Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
dainis, 13.jūnijs 2013 14:22
Labdien!
Es vēlējos uzzināt, vai esošie analogie tahogrāfi, būs jāmaina uz digitālajiem? Jautājums tāds tāpēc, ka esmu dzirdējis, ka līdz 2016.g visiem transportlīdzekļiem jābūt digitālajiem tahogrāfiem, vairs uz šaibām nedrīkstēs braukt! Ja tā ir taisnība, kur šādu informāciju var atrast!
Ēriks Griģis:

Papildinājumi un grozījumi ir sagatavoti, ir pieņemti, bet nav stājušies spēkā. Jauni joprojām tiek gatavoti, bet tādas informācijas par tahogrāfu nomaiņu man nav. Ja tahogrāfs tiek mainīts, tad obligāts ir nosacījums, ka maiņa jāveic uz otrās paaudzes tahogrāfu ar vienas minūtes regulējumu. Šis nosacījums ir spēkā jau no 01.10.2011. gada.

ATD informē:
28.03.2013.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumu attiecībā uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņas nepieciešamību, ja transportlīdzekļa vadītājs ir nomainījis vadītāja apliecību, kā rezultātā vadītāja apliecības numurs nesakrīt ar numuru, kas norādīts uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes, digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņa nav obligāta.
Tomēr, ņemot vērā Eiropas Savienības kontrolējošo institūciju atšķirīgo, normatīvo aktu interpretāciju par digitālā tahogrāfa karšu pirmstermiņa nomaiņas nepieciešamību, Valsts SIA „Autotransporta direkcija” rekomendē veikt digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņu, it īpaši, ja autovadītājs veic starptautiskos autopārvadājumus, lai izvairītos no ievērojamiem sodiem.

Jaunumus var meklēt šeit:
www.atd.lv/lat/jaunumi/
www.atd.lv/lat/tahografi/digital...
Jānis, 9.jūnijs 2013 0:34
Esmu ieguvis CE 2006. gadā. Cik zinu varu vilkt puspiekabi līdz 2014.gada 10.septembrim. Bet lūk ko atradu internetā!

Gadās tā, ka vadītājam, kam jau sen ir šīs profesionāļa tiesības, darba devējs auto liek piestiprināt piekabi. Ar esošo kategoriju šoferis drīkst braukt līdz termiņa beigām - 2014. gada septembrim, bet ar piekabi viņš braukt nedrīkst, jo ir jāiegūst profesionālais kods. Tad ir jāizvēlas – vai kārtot valsts eksāmenus ar visu teoriju un braukšanu, lai iegūtu tiesības braukt ar šo piekabi, vai nekavējoties apmeklēt šo 35 stundu kursu un par „veciem nopelniem” tūlīt apmainīt tiesības, iegūstot minēto kodu.

Kas pašlaik notiek Latvijā? Vadītāji iegūst tiesības vadīt vilcēju ar piekabi (CE), bet neviens nav informējis, ka braukt ar tām nedrīkst!

CSDD.LV teikts
Transportlīdzekļu vadītājiem, kuri bija ieguvuši attiecīgo kategoriju kvalifikāciju līdz Direktīvā noteiktiem datumiem (D kategorijām – 10.09.2008; C kategorijām – 10.09.2009) var turpināt veikt profesionālo darbību, bet sākot ar 2013.gada 10.septembri D kategoriju vadītājiem un sākot ar 2014.gada 10.septembri C kategoriju vadītājiem jābūt veikušiem periodisko apmācību. Tātad drīkst.

Kas Jūsuprāt nosaka to, ka ar CE nedrīkst vilkt piekabi?
Ēriks Griģis:

Strādājot algotu darbu vadot CE kategorijas transportlīdzekļa sastāvu, Jums 95. kods jāiegūst līdz 09.09.2014.

Ja CE kategorija ir iegūta pirms 2009.gada 10.septembra, tad piekabi (puspiekabi) bez 95. koda var vilkt līdz 09.09.2014.
Ja C kategorija ir iegūta kā iepriekš, bet CE iegūta pēc 2009. gada 10. septembra, tad jau šodien bez 95. koda piekabi vilkt nedrīkst.

Ieteikums!
95. kodu profesionālajiem kravas automobiļu vadītājiem iesaku iegūt līdz 28.08.2014. Ticami, ka pēdējā koda nedēļā CSDD nodaļas Latvijā ar koda piešķiršanu un grupu reģistrāciju koda iegūšanai nenodarbosies.
Mr Zindo Lisa, 7.jūnijs 2013 11:57
Piedodiet! Samelojos! Vairāk naudu nepiedāvāšu!
Ēriks Griģis:

Tieši tā! Šeit naudu nepiedāvā!
Janis, 4.jūnijs 2013 0:55
Labvakar, vai var apturēt auto ceļa nomalē, kura ir atdalīta ar nepartraukto ceļa apzīmējumu, ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu un sarkanu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, vai arī vajag apstāties tuvāk nomalei bet linīju neparbraukt? Paldies!
Ēriks Griģis:

CSN 41. Līniju nepārbraucot!
Antons, 3.jūnijs 2013 14:40
Strādāju uz cementvedēja ("bumbiera"). Iebraucot slēgtā celtniecības objektā, vai man jāslēdz "citi darbi" vai vispār neesmu pakļauts 561. regulai? Klāt pie automobiļa nemaz neesmu - auto pats kādas 10-14 stundas "pumpē" šķidro betonu. Paldies jau ieprekš!
Ēriks Griģis:

Kur Jūs pats atrodieties? Darbā vai mājās, atpūtā vai gaidiet, kad betona "pumpēšana" beigsies? Kas ir paredzēts darba līgumā par betona "pumpēšanu"? Vai variet šo laiku pavadīt pēc saviem ieskatiem, vai Jums auto pēc tam ir jāpārbrauc uz citu vietu? Vai betons "pumpējas" naktī?
1. Jūs gaidiet "pumpēšanas" beigas, uz tahogrāfa jābūt "darbagatavība".
2. Jums ir jāpienāk pie automobiļa - uz taho jābūt "citi darbi".
3. Darba līgumā ierakstīts, ka šai laikā Jūs vismaz 3 stundas atrodaties savās mājās atpūtā - būs dalītais regulārais ikdienas atpūtas laiks.
4. Darba līgumā paredzēts, ka Jums jāuzrauga "pumpēšana"- tahogrāfā jābūt "citi darbi".
5. Ar pavēli uzņēmumā ir noteikta persona, kas uzrauga procesu un pārbrauc Jūsu auto, - taho var būt uzstādīta atslēgtā pozīcija.
Dmitrijam no Dekstera, 30.maijs 2013 20:54
Piezvanīt csdd nejēdz ?? Jeb tu esi liels šefs, kuram visu gatavu citi pasniedz ?
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām CSDD 67025777

Par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļi meklēt šeit:
likumi.lv/doc.php?id=223536
Dmitrijs, 30.maijs 2013 19:55
Labdien! Es ar mašīnu nokļuvu avārijā un es tagad viņu norakstīšu. Es mašīnu pārdošu uz metalu. Vai es varu dabūt atpakaļ ceļu nodoklis? Paldies!
Ēriks Griģis:

Ar nodokļiem nodarbojas VID. Transporta ekspluatācijas nodoklis tiek ieskaitīts valsts budžatā.
No Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma
"... (5) Transportlīdzekli noņemot no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas vai pārtraucot transportlīdzekļa reģistrāciju uz laiku, nododot numura zīmes, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa summai jābūt samaksātai apmērā, ko aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis = transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis gadam x 1/12 x kārtējā kalendārajā gadā aizvadīto mēnešu skaits (ieskaitot kārtējo mēnesi).
...
8.pants. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atmaksāšana
(1) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli atmaksā Valsts ieņēmumu dienests pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksātāja attiecīgā pieprasījuma saņemšanas.
(2) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli atmaksā šādos gadījumos:
1) ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas vai norakstīts, ja transportlīdzekļa reģistrācija pārtraukta uz laiku, nododot valsts reģistrācijas numura zīmes, vai ja transportlīdzeklis izslēgts no reģistra, tad atmaksājamo summu aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
atmaksājamā summa = samaksātais transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis gadam x 1/12 x kārtējā kalendārajā gadā atlikušo pilno mēnešu skaits;
2) ja transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis par vienu un to pašu transportlīdzekli samaksāts divas vai vairākas reizes, tad atmaksā summu, kas pārsniedz šajā likumā noteikto transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli;
3) ja transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis samaksāts par transportlīdzekli, kurš reģistrējams Latvijā, taču kāda iemesla dēļ šo reģistrāciju nedrīkst veikt, tad samaksāto transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli atmaksā pilnā apmērā;
4) ja kravas automobilis vai piekabe (puspiekabe) piedalījusies kombinētajā pārvadājumā pa dzelzceļu Latvijas teritorijā, tad transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis par šādiem transportlīdzekļiem atmaksājams proporcionāli dienām, kas kalendārā gada laikā pavadītas kombinētajā pārvadājumā pa dzelzceļu Latvijas teritorijā;
5) ja transportlīdzeklim piemērotā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme ir lielāka par šajā likumā noteikto transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi, tad atmaksā summu, kas pārsniedz šajā likumā noteikto transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi;
6) ja transportlīdzekļa īpašnieks, turētājs vai valdītājs samaksājis transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pilnā apmērā, bet viņam ir tiesības saņemt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojumu vai atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas, tad atmaksā summu, kas līdzvērtīga transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojumam vai atbrīvojumam no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas.
(3) Ja maksājuma dokumentā kā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksātājs ir norādīta persona, kas nav reģistrēta kā attiecīgā transportlīdzekļa īpašnieks, turētājs vai valdītājs, tad šai personai transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli atmaksā, ja arī attiecīgā transportlīdzekļa īpašnieks, turētājs vai valdītājs ir veicis attiecīgo nodokļa maksājumu.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 29.03.2012. likumu, kas stājas spēkā 01.05.2012.)
... "
Deksterim no Ērika, 30.maijs 2013 12:52
Vilkt jau var! Sarkanie numuri ir tirdzniecības numura zīmes - izsniedz tikai tirdzniecības uzņēmumiem un domāti transportlīdzekļa izmēģinājuma braucieniem. Piekabei uzstāda vienu tirdzniecības numura zīmi, kas paredzēta piekabes tirdzniecībai un atbilstoši reģistrēta CSDD.
Ēriks Griģis:

Par maksu, ja būs kas pārbauda!
Tirdzniecības numura zīmes un tām atbilstošas tirdzniecības numura kartes CSDD izsniedz Latvijā ievestu un nereģistrētu, tirdzniecībai paredzētu transportlīdzekļu pārvietošanai uz tirdzniecības vai glabāšanas vietu vai arī izmēģinājuma braucieniem ar norādītiem transportlīdzekļiem.
www.csdd.lv/lat/par_csdd/transpo...
Deksters, 29.maijs 2013 22:26
Un ja piekabei uzliek sarkanos'tirdzniecības' numurus,kāpēc nevar vilkt ??
Atbilde vēl nav
Sergejs, 29.maijs 2013 18:18
Ka es varu atvilkt puspiekabi bez dokumentiem un tehniskas apskates uz citu vietu?
Ēriks Griģis:

Var tikai atvest!
renārs, 29.maijs 2013 14:21
Sveiki,

Pirms neilga laika saņēmu pavēsti ierasties Gaujas ielā 15. Pa pavēstē norādīto telefonu inspektors paziņoja, ka mana automašīna izraisījusi satiksmes negadījumu - iebuktējusi ar savu priekšēju buferi kādas automašīnas aizmugurējo buferi pie lielveikala - un aizbraukusi no negadījuma vietas. Ir liecinieks, kas apgalvo, ka tā ir bijusi mana automašīna, un ir ticis piefiksēts manas automašīnas numurs. Cietušais ir izsaucis policiju, tika sastādīts protokols.
Lai arī tajā laikā visdrīzākais atrados lielveikalā un automašīna - stāvlaukumā - nekādu CSN negadījumu neizraisīju. Pēc inspektora stāstītā sapratu, ka pašu negadījumu ir redzējis tika liecinieks, cietušās automašīnas īpašnieks vai vadītājs to nav redzējis. Konstatējis tikai mazu bojājumu uz savas automašīnas aizmugurējā bufera pēc negadījuma un izsaucis policiju.
Uzreiz nākamajā dienā pēc pavēstes apmeklēju Gaujas ielu 15, uzrakstīju iesniegumu, ka CSN negadījumu neizraisīju, lai arī lielveikalu tajā laikā apmeklēju. Turpat Gaujas ielā inspektors nofotografēja manu automašīnu, uz kuras manā uztverē nebiju bojājumu, kas liecinātu par šo CSN negadījumu. Tika veikti kaut kādu augstuma mērījumi pie priekšējā bufera stūriem. Protokolā ierakstījām, ka ir sīki bojājumi, kas radušies iepriekšējas lietošanas rezultātā - auto ir vecs, attiecīgi ir kaut kādas skrambas.
Lūdzu inspektoru informēt, kādas tālākās darbības man būtu jāveic, vai tiks pieņemts kāds lēmums, vai kas cits, lai saprastu, ko man tagad darīt. Nekādas konkrētas atbildes netika sniegtas. Palūdzu, lai man izsniedz visu iesniegto dokumenti kopijas - CP protokolu, visu pušu iesniegumus. Tika apsolīts, ka pēc 15 dienu laikā es tos varēšu saņemt personīgi pēc tiem ierodoties.

Gribēju jums pajautāt:
1) Vai pastāv iespēja, ka policija mani atzīs par vainīgu šajā CSN negadījumā un cik liela ir šī iespēja?
2) Vai pastāv iespēja, ka man tiks piemērots sods par aizbraukšanu no negadījuma vietas un cik liela ir šī iespēja?
3) Vai šajā situācijā pastāv iespēja, ka mans apdrošinātājs mēģinās piedzīt no manis regresa prasību par cietušās automašīnas remontēšanas izdevumiem?
4) Vai man vajadzētu sazināties ar manu apdrošinātāju un informēt par šo CSN negadījumu, lai arī neesmu to izraisījis?
5) Vai varbūt man vajadzēja nereaģēt uz policijas pavēsti un nebraukt uz Gaujas ielu, jo nekādu negadījumu neesmu izraisījis?
6) Kā man tagad vajadzētu rīkoties?

Paldies
renārs
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1.,2.,3. - jā, liela iespēja!
4. - noteikti sazināties!
5. - nekādā gadījumā, vajadzēja reaģēt!
6. - gaidīt 15 dienas!

Sveiki,

Turpinot šo pašu notikumu - dokumentu kopijas tika saņemtas, bet starp tām nav liecinieka liecības kopijas. Vai man nav tiesību arī ar to iepazīties? Tas taču ir būtisks dokuments.
Dotajā brīdī atkal esmu izsaukts uz Gaujas ielu - jāveic manas automašīnas lakas un krāsas ekspertīze.
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Liecinieku aizsardzība nedod tiesības lasīt viņu paskaidrojumus. Ja nu pēc izlasīšanas lieciniekam iestājas "kirdik"!?
Alvis, 27.maijs 2013 20:34
Sveiki, vēlējos pajautāt par c profesionālo braukšanas eksāmenu.
Kādi ir tie 3 jautājumi, ko prasa pirms eksāmena.
Ēriks Griģis:

Tēmas jautājumiem atradīsiet šeit:
likumi.lv/doc.php?id=205042

Jautājumus audzēkņi apgūst apmācībās pasniedzēja vadībā!
Patreiz gatavoju brīvdienu grupu valsts C profesionālajiem braukšanas eksāmeniem.
Antons, 27.maijs 2013 17:50
Vai var sastadīt saskaņoto paziņojumu ja CSN piedalījusies vieglais auto un vieglais auto ar piekabi? Piekabe taču ir kā trešais transportlīdzeklis vai nē? Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Automobilis (ar piekabi)+automobilis (ar otru piekabi) - var sastādīt SP, kaut abiem ir piekabes! Ja tikai sadursmē nav iesaistīta kāda no piekabēm!
2. Automobilis+piekabe vai piekabe+piekabe - ir jāziņo policijai par notikušo, jo iesaistītā piekabe ir trešais vai ceturtais transportlīdzeklis, un tālāk jārīkojas pēc policijas norādījumiem!
Andrejs, 27.maijs 2013 16:12
Labdien! Sakiet lūdzu, vai es drīkstu stumt mopēdu bez obligātās apdrošināšanas? Braukt nedrīkst, tas skaidrs. Nopirku, un viņš pagaidām nav ejošs.
Ēriks Griģis:

Par mopēda stumšanu OCTA likumā nekas nav teikts!
Albertiņš, 23.maijs 2013 0:14
Liels paldies!
Ēriks Griģis:

Lūdzu!
Man arī bija interesanti!
Albertiņš, 20.maijs 2013 20:41
Varbūt ziniet, kāds ir Volvo FH vilcēja (ar tukšu puspiekabi) pārnesumu eko-algoritms taisnā ceļa posmā?
Ēriks Griģis:

Atradu, ka šo algoritmu firma iestrādā čipā un iebūvē kravas automobilī degvielas ekonomijai līdz 15%. Protams, kāds ir šis algoritms, tas netiek atklāts pilnībā, bet maksā ap 2000,- euro. Algoritmi tiek izstrādāti atsevišķiem sistēmas elementiem degvielas taupīšanai. Piemēram, eko bremžu algoritms jaunākajos kravas automobiļos ir sastādīts tikai motora un retardera bremzēm, kas darbojas atkarībā (mainīgi) no saķeres apstākļiem, bet ne tieši no darba bremžu darbības! It kā šis algoritms ievērtē vienu nezināmo! Manuprāt, VOLVO algoritms ekonomiskai braukšanai var apstrādāt vairākus vadītājam nezināmus lielumus, kas paredzami ar GPS palīdzību, piem., sastrēgumus, ātruma ierobežojumus, luksofora darbību, ar CCAP saglabāt eco braukšanas režīmu arī mainīga ceļa garenprofīla un līkumainības apstākļos. Bez kravas (ar tukšu piekabi) ir vienkāršāks algoritms, jo braukšanā nav jāvērtē kravas dinamiskās slodzes izmaiņas ietekme uz degvielas patēriņu. Pirmā eco algoritma prezentācija notika 2010. gadā.
Kāds tas ir!? Degvielu taupošs un saudzējošs apkārtējai videi, ar dinamisku ieskriešanos un braukšanu maksimāli atļautā ātruma robežās, ekonomisku ātruma mazināšanu un drošu bremzēšanos. Internetā ir atrodami apraksti, pat algoritmu diagrammu piemēri.
Te divi no tiem!
No www.eltis.org/index.php
"The algorithm optimises driving styles according to some key eco-driving rules and calculates an EcoIndex that measures the drivers performance. The EcoIndex is independent from road, vehicle type and traffic conditions.
An algorithm modifies the diagram of the performed driving style by applying "ex-post" five basic eco-driving rules: 1) shift up as soon as possible to a higher gear when you reach 2000-2500 revolutions per minute (RPM) 2) drive at an appropriate constant speed 3) drive in the highest gear and low RPM 4) anticipate the road ahead and avoid useless accelerations and breakings 5) decelerate gradually, release the accelerator and leave the car in gear: the fuel supply is cut off completely.
The ideal eco-driving style takes into account the specific characteristics of the vehicle, measured optimal performance of the engine, characteristics of the roads and traffic conditions that affect speed, accelerations and decelerations as well as start and stop.
On average, especially at low speeds in urban roads, it is possible to reduce fuel consumption (and CO2) by 30% for diesel cars and 20% for gasoline ones. "

No "Blickpunkt_LKW_und_BUS_Ausgabe"_4_2012 attiecībā uz Scania:
Mit Ecolution bietet man bei Scania ein Gesamtpaket an, um den Betrieb der Fahrzeuge dauerhaft wirtschaftlich zu halten. Ecolution besteht aus Produkt- und Dienstleistungen, die individuell auf Unternehmensanforderungen zugeschnitten sind. Die Bausteine sind CO2-optimierte Fahrzeugspezifikation (inkl. erneuerbare Kraftstoffe wie Biodiesel, Biogas und Ethanol), Scania Fahrtraining, Scania Fahrtraining Kontrakt und Eco-Wartung. CO2-Reduzierung, steigende Kraftstoffwirtschaftlichkeit und mehr Profitabilität stehen hier im Fokus. Bei der optimierten Fahrzeugspezifikation nimmt man besonderen Bezug auf die Einsatzbedingungen und achtet bei der Ausstattung auf Bauteile wie Windabweiser oder auch Leichtbaukomponenten.
CCAP ist das Kürzel, über das man künftig nicht mehr hinwegsehen wird. Es steht für Scanias Cruise Control with Active Prediction – was soviel bedeutet wie „Geschwindigkeitsregelanlage mit aktiver Vorhersage“ des Streckenverlaufes. Mit Hilfe von GPS (von Navtec) wird nicht nur die Fahrzeugposition über den Communicator (C200) erfasst, sondern zusätzlich auch die Topografie der Strekke berücksichtigt. Die nötigen Kartendaten sind im Scania Communicator gespeichert. Das hört sich nicht nur abenteuerlich an, es fährt sich auch so. Einsteigen, anschnallen und los geht die Fahrt. Man setzt wie gewohnt einfach die gewünschte Marschgeschwindigkeit und das maximale Tempo für das Befahren von Gefällestrecken. Im Hauptinstrument werden diese Werte sofort angezeigt.
Piebilde!
Komunikatoru C200 sērijveidā Scania ieviesa š.g. maija mēnesī!
Egilam, 14.maijs 2013 14:33
Tie jautājumi atrodami MK noteikumos Nr.103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība": www.likumi.lv/doc.php?id=205042
Ēriks Griģis:

Tēmas ir, bet jautājumu MK 103 noteikumos nav!
, 13.maijs 2013 20:35
Atbilde vēl nav
Egils, 13.maijs 2013 17:35
Sveiki!
drizuma jakarto CE(95) vadisanas eksamens bet nekur nevaru atrast informaciju par tiem pirmseksamena teoretiskajiem 3 jautajumiem. Kadi un par ko vini ir?
liels paldies ieprieks
Ēriks Griģis:

Apmācības C(95) iegūšanai notiek par samaksu.
Ēriks, 13.maijs 2013 14:50
Esmu iebraucis ostas teritorijā un gaidu prāmi.
Prāmja režīms ("pludiņš") tahogrāfā man jāievada PIRMS uzbraukšanas (tad, kad esmu nokļuvis ostā un apturējis agregātu) vai PĒC TAM, kad auto ir novietots prāmja kravas telpā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Pēc tam!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti