Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Janis, 5.augusts 2013 13:09
Sveiki!Situacija tāda-Aprili devos strādāt uz Norvegiju,automašīnai ir gan tehniskā apskate,gan apdrosinaasana.Tehniska apskate beigsies augustā vidū,Latvija atgrieziishos tikkai septembrī!Kaa man riikoties?Vai Norveegjijaa mani var sodiit,braucot uz Latviju bez tehniskaas apskates?
Ēriks Griģis:

Jā, var sodīt!
vārdsvilnis, 1.augusts 2013 14:20
cik maksa Kasko apdrosinasana Toyota Rav 4 auto?
Ēriks Griģis:

Te būs:
www.manapolise.lv/kasko
un te arī:
www.gudriem.lv/kasko/lv/
Barbara Wilkins, 28.jūlijs 2013 17:16
Piedodiet, sapratu ka esmu uzbaziga nevieta!
Ēriks Griģis:

Labi, ka apzinājāties un atsaucāt savu nepiedienīgo piedāvājumu.
Laila, 28.jūlijs 2013 16:15
Labdien,
2008.g.21.06. notika CSNg, kur citu cietušā TL cieta persona, iegūstot cmagus miesas bojājumus, pēc ekspertu atzinuma. Vainīgā TL īpašnieks ir juridiska persona, vadītājs Itālijas pilsonis, šīs juridiskās personas līdzīpašnieks. TL vadītājs 2009.g. Latviju pameta, slēpjas no policijas.Pēc pieciem gadiem, 03.07.2013., no Rīgas Autotransporta prokuratūras atnāca Lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu. Cietusī persona nav saņēmusi atlīdzību ne par ārstēšanos, ne par PDN, ne par morālo kaitējumu.Jūlijā tika iesniegti dokumenti CSNg izraisījušā TL apdrošinātājam. Jautājums - vai var tagad iesniegt civilprasību pret vainīgo vadītāju un arī pret vainīgā TL īpašnieku, juridisku personu, jo vadītājs it kā neatrodas Latvijā.
Vēl jautājums, kur var sameklēt kompetentu advokātu ( tieši par CSNg). Paldies.
Ēriks Griģis:

Tikko kļuva iespējams, cietušajam pēc avārijas par notikušo bija jāpaziņo zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātājam un reizē jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu.
Zaudējumus trīs gadu laikā no notikušā negadījuma ir jāprasa atlīdzināt vainīgā auto OCTA apdrošinātājam. Ar vadītāja prombūtni vai juridiskām un fiziskām personām tam nav nekāda izņēmuma!
Protams, ka civilprasība jāiesniedz pret īpašnieku! Kāpēc prasība apdrošinatājam nav iesniegta trīs gadu laikā?
Tādu advokātu nav, jo tiesai, prokuroram, advokātam tādas zināšanas Latvijā nav vajadzīgas! Jums jāmeklē advokāts, kuram būs pazīstams Jūsu lietas tiesnesis.
Beta, 25.jūlijs 2013 20:48
Vai pēc ceļu satiksmes negadījuma katram vadītajam, kurš piedalījas negadījuma ir jāliek avarijas zīmi, vai tikai vienu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Katram pretī savai transporta plūsmai noteiktā attālumā.
Alfa, 23.jūlijs 2013 23:11
Labdien! Lūdzu Jūsu skaidrojumu par apdrošināšanas atlīdzības saņemšanu. Proti, noticis ceļu satiksmes negadījums, kur persona, kas to izraisījusi (vadītājs), nav transportlīdzekļa īpašnieks. Laikam šādā situācijā zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieks uz apdrošināšanas atlīdzību pieteikties nevar un viņam jāvēršas pret vadītāju tiesā civiltiesiskā kārtībā, vai ne?
Ēriks Griģis:

Jā gan, bet izredzes saņemt zaudējuma atlīdzību ir nelielas!
Savukārt, ja attiecības starp vadītāju un īpašnieku ir darba, dienesta vai līguma, tad izredzes palielinās.
Raimonds, 23.jūlijs 2013 11:27
Vai pa Latviju var braukat ar anglu masinu,un cik ilgi?un kadi papiri ir vajadzigi vai ir jakarto kaut kadi speciali papiri CSDD?
Ēriks Griģis:

Lūdzu! Te būs:
www.csdd.lv/lat/registracija/tra...
Mans Vārds, 15.jūlijs 2013 22:49
Ērik, - piedošanu! Iespējams, mazliet asi izskanēja manis rakstītais - IT NEMAZ NEESMU TĀ GRIBĒJIS - es tik vēlējos norādīt, ka atkārtota punktu piešķiršana par semināra u.tml. neapmeklēšanu uzskatāma par pretlikumīgu un viennozīmīgi apstrīdama administratīvajā tiesā gluži vienkārši tamdēļ, ka NEDRĪKST vienu personu sodīt DIVREIZ par vienu un to pašu pārkāpumu. Vēlreiz piedodiet, nebiju domājis Jūs aizvainot. Visu cieņu Jums kā speciālistam!
Ēriks Griģis:

Paldies par cieņu!
Vēstules otreiz ir saņemtas, bet man trūkst informācijas par to, vai punkti otreiz arī ir piešķirti!
Mans Vārds, 14.jūlijs 2013 13:49
Ērik!
Par pienākuma neizpildi (seminārs, eksāmeni, DBS u.tml.) divus punktus pievieno tikai VIENU REIZI! Pēc 14 punktiem neviens neko ppildu nepiešķir.
Ēriks Griģis:

Nerakstu un nemaldinu, ka piešķir punktus vairākas reizes!
Rakstu, ka vadītājs saņēma nākošo vēstuli, kad punktu skaits viņam tika palielināts par diviem punktiem!

Izrādās, ka var atsūtīt vēl otru uzaicinājumu, ja pirmais nav izpildīts arī pēc 14 punktiem. Vai tas ir likumīgi, to lai spriež citi un citā vietā. Es, pēc sarunām ar cietušajiem, atbildēs uzrakstu ne tikai tiesību aktos noteikto, bet arī to, kas notiek Latvijā ar punktiem apliktajiem.

Atļaušos izdzēt Jūsu apgalvojumu, kas atšķiras no reālās situācijas valstī, un pielabot savu papildinājumu iepriekšējā atbildē, attiecinot to uz konkrētu vadītāju!
Dzintars, 11.jūlijs 2013 23:21
Sveiki, ja man ir 12 soda punkti par CSN parkapumiem un es neiešu kārtot eksāmenu un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudi, tad sanāk ka man pieskaitis vēl 2 punktus, tad būs 14. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums sakas ar 16 soda punktiem. Vai es varēšu ar tiem 14 soda punktiem braukt, nekartojot nekādus eksāmenus un gaidīt kamēr tie izdzēšas?
Ēriks Griģis:

Kaut riskanti, bet tā noteikumos ir noteikts.
No MK noteikumiem Nr.551 no 21.06.2004. Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi:
"...
3.4. Ietekmēšanas līdzeklis — eksāmens un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaude
17. Ja transportlīdzekļa vadītāja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis 12, uz viņa deklarēto dzīvesvietas adresi nosūta paziņojumu par iegūto uzskaites punktu skaitu, kā arī par pienākumu nokārtot eksāmenu un pārbaudīt transportlīdzekļu vadīšanas iemaņas, izņemot gadījumu, ja vadītāja apliecībā atzīmēta tikai M kategorija.
(MK 27.01.2009. noteikumu Nr.69 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.06.2009., sk. grozījumu 2. punktu)
18. Eksāmena kārtošanai un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudei transportlīdzekļa vadītājs piesakās Ceļu satiksmes drošības direkcijā divu mēnešu laikā un eksāmenu sekmīgi nokārto sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu 17.punktā minētā paziņojuma nosūtīšanas. Ja minētā prasība netiek izpildīta, uzskatāms, ka transportlīdzekļa vadītājs nav izpildījis piemēroto ietekmēšanas līdzekli, un transportlīdzekļa vadītājam reģistrēto uzskaites punktu skaitu palielina par diviem punktiem.
(Grozīts ar MK 27.01.2009. noteikumiem Nr.69; pirmā teikuma jaunā redakcija stājas spēkā 01.06.2009., sk. grozījumu 2. punktu)
... "
Riskanti, jo grupā pie manis mācījās vadītājs, kura punktu skaits sasniedza 14 un pienākumu kārtot eksāmenu viņš nebija izpildījis! Vadītājs saņēma nākošo uzaicinājumu, kārtot eksāmenu ... un tad jau turpat arī ir 16 punkti!
Raivis, 11.jūlijs 2013 18:07
Vai Valsts Policistam ir jastadas preiksa ,bez personas prasisahnas ? Vai uzreiz policistam ir janosauc vards uzvrards ienemtais amats un japarda aplieciba ,ja to prsa persona ? ka tad tur isti ir ?
Ēriks Griģis:

Jā, bet ja to neizdara vai nesaprotami, tad var pieprasīt.
Garambraucosais, 11.jūlijs 2013 12:27
Labdien Ērik! Vakar manīju Jūs darbā zu Vidzemes šosejas. Kad un kur būs iespējams uzzināt par autovadītāju parbaudes rezultātiem?
Ēriks Griģis:

Rīgā 14.07. apskatā par kravu nostiprināšanu Latvijā un
Kuldīgā 19.07. (sākums) 95. koda apmācībās profesionālajiem autovadītājiem!
zzk, 7.jūlijs 2013 17:48
A BE CE DE pilnīga taisnība - tiesu prakse arī ir tāda!
Ēriks Griģis:

Jautājums prasīja atbildi, nevis tiesu praksi. Policijas un apdrošinātāju prakse atšķiras no tiesu prakses! Tiesu praksē viens un tas pats vai tam līdzīgs gadījums tiek vērtēts atšķirīgi.
Ceļu satiksmes likums nosaka, ka satiksmes negadījums var notikt piedaloties ceļu satiksmē vai arī nepiedaloties tajā ar nosacījumu, ja transportlīdzeklis atrodas vietā, kurā ir iespējama braukšana.
Ojārs, 7.jūlijs 2013 13:52
Labdien, Ērik! Sakiet lūdzu, vai parastām (poliestirola) kravas stiprināšanas saitēm (štropēm; EN 12195-2) ir vai nav "derīguma termiņš". Citi saka, ka 2 gadi, citi, ka nav... Paldies!
Ēriks Griģis:

Derīguma termiņš nav noteikts!
Ir jānovērtē, vai štrope ir vai nav derīga.
A BE CE DE, 7.jūlijs 2013 13:50
Ceļu satiksme - attiecības, kas rodas, PĀRVIETOJOTIES, pa ceļiem ar transportlīdzekļiem vai bez tiem (CSL 1. panta 5. punkts).
.
Ēriks Griģis:

Te nav diskusiju klubiņš. Citi iesaka vai norāda uz manām kļūdām, bet aplam neatbild uz man uzdotajiem jautājumiem!
Transportlīdzeklis var parvietoties arī pats!
CSNg var notikt, ja transportlīdzeklis atrodas vietā, kur ir iespējama braukšana, bet transportlīdzeklī neviens nepārvietojas! Bez tam, transportlīdzeklis var nekustīgi stāvēt un radīt CSNg. Tas pat var gāzties un radīt traumas personām, kas ir to tuvumā!

Uzskatu, ka negadījums, kas noticis vietā, kur ir iespējama transportlīdzekļu braukšana, ir ceļu satiksmes negadījums. Nevis to, ka kādam ar transportlīdzekli stāvvietā būtu jāpārvietojas, lai rastos attiecības un tālāk, atbilstoši šīm attiecībām - ceļu satiksmes negadījums!

1. Policija šādā situācijā ja formētu protokolu, tas būtu ceļu satiksmes negadījuma protokols.
2. OCTA apdrošinātājiem notikušais ir apdrošināšanas gadījums un tas tiek izskatīts.
3. Saskaņotajā paziņojumā šādam negadījumam ir paredzēti 12. punkta pirmais un otrais apakšpunkts.
Jūlija, 6.jūlijs 2013 19:02
Atverot stāvošas mašīnas aizmugurējās durvis tika saskrāpēts blakus stāvošais auto. Vai tas skaitās ceļu satiksmes negadījums? Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, ir! Notikušais reizē ir OCTA apdrošināšanas gadījums.

Ceļu satiksmes negadījums — ceļu satiksmē noticis nelaimes gadījums, kurā iesaistīts vismaz viens transportlīdzeklis un kura rezultātā cilvēks gājis bojā, viņam nodarīti miesas bojājumi vai arī nodarīti zaudējumi fiziskās vai juridiskās personas mantai vai videi,
arī citā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana, noticis negadījums, kurā iesaistīts transportlīdzeklis.
Māris, 3.jūlijs 2013 23:20
Kad būs nākošie kursi instruktoriem, kas apmāca vadīt transportlīdzekli, paldies
Ēriks Griģis:

Otrdien, 09.07. plkst.10:00 tiem, kas apmaksājuši rēķinus.
vārdsIvars, 1.jūlijs 2013 14:06
Vai tuvākajā laikā būs kursi par kravas stiprināšanu?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Plānoju lasīt 95. kodu Kuldīgā un Rīgā. Datumi nav noteikti. Ja interesē tikai par kravas nostiprināšanu, tad šobrīd tādi ir paredzēti Valsts policijai.
Atsevišķi varu lasīt jebkurā laikā, ja sanāktu klausītāju grupa no viena pārvadātāja vai dažādiem.
Patreiz neviens uzņēmums nav pieteicies.
05.07. sākšu lasīt brīvdienu 95. kodu Rīgā. Pieteikties zvanot pa tālruni 29900991
vārds andis, 22.jūnijs 2013 19:18
Braucot ar kravas auto pēc 4,5 st.brakšanas jāstāv līdzīgi 45 min,vai var stāvēt arī ilgāk?
Ēriks Griģis:

Var arī ilgāk, bet ne mazāk!
to seller un Griģa kungam, 20.jūnijs 2013 22:01
Es atvainojos, ka iejaucos.
Cik man ir zināms, tad arī Latvijā Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperti izmanto Melegha katalogu. Šajā pat portālā diskusijas par avārijām ierosinājis minētā biroja eksperts O.Irbītis. Iespējams, ka viņš neatteiktos atbildēt uz jautājumiem par ekspertīzēm un to iespējām.
Ēriks Griģis:

Ja nav jautājuma, nav arī atbildes!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti