Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds Olga, 15.oktobris 2014 17:36
Labdin, ja apdzīšanas manevrs uzsākts vietā kur vēl nav sākusies ceļa horizintalā līnija Nr.920 un pabeidz to, šķērsojot horizintālo apzīmējumu Nr,920, vai mani var par to sodīt?
Ēriks Griģis:

Par nepārtrauktā ceļa apzīmējuma 920. šķērsošanu apdzīšanas manevra beigās, lai atgriestos savā braukšanas virziena pusē, sods nav paredzēts! CSN 314.1.
vārds, 13.oktobris 2014 23:00
Atbilde vēl nav
Aritmija, 13.oktobris 2014 18:01
60 eiras par "ķieģeļa" pārkāpšanu - tik pat maksā tīri ciešams videoreģistrators. Būtu videoreģistrators - nekas daudz nebūtu jāpierāda. Aber tagad - Tu neko nespēsi pierādīt. Tā nu i`.
Ēriks Griģis:

Ja būtu...bet nebija!
Dmitrijs, 12.oktobris 2014 23:48
Bet es paskaidrojuma, uzrākstīju, ka es iebraucu.
Ēriks Griģis:

Mieriniet sevi ar to, ka Jums izdevās izvairīties no sadursmes!
Dmitrijs, 12.oktobris 2014 22:22
Labdien! Braucot pa VEF tiltu, no trāmvaja sliedem māšīna ātri iebrauca labaja josla, jo pa tramvja sliedem taja laika nedrīkstēja braukt, u lai nenotiktu avārija, es ātri iebraucu uz tramvaja sliedem, rezultāta, lēja no tilta stāvējo policija ēkipažā, un man sāstādīja protokolu par braukšanu pa sliedem. Es protokolu neparakstīju un uzrakstīju paskaidrojumu. Kā es vāru pierādīt, ka es tiešm izvairījos no sadursmes, jo policists saka, ka viņš neredzēja, ka es izvairījos no sadursmes? Vai ir kaut kāda iespēja apstrīdēt šo protokolu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Vispirms ir jāpierāda, ka uzbraucāt uz sliedēm!
Gatso, 10.oktobris 2014 15:39
Vai ir kas par jauniem radariem? Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ir!
Lūdzu:
www.gatso.com/de/road-safety-sol...

Un vēl šis tas advokātiem:
"... Welche Anknüpfungspunkte existieren für eine erfolgreiche Verteidigung?
Für die Verteidigung in Ordnungswidrigkeitsverfahren existieren mannigfaltige Ansatzpunkte. Voraussetzung für eine erfolgreiche Verteidigung ist allerdings die Einsicht in die Bußgeldakte. Nur der vollständigen Bußgeldakte sind die etwaigen Angriffspunkte (Fehler der Behörde) zu entnehmen. Dieses Akteneinsichtsrecht wird jedoch nur dem Rechtsanwalt des Betroffenen gewährt. Daher ist für eine erfolgreiche Verteidigung gegen eine Verkehrsordnungswidrigkeit die Mandatierung eines Rechtsanwalts unerlässlich.
Eine erschöpfende Darstellung aller möglichen Angriffspunkte würde an dieser Stelle zu weit führen. Einige werden hier beispielhaft aufgeführt.

Die Bedienungsanleitung / Gebrauchsanweisung

Für die Verteidigung spielt insbesondere die Verwendung des Messgerätes entsprechend der Bedienungsanleitung eine große Rolle. In Fällen, in denen das Messgerät nicht entsprechend der Bedienungsanleitung des Herstellers verwendet wird, ist die Messung fehlerhaft und kann nicht mehr zur Grundlage eines Ordnungswidrigkeitsverstoßes verwendet werden. ..."

Atsauce:
www.wbs-law.de/rot-ueber-ampel/
Morāle Skarbā, 8.oktobris 2014 15:48
Alūksnietis gribēja ietaupīt 22 eiras un piecus centus, bet pazaudēja tagad vismaz 40 vai pat 280 eiras! Tik raksturīgi latvietim taupīgajam. :) Ā! Un vēl trīs soda punkti būs. :))
Ēriks Griģis:

Tieši tā!
Domāju, ja autoskolā periodiskajās apmācībās tas nav pateikts un vēl cieši nav piekodināts apmainīt apliecību termiņā, tad tādu profesionāļu ir vēl! Tikai policija vai nelaimīgā situācijā apdrošīnātājs (jo paredzams OCTA regress vai KASKO atteikums) šo pārkāpumu var atklāt!
Elvis, 8.oktobris 2014 14:46
Sveiki! Gribētu uzzināt kā rīkoties! Esmu noskatījis automašīnu! Pašlaik spēkrats atrodas ārzemēs, bet no pārdevēja saņēmu VIN numuru. Pirms iegādāties, gribēju noskaidrot vai tā nav meklēšanā. Iebraucu CSDD numuru salīdzināšanā un vaicāju par iespēju pārbaudīt šo mašīnu. Diemžēl meistari atbildēja, ka šādu informāciju viņi nevar sniegt un vienīgais variants ir brauciet šurp un tad pārbaudīsim! Tad LV sanāk tā, ka man mašīna ir jānopērk, jāatbrauc uz reģistrāciju CSDD un ja gadīsies, ka tā ir meklēšanā – jāzaudē?
Ēriks Griģis:

Atbilde numuru salīdzināšanā liecina, ka CSDD rīcībā ir šāda informācija!
Kāpēc CSDD to nepasaka, lai novērstu personai nepatikšanas, stresu un krātās naudas izdošanu, bet cenšas atņemt automobili, nezinu!
CSDD ir valsts iestāde, kas nesadarbojas ar zagļiem, lai šādā veidā valstij palielinātu ieņēmumus budžetā!
Ieteiktu šo informāciju pieprasīt CSDD! Varbūt darbiniekiem tā nav sniedzama darba vietā, bet ir saņemams pieslēgums datu bāzei.
Toties, šādi tiek veicināta zagto automobiļu ievešanu valstī, lai tos pēc tam atņemtu labticīgajam ieguvējam! Ticu, ka ir kāds, kas izmantojot noklusēto informāciju, citā situācijā kļūst par sava zināmā labuma guvēju!
Piemērs iespējamai labuma gūšanai.
Pirms lietotu automobiļu iepirkšanas ievešanai Latvijas tirgū no ārvalstīm, var pārbaudīt, vai kāda no tām neatrodas meklēšanā. Tādējādi, piedāvājot atvest pircējam no interneta portāliem izvēlēto auto kā drošu, ir iespējams palielināt ne tikai tā cenu, bet arī celt savas firmas atpazīstamību un prestižu.
Sakarā ar publikāciju presē par automobiļu aprīkošanu ar drošības sistēmām, parādījās ziņa, ka informāciju no CSDD datu bāzes ir iespējams nopirkt. Pieslēgumu CSDD datiem izmanto visi OCTA apdrošinātāji, policija, muita, citi valsts dienesti, bankas, kredītiestādes, brokeri...
P.S.
Izrādās šāda informācija ir slepenota, lai neveicinātu zagtu transportlīdzekļu pārvietošanu un reģistrāciju valstī, kur nozagtais transportlīdzeklis vēl nav izsludināts meklēšanā.
Alūksnietis, 8.oktobris 2014 11:03
Manām vadītāja tiesībām termiņš beidzas 2015. Noklausījos 95. kodu un plānoju tiesības mainīt nākošgad. Šorīt manu kravenieku aptur policija un uzliek sodu, ka braucu bez tiesībām! Vai tas ir godīgi, pareizi...?
Ēriks Griģis:

Atbilstoši tiesību aktiem gan!
Autoskolās, taču, mācīja, ka pieredzējušiem visu C kategoriju transportlīdzekļu vadītājiem apliecības maiņa 95. kodam bija jāveic vēlākais līdz 10.09.2014.!
Ja tas nav izdarīts, tad sods ir atbilstošs tam, ar kādu vadītāju soda par transportlīdzekļa vadīšanu bez attiecīgās kategorijas.
vārdss, 3.oktobris 2014 14:37
Sveiks! 1.Kā tu izskaidrotu situāciju, ka policija Latvijā apturot vadītāju, kam nav apliecībā 95.kods, nepiemēro sodu. Vai tad 10.septembra termiņš ir pagarināts? 2. Vai ir likumīgs sods vadītājam, kurš īslaicīgi pārbrauc kravas auto ostā ar cita vadītaja šaibu, jo pirmajam ir promiles? Izpalīdzēja un iekrita!! Domāju ka arī šajā gadījumā DE policija pievērtu acis.
Ēriks Griģis:

Par policijas uzliktajiem vai neuzliktajiem sodiem LV skaidrojumus nedodu, jo policistus šajā jomā neapmācu!
10. septembra termiņš nav pagarināts!
Policija ir apbruņota militarizēta valsts vai pašvaldības institūcija, kurā izpilda pavēles!
Ja pavēles vai draudu nav, ticu, ka to var nosaukt par "acu pievēršanu"!
Raitis, 1.oktobris 2014 23:46
Nesapratu atbildi...
Ēriks Griģis:

Darba un atpūtas laiks Vācijā ir jāreģistrē manuāli vai ar tahogrāfu. To nosaka DE likums.
Mrs.sorji Grices, 30.septembris 2014 5:43
Sveiki,

vai nakosgad instruktoriem apmacibas vajadzes uzradit augstakas raudzes diplomu? Palds
Ēriks Griģis:

Jā, projektā tāda prasība ir ietverta!
Inga Tatrika, 29.septembris 2014 17:20
Labdien, vai mēs varam apgriezties braukšanai pretēja virziena izbraucot uz vienvirziena ceļu šāda situācijā? i.imgur.com/Of323VY.png?1
Ēriks Griģis:

Varam, jo nav aizliegts! Bet bīstami, tāpēc neiesaku! Veicot manevru, jāizpilda šādu galveno CSN punktu prasības - 10., 70., 83. un 86.
Raitis, 28.septembris 2014 23:32
Esmu nopircis MB Sprinteri, pilna masa 3200kg. Es viņu lietoju tikai savām vajadzībām, privāti, kā vieglo automobili. Taču viņam ir uzstādīts digitālais tahogrāfs un tas strādā (vismaz rāda odo ujn km/h). Nekādu dokumentu tahogrāfam nav. Vai man tahogrāfs jālieto, vai vajag vadītāja karti? Sevišķi interesē, vai Vācijā man nepiekasīsies BAG, par to, ka nelietoju, jo bieži sanāk tur braukt. Varbūt LV autotransporta direkcija var iedot kādu dokumentu, ka autiņš ir privāts?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Privātumam nav saistība ar darba un atpūtas laiku uzskaiti kravas autotransportam no 2,8 līdz 3,5 PM tonnām Vācijā.
Andrejs, 21.septembris 2014 21:14
Labu diennakts laiku :) Man pieredze pusotrs gads, man ir 6BM, un es gribetu mainit T/L piemeram uz VW Passat B5 1,8 vai Audi A4 1,8, bet man protams nav ne T/P nummura tikai ir pieejami R/N. par pus otru gadu tfu tfu tfu CSNg nebija un es gribetu iegadaties vienu no shiim T/L bet nezinu cik maksaas uz manu vardu OCTA uz vienu no shaam mashiinaam :) Cerams kau Sheit dabuushu vismaz aptuvenu atbildi uz savu jautajumu :)
Ēriks Griģis:

Pat diezgan precīzu! Tikai vajag vēl R/A nummuru. Lūdzu:
www.ltab.lv/
OCTA apdrošināšanas prēmiju nosaka apdrošināšanas sabiedrība.
Ja otrā nummura nav, tad zvaniet jebkuram no apdrošinātājiem un ja nepieciešams, sarunājiet tikšanos:
www.octa24.lv/lv/octa-kalkulator...
mr luther, 17.septembris 2014 2:11
finansiālā problēma ir nopietna problēma visā pasaulē tagad, tāpēc mācieties šogad, jo nākošgad būs dārgāk!
Ēriks Griģis:

Tā gan!
Vēl ir brīvas vietas instruktoru un pasniedzēju apmācības kursos!
Osvalds, 15.septembris 2014 23:09
Labvakar,situacija braucu ar atlauto atrumu cels nedaudz met liikumu,un tad pamanu kad notiek pretim braucosas smagas automasinas apdzisana ka rezultata es izvairos un sanak parkapt celu satiksmes noteikumus ko pec tam celu policija pamana bet neredzeja avarijas situaciju,ka rezultata protokols,bet ka butu bijis jarikojas sadas vai lidzigas situacijas? gudri jau teikt kad ieverot vajadzeja CSN 113 punktu,bet ja paris sekundes ir japienem lemums ka rikoties tad CSN 113p prata neienakt pielietot jo pirmais ir cilveciskais faktors Dzivot tad gribas un frontalo sadursmi izbaudit otreiz negribejas.Vienigi CSN 113p vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc ,bet ja apbrauc skersli parkapjot noteikumus drikst ta darit vai tomer darit var bet par to ir protokols
Ēriks Griģis:

Ja tas būtu noticis Vācijā un Jūs paskaidrotu situāciju policistam, tad, ceru, protokola nebūtu. Latvijā par pārkāpumu pienākas sods! Ja izvairīšanās no sadursmes ir pierādāma, tad pēdējais jautājums Jums jāuzstāda policistam!
vārdss, 15.septembris 2014 15:01
Tur jau tā lieta, ka algu nesaņems tad, ja brauks ar tīrām šaibām, jo pasūtījumi deg, cilvēki gaida un tā. Ja gribi algu, tad jābrauc pa melno. Kā izvairīties no "gestapo" jau ir katra šofera atbildība un māksla. Es pat nestrādāju firmā, Auto ir uz privātpersonu un nav nekādu līgumu, toties nopelnītajā nav jādalās ar birokrātiem. Tikai ar tādiem paņēmieniem laikam var konkurēt autopārvadājumu nozarē. Mēnesi pat braucu bez ADR papīriem.Tāda ir reālā dzīve. Jo bez pieredzes nekur oficiālie uzņēmumi neņēma, tikai šādā darbā varēja tikt un uzkačāt pieredzi.
Ēriks Griģis:

Tas ir Latvijas valsts vadītāju, tādu pašu uzņēmumu vadītāju un valsts pilsoņu ievēlēto deputātu nopelns!
Es neprotu mācīt šoferus strādāt aplami, jo esmu skolotājs.
Tāpēc klusībā ceru, ka valstī ar katrām vēlēšanām no jauna varētu notikt pārmaiņas, politiķu un ierēdņu vietā ministrijas, bankas un partijas izvēlēsies un apmaksās speciālistus, kas reālajā dzīvē neapzags šoferus un cienīs mācībās iegūtās zināšanas.
gvido, 15.septembris 2014 10:28
stradaju paarvadaajumu firmaa ar smago mashinu, ja firma piespiezh braukt ''pa melno'' vai,ka laiki galigi neiet kopa pa digitalo karti,ko dariiit tajaa briidiii??? vai tajaa briiidiii var saukt ariii policiju.., kad jaaabrauc buutu ne peec laikiem?
Ēriks Griģis:

Kāpēc izvēlējāties strādāt un joprojām strādājat pie pārvadātāja, kas spēlē "laimes ruleti" ar Jūsu naudu?
Ja tas ir tikai brīdis, kad laiki neatbilst regulas prasībām, tad apturiet auto un salīdziniet soda apmēru par šādu braukšanu ar to, ko nesaņemsiet algā. No diviem ļaunumiem izvēlēties mazāko jau nebūs grūti.
Izsaucot policiju, Jūs zaudēsiet darbu, noteikti sodīs Jūs par pārkāpumu, algu nesaņemsiet...citā darbā sūdzībkali nepieņems...tad labāk tikties ar zinošu advokātu, jo pastāv citi paņēmieni, kā ietekmēt zaglīgo darba devēju.
Iesaku sabiedrībai darīt zināmu to, ko neviens nezin un pat nespēj iedomāties, atklājot "melno pārvadājumu" būtību LTV panorāmas redaktorei un uzsākot diskusiju vai TV raidījuma ciklu "Mans labais darbs pie noziedzīgā darba devēja"!
LTV kontakti:
ltv.lsm.lv/lv/kontakti/
amurs, 14.septembris 2014 21:12
Paldies par atbildi! Bet kāpēc par to neraksta masmediji?Ar kadiem dzinējiem ? Atkal ir pilnpiedziņas ?
Ēriks Griģis:

Ticami, ka ir svarīgākas lietas, par ko rakstīt!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti