Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Sieviete pie stures, 29.maijs 2021 22:59
Sveiki.
2003. Gada opel signum, manuāls. braucot ar 5. Ātrumu, tas lec ārā. Pārējiem ātrumiem tādas problēmas nav. Slēdzas viss normāli, bet ieliekot piektajā ātrumā, tas lec ārā, nekādu krakšķu, klaboņas nav. Kāda varētu būt vaina? Vai ar auto drīkst turpināt pārvietoties pa pilsētu, ja piekto ātrumu neizmanto?
Ēriks Griģis:

Ar šādu bojājumu varat braukt līdz remontservisam,
Ceļu satiksmes noteikumi to neaizliedz!
Ekspeditors, 7.maijs 2021 18:17
Sakiet, cik kabotāžas pārvadājumus drīkstu veikt uz vietas Eiropas valstī, ja ievedu tajā un izkrauju kravu no Latvijas? Paldies
Ēriks Griģis:

To nosaka Regulas EK 1072/2009 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautisko kravas autopārvadājumu tirgum III daļas Kabotāža 8. panta 2.punkts.
Pēc kravas izkraušanas no LV, drīkst pārvadāt trīs vietējās kravas nedēļas (7 dienu) laikā.
Dalībvalsts katra pati drīkst pieņemt stingrākus noteikumus par Regulā noteiktajiem!

Teksts no Regulas:
"2.Tiklīdz ir piegādāta krava, kura tika ievesta ar ienākošu starptautisku pārvadājumu, 1. punktā minētajiem pārvadātājiem ir atļauts ar to pašu transportlīdzekli vai, ja tas ir sakabināts transportlīdzeklis, ar tā paša transportlīdzekļa mehānisko transportlīdzekli veikt līdz trīs kabotāžas pārvadājumiem, kas seko starptautiskajam pārvadājumam no citas dalībvalsts vai no trešās valsts uz uzņēmēju dalībvalsti. Pēdējai kravas izkraušanai kabotāžas pārvadājuma laikā pirms izbraukšanas no uzņēmējas dalībvalsts jānotiek septiņu dienu laikā pēc pēdējās kravas izkraušanas uzņēmējā dalībvalstī ienākošā starptautiskā pārvadājuma laikā...."

Avots:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Dmitrijs, 5.maijs 2021 13:12
Labas dienas jautājums, no kā jābaidās.
Ja īpašnieks un īpašnieks ir ierakstīti datu lapā, kāpēc turētājs nevar nopirkt OCTA uz savu Vardu ?
Ēriks Griģis:

Ja OCTA likumā ierakstīts, ka tiek apdrošināta īpašnieka atbildība uz transportlīdzekli, tad turētājs ir ... turētājs!

No OCTA likuma:
13) transportlīdzekļa īpašnieks — fiziskā vai juridiskā persona, kurai pieder transportlīdzeklis vai uz kuras vārda reģistrēts transportlīdzeklis;
14) transportlīdzekļa tiesīgais lietotājs — fiziskā vai juridiskā persona, kura nav transportlīdzekļa īpašnieks, bet uz pilnvaras, īres līguma vai cita tiesiska pamata lieto transportlīdzekli ceļu satiksmē.
No CSL:
24) transportlīdzekļa īpašnieks — fiziskā vai juridiskā persona, kurai pieder transportlīdzeklis. Par valsts vai pašvaldības transportlīdzekļa īpašnieku šā likuma izpratnē uzskatāma tiešā vai pastarpinātā valsts pārvaldes iestāde, uz kuras vārda transportlīdzeklis reģistrēts;
25) transportlīdzekļa turētājs — fiziskā vai juridiskā persona, kura uz tiesiska pamata (mantas īres, nomas, patapinājuma līgums u.c.) lieto transportlīdzekli. Par transportlīdzekļa turētāju nav uzskatāma persona, kas transportlīdzekli lieto uz dienesta vai darba tiesisko attiecību pamata.

Transportlīdzekļa īpašniekam ir iespēja reģistrēt transportlīdzekļa faktisko lietotāju, norādot viņu kā turētāju reģistrācijas apliecībā, kā arī nomainīt reģistrēto turētāju uz citu.
Jānis, 28.aprīlis 2021 16:49
Sveiki, vai braucot ar tahokarti var šadi dalīt laikus - 4h brauc, 45min atpūšas, 4h brauc, 45min atpūšas, 2h brauc un tad garā pauze 11h?
Ēriks Griģis:

Ar LV reģistrētu transportlīdzekli divas reizes nedēļā tā var atļauties!
Viktors, 19.aprīlis 2021 9:16
Sveiki!Vēlos nomainīt Nissan Patrol1992 w260 2,8 Td motoru pret Y60 2,8td.Ar kādam pārbūves problēmām buus jāsaskaras?
Ēriks Griģis:

Remontservisā to paskaidros!
Vēlreiz par to pašu, 17.aprīlis 2021 16:36
Sakiet, kur varu atrast kravas standartus, kas darbojas Latvijā? Paldies.
Ēriks Griģis:

Te būs!
Ministru kabinets nosaucis Direktīvu 2014/47/ES un līdz ar to tajā norādīto standartu piemērojamību Latvijā kravu izvietošanā, nostiprināšanā un kontrolē pārvadājumos ceļu satiksmē:
EN 12195-1 Nostiprināšanas spēku un saišu skaita aprēķināšana;
EN 12195-2 No mākslīgām šķiedrām izgatavoti tīkla stiprinājumi;
EN 12195-3 Nostiprināšanas ķēdes;
EN 12195-4 Nostiprināšanas tērauda troses;
EN 12640 Saišu piestiprināšanas vietas;
EN 12642 Transportlīdzekļa kravas telpas konstrukcijas stiprība;
ISO 1161, ISO 1496 ISO konteiners;
EN 283 Maināmas virsbūves;
EN 12641 Brezents;
EUMOS 40511 Mieti – statņi;
EUMOS 40509 Transporta iepakojums.

Šeit MK noteikumi, kuros Eiropas standartu piemērojamība Latvijā ir noteikta kā obligāta, balstoties uz Direktīvas 2014/47/ES atsauci MK noteikumos:
1) MK noteikumi Nr.411 'Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība';
2) MK noteikumi Nr.295 'Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa'.
Un Eiropas tiesību akts, kas to nosaka:
Direktīva 2014/47/ES par Savienībā izmantotu komerciālo transportlīdzekļu tehniskajām pārbaudēm uz ceļiem.
Avots:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Vladimirs, 13.aprīlis 2021 16:00
Labdien. Tēvs izraisija avāriju ar auto (reģistrēts uz mana vārda). Pērkot sev nākamo auto KASKO cena ir ĻOTI augsta, dēļ negadījuma. Sakiet lūdzu, cik ilgam laikam ir jāpaiet, lai es nebūtu "melnajā sarakstā" ?
Ēriks Griģis:

"Parasti" jāpaiet pieciem gadiem! Bet katrs apdrošinātājs KASKO to nosaka pēc saviem riska datiem!
IM, 7.aprīlis 2021 4:17
Gadījumā, ja apdrošinātāju eksperts pie defektācijas lapas sastādīšanas OCTA apdrošināšanas prēmijas apmēra aprēķināšanai nenorāda visus CSNg radītos defektus jeb bojājumus, norādot uz to, ka tie ir bijuši pirms CSNg, kaut gan tā nav, kā pierādīt pretējo?
Ēriks Griģis:

Ja ir pamats neparakstīt bojātā transportlīdzekļa eksperta apskates protokolu, tad:
1) saruna ar apdrošinātāju un cita eksperta slēdziena pievienošana;
2) saņemot apdrošinātāja lēmumu, kas ir pretrunā ar Jūsu viedokli, sūdzība par aprēķināto zaudējumu atlīdzību jāiesniedz LTAB:
www.ltab.lv
3) ja tas nepalīdz, tad kopā ar LTAB un apdrošinātāju lēmumu iesniegt prasību tiesā.
Juris, 5.aprīlis 2021 22:11
Sveiki, palīdziet atrast sporta stūres pāreju priekš Seat Toledo 1995, un sakiet, uz kadam mašīnām vel viņa der.
Ēriks Griģis:

Jautājums nav par apdrošināšanu!

Vēl der VW Passat B4, VW Golf 4, IV Seat Leon Toledo 1M
Privātais pārdod stūri apmēram par 170 € Vācijā, 87439 Bayern - Kempten. Viņam varētu būt arī pāreja pieejama.
Vēlreiz par to pašu, 2.aprīlis 2021 19:36
Sakiet, kā tiek pie auto atliekām? Vai var uzzināt, cik tās maksā, vai man atteikties no norakstīšanas? Paldies
Ēriks Griģis:

Automobiļu vērtību pirms negadījuma un atlieku vērtību nosaka vērtētājs!
Piemēram, tālrunis: 28 378 306
Toms, 31.marts 2021 13:01
Labdien, vēlos uzzināt vairāk par procesu, kad apdrošinātājs novērtē CSNg cietušās automašīnas bojājumu novēršanas izdevumus un paziņo par turpmāko rīcību šīs automašīnas īpašniekam. Vai pats apdrošinātājs var izvēlēties izmaksāt atlīdzību vai nodrošināt auto remontu un vai šis jautājums ir kautkur jau noregulēts?
Ēriks Griģis:

Rakstot iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu, trešā persona - cietušais transportlīdzekļa īpašnieks atzīmē savu izvēli iesniegumā gan par zaudējumu atlīdzības saņemšanas veidu, gan par to, ko iesākt ar transportlīdzekļa atliekām. Zaudējumu saņemšanas veids par bojāto transportlīdzekli ir trešās personas - cietušā transportlīdzekļa īpašnieka izvēle - remontēt transportlīdzekli vai par transportlīdzekli saņemt zaudējumu atlīdzību naudā. Procesa norise aprakstīta likumā:
OCTA likuma 25.panta (2) un (3) punktā "Mantai nodarītie zaudējumi":
likumi.lv/ta/id/87547#p25
Piebilde.
Ja atlīdzību izmaksā naudā, tad apdrošinātājs izmaksā 70% no aprēķinātās zaudējuma summas, tad vēl no tās ietur PVN 21%. Apdrošinātājs neizmaksā 44,7% no zaudējuma kopējā apjoma, bet, izpildoties OCTA likumā aprakstītajiem nosacījumiem (maksimāli 4 mēnešu + 15 dienu laikā pēc OCTA atlīdzības 55,3% izmaksas), atmaksā daļu vai pilnībā visu ieturēto 44,7% summu!

OCTA likuma 27.pantā "Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojāeju" aprakstīts regulējums par CSNg bojātā un norakstāmā transportlīdzekļa atliekām, trešā persona - cietušā transportlīdzekļa īpašnieks izvēlas transportlīdzekļa atliekas atstāt apdrošinātājam vai paturēt tās sev:
likumi.lv/ta/id/87547#p27
Aldis, 29.marts 2021 17:21
Sveiki! Vēlos uzināt cik stundas es varu strādāt (c kategorija 95.kodu), es karti ielieku 7.00 no rīta ta piecas dienas pec kārtas izņemu ap 18.00...19.00. Es nesmu parstrādājis stundas, braukšanas stundas man iznāk pa dienu 3-4h, parejās kā darba stundas. darbs no 1dienas lidz 5dienai, 6diena un 7diena nestrādāju.
Vai šajā gadījumā nesmu neko pārkāpis?
Ēriks Griģis:

Ja rīkojaties tā, kā rakstāt, tad:
1) ikdienas maiņas laiks nebūs pārsniegts;
2) ikdienas, iknedēļas un kopējie divu nedēļu braukšanas laiki būs ievēroti;
3) kopējais maksimālais iknedēļas darba laiks (60h) nebūs pārsniegts;
4) regulāro ikdienas atpūtas laiku (11h) nebūtu vajadzības saīsināt;
5) ja nedēļas nogalē ir divas brīvdienas, tad regulārais iknedēļas atpūtas laiks (45h) iznāk ar uzviju;
6) nav zināms, vai darba laiks maiņā vidēji nedēļā (48h) četru mēnešu periodā nepārsniedz noteikto;
7) nav zināms, vai darbu pārtraukumi maiņas laikā (30min. un 45 min.) vai braukšanas laikā (15+30 min. vai 45 min.) ir ievēroti;
8) pēc Jūsu sniegtās informācijas, kopējo darba laiku maiņā pie uzrādītā darba laika noslodzes varētu atļauties no 9,5h līdz 10,5h, atbilstoši uzrādītajiem kartes izņemšanas laikiem.
Jānis, 27.marts 2021 14:02
Sakiet, kādi leņķi ar ķēdi ja stiprina jāievēro?
Ēriks Griģis:

Alfa (α), ieteicams, robežās no 20 līdz 65 grādiem, beta (β), ieteicams, robežās no 10 līdz 50 grādiem.
Andris, 19.marts 2021 10:54
Iegādājos no Zviedrijas mašīnu volvo xc70 un rokasgrāmatā nav tulkojuma, gribētu zināt vai teh. raksturojumā šī mašīna ar pilnu masu 2220kg kura izlaista 07.06.2007g var vilkt piekabi divass ar pilnu masu 2500kg un uz kuras atrodas mini ekskavators ar pilnu masu 1850kg. Jautājums vai šīs kategorijas mašīna to var darīt pēc tex. raksturojumā, lai uz ceļa nevajadzētu skaidroties ar policistiem, pārvietosies tikai pa Latviju.
Ēriks Griģis:

To var noskaidrot pie dīlera LV!
Sandris, 18.marts 2021 11:03
Labdien, vēlos iegādāties 2016 gada Renault Trafic ar 1,6 dīzeļa dzinēju, nobraukums uzrādīts 240000 km. Itkā speciālisti man neiesaka pirkt, jo būšot problēmas ar sprauslām un pie 300000 km vajagot veikt remontu motoram. Un motori itkā neesot izturīgi. Kur varu iegūt tehnisko informāciju par šiem modeļiem, interesē arī jaunāki modeļi. Vai tiešām šie modeļi ir tik neizturīgi. Jo kad aizbraucu auto dīleri nebeidz tik slavēt šos modeļus. Paldies
Ēriks Griģis:

Te citi apspriež Traficu:
boot.ritakafija.lv/forums/index..../
Kilometru resurss busikam ir pie beigām. To pārdod, jo jāsāk (būs jāsāk vai drīz būs jāsāk, atkarībā no lietošanas apstākļiem) remontēt!
Par Renault var ko atrast šeit:
iauto.lv/forums/forum/renault
Ieteiktu angļu, krievu, vācu forumos palasīties!
Dīlers ir ražotāja pārstāvis un viņš pārdod jaunus busikus!
Ja pārdošanā gadās kāds lietots, tad no tā viņa piedāvājuma būtība nemainās!
Reiz meklēju šādu busiku pie tirgotāja, kas biezā slānī piedāvāja gadu vecus ar nobraukumu no 25.000 līdz 40.000 km. Iedarbinot motoru un atverot motora eļļas iepildes lūku, tikai viens no padsmit pārbaudītajiem likās pieņemams!
Ugis, 15.marts 2021 8:45
Sveiki, kur var iegādāties Jaguar-XType 3.0 awd kartera aizsargpannu?
Ēriks Griģis:

Manam auto to izgatavoja Mazjumpravas ielā 66, Rīgā pie CSDD Maskavas ielā, t.29212095
Sintija, 13.marts 2021 11:32
Labdien! Vēlos iegādāties džipu. Vēlos pirkt Jeep Grand Cherokee 2008 vai 2011 gadu. Ko jūs ieteiktu? Kādas ir problēmas šim auto un kam ir jāpievērš uzmanību ? Paldies jau iepriekš .
Ēriks Griģis:

Te vairāk informācijas:
www.uscars.lv/forums/topic/1116-...
Anastasija, 10.marts 2021 23:22
Sveicināti,
Vai Jums ir zināms kāds Latvijā esošs auto eksperts kurš var palīdzēt nopirkt lietoto auto?
Paldies
Ēriks Griģis:

Tādu gan nezinu!
Toties katrs, kuru aicināsiet palīgos, būs eksperts labu labais!
Pašsagatavošanās ieteikumi:
www.seb.lv/info/auto/ka-latvija-...

presto.lv/lietoti-auto-un-to-ieg...
Aldis Joksts, 10.marts 2021 17:46
Labdien. Sakiet vai uzņēmumam piederošam kravas busiņam ar pilnu massu 2700kg kuram pieāķēta piekabe ar pilnu massu 2710 kg lai veiktu pašpārvadājumu ir jābūt tahogrāfs?
Ēriks Griģis:

EK 561/2006 regula attiecas uz pārvadājumiem ar:
a)transportlīdzekļiem, kurus izmanto kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 3,5 tonnas, tas nozīmē, ka vadītājam jāveic darba un atpūtas laiku uzskaite. Ne vienmēr to veic ar tahogrāfu!
Piemēram, MK 279. noteikumu gadījumos:
likumi.lv/ta/id/156704
Edgars Sneiders, 2.marts 2021 15:26
Labdien,
Vai Jūs varat papētīt jautājumu par akumulatoru pārstrādi un ekologiju. Valdības iet uz elektromibiliem, bet kā ar ekologiju?
Ēriks Griģis:

Tas jau ir izpētīts un internetā ir arī secinājumi!
Piemēram, "Elektromobiļi ir videi mazāk draudzīgi nekā dīzeļauto", teikts Vācijas pētījumā:
www.e15.cz/byznys/fleet-special/...

www.automotiveit.eu/mobility/e-a...

www.amz.de/neue-studie-e-autos-k...

www.focus.de/auto/news/ifo-studi...

Šis interesants:
www.youtube.com/watch?v=WRcCMd6o...
1.. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ..181

Lasītākie raksti

Jaunie raksti