Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Alberts, 22.novembris 2014 12:55
Labdien
 
Atbilde vēl nav
Uldis, 21.novembris 2014 22:40
Jautājums par 95.kodu. Strādāju zemnieku saimniecībā, kas nodarbojas ar graudaugu audzēšanu, vai vajadzīgs 95.kods pārvadājot izaudzēto produkciju?
Ēriks Griģis:

No 95. koda prasības ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada:
1) transportlīdzekļus, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;
2) transportlīdzekļus, kurus izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;
3) transportlīdzekļus, kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
4) transportlīdzekļus, kurus izmanto ārkārtas situācijās vai kuri paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai;
5) transportlīdzekļus, kurus izmanto transportlīdzekļu vadīšanas nodarbībās, apmācot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadīšanas tiesības;
6) transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai kravu pārvadāšanai;
7) transportlīdzekļus, ar kuriem pārvadā materiālus vai iekārtas, kuras vadītājs izmanto sava darba laikā, ja transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja galvenā darbības joma.

Nekomerciāli pārvadājumi - transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam.
Tas var aptvert kravas pārvadājumus labdaribas mērķiem (piemēram, pārtika/drēbes, mēbeles bērnu namam/baznīcai), kas nav saistiti ar maksājumiem par transporta pakalpojurniem, kā arī savas mantas pārvadāšanu vienīgi privātai lietošanai (piemēram, pārvākšanās ar furgonu, dārza atkritumu vešana uz konteineru novietni, savas jahtas transportēšana līdz vietai, kur to izmanto pašu izklaidei).

Ticami, ka vajag!
Jurisvārds, 21.novembris 2014 20:12
Ja gadijumā tiks pienemti kursi bez eksamena kartošanas . Kadstajas speka?
Ēriks Griģis:

Prasiet to ziņas autoram!
Juris, 21.novembris 2014 20:08
Vai ir pienemts speka likums kad valmiera vairs nevares kārtot uz C kategoriju brauksanas eksamenu? Kad stājās spēkā sis likums? Un likums par pasniedzēju un instruktoru licences terminu pagarinasanu bus kursi? Vai jākārto eksamens?
Ēriks Griģis:

Šaubos, vai Latvijas valdība priekš Valmieras pieņems kādu likumu attiecībā uz C kategoriju!
Instruktoru termiņa pagarināšanai ir noteikts valsts kvalifikācijas eksāmens bez kursiem.
Gunārs, 21.novembris 2014 18:49
CSNg protokolā minēti div cietušie(tika nogādāti slimnīcā). pie viena no cietusajiem atradās telefons, kuš vairs nav lietojams, vai apdrošinšanai ir pamats atteikt kompensāciju?
Vai policija uz iesnieguma pamata var pievienot šo informāciju protoklolā?
Ēriks Griģis:

Atlīdzību par bojāto tālruni var atteikt, ja apdrošinātājs tam uzrādīs pamatojumu.Pamatojumā ir jābalstās uz bojājumu saderības un atbilstības apstākļu izpēti.

P.S.
Lai pieteiktu zaudējumu par bojāto tālruni, Jums apdrošinātājam atsevišķi ir jāiesniedz dokumenti par zaudējumu atlīdzināšanu CSNg bojātai mantai.
MARIKA, 21.novembris 2014 9:00
lidziga situacija ka ieprieksejam viena masina apgriezas tur, kur nedriksteja liela atruma kas radija celu satiksmes negadijumu 3 masinam museja pedeja ir atteikums no videjas masinas apdrosinasanas.sava neesmu versusies, bet no mineta noprotu ka tas jadara obligati? No policijas ir izteikts bridinajums bet man tacu bija jaieklaujas plusma tas notika pirms tilta un tur jau ir sastregumi un attalums nebija nevienam ieverots.kadus zemudens akmenus vajadzetu meklet saskanotaja un videjas masinas apdrosinasanas12 atteikuma?
Ēriks Griģis:

Par plūsmām nerunāsim! Plūsmā svarīgi ir nepieļaut CSN 118. punkta aizliegumus.
Jums!
1. Vispirms vadītājam jāizvēlas drošs braukšanas ātrums atbilstoši CSN 112. punktā noteiktajam.
2. Ātrums jāizvēlas tāds, lai, iestājoties CSN 113.punktā nosauktajam gadījumam, vadītājs nodrošinātu auto apstāšanos.
3. Tad svarīgi ir ievērot CSN 119. punktā noteiktās distances izvēli atkarībā no braukšanas ātruma.
Tie ir zemūdens akmeņi, ko vadītāji aizmirst pēc autoskolas! Savukārt, apdrošinātājs tos izmanto, lai samazinātu, atteiktu atlīdzību vai celtu regresa prasību!
Jānis, 20.novembris 2014 22:45
Auto ir apdrošināts KASKO. Grasos to pārdot, bet man apdrošināšanas prēmija ir "izstiepta" 4 maksājumos uz gadu, no kuriem atlikuši vēl 2. Vai apdrošinātājs var likt šķēršļus pārdošanai? Vai apdrošināšana turpināsies jaunajam īpašniekam un maksāšu joprojām es? Ja nē, vai iespējams KASKO pārcelt uz citu auto? Es nezinu, varbūt tādas lietas tiek regulētas ar likumu, jeb tas individuāli ar apdrošinātāju jārunā.

Skatos, ka Jūs vairs neesat sastopams CSDD 4 stāvā 405.telpā. Kāpēc tā? Savulaik tur notika nodarbības,bet tagad māca ADR.
Ēriks Griģis:

Pārdodot auto, ne KASKO, ne OCTA auto līdzi neiet. Kasko var pārslēgt uz jauniegādāto, ja vienojas ar apdrošinātāju un pārslēdz līgumu. OCTA līgums pēc iesnieguma saņemšanas apdrošināšanas sabiedrībā tiek pārslēgts uz jauno auto, ieskaitot jaunajā prēmijā daļu no neizmantotās prēmijas, ja līguma darbības laikā nav bijušas izmaksas.
Šķēršļi no apdrošinātāja puses nekādi nav paredzēti, ja īpašnieks pārdod pats sev piederošu auto!
KASKO gadījumā līguma pārjaunošanas kārtību nosaka apdrošināšanas noteikumi.
OCTA gadījumā līgumu pārtrauc likuma nosacījumi.

Savulaik bija vēl citas nodarbības, kas šobrīd arī vairs nenotiek!
Schenker, 17.novembris 2014 12:40
Sveiki, vai Jus naktu pie mums pastastit par transporta problemam ar kravam? Mes varetu but kadi 80 klausitaji no UK, DK un SE ar krievu valodu.
Pateicos.
Ēriks Griģis:

Protams!
Rakstiet šeit:
info(at)autoreverta.eu
Gunārs, 16.novembris 2014 12:29
Labdien.

CSN laikā cieta telefons, kurš vairs nav lietojams.
Iesniegumā apdrošinātājam, tika minēts, ka auto avārijas brīdī cietis arī telefons.
Saņēmām sarakstu ar dokumentiem, kuri jāiesniedz apdrošinātājiem attiecībā par telefonu, ieskaitot telefona defektācijas aktu. Kad visi dokumenti tika iesniegti, saņēmām atbildi, ka policijas protokolā nav minēts cietušais telefons.
Vai apdrošinātājiem ir tiesības atteikt kompensāciju šādā gadījumā?
Kas sedz defektācijas akta izmaksas, apdrošinātāju atteikuma gadījumā?
Ēriks Griģis:

Telefonam bija jābūt nostiprinātam! Tas nedrīkstēja nokrist, vai kas cits krītošs - to sabojāt! CSNg par bojātu telefonu atlīdzība nepienākas un defektācijas akts nav vajadzīgs, lai saņemtu atlīdzības atteikumu!
Izņēmums ir gadījums, kurā ir cietusi persona kopā ar telefonu, ja pie tās telefons atradās.
Telefona īpašniekam ir jāzina, kā rīkoties! Viņu var informēt arī kompetents vadītājs, kurš ir apmeklējis šim tematam veltītus kursus.
Kursos apskatām visus 12 gados šajā forumā sakrātās sāpes un to iespējamos risinājumus, kuros apdrošinātājs ir atteicis atlīdzību un kā būtu bijis jārīkojas, lai neatteiktu!
Piemēram, CSNg visu īpašumu bojājumu veidus, īpašuma bojāejas gadījumus,
salikto, ADR un citu iespējamo kravu bojājumus pārvadājumos ceļu satiksmē,
kravu izvietošanu un nostiprināšanu, apdrošināšanas gadījuma regulēšanu, vadītāju rīcību pēc CSNg un atbilstību darba un atpūtas laiku noteiktajām prasībām, protams, sadarbību ar policiju un apdrošinātājiem, atbilstoši jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, kas stāsies spēkā 01.01.2015.
Ja Saeimas Tautsaimniecības komisija un LTRK manas lekcijas piedāvā lasīt ārvalsts uzņēmējiem, tad ar prieku tās nolasītu jebkuram komersantam, kuram Jūs to pieprasītu un kurš prastu noorganizēt auditoriju!
Ilmārs, 16.novembris 2014 9:38
Vai ir iespējams un vajag apdrošināt kravas auto obligātajai apdrošināšanai Latvijā, ja tam nav salasāma VIN numura (izrūsējis) un ir vācu īslaicīgie numuri. Vācijas zaļā karte nupat beidzās. 5 dienas it kā drīkstot braukt tāpat.
Ēriks Griģis:

Vajag, lai piedalītos ceļu satiksmē, un ir iespējams, jo pēc piecām dienām no iegādes (ievešanas) auto ir jābūt uz laiku vai pastāvīgi reģistrētam CSDD LV!
Toms, 14.novembris 2014 19:43
Jautājums par instruktoru apliecības pagarināšanu! 01.03.2015 beidzas licenzes termiņš. Ir jākārto tikai teorētiskais eksāmens vai tikai jānoklausās kursi? Un kas ar braukšanas eksāmenu?
Ēriks Griģis:

CSDD jākārto tikai teorētiskais kvalifikācijas eksāmens pasniedzējiem un instruktoriem!
Uldis, 9.novembris 2014 18:12
Kad ieguvu 95 kodu strādāju liela autobusu firmā.
Nekad neesmu domājis, ka zinu visu un labāk. Par darbu un atpūtu sajēdzu, bet saku ,ka sarežģīti. Kāpēc skaitīt un rēķināt. Vienkārši ir tad kad strādā pilnu darba maiņu un ir saprotam atpūta.
Rīgas braucieni ir atļauti, kā arī veicam citus
komerc braucienus.Vasarā pat veicam reisu uz citām valstīm.
Līgumā viss ļoti korekti atrunāts
Vairāk vadīšanu stundu man nesanāk, tāpēc ir šī neskaidrība.
Ēriks Griģis:

Vadīšanas stundas ir zem maksimālā atļautā. Bet atpūta nesanāk, kā noteikts. Lai nepārkāptu atpūtai noteiktās prasības, jāpārbauda, vai ir iespējams veikt kādu no nosauktajiem pasākumiem:
1. samazināt maiņā pavadīto laiku, palielinot dalītās atpūtas otro daļu, lai sasniegtu minimālās 9 stundas;
2. mainīt līgumu tā, lai varētu darba vietā atrasties 24 stundas no vietas;
3. pieņemt maiņas šoferi vai Rīgas braucienam pasūtīt citu autobusu.
Uldis, 9.novembris 2014 17:08
Nepateicu par busiku.
Autobuss ir 2012 gada izlaidums.Tam ir 28+1 sēdvieta.
Un protams,ka ir ātruma ierobežotājs. Ir ļoti mājīgs un labi iekārtots.
Autobusa vadītāja stāžs jau 42 gadi. Domāju, ka nav mazais.
Bet sākumā runa bija par to, kāpēc visu vajag tik sarežģīti, kāpēc nevar vienkāršāk.
Ēriks Griģis:

Ir pietiekoši vienkārši, ja ir kompetence un zināšanas!

Parasti ar šādu izklāstu ir jāsāk, lai man atbildes nav jāuzmin! Galveno Jūs nepateicāt - vai izmantojat tahogrāfu vai aizpildat iknedēļas grafiku sava darba un atpūtas laiku uzskaitei. Atkārtošos - iknedēļas grafiku aizpildīt nedrīkstat!
Minēšu tālāk - ticams, ka autobuss ir paredzēts skolēnu atvešanai un aizvešanai no skolas. Ir viens gadījums, kad Rīgas braucieni ir aizliegti!
Ceru, ka šis liegums uz Jums neattiecas!
Visbeidzot pats vienkāršākais! Ja situācija liekas neparasta vai neredzat tai risinājumu - vadītājs maiņā drīkst atrasties darba vietā vai nu līdz 13h vai trīs reizes starp iknedēļas diviem atpūtas laikiem - līdz 15 stundām! Ja Rīgas brauciena dēļ šīs stundas tiek pārsniegtas, tad uz Rīgu Jūsu vietā varēja braukt cits šoferis, ja ar autobusu Rīgas braucieni nav aizliegti.
Uldis, 9.novembris 2014 15:54
Jau rakstīju, ka reisu sāku 6.00,beidzu 7.40.Tad 4.20h ir atpūta,jo nākamais reiss ir 12.00,beidzu 12,40.Tad 4.20 atkal atpūta.Šoreiz vēl bija brauciens uz Rīgu kas ir 2h,tad 3h izrāde, kas arī bija uzlikta uz atpūtu.
Tad kāda runa par dalīto ikdienas atpūtu?Par atpūtas un darba stundām zinu labi,bet kā būt šajā gadijumā?
Vai būtu jaīrē autobuss no citas iestādes,ja paši nevaram izmantot savu??? Digitālo karti mainīt nebūtu labi bet.....?
Bez norīkojuma nekad nebraucu,jo no tā atkarīga izpildes pārbaude un mana alga.Ta kā pierādīt varu visos sīkumos.
Skolai ir līgums par pārvadājuma izpildi ar pagastu. Kura eksemplārs atrodas arī pie manis.
Man ir darba līgums ar pagastu un vēl līgums ar skolu.
Un protams, ka ir 95 kods, ko apguvu Jūs vadītajos kursos!!!
Jautāju, jo situācija ir neparasta.Ir gan darbs, gan arī atpūta.
Ēriks Griģis:

Visiem, kas mācījās pie manis un jautāja par darba un atpūtas laiku grafikiem, uz tāfeles tos arī uzzīmēju! No pašvaldībām pasažieru pārvadātāju 95. koda apmācībās gandrīz vienmēr piedalījās vai pēc nodarbībām ieradās pārvadājumu vadītājs, lai apspriestu šoferiem stāstīto.
Jūs neesat mācījies pie manis vai nepievērsāt pietiekošu uzmanību tam, ko stāstu, domādam, ko gan pasniedzējs 95. koda apmācībās jaunu Jums iemācīs, domādams, ka tā ir tikai naudas izspiešana, domādams, ka pats zināt visu labāk!

Jūsu stāstā pietrūkst 2 vadīšanas stundas un citiem darbiem - vismas puse no stundas! Kopā Jūsu darba laikam būtu jābūt 6:50, bet ne vairāk par 10:00 stundām diennakts (24h) periodā.
Ja ir norīkojums, ceļa zīme un līgums, tad izlasiet līguma noteikumus ar savu tiešo darba devēju vai pārslēdziet to no jauna tā, lai tajā mēnesī, kad plānojas šādi norīkojumi, Jums spēkā būtu līgums, kas pieļauj šādi strādāt!
Ane Stēzija, 9.novembris 2014 14:24
Ir 24 stundu "cikls", piem. no 07:30 pirmdienā līdz 07:30 otrdienā (atskaites punkts ir pirmā aktivitāte ("āmuriņi")). Uldis tak veic agregāta tehniskā stāvokļa pārbaudi ikreiz pirms izbraukšanas, vai ne :)?
Un ir triju veidu ikdienas atpūta - 9h, 11h un 3+9=12h.
Tai atpūtai JĀNOTIEK šo 24 stundu laikā.
Citādi tikai par naudu.
Ēriks Griģis:

Ko Uldis veic un ko neveic, par naudu vai bez tās - nezinu.
Vadītājam ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms, ar vienu izņēmumu, patiesi, katrā 24 stundu laikposmā pēc iepriekšējā ikdienas vai iknedēļas atpūtas laikposma beigām.

Nesapratu, ko vēlējies ar savu tekstu man jautāt?
Pašpārvadājums, 9.novembris 2014 8:10
Bet ja Uldis veic pašvaldības skolēnu pašpārvadājumu ar izņēmumu!?
Ēriks Griģis:

Uz pašvaldībām Regulas 561/2006 13. panta 1.a punkta izņēmums neattiecas!
Uldim, 8.novembris 2014 19:57
Uldim. Dalītā ikdienas atpūta ir 3+9 stundas. Tev otrs atpūtas posms nav vismaz 9 h garumā, tāpēc no pēdējās ikdienas atpūtas skaita darba laiku, kas drīkst būt max 15 h. Pašam ir jāseko līdz un jāprasa rezervē baltā lapa tādam gadījumam. Aizbrauc Rīgā, maini šaibu un visi apmierināti. Ja nē, tad tantiņām vajag paskaidrot, kas par lietu. Otrs šoferis varbūt vajadzīgs. Šo visu stāsta koda nodarbībās!
Ēriks Griģis:

Nav te ar blēdībām ko uzbāzties! Tiec galā pats ar saviem tarakāniem!
Un tikai pamēģini Rīgā mainīt šaibu...!
Uldi nākošreiz sodīs, ka viņš brauc bez norīkojuma! Ka norīkojuma izpildi viņš nevar pierādīt! Ka skolai nav līgums ar pārvadājuma vadītāju! Un nav līguma ar šoferi! Ticami, ka busiks ir pārbūvēts un tam papildus ir ierīkotas četras sēdvietas, bet nav ātruma ierobežotāja! Un nav 95. koda atzīmes ..., jo tad viņš nebūtu jautājis!
Uldis, 8.novembris 2014 11:47
Paldies par informāciju.
Tikai šeit nav uzņēmuma,kas veic regulāros pasažieru parvadājumus.Šis ir vienīgais pagasta autobuss,kas veic skolnieku pārvadajumus,bet retu reizi arī citus reisus.
Tāpēc nav nekada konsultanta vai maršruta plānotāja.
Ir tikai viena gados veca pagasta vadītāja un vēl dažas tantes.Tā ka nekā nelikumīga šeit nesaskatu.
Vienmēr atpūta man sanāk 12h. kad uzlika sodu bija
sestdienas nakts,bet priekšā divas brīvas dienas.
Sodu uzlika par kopēju darba stundu pārsniegšanu.
Vai tas nav stulbi,ka Jūs sniedzat padomu ka pareizi rīkoties un pats zaudējāt darbu un naudu.
Tas norada uz to,ka šeit galvenais ir nauda.
Tāpēc saku,ka viss sarežģīti un vajag vienkāršak.
Ēriks Griģis:

Manuprāt, zināšanas vajadzētu novērtēt!
Uldis, 7.novembris 2014 13:57
Katrā pārtraukumā tiek nospiesta atpūta.
Pēc pirmā brauciena-atpūta 4h,pēc otrā-4h,tad 2h un brauciens uz Rīgu.Rīgā3,5h atkal atpūta.Un visur tiek nolikts uz gultiņu, kas arī uzrādas kartē.
Tad kāda vēl dalītā ikdienas atpūta? Varbūt,ka trūkst zināšanu.Bet kā rīkoties,jo man ir grafiks?
Vai tas,ka ik pēc reisa 4h pavadu mājās un 3h baudu mākslu neskaitās atpūta???
Paskaidrojiet ,Lūdzu, kā būtu pareizi šajā gadījumā?
Ēriks Griģis:

Tad man jātiekas ar visiem, kas vada Jūsu uzņēmumu, organizē pasažieru pārvadājumus - šoferiem, pārvadājumu vadītāju, valdes locekļiem un valdes priekšsēdētāju, maršruta plānotāju un grafika sastādītāju!
Pārvadājumu vadītājus (bijušos konsultantus) apmāca tikai TSI, RTU un Latvijas Auto!
Ja vienā no šīm trim reprezentākajām un profesionālākajām pārvadājumu vadītāju (padomnieku un konsultantu) mācību iestādēm valstī nav iemācīts, kā organizēt Jūsu pārvadājumus, tad lai jūsu uzņēmuma vadība sūta konsultantu mācībās manā grupā uz CSDD. Ja viņam būs sapratne par matricu aprēķiniem bez kādām datorprogrammām un man viņam nebūs jāmāca matemātikas pamatdarbības, tad pēc mēneša, nokārtojis valsts eksāmenus, viņš pratīs tikt ar Jūsu problēmu galā!
Ja Jūs strādājat uzņēmumā, kur nav šāda pārvadājumu vadītāja (konsultanta vai padomnieka pasažieru pārvadājumos), tad uzņēmums darbojas nelikumīgi.
Reiz vienam šoferim izstāstīju, kā pareizi izpildīt Regulā noteikto un ko uzņēmumā vajag prasīt no pārvadājumu vadītāja.
Kas notika tālāk? Pazaudēju gan darbu, gan naudu par to, ka mācīju pareizi!
Ir jau arī labāki piemēri, bet tie darbojas tikai klātienē un kopā ar vadību!

P.S.
Jums pēdējā tahogrāfā nospiestā atpūta 24h periodā nedrīkstēja būt īsāka par 9h!
Uldis., 7.novembris 2014 11:51
Piekrītu Vladimira teiktajam.Kāpēc visu vajag tik sarežģīti?
Strādāju par autobusa vadītāju.Darbu saku 6.00,izbraucu maršrutu apmēram 2 stundas,tad pēc 4 stundām atkal maršruts un pēc 4 stundām atkal.Piekdienas vakarā vedu cilvēkus uz Rīgu.Teātris ilga 3,5 stundas. Naktī braucot mājas noturēja transporta policija un sodīja par pārsniegtajām darba stundām.
Kā bija jadara-vai ar visiem pasažieriem sēdēt Rīga un gaidīt kad varēšu braukt?
Visā šajā darba maiņā sanāk 15,5 stundas atpūta, braukšana
8 stundas.
Ēriks Griģis:

Jums vajadzēja izmantot dalīto ikdienas atpūtu!
Vienkāršāk jau vairs nevar!
Bet lai rīkotos vienkārši un pareizi, ir jābūt zināšanām, kuras Jums pietrūka!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti