Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Antons, 20.marts 2014 17:32
Sveiks,
Kad beidzot Latvijā būs stāvvietas smagām mašīnām ar WC un miskastēm un ar apgaismojumu.Lai varētu ievērot darba un atpūtas regulu!!!
Ēriks Griģis:

Jautājums nav domāts man! Es neierīkoju Latvijā autostāvvietas!
Pāradresējiet savu jautājumu Satiksmes ministram!
vārds, 13.marts 2014 15:12
labdien ka es varu samainit 95 codu uz cpc card Anglija?
Ēriks Griģis:

Ja, ja mainisiet LV vaditaja apliecibu uz UK vaditaja apliecibu!
Benjamin, 10.marts 2014 16:07
Nevelos macities, ja visu var iegut par naudu!
Ēriks Griģis:

Par to slazdu Jums taisnība!
mr goffery, 10.marts 2014 14:18
Sveiki visiem, es esmu Rose kundze, kas pašlaik dzīvo USA.
Ēriks Griģis:

LV uz mācību laiku ir nepieciešama LV vadītāja apliecība!
Lai uzsāktu mācības pie manis, nepieciešams uzturēties vismas 185 dienas LV!
Bruno, 10.marts 2014 14:03
Sveicināti! Gribēju precizēt - vai Rīgas Pašvaldības policijas Ceļu policijas darbiniekiem, fiksējot automašīnas stāvēšanas noteikumu pārkāpumu tās vadītāja prombūtnē, adm. pārkāpuma protokolam - paziņojumam (kurš tiek piestiprināts pie auto priekšējā stikla) ir jāpievieno foto? Ja ir, tad kādi normatīvie akti to nosaka? Paldies!
Ēriks Griģis:

LAPK nenosaka pievienot foto, bet gan pierādīt pārkāpumu. Tāpēc tiek fotogrāfēta situācija, kurā ir redzams stāvēšanas noteikumu pārkāpums.
Ja Rīgas pašvaldības policijai ir izdots īpašs rīkojums, tad jautājiet par to policijas vadībai.
raivis, 10.marts 2014 12:53
Atradu info par apdrossinaasanu bez skates
Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret CSNg izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas:
transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un CSNg nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
Ēriks Griģis:

Protams, tas ir gadījumā, ja OCTA ir spēkā un attiecas uz izraistāju.
Bet cietušais atlīdzību saņems ir vai nav OCTA viņam vai izraisītājam.
Raivis, 10.marts 2014 9:47
labdien, vai octa ir sp'eka, ja nav izieta auto tehniska apskate?
Ēriks Griģis:

Jā!
OCTA ir spēkā un darbojas!
Jānis, 8.marts 2014 22:03
Sveicināti.
Jautājums : Vai veikala auto stāvvietā piem. Maxima, drīkst piemēram savu automašīnu novietot uz neierobežotu laiku?
Ēriks Griģis:

Tā kā ceļa zīmes to nenosaka, tad jautājiet stāvvietas nomniekam vai īpašniekam.
Ēriks, 7.marts 2014 21:00
Sveicināti! Vai CSN reglamentē autotransporta kustību un novietošanu daudzdzīvokļu namu pagalmos? Rīgas pašvaldības ceļu policija man sastādija APP par it kā CSN 136.2 punkta pārkāpumu pagalmā.Līdz šim gan mēs(kaimiņi) iztikām bez policijas palīdzības.Paldies!
Ēriks Griģis:

Ja kaimiņi nav iesaistīti, tad valsts, cik iespējams, ņem savu!
Par to, lai tā nebūtu, rūpējas nama pārvaldnieks un valde!
vārds, 6.marts 2014 21:03
Sveicināti!
Vai atļauts ECOBUSAM (pasažieru komercparvadājumi) braukt pa pasaž.sabiedr. joslu. Ceļu policija sāk kasīties un sodīt vadītājus. Vai tās ir pamatoti?
Ēriks Griģis:

Pamatoti!
Ja ECO nav pasažieru sabiedriskais transportlīdzeklis.
Pārbaudot PST sarakstu LV, ECO tajā neredzēju!
Atis, 4.marts 2014 22:06
Sveiki!
Kravas auto,ar digitālo tahogrāfu,lauksaimniecības uzņēmums,vedam tikai savas kravas 100km radiusā(regulas izņēmums),uzskaiti veicam nedēļas uzskaites lapās.Vai ar šādu uzskaites lapu drīkst braukt(likumīgi un nemaksājot sodus) uz servisu vai tehnisko apskati?Vai jāliek digitālā vadītāja karte?
Ēriks Griģis:

1. Ar kalendārās nedēļas darba laika grafiku braukt drīkst, bet vadītāja braukšanas laiks jāuzskaita kā cits darbs!
2. Ja tahogrāfā lieto vadītāja karti, tad tahogrāfs jāpārslēdz pozīcijā "OUT" - tahogrāfs nav pieejams! Tas pats turp un atpakaļceļam no TA!
Vadītāja braukšanas laiks manuālā ievadē pirms kartes nākošās ievietošanas jāuzrāda kā "citi darbi"!
3. Abos gadījumos jābūt rīkojumam no īpašnieka vai pārvadātāja, kas paredz braucienu transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa noteikšanai un/vai pirmsremonta testu, kas atbilst regulas EK 561/2006 3. panta gadījumam, kad regula neattiecas uz pārvadājumiem ar:
" ...
g) transportlīdzekļiem, ko testē uz ceļa tehniskās attīstības, remonta vai uzturēšanas nolūkā, ..."
Suits no Alsungas, 3.marts 2014 7:10
Kāds sods ir par kravas auto vadīšanu bez vaditaja darba laika reģistrēšanas?
Paldies
Ēriks Griģis:

No LAPK:
149.38' p.13. Par normatīvajos aktos noteikto transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiku apliecinošo dokumentu, reģistrācijas karšu (tahogrammu) vai datu nesēju neuzrādīšanu - uzliek naudas sodu
a) transportlīdzekļa vadītājam no simt četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro, bet
b)pārvadātājam - no četrsimt trīsdesmit līdz septiņsimt euro.

149.38' p.14. Par transportlīdzekļa, kas aprīkots ar digitālo reģistrācijas kontrolierīci, vadīšanu bez vadītāja kartes vai izmantojot vairāk nekā vienu vadītāja karti, vai ar citu vadītāja karti-uzliek naudas sodu:
a) transportlīdzekļa vadītājam no divsimt astoņdesmit līdz piecsimt septiņdesmit euro, bet
b) pārvadātājam — no septiņsimt līdz tūkstoš četrsimt euro.
Tahografs, 2.marts 2014 11:06
Kas ir vajadzīgs vadītāja darba laiku uzskaitei, ja brauciens ar baļķiem kravā pārsniedz 100 km rādiusu? Paldies,
Ēriks Griģis:

Darba un atpūtas laiku uzskaite ar pārbaudītu tahogrāfu!
Vanags, 2.marts 2014 6:26
Labdien Ērik!
Braucu pēc regulas izņēmuma, nepārsniedzot 50 km ar zemnieku saimniecībā reģistrētu kravenieku. Policija aptur un prasa man parādīt vadīšanas laikus.
Tā kā vedu zāģētavas dēļus pagasta robežas līdz 50 km, tad neko nerakstu, bet tahogrāfs ir kārtībā. Man sastādīja protokolu un jāierodas policijā uz izskatīšanu. Par ko???
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Par kalendārās nedēļas darba laika grafika neuzrādīšanu izņēmuma brauciena gadījumā!
Savās lekcijās stāstu par visiem izņēmuma gadījumiem un pat to, kā rīkoties, ja VP sastāda APK protokolu!

Regulas (EK) Nr.561/2006 13.panta 1.punkts pieļauj, ka katra dalībvalsts savā teritorijā var noteikt papildus izņēmuma gadījumus.
Latvijā izņēmumi ir veicami saskaņā ar MK noteikumiem Nr.279.
Izņēmuma punkts no regulas EK 561/2006, kas varētu attiekties uz Tavu gadījumu:
" ... c) vilcējiem, kurus izmanto lauksaimniecības un mežsaimniecības darbos, kas veikti līdz 100 km rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā. ..."

MK 279 noteikumi nosaka, ka izņēmuma gadījumā vadītājam ir jāpilda nedēļas grafiks, kas atrodams noteikumu pielikumā!
Šis grafiks četras nedēļas vadītājam ir jāvadā sev līdzi!

Te tas būs atrodams:
likumi.lv/doc.php?id=156704
ilze, 28.februāris 2014 8:36
Man beidzās instruktora apliecibas terminš,man jakārto csn tests,CSDD,no kā sastāv tie 10 papildus jautājumi..
Ēriks Griģis:

No aktuālajiem likumu un MK noteikumu punktiem, ko mapītē visiem izdalīju mācību sākumā pirms 5 gadiem:
CSL, OCTA, MK358, MK103+CSDD reglaments, MK 551
vārds, 26.februāris 2014 18:41
Sveiki,CP aizradīja kad nedrīkst but ieskrūvēts vilkšanas āķis ,un sods esot 40Ls (vecajā naudā teica) ,tad vispār var būt ieskrūvēts vai tikai CP gribēja piekasīties,par eiropu tur skaidrs gan jau nevar,un arī vajadzības nav skrūvēt to āķi braucot pa eiropu,bet Latvija ceļi kā ceļi ja ieskrūvēts ne jau aiz labas dzīves skrūvējam:)
Ēriks Griģis:

Ne jau aiz labas dzīves sodīja!
Ja nedrīkst, tad nedrīkst!
Es gan būtu jautājis CP, kāpēc un kur tas rakstīts, nevis forumā.
Atbalstu izgatavotāja noteikto - vilkšanas āķis jālieto velkot, nevis tāpēc, ka dzīve grūta!
vārds, 25.februāris 2014 22:46
Sveiki,vai ceļu policija var uzlikt sodu ja kravas automašīnai ir ieskrūvēts vilkšanas āķis priekšā.
Ēriks Griģis:

Vēlētos jautāt, kā tas izskatās un ko var izlasīt sastādītajā pārkāpuma protokolā!
Ja policisti uzskata to par pārkāpumu ceļu satiksmē (Vācijā, Austrijā), par draudiem ceļu satiksmes dalībniekiem (vecajās Eiropas valstīs), par neatļautu pārbūvi, neatbilstību izgatavotāja noteiktajam vai neatbilstošas konstrukcijas izmantošanu attiecīgajam transportlīdzeklim ceļu satiksmē, tad kāpēc gan ne!
vārds, 23.februāris 2014 15:45
Atradās man vel viens jautājums pēdējais:),Vai es varu apmācīt braukšanā kam nav atbilstošas kategorijas,un vai taho šaibā ,kuru šoferi raksta manu vai apmācāmo vai ir jāliek 2 šaibas tahogrāfā
Ēriks Griģis:

Redzu, ka Jums jāpamācās pie manis!
Kristaps, 23.februāris 2014 15:34
:) VP jāpierāda kad ar nodomu to esmu darījis:) bet tas tā,Paldies par visām atbildēm,ko sniedzāt.
Ēriks Griģis:

Tas nu ir vieglāk par vieglu!
Ja viņi man zvanīs, pateikšu priekšā, kā to pierāda apdrošinātāji!

Lūdzu!
Kristaps, 23.februāris 2014 14:50
Tad sanāk kad ja es iznomāju komerctransportu un vedu nekomerciāli pārvadājumu,piemēram savas mēbeles uz citu vietu,un nomātā komerctransporta pilna masa ir 40t ar digitālo tahogrāfu,un man nav čipa,tad sodu maksāšu es privātpersona,bet komercauto īpašniekam -(turētājam)nav jāmaksā sods.Es pareizi sapratu?
Ēriks Griģis:

Nē, īpašniekam nav!
Vadītājam par pārkāpumu ir paredzēts pārvadātāja sods no 700 līdz 1400 eirām.

Piezīme.
VP seko līdzi maniem komentāriem.
Ticams, ka sods kādam, ko apturēs un kostatēs šādu pārkāpumu, būs maksimālais, jo viņš ir pārkāpumam gatavojies un pat saņēmis brīdinājumu konsultācijā pirms pārkāpuma izdarīšanas!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti