Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ēriks, 7.marts 2014 21:00
Sveicināti! Vai CSN reglamentē autotransporta kustību un novietošanu daudzdzīvokļu namu pagalmos? Rīgas pašvaldības ceļu policija man sastādija APP par it kā CSN 136.2 punkta pārkāpumu pagalmā.Līdz šim gan mēs(kaimiņi) iztikām bez policijas palīdzības.Paldies!
Ēriks Griģis:

Ja kaimiņi nav iesaistīti, tad valsts, cik iespējams, ņem savu!
Par to, lai tā nebūtu, rūpējas nama pārvaldnieks un valde!
vārds, 6.marts 2014 21:03
Sveicināti!
Vai atļauts ECOBUSAM (pasažieru komercparvadājumi) braukt pa pasaž.sabiedr. joslu. Ceļu policija sāk kasīties un sodīt vadītājus. Vai tās ir pamatoti?
Ēriks Griģis:

Pamatoti!
Ja ECO nav pasažieru sabiedriskais transportlīdzeklis.
Pārbaudot PST sarakstu LV, ECO tajā neredzēju!
Atis, 4.marts 2014 22:06
Sveiki!
Kravas auto,ar digitālo tahogrāfu,lauksaimniecības uzņēmums,vedam tikai savas kravas 100km radiusā(regulas izņēmums),uzskaiti veicam nedēļas uzskaites lapās.Vai ar šādu uzskaites lapu drīkst braukt(likumīgi un nemaksājot sodus) uz servisu vai tehnisko apskati?Vai jāliek digitālā vadītāja karte?
Ēriks Griģis:

1. Ar kalendārās nedēļas darba laika grafiku braukt drīkst, bet vadītāja braukšanas laiks jāuzskaita kā cits darbs!
2. Ja tahogrāfā lieto vadītāja karti, tad tahogrāfs jāpārslēdz pozīcijā "OUT" - tahogrāfs nav pieejams! Tas pats turp un atpakaļceļam no TA!
Vadītāja braukšanas laiks manuālā ievadē pirms kartes nākošās ievietošanas jāuzrāda kā "citi darbi"!
3. Abos gadījumos jābūt rīkojumam no īpašnieka vai pārvadātāja, kas paredz braucienu transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa noteikšanai un/vai pirmsremonta testu, kas atbilst regulas EK 561/2006 3. panta gadījumam, kad regula neattiecas uz pārvadājumiem ar:
" ...
g) transportlīdzekļiem, ko testē uz ceļa tehniskās attīstības, remonta vai uzturēšanas nolūkā, ..."
Suits no Alsungas, 3.marts 2014 7:10
Kāds sods ir par kravas auto vadīšanu bez vaditaja darba laika reģistrēšanas?
Paldies
Ēriks Griģis:

No LAPK:
149.38' p.13. Par normatīvajos aktos noteikto transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiku apliecinošo dokumentu, reģistrācijas karšu (tahogrammu) vai datu nesēju neuzrādīšanu - uzliek naudas sodu
a) transportlīdzekļa vadītājam no simt četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro, bet
b)pārvadātājam - no četrsimt trīsdesmit līdz septiņsimt euro.

149.38' p.14. Par transportlīdzekļa, kas aprīkots ar digitālo reģistrācijas kontrolierīci, vadīšanu bez vadītāja kartes vai izmantojot vairāk nekā vienu vadītāja karti, vai ar citu vadītāja karti-uzliek naudas sodu:
a) transportlīdzekļa vadītājam no divsimt astoņdesmit līdz piecsimt septiņdesmit euro, bet
b) pārvadātājam — no septiņsimt līdz tūkstoš četrsimt euro.
Tahografs, 2.marts 2014 11:06
Kas ir vajadzīgs vadītāja darba laiku uzskaitei, ja brauciens ar baļķiem kravā pārsniedz 100 km rādiusu? Paldies,
Ēriks Griģis:

Darba un atpūtas laiku uzskaite ar pārbaudītu tahogrāfu!
Vanags, 2.marts 2014 6:26
Labdien Ērik!
Braucu pēc regulas izņēmuma, nepārsniedzot 50 km ar zemnieku saimniecībā reģistrētu kravenieku. Policija aptur un prasa man parādīt vadīšanas laikus.
Tā kā vedu zāģētavas dēļus pagasta robežas līdz 50 km, tad neko nerakstu, bet tahogrāfs ir kārtībā. Man sastādīja protokolu un jāierodas policijā uz izskatīšanu. Par ko???
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Par kalendārās nedēļas darba laika grafika neuzrādīšanu izņēmuma brauciena gadījumā!
Savās lekcijās stāstu par visiem izņēmuma gadījumiem un pat to, kā rīkoties, ja VP sastāda APK protokolu!

Regulas (EK) Nr.561/2006 13.panta 1.punkts pieļauj, ka katra dalībvalsts savā teritorijā var noteikt papildus izņēmuma gadījumus.
Latvijā izņēmumi ir veicami saskaņā ar MK noteikumiem Nr.279.
Izņēmuma punkts no regulas EK 561/2006, kas varētu attiekties uz Tavu gadījumu:
" ... c) vilcējiem, kurus izmanto lauksaimniecības un mežsaimniecības darbos, kas veikti līdz 100 km rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā. ..."

MK 279 noteikumi nosaka, ka izņēmuma gadījumā vadītājam ir jāpilda nedēļas grafiks, kas atrodams noteikumu pielikumā!
Šis grafiks četras nedēļas vadītājam ir jāvadā sev līdzi!

Te tas būs atrodams:
likumi.lv/doc.php?id=156704
ilze, 28.februāris 2014 8:36
Man beidzās instruktora apliecibas terminš,man jakārto csn tests,CSDD,no kā sastāv tie 10 papildus jautājumi..
Ēriks Griģis:

No aktuālajiem likumu un MK noteikumu punktiem, ko mapītē visiem izdalīju mācību sākumā pirms 5 gadiem:
CSL, OCTA, MK358, MK103+CSDD reglaments, MK 551
vārds, 26.februāris 2014 18:41
Sveiki,CP aizradīja kad nedrīkst but ieskrūvēts vilkšanas āķis ,un sods esot 40Ls (vecajā naudā teica) ,tad vispār var būt ieskrūvēts vai tikai CP gribēja piekasīties,par eiropu tur skaidrs gan jau nevar,un arī vajadzības nav skrūvēt to āķi braucot pa eiropu,bet Latvija ceļi kā ceļi ja ieskrūvēts ne jau aiz labas dzīves skrūvējam:)
Ēriks Griģis:

Ne jau aiz labas dzīves sodīja!
Ja nedrīkst, tad nedrīkst!
Es gan būtu jautājis CP, kāpēc un kur tas rakstīts, nevis forumā.
Atbalstu izgatavotāja noteikto - vilkšanas āķis jālieto velkot, nevis tāpēc, ka dzīve grūta!
vārds, 25.februāris 2014 22:46
Sveiki,vai ceļu policija var uzlikt sodu ja kravas automašīnai ir ieskrūvēts vilkšanas āķis priekšā.
Ēriks Griģis:

Vēlētos jautāt, kā tas izskatās un ko var izlasīt sastādītajā pārkāpuma protokolā!
Ja policisti uzskata to par pārkāpumu ceļu satiksmē (Vācijā, Austrijā), par draudiem ceļu satiksmes dalībniekiem (vecajās Eiropas valstīs), par neatļautu pārbūvi, neatbilstību izgatavotāja noteiktajam vai neatbilstošas konstrukcijas izmantošanu attiecīgajam transportlīdzeklim ceļu satiksmē, tad kāpēc gan ne!
vārds, 23.februāris 2014 15:45
Atradās man vel viens jautājums pēdējais:),Vai es varu apmācīt braukšanā kam nav atbilstošas kategorijas,un vai taho šaibā ,kuru šoferi raksta manu vai apmācāmo vai ir jāliek 2 šaibas tahogrāfā
Ēriks Griģis:

Redzu, ka Jums jāpamācās pie manis!
Kristaps, 23.februāris 2014 15:34
:) VP jāpierāda kad ar nodomu to esmu darījis:) bet tas tā,Paldies par visām atbildēm,ko sniedzāt.
Ēriks Griģis:

Tas nu ir vieglāk par vieglu!
Ja viņi man zvanīs, pateikšu priekšā, kā to pierāda apdrošinātāji!

Lūdzu!
Kristaps, 23.februāris 2014 14:50
Tad sanāk kad ja es iznomāju komerctransportu un vedu nekomerciāli pārvadājumu,piemēram savas mēbeles uz citu vietu,un nomātā komerctransporta pilna masa ir 40t ar digitālo tahogrāfu,un man nav čipa,tad sodu maksāšu es privātpersona,bet komercauto īpašniekam -(turētājam)nav jāmaksā sods.Es pareizi sapratu?
Ēriks Griģis:

Nē, īpašniekam nav!
Vadītājam par pārkāpumu ir paredzēts pārvadātāja sods no 700 līdz 1400 eirām.

Piezīme.
VP seko līdzi maniem komentāriem.
Ticams, ka sods kādam, ko apturēs un kostatēs šādu pārkāpumu, būs maksimālais, jo viņš ir pārkāpumam gatavojies un pat saņēmis brīdinājumu konsultācijā pirms pārkāpuma izdarīšanas!
Kristaps, 23.februāris 2014 14:16
Vai drīkst braukt bez digitālās kartes(čipa) ja man tādas vispār nav.Izdrukājot čeku pirms brauciena un pēc,un kāds būtu sods ja tā nedrīkst darīt.
Ēriks Griģis:

Nedrīkst braukt!
Sods vadītājam no 280 līdz 570 eiro.
Pārvadātājam no 700 līdz 1400 eiro.
Ja vadītājs pats ir pārvadātājs, tad pēdējais sods būs vadītājam!
Kristaps, 23.februāris 2014 12:13
Labdien,vai iznomajot komerctransportu kurš ir aprīkots ar tahogrāfu,man ir jālieto digitalā vadīšanas karte vai tahograma(šaiba),ja transport līdzekli izmantoju savām personiskajām vajadzībām.
Ēriks Griģis:

1. Nomas firma izīrē.
Līdz 7,5 PMt privātajām vajadzībām nevajag. Nepieciešams tikai īres līgums no nomnieka firmas.
2. Autotransporta uzņēmums izīrē līdz 7,5 PMt.
2.1. Ja līdz 5 dienām pārvadātājs iznomā privātajam savu kravas a/m, tad nepieciešams uzņēmuma vadītāja rīkojums par tr.-līdz. nodošanu personīgā lietošanā.
2.2. Ja ilgāk par 5 dienām, tad papildus nepieciešams CSDD reģistrēt jaunu tr.-līdz. turētāju, t.i. mainīt reģistrācijas apliecību (ar visām no tā izrietošām sekām un OCTA apdrošināšanas līguma maiņu).
2.3. Ja ārzemēs īrē no nomas firmas līdz 7,5 PMt, tad īres līgumam jābūt uz 90 dienām. Ārzemēs reģistrētam kravas automobilim Latvijā atļauja piedalīties ceļu satiksmē CSDD nav jāizņem (līdz 90 dienām).
3. Ja virs 7,5 PMt, tad pilnībā jālieto tahogrāfs visos iepriekš aprakstītos variantos un jābūt, bez tahogrāfa pārbaudes sertifikāta un uzlīmes, vēl ātruma ierobežotāja pārbaudes sertifikātam. Tr.-līdz. no ārzemēm uz noslēgtā nomas līguma laiku būs jāizņem LV numurzīme, jāiziet TA, jāsaņem atļaujas no ATD un jānoslēdz jauns OCTA līgums!
4. Ja privātais vedīs kravu kaut vai IK uzņēmumam, tad tas būs komercpārvadājums (tas pats arī pašpārvadājums) ar visām no tā izrietošajām sekām, neskatoties, ka auto reģistrēts un īrēts ārzemēs vai Latvjā.
Par to sīkāk stāstu savās lekcijās!
Par šo komentāru ar īrēto auto atvediet man, lūdzu, kravu ar saskaldītu savu alkšņu malku!
Lai Jums veicas!
peteris, 21.februāris 2014 14:09
labdien, kur vareetu noskaidrot detalizetu informaaciju par kravas auto vadisanas laikiem, arii ja brauc divata/ Paldies!
Ēriks Griģis:

Izlasot Regulu EK Nr.561/2006 un Darba likumu vai piedaloties lekcijās!
Laura Gerlina, 20.februāris 2014 23:03
Labvakar. Mani interesē tāda lieta, pagājušā gada 11.oktobrī notika ceļu satiksmes negadījums, cik ilgā laikā jānoskaidro un jānosaka abu pušu vainas un jāizmaksā atlīdzibas. Bija arī cietusī, bet 11.janvārī atnāca vēstule, ka krimināllieta šajā jautājumā ir izbeigta. Kad var gaidīt gala lēmumu? No avārijas brīža jau vairāk kā četri mēneši.
Ēriks Griģis:

Trīs mēnešus pēc paziņojuma iesniegšanas dienas vai vienu mēnesi pēc pēdējā dokumenta saņemšanas atlīdzības lietā.
Igors, 20.februāris 2014 22:33
Sveiki. Gribu uzdot sekojoso jautajumu.
Vai var sastadit Saskanoto pazinojumu, ja notika sadursme starp divam masinam, abas palika braucama stavokli, nav cietuso bet ir izsavusi drosibas spilveni?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Jāpārliecinās pirms tam, ko šajā gadījumā nosaka izgatavotājs! Drīkst vai nedrīkst ar nostrādājušu drošības spilvenu turpināt ceļu!

Ja nav aizliegts un var braukt, tad pēc Jūsu rakstītā var sastādīt.
arturs, 19.februāris 2014 22:34
Sveiki.gribeju zinat.ja man lielbritanija uzlikts liegums vadit auto.vai tas attiecas uz citam valstim?vai varu vadit talak auto latvija?
Ēriks Griģis:

Ticami, ka attiecas uz citām valstīm, bet uz Latviju noteikti:
No CSL:
"...30.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums
...
(2) Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nedrīkst izmantot, ja:
...
8) personai ārvalstī ir spēkā esošs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.
(3) Par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu izdara attiecīgu ierakstu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, ...
Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizlieguma reģistrēšanas apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
(4) Ja transportlīdzekļa vadītājs pārkāpj noteikto vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu, viņa transportlīdzekļa vadītāja apliecība tiek aizturēta.

Te katrs var uzzināt par sev uzliktajiem sodiem, ja tādi varētu būt:
e.csdd.lv/
viktors, 17.februāris 2014 11:12
Gribu zinat kadi nodokli(cenas) Fiat-uliss uz gadu. Cela nodoklis un ta talak.
Ēriks Griģis:

Nodokli un "tā tālāk" meklējiet šeit:
www.csdd.lv/lat/registracija/tra...
Atbilstošo tālruni atradīsiet šeit:
www.vid.gov.lv/default.aspx?tabi...
Raitis, 16.februāris 2014 14:30
labdien. gribēju jautāt kas var pārbaudīt uz autoceļa darba un atpūtas laika ievērošanu, un kādi dokumenti jābūt klāt pārbaudītājam, vai jābūt izietiem speciāliem kursiem, un pārbaudītājam jābūt sertifikāts?
Ēriks Griģis:

Pārbaudīt var valsts policijas darbinieks!
Viņam jābūt noteiktā formā un klāt jābūt zīmotnei ar numuru!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti