Vārdadienas svin:
Auguste, Guste






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Šorīt nokārtoju D kategorijas teoriju CSDD. Rīt mani pieteica braukšanas eksāmenam. Vai nokārtojot braukšanas eksāmenu un iegūstot D kategoriju, varēšu strādāt par autobusa vadītāju?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nedrīkstēsiet strādāt.
Jums jāmācas vai autoskolā, vai autotransporta uzņēmumā, vai pastāvīgi, un vēlreiz jākārto Valsts eksāmens gan teorijā, gan braukšanā CSDD, lai iegūtu D [95} profesionālo autobusa vadītāja kodu.
Tad arī varēsiet strādāt par autobusa vadītāju.
Profesionālo vadītāju nosacījumi valstī stājās spēkā ar 11.09.2008. visiem D kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, attiecībā uz visiem C kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem - pēc 10.09.2009.
Eksāmenu jautājumi profesionāliem D kategorijas autovadītājiem Valsts eksāmenā publicēti šeit:
csnt.csdd.lv/...



Sveicināti! Bija ceļu satiksmes negadījums, kurā esmu cietusī, vainīgā apdrošināšanas kompānija ir BTA, izvēlējos labošanas veidu - serviss. Tagad man zvana no servisa un saka, ka BTA atļaujot mainīt tikai lukturi, pārejais(pampers,spārns) esot jāšpaktelē, jaatloka utt, neļaujot mainīt. Auto nav no jaunākajiem(1995.g.), bet vai tā BTA vispār drīkst darīt?(pieprasīt nelikt jaunu, bet mēģināt labot veco) Vienkārši, kur garantija, ka tas špaktels nekritīs nost, jo skāde nav no mazajām?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. BTA nav remontserviss, bet gan apdrošināšanas sabiedrība. Apdrošinātājs nedrīkst pieprasīt mainīt remonta tehnoloģiju, kas paredz noteiktas kategorijas remontus un remonta darbus atbilstoši bojājumam un tam, ka automobilis ir jāizremontē pirmsavārijas stāvoklī.
2. Jums vajag sagatavot pierādījumus tam, ko rakstāt, lai sūdzētos tālāk.
3. Ja remontservisa špaktele nokrīt nost, Jums pieņemot automobili un servisa pārstāvja klātbūtnē veicot izmēģinājuma braucienu, tad par remonta kvalitāti atbild serviss. Ja špaktele nokrīt uz ceļa pēc tam, kad esat automobili pieņēmusi un parakstījusies par remonta kvalitāti, tad atbildīgs ir vadītājs vai īpašnieks, kāpēc izņēma auto no servisa.


Domāju braukt uz Lietuvu pirkt auto,esot lētāki,lūdzu kā man būtu jārīkojās un kādiem pamatnosacījumiem pie pirkšanas un transportēšanas ,muitošanas ,reģistrācijas Latvijā man būtu jāpiegriež vērība.Vai tas ir prāta darbs?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ja gribat auto nopirkt, lētāk, tad esat jau izlēmis.
2. Ja gribat auto pirkt braucamu, tad Jūsu rakstītajā ir jūtamas šaubas. Ja šaubies - tad neapdzen :)
3. Kas vajadzīgs;
3.1. pirkšanas - pārdošanas līgums,
3.2. apliecinājums, ka auto noņemts no uzskaites;
3.3. parasti tas atrodams reģistrācijas apliecībā un tehniskajā apliecībā, ja auto no Vācijas;
3.4. samaksas apliecinošs dokuments un čeks;
3.5. auto pārbaudes vai ekspertīzes apliecinājums, ka tas nav meklēšanā un aprīkojums atbilst pirktajam;
3.6. OCTA apdrošināšanas līgums uz pircēja - Jūsu vārda;
3.7. tranzīta numurzīme un
3.8. atbilstoša Lietuvas reģistrāciju apliecinošs dokuments - apliecība, kas paredz auto izvešanu no valsts.
4. Vai prāta darbs - citiem ar interneta meklētājprogrammu palīdzu izvēlēties auto Vācijā. Tas arī man neliekas prāta darbs, bet auto biežāk ir braucams, nekā remontējams.

Vai pie mums Latvijā būs nopērkams jaunais Dodge Challenger? Ja būs, tad kad un par kādu naudu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ceru, ka būs!
Zvaniet amerikas automobiļu tirgotājam.


Tehniskajā apskatē ielika"2" par neatbilstošas krāsas aizmugurējiem virzienrādītājiem(pagriezieniem). Auto ir 1991 gada izlaiduma GAZ 52 04, kam no rūpnīcas nāca tikai sarkanas apaļas lampas.(TA liek uzstādīt lampas ar dzelteniem virzienrādītājiem). Vai ir kāds likums, kas veciem auto to liek darīt? Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Te visam jābūt aprakstītam - MK noteikumi Nr.466
www.csdd.lv/...



Ceļu satiksmes negadījums.
AUDI apstājas pie STOP zīmes, palaiž auto, braucošu no kreisās puses. Nemanot vairāk nevienu ne no labās, ne no kreisās puses, izgriežas uz ceļa. AUDI veiksmīgi nonācis sava joslā, uzsācis braukt, kad pēkšņi trieciens. BMW iebrauc AUDI aizmugurē. BMW ātrums (apdzīvotā vietā) sākotnēji aptuveni 120km/h, bremzēšanas ceļš 40m, tad pārtraukums un nākamais bremzēšanas ceļš 19m. Japiebilst, ka BMW riepas spēcīgi nodilušas.
Sadursmes rezultatā AUDI tiek pacelts gaisā un apgriezts par 180 grādiem, specīgi tiek traumēta auto aizmugure, spēcīgāk - aizmugures kreisā puse, jo BMW vadītājs bija domājis apdzīt AUDI. No specīgā triciena, AUDI aizmugures stikls izlido. Protokols sastādīts un atzīts par vainīgu automašīnas AUDI vadītājs. Plānots lietu pārsūdzēt. Kā rīkoties šādā situācijā? Cik liela iespējamība, ka neatkarīgā ekspertīze dos slēdzienu par labu AUDI vadītājam? Protams, ir arī fotouzņēmumi un liecinieki.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nav iespējams, Lienīt, pateikt, vai neatkarīgā ekspertīze dos slēdzienu par labu AUDI vadītājam. Ļoti iespējams, ka neatkarīgā ekspertīze izvērtēs visus lietas materiālus un noteiks, kura vadītāja rīcība bija par iemeslu notikušajai sadursmei, kaut protokols sastādīts un atzīts par vainīgu automašīnas AUDI vadītājs.
Ja ir tāds protokols, tad AUDI vadītājam jābūt pierādījumiem, ka protokolā rakstītais nav patiesība. Ja nav patiesība, tad AUDI vadītājs pie protokola parakstīšanas ir norādījis, ka tajā uzrādītajiem datiem, negadījuma shēmai vai negadījuma mehānismam viņš nepiekrīt. Un pamatojis savu protestu protokolam. Tad AUDI vadītājam ir jāpārsūdz pieņemtais lēmums policijas priekšniekam, kura policists sastādīja protokolu, pamatojot savu neapmierinātību. Ja nav tā kā gribētu AUDI vadītājs, tad jāiesniedz prasība pārskatīt lietu Administratīvajā tiesā.
Pierādījumi, kas apgāž protokola pareizību un pieņemto lēmumu, AUDI vadītājam ir jāsagatavo un tiesai jāpiestāda pašam.
Vai spējat iedomāties, kādām zināšanām ir jābūt AUDI vadītājam, lai savāktu pierādījumus negadījuma vietā, to paveiktu pareizi un jau negadījuma vietā nepiekristu protokolā rakstītajam!?
iespējams, AUDI vadītājam ir nepieciešams kāds palīgs, kas prot juridiski izskaidrot un palīdzēt vadītāja turpmākajās darbībās.



Kādas pārbaudes jāiziet pasbuvētai lauksaimniecības iekārtai, kura ir aprīkota ar dīzeļmotoru, ir būvēta uz vieglās automašīnas bāzes, lai iegūtu tiesības parvietoties ar to pa savu saimniecības teritoriju, un škersotu valsts ceļus nebaidoties ka cela policija varetu to apturēt un uzlikt sodu?Kur var uzinat sikaku informaciju?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi ar pielikumiem MK noteikumi Nr.725:
www.csdd.lv/...
Pielikumi te:
www.csdd.lv/...

vai zvans konsultācijai uz CSDD informatīvo tālruni.




Cik ilga laikā pēc CSN apdrošināšanas sabiedrībai jaizmaksā eksperta noteikta summa par auto bojājumiem cietušājam, pagājis 1,5 mēn, bet naudas nav, vai es varu vērsties tiesa par atlīdzības neizmaksāšanu, sanāk diezgan muļķīgi es cietu, man jāskraida kartojot dokumentus un vēl jāgaida , jo redz no policijas nav atsūtīta kaut kāda izziņa.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Policijā Jūs pats varat pieprasīt un saņemt uzziņu par CSNg.
Ja policija nevar noteikt vainīgo, tad apdrošinātājiem nav jānosaka vainīgais. Apdrošinātājam vajag noteikt zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli (OCTA likums 31.pants 2.punkts)

No OCTA likuma.

"... 39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina ir noskaidrota vai ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījusī persona un nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam.
(2) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina nav noskaidrota vai ir apstrīdēta vai nodarītie zaudējumi nav pilnībā noteikti, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nosūta apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam attiecīgu rakstveida informāciju, kurā norādīts atlīdzības neizmaksāšanas pamatojums.
(3) Par šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā termiņa (trīs mēneši no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas) nokavējumu apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs papildus neizmaksātajai apdrošināšanas atlīdzībai vai tiesas noteiktajam zaudējumu apmēram maksā trešajai personai 0,1 procentu no neizmaksātās apdrošināšanas atlīdzības par katru nokavējuma dienu.
(4) Ja apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pārsūdzējis tiesībaizsardzības iestāžu vai tiesas nolēmumu, šā panta pirmajā un otrajā daļā minētais termiņš tiek pārtraukts līdz sūdzības izskatīšanai un apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nav pienākuma maksāt šā panta trešajā daļā minētos procentus, ja tiesa atzinusi pārsūdzību par pamatotu. Ja sūdzība tiek noraidīta, procenti aprēķināmi šā panta trešajā daļā noteiktajā kārtībā. Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētais termiņš tiek pārtraukts un apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nav pienākuma maksāt šā panta trešajā daļā minētos procentus arī tikmēr, kamēr tiek izmeklēta krimināllieta.
(5) Ja trešo personu neapmierina apdrošinātāja lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, tai ir tiesības lūgt Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju sniegt atzinumu par minēto lēmumu. Pārbaudot trešās personas sūdzību pēc būtības, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu, kuram ir rekomendējošs raksturs.
(6) Trešā persona apdrošinātāja lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu var pārsūdzēt tiesā arī tad, ja tā neizmanto tiesības lūgt Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju sniegt atzinumu par minēto lēmumu.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 27.09.2007. likumu)

40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.
(2) Ja šā panta pirmajā daļā minētais termiņš netiek ievērots apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja vainas dēļ, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs papildus izmaksājamai apdrošināšanas atlīdzībai maksā 12 procentus gadā no izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības summas. ..."


Labdien!
Kur es varētu iepazīties ar kādien normatīvajiem aktiem, kas regulē aa/s BALTA ātlīdzības izmaksas kārtību saistībā ar CSN???
Lieta tāda ka pēc CSN ar saskaņoto paziņojumu kā cietuša puse vērsos aa/s BALTA pēc atlīdzības par transp. līdz. bojājumiem, bet birojs "nesteidzas" ar atlīdzības izmaksu, ko iesākt?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Te būs normatīvie akti!

www.ltab.lv/...

Ko iesākt!
Pēc attiecīgo punktu izlasīšanas, pārbaudiet, vai BALTA ir vai nav iekļāvusies noteiktos termiņos. Ja nav, tad uz attiecīgā tiesību akta punkta pamata sniedziet prasību tiesā atlīdzināt visus zaudējumus, kas Jums nodarīti ar atlīdzības termiņa novilcināšanu, un izmaksāt noteikto kavējuma naudu.

Braucot pa eiropu ar kravas automašīnu ,ar pilno masu virs 7,5t vasaras peridā uz šo brīdi nevaru atrast informāciju kad ir un kad nav atļauts braukt , ĪPAŠI sestdienas un svētdienas! Sevišķi intresē Slovākija,Ungārija,Slovēnija un Itālija. Būšu Jums ļoti pateicīgs. Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vācu valodā braukšanas aizliegumi:

www.transaktuell.de/...

fahrverbote.eu/...

un

www.wkv.at/...


Kur var dabūt saskaņotā protokola veidlapas?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pie jebkura no apdrošinātājiem, kas nodarbojas ar OCTA apdrošināšanas veidu.

mani tikko iepriecināja
ka man esot jāapmaksā pēc CSN radītie zaudējumi apdrošinātājam, jo sadursmes brīdī auto itkā nqav bijis apdrošināts.
CSN notika pirms pusotra gada 2007. gada aprīlī.
tika sastādīts CSN paziņojums, ko palīdzēja aizpildīt izsauktā ceļo policijas brigāde. arī viņi pārbaudīja savā datu bāzē, ka manai mašīnai visi dokumenti ir kārtībā.
tomēr izrādās ka nav bijuši gan. kā noskadrojās no naudas piedzinējiem tad mašīna nav bijusi apdrošināta. tā kā auto nepieder man bet gan kādai biedrībai, es to pat nezināju.

lietas būtība - 2007 gada mašīna tika pārakstīta uz biedrības vārda. ja praizi sapratu tad bija palikusi tā pati apdrošināšanas polise. tagad iepazīstoties ar likuma kalniem , kas mirstīgam šoferim jāzin izrādās visu gadu ir braukts bez apdrošīnāsānas. interesanti, ka policija ik reiz apturot pārbauda vai viss ir kārtībā.

kurā brīdī ietājas apdrošinātāja atbildība paziņot ka auto ir beigusies polise. arī pēc CSN , kad aizbraucu pie sava apdrošinātāja - nešaņemu informāciju, ka auto nav apdrošināts - vai tā nav maldināšana, vai pat apdrošinātāja apzināta rīcība - mani neinformējot.
Atbilde vēl nav

ko man darit,ja masinu esmu nopirkusi no pazistama cilveka,un tagad gribu iziet skati,bet nevaru jo ipasnieks ir miris.Cilveks kuram ir mantojuma tiesibas solija parakstit,bet aizbega uz arzemēm,nepārrakstot.Mēs naudu esam samaksājuši taču elementari mes ar mašīnu neko darīt nevaram.Vai ir kāda likumdošāna kas varētu mums palidzēt pārdevēju iesūdzēt tiesā par izvairīšanos pārrakstīt,vai arī naudas izkrāpšanu.Ko varam darīt?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Manuprāt, par naudas izkrāpšanu - ziņojums policijai.
Iespējamais risinājums - ja policija mantinieku meklēs, viņš pats pie Jums var ierasties.

2. Apliecinājumu tam, ka samaksājāt naudu un īpašnieks naudu saņēma, kopā ar savu iesniegumu iesniedziet tiesā ar prasību, pamatojoties uz klātpievienotiem dokumentiem, atzīt Jūs par automobiļa īpašniekiem.

3. Ja apliecinājuma nav, meklējiet jurista palīdzību, lai atdabūtu svešu naudu vai paturētu svešu automobili.


Labdien! Uz brocenu viadukta, kur ātruma ierobežojums ir 60 km/h braucu ar ātrumu 50 km/h lietus laikā, kā rezūltātā auto ieslīdēja pretejā brauktuves jsla un notika sadursme ar pretim braucošo auto. Un tādas avārijas tajā vietā notiek diezgan bieži.
Un man rodās jautājums, vai es pie ta varu vainot iestādi, kura ir atbildīga par šo ceļa posmu un ir izvietojusi, manuprāt, neadekvātus ātruma ierobežojumus attiecībā pret straujo pagriezienu? Jo manuprāt braucot pagriezienā ar ātrumu, kurš ir mazāks par 10 km/h nekā zīmē atļautais, lietus laikā, nevajadzētu notikt csng. Acīmredzot kaut kas nav līdz galam izdomāts, un kadam taču par to ir jāatbild, kā nekā ceļa nodokļus maksājam un ceļa kvalitāte tur arī nebija laba!
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Iemesli izslīdei varētu būt pieci. Trīs no tiem:
1) aizmugurējās riepās bija mazāks spiediens, nekā noteicis automobiļa izgatavotājs,
2) aizmugurējām riepām protektors nodilis vairāk nekā priekšējām riepām,
3) uz aizmugurējiem diskiem uzmontētas diagonālās vai restaurētas riepas.

P/S/
Uzdevu klasē apmācāmajiem noskaitīt iespējamos sānslīdes iemeslus.
Klase saskaitīja septiņus iemeslus!



Braucu ar rolleru kura motora tilpums ir 49 kubikcentimetri. Mani apstādina policija un lūdz, lai es uzrādu Octa. Vai manam rollerim šī OCTA ir vajadzīga?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja rollera izgatavotāja paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 km/h, tad tas nav mehāniskais transportlīdzeklis un OCTA nav paredzēta.

No OCTA likuma
" ... 12) transportlīdzeklis —
a) jebkurš sauszemes mehāniskais transportlīdzeklis, piekabe (puspiekabe), kas piedalās ceļu satiksmē Latvijas Republikas teritorijā un ir reģistrējams Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā vai ir reģistrēts ārvalstīs,..."

No Ceļu satiksmes likuma
" ... 11) mehāniskais transportlīdzeklis - pašgājējs transportlīdzeklis, traktortehnika, kas pārvietojas pa ceļu ar savu enerģiju, izņemot mopēdus un sliežu transportlīdzekļus, kā arī trolejbuss;
12) mopēds - divriteņu, trīsriteņu vai četrriteņu transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums ir mazāks par 50 kubikcentimetriem (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda ir mazāka par 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;..."



Ja uz cela ir uzberts sausai asfalts un mani apdzenot man vejstikla iecel divus akmenus un sasit stiklu divas vietas, mes sastadijam saskanoto protokolu, vai vina OCTA segs man skaadi, ja ne vai es nevaru versties pret Latvijas Valsts celiem?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pēc OCTA likuma zaudējumi par bojāto stiklu netiek atlīdzināti, ja tie radušies no uzceltiem akmeņiem vai šķembām.

"...35.pants. Gadījumi, kad zaudējumi netiek atlīdzināti
Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs neatlīdzina: ...
9) zaudējumus, kurus radījis akmens vai cits priekšmets, ko izkustinājis transportlīdzeklis vai tam pievienota ierīce;..."

Sastādot saskaņoto paziņojumu, vajadzēja vienoties par tūlītēju zaudējumu atlīdzināšanu nagadījuma vietā. Ja izraisītājs samaksā, tad to ierakstīt saskaņotajā paziņojumā.
Saskaņoto paziņojumu tad varētu ielikt rāmītī un tekstu publicēt inetā! :)



2005.gada augusta notika CSN - priekšā strauji nobremzeja automašīna Opel ar piekabi, es nepaspeju sabremzeties kā rezultata mans auto ieskreja piekabes aizmugure. Eksperta atzinuma tika konstatets: piekabei - jamaina sakabes akis, bojati atstarotaji, bojats stiprinajums, vartu aizversanas stiprinajums, ritenu ass deformacija. Cik atceros, atrums nebija tik liels, (apm 5-10km/h) lai rastos sadi bojajaumi. Pagaja gandriz 3 gadi- sanemu ierakstitu vestuli, ka jaapmaksa Opel remonts sakara ar so CSN,(auto biju nopircis tikko un okta bija deriiga vel pusgadu - nebiju intresejies vai ir deriga vai nee ,ja mainas ipasnieks. Tagad zinu, ka nebija deriga. Apzinos, ka jasedz zaudejumi, bet summa 750Ls manuprat nesamerigi liela (pats stradaju auto remonta joma un esmu saskaries ar sadiem remontdarbiem). Eksperta sledzina darbs + akis 500Ls, atlikušais piekabes remontam, bet zvanot tagad uz Adam auto, un jautajot, cik izmaksatu sads remonts, man atbildeja: sakabes akis konkretajam modelim maksa lidz 130Ls (eksperta atzinuma rakstits akis 466Ls, darbs 2005.gada 12Ls/h, nepieciesamas bija 3,5h ). Kura varetu rasties tik liela cenu atskiriba? Man ir aizdomas par negodigu ricibu no Opel ipasnieka puses. Jautajot galvenajam ekspertam, vins nespeja atbildet uz daudziem maniem jautajumie, jo saja lieta esot daudz neskaidribu. Manam auto Kasko aprekinaja zaudejumus 80Ls - bufera krasosana, pagriezienu raditaji.
Vai man ir kada iespeja apstridet so eksperta sledzienu un summas samazinasanu?
Jau ieprieks pateicos par atbildi!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ir divas iespējas apstrīdēt šo apdrošinātāju lēmumu. Diemžēl ir iespējami arī divi atšķirīgi risinājumi Jūsu gadījumā.
Jums ir piestādīta regresa prasība, atmaksāt visu zaudējuma atlīdzību, eksperta izdevumus un administrēšanas izdevumus Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojam (LTAB).

1. iespēja.
Ja galvenais eksperts nespēj atbildēt un dzēst Jūsu aizdomas par krāpniecību apdrošināšanā, tad iesniedzat tiesā prasību pret apdrošīnāšanas sabiedrību, kas administrē lietu, un/vai pret galveno ekspertu, pamatojot savas aizdomas ar pierādījumiem par krāpniecību. Tiesa nolems ir vai nav tā! Neatsakiet apmaksāt prasības summu, ko Jums uzrakstīja Opel remontservisā par šo remontu. Tiesā piestādiet servisa, eksperta zaudējuma aprēķinus un eksperta apskates protokolā ierakstīto rakstiskā veidā.
Ja no Jums nelikumīgi grib piespiest maksāt vairāk, nekā pienākas, tad pretlikumīgu prasību tiesa pilnībā var noraidīt.

2. iespēja.
Abus atšķirīgos zaudējuma aprēķinus kopā ar prasību izvērtēt noteiktās prasības apjomu rakstiski iesniedziet LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā (www.ltab.lv). Apdrošinātāju biroja viedokli ar savu lūgumu pārskatīt atmaksājamās summas apjomu aizvediet apdrošināšanas sabiedrībai. Iespējams, tas ir risinājums. Bet ja ne, tad Jums nepieciešama advokāta vai vismaz jurista palīdzība.


Pārdevu mašīnu,bet nepārakstījām.Jaunais saimniekotājs mašīnu neapdrošināja un izraisija ceļa negadijumu.Policijā ir fiksēts ka jaunais saimniekotājs ir vainīgs.Bet apdrošinātāju asociācija sūta man rēķinu ka man jāmaksā.Bet es viņiem atbildēju ka nejūtos vainīgs un nemaksāšu.Pagaidām vis ir pieklusis,bet kas notiks tālāk.Saimniekotājs bēguļo un cik es esmu dzirdēji viņam ir vairāki šāda veida gadījumi.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pārdot automobili nozīmē pārreģistrēt īpašnieku CSDD.

OCTA likums nosaka automobili un īpašnieku par galveno, kur īpašnieks ir atbildīgs par to, kas tiek nodarīts ar viņa automobili:
a) automobilis izdara mantisko zaudējumu, (nav svarīgi, kas automobili ir vadījis pārkāpuma brīdī, jo atbildīgs par jebkuru, kam nodod vadīt savu auto, izņemot zagli, ir auto īpašnieks. Policija jau pārņem apdrošinātāju praksi - sodīt īpašnieku, ja fotoradars ir nostrādājis, neatkarīgi, kas auto ir vadījis)
b) tā īpašnieks ir atbildīgs par šo radīto zaudējumu, jo ir apdrošinājis savu atbildību par to.

No OCTA likuma.
"... 31.pants.
...Zaudējumu atlīdzināšana (2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību..."


šāds gadījums: 2006. gada jūlijā persona K(18 gadi|), braucot ar motociklu( motocikls bez valsts reģistrācijas numura zīmēm, bez tehniskās valsts apskates, bez sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas, K bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām) neizpildīja ceļa zīmes Nr. 206 "Dodiet ceļu" prasības un notika sadursme ar automašīnu Volvo. Tika sastādīts admnistratīvais protokols un uzlikts sods - 200 Ls, kas tika samaksāts. 2008. gada maijā K saņēma Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pretenzijas pieteikumu, kurā kā pamats apdrošināšanas atlīdzības izmaksai ir "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma" 51. panta 1. daļas 1. pumkts un regresa prasības pamats ir iepriekšminētā likuma 41. panta2. daļas 1. punkts. Lūdzu, paskaidrojiet šo situāciju! Jau iepriekš paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tā ir situācija, kad par apzinātiem vai rupjiem pārkāpumiem ceļu satiksmē vadītājam vai transportlīdzekļa īpašniekam apdrošinātājs OCTA likumā noteiktā kārtībā (regresa prasība) liek atmaksāt apdrošinātājam visus apdrošināšanas sabiedrības izdevumus, kas saistīti ar atlīdzības lietas sagatavošanu, ekspertīzēm un zaudējumu atlīdzināšanu.



Labdien! Kā apdrošināšanas kompānijas nosaka Kasko prēmiju, kādi dati viņiem ir vajadzīgi aprēķināšanai (izņemot valsts nr. un apliecības nr.)? Ar kādas programas/kataloga palīdzību viņi nosaka automašīnas tirgus vērtību, no kuras aprēķina prēmiju? Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pēc reģistrācijas nr. var noteikt pat naktsklubu, kurā tusējat vai, teiksim, vidējo - cik bieži Jūsu draugi ir pārkāpuši noteikto maksimālo braukšanas ātrumu, un pēc tā palielinātu vai nepalielinātu KASKO prēmiju Jums.
Katalogu vērtības noteikšanai izmanto gadījumos, ja nav ticama auto iegādes vērtība ārvalstīs, vai lai to pārbaudītu. Par vērtību katalogu izmanto OCTA katalogu.
Visi dati, ko izmanto transportlīdzekļu vērtības noteikšanai, ir LTAB mājas lapā.>>>
www.ltab.lv/...