Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ilmārs, 16.novembris 2014 9:38
Vai ir iespējams un vajag apdrošināt kravas auto obligātajai apdrošināšanai Latvijā, ja tam nav salasāma VIN numura (izrūsējis) un ir vācu īslaicīgie numuri. Vācijas zaļā karte nupat beidzās. 5 dienas it kā drīkstot braukt tāpat.
Ēriks Griģis:

Vajag, lai piedalītos ceļu satiksmē, un ir iespējams, jo pēc piecām dienām no iegādes (ievešanas) auto ir jābūt uz laiku vai pastāvīgi reģistrētam CSDD LV!
Toms, 14.novembris 2014 19:43
Jautājums par instruktoru apliecības pagarināšanu! 01.03.2015 beidzas licenzes termiņš. Ir jākārto tikai teorētiskais eksāmens vai tikai jānoklausās kursi? Un kas ar braukšanas eksāmenu?
Ēriks Griģis:

CSDD jākārto tikai teorētiskais kvalifikācijas eksāmens pasniedzējiem un instruktoriem!
Uldis, 9.novembris 2014 18:12
Kad ieguvu 95 kodu strādāju liela autobusu firmā.
Nekad neesmu domājis, ka zinu visu un labāk. Par darbu un atpūtu sajēdzu, bet saku ,ka sarežģīti. Kāpēc skaitīt un rēķināt. Vienkārši ir tad kad strādā pilnu darba maiņu un ir saprotam atpūta.
Rīgas braucieni ir atļauti, kā arī veicam citus
komerc braucienus.Vasarā pat veicam reisu uz citām valstīm.
Līgumā viss ļoti korekti atrunāts
Vairāk vadīšanu stundu man nesanāk, tāpēc ir šī neskaidrība.
Ēriks Griģis:

Vadīšanas stundas ir zem maksimālā atļautā. Bet atpūta nesanāk, kā noteikts. Lai nepārkāptu atpūtai noteiktās prasības, jāpārbauda, vai ir iespējams veikt kādu no nosauktajiem pasākumiem:
1. samazināt maiņā pavadīto laiku, palielinot dalītās atpūtas otro daļu, lai sasniegtu minimālās 9 stundas;
2. mainīt līgumu tā, lai varētu darba vietā atrasties 24 stundas no vietas;
3. pieņemt maiņas šoferi vai Rīgas braucienam pasūtīt citu autobusu.
Uldis, 9.novembris 2014 17:08
Nepateicu par busiku.
Autobuss ir 2012 gada izlaidums.Tam ir 28+1 sēdvieta.
Un protams,ka ir ātruma ierobežotājs. Ir ļoti mājīgs un labi iekārtots.
Autobusa vadītāja stāžs jau 42 gadi. Domāju, ka nav mazais.
Bet sākumā runa bija par to, kāpēc visu vajag tik sarežģīti, kāpēc nevar vienkāršāk.
Ēriks Griģis:

Ir pietiekoši vienkārši, ja ir kompetence un zināšanas!

Parasti ar šādu izklāstu ir jāsāk, lai man atbildes nav jāuzmin! Galveno Jūs nepateicāt - vai izmantojat tahogrāfu vai aizpildat iknedēļas grafiku sava darba un atpūtas laiku uzskaitei. Atkārtošos - iknedēļas grafiku aizpildīt nedrīkstat!
Minēšu tālāk - ticams, ka autobuss ir paredzēts skolēnu atvešanai un aizvešanai no skolas. Ir viens gadījums, kad Rīgas braucieni ir aizliegti!
Ceru, ka šis liegums uz Jums neattiecas!
Visbeidzot pats vienkāršākais! Ja situācija liekas neparasta vai neredzat tai risinājumu - vadītājs maiņā drīkst atrasties darba vietā vai nu līdz 13h vai trīs reizes starp iknedēļas diviem atpūtas laikiem - līdz 15 stundām! Ja Rīgas brauciena dēļ šīs stundas tiek pārsniegtas, tad uz Rīgu Jūsu vietā varēja braukt cits šoferis, ja ar autobusu Rīgas braucieni nav aizliegti.
Uldis, 9.novembris 2014 15:54
Jau rakstīju, ka reisu sāku 6.00,beidzu 7.40.Tad 4.20h ir atpūta,jo nākamais reiss ir 12.00,beidzu 12,40.Tad 4.20 atkal atpūta.Šoreiz vēl bija brauciens uz Rīgu kas ir 2h,tad 3h izrāde, kas arī bija uzlikta uz atpūtu.
Tad kāda runa par dalīto ikdienas atpūtu?Par atpūtas un darba stundām zinu labi,bet kā būt šajā gadijumā?
Vai būtu jaīrē autobuss no citas iestādes,ja paši nevaram izmantot savu??? Digitālo karti mainīt nebūtu labi bet.....?
Bez norīkojuma nekad nebraucu,jo no tā atkarīga izpildes pārbaude un mana alga.Ta kā pierādīt varu visos sīkumos.
Skolai ir līgums par pārvadājuma izpildi ar pagastu. Kura eksemplārs atrodas arī pie manis.
Man ir darba līgums ar pagastu un vēl līgums ar skolu.
Un protams, ka ir 95 kods, ko apguvu Jūs vadītajos kursos!!!
Jautāju, jo situācija ir neparasta.Ir gan darbs, gan arī atpūta.
Ēriks Griģis:

Visiem, kas mācījās pie manis un jautāja par darba un atpūtas laiku grafikiem, uz tāfeles tos arī uzzīmēju! No pašvaldībām pasažieru pārvadātāju 95. koda apmācībās gandrīz vienmēr piedalījās vai pēc nodarbībām ieradās pārvadājumu vadītājs, lai apspriestu šoferiem stāstīto.
Jūs neesat mācījies pie manis vai nepievērsāt pietiekošu uzmanību tam, ko stāstu, domādam, ko gan pasniedzējs 95. koda apmācībās jaunu Jums iemācīs, domādams, ka tā ir tikai naudas izspiešana, domādams, ka pats zināt visu labāk!

Jūsu stāstā pietrūkst 2 vadīšanas stundas un citiem darbiem - vismas puse no stundas! Kopā Jūsu darba laikam būtu jābūt 6:50, bet ne vairāk par 10:00 stundām diennakts (24h) periodā.
Ja ir norīkojums, ceļa zīme un līgums, tad izlasiet līguma noteikumus ar savu tiešo darba devēju vai pārslēdziet to no jauna tā, lai tajā mēnesī, kad plānojas šādi norīkojumi, Jums spēkā būtu līgums, kas pieļauj šādi strādāt!
Ane Stēzija, 9.novembris 2014 14:24
Ir 24 stundu "cikls", piem. no 07:30 pirmdienā līdz 07:30 otrdienā (atskaites punkts ir pirmā aktivitāte ("āmuriņi")). Uldis tak veic agregāta tehniskā stāvokļa pārbaudi ikreiz pirms izbraukšanas, vai ne :)?
Un ir triju veidu ikdienas atpūta - 9h, 11h un 3+9=12h.
Tai atpūtai JĀNOTIEK šo 24 stundu laikā.
Citādi tikai par naudu.
Ēriks Griģis:

Ko Uldis veic un ko neveic, par naudu vai bez tās - nezinu.
Vadītājam ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms, ar vienu izņēmumu, patiesi, katrā 24 stundu laikposmā pēc iepriekšējā ikdienas vai iknedēļas atpūtas laikposma beigām.

Nesapratu, ko vēlējies ar savu tekstu man jautāt?
Pašpārvadājums, 9.novembris 2014 8:10
Bet ja Uldis veic pašvaldības skolēnu pašpārvadājumu ar izņēmumu!?
Ēriks Griģis:

Uz pašvaldībām Regulas 561/2006 13. panta 1.a punkta izņēmums neattiecas!
Uldim, 8.novembris 2014 19:57
Uldim. Dalītā ikdienas atpūta ir 3+9 stundas. Tev otrs atpūtas posms nav vismaz 9 h garumā, tāpēc no pēdējās ikdienas atpūtas skaita darba laiku, kas drīkst būt max 15 h. Pašam ir jāseko līdz un jāprasa rezervē baltā lapa tādam gadījumam. Aizbrauc Rīgā, maini šaibu un visi apmierināti. Ja nē, tad tantiņām vajag paskaidrot, kas par lietu. Otrs šoferis varbūt vajadzīgs. Šo visu stāsta koda nodarbībās!
Ēriks Griģis:

Nav te ar blēdībām ko uzbāzties! Tiec galā pats ar saviem tarakāniem!
Un tikai pamēģini Rīgā mainīt šaibu...!
Uldi nākošreiz sodīs, ka viņš brauc bez norīkojuma! Ka norīkojuma izpildi viņš nevar pierādīt! Ka skolai nav līgums ar pārvadājuma vadītāju! Un nav līguma ar šoferi! Ticami, ka busiks ir pārbūvēts un tam papildus ir ierīkotas četras sēdvietas, bet nav ātruma ierobežotāja! Un nav 95. koda atzīmes ..., jo tad viņš nebūtu jautājis!
Uldis, 8.novembris 2014 11:47
Paldies par informāciju.
Tikai šeit nav uzņēmuma,kas veic regulāros pasažieru parvadājumus.Šis ir vienīgais pagasta autobuss,kas veic skolnieku pārvadajumus,bet retu reizi arī citus reisus.
Tāpēc nav nekada konsultanta vai maršruta plānotāja.
Ir tikai viena gados veca pagasta vadītāja un vēl dažas tantes.Tā ka nekā nelikumīga šeit nesaskatu.
Vienmēr atpūta man sanāk 12h. kad uzlika sodu bija
sestdienas nakts,bet priekšā divas brīvas dienas.
Sodu uzlika par kopēju darba stundu pārsniegšanu.
Vai tas nav stulbi,ka Jūs sniedzat padomu ka pareizi rīkoties un pats zaudējāt darbu un naudu.
Tas norada uz to,ka šeit galvenais ir nauda.
Tāpēc saku,ka viss sarežģīti un vajag vienkāršak.
Ēriks Griģis:

Manuprāt, zināšanas vajadzētu novērtēt!
Uldis, 7.novembris 2014 13:57
Katrā pārtraukumā tiek nospiesta atpūta.
Pēc pirmā brauciena-atpūta 4h,pēc otrā-4h,tad 2h un brauciens uz Rīgu.Rīgā3,5h atkal atpūta.Un visur tiek nolikts uz gultiņu, kas arī uzrādas kartē.
Tad kāda vēl dalītā ikdienas atpūta? Varbūt,ka trūkst zināšanu.Bet kā rīkoties,jo man ir grafiks?
Vai tas,ka ik pēc reisa 4h pavadu mājās un 3h baudu mākslu neskaitās atpūta???
Paskaidrojiet ,Lūdzu, kā būtu pareizi šajā gadījumā?
Ēriks Griģis:

Tad man jātiekas ar visiem, kas vada Jūsu uzņēmumu, organizē pasažieru pārvadājumus - šoferiem, pārvadājumu vadītāju, valdes locekļiem un valdes priekšsēdētāju, maršruta plānotāju un grafika sastādītāju!
Pārvadājumu vadītājus (bijušos konsultantus) apmāca tikai TSI, RTU un Latvijas Auto!
Ja vienā no šīm trim reprezentākajām un profesionālākajām pārvadājumu vadītāju (padomnieku un konsultantu) mācību iestādēm valstī nav iemācīts, kā organizēt Jūsu pārvadājumus, tad lai jūsu uzņēmuma vadība sūta konsultantu mācībās manā grupā uz CSDD. Ja viņam būs sapratne par matricu aprēķiniem bez kādām datorprogrammām un man viņam nebūs jāmāca matemātikas pamatdarbības, tad pēc mēneša, nokārtojis valsts eksāmenus, viņš pratīs tikt ar Jūsu problēmu galā!
Ja Jūs strādājat uzņēmumā, kur nav šāda pārvadājumu vadītāja (konsultanta vai padomnieka pasažieru pārvadājumos), tad uzņēmums darbojas nelikumīgi.
Reiz vienam šoferim izstāstīju, kā pareizi izpildīt Regulā noteikto un ko uzņēmumā vajag prasīt no pārvadājumu vadītāja.
Kas notika tālāk? Pazaudēju gan darbu, gan naudu par to, ka mācīju pareizi!
Ir jau arī labāki piemēri, bet tie darbojas tikai klātienē un kopā ar vadību!

P.S.
Jums pēdējā tahogrāfā nospiestā atpūta 24h periodā nedrīkstēja būt īsāka par 9h!
Uldis., 7.novembris 2014 11:51
Piekrītu Vladimira teiktajam.Kāpēc visu vajag tik sarežģīti?
Strādāju par autobusa vadītāju.Darbu saku 6.00,izbraucu maršrutu apmēram 2 stundas,tad pēc 4 stundām atkal maršruts un pēc 4 stundām atkal.Piekdienas vakarā vedu cilvēkus uz Rīgu.Teātris ilga 3,5 stundas. Naktī braucot mājas noturēja transporta policija un sodīja par pārsniegtajām darba stundām.
Kā bija jadara-vai ar visiem pasažieriem sēdēt Rīga un gaidīt kad varēšu braukt?
Visā šajā darba maiņā sanāk 15,5 stundas atpūta, braukšana
8 stundas.
Ēriks Griģis:

Jums vajadzēja izmantot dalīto ikdienas atpūtu!
Vienkāršāk jau vairs nevar!
Bet lai rīkotos vienkārši un pareizi, ir jābūt zināšanām, kuras Jums pietrūka!
Vladimirs, 6.novembris 2014 15:02
Nesaprotu kam domātas tas aplamās regulas par atpūtas un darba laikiem.Vai to visu nevarētu daudz vienkāršāk?
Ir darba stundas ko pavada braucot un viss. Tāpat ir noteiktas darba nedēļas stundu skaits.Kāpēc vajag kaut ko skaitīt,kalkulēt.
Man šķiet,ka ierēdņiem kas šo murgu izdomāja nav pilnīgi nekadas sajēgas par vienkāršām lietā.
Kāpēc ir vajadzīgs darba apliecinājums no darba devēja?
Digitālajā kartē vai arī tahogrammā viss ir redzems,kad brauc un kad ir atpūta.
Tagad lielākai daļai mašīnu ir datori uzstādīti. Kad ir vajadzīgs šis darba apliecinājums ,tad nav problēmu to pašam izdrukāt.Tāpēc stradājam dienu un nakti un bez problēmām.Transportniekiem parādam apliecinājumu,ka mājās atpūties un aiziet.Visi apmierināti.
Tāpēc nesaprotu šo sarežģīto lietas būtību.Jo ir tik daudz dažādu veidu lai šo visu apietu un vienkāršotu.
Ēriks Griģis:

Vladimir!
Ja līdzīgam Jums kādam ne prātā neienāks ko apiet vai vienkāršot, bet svarīga būs tikai viena doma - kā precīzāk izpildīt regulā noteikto...tad tās būs domātas viņam!
Šaubos gan, vai tas varētu attiekties uz Jums, vismaz šajā dzīvē!
Uldis, 5.novembris 2014 16:23
Labdien.
Kā jāaizpilda tahogramma, ja konkrētajā dienā ir veikts tikai cits darbs ar auto kuram nav tahogrāfs(buss 3,5 T)?
Ēriks Griģis:

Ar auto neveic citu darbu!
Vispirms, vai vadītājam, vadot Jūsu norādīto automobili, ir nepieciešams darba un atpūtas laiku uzskaite, atbilstoši Regulas EK 561/2006 prasībām?
Vai Jūs vadiet citu automobili, tikai vienā no brīvdienām "buss gadījās pa rokai"?
Vadītājs veic citu darbu, remontējot auto vai izmantojot darba iekārtu, kas atrodas uz automobiļa vai tajā! ...nevis "ar automobili"!
Ja autobusā ir vairāk par 9 sēdvietām, ieskaitot vadītāju, ja buss velk kravas piekabi, kur sastāva pilna masa pārsniedz 3,5 t, ja nav gadījums, kad veicāt citu darbu, uz kuru Regula neattiecas, un tomēr Jums ir pienākums un nepieciešamība darba un atpūtas laikus reģistrēt, tad izmantojiet jebkuru no iespējām, lai laiki tiktu reģistrēti!
Vispirms noskaidrojiet, vai vajag! Ja vajag, tad no piemēriem ar noteiktu pēctecību izvēlieties Jums atbilstošo!
1. Pieprasiet un saņemiet no darba devēja darbības apliecinājumu par konkrēto darba un/vai atpūtas laiku.
2. Aizpildiet tahogrammu uz vadītāju, ne automobili, ja tādas Jums ir izsniegtas.
3. Manuāli ierakstiet savā vadītāja kartē ciparu tahogrāfā, ko darījāt pirms maiņas uzsākšanas, ja automobilis (cits) ar to ir aprīkots un Jums ir izsniegta vadītāja karte.
4. Izdrukā ierakstiet, ja manuāli ievadīt nav iespējams.
5. Ja Jūsu gadījums atbilst izņēmuma gadījumam, tad aizpildiet iknedēļas grafiku.
Santaa, 5.novembris 2014 14:12
Labdien.
Sakiet lūdzu kur var dabūt ziņas par manām veiktām apmaksātām OCTA polisēm no 2007.g., ja tās veiktas dažādās kompānijās un vairs neatceros kurās?
"Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs" uzsācis piedziņu satiksmes negadījumu atmaksai no 2007.g. Lūdzu esiet uzmanīgi!!!! Tiesas notiek bez Jūsu klātbūtnes, pat, ja neesat saņēmuši uzaicinājumus. Lietas nodotas SIA Julius inkaso firmai. No 1400 par auto remontu līdz tiesu izpildītājam summa jau 2700 euro pacēlusies. No drošām ziņām, tas tagad notiekot regulāri.
Ēriks Griģis:

Par apdrošināto dienu skaitu un AAS šeit:
www.ltab.lv/octa-sistema/bonus-m...

Ja šāds apdrošīnātāju process notiek un Jums tas liekas pretlikumīgs, tad jautājiet to savam advokātam. Viņš sazvanīs inkaso firmu un noskaidros Jūsu lietas apstākļus.

P.S.
Sazvanot Inkaso firmu, viņi atbildēja:
-"Ja uz negadījuma brīdi nav bijusi spēkā esošs OCTA apdrošināšanas līgums, tad LTAB par izmaksāto atlīdzību ir tiesīgs piestādīt regresa prasību atmaksāt LTAB izmaksāto atlīdzību desmit gadu laikā no notikuma brīža."
Piedziņa ir uzticēta attiecīgai firmai.

Mans komentārs.
Regresa fakts, patiesi, atbilst Civillikumā noteiktajam!
Reinis, 1.novembris 2014 12:21
Ir divi jautājumi par darba laikiem.
1.Ja es sāku braukt svētdienas vakarā 22.00 un braucu 10 stundas,pie kuras nedēļas man šis desmitnieks skaitīsies?
2.Atpūtas laiks 9 stundas trīs reizes ir domāts kalendārajā nedēļā vai darba nedēļā?
Līdz šim ar BAG nekad nav bijušas problēmas nevienā valstī,regulas zinu diezgan labi,bet par šīm niansēm nevaru atrast skaidrojumu, info.
Jau iepriekš pateicos,Reinis. :)
Ēriks Griģis:

1) "Stūrītes" 10-nieku nekur neskaita tā, kā to var darīt ar atpūtu.
Nedēļa vadīšanai ir kalendārā nedēļa, kas sākas pirmdien pēc 00:00 un beidzas svētdien 24:00. Ja Jūs šīs nedēļas svētdienas vakarā piebrauciet šajā nedēļā vēl divas stundas klāt, tad tam ir jābūt atļautam šādi:
1.1. ar šīm divām stundām nedrīkst pārsniegt 56 nedēļā nobrauktās stundas vai
1.2. divu viena otrai sekojošu nedēļu summā nedrīkst pārsniegt 90 stundas.
Ja vadītāja kopējais vadīšanas laiks pārsniedz kaut vienu no nedēļas vai secīgo divu nedēļu ierobežojumiem, tad sākt braukt svētdien 22:00 nedrīkst!
2) Transportlīdzekļa vadītājam drīkst būt, lielākais, trīs saīsināti ikdienas atpūtas laikposmi starp jebkuriem diviem iknedēļas atpūtas laikposmiem.
Minimālais ikdienas atpūtas laiks 9 stundas attiecas uz darba nedēļu. Starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem var ņemt trīs atpūtas pa 9h.
Piemēram, pirmdien beidzas iepriekšējās nedēļas atpūta, tad, sākot darbu otrdienas rītā, uz trešdienu, uz ceturtdienu un uz piektdienu ikdienas atpūtu var ņemt saīsināto pa 9h un piektdienas vakarā - sākt nākošo iknedēļas atpūtu!
Jānis, 31.oktobris 2014 12:06
Labdien!
Vēlos uzzināt, kā pareizi pārsūdzēt OCTA+ lēmuma atteikumu izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību?
Lēmuma pārsūdzēšanai ir fakti un pierādījumi ar notikušo CSNg.
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Sūdzība un lūgums izskatīt jāiesniedz LTAB:
www.ltab.lv/
2. Ar pozitīvu atbildi priekš Jums, bet ja apdrošinātājam no tās ne silts, ne auksts, tad tiesā!
Olga, 28.oktobris 2014 13:58
Labdien.
Vai transporltīdzeklim, kas brauc pa grants ceļu, ir jādod ceļš transporltīdzeklim, kas tuvojas no kreisās puses, pa padomju laikā liktu betona plākšņu ceļa segumu un turpina pa to braukt taisni?
Ēriks Griģis:

... asfaltbetona u.tml. (CSN "u.tml." būs ceļš ar betona vai betona plākšņu) segumu attiecībā pret ceļu ar grants vai šķembu segumu...
Mana atbilde - ceļš ir jādod!
Strīdus gadījumā prasiet rakstisku skaidrojumu CSDD, ko šajā sakarā nozīmē "u.tml." !
Ceļu satiksmes noteikumos pašdarbība, ko pieļauj "u.tml." nav atbalstāma!
Zigurds, 20.oktobris 2014 11:07
Vai var braukt uz Skandināvijas valstīm ja nesakrīt vadītāja apliecības un vadītāja kartes numuri?
Ēriks Griģis:

Lūdzu, izlasiet ATD piebildi norādītajā atsaucē!
Ārpus LV šī pretimnākšana nav spēkā!
Zigurds, 19.oktobris 2014 11:42
Man arī bija šāds gadījums,ka karti iedeva tikai uz gadu.
Kad ieguvu 95 kodu ,gāju apmainīt karti,bet atkal dabūju maksāt 78 euro.Nelīdz ne čeki,ne jauna apliecība.Nokāsa naudu un viss atkal labi.Šeit neko par velti nedod
Ēriks Griģis:

Par veltī jau nē, viss ir jāizcīna pašam!
Vadītāja karti izsniedz uz termiņu līdz vadītāja apliecības derīguma termiņa beigām, bet nepārsniedzot piecu gadu termiņu.
Bet ir paredzēta pretimnākšana šādā situācijā!
No ATD info:
"... Informējam, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumu attiecībā uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņas nepieciešamību, ja transportlīdzekļa vadītājs ir nomainījis vadītāja apliecību, kā rezultātā vadītāja apliecības numurs nesakrīt ar numuru, kas norādīts uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes, digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņa nav obligāta.
..."
Atsauce:
www.atd.lv/lat/tahografi/digital...
Gundars, 17.oktobris 2014 21:45
Kā īsti ir ar digitālo tahogrāfa karti . Pirmreizējo karti saņēmu 2013.gadā , bet sakarā ar to ka no šī gada septembra visiem obligāts 95.kods , man šo kartīti iedeva uz vienu gadu , piecu vietā (bet par pilnu samaksu 55 lati) . Tagad autoskolā , kur klausos 95.lodu , saka , ka šī kartīte itkā neesot jāmaina , bet uz tās skaidri un gaiši rakstīts derīguma beigu termiņš . Nejautātu ja tas nemaksātu atkal 55 latus /78 euro ...
Ēriks Griģis:

Ceru, ka vadītāja karti Jums izniedza par pilnu cenu, lai pēc tiesību maiņas izgatavotu arī jaunu karti uz atlikušajiem četriem gadiem, tikai nu jau par kartes izgatavošanas maksu. Ņemiet iepriekšējo čeku, karti, jauno apliecību un vēlreiz apciemojiet ATD!

P.S.
No MK noteikumiem Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" no 01.11.2005.:
"... 7. Vadītāja karti atbilstoši prasībām, kas noteiktas regulas Nr. 2135/98 1.panta 7.(b) punktā, ar ko regulas Nr. 3821/85 14.pantam pievieno 3.a) un 4.a) apakšpunktu, izsniedz tikai tām personām, kurām ir derīga vadītāja apliecība, izņemot vadītāja apliecību, ar kuru atļauts vadīt tikai A, A1, B1, tramvaju, trolejbusu, traktoru, mopēdu un velosipēdu kategorijas transportlīdzekļus.
Vadītāja karti izsniedz uz termiņu līdz vadītāja apliecības derīguma termiņa beigām, bet nepārsniedzot piecu gadu termiņu.
..."

Lasītākie raksti

Jaunie raksti