Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 18.aprīlis 2013 8:59
Labdien!
Jautājums par vadītāju atpūtas un darba laikiem.
Esmu dzirdējis, ka vadot transportlīdzekli nakts stundās ir jāievēro savādāki maksimālie vadīšanas un minimālie atpūtas laiki. Vai tā ir, un ar ko tie atšķirās?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Tā ir! Ja Latvijā vadītājs strādā laikā no 01:00 līdz 05:00, tad diennaktī viņš drīkst strādāt 10 stundas.
Vairāk par autotransporta vadītāju darba un atpūtas laikiem uzzināsiet manās lekcijās vadītāju periodiskajās apmācībās profesionālā 95. koda iegūšanai.
Ilze, 16.aprīlis 2013 13:27
Labdien, man tāds jautājums- 2012.gada novembrī paņēmu OCTA uz gadu, tgd pārdodu auto, izlidoju no valsts, vai ir iespēja dabūt kādu naudas summu atpakaļ, jo OCTA būtu derīga vēl vismaz pusgadu!
Ēriks Griģis:

Jā, ir iespēja, ja nav bijusi atlīdzības izmaksa trešajai personai!
Jums jāraksta iesniegums OCTA apdrošinātājam par auto atsavināšanu to pārdodot un jāprasa atgriezt neizmantoto prēmijas daļu! Aprēķins sekos par pilniem nākošajiem mēnešiem, skaitot no iesnieguma saņemšanas datuma, no kura aprēķinās administratīvās izmaksas procentus.

No OCTA likuma:
"... 10.pants. Apdrošināšanas līguma izbeigšana pirms termiņa
(1) Apdrošināšanas līgums izbeidzas pirms termiņa ar pieteikumā norādīto laiku, bet ne agrāk kā ar pieteikuma iesniegšanas brīdi, ja transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu pirms termiņa, pieteikumam pievieno līguma izbeigšanas pamatojumu – pierādījumus, kas apstiprina vienu no šādiem nosacījumiem:
1) transportlīdzeklis ir atsavināts;
2) transportlīdzeklis izgājis no īpašnieka, glabātāja vai lietotāja valdījuma nevis viņu vainas, bet citas personas prettiesisku darbību dēļ un par to ir paziņots attiecīgajām tiesībaizsardzības iestādēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
3) apdrošināšanas līgumā norādītajās ziņās ir kļūda;
4) tiek likvidēta juridiskā persona vai mainīts tās nosaukums.
(2) Ja transportlīdzeklis netiks izmantots ceļu satiksmē, transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu pirms termiņa.
(3) Transportlīdzekļa īpašnieks pirms šā panta otrajā daļā noteiktā rakstveida pieteikuma iesniegšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uz laiku pārtrauc transportlīdzekļa reģistrāciju attiecīgi Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā.
(5) Izbeidzot apdrošināšanas līgumu pirms termiņa, transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības uz to iemaksātās apdrošināšanas prēmijas daļu, kura atbilst:
1) atlikušajam laikposmam no līguma izbeigšanas dienas līdz apdrošināšanas līguma termiņa beigām un no kuras atskaitīti ne vairāk kā 5 procenti no apdrošināšanas prēmijas daļas par atlikušo periodu, ja līgums tiek izbeigts šā panta pirmās daļas 1.punktā vai otrajā daļā minēto apstākļu dēļ un ja par attiecīgo līgumu nav pieteikta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa;
2) atlikušajam laikposmam, skaitot no līguma izbeigšanas dienas, ja līgums tiek izbeigts šā panta pirmās daļas 2., 3. vai 4.punktā minēto apstākļu dēļ un ja, pamatojoties uz attiecīgo līgumu, nav pieteikta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa.
(6) Ja transportlīdzeklim mainās īpašnieks, pamatojoties uz transportlīdzekļu mazumtirdzniecībai reģistrēta komersanta izsniegtu rēķinu-uzziņu vai uz citiem dokumentiem, kuri nepārprotami apliecina transportlīdzekļa īpašnieka īpašumtiesības, vai transportlīdzekli pārreģistrē sakarā ar transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītā īpašnieka vai transportlīdzekļa identifikācijas numura maiņu, vai transportlīdzeklim tiek izsniegta tranzīta numura karte vai apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu un apdrošināšanas līgumā norādītais transportlīdzekļa īpašnieks nav iesniedzis pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu, apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu ar brīdi, kad transportlīdzeklim, pamatojoties uz īpašumtiesības apliecinošiem dokumentiem, mainās īpašnieks vai transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts, vai tam tiek izsniegta tranzīta numura karte vai apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu. Transportlīdzekļa līzinga gadījumā apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu brīdī, kad mainās līzinga ņēmējs, kas Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs.
(61) Ja apdrošināšanas līgums ir izbeidzies šā panta sestajā daļā minētajā gadījumā un transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par iemaksātās apdrošināšanas prēmijas daļas atmaksu, transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības uz to iemaksātās apdrošināšanas prēmijas daļu, kura atbilst atlikušajam laikposmam no pieteikuma iesniegšanas dienas līdz apdrošināšanas līguma termiņa beigām un no kuras atskaitīti ne vairāk kā pieci procenti no apdrošināšanas prēmijas daļas par atlikušo periodu, ja, pamatojoties uz attiecīgo līgumu, nav pieteikta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa.

..."
Edgars, 14.aprīlis 2013 10:53
Labdien.Atrodos Vacija ar savu auto kas registreta Latvija.Menesi atpakal veikta TA ,nomaksati nodokli. Shobrid Vacijaa vacietis gribot nopirkt manu automashinu. Ka labak izdarit? Ka nonjemt automashinu no uzskaites Latvijaa nebraucot uz turieni?
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām 67025777
Kaspars, 14.aprīlis 2013 0:06
Tev ir Kasko? Vari pasūtīt pilnīgu aprēķinu no visām kompānijām šeit: www.manskasko.lv
Ēriks Griģis:

Paldies! Bet vajag kravas apdrošināšanas un CMR atbildības noteikumus!
Jokšs, 11.aprīlis 2013 11:23
Klau, Ērik! Vai par kravas stiprināšanu Kurzemē sūdzību nav?
Ēriks Griģis:

Nē, nav, jo kravas Kurzemē nestiprina!
Iespējams tāpēc, ka reti pārbauda! Bet par nestiprināšanu pārliecināsimies praktiski!

Rīt, 12.04. plkst. 8:00 Saldus autoskolā Saldus centrā lasīšu lekciju "Kravas izvietošana un nostiprināšana pārvadājumos ceļu satiksmē"
Brauciet klausīties, kā jāpārbauda kravas un kā tās jānostiprina!

Oi! Aiciniet autotransporta īpašniekus, firmu direktorus un pārvadājumu vadītājus. Viņi, kā darba devēji, no kravu stiprināšanas neko nesaprot!
Līdz ar to viņu šoferi arī nestiprina kravas, bet maksā sodus, īsti nezinot par ko!

Tiksimies mācībās Saldū!
Profesionālā apmācība, 10.aprīlis 2013 21:24
Sakiet, līdzu, kad lasīsiet 95.kodu Rīgā un kur? Gribam klausīties apmācības pie Jums, Ērik!
Ēriks Griģis:

Rīgā piecu dienu brīvdienu lekciju sākums 20.04.
Pieteikties 29900991
vārds Raimonds, 10.aprīlis 2013 20:40
labdien
Jautājums ir sekojošs -cik ilgā laikā octa apdrošinātājiem jāsniedz atbilde, iesniegtajai tames prasībai ,iespējams jau ir bijusi atbilde uz šo jautājumu ,..tādēļ atvainojos .
paldies jau iepriekš
Ēriks Griģis:

Jebkurā gadījumā - tikko tas ir kļuvis iespējams!
Ko nozīmē tāmes prasība? Kas iesniedzis tāmi? Kas prasa kautko? Kāpēc jāprasa? Par ko jāsniedz atbilde?

Lūdzu nerakstiet, piezvaniet 26322578
Konkurss, 10.aprīlis 2013 14:47
Apsveicami!
www.kurzemnieks.lv/node/1825
Vai tas ir Jūsu darbs?
Ēriks Griģis:

Paldies!
Saldus autoskola uzaicināja sagatavot projektu par interesentu, lasi Pēter, klientu, piesaisti, un es sagatavoju jautājumus vairākām kārtām gan profesionāliem vadītājiem, gan pārējiem lasītājiem!
Atbildes profesionāliem vadītājiem meklējiet manās lekcijās! Pieteikšanās pa tālruni Saldus autoskola 29194359
guntis, 8.aprīlis 2013 21:35
Jautājums sakarā ar ieprikeš uzdotiem jautājumiem. Par kravu pārvadājumiem. Uzņēmumam ir kravas furgons līdz 3,5t(Bkat.). Tas automašīnu ir izīrējis citam uzņēmuma, kas ražo un piegādā savu preci veikaliem. Vai šajā gadījumā tas ir pašpārvadājums? Kā sapratu no MK noteikumiem, tad nav nepeiciešams profesionālās kompetences sertifikāts, kā arī licence?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

B kategorijas transportlīdzekļa vadītājam 95.kods nav vajadzīgs.
Pašpārvadājuma sertifikāts ir vajadzīgs.
Kompetences sertifikāts transportlīdzekļa vadītājam ir nepieciešams, ja vadītājs ir no Krievijas vai citas 3. grupas valsts.
Pārvadājuma vadītāja kompetences (konsultanta) sertifikāts nav vajadzīgs.

Iesaku pārliecināties par saņemto atbildi, piezvanot 67280485
janis, 6.aprīlis 2013 22:35
ja pareizi sapratu, tad lai saņemtu licenci komercpārvadājumiem man pašam ir jākļūst par autopārvadājumu vadītāju vai arī jāpieņem darbā cits cilvēks, kuram ir prof.kompetences setifikāts.
Vēl jautājums par:
FINANSIĀLĀ STĀVOKĻA PRASĪBAS NOSACĪJUMI
(Regulas7.pants)
• pārvadātājs vienmēr attiecīgā budžeta gada laikā ir spējīgs izpildīt tā finanšu saistības. Šajā nolūkā, uzņēmums. Pamatojoties uz gada pārskatiem, kurus apstiprinājis auditors vai cita attiecīgi pilnvarota persona, pierāda, ka katru gadu viņa rīcībā ir kapitāls un rezerves, kuru vērtība ir vismaz Ls 6326 (EUR9000) par vienu izmantoto transportlīdzekli un Ls 3515(EUR 5000) par katru papildus izmantoto transportlīdzekli.

tai naudai ir jābūt kontā uz to brīdi kad gribu saņemt licenci vai apgrozījumam jābūt vismaz tik?
Ēriks Griģis:

Jā!
Par finanšu jautājumiem uzzināsiet, zvanot uz ATD pa tālruni 67280485
Juris, 6.aprīlis 2013 14:54
veicot topošo autovadītāju apmācību ar kravas auto var braukt zem 306.ceļa zīmes un policija var sodīt?
Ēriks Griģis:

CSN 285.p.
302., 303., 304., 306., 307. un 308.zīmes darbība neattiecas uz transportlīdzekļiem, kuri nogādā vai brauc saņemt kravu, un speciālajiem transportlīdzekļiem (piemēram, autoceltņiem), kas brauc veikt darbus zonā, kas apzīmēta ar kādu no šīm ceļa zīmēm. 302. un 303.zīmes darbība neattiecas arī uz vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t un kuru īpašnieks (turētājs) dzīvo vai strādā šajā zonā, un uz taksometriem, kuri brauc pēc pasažiera vai ar pasažieri, bet 304. un 305.zīmes darbība neattiecas arī uz to transportlīdzekļu īpašniekiem (turētājiem), kuri šajā zonā dzīvo vai strādā.

306.zīmes darbība neattiecas arī uz transportlīdzekļiem, ar kuriem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā notiek vadīšanas iemaņu pārbaude.
janis, 5.aprīlis 2013 17:43
Gribēju uzzināt vai un kādi man ir nepieciešami sertifikāti un licences, ja grinu veikt kravu komercpārvadājumus ar B kat. busiņu.
Vai ir vajadzīgs Autopārvadājumu likumā 6.pantā teiktais (Kravas pārvadājumu drīkst veikt tikai tad, ja autopārvadājumu vadītājam ir profesionālās kompetences sertifikāts attiecīgajā pārvadājumu jomā un pārvadātājs ir saņēmis Autotransporta direkcijas izsniegtu speciālo atļauju (licenci))?
Ēriks Griģis:

Vajag licences kartīti uz vienu gadu.
Autopārvadājumu vadītājs nav transportlīdzekļa vadītājs. Tas ir agrākais kravu pārvadājumu konsultants.

6. pants. Kravas pārvadājumu licencēšana
(1) Kravas pārvadājumu drīkst veikt tikai tad, ja autopārvadājumu vadītājam ir profesionālās kompetences sertifikāts attiecīgajā pārvadājumu jomā un pārvadātājs ir saņēmis Autotransporta direkcijas izsniegtu speciālo atļauju (licenci).
(2) Speciālā atļauja (licence) dod tiesības pārvadātājam veikt kravas pārvadājumus tikai ar viņa īpašumā esošiem autotransporta līdzekļiem vai — Ministru kabineta noteiktajā kārtībā — ar citu personu īpašumā esošiem autotransporta līdzekļiem.

(3) Pārvadātājs, kas veic kravas pārvadājumus ar kravas automobiļiem Latvijas teritorijā un starptautiskos kravas pārvadājumus ar kravas automobiļiem, kuru kopējā pieļaujamā masa nepārsniedz 3,5 tonnas, neieskaitot piekabes, attiecībā uz katru autotransporta līdzekli saņem licences kartīti uz laiku, ne ilgāku par vienu gadu.
vārdsJānis, 3.aprīlis 2013 10:31
Labdien.
Vai krievijā tāpat iedalās vadītaju kategorijas?
Mums busu līdz 3,5t + piekabe ar pilnu masu 2,0t, var vadīt ar "BE" kategoriju, bet krievu saitos rakstīts, ka piekabes virs 750kg var vilkt ja ir "C" kategorija.
Izskaidrojiet, ka ir pareizi, lai krievijā nesanāktu kāzuss!
Paldies
Ēriks Griģis:

Ne visos krievu saitos tā ir rakstīts. Par pamatu jāņem prezidenta rīkojumi! Lai nesanāktu kazussi, no KF konsulāta Jums jāsaņem skaidrojums! Ceru, ka palīdzēs!

Указание ДОБДД МВД России от 02.02.2009 г. № 13/5-16
В настоящее время участились обращения граждан в Департамент ОБДД МВД России о неправомерном привлечении их к административной ответственности за управление составом транспортных средств, включающим автомобиль категории "В" и прицеп, разрешенная максимальная масса которого не превышает 750 кг, в случаях, когда общая разрешенная максимальная масса такого состава превышает 3500 кг, без разрешенной категории "Е" в водительском удостоверении.
В целях недопущения подобных фактов при применении административного законодательства разъясняю следующее.
Пункт 8 Правил сдачи квалификационных экзаменов и выдачи водительских удостоверений, утвержденных постановлением Правительства Российской Федерации от 15 декабря 1999 г. № 1396, применяется исключительно в случаях, когда разрешенная максимальная масса прицепа превышает 750 кг. В случае, когда разрешенная максимальная масса прицепа не превышает 750 кг, применяется пункт 7 указанных Правил.
Таким образом, водители, имеющие право управления транспортными средствами категории "В", "С" или "D", могут управлять ими также при наличии прицепа, разрешенная максимальная масса которого не превышает 750 кг, независимо от общей разрешенной максимальной массы такого состава транспортных средств.
Данное толкование полностью соответствует положению Конвенции о дорожном движении (Вена, 8 ноября, 1968 года), согласно которому автомобиль категории "В" может буксировать легкий прицеп (разрешенная максимальная масса которого не превышает 750 кг); он может также буксировать прицеп, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг, но не превышает массы автомобиля без нагрузки, если общая разрешенная максимальная масса такого состава не превышает 3500 кг.
Данные разъяснения довести до сведения сотрудников Госавтоинспекции с принятием зачетов по применению указанных положений нормативных правовых актов.
Главный государственный инспектор безопасности дорожного движения
Российской Федерации генерал-лейтенант милиции В.Н. Кирьянов
1.Водители, имеющие право на управление транспортными средствами категории «B», «С» или «D», могут управлять ими также при наличии прицепа, разрешенная максимальная масса которого не превышает 750 килограммов. (все если масса превышает то действует пункт 8, или если масса машины меньше массы прицепа … то тоже пункт 8).
2.Если разрешенная максимальная масса прицепа не превышает массы снаряженного автомобиля, относящегося к категории «B», а разрешенная максимальная масса такого состава транспортных средств не превышает 3500 килограммов, при управлении им достаточно водительского удостоверения с разрешающей отметкой в графе «B». (этот пункт относится к прицепам с полной массой больше 750 кг)
Например : Прицеп весит 900 кг, что не больше Туареговского веса 2300 кг, тогда получается что 2300+900=3200 значит опять можно управлять без категории "Е", но если прицеп весит 2000 кг то получим 2300 + 2000 = 4300 тут уже надо категорию "BЕ" … но если прицеп полная масс до 750 кг. то не важно сколько весит автомобиль (естественно до 3500 кг … чтоб категория "B" была) потому что это регламентирует пункт 7 а не 8. …… , относящегося к категории «B», а разрешенная максимальная масса такого состава транспортных средств не превышает 3500 килограммов то есть если прицеп , при управлении им достаточно водительского удостоверения с разрешающей отметкой в графе «B»

Согласно действующему положению, право управлять легковым автомобилем с прицепом, имеющим разрешенную максимальную массу до 750 кг, дает удостоверение с отметкой в категории "В". Наличие отметки в категории "Е" требуется только в том случае, если разрешенная максимальная масса прицепа превышает 750 кг.

В 8-м пункте речь идет о сумаах масс и о прицепах массой более 750 кг!!! пункт 8 говорит, в каких ещё случаях нужна категория.
Внимательно читаем пункт 7. Он подразумевает не просто разрешение таскать прицепы до 750 кг, но уточняет, что к любому тягачу, будь то В,С или D.
Пункт 7, который разрешает ездить с прицепом до 750 кг, с любым тягачём, даже если массы тягача и прицепа превысят 3500. Для борьбы с упрямыми незнающими тонкостей законов гаишниками, : обращаетесь с официальным письмом на имя начальника УГИБДД, с просьбой разъяснить конкретно вашу ситуацию. Описываете ТТХ тягача и прицепа, прикладываете копии свидетельств, получаете официальную бумагу, которой сможете заткнуть любого дпс-ника. Это для тех кто буксирует прицепы постоянно ….
Получается так :
авто до 3500 кг – категория "В" (пункт 4)
авто категории "B" + прицеп до 750 кг = категория "В" (пункт 7)
авто категории "B" + прицеп свыше 750 кг, но меньше массы авто и общим весом автопоезда до 3500 кг = категория "В" (пункт 8)
авто категории "В" весом меньше прицепа + прицеп = категория "Е к В" (пункт 8)
авто категории "В" + прицеп свыше 750 кг, но прицеп не больше массы авто и общим весом автопоезда свыше 3500 кг = категория "Е к B" (пункт 8) в этом случае нужна B …. и плюс прицеп Е ….

Утверждены Постановлением Правительства Российской Федерации от 15 декабря 1999 г. N 1396
ПРАВИЛА СДАЧИ КВАЛИФИКАЦИОННЫХ ЭКЗАМЕНОВ И ВЫДАЧИ
ВОДИТЕЛЬСКИХ УДОСТОВЕРЕНИЙ
(в ред. Постановлений Правительства РФ от 08.09.2000 N 670,
от 21.11.2001 N 808, от 14.02.2009 N 106)
I. Общие положения
1. Настоящие Правила устанавливают порядок сдачи гражданами квалификационных экзаменов на получение права на управление транспортными средствами (далее именуются - экзамены) и выдачи водительских удостоверений подразделениями Государственной инспекции безопасности дорожного движения Министерства внутренних дел Российской Федерации (далее именуется - Государственная инспекция).
2. На территории Российской Федерации выдаются национальные и международные водительские удостоверения.
Международные водительские удостоверения выдаются на основании национальных водительских удостоверений и действительны только при управлении транспортными средствами, участвующими в международном дорожном движении.
3. Образцы водительских удостоверений разрабатываются и утверждаются Министерством внутренних дел Российской Федерации.
4. Водительские удостоверения с разрешающими отметками в графах "А", "В", "С", "D" и "Е" подтверждают наличие права на управление транспортными средствами соответствующих категорий:
1) категория "А" - мотоциклами, мотороллерами и другими мототранспортными средствами;
2) категория "В" - автомобилями, разрешенная максимальная масса которых не превышает 3500 килограммов и число сидячих мест, помимо сиденья водителя, не превышает 8;
3) категория "С" - автомобилями, за исключением относящихся к категории "D", разрешенная максимальная масса которых превышает 3500 килограммов;
4) категория "D" - автомобилями, предназначенными для перевозки пассажиров и имеющими более 8 сидячих мест, помимо сиденья водителя;
5) категория "Е" - составами транспортных средств с тягачом, относящимся к категориям "В", "С" или "D", которыми водитель имеет право управлять, но которые не входят сами в одну из этих категорий или в эти категории.
5. Водительское удостоверение с разрешающей отметкой "трамвай" подтверждает право на управление только трамваями, с отметкой "троллейбус" - только троллейбусами.
6. Для управления сочлененным автобусом требуются разрешающие отметки в графах "D" и "Е" водительского удостоверения.
7. Водители, имеющие право на управление транспортными средствами категории "В", "С" или "D", могут управлять ими также при наличии прицепа, разрешенная максимальная масса которого не превышает 750 килограммов.
8. Если разрешенная максимальная масса прицепа не превышает массы снаряженного автомобиля, относящегося к категории "В", а разрешенная максимальная масса такого состава транспортных средств не превышает 3500 килограммов, при управлении им достаточно водительского удостоверения с разрешающей отметкой в графе "В".
Anita, 1.aprīlis 2013 11:10
Godātais skolotāj Ērik!
Man ir sakrājušies 5 soda punkti un es gribētu tos nodzēst. Dzirdēju, ka to var izdarīt apmeklējot jūsu lekcijas. GRIBU!!!
Kā to izdarīt?
Ēriks Griģis:

Jūsu rakstītais izklausās jauki pirmajā, sniega pilnajā aprīļa dienā! Paldies par to, tikai manas lekcijas ar soda punktiem nav saistītas.
Lai pieteiktos "soda punktu kursos", Jums jāzvana uz CSDD kvalifikācijas daļu pa tālruni 67025726
vārdsJānis, 1.aprīlis 2013 1:39
Labdien.
Man ir "BE" kategorijas, strādāju uzņēmumā, kurs nodarbojas ar komercpārvadājumiem un vadu transportu ar pilnu masu līdz 3,5T.
Vai man nepieciesams 95. kods?
Ēriks Griģis:

95. kods nepieciešams sākot ar C1 kategoriju! Jums tas nav vajadzīgs.
Kostja, 31.marts 2013 16:22
Sveiki!
Man jautajums saistība ar auto ievešnu no īrijas, vai man bus jamaksa ievedmuitas nodoklis latvijaa un cik tas butu liels un vai vares pieregistret auto kad es bushu parlicis stūri no labas puses uz kreiso pusi? Cik maksa reģistracija? Vai vel būs kādi izdevumi ko man būs jamaksā?Paldies!
Ēriks Griģis:

Īrija ir ES dalībvalsts, tāpēc Latvijā nav ievedmuitas!
Stūres pārlikšana ir auto pārbūve. Teikšu, ka nevajag, jo lētāk ir nopirkt citu auto Vācijā ar stūri labajā pusē! Latvijā nereģistrē transportlīdzekļus, kas pēc savas konstrukcijas paredzēti braukšanai pa ceļa kreiso pusi!
Reģistrācijas izmaksas atrodamas šeit:
www.csdd.lv/lat/registracija/tra...
Liene, 31.marts 2013 14:41
Sveiki!
Interese tāds jautajums- cik ir liela gad aapdrošināšana Volvo XC90 (2005,2003 gada)modelim?
Ēriks Griģis:

Es nenodarbojos ar apdrošināšanu!
Esmu skolotājs!

Meklē šeit:
letapolise.lv/?lang=1&mid=8&view...
vai šeit:
www.gudriem.lv/octa
Artis, 28.marts 2013 20:00
Mans pazina, kas ir Igaunijas pilsonis, ar Igaunija registreetu(vinam piederosu transportlidzekli), iebrauca LR teritorijaa.
Braucot pa Latviju, vinu apstadinaja Celu policija, un sakara ar to, ka vins nebija lidzi panemis apdrosinasanas polisi (Igaunija tapat ,ka Latvija nav javada lidzi) un sakara ar to, ka Latvija nav iespejams parbaudit Igaunija veiktu apdrosinasanu( atbilde no VP CP ekipazas puses) ,vinam tika sastadits Administrativais protokolas par to, ka vinam nav apdrosinats transportlidzeklis un piemerots sods. No vienas puses CP taisniba par, to ka vini var pienemt lemumu, kad manam pazinam nav viekta t/l apdrosinasana, jo nav iespeja uz cela to parbaudit, ka tikai VP sutot atseviku pieprasijumu uz Igauniju. Vai ir, kadas ES regulas vai apdrosinasa likumi, kas nosaka ,ka Igaunijas pilsonim jabut lidzi apdrosinasanas polisei iebraucot LR teritorija.Piemeram LR pilsonim jabut lidzi apdrosinasanai iebraucot Igaunijas teritorija, ko nosaka LR likumdosana par sauzemes t/l. Vai ir pamatoti sastadits Administrativais protokols un ,ka rikoties talak?
P.S. Tehnisku iemeslu pec nav iespejamas mikstinajuma zimes un garumzimes. Atvainojos par sagadatajam neertibam.
Ēriks Griģis:

Vadītājam, šķērsojot robežu izbraucot no Igaunijas, ir jābūt līdzi OCTA polisei, ko nosaka Igaunijas OCTA likums.
LR teritorijā policijas uzlikto sodu var pārsūdzēt, piestādot OCTA polisi, kas apliecina OCTA noslēgtā līguma darbību pirms notikušās pārbaudes.
Anna, 27.marts 2013 19:16
Labvakar, man autovaditaja apliecibai beidzas deriguma termiņš 2 gadus atpakaļ, vai es varu to vecu apmainit uz jauno, vai man jakarto kaut kadi eksameni no jauna? Paldies!
Ēriks Griģis:

Var apmainīt, ja nav nenomaksāti sodi par pārkāpumiem vai šajā laikā nav braukts ar auto. Tālrunis uzziņām 67025777
renārs, 27.marts 2013 9:09
Sveiki,

Pirms neilga laika saņēmu pavēsti ierasties Gaujas ielā 15. Pa pavēstē norādīto telefonu inspektors paziņoja, ka mana automašīna izraisījusi satiksmes negadījumu - iebuktējusi ar savu priekšēju buferi kādas automašīnas aizmugurējo buferi pie lielveikala - un aizbraukusi no negadījuma vietas. Ir liecinieks, kas apgalvo, ka tā ir bijusi mana automašīna, un ir ticis piefiksēts manas automašīnas numurs. Cietušais ir izsaucis policiju, tika sastādīts protokols.
Lai arī tajā laikā visdrīzākais atrados lielveikalā un automašīna - stāvlaukumā - nekādu CSN negadījumu neizraisīju. Pēc inspektora stāstītā sapratu, ka pašu negadījumu ir redzējis tika liecinieks, cietušās automašīnas īpašnieks vai vadītājs to nav redzējis. Konstatējis tikai mazu bojājumu uz savas automašīnas aizmugurējā bufera pēc negadījuma un izsaucis policiju.
Uzreiz nākamajā dienā pēc pavēstes apmeklēju Gaujas ielu 15, uzrakstīju iesniegumu, ka CSN negadījumu neizraisīju, lai arī lielveikalu tajā laikā apmeklēju. Turpat Gaujas ielā inspektors nofotografēja manu automašīnu, uz kuras manā uztverē nebiju bojājumu, kas liecinātu par šo CSN negadījumu. Tika veikti kaut kādu augstuma mērījumi pie priekšējā bufera stūriem. Protokolā ierakstījām, ka ir sīki bojājumi, kas radušies iepriekšējas lietošanas rezultātā - auto ir vecs, attiecīgi ir kaut kādas skrambas.
Lūdzu inspektoru informēt, kādas tālākās darbības man būtu jāveic, vai tiks pieņemts kāds lēmums, vai kas cits, lai saprastu, ko man tagad darīt. Nekādas konkrētas atbildes netika sniegtas. Palūdzu, lai man izsniedz visu iesniegto dokumenti kopijas - CP protokolu, visu pušu iesniegumus. Tika apsolīts, ka pēc 15 dienu laikā es tos varēšu saņemt personīgi pēc tiem ierodoties.

Gribēju jums pajautāt:
1) Vai pastāv iespēja, ka policija mani atzīs par vainīgu šajā CSN negadījumā un cik liela ir šī iespēja?
2) Vai pastāv iespēja, ka man tiks piemērots sods par aizbraukšanu no negadījuma vietas un cik liela ir šī iespēja?
3) Vai šajā situācijā pastāv iespēja, ka mans apdrošinātājs mēģinās piedzīt no manis regresa prasību par cietušās automašīnas remontēšanas izdevumiem?
4) Vai man vajadzētu sazināties ar manu apdrošinātāju un informēt par šo CSN negadījumu, lai arī neesmu to izraisījis?
5) Vai varbūt man vajadzēja nereaģēt uz policijas pavēsti un nebraukt uz Gaujas ielu, jo nekādu negadījumu neesmu izraisījis?
6) Kā man tagad vajadzētu rīkoties?

Paldies
renārs
Ēriks Griģis:

1.,2.,3. - jā, liela iespēja!
4. - noteikti sazināties!
5. - nekādā gadījumā, vajadzēja reaģēt!
6. - gaidīt 15 dienas!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti