Vārdadienas svin:
Rūdolfs, Rūdis, Viviāna






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Lūdzu palīdziet! Manai mašīnai (Nissan)tika pārkarsēts motors. Tika bojāta galvas blīve, pašu galvu noslīpēja labu gabalu nost.Gredzeni it kā piedeguši nav.Vēl jau motoru neesam pārbaudījuši uz kompjūtera.
Bet sakiet lūdzu, vai ir liela jēga taisīt veco motoru, vai labāk ielikt lietotu (citu ) motoru.Vai tas motors nepatērēs vairāk degvielas, eļļas utt.?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Iesaku konsultēties NISSAN markas servisā.
"Nissan", autocentrs Krasta 97a, Rīga, LV-1019,t. 7112105
Manuprāt, iespēju tikt pie cita motora būtu jāizmanto.

Lai nu kaa, bet paldies par atbildi!
Atbilde: Ēriks Griģis:
Ņem par labu...

Ir noticis CSN, kura izraisiitaajs, sasitot divas mashiinas, ir aizmucis. Sakaraa ar tumsha un lietaina laika apstaakljiem nav pamaniits nekas cits kaa vainiigaas a/m marka. Shodien zvaniiju uz Satiksmes biroju, kur man paskaidroja, ka bez mashiinas nummura ziimes uzraadiishanas manam iesniegumam par kautkaadas kompensaacijas sanjemshanu, nav jeegas. Ko shaadaa situaacijaa dariit? Mashiinai ir sasistas abas kr. puses durvis un aizm. spaarns. Sajuuta ir galiigi dranjkjiiga. KASKO man naf:(
Atbilde: Ēriks Griģis:

Neko darīt, CAOA atlīdzības pieprasīšanai par bojāto automobili ir nepieciešams noteikt zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli ar vai bez polises.

sveiki!man tāda problēma nopirku 93 gada ford probe lizingā bija obligāti jaapdrošina kasko beigās izrādās ka motors uz pārdoshanas brīdi ''sazāļots '' nobraucot 2000 km man viņu nākas mainīt vai kasko nesedz tāda veida riskus?varbūt var speciāli apdrošināt
Atbilde: Ēriks Griģis:
KASKO, atkarībā no noslēgtā liguma, parasti sedz transportlīdzekļa CSNg bojājumu, bojāejas, zādzības, apzagšanas, laupīšanas, trešās personas prettiesiskas darbības rezultātā iegūtu bojājumu, ūdens, uguns ar uguns no automobiļa ārējās cilsmes vietas riskus, kuru rašanās un iestāšanās notiek apdrošināšanas periodā.
"Sazāļots" motors - ja to var pierādīt, tad tā ir līzinga devēja atbildība, kuram ir jāsedz Jums radušies zaudējumi. Pēc tam līzinga devējs var pieprasīt tos atlīdzināt vainīgai personai - iepriekšējam lietotājam/īpašniekam.
KASKO papildus var segt arī remonta izdevumu risku, bet tas ir atkarīgs no tā, kā līzinga devējs organizē savu darbu kopā ar apdrošinātāju un servisu.

paldies Ērik par informāciju!
pirmssvētku sestdienā "paterorizēju" šos nedaudz un, kā bijis kā ne, šodien jau zvana no dīlera servisa, ka apdrošinātājs apstiprinājis tāmi un varam sākt remontēt...
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jauki, ja kādam veicas!

Oktobrī ar savu (līzinga kompānijai piederošo 2003.gada automašīnu) cietu satiksmes negadījumā - braucu pa galveno ceļu un no mazāk svarīga ceļa neapstājoties man priekšā izbrauca cita automašīna un notika sadursme. Nākamajā dienā griezos apdrošināšanas kompānijā X, kur biju noslēdzis KASKO apdrošināšanas līgumu. Tur cilvēks, kas uzdevās par kompānijas X apdrošināšanas ekspertu, nofotografēja automašīnu un sastādīja aptuveno bojājumu sarakstu. Pēc aptuveni 2 nedēļām nosūtīju kompānijai X arī pieprasīto oficiālā dīlera servisa sastādīto remonta tāmi. Kopš tā brīžā jau pagājušas vēl kādas 3 nedēļas, taču ikreiz zvanot uz kompāniju man tiek teikts, ka eksperts lietu izskatīs pēc iepējas ātrak un tamlīdzīgi, taču reāli nekāda virzība nenotiek. Tā kā esmu šādā lietā iekūlies pirmo reizi, tad man tīri interesē kas varētu būt par iemeslu šādai lietas novilcināšanai, sevišķi ņemot vērā, ka neesmu vainojams avārijas izraisīšanā?!?
Atbilde: Ēriks Griģis:
1. Nekavējoties pieprasiet zaudējumus atlīdzināt zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa CAOA sabiedrībā.
2. Vai KASKO apdrošinātājam iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu rakstījāt? Kāds ir jūsu atlīdzības lietas numurs? Meklējiet informāciju pie apdrošināšanas sabiedrības atlīdzības daļas vadītāja.
Noskaidrojiet, kāpēc eksperts KASKO gadījumā bija galvenais.
Ja eksperts vada atlīdzības lietu, tad nez vai esat atlīdzību prasījis apdrošināšanas sabiedrībā:-)))

Pēc neliela pārpratuma gribētu noskaidrot. Kas ir distance? Un cik lielai šai distancei jābūt no vienas mašīnas līdz otrai?
Pec nelielas avārijas, aizbraucot pakaļ tiesībām man tika uzdoti šie jautājumi. No kura laika, tad ir noteikta "pratināšana"?
Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

LAPK 125.p.1.daļa par CSN pārkāpumu un avārijas izraisīšanu paredz sodīt vainīgo vadītāju ar naudas sodu no 25 - 100 Ls vai transportlīdzekļa vadīšanas tiesību atņemšanu uz laiku no 3 līdz 6 mēnešiem.
Iespējams, nezināšana, kas saistīta ar kustības drošību konkrētā gadījumā, palielinātu soda apmēru. Tāpēc arī notika "pratināšana".

Distance ir attālums starp transportlīdzekļiem, kas brauc viens aiz otra pa vienu joslu.
Vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes...(CSN 75.p.).
Ārpus apdzīvotām vietām kravas automobiļu vadītājiem starp sevi un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē (CSN 76.p.).
Braukšanas ātrumu nosaka CSN 71.p.pirmā daļa.
Izvairīšanās no sadursmes ir noteikta ar bremzēšanas manevru CSN 71.p. otrajā daļā, kas ir primāra pret apbraukšanas manevru.

Ātrums nosaka vadītāja reakcijas laikā (vēl bremžu sistēmas un pilnas bremzēšanas sākšanās laikā) nobraukto ceļu.
Vadītāja reakcijas laiks ilgst brīdi no priekšējā automobiļa bremžu signāla ieraudzīšanas līdz savējā bremžu pedāļa nospiešanai.
Braucot ar 50 km/h, vadītāja reakcijas laikā automobilis vidēji nobrauc 15 metrus. Braucot 90 km/h - 25 metrus. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no braukšanas ātruma un saķeres spēka starp riepas un ceļa seguma virsmām.
Braucot apdzīvotā vietā ar 50 km/h pa sausu, asfaltētu ielu, bremzēšanas ceļš automobilim ir 14 metri. Ārps apdzīvotas vietas, braucot pa sausu, asfaltētu ceļu 90 km/h - 45 metri.
Apstāšanās ceļš automobilim pilsētā sausā laikā ir reakcijas un bremzēšanas laikā nobrauktais ceļs = 30 m, braucot ar 90 km/h pa sausu,
asfaltētu ceļu = 70 m.
Tā arī ir distance, kurā vadītājam ir jāievēro un jāspēj izvairīties no sadursmes, atkarībā no ātruma un ja priekšā braucošais transportlīdzeklis bremzē vai strauji apstājas (atbilstoši CSN 75.p.prasībām).

Manuprāt, ja šo pastāstīsiet par distanci, tad sods par negadījuma izraisīšanu varētu nebūt tas augstākais.

Nesen mana draudzene izraisīja avāriju, jo nepamanīja STOP zīmi. Cilvēki necieta, bet abi auto gan diezgan pamatīgi. Tagad daži spečuki viņu biedē, ka caur tiesu otras mašīnas apdrošinātājs var pieprasīt viņai atmaksāt nodarītos zaudējumus. Vai tiešām tas tā var būt, ja viņas auto bija OCTA un alkoholu viņa lietojusi nebija?Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:
Apdrošinātāji var prasīt regresu vainīgai personai par zaudējumu, ko tā nodarījusi aiz rupjas neuzmanības.
STOP zīmes neievērošana vēl nav rupja neuzmanība.
Ja LAPK CSNg protokolā ir uzrādīts rupjš CSN pārkāpums, tad tas attiecas uz administratīvo sodu.
Apdrošinātāji nedrīkst ņemt policista izteikumus par pamatu regresa prasības celšanai. Tā būtu patvaļa pret personu.
Apdrošinātājiem savs lēmums ir jāpieņem, pamatojot to ar speciālista slēdzienu - bija vai nebija rupja neuzmanība, kas ir pielīdzināma ļaunprātīgai rīcībai no Jūsu draudzenes puses.
Rupja neuzmanība veidojas, izvērtējot objektīvos un subjektīvos faktus, kas ietekmēja zaudējumu rašanos. Tad draudzenes rīcības bīstamību sabiedrībai un apkārtējai videi, attieksmi pret apdrošinātāju, transprtlīdzekli un radīto zaudējumu smaguma pakāpi un attiecību cietušajam pret vainīgo, iepriekšējos CSN pārkāpumus. Iespējams psiholoģiskais tests, kas nosaka, vai viņa drīkst sēsties pie automobiļa stūres.
Bet prasīt naudinju jau var, jo tad apdrošinātāji tiksies ar vienu vainīgo, kuru Satiksmes birojs neaizstāv un kurš palīdzību var meklēt tikai tiesā.
Apdrošinātāju viedoklis - ja nepratīs sevi aizstāvēt, var gadīties, ka arī samaksā...tad kāpēc gan neuzprasīt.
Apdrošinātājs var prasīt draudzenei atmaksāt cietušajam atlīdzinātos zaudējumus un ar to noteikšanu saistītos izdevumus.

vai ir valsts apstiprinaati katalogi pec kuriem apdroshinashanas vadaas, lai noteiktu uz avraijas bridi noteikto mashinas vertibu P; kaada veertiiba ir Renault Traffic 1996 mashinai, kura ir avarejusi ( nav vainiga CSN). pEEC KAA NOSAKA TA BRIZJA MASHINAS CENU UN PEC KADAM METODEM APREKJINA ZAUDEJUMUS
Atbilde: Ēriks Griģis:
Lai noteiktu transportlīdzekļa vērtību, tiek pasūtīta un veikta transportlīdzekļa vērtības noteikšanas ekspertīze.
Atbilstoši MK noteikumu Nr.252. 14.p., juridiski pamatota ir Satiksmes biroja izdotā kataloga "Automobiļu vērtību katalogs" izmantošana CAOA automobiļu vērtības noteikšanā pirms CSNg.
Renault Traffic kataloga vērtība, piemēram, uz 05.06.2003
bija uzrādīta Ls 2250,-.
Metodiku un kā noteikt automobiļu vērtību mēs mācām transporta specialistu kvalifikācijas semināros.
Nākošais seminārs ir plānots 14.11.2003.

Sveiki !
Situaacija sekojosa. Notika satiksmes negadijum tika bojats automasinas bampers, protams, vins nokrita
Apdrosinataji man ludz uzradit bampera atliekas, citadi neizmaksas atlidzibu. Cieta tikai bamperis.
Vai man tiesham ir jasalasa visas bojatas detaljas un jameklee transports ar ko tas aizvest?
vins ir liels
netirs
un es neesmu vainiigs, ja manii ieskreeja, kaapeec man jaaciinaas ar apdroshinatajiem jaavaac detaljas?
2. Vai nakoshreiz ja gadaas pat vis mazaakaa situaacija es varu nodot savu auto transporta firmai, lai vinji visu savaac. Vai sho pakalpojumu apmaksaas apdroshinaataaji?
Atbilde: Ēriks Griģis:
1. KASKO gadījumos tam ir jābūt uzrakstītam apdrošināšanas noteikumos.
2. CAOA gadījumā likums nenosaka, ka cietušajam būtu jālasa detaļas gabali, tikai ir jāuzrāda bojātais transportlīdzeklis. Ja bampera nav, tad domājiet, kas vēl, bez paša bampera, varētu būt pierādījums apdrošinātājiem par to, ka automobilis ir bojāts CSNg?
3. Zaudējumu par nodarījumu apkārtējai videi var pieprasīt persona, kura ir tiesīga to darīt un savāca atliekas, kas palika pāri no sadursmes.

ar ko atskiras sauszemes transportlidzeklu apsrosinasana no visparejas cilviltiesiskas apdrosinasas?
Atbilde: Ēriks Griģis:
Manuprāt ir jau atbildēts, ja esmu pārveidojis pareizi zemāk atkārtoto Jūsu vārdu kopu. Tad uzrādītās i-neta lapās ir dots sīkāks apdrošināšanas atšķirību izklāsts.
"sauszemes transportlidzeklu apsrosinasana" - tieši tādu jēdzienu es neprotu salīdzināt, bet pieņemot, ka Jums tas ir svarīgi, varat zvanīt vai atbraukt uz konsultāciju.
Par to nebūs jāmaksā.

Labdien.Es dzirdēju,ka braucot uz Pleskavu ar vieglo auto par kaut kādu ceļa daļu ir jāmaksā.Vai tā ir taisnība un ja tā cik ir jāmaksā.
Atbilde: Ēriks Griģis:
Jaunums ir Krievijas CAOA, kas Jums būs jāmaksā uz robežas, lai to šķērsotu un brauktu pa Krievijas ceļa daļu uz Pleskavu.
Krievijas CAOA prēmijas aprēķins:
www.strahovka.info/...

Apdrošināšanas līgumu varat noslēgt arī Rīgā.
BTA apdrošināšanas sabiedrība ar 10% atlaidi piedāva Krievijas CAOA līgumu noslēgt fiziskai personai ar vieglo automobili, kura motora jauda ir:
1) no 95 ZS līdz 120 ZS par Ls 22,30;
2) no 121 ZS līdz 160 ZS par Ls 25,70.
Pēc ineta:
www.bta.lv/...
BTA varat pasūtīt Krievijas CAOA polisi, kuru divu dienu laikā sola atvest pēc norādītās adreses bez papildus samaksas.
Informācijas precizēšanai tālruņi: 7025135; 7025100.
Esam saņēmuši informāciju, ka BALVA arī piedāvā noslēgt Krievijas CAOA līgumus.

1.kaadeelj OCTA uzliimes neizsniedz traktortehnikai?
2.vai ir iespeejams nosleegt OCTA liigumu, kas staajas speekaa pusgadu/gadu peec taa nosleegshanas?
Atbilde: Ēriks Griģis:
1. Atvaino Andri, bet man nav nācies par to aizdomāties.
2. Teorētiski ir iespējams.
Praktiski varēsiet noslēgt līgumu, kas stājas spēkā pēc pusgada, ja paskaidrosiet, kāpēc vajag līgumu noslēgt pusgadu ātrāk, pirms tas ir nepieciešams.

Labdien, Ērik.Man jautājums par KASKO apdrošināšanu. Manam auto ir
"Parex"KASKO polise. Slēdzot līgumu apņēmos auto pa nakti glabāt norobežotā vai apsargātā stāvvietā. Šobr;id esmu pārcēlusie uz dzīvi privātmājā. Auto stāv mājas teritorijā, bet tā nav norobežota. Ja man kādu nakti auto no durvju priekšas pēkšņi nozog, vai man ir tiesības uz atlīdzību? Vai ārī man steidzīgi jāpārslēdz līgums ar citu kompāniju, kura neprasa auto pa nakti turēt stāvvietā? Ja tas ir tā, varbūt varat pateikt priekšā, kuras kompānijas slēdz KASKO līgumus arī tad, ja auto nestāv norobržotā vai apsargātā stāvvietā.
Atbilde: Ēriks Griģis:
Baiba!
Jums vispirms jāpaziņo PAREX par riska izmaiņām apdrošinātā objekta uzglabāšanas apstākļos.
Iespējams, ka līgums nebūs jāpārslēdz vai pat nevajadzēs piemaksāt. Viss atkarīgs no Jūsu savlaicīgas rīcības un PAREX sabiedrības sapratnes klientu apkalpošanā, piesaistē un esošo noturēšanā.
Izmaiņas palūdziet apstiprināt rakstiski. Vismaz to, ka esat par tām paziņojusi.
Iespējams, ka Jums vajadzētu pārbaudīt signalizāciju un drošības sistēmu savam automobilim. Mainoties dzīves vietai, to var mēģināt izdarīt arī kāds svešinieks.
PAREX nebūt nav tā sliktākā sabiedrība. Tā darbojas pules savienībā attiecībā uz CAOA. Ar pules polisi izraisītus zaudējumus PAREX uztic izmaksāt gan BALTA, gan ERGO apdrošinātāji, ja klients to vēlas.
Nesaprašanās rodas no neinformētības un nelaika.

Labdien!
Pec CSN, kurā vainīga bija otra puse, es biju atrādīties pie abiem apdrošinātājiem- vispirms pie otras puses obligātā aprošinātāja un tad uzreiz pie sava KASKO aprošinātāja. Pirmajam es pateicu, ka man ir KASKO citā kompānijā.
Mēneša laikā KASKO aprošinātājs ar mani telefoniski sazinājās un beigās mēs vienojāmies par izmaksājamo summu, kura arī tika ieskaitīta firmas, ar kuras auto es braucu, kontā. Es, rēķinoties ar izmaksāto summu, varēju labot auto.
Izrādās- pēc nedēļas, ar mani nesaskaņojot, mazāku summu firmas kontā ieskaitīja arī otras puses apdrošinātājs. Firmā tam neviens nepievērsa īpašu uzmanību.
Pagāja 2,5 mēneši un mans KASKO aprošinātājs pieprasa tam atgriezt izmaksāto summu, kā divkārt nepamatoti saņemtu.
Es labprāt atdotu naudu otras puses apdrošinātājam, jo tā ir mazāka un izmaksāta vēlāk.
Vai tā drīkstu darīt?
Kā būtu pareizi rīkoties?
Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:
KASKO zaudējumu atlīdzība varētu būt aprēķināta bez nolietojuma, tādēļ tā ir lielāka par CAOA atlīdzību.
Ja esat to saņēmis, atbistoši savam noslēgtam līgumam ar KASKO apdrošinātāju, tad uzrādiet to KASKO apdrošinātājam, bet atmaksājiet CAOA saņemto zaudējumu summu atpakaļ otrajam apdrošinātājam, atbilstoši grāmatvedības noteikumiem.
Ja CAOA apdrošinātājs piekrīt, tad pārskaitiet to KASKO apdrošinātājam.
Par pārējo lai apdrošinātāji tiek skaidrībā paši.
CAOA likums nosaka to, ka zaudējumus cietušajam var atlīdzināt KASKO apdrošinātājs, bet CAOA atlīdzības daļu tas pieprasa atmaksāt zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājam.

Prasiet rakstiskus pārskaitījuma pieprasījumus un apstiprinājumus par to, kurš pieprasa un kurš apstiprina, ka otro - mazāko summu par CAOA kādam no apdrošinātājiem pārskaitīsiet.

AU
Atbilde vēl nav

kas ir sauszemes transportlīdzekļu apdrosinaasanas,kuras firmas to piedaava un ar ko taa atsskiras no vispaareejas cilviltiesiskas apdrossinasasnas?
Atbilde: Ēriks Griģis:
Ar apdrošināšanas priekšmetu.
1. Pirmā apdrošināšana tiek saukta par KASKO. Apdrošina pašu transportlīdzekli noteiktiem riskiem: piemēram, bojāejai, bojājumiem, ugunsnelaimei, zādzībai, apzagšanai.
Apdrošina pats īpašnieks un atlīdzību arī pats saņem.
www.laa.lv/...
www.laa.lv/...
2. Otro apdrošināšanu sauc arī par CTA, kur apdrošina transportlīdzekļa lietotāja vai īpašnieka atbildību par zaudējumiem, kas tiek nodarīti trešajai personai ar konkrēto transportlīdzekli. Vispārējā papildina obligāto (CAOA) atbildības apdrošināšanu, jo nav piesaistīta tikai ceļu satiksmes negadījumam.
Apdrošina pats īpašnieks, bet atlīdzību saņem cietusī, trešā persona, kura nav zaudējumu izraisītāja.
www.laa.lv/...

Es jau esmu spechuks un sanaak taisiit tehniskaas ekspertiizes autinjiem. Kur es varu maaciities Ērik, lai vareetu veel papildus straadaat autoskolaa?
Paldies jau ieprieksh!
Atbilde: Ēriks Griģis:
1. Kursos apmācām identificēt transportlīdzekli, lai noteiktu tā faktisko vērtību, tirgus cenu un vērtības mazinājumu jeb faktiskās vērtības starpību automobilim, kurš nav cietis ceļu satiksmes negadījumā, salīdzinājumā ar negadījumā cietušu un atremontētu pirmsavārijas stāvoklī.
Šīs zināšanas noder vērtējot transportlīdzekļus bankās, muitā, līzinga sabiedrībām un nosakot faktisko un atlieku vērtību apdrošinātājiem.
2. Autoskolā BCDE piedalāmies praktiskās braukšanas apmācības meistaru sagatavošanā.
3. Autoskola BCDE var pieteikties uz teoretisko priekšmetu pasniedzēju sagatavošanas kursiem autoskolām. Mēs kopīgi analizēsim CSNg cēloņus, tiesiskos aktus, kas reglamentē kustības drošību ceļu satiksmē, un pārrunāsim CSNg izpētes nosacījumus.

Vel neesmu apnicis? :-)
Tris lietas labas lietas, tatad pedejo reizi.
Nu ir putra galiga. Vai regresa kartiba centisies piedzit gan no "puisela"gan no "ipasnieka", t.i. abiem kopistigi? Vai ari tiks ieverota seciba: ja nevar samaksat "puika", tad piedzis no 'ipasnieka"? Jeb ari "puikam"vispar nekas netieks prasits, ka tik nomaksat adminstrativos sodus?
Paldies, apsolos, ka sai sakara sis ir pedejais jautajums. :-)
Atbilde: Ēriks Griģis:
Jautājums vietā.
Apdrošinātajiem vajag personu, kura ir atbildīga par nodarītiem zaudējumiem trešajai personai.
Tāda ir gan puišelis (viņa vecāki), gan īpašnieks.

Bet pirmsregresa noteikšanas procesā ir iespējami varianti, ja regresam labprātīgi piesakās kāda no zaudējuma nodarījumā vainojamām personām.
Ne no likuma: regresu praktiski centīsies piedzīt no vainīgās personas, kura spēj to samaksāt, un pēc iespējas ātrāk.
Jūsu nosauktā secība precīzi raksturo apdrošinātāju rīcību esošajā situācijā.
Vēl nāk klāt vecāki, pieprasījums darba vietai apliecināt vainīgā (-o) maksātspēju, informācija kredītiestādēm, līzinga devējiem. Par regresa rezultātu apdrošināšanas sabiedrībā atbild vairāki darbinieki, riskējot pat ar savām darba vietām. Viņi noteikti nekļūdīsies!

Regresa prasības noteikšanas procesa laikā apdrošinātāji precīzi noskaidros personu, kurai piestādīt regresa prasību.
Apdrošinātāja darbību nosaka CAOA likums.
Apdrošinātāju rīcību nenosaka LAPK.

Paldies par operativo atbildi, bet vai lielakai skaidribai nevaretu paskaidrot:
1punkts) skaidrs apdrosinatajs samaksas,
2)Nepatikami bus no juridiska viedokla vai no pazinu savstarpejo attiecibu viedokla?
3) Vai regresa kartiba zaudejumus piedzis no AUTO IPASNIEKA, jo vins uzticeja auto cilvekam bez tiesibam un dzerusam?
4) ari viss skaidrs
5) mans pazina samaksas adminstrativo sodu (dzerums+avarija) un auto ipasnieks tiks "uzskaite"? Vai pareizi sapratu.
Atvainojos par parjautasanu, bet gribas, lai neko neparprotu.
Atbilde: Ēriks Griģis:
2. No jautājuma pēc būtības: Apdrošinātāji "paprasīs", vai jamajam ir iespēja samaksāt regresu!
3. Regress no auto īpašnieka noteikti!!!
5. Pareizi.
Datu bāzes veido pēc vainīgā vadītāja, transportlīdzekļa un īpašnieka principa. Te vadītāja nav, ir tikai puišelis, tāpēc viņa vietā datu bāzē nonāks īpašnieks, kā persona, kura nespēj atbildēt par "savas rīcības sekām", tādējādi rupji pārkāpjot kustības drošību ceļu satiksmē. Tas būs soda pastiprinošs apstāklis nākošās ķezas gadījumā.
Jums nav jāatvainojas.