Kristaps Cuntonovs, 13.janvāris 2021 11:05
Labdien,
vai varētu saprotami paskaidrot, vai tagad lietojot ārzemēs reģistrētu auto, ir jāmaksā papildus nodokļi, nodevas Latvijā? Cik saprotu, bija izmaiņas Likumā iesniegtas, kko pieņēma, kko atcēla, bet tā man arī netapa skaidrs, vai nopērkot auto Vācijā kā fiziska vai juridiska persona es drīkstu ar to iebraukt LV, nemaksājot agrāk prasītos 10EUR dienā? Iespējams, ka par šo derētu raksts iauto rakstu sadaļā.
Ēriks Griģis:
Bija spēkā līdz 31.12.2020.:
9.1 pants. Ārvalstī reģistrēta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšana
(1) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par ārvalstī reģistrēta M1 un N1 kategorijas automobiļa izmantošanu ceļu satiksmē maksā atbilstoši automobiļa izmantošanas laikposmam:
1) par dienu — 10 euro;
2) par mēnesi — 250 euro;
3) par sešiem mēnešiem — 600 euro;
4) par gadu — 1000 euro.
Šogad vairs nav spēkā maksa 10 eiro par dienu, bet 0,40 eiro par dienu (a/m ar CO2 no 156g/km līdz 175g/km)! Jāmaksā gan tikai par pilniem mēnešiem!
Spēkā no 01.01.2021.:
9.1 pants. Ārvalstī reģistrēta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšana
(1) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par ārvalstī reģistrēta M1 vai N1 kategorijas automobiļa izmantošanu ceļu satiksmē maksā atbilstoši šā likuma 4. panta trešajā, ceturtajā, septītajā, astotajā vai devītajā daļā noteiktajam, nosakot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi, ko aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis = transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis gadam × 1/12 × paredzētais to mēnešu skaits, kuros ārvalstī reģistrēts M1 vai N1 kategorijas automobilis tiks izmantots ceļu satiksmē Latvijā.
Piemērs:
6) automobiļiem ar oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu no 156 g līdz 175 g uz vienu km — 144 euro;
tad 144/12=12 eiro/mēnesī.
Avots:
Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums, spēkā no 01.01.2021.
likumi.lv/ta/id/223536-transport...
Ģirts, 30.decembris 2020 8:17
Labrīt, Ērik! Kā pie mums reģistrē tādus un līdzīgus, piemēram Hummer H1, auto kā ziņu sadaļā parādītais "Ukrainu" - kā kravas, vai kā vieglos auto? Un kādi Csn uz tādiem attiecas - "kravinieku" vai nē? Vinjetes tādiem vajag? Paldies!
Ēriks Griģis:
Autoceļu lietošanas nodeva LV ceļu posmos attiecas uz kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3000 kilogramiem, un kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem.
Ir svarīgs ieraksts reģistrācijas apliecībā - kravas transportlīdzeklis.
Ja Hummer H1 - pilna masa 3720kg, bet Hummer H2 - pilna masa ir 3900kg un ieraksts ir kravas, tad abu vadīšanai vajag kravas TL C1 kategoriju un uz abiem attiecas autoceļu nodeva.
Hummer H3 3,7 pilna massa 2722kg, vinjete tam nav vajadzīga.
Par "Ukrainas" piederību kravas vai pasažieru ir svarīgs ieraksts reģistrācijas apliecībā. Ja bāzes modelis ir kravas, tad automātiski būs kravas. Bet ja uzbūvēts pasažieru, tad nāksies "pierādīt" tā drošību kā pasažieru automobilim. Ja sēdvietu skaits pārsniegs 9, tad tā īpašnieks no GAZ 66 būs uzbūvējis sev autobusu.
Senākos laikos 24 Porsche Cayenne CSDD tika reģistrēti kā kravas automobiļi un uz tiem attiecās aizliegums novietot auto stāvvietās, kas precizētas ar kādu no papildzīmēm "Transportlīdzekļa novietojuma veids stāvvietā", piemēram uz ietves vai daļēji brauktuves malā/uz nomales (CSN 285.17.p.)
Krista, 28.decembris 2020 16:07
Audi a3 1.9 tdi 2003 gada, sākās problēmas ar šofera displeju, mirgo, rāda grādus ārā un mirgojot rāda itkā mašīnai būtu kādas durvis vaļā, kaut viss ir ciet un avārijas gaismām, avārijas gaismas pašas no sevis slēdzas iekšā, viss vienā reizē, kas varētu būt par problēmu?
Ēriks Griģis:
Kādu kļūdu izmet dators diagnostikā?
Manam auto akumulatoram nebija kontakts, - "+" spaile bija lūzusi un kontakts braucot reizēm zuda. Tad sāka mirguļot displejs, čirkstēt jumta kabeļa savienojums, un displeju vajadzēja nomainīt.
Secinājuma jautājumi.
1. Vai servisā displeja kontaktus pārbaudīja?
2. Vai akumulatoru un displeja masas kontaktus servisā pārbaudīja? Vai spriegumus mērīja un sprieguma kritumi bija riktīgie?
3. Vai servisā datoru pieslēdza un kļūdas nolasīja?
4. Ja pēc kļūdu izlabošanas mirguļošana turpinājās, tad jāmaina displejs.
5. Pamēģinājāt servisā pieslēgt citu jaunu vai riktīgu displeju, kas notika?
5. Lēti lietotie displeji var būt jūdzēs ne Eiropas kontinentam programmēti, tādu neņemiet, kaut stāsta, ka viegli pārprogrammēt!
Te citu piedzīvojumi:
audi-style.lv/forum/topic/82591-...
Rolands, 26.decembris 2020 21:24
Nopirku crysler town & country 2013.g 3.6 benzīns. Uz benzīna bakas vāciņa rakstīts ka jālei e85. Vai var liet arī e95?
Ēriks Griģis:
Nezinu, kāpēc šobrīd priekš Brazīlijas izgatavotie spirtotie auto būtu jāieved Latvijā?
E85 ir alternatīva degviela, kas sastāv no 85% bioetanola un 15% benzīna un to lieto automobiļos, kuri šai degvielai ir īpaši aprīkoti ar FFV (Flexible Fuel Vehicles).
Ja spirtotai degvielai oktānskaitlis ir robežās no 105 līdz 115 un devējs automātiski iestāda aizdedzes punktu atkarībā no bioetanola un benzīna attiecības degvielas uzpildē, tad benzīnmotoriem degvielai ir pastāvīgs oktānskaitlis un tāda devēja nav. Super Plus benzīnam oktānskaitlis ir 98, bet Super oktānskaitlis ir 95.
Ja lietosiet E98, jaudas zudums ap 5% garantēts. Nezinu, kā darbosies FFV devējs motora aizdedzes vadības blokā, iepildot un braucot ar šādu degvielu.
Par E95 neko neteikšu, jo pēc motora kompresijas šāda degviela motoram nav paredzēta!
Pamērot kompresiju cilindros, var rast atbildi, kas, iespējams, ir pozitīva darbam ar vienalga kādu pie mums ievesto benzīnu, vai nu kompresija būs jāsamazina.
Secinājums.
Motoram jāveic kompresijas diagnostika, jāsalīdzina ar izgatavotāja datiem,
jāpārbauda, vai FFV darbojas, cik tas ir "jūtīgs" attiecībā uz mūsu degvielām, kas notiek, ja to atslēdz un vai iespējams aizdedzes momentu uzstādīt nemainīgu, atbilstošu E98 benzīnam.
Rimma, 26.novembris 2020 20:34
Labdien! Mana meita tika avārijā.Viņa ir cietuša persona. Meitas mašīnai ir OCTA. Avarijas vainīgas personas mašīna apdrošināta Krievijā. Apdrošināšanas kompanija atteica izmaksāt apdrošināšanas atlidzību un ieteica griezties pie vainīgas personas apdrošinātāja (Krievijā). Sakiet, lūdzu, ka rīkoties talāk? Paldies.
Ēriks Griģis:
Jāgriežas ar visiem papīriem, foto, reģistratora ieraksta kopiju, lieciniekiem, policijas ekipāžas datu pierakstu LTAB, kas, atbilstoši OCTA likumam, izmaksā atlīdzību par ārvalstnieku radītiem zaudējumiem CSNg:
1) jāpaziņo par negadījumu;
2) jāprasa atlīdzināt zaudējumi, izvēloties atlīdzības saņemšanas veidu - remont servisā (vai naudā).
Tālrunis: 67 114 300
Adrese: Toma iela 4, LV-1003, Rīga, 3.stāvs, 317.telpa (ieeja no Mazā Krasta ielas).
LTAB / LAA klātienē klientus pieņem tikai pēc iepriekšēja pieraksta!
www.ltab.lv/kontakti/
Jānis, 26.novembris 2020 0:00
Lietots, Latvijā iepriekš reģistrēts kravas automobilis, 26 t pilnā masa, ar tranzīta numuriem jānogādā līdz prāmim pa koplietošanas ceļiem. Kā rīkoties šajā gadījumā? 1)Liekam čipu iekšā un braucam kā parasti; 2) liekam iekšā čipu, slēdzam tahogrāfā ''out'' 3) neliekam čipu iekšā, bet tahogrāfs ieslēgts ''out'' režīmā.
Saprotu, ka viens pats vilcējs brauc ar "out", bet šajā gadījumā ir kravas automobilis.
Ēriks Griģis:
Ja ir tranzīta numurzīme, tad tahogrāfs ir noņemts no īpašnieka uzskaites un tajā neko ne bāzt iekšā, ne outot nevajag!
1. Braukšana notiek kā ar bojātu tahogrāfu, ne minūti ilgāk par 7 dienām!
2.Čipam jāatrodas pie vadītāja.
3. Brauciena sākumā jāizvelk printera papīrs atbilstoši 24 stundām. Tam otrā pusē jāaizpilda prasītais līdzīgi kā tahogrammā un jāatzīmē iepriekšējā ikdienas atpūta no 00:00 līdz darbības sākumam 7:00 no rīta. Tad ieraksti sākuma valsti, auto apskate kā citi darbi 15 minūtes...
4. Dienas braukšanas un atpūtas režīmus pieraksti kladē, ievērojot visu prasīto.
5. Maiņas beigās izvelc termopapīru par 24 stundām, aizpildi to un atzīmē dienā nobrauktos un citus režīmus atbilstošajās ailēs un ņem ikdienas atpūtu, ierakstot beigu valsti.
6. Septiņu dienu laikā ir jātiek galā, ik dienas veicot divus 24 stundu manuāļus termopapīrā!
Inguss, 20.novembris 2020 17:41
Sveiks, braucu ar grantsvedēju sanāk divas dienas strādāju, divas brīvs. mk279.veidlapā tā arī aizpildu kad braucu un kad brīvs ierakstu brīvdiena. Sanāca štelle ar transporta policiju , šie saka ka priekšniekam par tām katrām divām brīvajām dienām jaraksta tas darbības apliecinājums. Principā papīru vairāk nekā vajag. Kā tur ir patiesībā vai es varu izlociīties bez tā darbibu apliecinajuma vai tomēr viņu vajag par tām divām dienām?
Ēriks Griģis:
Tikai, ja Jūsu darbs atbilst kādam no šiem Regulas EK 561/2006 13. panta izņēmumiem:
1. Nodrošinot, ka netiek apdraudēti 1. pantā izklāstītie mērķi, katra dalībvalsts var savā teritorijā vai, ar attiecīgās valsts piekrišanu, citas dalībvalsts teritorijā pieļaut izņēmumus attiecībā uz 5. līdz 9. pantu un piemērot šādus izņēmumus saskaņā ar individuāliem nosacījumiem, izņēmumus attiecinot uz pārvadājumiem ar:
a) transportlīdzekļiem, kuri pieder valsts iestādēm vai kurus tās bez transportlīdzekļa vadītāja nomā autopārvadājumu veikšanai, nekonkurējot ar privātiem transporta uzņēmumiem;
b) transportlīdzekļiem, kurus izmanto vai bez transportlīdzekļa vadītāja nomā lauksaimniecības, dārzniecības, mežsaimniecības, zemkopības un zivsaimniecības uzņēmumi, lai preces, kas saistītas ar to komercdarbību, pārvadātu 100 kilometru rādiusā no transportlīdzekļa bāzes vietas, kas ir kā daļa no to komercdarbības;
c) vilcējiem, kurus izmanto lauksaimniecības un mežsaimniecības darbos, kas veikti līdz 100 kilometru rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā;
d) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām, kuru maksimālā pieļaujamā masa nepārsniedz 7,5 tonnas un kurus izmanto:
—vispārējo pakalpojumu sniedzēji, kā noteikts 2. panta 13. punktā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā 97/67/EK (1997. gada 15. decembris) par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai (11), lai piegādātu sūtījumus kā vispārēju pakalpojuma daļu; vai
—to materiālu, iekārtu vai mehānismu pārvadāšanai, kurus transportlīdzekļa vadītājs izmanto darba veikšanā.
Šādus transportlīdzekļus izmanto tikai 50 kilometru rādiusā no uzņēmuma bāzes vietas un ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav transportlīdzekļa vadītāja pamatnodarbošanās;
e) transportlīdzekļiem, ko izmanto vienīgi uz salām, kuru platība nepārsniedz 2 300 kvadrātkilometrus un kuras nav savienotas ar pārējo valsts teritoriju ar tiltu, braslu vai tuneli, ko var izmantot mehāniski transportlīdzekļi;
f) transportlīdzekļiem, kurus izmanto, lai pārvadātu kravas līdz 50 kilometru rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuri darbojas ar dabasgāzi vai sašķidrināto gāzi, vai elektrību, un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes vai puspiekabes, nepārsniedz 7,5 tonnas;
g) transportlīdzekļiem, kurus izmanto transportlīdzekļa vadīšanas mācībām un eksāmeniem, lai iegūtu transportlīdzekļa vadītāja apliecību vai transportlīdzekļa vadītāja profesionālās kompetences sertifikātu, ar nosacījumu, ka tie netiek izmantoti komerciālai kravu vai pasažieru pārvadāšanai;
h) transportlīdzekļiem, ko izmanto saistībā ar kanalizāciju, plūdu novēršanu, ūdens, gāzes un elektrības sistēmas uzturēšanas pakalpojumiem, ceļu uzturēšanu un pārraudzību, sadzīves atkritumu savākšanu un pārstrādi, telegrāfa un tālruņa pakalpojumiem, radio un televīzijas pārraidīšanu un radio un televīzijas pārraidītāju un uztvērēju noteikšanu;
i) transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem;
j) specializētiem transportlīdzekļiem, kas pārvadā cirku un atrakciju parku aprīkojumu;
k) speciāli aprīkotiem pārvietojamu projektu transportlīdzekļiem, kuri – kad tie neatrodas kustībā – primāri tiek izmantoti kā izglītojošiem nolūkiem;
l) transportlīdzekļiem, ko izmanto piena savākšanai no fermām un piena tvertņu vai dzīvnieku ēdināšanai paredzētu piena produktu nogādei atpakaļ fermās;
m)specializētiem transportlīdzekļiem, kas pārvadā naudu un/vai vērtslietas;
n) transportlīdzekļiem, kurus izmanto, lai pārvadātu dzīvnieku atkritumus vai ķermeņus, ko nav paredzēts izmantot cilvēku patēriņam;
o) transportlīdzekļiem, kurus izmanto tika uz ceļiem, kas atrodas tādās vietās, kā ostas un dzelzceļa termināli;
p) transportlīdzekļiem, ko izmanto, lai pārvadātu dzīvus dzīvniekus no saimniecībām uz vietējiem tirgiem un atpakaļ vai no tirgiem uz vietējām kautuvēm 50 km rādiusā.