Vārdadienas svin:
Rūta, Ruta, Angelika, Sigita






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



auto Ford Stratus
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kas ir ar šamo verķi?

Vai gadījumā, ja vadītājs ir atstājis notikuma vietu (situācijā, kad tiešām pats vadītājs nebija pamanījis, ka stāvvietā nedaudz aizskāris citu a/m un policija ir samazinājusi sodu, jo ir bijuši vainu mīkstinoši apstākļi) apdrošinātājiem ir tiesības pieprasīt regresa prasību atbilstoši Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums jaunā varianta (2004. gada) 41. punkta prasībām
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja CSNg vieta ir atstāta, tad pastāv regresa iespējamība, atbilstoši tiesību aktam par CAOA.
Apdrošinātājs ir tiesīgs prasīt regresu un var arī to nedarīt, lai vainīgās personas neiemācītos to, kā izvairīties no regresa....
Regresam nav nekāda sakara ar administratīvā soda bardzību, tb. pakāpi.
Regress ir apdrošinātāja sods vainīgai pesonai, ko apdrošinātājs var prasīt vai neprasīt, atkarībā pēc saviem ieskatiem.

Labdien! Situacija tada - mans auto stav pagalma un stundas laika kads ir iebukteejis mana auto sparnu un durvis. Manam auto nav KASKO, bet parastaa ERGO apdrosinashana. Izsaucu policiju, sastada protokolu, bet saka taa: ja jus nezinat precizu auto numuru, kas izraisija sho sadursmi, mees neko nevaram dariit un apdrosinasanu jus nesanjemat! Vai taa ir taisniba, ka man pagalmaa sabuktee auto, bet jaaremontee pasam?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jā, tā ir taisnība, bet par to ERGO nav nekādas daļas. Viņi izpilda tikai to, ko ir vēlējusies latviešu tautas balstiesīgo daļa.

Ja ir tikai CAOA apdrošināšanas līgums, tad nenoskaidrota transportlīdzekļa nodarītie materiālie zaudējumi netiek atlīdzināti, kā to nosaka tiesību akts par CAOA.

Ir noticis CSN. Sveša a/m mainot joslu aizskāra sievas vadītās a/m aizmugurējo daļu (durvis, spārnu un bamperi). Negadījums notika uz apļa pie Stahanoviešu tilta. Otras a/m vadītājs apzinātu vai neapzinātu iemeslu dēļ pēc negadījuma arī iebrauca tajā pašā joslā, kurā atradās sievas vadītais a/m, rezultātā policisti nevarēja noteikt vainas pakāpi. Tā kā sievai šāds negadījums ir pirmo reizi, tad arī nekādus lieciniekus nedabūja. Policijas dokumentos tika atzītas abas puses par vainīgajām, jo otras a/m melojot apgalvoja, ka sieva mainījusi joslu. Mūsu a/m ir Kasko apdrošināšana. Tika dzirdēta tāda versija, kad šādā gadījumā katrai mašīnai nodarīto zaudējumu sedz otras a/m OCTA kompānija, vai tas ir tiesa? Kā arī bija otrs variants, ka par mūsu Kasko pašriska daļu iegūst no otras mašīnas OCTA kompānijas. Vai mums ir iespējams pieprasīt ekspertīzi, jo ,manuprāt, ir iespējams noteikt pēc bojājumiem, kurš kuram ir uzbraucis? Ja tā, tad kā tad tiek darīts?
Saprotu, ka varbūt mans nākošais jautājums nav saistīts ar apdrošināšanu, bet iespējams, ka Jūs kā eksperts varētu pateikt, kā iespējams izvairīties no tā, kad vadītājs maina savu liecību mēģinot otru padarīt par vainīgu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Jūsu sievas KASKO apdrošinātājs atlīdzina zaudējumus un par OCTA daļu piestāda prasību zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam.
2. Policija noteica pareizi vai neprata tikt skaidrībā un noteica, ka abas puses ir vienādi vainīgas. Tas paliek policijas ziņā, līdz Jūs pārsūdzēsiet policijas pieņemto lēmumu.
3. Ekspertīze būtu jāpieprasa KASKO apdrošinātājam, lai noteiktu, kadu daļu pieprasīt atmaksāt OCTA apdrošinātājam.
4. Ja lieta nonāks līdz tiesai, tad neiebildīšu, ja mani uzaicnās izteikt savu viedokli.
Līdz pirmstiesas izmeklēšanai abi automobiļi ir jāsaglabā pēcavārijas stāvoklī. Tas ir jānosaka procesa virzītājam apdrošināšanas sabiedrībā, policijā vai tiesā.
5. Vadītāja liecību maiņas gadījumā paskaidrojuma atbilstību notikušajam var apstiprināt vai uzrādīt neatbilstību eksperts, kurš negadījuma vietā ir veicis negadījuma apstākļu izpēti un noskaidrojis to rašanās iemeslu(s).
6. Tiesas lēmums vai eksperta viedoklis par notikušo ir pamats, lai Jūs pārsūdzētu policijas pieņemto lēmumu.
7. Pārsūdzēšanas pamatojumu pārskata Jūsu izvēlēts advokāts, kurš gatavo prasību un lietas materiālus iesniegšanai tiesā vai policijā (attiecīgi Administratīvajai rajona vai apgabala tiesai).

Vai celu policistam ir jaaprot noteikt mans brauksanas aatrums, ja esmu nobremzeejusi taa, ka no shluucoshiem riteniem paliek peedas?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja bremzēšanas pēdas un ar to rašanos saistītais braukšanas ātrums ir tiešā cēloņsakarībā ar izraisīto negadījumu, tad ātrumu nosaka:
- procesa virzītājs,
- uzdot to noteikt ekspertīzei,
- izmeklētājs,
- ja iepriekšminēto nav, tad persona, kura pieņem lēmumu APK noteiktā pārkāpuma lietā - policijas daļas priekšnieks,
- ceļu policijas inspektors vai
- iecirkņa pilnvarotais, ja iepriekšminētās amatpersonas nav iesaistāmas.

Protams, ka jāprot!

Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus un to skaits...



Atbilde: Ēriks Griģis:

Paldies EiroTemīdai par info.

Pirmdien sākam praktiskās braukšanas meistaru apmācības ceļu satiksmes kustības drošībā tieši ar jaunumiem LAPK un izmaiņu Ceļu satiksmes noteikumos apskatu.

Uzskatu, ka:
- saīsinājums "u.tml." tiesību aktos, kas nosaka pārkāpuma veidu, smaguma pakāpi un atbilstošu sodu, ir izslēdzami;
- piezīme nepaskaidro lietu pēc būtības, bet transportlīdzekļa vadītājam liek minēt...mīklas!


PS/
To izmantošana šādos tiesību aktos rada priekšnosacījumus ... u.tt., u. tml, iespējams a.c..

Vai Latvija darbojas apdrosinasana pa tetefonu?Mani interese OCTA.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Apdrošināšana ir ceļš, kur naudas plūsmas satiksme notiek divos virzienos - samaksa par riska nodošanu apdrošinātājam un zaudējumu atlīdzināšana cietušajam, iestājoties apdrošinātajam riskam.
Pa telefonu var samaksāt, bet kā tiks organizēta satiksme pretējā virzienā!

Neviena apdrošināšanas sabiedrība par šāda apdrošināšanas veida nosacījumiem, kas ir pamatoti ar tiesību aktiem, nav mums piestādījusi Latvijā darbojošus apdrošināšanas noteikumus.

vairak ka gadu atpakl braucu bez tiesibam, ziema, likuma izslidja masina ieslideja preti brauacoshai sanos, tadag vairak ka pec gada un 3 menesiem apdrosinasanas kompanija man piestada apdrošināšanas likuma 41 panta kartiba noteikto regresa pretenziju , par zaudejumiem. Cik ilga laika apdrosinasanas kompanijai ir pretenzija japiestada, ja zudejumus ta segusi vairak ka gadu atpakal?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kā jebkuras civilprasības gadījumā - 10 gadu laikā no paziņojuma saņemšanas brīža.

Labdien!
Kā mēs varētu sakontaktēties, lai pārrunātu mūsu problēmas būtību?
Lūdzu atsūtiet savas koordinātes!
Atbilde: Ēriks Griģis:

BCDE EKSPERTS, Bauskas 86.
Par tikšanās laiku zvaniet t. 6322578

Manai 2 gadus jaunajai mašīnai garantijas laikā ar KASKO apdrošināšanu tika veikts aizmugurējā bampera remonts (ar krāsošanu) attiecīgo dīleru servisā, bet tagad pēc pus gada remontētajā vietā nāk nost krāsa. Ko darīt - griezties pie apdrošinātājiem vai remonta veicējiem? Vai KASKO apdrošināšana sedz izdevumus, kas saistīti ar citu ļaunprātīgas rīcības seku novēršanu, piemēram, nelieliem skrāpējumiem virsbūves krāsā?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Remontam dīlera servisā tiek dotas garantijas uz detaļām, krāsojumu un remonta tehnoloģiju. Jānoskaidro garantijas.
Apdrošinātāji neveic remontu,- kāda viņiem gar to daļa!

2. KASKO sedz trešās personas ļaunprātīgas rīcības rezultātā nodarītus zaudējumus, ja apdrošināšanas līgumā šāda riska radītie zaudējumi ir paredzēti atlīdzināt.

Paldies para atbildi! Vai Jūs varētu ieteikt kādu advokātu, kurš specializējas šādās lietās! Apdrošināšanas kompānija ar kuru iet strīds ir ERGO!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Varu, bet lai Jums ko ieteiktu, es vēlētos iepazīties ar lietas būtību.

PS/
Tas ir nepieciešams, jo advokāts sūtīs Jūs pie eksperta, lai uzzinātu procesa izredzes klienta sekmīgai aizstāvēšanai.

PS//
Ekspertam būs jāgatavojas piedalīties tiesas procesā, lai sekmētu lietas izskatīšanu pēc būtības un atbilstošas kompetences.

cik maksā toyota camry 2.2 , 98 gads
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ceru, ka iespējamo cenu atradīsiet šajā ineta lapaspusē:

www.mobile.de/...

Ar kaadiem iisti izdevumiem ir jaareekjinaas, ja ieved lietotu auto no vaacijas?..piem. FORD PROBE 1991.g. 1000EUR
Atbilde: Ēriks Griģis:

Likums
Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli.
4.pants. Nodokļa likmes
(1) Vieglajiem automobiļiem nodokli aprēķina atkarībā no automobiļa vecuma (skaitot no pirmās reģistrācijas gada ārvalstīs) pēc šādām likmēm:

1) iepriekš nereģistrētiem automobiļiem un automobiļiem,
kas nav vecāki par gadu, — 250 latu;
2) gadu veciem automobiļiem — 200 latu;
3) divus gadus veciem automobiļiem — 150 latu;
4) trīs gadus veciem automobiļiem — 125 lati;
5) četrus gadus veciem automobiļiem — 100 latu;
6) piecus līdz septiņus gadus veciem automobiļiem — 75 lati;
7) astoņus gadus veciem automobiļiem — 80 latu;
8) deviņus gadus veciem automobiļiem — 85 lati;
9) desmit gadus veciem automobiļiem — 90 latu;
10) 11 gadus veciem automobiļiem —100 latu;
11) 12 gadus veciem automobiļiem — 110 latu;
12) 13 gadus veciem automobiļiem — 130 latu;
13) 14 gadus veciem automobiļiem — 150 latu;
14) 15 gadus veciem automobiļiem — 170 latu;
15) 16 gadus veciem automobiļiem — 190 latu;
16) 17 gadus veciem automobiļiem — 210 latu;
17) 18 gadus veciem automobiļiem — 230 latu;
18) 19 līdz 25 gadus (ieskaitot) veciem automobiļiem — 250 latu.

(2) Motocikliem nodokli aprēķina atkarībā no motocikla vecuma (skaitot no pirmās reģistrācijas gada ārvalstīs), šā panta pirmajā daļā automobiļiem noteiktās attiecīgās likmes reizinot ar 0,25.

(3) Ja nav iespējams noteikt vieglā automobiļa vai motocikla pirmās reģistrācijas gadu ārvalstīs, nodokli aprēķina pēc vieglā automobiļa vai motocikla vecuma, skaitot no izgatavošanas gada.

Tātad Ls 150,00

Sveiki ! Pirms ES iestasanaas, lai pa Latviju brauktu ar auto, kas registrets arzemees, bija jaiegadaajas Robezzliigums. Tagad, arī ir iespeejams iegaadaaties Robezzligumu, bet tas ir nenormaali daargi. Vai ir iespeejams iegaadaaties Latvijaa (nebraucot uz arzemeem) OCTA priekss auto, kas reggistreets aarzemees (piem: LT) ? Iepriekss paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

No CAOA likuma.
1.
6.pants. Robežapdrošināšanas līgums.
(1) Robežapdrošināšanas līgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz:
1) transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav Eiropas Ekonomikas zonas valsts, un šķērso Latvijas Republikas robežu, kas vienlaikus ir Eiropas Ekonomikas zonas ārējā robeža, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas Republikas teritorijā spēkā esošu transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumu;
2) transportlīdzekli, kurš reģistrēts ārpus Latvijas Republikas un piedalās ceļu satiksmē Latvijas Republikas teritorijā, ja tam beidzies Latvijas Republikas teritorijā spēkā esoša transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līguma termiņš.
(2) Robežapdrošināšanas līgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Robežlīgums nav jāiegādājās, ja transportlīdzeklis ir reģistrēts Eiropas Ekonomiskā zonā. Latvijā ir derīgs tas CAOA līgums, kas noslēgts transportlīdzekļa reģistrācijas valstī, piemēram - Lietuvā vai Īrijā.

2.
5.pants. Standartlīgums
(1) Standartlīgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz:
1) Latvijas Republikā reģistrētu transportlīdzekli;

2) Latvijas Republikā iegādātu jaunu, agrāk nereģistrētu transportlīdzekli vai attiecīgajā ārvalsts reģistrā no uzskaites noņemtu transportlīdzekli;
3) transportlīdzekli, kurš aprīkots ar speciālām Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegtajām tirdzniecības numura zīmēm, ir paredzēts pārdošanai un tiek pārvietots uz tirdzniecības vai glabāšanas vietu vai piedalās ceļu satiksmē klienta izmēģinājuma braucienā, klātesot pārdevējam vai tā pārstāvim;
4) transportlīdzekli, kurš aprīkots ar speciālām Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegtajām tranzīta numura zīmēm un paredzēts izvešanai no Latvijas Republikas.
(2) Standartlīgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Latvijas Standartlīgumu nevar noslēgt uz transportlīdzekli, kas reģistrēts ārvalstīs.

3.
7.pants. Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte)
(1) Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte) ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš piedalās ceļu satiksmē valstī, kura ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts.
(2) Zaļā karte ir spēkā apdrošināšanas polisē norādītajās valstīs.
(3) Latvijas Republikā reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieks starptautisko apdrošināšanas līgumu var noslēgt tikai ar apdrošinātāju, kas ir Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja biedrs.

Slēdzot Latvijā Zaļās kartes līgumu, likumā nav noteikts, ka tas ir noslēdzams tikai ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli.
Tātad to var noslēgt ar Lietuvā vai Īrija reģistrētu transportlīdzekli.





Labdien, Ērik!
Vai ir iespējams kaut ko vairāk uzzināt par kustības drošību. Lasot komentārus radās intrese.
Varbūt konsultācijas, vai kāds lekciju cikls par šāda veida jautājumiem?
Paldies jau iepriekš!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ceļu satiksmes kustības drošības apmācības praktiskās braukšanas meistariem sāksies 7. jūnijā, plkst.10:00, Bauskas ielā 86, 405. auditorijā.
Mācību laiks 5 nedēļas katru darba dienu no 9:00 līdz 17:00.

Izbraukuma lekcijas ekspertiem un autotransporta speciālistiem ir jāpiesaka pa tālruni 6322578.
Nākošā Vidzemē paredzēta 02.06. Madonā; Kurzemē - 18.06. Talsos.

Piedāvāju konsultācijas kustības drošībā citu mācību iestāžu audzēkņiem.
Tālrunis uzziņām 7627901.


Vai pēc iestāšanās ES, braucot ar savu auto uz ES valstīm, papildus OCTA jāiegādājas arī Zaļā karte?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Papildus nav jāiegādājas.
CAOA likums nosaka, ka Standartlīgums ir derīgs EE zonā.

2. Likums nosaka, bet tai pašā laikā ir arī Zaļā karte.
Nav dzirdēts, ka Latvijā iebrauktu ar Vācijas vai Lietuvas līgumu. Kaut Latvijas OCTA likums to neaizliedz, bet arī skaidri nenorāda, kā izskatās un kādu citu valstu OCTA līgumi Latvijā ir derīgi.

3. Ar Zaļās kartes līgumu var braukt, manuprāt, drošāk, kamēr Latviju nav iepazinuši citu valstu robežsargi.

4. Nav arī publicēts paziņojums, kas ir nosūtīts ES valstīm un kas par to informē.

OCTA polise deriga ES valstīs. Kā ir ar Norvēģiju? Tā nav ES valsts. Vai ir jāiegādājas zaļā karte un ja jā, kur tas jādara?
Atbilde: Ēriks Griģis:

5.pants. Standartlīgums
(2) Standartlīgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Norvēģija ir transportlīdzekļu īpašnieku starptautiskās atbildības apdrošināšanas Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts un Latvijā noslēgtais Zaļās kartes līgums tur darbojas.
Tas pats attiecas arī uz Standartlīgumu (ja robežsargi uz Norvēģijas robežas ir pilnībā par to informēti).


Labdien!
Kāds ir rīcības plāns, ja mēs nēesam apmierināti ar mūsu apdrošinātāja lēmumu par CASCO apdrošināšanas gadījumu un gribam to apstrīdēt? Kur un pie kā mums ir jāgriežas?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kā civiltiesisks strīds noteiktā kārtībā tas ir jārisina tiesā.
Jums ir jāgriežas tiesā, vispirms konsultējoties ar advokātu un ekspertu.

Sveiki!Es pats esmu automehaanikis un taapeec man nav vajadziiga informaacija par tehniskiem jautaajumiem! Es nezinu vai juus dosiet man kaadu informaaciju par detalu iepiksanu,bet meeginaat jau var!!
Vai juus nepateiktu luudzu man vietas kur vareetu nopikt Japaanu auto detalas!!! Konkeetaak es mekleeju 1987.g Nissan Bluebird amortizatorus un veejstiklu.Ja varat atbildeet tad suutat luudzu visaadu info.
Ar cienu Edgars!!!!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Amortizatori - Kemi 7064500,
vējstikls - Auto stiklu centrs 7374461.

kurā apdrošinātāj sabiedrībā vislabāk iegādāties OCTA?
mani intresē tieši statistika par "visātrāk izmaksāto atlīdzību", "visobjektīvāko ekspertīzi" u.c. vadītājam pateicīgi aspekti (cena nau 1. prioritāte)
Atbilde: Ēriks Griģis:

Subjektīvi:
Rīgā: ERGO, IF, BALTA
Pārējā Latvijas teritorijā: BALTA, ERGO, IF

Lai noteiktu visobjektīvāko, visātrāko, profesionālāko..., veicam apdrošinātāju darbības vērtējuma testus pēc pašu apdrošinātāju vai citu institūciju pasūtījuma.
Tas ir maksas pakalpojums.
Augstākais novērtējums ir ap 90%, objektivitātes un pozitīvas emocijas cietušajam netiek sagrautas sākot ar 70% apdrošināšanas sabiedrības darbības novērtējuma CSNg radītā zaudējuma apstrādes un atlīdzināšanas procesā.