Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



man ir noticis celu satiksmes negadijums.Biju anglija devos uz maja ar savu auto un mani iebrauca anglu pilsonis un sasita manu masinu.Es vainigs nebiju.Ka man rikoties saja sitaciju.Ar manu masinu talak braukt vairs nebija iespejams.
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Pirms brauciet uz/pa Angliju, iepazīties ar Anglijas Ceļu satiksmes noteikumiem, Atbildības apdrošināšanas likumu un prasībām, kā vadītājam rīkoties pēc ceļu satiksmes negadījuma.
2. Iegādājieties bukletu un izlasiet, kā rīkoties pēc CSNg.
3. Vispirms apmainieties ar OCTA apdrošinātāja datiem - sabiedrības nosaukumu, adresi, tālruņa numuru un e-pastu, tad pārbaudiet, vai dati attiecas uz negadījumā iesaistīto pretējās puses transportlīdzekli.

Ja neziniet, kādi ir ceļu noteikumi Anglijā, tad:
1) zvaniet policijai un paziņojiet par notikušo un jautājiet, kā rīkoties tālāk, ja auto nav braucams;
2) zvaniet pretējās puses OCTA apdrošinātājam, paziņiet par notikušo un jautājiet, kā rīkoties;
3) piezvaniet savam OCTA apdrošinātājam un prasiet padomu.



Vai saņemot jaunu transportlīdzekļa reģistrācijas numuru pēc iepriekšējās Nr. zīmes nozaudēšanas ir jālūdz apdrošinātāju pārslēgt (pārrrakstīt?) noslēgto OCTA līgumu? Vai braukšana ar nepārslēgtu (nepārrakstītu) īgumu šādā gadījumā ir administratīvais pārkāpums (ceļu policists apgalvoja, ka auto nav derīga OCTA un izteica bridinājumu - paldies viņam par sapratni, bet kā ir patiesībā?)
Atbilde: Ēriks Griģis:

Policistam nebija ne zināšanas, ne sapratnes!
Viņš Jūs sodīja ar izteiktu brīdinājumu!
Policistiem ir nepieciešamas apmācības OCTA apdrošināšanas jautājumos, LAPK u.c. tiesību aktu zināšanā un piemērošanā, satiksmes drošībā, satiksmes organizācijā, ceļu satiksmes noteikumos, transporta kriminālistikā.
Transportlīdzeklim ir jābūt identificējamam pēc noslēgtā OCTA līguma, tā apstiprinājuma - polises. Polise nav nepieciešama ceļu satiksmē un nav obligāti jāuzrāda policijas kontrolei. Tāpēc ir vienotais transportlīdzekļu datu reģistrs.Tāpēc nav polisē vajadzīga atsevišķi uzrādāma jaunā reģistrācijas numurzīme! Un tas nav administratīvais pārkāpums.

Iesaku!
Numurzīmes maiņas apstiprinošu dokumentu vadāt sev līdzi, ja OCTA līguma dati polisē nav izmainīti un ceļā ir sagaidāmi pilnvarotie policisti (pēc šī rīta Zivtiņa intervijas TV), kas nav sagatavoti ceļu policijas darbam.
Samainīt polisi un turēt to pie sevis, ja ar automobili šķērsosiet LR robežu.


Ja ir uzrakstīts saskaņotais paziņojums, vai pēc tam ir iespējams to apstrīdēt? Negadījuma vietā man apgalvoja ka tā ir mana vaina un parakstīju. Taču vēlāk zinošāki cilvēki man paskaidroja, ka tā nebija mana vaina. Pēc negadījuma zīmējuma to varētu pamatot.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Protams, ka var apstrīdēt.
Būs vēl jāpierāda, ka medicīniskā uzziņa ir iegūta tiesiski pareizi, t.i. izejot ne tikai ārstu komisiju, bet arī pārbaudoties, ja Jums ir vēlēšanās savu parakstu dāvāt citiem kā atogrāfu!

P.S.
Zinošie cilvēki nezināja, ka saskaņotais paziņojums nav un nevar būt par vainas pierādījumu!




Labdien, es vērošos pie Jums ar jautājumu par octa izmaksām. Kāpēc octa kļūst tik dārga, ja transportlīdzekli pārraksta uz citas personas vārda? Un kā es varu aprēķināt aptuveno summu, kuru man būtu jāatliek octas iegādei pēc TL pārrakstīšanas uz mana vārda, ja stāžs man ir zem 1 gada?

Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja es vadītu apdrošināšanas procesus valstī, tad OCTA būtu vēl dārgāka!
2. Interneta OCTA kalkulatorā ierakstiet prasītos datus un uzzināsiet maksājamās prēmijas summu.


Labdien!sakiet vai par nelielas avarijas izraisisanu pienakas soda punkti un naudas sods(cik liels) cietušo nav rakstījām saskaņotos ka ari es varu pieradit to ka es nebiju vainiga??jo auto iebrauca mana auto pakala, bet otra auto soferis apgalvo ka vainiga biju es//??paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Saskaņotais paziņojums nav administratīvās vainas atzīšanas dokuments vai vainīgo vadītāju sodīšanas pamatojums.
Pēc saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas, atbilstoši CSN 50., 51., 52., 53. punktos noteiktajam, vadītāja vaina LAPK noteiktā kārtībā netiek noteikta un vadītājs netiek sodīts.

P.S.
Ja saskaņotais paziņojums ir aizpildīts gadījumā, kad to nedrīkstēja, tad gan var būt savādāk.


labdien,man tads jautajums . ! gadu atpakalj mans draugs izraisija avariju ,bet mashina bija uz meitu un apdroshinata KASKO un obligataja,protams cietushajiem izmaksaja,bet uz manu draugu apdroshinashana atsutija lemumu ,ka tagad vinjam jasedz izmaksata naudas summa apdroshinatajiem,ko vini izmaksaja cietushajiem. Jautajums-vaitas ir likumigi un kato var apstridet?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja izmaksātās naudas summas segšana ir apdrošinātāja regresa prasība, tad tāda prasība ir likumīga, ja atbilstošais gadījums ir paredzēts OCTA likumā.
2. Apstrīdēt var gadījumā, ja likumā noteikto regresa prasību aprošinātājs nav noteicis pareizi, kad regress ir jāpierāda. Gadījumi, kad regress apdrošinātājam nav jāpierāda, - nav pagarināts vai noslēgts OCTA līgums, vadītājs ir izraisījis CSNg, vadot automobili alkoholizējies, vai pēc narkotiskās vielas lietošanas, pēc CSNg vadītājs izvairās no ekspertīzes vai aizbēg no negadījuma vietas.
3. Ja vadītājam nav iespējas izpildīt apdrošinātāja piestādīto regresa prasību, tad izmaksātās naudas summa ir jāsedz automobiļa īpašniekam - meitai.





Projekta ietvaros gribu iegādāties busiņu, 16 vietām invalīdu pārvadāšanai ,ar pacēlāju.Vai drīkst to darīt ar D1 kategoriju,kā ar TA,vai vajadzīga "šaiba",kā ar reģistrāciju?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

D1 - mehāniskie transportlīdzekļi pasažieru pārvadāšanai, kuros sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, pārsniedz astoņas vietas, bet nepārsniedz 16 vietas, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg.

Par TA - CSDD izziņās.

Par "šaibu" noskaidrošu, vai nav izņēmumos.


about valium [url="www.chfootball.net/..."]about valium[/url] www.chfootball.net/... :( cialis [url="www.readmattbloom.com/..."]cialis[/url] www.readmattbloom.com/... cfbogx xanax [url="www.readmattbloom.com/..."]xanax[/url] www.readmattbloom.com/... 483580
Atbilde vēl nav

[url="www.chfootball.net/..."]about valium[/url] about valium www.chfootball.net/... =]]] [url="www.chfootball.net/..."]acomplia[/url] acomplia www.chfootball.net/... %-)
Atbilde vēl nav

Ir nozāgta uzņēmuma mašīna, tā ir apdrošināta ar CASCO, no BTA piedāvātās atlīdzibai mašīnas nav līdzīgas nozagtai, uzrakstijam iesniegumu par atlīdzību naudas izteiksmē, kura noradijam tirdzniecības vērtibu, kas tieši tāda, kas ir apdrošināšanas polisē, nepieminot PVN, BTA atlīdzibas departaments atsūtijis vestuli, kura rakstits, ka atlīdzibas summu aprēķinas atskaitot no tidzniecības vērtibas PVN un riska summu 10%, ja polisē nav pieminēts PVN apdrošināšanas summā, vai drīkst BTA to atskaitit no atlīdzības summas, un galu galā vai uzņemumam jāapdrošin PVN, vai automatiskī nav apdrošinata netto summa, vai ir līkums vai noteikumi, kur es vāru izlasit par PVN atvilkšanu no atlīdzibas summas?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Katra apdrošināšanas sabiedrība nosaka savus KASKO apdrošināšanas noteikumus saviem klientiem.
Pajautājiet apdrošinātājam - vēstules rakstītājam, kāpēc un uz kāda tiesību akta pamata PVN atskaitīs no atlīdzības summas?

Pirms parakstiet apdrošināšanas līgumu, prasiet apdrošinātājam:
1) kad neizmaksās atlīdzību,
2) kad to samazinās,
3) kā to samazinās,
4) kad ievērtēs un kad neievērtēs pašrisku,
5) kā noteiks un aprēķinās atlīdzību.



Ērik,

NU īsti neko neslēpju, mēģināšu vērreiz aprakstīt..

Notika CSNg, atbrauca policija noformēja protokolu kurā rakstīts, ka neieturēju distanci, tam protams nepiekritu un gribēju visu apstrīdēt, jo tās a/m vadītājs pirms CSNg pārkāpa vismaz 3 CSN punktus.. TAd policija norādīja ,ka jāierodas Gaujas 15 uz adm.sēdi.. Bruņojies ar CSN Gramatiņu un argumentiem devos uz sēdi, visu izrunājām un tad Lēmums.
1) Adm. lietvedību izbeigt pamatojoties uz LAPK239p.1d. Liecības pretrunīgas.
2)Manā darbībā nav saskatāms adm.pārkāpuma sastāvs.

NU dodos uz Baltu uzrakstu iesniegumu, iedodu Lēmuma kopiju gaidu kas būs. Balta atsūta vēstuli kurā rakstīts, ka Izziņā ko saņēmuši no Pilicijas esmu norādīts kā CSNg izraisītājs un balstoties iz OCTA likuma 35.p.3d netiek atlīdzināti zaudējumi.. BET šā paša Panta 3 daļā ir rakstīts par to OCTA likuma 31.p.5d. kurā teikts ka izmaksājot atlīdzību ņem vērā vadītāju atbildības pakāpi..

Neesmu Jurists, bet šajā jezgā esmu sapinies un nesaprotu ko darīt tālāk, jo manā skatījumā BALTA pārkāpj likuma normatīvus..

Varbūt aizbraukt uz Baltu un pāarunāt situāciju ar kādu no Vecākajiem expertiem jeb vadību..

Kā Jūs ieteiktu rīkoties?

PAldies jau iepriekš.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinātājs zina, ka neviens viņam neko nevar un nevarēs padarīt!
2. Apdrošinātāja pusē ir OCTA likums un vara!
3. Apdrošinātāji algo labākos speciālistus, viņiem ir pieredze un nauda, no kuras daļu tie maksā policijai un valstij, lai savā darbā saņemtu atbalstu un tiktu galā ar zaudējumu atlīdzināšanu, nekādā gadījumā neizmaksājot ko lieku, īpaši tādiem, kā Jūs!

Pieņemiet šo prembulu kā vienīgo patiesību, lai sevi mierinātu, ka neko nepanāksiet, jo OCTA likums ir pieņemts pret tādiem, kā Jūs!

Kas Jūs esiet!? >>> CSNg izraisītājs!
Samaksa par vienas dienas lekciju (ieskaitot 21% PVN) par tēmu, kā atteikt atlīdzības izmaksas, sasniedz mana gada algas apmēru.
Pārsolīsiet, lieta darīta! Visi šeit izlasīs, kā iesaku Jums rīkoties tālāk, tai skaitā arī apdrošinātājs!

P/S/
Atbrauciet personīgi uz konsultāciju!
Pirms tam, piezvaniet 26322578.

vai jamaksa nodeva ja paraksta auto
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Informācijas tālrunis CSDD t. 67025777




Paldies Ērik par sniegto informāciju..
Man ir vēl viens jautājums par to OCTA likuma 31p.7.daļu - cik reāli ir saņemt šo atlīdzību, ja ir saņemts 1.noraidījums kurā teikts ka esmu izraisītājs, bet kad biju ieradies Gaujas ielā uz Adm.kom.sēdi (Pēc CSNg - lai noskaidrotu kurš vainīgs) - tur Lēmums bij, ka lietvedība tiek izbeigta balstoties uz Pretrunīgām liecībām, savukārt Balta to traktē, ka esmu izraisītājs un viss.. Esmu jau uzrakstījis iesniegumu lietu pārskatīt, ņemot vērā adm.komisijas lēmumu.. Kā man rīkoties tālāk? un Vai vispār ir cerības uz kaut kādu atlīdzību? (Jūsu skatījumā)

Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Kāpēc BALTA tā traktē?
Ir jābūt eksperta vai speciālista slēdzienam, uz ko BALTA drīkst balstīt savus traktējumus!

Manuprāt, ir jāpastrīdas, ja ir iespējams, pierādot, ka BALTA rīkojas prettiesiski.

2. APK lieta nav saistāma ar apdrošinātāju lēmumu. Nevienā tiesību aktā šāda saistība nav norādīta! Taisni otrādi - apdrošinātājam pašam ir jānosaka viss nepieciešamais apdrošināšanas atlīdzības noteikšanai, tās samazināšanai vai atteikšanai!

Kaut ko Jūs nepasakāt vai apdrošinātāji izliekas apsaldējušies!

3. Nepieciešams pamainīt OCTA likumu, līdzīgi kā Igaunijā - ja atlīdzību pieprasa, apdrošinātājam tā ir jāizmaksā, ja likumā nav noteikts citādi. Tikai tad viņš var pretoties - prasīt to atpakaļ, pierādot nepatiesus datus vai ekspertīzē pamatojot apdrošinātāju krāpšanu.

Lai OCTA likumu izmainītu, diezgan daudz izmaiņas mūsu valstī būtu jāveic. Bet, lai valsts atgūtu savu statusu un tai pavalstnieki ticētu, domāju, ka ir vērts!




Paldies par atbildi, bet man ir vēl viens jautājums. Es tagād mācos uz D kategoriju, bēt jā es apmēklēšu periodiskas apmācības kursus ar C1, tād man ir jākarto kādu - parasto vai profesionālo eksāmenu uz D kategorīju, lai šis kods 95 tiktu pievienots arī D kategorijai?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Profesionālā kvalifikācija ir jāiegūst tikai vienu reizi. Pēc tam tā attiecas uz visām esošajām vai no jauna iegūtajām piecus gadus no pirmreizējās iegūšanas dienas.

Ja apmeklēsiet periodisos C1 profesionālos, tad uz D būs jākārto tikai parastais eksāmens, profesionālais eksāmens otreiz nebūs jākārto.


Man C1 kategorija ir iegūta 2008 gadā, ka man saņemt 95 kodu? Vai man jākarto eksamenus? Vai arī tikai jāapmēkle periodisko apmacību? Kur Daugavpilī vai arī citas tuvākās pilsētas var to nokārtot? Vai būs kāda grāmata, lidzīgi ka Ceļu Satiksmes jautājumu grāmata arī ar profesionālo kategoriju jautājumiem? Un materiali, kuri ir grāmatas veidā, lai informācija pāšmacībam būtu apkopota un nevajadzētu to mēklet velns zin kur?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jums eksāmeni nav jākārto.
Pietiek noklausīties periodiskās apmācības 35 stundu kursu un CSDD samainīt vadītāja apliecību.
Grāmatu pagaidām nebūs.
Pašmācība ir jāsaista ar atbilstošu autoskolu, kas veic un/vai veiks profesionālo vadītāju apmācību.





Labdien ,

Man ir izveidojusies situācija kurā beigās kļuvu par vainīgo.
2 mašīnas, A(Mana) un B brauc blakus viena otrai. Tuvojas Krustojums un B mašīnas priekšā izveidojas škērslis, Mašīna A ieturēja distanci starp priekšā braucošo a/m, savukārt a/m B pārkārtojās, nerādot "pavarotu",ielīda šajā brīvajā vietā un distance starp A un B kļuva apm 1m, pēc pāris nobrauktiem metriem a/m B nobremzēja un rezultātā A ir vainīgs jo neieturēja distanci.. Policija to tā arī noformējā, kam es jau saknē nepiekritu. Tagad sanāk,ka esmu vainīgs, un to ka a/m B pārkārtojās 5 m pirms krustojuma, un nerādot virszien rādītāju Un radot draudus apkārtējiem - Policja neņem vērā. Apdrošinātājs AAS BALTA manu pieteikumu noraidīja. Kā man rīkoties?, jo uzskatu, ka tas viss ir absurds, Vēlos pārstrīdēt lēmumu un pretendēju vismaz uz tiem 50/50. Octa likuma 31.7 pantu.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jūsu aprakstīto absurdu mācu visiem, kas apmeklē manis vadītos kursus.
Iespējas izvairīties:
1) ievērot drošu distanci;
2) ja tas tehniski nav iespējams, tad minimalizēt zaudējumus;
3) ja tas nav iespējams, tad kļūt par cietušo atlīdzības saņemšanai;
4) uz automobili uzstādīt un braucot ierakstīt trīs videokameru nofilmēto;
5) izveidot televīzijas raidījumu, kurā būtu iespējams runāt par situācijām ceļu satiksmē un skatītāji uzzinātu to, kas notika ar Jums, vēl citiem un kā vajadzēja rīkoties un varētu rīkoties līdzīgās situācijās turpmāk.


vai mana autovaditaju aplieciba ir deriga,ka es to varu uzzinat?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Vajadzētu reģistrēties CSDD mājas lapā uz e-pakalpojumiem.
www.csdd.lv/...

2. Par reģistrētajiem aizliegumiem varat zvanīt uzinformatīvo tālruni 90004099.




Kā un kādas varētu būt izmaksas, pārrakstot automašīnu no juridiskas personas uz fizisku personu. Jau iepriekš pateicos!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Informācijas tālrunis CSDD t. 67025777


Hello ! Sory but my Latvian is very poor !! I hawe a question ? The story basicly is that I was asking in insurance company for aproval that I do not hawe any claimes made in time while I was insured with them !!! But they answered that they can not give me such a thing in writing !!! Is that legal ??? I was also insured in Germany and I got from company in there without any problems !!! Then Insurance company sent me to '' Latvijas Transportlidzeklu Apdrosinataju Birojs !! And When I got somekind of approval leter ,Back in Ieland I was told that this company has NOT A SMALLEST AUTORITY TO ISSUE that kind of document !!! So can u hep me to understand this thing ???
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja atradaat forumu latvieshu valodaa, tad paluudziet iztulkot savu jautajumu man saprotamaa valoda: latviski, krieviski vai vaaciski.
Pateicos par sapratni.


Paldies par E.Džeriņš & D.Škutāns, darbu "Zini savas tiesibas", Ir lietas kuras ir jau neaktualas un novecojusas. Vai ir iespeja izlasit CP instrukcijas, skatijos www.likumi.lv neatradu !
Paldies par palidzibu.
Atbilde: Ēriks Griģis:

www.motozurnals.lv/...