Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Aija, 2.marts 2013 18:48
Labdien!
Veeleejos pajautaat kaa man riikoties taalaak, ja nepiekriitu apdrossinassasnas eksperta verteejumam par musu bojaato auto.
Ēriks Griģis:

1. Neparakstiet viņa apskates protokolu!
2. Iebilstiet apdrošinatājam par viņa nolīgtā eksperta neatbilstošo rīcību.
3. Rakstiet sūdzību LTAB Lomonosova ielā 9, Rīgā un saņemiet atbildi.
4. Iesūdziet neatkarīgo ekspertu tiesā, prasībā pamatojot un pierādot viņa manipulācijas Jūsu mantiskās atlīdzības neprofesionālā, apzinātā vai prettiesiskā mazināšanā.
No 2. līdz 4. visticamāk, neietekmēs apdrošinatāja lēmumu, ja vien nēesat tuvs radinieks tiem, kura vārdus forumos slavējoši neizrunā!

Pēdējā iespēja ir cīnīties ar apdrošinātāju, kas izmanto eksperta aplamo vērtējumu, tiesā.
Piezīmēju!
Apdrošinātājs uz šādiem cīniņiem ir trenējies turpat 16 gadus dienu no dienas!
Cerams, Jūs būsiet tam gatava!
Indra, 2.marts 2013 0:12
Vai braucot uz ārzemēm (ES robežās) jābut lidz OCTA polisei? Polise ir latviski, nez vai to spēs izlasīt piem Vācijā. Tad arī notariālo tulkojumu vajag? Polisi pirku internetā, uz epastu atnāca neparakstīta un neapzīmogota. Vai tāda derēs? Jeb man jāiet pie apdrošinātāja uz biroju, lai izdrukā jaunu? Paskaidrojiet lūdzu! :)
Ēriks Griģis:

Polisei jābūt pie vadītāja, izbraucot no valsts un šķērsojot LR robežu.
Iebrauciet pie savas polises apdrošinatāja pārstāvja kaut lielveikalā un palūdziet polisi apzīmogot un parakstīt (apstiprinājuma apliecinājumu prasa Polijas policija).
Polisei tulkojumu nevajag. Vācija to pratīs izlasīt latviski, ja ne, tad policists man piezvanīs!
Anafilaktiskais šox, 1.marts 2013 16:20
@Vitalina

Vienādas nozīmes ceļu krustojumā NAV GALVENĀ CEĻA. Visi ceļi, kuri savienojas/sadalās vienā līmenī, nav nedz galvenie, nedz mazāk svarīgie. Tie ir "VIENĀDAS NOZĪMES", kā jau Ēriks norādīja iepriekš.
Ēriks Griģis:

Autoskolā katram pasniedzējam par neaprakstītiem definējumiem pašam jālemj, kā aprakstīt nosaukto!
Kristīne, 1.marts 2013 13:28
Cik jāmaksā aptuveni par Automašīnas apdrošīnāšanu, ja cilvēks kuram pieder mašīna nav tiesības un ir 20 gadi?
Ēriks Griģis:

Lūdzu:
letapolise.lv/
skats no malas, 1.marts 2013 11:19
Kam un kur lai sūdzas par saimniecisku darbību, kuras rezultātā aiz baļķvedējiem ceļš paliek piebārstīts ar krietna izmēra sprunguļiem? Respektīvi, vairākkārt novērots, ka baļķenieki pārvadā mistisku kravu - iepakotus, ar stīpu sažmaugtus zarus, krūmus u.c. koksni, kā rezultātā aiz tāda tr. līdzekļa ceļš ir piedrazots ar satiksmei bīstamiem priekšmetiem, kas vistiešākajā mērā apdraud gan mantu, gan dzīvības. Un diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamā redzamībā situācija un notikumi var neglābjami attīstīties nevēlamā virzienā. Eiropā par ceļa piedrazošanu soda mēri bargi, bet pie mums tikai formāli uz papīra. Šis nav Jums, Ērik, personīgi, bet sāp tāda bezatbildība no atbildīgo insatnču puses. Tas skaidrs, ka vadītājs vedīs, ko liks, lai nezaudētu darba vietu, bet, piem., Norvēģijā jebkurai kravai jābūt noslēgtai vai pārklātai ar sietu, citādi neviens nekust no vietas. Un šoziem arī "papīrene" ir piebārstīta pa nomalēm, ka tik turies. Madonas novadā dēļ tā bija letāls iznākums, kur saskrējās vieglais ar poļu fūri un ģimene zaudēja gan māti, gan meitu... Jūs, cien. Ērik, tuvāk atbildīgajiem, rekomendēju pacelt šo jautājumu par elementāru un drošu kravu pārvadāšanu Latvijas teritorijā.
Ēriks Griģis:

Daru, ko spēju, bet par ministru satiksmei neizvēlējās mani!
Lūdzu sūtiet fotogrāfijas ar baļķiem uz brauktuves, avārijām, kas saistāmas ar kritušiem baļķiem! Un atzīmējiet laiku un vietu!
Pārvadātāji atsaucas uz to, ka nav tādu avāriju...jo nav iespējas parādīt pretējo!

Kurš ir tas atbildīgais, kam esmu tuvāk!?
Ir tikai gadījumi lekcijās policijai, apdrošinātājiem, kādam no advokātiem pirms tiesas strīda, kad manī ieklausās.
Protams, ka varētu ministriem TV uzdot jautājumus par kravu efektīvām pārbaudēm un kravu pārvadātājiem, kas saistīti ar pārvadājuma sniedzēja licencēšanu! Bet tā ir aizliegta tēma plašas saziņas līdzekļos, vai, tematikai parādoties publiskā telpā, tā tiek izkariķēta tā, ka būtiskais zaudē jēgu un paliekas rada tikai smieklus!

Risinājums ir utopisks, bojā gājušais ir atbildīgais par pārvadājumiem valstī ... lai manī ieklausītos un Jūs sadzirdētu!
Karlis, 1.marts 2013 6:39
Atvainojos 41 h nevis 34h laikam
Ēriks Griģis:

Pieteikties 95. koda apmācībām Kurzemē pa tālruni 29194359,
Rīgā - 29900991
Karlis, 1.marts 2013 6:35
Labdien Erik, gribeju uzdod jautajumu kas nav gluzi saistits ar apdrosinasanu, bet ja kadreiz varetu apdrosinat sodu sistemu uz fiziskam personam, tad tas jums ari ieinteresetu, bet man ir jautajums par atputas laiku soferiem, piemers, es stradaju no pirmdienas lidz sestdienai ar masinu kurai ir uzstadits digitalais tahografs, darbs ir no plkst. 7 lidz 15, brauksana reali ir tikai 4 h diena maksimums, tad man bija jautajums vai es parkapju iknedelas atputas rezimu, jo man sanak tikai nemt aptuveni 34 h ja sestien es beidzu darbu ap plkst 14, un pirmdien plkst. 7 man jau atkal jabut uz stripas, paldies jau ieprieks,
ar cienu, Karlis.
Ēriks Griģis:

Jā, pārkāpiet, pat nopietni!
Par maršruta plānošanu konkrētiem vadītājiem stāstu un plānoju pie tāfeles profesionālās vadītāju apmācībās 95. koda iegūšanai Rīgā vai Kurzemē!
Vitalina, 27.februāris 2013 21:07
Labvakar! Sakiet var ir kaut kur pieejams vienādas nozīmes krustojuma definīcija? Nevaru atrast-ir tikai vienādas krustojuma pārbraukšana.
Ēriks Griģis:

Definīcijas skaidrojums izriet no nosaukuma!
raivis, 27.februāris 2013 18:54
vai dzinejam kaite,ja uzstadits velviens katalizators??to izdarija,jo netika atrasts orginalais,bet tagad nevelos jauno katalizatoru nemt nost
Ēriks Griģis:

Ja izgatavotājs to nav paredzējis, tad apgrūtinājums motoram var būt izplūdē un tālāk ar motoru saistītos procesos.
Sanita, 27.februāris 2013 0:21
Paldies-Juus esat zelta veerts cilveeks:) Atradu ar Juusu paliidziibu klupshanas akmeni:))
2.ned.atpakl es jau Jums uzdevu jaut. aprakstot manu situaaciju (zem segvaarda-VARDS, jo uztraukumaa aizmirsu pierakstiit savu vardu!) taa bija mana avaarijas situaacija! Un jaa-lietaa ir taa, ka apdroshinaataaju eksperts cietusaa mashiinu apskatiijis ir 2.men. peec avaarijas. Un bildees,kuras mees dabuujaam,kur eksperts mashiinai bija veicis ekspertiizi, mashiina neizskatiijaas taada kaada vina bija avarijas briidii!! Divu meneshu laikaa vinsh tak vareeja pats mashinu saskaadeet vel vairaak...un, tad no mums piedziit:( Summa, kuru tagad no manis piedzen ir pa tieshaam graujosha...
MILZIGS paldies,ka Jus vismaz shadi spejat palidzeet!!
p.s.
Buus jaapsver doma,kaa dabuut Juus TV uz lekciju!!:)
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka pati pamanījāt!
Jūsu jautājumu krustugunīs priekš manis vai vesels labirints atklājās - vainīgais jautā par cietušo, kurš krāpis apdrošinātāju un caur to vainīgo ar nepatiesu regresa prasību!
Redzu, ka nu Jums ir pamats, lai cīnītos un panāktu taisnu tiesu!

Būtu gan jauki, ja par nebūšanām ar apdrošinātājiem uzzinātu pēc iespējas vairāk vadītāju, autoīpašnieku!
Nepūlieties, tādas sarunas TV ir aizliegtas!!!

Reizēm nesaprotu, kāpēc par taisnu tiesu ir jācīnās! Vai tad tiesa var būt netaisna?

Lai Jums veicas!
Sanita, 26.februāris 2013 22:22
37.pants. Mantai nodarīto zaudējumu novērtēšanas kārtība
(1) Zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu dienu laikā (skaitot no dienas, kad persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam) nodrošina uz apdrošināšanas atlīdzību pretendējošās personas bojātās mantas apskati.
(2) Ja šā panta pirmajā daļā minētajā termiņā apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nav nodrošinājis bojātās mantas apskates veikšanu, trešajai personai ir tiesības zaudējumu apmēra noteikšanai izvēlēties ekspertu. Šādā gadījumā apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs:
1) atlīdzina zaudējumus, pamatojoties uz trešās personas iesniegtajiem dokumentiem, kas pamato nodarīto zaudējumu apmēru;
2) atlīdzina trešajai personai izdevumus, kas tai radušies, veicot ceļu satiksmes negadījumā bojātās mantas ekspertīzi.
Variet luudzu izskaidrot uz ko ,tad attiecas shis likums??Mums priekshaa ir juutama ciina ar apdroshinashanas kantori:(
paldies....
Ēriks Griģis:

Šajā tekstā Sanita man uzdod CSNg cietušās personas jautājumu!

1. Bija vai nebija saskaņotais paziņojums?
2. Policija atzina Jūs par vainīgu vai nē?
3. Jūs esat persona, kura pretendē uz atlīdzību vai nepretendē?

Iepriekšējā Sanita uzdeva man CSNg vainojamās personas jautājumus!

Jebkurā gadījumā ir jājautā naudas izmaksātājam-apdrošinātājam, kas nenotika, kurš, kāpēc neapskatīja, ko darīt, vai meklēt citu ekspertu, vai prasīt padomu savam OCTA apdrošinātājam!
Tādus pat jautājumus uzdodiet LTAB!

Jūs man noklusējāt ko svarīgu, jo cietušā automobili eksperts parasti apskata trīs dienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas, lai zinātu, kā (piecu dienu laikā) atlikušo divu dienu laikā rīkoties ar vainīgā automobiļa apskati!
Sanita, 26.februāris 2013 14:26
Labdien.
Sakiet,ludzu vai esmu sapratusi pareizi likumu,ka peec csng man 10.dienu laikaa jaiesniedz apdrosinatajam fakts par negadijumu un no apdrosinataja puses viniem obligati 5.dienu laika jaanozime eksperts,kursh novertee zaudeejumus??
Vai ir pielaujams fakts,ka eksperts mashinu noveertee peec 2.memeshiem??
paldies...
Ēriks Griģis:

1. Saskaņotais paziņojums 10 dienu laikā pēc negadījuma jāiesniedz savam OCTA apdrošinātājam, ja to izraisījāt.
2. Ja uz CSNg izbrauca policija, tad rakstiski jāpaziņo savam OCTA apdrošinātājam tikko tas kļuva iespējams, ja policija atzina Jūs par vainojamo negadījuma izraisīšanā.
3. Nav 5 dienu laikā ekspertam jānovērtē auto remonta izmaksas!

Kaut visi vadītāji pirms sava satiksmes negadījuma noklausītos manu lekciju "Ko noklusē apdrošinātājs". TV varētu pamēģināt, ja kāds to sarunātu. Apdrošinātāji gan tam pretotos cik spēka!
Janis Peteris, 25.februāris 2013 20:10
Sveicinati!

Kadu laiku atpakal jau rakstiju par to, ka ar automasinas spoguli noskrapeju trolejbusu, un pasam to nepamanot, atstaju nozieguma vietu.
Policija viss beidzas vairak neka veiksmigi. Beigas man uzlika sodu (5 latu apmera + 1 soda punkts) par drosas distances neieverosanu. Sodu par to, ka atstaju CSN vietu, neesmu sanemis.
Tagad esmu sanemis vestuli no apdrosinataja, ka man jasamaksa 24.8 lati sakara ar to, ka atstaju CSN vietu, lai ari no CP sadu sodu neesmu sanemis.
Summa protams smiekliga, bet interese vai apdrosinatajs man var kaut ko pieprasit, ja CP neesmu sanemis sodu par CSN vietas atstasanu?
Summu jau esmu samaksajis, jo del tadiem sikumiem nav velmes teret laiku.
Ēriks Griģis:

Apdrošinātāji savus lēmumus pieņem neatkarīgi no policijas un tās uzliktajiem administratīvajiem sodiem!
Nenožēlojiet nomaksāto!
Andris, 25.februāris 2013 13:18
Labdien. Mans jautājums būtu šāds. Ja es esmu pagarinajis ikdienas darba laiku lidz desmit stundam, vienreiz nedela, tad man tajā nedela obligati jataisa garais iknedelas aptutas tas butu 48h?
Ēriks Griģis:

Nē, nav obligāti!
Tikai regulārais iknedēļas atpūtas laiks ir 45 stundas, tad ir saīsinātais!
insider, 24.februāris 2013 23:05
Skolotajs!Labdien!
youtuba var ierakstit: kurp...
par piekabem,stiprinasanu un t.t.(krieviski,var but lekcijas noderes)
Ēriks Griģis:

Paldies, tikko iepazinos ar tur rakstīto!
pasniedzējs iesācējs, 22.februāris 2013 12:07
Labdien, vai varētu, lūdzu, ieteikt kur meklēt informāciju par autovadītāju psiholoģiju un psihofizeoloģiju? PALDIES
Ēriks Griģis:

Interneta vietnēs, kuras beidzas ar ...ru
Andris, 19.februāris 2013 23:55
Labdien. Man butu jautajums par digitala tahografa izdruku.
Ja man ir atkape par parbrauktu darba laiku del sastreguma, ka man tiesi to pierkstit uz tas tahogramas. janorada laiks, cela posms. vai ir kkada vieta kur var pecizi redzet ka vinju vajag aizpildit?
Ēriks Griģis:

Apstājoties sastrēguma sākumā, izņem tahogrammu un pretējās puses apakšā neaprakstītajā laukumā ieraksti sastrēguma sākuma laiku sev, piem., uz A2. Pēc sastrēguma pirmajā stāvvietā apstājies un ieraksti, piem., 12.p. sastrēguma dēļ uz A2 iepretī Kuenzelsau pagriezienam pārtraukumu uzsāku 14:35. Pēc tam paraksti.
Skaidrojums!
12.p. nozīme visās ES valodās ir viena - atkāpe no EG 561/2006 regulā noteiktā pārtraukuma režīma, pārsniedzot braukšanai noteikto laiku, neparedzētos, avārijas, dabas stihijas u.c. gadījumos, ko vadītājs neizmantoja ļaunprātīgi.
insider, 19.februāris 2013 20:49
Skolotajs labdien-labvakar!
A/T numura plasnite sr stripiņa(AB-1234),bet tehniskaja pase ta nav(AB1234).Šoferim var but problemas arzemes?
paldies!
Ēriks Griģis:

Nevar būt!
Katrā dalībvalstī policijas rīcībā ir vadītāju apliecības, reģistrācijas numurzīmju un reģistrācijas apliecību paraugi!
Ieva, 18.februāris 2013 10:47
man mašīnai ir arzemju nummura zime kas nav reģistrēta latvija ko man darit?
Ēriks Griģis:

Atbilde no
csdd.lv/lat/registracija/transpo...
Latvijas pilsonis vai nepilsonis, kā arī tāda persona, kura ir saņēmusi Latvijā izdotu reģistrācijas apliecību, pastāvīgās uzturēšanās apliecību vai uzturēšanās atļauju, aizliegts Latvijas teritorijā ceļu satiksmē vadīt ārvalstī pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili. Minētajām personām atļauts izmantot ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekli šādos gadījumos:
1) bez atsevišķas atļaujas saņemšanas:
•ja persona vada vieglo automobili, ko iznomājis (izīrējis) ārvalstīs reģistrēts uzņēmējdarbības veicējs, kas nodarbojas ar autoiznomāšanu (autoizīrēšanu), un to transportlīdzekļa vadītājs apliecina ar transportlīdzekļa nomas (īres) līgumu un ārvalstīs izdotu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību, kurā kā īpašnieks (turētājs, valdītājs) norādīts transportlīdzekļa iznomātājs (izīrētājs);
•ja persona vada vieglo automobili, klātesot tādam transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam, valdītājam) vai viņa pilnvarotai personai, kas nav Latvijas pilsonis vai nepilsonis, kā arī tāda persona, kura ir saņēmusi Latvijā izdotu reģistrācijas apliecību, pastāvīgās uzturēšanās apliecību vai uzturēšanās atļauju;
2) ja saņemta atļauja ārvalstīs pastāvīgi reģistrēta vieglā automobiļa izmantošanai Latvijas teritorijā (turpmāk – atļauja).
Atļauju var saņemt:
•persona, kurai izsniegta uzturēšanās atļauja (reģistrācijas apliecība) ārvalstīs (jāuzrāda uzturēšanās atļauja, ārvalsts atbildīgās iestādes izsniegta attiecīga izziņa vai ārvalsts pase);
•persona, kas strādā algotu darbu ārvalstīs (jāuzrāda šo faktu apliecinošs ārvalsts kompetentas iestādes izsniegts dokuments. Ja ārvalsts kompetentā iestāde šādu dokumentu neizsniedz, uzrāda spēkā esošu darba līgumu vai uzņēmuma līgumu, vai citu darba devēja izsniegtu dokumentu, kas izsniegts ne agrāk kā pirms sešiem mēnešiem un apliecina darba tiesiskās attiecības);
•persona, kas mācās tādā mācību iestādē, kurš atrodas ārvalstīs (jāuzrāda šo faktu apliecinošs ārvalsts kompetentās iestādes vai mācību iestādes izsniegts dokuments);
•persona, kas ārvalstīs veic uzņēmējdarbību kā individuālais komersants vai pašnodarbinātā persona (jāuzrāda šo faktu apliecinošs ārvalsts kompetentās iestādes izsniegts dokuments. Ja ārvalsts kompetentā iestāde šādu dokumentu neizsniedz, uzrāda uzņēmējdarbības reģistrācijas dokumentu);
•persona, kas ir tāda ārvalstīs reģistrēta tiesību subjekta īpašnieks (dalībnieks) vai amatpersona, kurš veic uzņēmējdarbību (jāuzrāda šo faktu apliecinošs ārvalsts kompetentās iestādes izsniegtu dokuments);
•persona, kas ieņem vēlētu amatu citas Eiropas Savienības dalībvalsts pašvaldības lēmējinstitūcijā (jāuzrāda šo faktu apliecinošs ārvalsts kompetentās iestādes izsniegtu dokuments);
•ja vieglo automobili vada tāda persona, kura ir laulātais, pirmās pakāpes radinieks (tai skaitā adoptētais vai adoptētājs) vai otrās pakāpes radinieks tādam attiecīgā vieglā automobiļa īpašniekam (turētājam, valdītājam), kurš saskaņā ar šā panta noteikumiem minēto transportlīdzekli varētu vadīt Latvijas teritorijā (jāuzrāda transportlīdzekļa reģistrācijas dokuments un dokuments, kas apliecina radniecību ar transportlīdzekļa īpašnieku).
Atļauju var saņemt elektroniski CSDD e-pakalpojumos vai personīgi jebkurā CSDD nodaļā.
Atļauju elektroniski var pieteikt ne vairāk kā divas reizes gadā. Elektroniski pieteiktā atļauja derīga 14 dienas vai izņēmuma gadījumos – 5 dienas. Nosūtot elektroniski ieskenētus atļaujas saņemšanu pamatojošos dokumentus, CSDD 3 darba dienu laikā pagarina piešķirtās atļaujas derīguma termiņu vai atsaka atļaujas piešķiršanu. Informāciju par pieņemto lēmumu nosūta uz dokumenta nosūtītāja e-pastu. Derīguma termiņu pagarina uz 3 gadiem, ja dokumentos, kuri pamato atļaujas piešķiršanu, nav noteikts īsāks termiņš.
Atļauja ir informācija transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā un tā nav jāizdrukā.
Atļaujas piešķiršana ir bezmaksas pakalpojums.
Persona, kurai piešķirta atļauja, CSDD nodaļā var saņemt izdruku no transportlīdzekļu reģistra par atļaujas piešķiršanu. Maksa par pakalpojumu Ls 1,75.
Didzis, 18.februāris 2013 8:10
Sveiki!
Gribeju uzzinat, vai man ir vajadziga bistamo kravu vad.aplieciba ja es ar dzipu vedu 1000l lauksaimnieku DD un ar traktoru mineralmeslus (slapekli)?
Ēriks Griģis:

Līdz 1000 l var un pārvadājumus ar traktoru ADR nereglamentē, tātad arī var.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti