Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Dace, 7.marts 2013 19:41
Vai priekšnieks var dot mutiskus rīkojumus ceļu policijai apturēt un pārbaudīt automašīnas.Mums bija konkrēts gadījums.Mūsu mašīnu apturēja CP,un uz jautājumu,kāpēc mēs tikām apturēti, policija atbildēja, ka ir priekšnieka mutisks rīkojums pārbaudīt automašīnas pēc astoņiem vakarā.Rezultātā tika pārbaudīti dokumenti, iepūsts trubiņā,parādīta divreiz aptieciņa,ugunsdzēšamais aparāts, trīsstūris, un pieprasīja atvērt bagāžnieku.Vēl uzprasīja vai aptieciņai nav beidzies termiņš.Uz manu jautājumu vai tad aptieciņai ir termiņš, policists vienkārši noklusēja.Pirms tam CP mašīna stāvēja krustojumā un traucēja ceļu satiksmei, es viņiem to arī aizrādīju, uz ko atbildes arī nebija.Pēc neilga laika braucot garām šim krustojumam, CP automašīna reāli atkla traucēja satiksmi, un man bija viņus apbraucot jāpārkāpj ceļu satiksmes noteikumus.žēl ka nenobildējām.
Ēriks Griģis:

Žēl gan!
Varat sūdzēties par policijas ekipāžas rīcību!
Aigars, 7.marts 2013 14:11
Cien. Ērik!
Kāds ir Jūsu kā autovadītāja viedoklis par "Zebras" akciju Fotoradari 15+ ?
Visur citur Eiropā un pasaulē iegulda milzu analītisku darbu un milzu līdzekļus naudas izteiksmē ceļu satiksmes drošības uzlabošanā, turklāt viņi var lepoties ar labu ceļa braucamo daļu, salīdzinot ar mūsu Āfrikas provinču līmeni, un tie paši rietumnieki, arī skandināvi, regulāri rīko rekomendējošas kampaņas SLOW DOWN 5KMH vai 5MPH, respektīvi. Un līdzi seko paskaidrojoša informācija, kādu ieguvumu dod šis faktiskā braukšanas ātruma samazinājums par 5kmh.
Jums noteikti zināms no satiksmes pētījumiem, ka ĀAV ceļa posmā, kur līdzšinējais max atļautais braukšanas ātrums bijis 90kmh, uzstādot šajā ceļa posmā max ātruma ierobežojuma zīmi 80kmh, fakstiskais auto plūsmas ātrums samazinās TIKAI par līdz 4kmh!!!
Kur Timrots grib lidot ar saviem +15kmh???
Ēriks Griģis:

Nezinu, kur grib lidot, bet tēlā ir jūtama vecuma ietekme!
Noteikumi ir noteikumi, kuru prasības ir jāpilda!

Mana akcija būtu veltīta satiksmes drošības uzlabošanai - "Radarus bīstamības mazināšanai - tikai pirms bīstamiem ceļa posmiem!"

Akcijas gatavošanai vispirms nepieciešams:
1) radaru tehniskā raksturojuma izpēte un
2) radaru uzstādīšanas kontroles speciālistu apmācība un sertificēšana,
3) metodikas sagatavošana radaru uzstādīšanas un izmantojamās programmatūras atbilstības pārbaudei.
Lise, 5.marts 2013 21:28
Labvakar!
Sakiet lūdzu,kāda būtu dzīvojamās automašīnas (kempera) uzlikšanas uzskaitē un noņemšanas no uzskaites CSDD kārtība,ja mēs to izmantosim tikai trīs - četrus mēnešus gadā,kā likums vasarā,bet pārējo laiku tas stāvēs. Ja uzliekam to uzskaitē,piemēram,maijā un nododam numurus augusta pēdējā dienā. Maijā maksājam ekspluotācijas nodokli ...sanāk,ka par viesiem atlikušajiem mēnešiem gadā - tātad,līdz decembrim. Bet augustā noņemot no uzskaites un nododot numurus,pāri paliek apmaksāti vēl četri mēneši. Kas notiek ar šo samaksāto nodokļa daļu? Vai arī ir iespējams samaksāt šāda veida tr./līdzekļiem nodokli uz noteiktu termiņu - mūsu gadījumā,no 1.maija līdz 31.augustam?
Ēriks Griģis:

Iesaku zvanīt pa CSDD info tālruni 67025777

Manuprāt, nekas nav mainījies!
Atbilde no raksta www.iauto.lv/art/16490/0

Ir viena iespēja - pagaidu noņemšana no uzskaites - aizej, nodod numurus glabāšanā, samaksā nodevu par glabāšanu.
Nākamajā gadā liec atpakaļ, samaksā par pakalpojumu plus ceļa nodokli LĪDZ GADA BEIGĀM, pat tad, ja transportlīdzekli izmanto no aprīļa līdz oktobrim - nodoklis tāpat jāmaksā par periodu no atlikšanas uzskaitē, piemēram, no 3. aprīļa līdz 31. decembrim.

Ja ņem nost no uzskaites atkal pirms gada beigās, tad pārmaksāto summu it kā varot saņemt atpakaļ, rakstot iesniegumu Latvijas Valsts Ceļiem.
Edvīns, 5.marts 2013 19:04
Labdien!
Mans stāsts.Sieva apdzenot otru automašīnu to nedaudz aizķēra,bet to nepiefiksēja līdz nokļuvusi mājās ieraudzīja nelielu skrāpējumu.
Tad zvanīja uz policiju un jautāja kā viņai rīkoties,pa to laiku otra automāšina jau bija paziņojusi policijai par notikušo.
Tad satikās abas iesaistītās puses kur policists uzrakstīja protokolu abiem autovadītājiem par to ka ir atstājuši notikuma vietu,jo tā otra automašina arī bija turpinājusi braukt.būs sods un laikam 4soda punkti
Tik tālu viss skaidrs,bet otrs vadītājs iešot pie apdroši ātājiem ar savu skrāpējumu.vai viņa apdrošinātāji tās remonta izmaksas var piedzīs no mūsu puses?
Ēriks Griģis:

Sievai mudīgi ar savu bukti jāpaspēj pirmajai pie otrās puses OCTA apdrošinātāja!
Lai izdodas paspēt, citādi apdrošinātājs piedzīs remonta izmaksas, administratīvos un ekspertīzes izmaksas!

Jums jāsatiek otrā puse, pirms neviens no jums nav ticies ar apdrošinātāju!
Jāmēģina savstarpēji vienoties bez apdrošinātāja. Vislabāk, abas puses tiekaties pie manis darbā, kaut lekciju laikā, vai tiksimies juridiskajā birojā!
Aivars, 4.marts 2013 20:47
Labvakar,variet pastāstīt kas ir 30 kods E kategorijai?
Ēriks Griģis:

Piezvaniet, lūdzu, pa tālruni 67025777
30 koda nozīmes:

30. Pārveidotas apvienotas bremžu un akseleratora sistēmas
30.01 Paralēli pedāļi
30.02 Pedāļi vienā (vai gandrīz vienā) līmenī
30.03 Bīdāms akselerators un bīdāmas bremzes
30.04 Bīdāms akselerators un bīdāmas bremzes ar ortozi
30.05 Salokāmi/noņemami akseleratora un bremžu pedāļi
30.06 Paaugstināta grīda
30.07 Sānos nodalīts bremžu pedālis
30.08 Nodalījums protēzei uz sāniem no bremžu pedāļa
30.09 Priekšpusē nodalīti akseleratora un bremžu pedāļi
30.10 Papēža/kājas atbalsts
30.11 Elektriski darbināms akselerators un bremzes
Aigars, 4.marts 2013 9:50
Manuprāt, pie mums Latvijā arī vajadzētu ieviest līdzīgu praksi, jo sevišķi jauniešu - jauno autovadītāju vidū ir indivīdi, kuriem pašsaglabāšanās instinkts no saudzējoša, pārmērīgā alkohola un vieglo narkotiku lietošanas rezultātā, ir kļuvis par destruktīvu, iznīcinošu. Protams, šeit var runāt par simts citiem apstākļiem, kas konkrēti iespaido individuāli katra autovadītāja uzvedību. Problēma ir liela, statistikas bojāgājušo skaitļi skāruši katras latviešu ģimenes radus, draugus paziņas...

rus.postimees.ee/1156600/okolo-5...
Ēriks Griģis:

Otrās pakāpes apmācības programmu līdz 2 gadus jauniem B kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem (kurā sodītiem jaunajiem vadītājiem bija paredzēta nodarbība grupā ar psihologu) sagatavoju un iesniedzu izskatīšanai jau 2006. gadā. Saņēmu pat solījumu tās tālākvirzīšanai! Kamēr ceļu satiksmē nenotiek masveida jauniešu bojāeja, kas ietekmē Latvijas statistiku Eiropā un naudas saņemšanu no tās, nekas nenotiks.

Šobrīd darbojas liegumi:
GARĪGAS DARBĪBAS TRAUCĒJUMI
1. grupa:
13.1. Transportlīdzekļa vadītāja apliecības neizdod un neatjauno pretendentiem
vai vadītājiem, kas slimo ar:
— nopietniem garīgas darbības traucējumiem, iedzimtiem vai iegūtiem slimības, traumas vai neiroķirurģiskas operācijas dēļ,
— nopietnu garīgu atpalicību,
— nopietniem braukšanas stila traucējumiem vecuma dēļ;
vai ar personības traucējumiem, kas nopietni pasliktina spriestspēju, rīcību vai piemērošanās spējas, izņemot, ja pieteikumu pamato apstiprināts medicīnisks atzinums un vajadzības gadījumā tik veiktas regulāras veselības pārbaudes.
2. grupa:
13.2. Kompetenta medicīnas iestāde sniedz pienācīgus apsvērumus par papildu
risku un bīstamību, kas saistīta ar šajā grupā iekļauto transportlīdzekļu
vadīšanu.
Aija, 3.marts 2013 15:35
Paldies par izsmellosso atbildi.. domaasim kaa riikoties taalaak :)
Ēriks Griģis:

Ir dažādas aplamības attiecībā uz eksperta darbu un iespējas, lai no tā ko labotu!
1. Ja eksperts kļūdījies zaudējumu smaguma novērtēšanā
2. Eksperts kalkulācijā aprēķinājis par maz remontam nepieciešamo
3. Eksperts nav ievērtējis kādu no bojatām pozīcijām
4. Eksperts nav novērtējis slēpto bojājumu iespējamību
5. Eksperts nav veicis vērtības mazinājuma aprēķinu
6. Eksperts nav noteicis zaudējumu personai, kura pretendē uz atlīdzību
7. Eksperts nav ievērtējis PVN
8. Eksperts to ir divkārtīgi ievērtējis
9. Nav bojājumiem atbilstošas fotogrāfijas
10. Nobraukumā vai nolietojumā ir kļūda.
11. Tehniskajā auto aprakstā ir kļūda
12. Ne tas auto ir novērtēts

Tad ir vēl eksperts, kas veic negadījuma izpēti.
Viņam jautajumi var būt vēl vairāk!
Tad nāk apdrošināšanas sabiedrība, kur iespējamie jautājumi ir vēl daudz vairāk!

Padomajiet gan, kā rīkoties tālāk!
Lai izdodas!
Aijai, 3.marts 2013 12:51
Pēc pieredzes, ieteiktu tikties uz konsultāciju personīgi pie Ērika.
Ēriks Griģis:

Lai ko ieteiktu, tā būtu vispareizāk!
I, 3.marts 2013 9:05
Pie iepriekšējās atbildes:
Tad jāsūdz tiesā apdrošinātājs, vai neatkarīgais eksperts?

Ar pēdējo jau it kā autovadītājam nekādu tiešu līgumsaistību nav.
Ēriks Griģis:

Lai atbildētu, man jāzin, par kādu aplamību Jūs gribat sūdzēties.
Aija, 2.marts 2013 18:48
Labdien!
Veeleejos pajautaat kaa man riikoties taalaak, ja nepiekriitu apdrossinassasnas eksperta verteejumam par musu bojaato auto.
Ēriks Griģis:

1. Neparakstiet viņa apskates protokolu!
2. Iebilstiet apdrošinatājam par viņa nolīgtā eksperta neatbilstošo rīcību.
3. Rakstiet sūdzību LTAB Lomonosova ielā 9, Rīgā un saņemiet atbildi.
4. Iesūdziet neatkarīgo ekspertu tiesā, prasībā pamatojot un pierādot viņa manipulācijas Jūsu mantiskās atlīdzības neprofesionālā, apzinātā vai prettiesiskā mazināšanā.
No 2. līdz 4. visticamāk, neietekmēs apdrošinatāja lēmumu, ja vien nēesat tuvs radinieks tiem, kura vārdus forumos slavējoši neizrunā!

Pēdējā iespēja ir cīnīties ar apdrošinātāju, kas izmanto eksperta aplamo vērtējumu, tiesā.
Piezīmēju!
Apdrošinātājs uz šādiem cīniņiem ir trenējies turpat 16 gadus dienu no dienas!
Cerams, Jūs būsiet tam gatava!
Indra, 2.marts 2013 0:12
Vai braucot uz ārzemēm (ES robežās) jābut lidz OCTA polisei? Polise ir latviski, nez vai to spēs izlasīt piem Vācijā. Tad arī notariālo tulkojumu vajag? Polisi pirku internetā, uz epastu atnāca neparakstīta un neapzīmogota. Vai tāda derēs? Jeb man jāiet pie apdrošinātāja uz biroju, lai izdrukā jaunu? Paskaidrojiet lūdzu! :)
Ēriks Griģis:

Polisei jābūt pie vadītāja, izbraucot no valsts un šķērsojot LR robežu.
Iebrauciet pie savas polises apdrošinatāja pārstāvja kaut lielveikalā un palūdziet polisi apzīmogot un parakstīt (apstiprinājuma apliecinājumu prasa Polijas policija).
Polisei tulkojumu nevajag. Vācija to pratīs izlasīt latviski, ja ne, tad policists man piezvanīs!
Anafilaktiskais šox, 1.marts 2013 16:20
@Vitalina

Vienādas nozīmes ceļu krustojumā NAV GALVENĀ CEĻA. Visi ceļi, kuri savienojas/sadalās vienā līmenī, nav nedz galvenie, nedz mazāk svarīgie. Tie ir "VIENĀDAS NOZĪMES", kā jau Ēriks norādīja iepriekš.
Ēriks Griģis:

Autoskolā katram pasniedzējam par neaprakstītiem definējumiem pašam jālemj, kā aprakstīt nosaukto!
Kristīne, 1.marts 2013 13:28
Cik jāmaksā aptuveni par Automašīnas apdrošīnāšanu, ja cilvēks kuram pieder mašīna nav tiesības un ir 20 gadi?
Ēriks Griģis:

Lūdzu:
letapolise.lv/
skats no malas, 1.marts 2013 11:19
Kam un kur lai sūdzas par saimniecisku darbību, kuras rezultātā aiz baļķvedējiem ceļš paliek piebārstīts ar krietna izmēra sprunguļiem? Respektīvi, vairākkārt novērots, ka baļķenieki pārvadā mistisku kravu - iepakotus, ar stīpu sažmaugtus zarus, krūmus u.c. koksni, kā rezultātā aiz tāda tr. līdzekļa ceļš ir piedrazots ar satiksmei bīstamiem priekšmetiem, kas vistiešākajā mērā apdraud gan mantu, gan dzīvības. Un diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamā redzamībā situācija un notikumi var neglābjami attīstīties nevēlamā virzienā. Eiropā par ceļa piedrazošanu soda mēri bargi, bet pie mums tikai formāli uz papīra. Šis nav Jums, Ērik, personīgi, bet sāp tāda bezatbildība no atbildīgo insatnču puses. Tas skaidrs, ka vadītājs vedīs, ko liks, lai nezaudētu darba vietu, bet, piem., Norvēģijā jebkurai kravai jābūt noslēgtai vai pārklātai ar sietu, citādi neviens nekust no vietas. Un šoziem arī "papīrene" ir piebārstīta pa nomalēm, ka tik turies. Madonas novadā dēļ tā bija letāls iznākums, kur saskrējās vieglais ar poļu fūri un ģimene zaudēja gan māti, gan meitu... Jūs, cien. Ērik, tuvāk atbildīgajiem, rekomendēju pacelt šo jautājumu par elementāru un drošu kravu pārvadāšanu Latvijas teritorijā.
Ēriks Griģis:

Daru, ko spēju, bet par ministru satiksmei neizvēlējās mani!
Lūdzu sūtiet fotogrāfijas ar baļķiem uz brauktuves, avārijām, kas saistāmas ar kritušiem baļķiem! Un atzīmējiet laiku un vietu!
Pārvadātāji atsaucas uz to, ka nav tādu avāriju...jo nav iespējas parādīt pretējo!

Kurš ir tas atbildīgais, kam esmu tuvāk!?
Ir tikai gadījumi lekcijās policijai, apdrošinātājiem, kādam no advokātiem pirms tiesas strīda, kad manī ieklausās.
Protams, ka varētu ministriem TV uzdot jautājumus par kravu efektīvām pārbaudēm un kravu pārvadātājiem, kas saistīti ar pārvadājuma sniedzēja licencēšanu! Bet tā ir aizliegta tēma plašas saziņas līdzekļos, vai, tematikai parādoties publiskā telpā, tā tiek izkariķēta tā, ka būtiskais zaudē jēgu un paliekas rada tikai smieklus!

Risinājums ir utopisks, bojā gājušais ir atbildīgais par pārvadājumiem valstī ... lai manī ieklausītos un Jūs sadzirdētu!
Karlis, 1.marts 2013 6:39
Atvainojos 41 h nevis 34h laikam
Ēriks Griģis:

Pieteikties 95. koda apmācībām Kurzemē pa tālruni 29194359,
Rīgā - 29900991
Karlis, 1.marts 2013 6:35
Labdien Erik, gribeju uzdod jautajumu kas nav gluzi saistits ar apdrosinasanu, bet ja kadreiz varetu apdrosinat sodu sistemu uz fiziskam personam, tad tas jums ari ieinteresetu, bet man ir jautajums par atputas laiku soferiem, piemers, es stradaju no pirmdienas lidz sestdienai ar masinu kurai ir uzstadits digitalais tahografs, darbs ir no plkst. 7 lidz 15, brauksana reali ir tikai 4 h diena maksimums, tad man bija jautajums vai es parkapju iknedelas atputas rezimu, jo man sanak tikai nemt aptuveni 34 h ja sestien es beidzu darbu ap plkst 14, un pirmdien plkst. 7 man jau atkal jabut uz stripas, paldies jau ieprieks,
ar cienu, Karlis.
Ēriks Griģis:

Jā, pārkāpiet, pat nopietni!
Par maršruta plānošanu konkrētiem vadītājiem stāstu un plānoju pie tāfeles profesionālās vadītāju apmācībās 95. koda iegūšanai Rīgā vai Kurzemē!
Vitalina, 27.februāris 2013 21:07
Labvakar! Sakiet var ir kaut kur pieejams vienādas nozīmes krustojuma definīcija? Nevaru atrast-ir tikai vienādas krustojuma pārbraukšana.
Ēriks Griģis:

Definīcijas skaidrojums izriet no nosaukuma!
raivis, 27.februāris 2013 18:54
vai dzinejam kaite,ja uzstadits velviens katalizators??to izdarija,jo netika atrasts orginalais,bet tagad nevelos jauno katalizatoru nemt nost
Ēriks Griģis:

Ja izgatavotājs to nav paredzējis, tad apgrūtinājums motoram var būt izplūdē un tālāk ar motoru saistītos procesos.
Sanita, 27.februāris 2013 0:21
Paldies-Juus esat zelta veerts cilveeks:) Atradu ar Juusu paliidziibu klupshanas akmeni:))
2.ned.atpakl es jau Jums uzdevu jaut. aprakstot manu situaaciju (zem segvaarda-VARDS, jo uztraukumaa aizmirsu pierakstiit savu vardu!) taa bija mana avaarijas situaacija! Un jaa-lietaa ir taa, ka apdroshinaataaju eksperts cietusaa mashiinu apskatiijis ir 2.men. peec avaarijas. Un bildees,kuras mees dabuujaam,kur eksperts mashiinai bija veicis ekspertiizi, mashiina neizskatiijaas taada kaada vina bija avarijas briidii!! Divu meneshu laikaa vinsh tak vareeja pats mashinu saskaadeet vel vairaak...un, tad no mums piedziit:( Summa, kuru tagad no manis piedzen ir pa tieshaam graujosha...
MILZIGS paldies,ka Jus vismaz shadi spejat palidzeet!!
p.s.
Buus jaapsver doma,kaa dabuut Juus TV uz lekciju!!:)
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka pati pamanījāt!
Jūsu jautājumu krustugunīs priekš manis vai vesels labirints atklājās - vainīgais jautā par cietušo, kurš krāpis apdrošinātāju un caur to vainīgo ar nepatiesu regresa prasību!
Redzu, ka nu Jums ir pamats, lai cīnītos un panāktu taisnu tiesu!

Būtu gan jauki, ja par nebūšanām ar apdrošinātājiem uzzinātu pēc iespējas vairāk vadītāju, autoīpašnieku!
Nepūlieties, tādas sarunas TV ir aizliegtas!!!

Reizēm nesaprotu, kāpēc par taisnu tiesu ir jācīnās! Vai tad tiesa var būt netaisna?

Lai Jums veicas!
Sanita, 26.februāris 2013 22:22
37.pants. Mantai nodarīto zaudējumu novērtēšanas kārtība
(1) Zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu dienu laikā (skaitot no dienas, kad persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam) nodrošina uz apdrošināšanas atlīdzību pretendējošās personas bojātās mantas apskati.
(2) Ja šā panta pirmajā daļā minētajā termiņā apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nav nodrošinājis bojātās mantas apskates veikšanu, trešajai personai ir tiesības zaudējumu apmēra noteikšanai izvēlēties ekspertu. Šādā gadījumā apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs:
1) atlīdzina zaudējumus, pamatojoties uz trešās personas iesniegtajiem dokumentiem, kas pamato nodarīto zaudējumu apmēru;
2) atlīdzina trešajai personai izdevumus, kas tai radušies, veicot ceļu satiksmes negadījumā bojātās mantas ekspertīzi.
Variet luudzu izskaidrot uz ko ,tad attiecas shis likums??Mums priekshaa ir juutama ciina ar apdroshinashanas kantori:(
paldies....
Ēriks Griģis:

Šajā tekstā Sanita man uzdod CSNg cietušās personas jautājumu!

1. Bija vai nebija saskaņotais paziņojums?
2. Policija atzina Jūs par vainīgu vai nē?
3. Jūs esat persona, kura pretendē uz atlīdzību vai nepretendē?

Iepriekšējā Sanita uzdeva man CSNg vainojamās personas jautājumus!

Jebkurā gadījumā ir jājautā naudas izmaksātājam-apdrošinātājam, kas nenotika, kurš, kāpēc neapskatīja, ko darīt, vai meklēt citu ekspertu, vai prasīt padomu savam OCTA apdrošinātājam!
Tādus pat jautājumus uzdodiet LTAB!

Jūs man noklusējāt ko svarīgu, jo cietušā automobili eksperts parasti apskata trīs dienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas, lai zinātu, kā (piecu dienu laikā) atlikušo divu dienu laikā rīkoties ar vainīgā automobiļa apskati!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti