Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
i.r., 28.novembris 2013 17:21
Labdien!gribēju jautāt kur var rast informāciju par teorētiskiem jautājumiem ,jeb kādi tie ir un cik daudz? Kārtojot C95 eksāmenu, jeb tie ir tie 3 jautājumi par transportlīdzekli pirms eksāmena? Saka ka eksaminātori ņem no Griģa grāmatas.
Ēriks Griģis:

1. Daļēja informācija par teorētisko jautājumu grupām ir atrodama MK Nr.358 noteikumu 5. sadaļā "Transportlīdzekļu vadītāju apmācība, kuri veic kravas un pasažieru pārvadājumus, un periodiskās apmācības programma" un atrodami šeit:
likumi.lv/doc.php?id=208534
2. Jautājumu grupas teorētiskajā eksāmenā un informācija par vadīšanas eksāmeniem un jautājumiem atrodama MK Nr.103. noteikumu 6. sadaļā "Teorētiskā eksāmena pieņemšanas un vērtēšanas kārtība" un 7.sadaļā "Vadīšanas eksāmena pieņemšanas un vērtēšanas kārtība" un ir izlasāma šeit:
likumi.lv/doc.php?id=205042
3. Eksaminatoru apmācībās esmu piedalījies un arī gatavoju metodiskos materiālus eksāmenu pieņemšanai pēc CSDD pasūtījuma.
Materiāli un eksāmenu jautājumi ir CSDD īpašums, neatkarīgi no tā, kā tautā tos ir iesaukuši un kā tie internetā ir pieejami.
4. Ar pašiem eksāmenu jautājumiem Jūs varat iepazīties "CSN tests" CSDD mājas lapā "CSDD teorijas eksāmens" šeit:
csnt.csdd.lv/
vārds Ivars K., 28.novembris 2013 13:59
Vai Jūsu pieminētā regula neparedz iespēju to 95 kodu apgūt eksterni mājas apstākļos? Piemēram man nav laika tur sēdēt un klausīties, jo ik pēc 4 dienām jābrauc reisā. Kursi ilgst nedēļu. Tas tomēr ir manās interesēs apgūt zināšanas kaut vai mājās un arī nauda ietaupītos, kas jāmaksā autoskolai.
Ēriks Griģis:

1.Attiecībā uz 95. koda ieguvi periodisko apmācību ceļā ir tikai direktīva, kas iestrādāta LR tiesību aktos: Ceļu satiksmes likumā, MK noteikumos Nr.358, Autopārvadājumu likumā, MK noteikumos Nr.103.
Direktīva un Latvijas tiesību akti neparedz tādu iespēju.
Vadītājiem, kas profesionālo kategoriju ieguvuši pirms noteiktā termiņa, CSDD eksāmens nav jākārto.
Obligāti ir jāpiedalās 35 stundu periodiskajās apmācībās 95. koda iegūšanai klātienē.
Autoskolas, kas piedāvā un izpilda šādu klientu eksterno apmācības veidu, pārkāpj LR noteikto profesionālo autovadītāju apmācības kārtību un ir sodāmas ar CSDD izsniegtās mācību kartes atsavināšanu.
2. Ja Jūs no jauna gatavojaties iegūt profesionālo kategoriju, kārtojot CSDD valsts eksāmenus, tad pastāv iespēja eksāmeniem gatavoties mājas apstākļos.

No LAPK:
" ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
... "
No MK 551. noteikumu 1. pielikuma "Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus, un pārkāpumu uzskaites punktu skaits":
" ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību - 3 ..." pārkāpumu uzskaites punkti.
Sarmīte , 25.novembris 2013 22:07
Noticis ceļa satiksmes negadījums Polijā,vainīgā puse Krievijā reģistrēta automašīna,cietušais Latvijā reģistrēta automašīna,ir policijas akts.Kur griezties pēc atlīdzības?Octa Baltā,atlīdzība pie apdrošinātāja darbojas tikai Latvijā,LTAB atšuja,lai griežoties Polijā.Kā atrisināt šo situāciju?
Ēriks Griģis:

Krievijā reģistrētam automobilim ir jābūt OCTA apdrošināšanai, ja tas piedalās ceļu satiksmē Eiropas ekonomiskās zonas valstīs. Pie tādām valstīm pieder arī Krievija.
Papildināts!
Lasīt tālāk LTAB viedokli:
www.iauto.lv/pie-stures/satiksme...
Jums negadījuma vietā bija jāpieraksta kravas auto īpašnieka OCTA polises dati.
Kā rīkoties tālāk?
Konsultācija Čaka 83/85, Rīgā. Konsultācijai piesakieties, zvanot 26322578
Ilze Apīne, 22.novembris 2013 15:28
Mana situācija:aizbraucu uz darbu,novietoju auto stāvlauk.(kalna galā).Pēc nepilnām 20min.man paziņo,ka mašīna ir noripojusi no kalna,pa ceļam ietriecoties stabā.Bet apskatot sānu meistari secina,ka manā mašīnā(stāvošā) ir ietriekusies cita autom.kā rezultātā mana noripoja no kalna.protams vainīgā nav.Man ir ERGO apdrošināšana,vai šādos gad.kaut ko aedz apdrošinātāji.
Ēriks Griģis:

1. Ja šāds risks ir apdrošināts;
vai ja policija dod CSNg atzinumu apdrošinātājam ar nenoskaidrotu izraisītāju, tad apdrošinātājs pēc negadījuma vietas un automobiļa izpētes pieņems lēmumu.
Visticamāk, ka notikušais ir KASKO gadījums.
Visneticamākos iemeslus, kāpēc notikušais varētu nebūt KASKO gadījums, varu Jums vai Jūsu advokātam atklāt konsultācijā.
2. OCTA gadījums šis nebūs, jo nav zināms zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis un viņa OCTA apdrošinātājs.
Katrina, 21.novembris 2013 23:55
Labdien!
Sada situacija: vienvirziena iela.ielas laba puse ir parkosanas kabatas. Blakus ietvei ir liela eka aiz kuras ir pagalms. Es parliecinajos ka netrauceju ne vienam celu satiksmes dalibniekam, veicu atpakalgaitas manevru lai izbraukt no parkosanas kabatas, un kad masinu jau iztaisnoju sajutu sitienu pa aizmuguri. Otra masina izbrauca no pagalma un ietriecas mani. CP darbinieks izskaidroja situaciju un soferis atzina savu vainu. Jo esot skatijies tikai pa kreisi. Apdr.sabiedriba atsaka izmaksu jo uzskata ka esmu vainiga es. Es sini gadijuma neesmu parkapusi 95 pantu ko vini man meigina inkriminet
Ēriks Griģis:

Pēc CSN 95.p. Jūs, izbraucot atpakaļgaitā no stāvvietas, traucējāt braukt tam, kurš izbrauca no pagalma.

Ja es būtu ... tad pārbaudītu negadījuma apstākļus uz vietas, lai noteiktu katra vadītāja atbildību par radītiem zaudējumiem.
Tā kā es neesmu ... , tad to, kas būtu jāpārbauda policijai un apdrošinātājiem, Jūs varat uzzināt konsultācijā, piesakoties pa tālruni 26322578.
vārds uldis, 21.novembris 2013 16:35
Ar kādu kategoriju drīkt braukt ar motoroleri AM A1A2
Ēriks Griģis:

Te būs skaidrojums par kategorijām:
www.csdd.lv/lat/vad_kva/vaditaja...
Juris, 19.novembris 2013 13:40
Labdien! Ja es uzsāku kravas auto vadīšanu plkst. 8:00 nobraucu divas stundas tad izņemu atpūtu 9 stundas - vai es varu uzsākt braukšanu 20:00 (otro maiņu)?
Ēriks Griģis:

Ja nav pārkāpti regulas 561/2006 8. panta 2. un 4. punktu nosacījumi, tad var.
Valentīna, 13.novembris 2013 17:41
Labdien!Dabūju sodu par braukšanu bez apskates. Pirkšu jaunu mašīnu un reģistrējot csdd uz sava vārda, vai sods būs man jāsamaksā. Vai tas sods ir tikai uz mašīnu vai tomēr īpašnieku?
Ēriks Griģis:

Soda transportlīdzekļa vadītāju. No LAPK:
"...149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz astoņdesmit latiem.
..."
vārds, 11.novembris 2013 15:16
Ēriks Griģis:

Skatīt iepriekšējo atbildi!
vārds, 11.novembris 2013 15:13
Lūk, rekur bildes kā stāv mašīnas un kā izskatās otrā galā

tinypic.com/view.php?pic=29c8376...

tinypic.com/view.php?pic=29c8376...
Ēriks Griģis:

Konsultēju klātienē Rīgā, Čaka ielā 83/85.
Guntis, 11.novembris 2013 12:08
Gribēju jautāt, adminstratīvajā likumā 136.2 punktā ir teikts: Aizliegts stāvēt citās vietās, kur stāvošs transportlīdzeklis var neļaut braukt (iebraukt vai izbraukt) citiem transportlīdzekļiem vai traucē gājēju pārvietošanos. Bet ja ir apdzīvotās vietas zona. Un ir noliktas masīnas viena ceļa galā tā ka garām neviens nevar pabraukt, bet otrs ceļa gals ir brīvs, vai tas ir uzskatāms pārkāmums. Sīkāk runājot, viena policijas pārvalde saskata to kā pārkāpumu, jo redz jābūt abiem ceļa galiem brīviem, bet otra policijas pārvalde sodu nesaskata un saka ka jābut tikai vienam galam brīvam, lai operatīvais transports varētu piebraukt. Gribēju zināt kā tad īsti ir patiesībā?
Ēriks Griģis:

Man jāredz tas ceļa gals, kur stāv automobiļi! Jātiek skaidrībā, kas ir "ceļa gals".
Jums nepieciešams pieteikties uz konsultāciju, 26322578
Bims, 10.novembris 2013 16:42
Kad atsāksiet lasīt lekcijas SD?
Ēriks Griģis:

19.11.2013. plkst.10:00
Ivans, 9.novembris 2013 21:34
Vai apdrošinātajam (ekspertam) ir pienākums uzradīt automašīnas vērtības aprēķinu pirms CSN, pēc cietuša pieprasījuma, vai cietušajam ir jātic tam nez no kurienes ņemtam ciparam tāmē.
Ēriks Griģis:

Eksperts veic apdrošinātāja pasūtījumu! Apdrošinātājam ir šāds pienākums, ja Jūs to pieprasiet, ekspertam - nav!
kate lisa, 7.novembris 2013 17:34
Gribu mācīties par auto! Palīdziet!
Ēriks Griģis:

Meklē autoskolu! Tur Tev palīdzēs!
Anafilaktiskais šox, 3.novembris 2013 22:46
Attiecīgajā norīkojumam saistošajā dokumentā par piespraudi nav ne vārda.
Ēriks Griģis:

Ticu, ka tāpēc arī jautājums parādījās!
Anafilaktiskais šox, 3.novembris 2013 0:17
Ceļu policistam NAV sevi jānosauc apturētā transportlīdzekļa vadītājam, taču tas jādara, ja vadītājs to lūdz.
Ēriks Griģis:

Ja nav piespraudes, tad policists zin, ka jāstādās priekšā!
Dainis Šmits, 1.novembris 2013 17:46
1.Vai var uzlikt sodu, ja apdzenot transporta līdzekli, kas brauc ar ātrumu 30 km.st. šķērsota baltā nepārtrauktā līnija?(ceļa posms labi pārredzams un brīvs)
2.vai ceļa policijas darbiniekam, ja nav piespraudes ar uzvārdu nav jāstādās priekšā pēc transporta līdzekļa apturēšanas?
Ēriks Griģis:

1. Ja 920. ceļa apzīmējums šķērsots, uzsākot apdzīšanu, tad var uzlikt sodu!
2. Ir. Ja nav sadzirdēts, tad var pieprasīt stādīties priekšā!
Anatolijs, 30.oktobris 2013 11:07
Rit brauksu remontet digitalo tahografu. Vai Par ritdienu man ir jaregistre citi darbi? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja tahogrāfs bojāts, Jums tahogrāfa termopapīra otrajā pusē, atbilstoši 24 stundu sadalījumam, katru dienu jāveic pieraksti, ar roku atzīmējot ko darījāt.
Piem., pirms izbraukšanas uz servisu ierakstiet sevi, apliecības Nr., auto Nr., km, dienu, iemeslu, kapēc manuāli aizpildiet. Tad līdz izbraukšanai atzīmējiet atpūtu naktī un to, kā nokļuvāt darba vietā, "citus darbus" ierakstiet laikā, kad rakstījāt.
Iebraucot servisā, atzīmējiet laiku, cik ilgi braucāt. Pēc servisa ieslēdziet tahogrāfu, manuāli ievadiet datus par remonta laiku ar atzīmi "citi darbi", ja piedalījāties remontā. Pierakstus uz lentas glabājiet pie sevis 28 dienas!
Laimīgu Jums ceļu!
Otto, 29.oktobris 2013 21:49
Vieglais auto (kabluks ar vienu vietu priekšā pasažirim un kravas nodalījumu aizmugurē) ar pilnu masu 2500 kg sajūgts ar piekabi ar pilnu masu 1500 kg - sastāva pilna masa ir 4000 kg. Tiek izmantots sīkkravu komercpārvadājumos. Vai nepieciešams lietot tahogrāfu?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Ir nepieciešams veikt vadītāja darbu un atpūtas laiku uzskaiti. Visdrošākā no iespejām ir aprīkot auto ar tahogrāfu.
Inga, 28.oktobris 2013 18:28
Labvakar, mani sen interese satiksmes organizācija pie mana maja, tieši sadalošas joslas apbraukšana. Es ta uzzīmēju nelielu shematisko attēlu. Vai mana shema ir pareizas trajektorijas kur nevar braukt automobiļi A un B, skatoties uz apbraukšānas zīmēm? Shema ir šeit fotohost.lv/images/hekentcq4fhu6...
Ēriks Griģis:

A un B automobiļiem nav aizliegumu braukt Jūsu attēlotajos "nevar" virzienos.
Rīkojuma cz 410. un 411. norāda šķēršļa apbaukšanas virzienus, nevis to, ka Jums šķērslis noteikti ir jāapbrauc, lai turpinātu kustību izvēlētā virzienā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti