 21.novembris 2014 20:08
Vai ir pienemts speka likums kad valmiera vairs nevares kārtot uz C kategoriju brauksanas eksamenu? Kad stājās spēkā sis likums? Un likums par pasniedzēju un instruktoru licences terminu pagarinasanu bus kursi? Vai jākārto eksamens?
Ēriks Griģis:

Šaubos, vai Latvijas valdība priekš Valmieras pieņems kādu likumu attiecībā uz C kategoriju!
Instruktoru termiņa pagarināšanai ir noteikts valsts kvalifikācijas eksāmens bez kursiem.
Gunārs, 21.novembris 2014 18:49
CSNg protokolā minēti div cietušie(tika nogādāti slimnīcā). pie viena no cietusajiem atradās telefons, kuš vairs nav lietojams, vai apdrošinšanai ir pamats atteikt kompensāciju?
Vai policija uz iesnieguma pamata var pievienot šo informāciju protoklolā?
Ēriks Griģis:

Atlīdzību par bojāto tālruni var atteikt, ja apdrošinātājs tam uzrādīs pamatojumu.Pamatojumā ir jābalstās uz bojājumu saderības un atbilstības apstākļu izpēti.

P.S.
Lai pieteiktu zaudējumu par bojāto tālruni, Jums apdrošinātājam atsevišķi ir jāiesniedz dokumenti par zaudējumu atlīdzināšanu CSNg bojātai mantai.
MARIKA, 21.novembris 2014 9:00
lidziga situacija ka ieprieksejam viena masina apgriezas tur, kur nedriksteja liela atruma kas radija celu satiksmes negadijumu 3 masinam museja pedeja ir atteikums no videjas masinas apdrosinasanas.sava neesmu versusies, bet no mineta noprotu ka tas jadara obligati? No policijas ir izteikts bridinajums bet man tacu bija jaieklaujas plusma tas notika pirms tilta un tur jau ir sastregumi un attalums nebija nevienam ieverots.kadus zemudens akmenus vajadzetu meklet saskanotaja un videjas masinas apdrosinasanas12 atteikuma?
Ēriks Griģis:

Par plūsmām nerunāsim! Plūsmā svarīgi ir nepieļaut CSN 118. punkta aizliegumus.
Jums!
1. Vispirms vadītājam jāizvēlas drošs braukšanas ātrums atbilstoši CSN 112. punktā noteiktajam.
2. Ātrums jāizvēlas tāds, lai, iestājoties CSN 113.punktā nosauktajam gadījumam, vadītājs nodrošinātu auto apstāšanos.
3. Tad svarīgi ir ievērot CSN 119. punktā noteiktās distances izvēli atkarībā no braukšanas ātruma.
Tie ir zemūdens akmeņi, ko vadītāji aizmirst pēc autoskolas! Savukārt, apdrošinātājs tos izmanto, lai samazinātu, atteiktu atlīdzību vai celtu regresa prasību!
Jānis, 20.novembris 2014 22:45
Auto ir apdrošināts KASKO. Grasos to pārdot, bet man apdrošināšanas prēmija ir "izstiepta" 4 maksājumos uz gadu, no kuriem atlikuši vēl 2. Vai apdrošinātājs var likt šķēršļus pārdošanai? Vai apdrošināšana turpināsies jaunajam īpašniekam un maksāšu joprojām es? Ja nē, vai iespējams KASKO pārcelt uz citu auto? Es nezinu, varbūt tādas lietas tiek regulētas ar likumu, jeb tas individuāli ar apdrošinātāju jārunā.

Skatos, ka Jūs vairs neesat sastopams CSDD 4 stāvā 405.telpā. Kāpēc tā? Savulaik tur notika nodarbības,bet tagad māca ADR.
Ēriks Griģis:

Pārdodot auto, ne KASKO, ne OCTA auto līdzi neiet. Kasko var pārslēgt uz jauniegādāto, ja vienojas ar apdrošinātāju un pārslēdz līgumu. OCTA līgums pēc iesnieguma saņemšanas apdrošināšanas sabiedrībā tiek pārslēgts uz jauno auto, ieskaitot jaunajā prēmijā daļu no neizmantotās prēmijas, ja līguma darbības laikā nav bijušas izmaksas.
Šķēršļi no apdrošinātāja puses nekādi nav paredzēti, ja īpašnieks pārdod pats sev piederošu auto!
KASKO gadījumā līguma pārjaunošanas kārtību nosaka apdrošināšanas noteikumi.
OCTA gadījumā līgumu pārtrauc likuma nosacījumi.

Savulaik bija vēl citas nodarbības, kas šobrīd arī vairs nenotiek!
Schenker, 17.novembris 2014 12:40
Sveiki, vai Jus naktu pie mums pastastit par transporta problemam ar kravam? Mes varetu but kadi 80 klausitaji no UK, DK un SE ar krievu valodu.
Pateicos.
Ēriks Griģis:

Protams!
Rakstiet šeit:
info(at)autoreverta.eu
Gunārs, 16.novembris 2014 12:29
Labdien.

CSN laikā cieta telefons, kurš vairs nav lietojams.
Iesniegumā apdrošinātājam, tika minēts, ka auto avārijas brīdī cietis arī telefons.
Saņēmām sarakstu ar dokumentiem, kuri jāiesniedz apdrošinātājiem attiecībā par telefonu, ieskaitot telefona defektācijas aktu. Kad visi dokumenti tika iesniegti, saņēmām atbildi, ka policijas protokolā nav minēts cietušais telefons.
Vai apdrošinātājiem ir tiesības atteikt kompensāciju šādā gadījumā?
Kas sedz defektācijas akta izmaksas, apdrošinātāju atteikuma gadījumā?
Ēriks Griģis:

Telefonam bija jābūt nostiprinātam! Tas nedrīkstēja nokrist, vai kas cits krītošs - to sabojāt! CSNg par bojātu telefonu atlīdzība nepienākas un defektācijas akts nav vajadzīgs, lai saņemtu atlīdzības atteikumu!
Izņēmums ir gadījums, kurā ir cietusi persona kopā ar telefonu, ja pie tās telefons atradās.
Telefona īpašniekam ir jāzina, kā rīkoties! Viņu var informēt arī kompetents vadītājs, kurš ir apmeklējis šim tematam veltītus kursus.
Kursos apskatām visus 12 gados šajā forumā sakrātās sāpes un to iespējamos risinājumus, kuros apdrošinātājs ir atteicis atlīdzību un kā būtu bijis jārīkojas, lai neatteiktu!
Piemēram, CSNg visu īpašumu bojājumu veidus, īpašuma bojāejas gadījumus,
salikto, ADR un citu iespējamo kravu bojājumus pārvadājumos ceļu satiksmē,
kravu izvietošanu un nostiprināšanu, apdrošināšanas gadījuma regulēšanu, vadītāju rīcību pēc CSNg un atbilstību darba un atpūtas laiku noteiktajām prasībām, protams, sadarbību ar policiju un apdrošinātājiem, atbilstoši jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, kas stāsies spēkā 01.01.2015.
Ja Saeimas Tautsaimniecības komisija un LTRK manas lekcijas piedāvā lasīt ārvalsts uzņēmējiem, tad ar prieku tās nolasītu jebkuram komersantam, kuram Jūs to pieprasītu un kurš prastu noorganizēt auditoriju!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti