Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Mans Vārds, 14.jūlijs 2013 13:49
Ērik!
Par pienākuma neizpildi (seminārs, eksāmeni, DBS u.tml.) divus punktus pievieno tikai VIENU REIZI! Pēc 14 punktiem neviens neko ppildu nepiešķir.
Ēriks Griģis:

Nerakstu un nemaldinu, ka piešķir punktus vairākas reizes!
Rakstu, ka vadītājs saņēma nākošo vēstuli, kad punktu skaits viņam tika palielināts par diviem punktiem!

Izrādās, ka var atsūtīt vēl otru uzaicinājumu, ja pirmais nav izpildīts arī pēc 14 punktiem. Vai tas ir likumīgi, to lai spriež citi un citā vietā. Es, pēc sarunām ar cietušajiem, atbildēs uzrakstu ne tikai tiesību aktos noteikto, bet arī to, kas notiek Latvijā ar punktiem apliktajiem.

Atļaušos izdzēt Jūsu apgalvojumu, kas atšķiras no reālās situācijas valstī, un pielabot savu papildinājumu iepriekšējā atbildē, attiecinot to uz konkrētu vadītāju!
Dzintars, 11.jūlijs 2013 23:21
Sveiki, ja man ir 12 soda punkti par CSN parkapumiem un es neiešu kārtot eksāmenu un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudi, tad sanāk ka man pieskaitis vēl 2 punktus, tad būs 14. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums sakas ar 16 soda punktiem. Vai es varēšu ar tiem 14 soda punktiem braukt, nekartojot nekādus eksāmenus un gaidīt kamēr tie izdzēšas?
Ēriks Griģis:

Kaut riskanti, bet tā noteikumos ir noteikts.
No MK noteikumiem Nr.551 no 21.06.2004. Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi:
"...
3.4. Ietekmēšanas līdzeklis — eksāmens un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaude
17. Ja transportlīdzekļa vadītāja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis 12, uz viņa deklarēto dzīvesvietas adresi nosūta paziņojumu par iegūto uzskaites punktu skaitu, kā arī par pienākumu nokārtot eksāmenu un pārbaudīt transportlīdzekļu vadīšanas iemaņas, izņemot gadījumu, ja vadītāja apliecībā atzīmēta tikai M kategorija.
(MK 27.01.2009. noteikumu Nr.69 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.06.2009., sk. grozījumu 2. punktu)
18. Eksāmena kārtošanai un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudei transportlīdzekļa vadītājs piesakās Ceļu satiksmes drošības direkcijā divu mēnešu laikā un eksāmenu sekmīgi nokārto sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu 17.punktā minētā paziņojuma nosūtīšanas. Ja minētā prasība netiek izpildīta, uzskatāms, ka transportlīdzekļa vadītājs nav izpildījis piemēroto ietekmēšanas līdzekli, un transportlīdzekļa vadītājam reģistrēto uzskaites punktu skaitu palielina par diviem punktiem.
(Grozīts ar MK 27.01.2009. noteikumiem Nr.69; pirmā teikuma jaunā redakcija stājas spēkā 01.06.2009., sk. grozījumu 2. punktu)
... "
Riskanti, jo grupā pie manis mācījās vadītājs, kura punktu skaits sasniedza 14 un pienākumu kārtot eksāmenu viņš nebija izpildījis! Vadītājs saņēma nākošo uzaicinājumu, kārtot eksāmenu ... un tad jau turpat arī ir 16 punkti!
Raivis, 11.jūlijs 2013 18:07
Vai Valsts Policistam ir jastadas preiksa ,bez personas prasisahnas ? Vai uzreiz policistam ir janosauc vards uzvrards ienemtais amats un japarda aplieciba ,ja to prsa persona ? ka tad tur isti ir ?
Ēriks Griģis:

Jā, bet ja to neizdara vai nesaprotami, tad var pieprasīt.
Garambraucosais, 11.jūlijs 2013 12:27
Labdien Ērik! Vakar manīju Jūs darbā zu Vidzemes šosejas. Kad un kur būs iespējams uzzināt par autovadītāju parbaudes rezultātiem?
Ēriks Griģis:

Rīgā 14.07. apskatā par kravu nostiprināšanu Latvijā un
Kuldīgā 19.07. (sākums) 95. koda apmācībās profesionālajiem autovadītājiem!
zzk, 7.jūlijs 2013 17:48
A BE CE DE pilnīga taisnība - tiesu prakse arī ir tāda!
Ēriks Griģis:

Jautājums prasīja atbildi, nevis tiesu praksi. Policijas un apdrošinātāju prakse atšķiras no tiesu prakses! Tiesu praksē viens un tas pats vai tam līdzīgs gadījums tiek vērtēts atšķirīgi.
Ceļu satiksmes likums nosaka, ka satiksmes negadījums var notikt piedaloties ceļu satiksmē vai arī nepiedaloties tajā ar nosacījumu, ja transportlīdzeklis atrodas vietā, kurā ir iespējama braukšana.
Ojārs, 7.jūlijs 2013 13:52
Labdien, Ērik! Sakiet lūdzu, vai parastām (poliestirola) kravas stiprināšanas saitēm (štropēm; EN 12195-2) ir vai nav "derīguma termiņš". Citi saka, ka 2 gadi, citi, ka nav... Paldies!
Ēriks Griģis:

Derīguma termiņš nav noteikts!
Ir jānovērtē, vai štrope ir vai nav derīga.
A BE CE DE, 7.jūlijs 2013 13:50
Ceļu satiksme - attiecības, kas rodas, PĀRVIETOJOTIES, pa ceļiem ar transportlīdzekļiem vai bez tiem (CSL 1. panta 5. punkts).
.
Ēriks Griģis:

Te nav diskusiju klubiņš. Citi iesaka vai norāda uz manām kļūdām, bet aplam neatbild uz man uzdotajiem jautājumiem!
Transportlīdzeklis var parvietoties arī pats!
CSNg var notikt, ja transportlīdzeklis atrodas vietā, kur ir iespējama braukšana, bet transportlīdzeklī neviens nepārvietojas! Bez tam, transportlīdzeklis var nekustīgi stāvēt un radīt CSNg. Tas pat var gāzties un radīt traumas personām, kas ir to tuvumā!

Uzskatu, ka negadījums, kas noticis vietā, kur ir iespējama transportlīdzekļu braukšana, ir ceļu satiksmes negadījums. Nevis to, ka kādam ar transportlīdzekli stāvvietā būtu jāpārvietojas, lai rastos attiecības un tālāk, atbilstoši šīm attiecībām - ceļu satiksmes negadījums!

1. Policija šādā situācijā ja formētu protokolu, tas būtu ceļu satiksmes negadījuma protokols.
2. OCTA apdrošinātājiem notikušais ir apdrošināšanas gadījums un tas tiek izskatīts.
3. Saskaņotajā paziņojumā šādam negadījumam ir paredzēti 12. punkta pirmais un otrais apakšpunkts.
Jūlija, 6.jūlijs 2013 19:02
Atverot stāvošas mašīnas aizmugurējās durvis tika saskrāpēts blakus stāvošais auto. Vai tas skaitās ceļu satiksmes negadījums? Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, ir! Notikušais reizē ir OCTA apdrošināšanas gadījums.

Ceļu satiksmes negadījums — ceļu satiksmē noticis nelaimes gadījums, kurā iesaistīts vismaz viens transportlīdzeklis un kura rezultātā cilvēks gājis bojā, viņam nodarīti miesas bojājumi vai arī nodarīti zaudējumi fiziskās vai juridiskās personas mantai vai videi,
arī citā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana, noticis negadījums, kurā iesaistīts transportlīdzeklis.
Māris, 3.jūlijs 2013 23:20
Kad būs nākošie kursi instruktoriem, kas apmāca vadīt transportlīdzekli, paldies
Ēriks Griģis:

Otrdien, 09.07. plkst.10:00 tiem, kas apmaksājuši rēķinus.
vārdsIvars, 1.jūlijs 2013 14:06
Vai tuvākajā laikā būs kursi par kravas stiprināšanu?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Plānoju lasīt 95. kodu Kuldīgā un Rīgā. Datumi nav noteikti. Ja interesē tikai par kravas nostiprināšanu, tad šobrīd tādi ir paredzēti Valsts policijai.
Atsevišķi varu lasīt jebkurā laikā, ja sanāktu klausītāju grupa no viena pārvadātāja vai dažādiem.
Patreiz neviens uzņēmums nav pieteicies.
05.07. sākšu lasīt brīvdienu 95. kodu Rīgā. Pieteikties zvanot pa tālruni 29900991
vārds andis, 22.jūnijs 2013 19:18
Braucot ar kravas auto pēc 4,5 st.brakšanas jāstāv līdzīgi 45 min,vai var stāvēt arī ilgāk?
Ēriks Griģis:

Var arī ilgāk, bet ne mazāk!
to seller un Griģa kungam, 20.jūnijs 2013 22:01
Es atvainojos, ka iejaucos.
Cik man ir zināms, tad arī Latvijā Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperti izmanto Melegha katalogu. Šajā pat portālā diskusijas par avārijām ierosinājis minētā biroja eksperts O.Irbītis. Iespējams, ka viņš neatteiktos atbildēt uz jautājumiem par ekspertīzēm un to iespējām.
Ēriks Griģis:

Ja nav jautājuma, nav arī atbildes!
seller, 20.jūnijs 2013 12:28
Paldies par atbildi. lūdzu par šo "Modelēšana Latvijā, visbiežāk, notiek, izmantojot sadursmes testu katalogus. Pēc kataloga atrod un pielīdzina bojājumus konkretam (Jūsu) gadījumam un nolasa līdzīgās deformācijās slāpēto ātrumu." drusku sīkāk.

Kas Latvijā veic šo modelēšnu, kur šie katalogi būtu pieejami, lūdzu sīkāk info par to kur griezties, ja vajag šādu modelēšanu (pēc kataloga) veikt??
paldies !
Ēriks Griģis:

Mācījos pēc Dr.Melegh, Schimmelpfennig un Dekra ekspertu katalogiem, ko savās rekonstrukcijas datorprogrammās izmantoja Dr.Steffan, Gratzer, Weyde un Burg. Nezinu, vai Latvijā kāds no katalogiem ir iegādāts. Starp citu, Dr. Weyde veica ekspertīzi un aizstāvēja to Latvijas tiesā. Viņa viedoklis par tiesu un ekspertiem bija tik negatīvs, ka, viņaprāt, tos visus notiesāt un nomainīt vajadzēja jau pirms Latvijas neatkarības atgūšanas. Latvijā neviens eksperts man šādu programmu nav demonstrējis. Viļņā strādā mans kursa biedrs Mituneviciaus, kuram ir Melegha katalogs, un Slovākijā ar to nodarbojas Dr.Kasanicky.
vārds, 19.jūnijs 2013 14:12
Gribēju Jums € muļķības pidāvāt!
Piedodiet!
Ēriks Griģis:

Vairs tā nedariet!
seller, 19.jūnijs 2013 13:54
Labdien, Vai pēc CSNG ar divu a/m iesaisti (viena a/m iebrauca otrai sānos, to bojājot), ir iespējams modelēt situāciju, lai noskaidrotu ar kādu ātrumu pārvietojās a/m, kas uzbrauca otrai. es te domāju - vai to ir iespējams modelēt pēc nodarītajiem bojājumiem, ņemot vērā abu a/m masu u.tt. Vai var pieprasīt šājā situ;ācijā ekspertīzi?
Atvainojos, ja šis jautājums jau ir ticis uzdots, tad lūdzu norādīt, kur var izlasīt sīkāk. paldies!
Ēriks Griģis:

Protams, ka var pieprasīt un var modelēt! Bet vai to kāds spēj - tas ir cits jautājums, uz kuru Jums nepratīšu atbildēt. Modelēšana Latvijā, visbiežāk, notiek, izmantojot sadursmes testu katalogus. Pēc kataloga atrod un pielīdzina bojājumus konkretam (Jūsu) gadījumam un nolasa līdzīgās deformācijās slāpēto ātrumu.
Kad Vācijā gatavoju promocijas darbu doktorantūrai par manipulētu satiksmes negadījumu izmeklēšanu un manipulēšanas pierādījumiem ekspertīzēs, tad redzēju, ka kolēģis bija izgatavojis 3D datorprogrammiņu trieciena spēka un impulsa mērīšanai, kura bija savietojama ar CSNg rekonstrukcijas programmu, lai noteiktu sadursmes ātrumus pēc spēku (deformācijas) virzieniem un intensitātes. Tika izgatavotas trīsdimensiju bojāto transportlīdzekļu fotogrāfijas, ievietotas programmā, kas vienlaicīgi aprēķināja sadursmes ātrumus, ievērtējot pēcsadursmes pārvietošanos, bremzēšanās intensitāti un datus par spēku un triecienu impulsiem.
Andris, 18.jūnijs 2013 20:56
Labdien ja man ira 17 gadi uz manim var parakstit masinu???
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļus reģistrē īpašumā, valdījumā vai turējumā, bet numurētos agregātus reģistrē īpašumā:
1) pilngadību sasniegušiem Latvijas Republikas pilsoņiem un nepilsoņiem, Eiropas Savienības dalībvalstu, Eiropas Ekonomikas zonas valstu un Šveices Konfederācijas pilsoņiem, kā arī ārzemniekiem, kam saskaņā ar Imigrācijas likumu atļauts ieceļot un uzturēties Latvijā;
2) personām, kas sasniegušas 16 gadu vecumu, – transportlīdzekli, kuru attiecīgi atļauts vadīt no 14 vai 16 gadu vecuma, vai šāda transportlīdzekļa numurēto agregātu;
3) Latvijā reģistrētām juridiskām personām, to filiālēm, līgumsabiedrībām, tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm;
4) nepilngadīgai personai vai personai, pār kuru nodibināta aizgādnība un kura ir vienīgais transportlīdzekļa vai numurētā agregāta mantinieks. Šajā gadījumā transportlīdzekli vai numurēto agregātu reģistrē uz šīs personas vārda un reģistrācijas apliecībā norāda datus par minētās personas aizbildni vai aizgādni.
vārds, 17.jūnijs 2013 17:56
Atbilde vēl nav
vārds, 17.jūnijs 2013 17:56
Atbilde vēl nav
iAuto, 17.jūnijs 2013 8:54
Par naudas soda noilgumu ir tiešām interesants jautājums! Gribētos uzzināt vairāk.
Ēriks Griģis:

CSDD nesoda.
CSDD reģistrē uzlikto APK sodu un izpilda ar to noteiktās saistības. Uzliktais sods ir jāsamaksā 30 dienu laikā vai jāpārsūdz. Ja tas nav izdarīts, tad CSDD datu bāzē parādās liegums veikt darbības, kas saistītas ar reģistrēšanu CSDD, piem., darbības ar transportlīdzekļiem, to dokumentiem, mācībām autoskolā. Pēc gada iestājas vadītāja tiesību izmantošanas liegums. Ja APK sodiem var atrast noilgumu, tad CSDD liegumam tāda nav.
vladimirs, 14.jūnijs 2013 9:59
pec cik ilga laika iestajas naudas soda noilgums csdd
Ēriks Griģis:

t.: 67025777

Lasītākie raksti

Jaunie raksti