Vārdadienas svin:
Auguste, Guste






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



vai man ir jamaksa cela nodoklis par masinu ar kuru es nebrauksu pa latviju.
masina reg. latvija.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Info t. 7025777

ES VELOS BRAUKT AR SAVU AUTO UZ UK STRAADAAT KAS MAN BUTU JANEM VERAA.VAI MAN BUS JAIZIET TEH.APSKATE TUR VAI TUR NEMS VERAA LATVIJAS.UN KAS AR CELA NODOKLIEM ?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Lai noskaidrotu, kas būs tur, tas ir jādara un par to ir jāsaņem atlīdzība.
Darba devējam Jūs ir jāinformē, atkarībā no uzturēšanās vai strādāšanas laika posma garuma UK, kādas saistibas ir attiecināmas uz darba ņēmēja personīgo automobili.
2. Pēc Latvijas tiesību aktos noteiktā, Jums, izbraucot no Latvijas, būs nepieciešams starptautiski derīgs un UK darbojošs OCTA līgums.
3. Ceļu satismei nepieciešmie dokumenti jābūt spēkā uz laiku, kas nav mazāks par Jūsu uzturēšanās laiku atļaujā, līgumā.
4. Ir nepieciešama veselības apdrošināšana nelaimes gadījumiem, piedaloties tūrisma ceļojumā, braucienā ar automobili UK un otra personas apdrošināšana, kas var būt apvienota ar iepriekšējo, darbam noteiktā nozarē, atbilstoši riskam.


Vai braucot virzienā no Rīgas uz Saulkrastiem pa Tallinas šoseju man ir jadod ceļš tiem, kas mani apdzen, nobraucot pa labi uz brauktuves malas?
Paldies par atbildi!
Atbilde: Ēriks Griģis:



1. Vadītājs nedrīkst braukt pa nomali, izņemot gadījumus, kas noteikti CSN.
2. Vadītājs var dot ceļu, pietuvojoties brauktuves malai (līdz 924. ceļa apzīmējumam, to nešķērsojot ceļa došanas gadījumā), kas apzīmēta ar CSN 314.6. punktā noteikto ceļa apzīmējuma līniju.

Ceļu satiksmes noteikumi (CSN).

CSN 10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

CSN 1.8. brauktuve - ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām;

CSN 1.29. nomale - ceļa daļa, kas piekļaujas brauktuvei un nav paredzēta mehānisko transportlīdzekļu braukšanai;

CSN 41. Ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu un sarkanu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, citiem tajā pašā virzienā braucošo transportlīdzekļu vadītājiem un pretim braucošo transportlīdzekļu vadītājiem (ja nav konstruktīvi izveidota ceļa elementa, kas atdala brauktuvi, piemēram, barjeras, sadalošās joslas) jādod tam ceļš, apturot transportlīdzekli pie ietves vai uz nomales, vai, ja tā aizņemta, - iespējami tuvāk brauktuves labajai malai....

CSN 90. Ja brauktuve nav pietiekami plata, lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā no kreisā malējā stāvokļa, to atļauts darīt no brauktuves labās malas vai labās nomales, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus....

CSN 124. Ja ārpus apdzīvotām vietām ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni braucošu, lielgabarīta vai ar noteiktu ierobežotu ātrumu braucošu transportlīdzekli, tā vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, kā arī, ja nepieciešams, jāaptur transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz tā izveidojuši sastrēgumu.

CSN 314.1.
920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, apzīmē braukšanas joslu robežas bīstamās vietās, brauktuves posmus, kuros aizliegts iebraukt, transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas, brauktuves malu ceļu posmos, kuros aizliegts apstāties un stāvēt, kā arī atdala joslu, kas paredzēta noteiktu transportlīdzekļu braukšanai...

CSN 314.5.
924.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums divas reizes pārsniedz atstarpes starp tām, - apzīmē brauktuves malu ceļa posmos, kuros atļauts apstāties un stāvēt;...






Vai CSN cietušais var pieprasīt automobiļa remontu, ja apdrošināšanas kompānija piedāvā neatbilstoši mazu naidas kompensāciju?
Ko darīt, ja aprēķinātā kompensācijas summa neatbilst reālajiem zaudējumiem?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Cietušais zaudējumu atlīdzības veidu izvēlās un ieraksta prasībā atlīdzināt zaudējumus arī gadījumos, kad iesnieguma veidlapā par zaudējumu atlīdzināšanu apdrošinātājs šādu izvēli nav paredzējis. Pēc tam mainīt atlīdzības saņemšanas veidu vai mainīt to tad, kad, cietušajam liekas, ka atlīdzība ir noteikta par mazu, likums neparedz.

Sūdzēties Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojā, Lomonosova ielā 9, Rīgā, tālrunis 7241822

Kur vislētākā OCTA apdrošināšana?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Trūkst pēdējo datu no apdrošinātājiem. ERGO atlaides ir beigušās.
Parocies inetā pašu apdrošinātāju mājas lapās:
www.insure.lv/...

Labdien, izskaidrojiet lūdzu ko nozīmē vārds CASCO, nevis kā apdrošināšanas veids, bet kā radies šis nosaukums CASKO, un ko tas nozīmē?
Paldies par atbildi, Vēsma
Atbilde: Ēriks Griģis:

"Casco" vārds apdrošināšanā parādījās 17-18 gadsimtā, kad spānijas, portugāļu un itālijas kuģu sabiedrības konkurēja savā starpā preču pārvadāšanā. Konkurences priekšgalā bija tās kompānijas, kuras spēja nodrošināt kravas un preču drošību jūrā pret citu kompāniju, tb. pirātu uzbrukumiem. Piegāde kuģī līdz galam, jeb kuģa korpusa drošības nosaukums jūras preču tirgū radīja pirmo korpusa apdrošināšanas līgumu par preču piegādi ar Spānijas kuģa kompāniju.
Kuģa korpuss spāņu-portugāļu jūrnieku vidū izskanēja kā [caskava]...īsāk - casko.

Pazīstu šīs sabiedrības ekspertu šodienas Spānijā.
Ja bakalauru gatavosi, izpētot pirmsavotus uz vietas, varu piepalīdzēt ar tulka pakalpojumiem...p)))

Sakiet lūdzu vai šobrīd pirms celt prasību tiesā pret apdošinātāju par apdrošināšanas atlīdzības piedziņu ir jāievēro kāda obligāta pirmstiesas izskatīšanas kārtība, ņemot vērā, ka Satiksmes birojs ir likvidēts?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jā, bet nav obligāti.
Jums ir (būs) nepieciešams tiesā iesniegt (uzrādīt) Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja viedokli. Pirmstiesas process tad veiksies raitāk un nevajadzēs liekas ekspertīzes.

Vai ir iespējams pie jums veikt auto ekspertīzi pēc avārijas, ja es uzskatu (un zinu), ka apdrošinātāju slēdziens ir nepareizs. Un vai tāds slēdziens būs derīgs tiesai. Jeb šādiem gadīumiem ir nepieciešama kāda valsts iestādes ekspertīze. Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Strādajam tikai pēc tiesas norīkojuma vai gatavojam ekspertīzes strīdus gadījumu iesniegšanai tiesā.

Gaidu uz tikšanos ar visiem Jūsu rīcībā esošiem dokumentiem, lai noskaidrotu turpmāko darbību iespējamību, rezultātu un paskaidrotu Jums to lietderību.

skatoties lietotu mashinu sludinajumus ieveroju ka jums lapaa ir pieejams liizinga kalkulators .. gribeju uzzinat kas piedava sho liizingu un kadi ir priekshnoteikumi lizinga sanjemshanai ?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Neatrodu savā eksperta darbībā saistību ar līzingu vai tā devējiem?
Lūdzu paskaidrojiet vai norādiet, kur tas ir "aprakts"?

Sveicināti!
Lūdzu Jūs izskaidrot man sekojošu situāciju.
Vai Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt pret mani regresa prasību, pamatojoties uz to, kā atstāju CSNg vietu, ja Ceļu policija, izvērtējot lietas materiālus nesodija mani par aizbraukšanu, esmu sodīta tikai par avāriju (LAPK 125. panta 1. daļa), kā arī samaksāju minimālo naudas sodu. Par avārijas faktu uzzināju pēc nedēļas, kad saņēmu ceļa policijas pavēsti.
Iepriekš pateicos!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Būtu jāzina kas vairāk par negadījuma norises mehānismu un apstākļiem, par policijas iesaistīšanos negadījuma izmeklēšanā, vadītāju rīcību pēc negadījuma.

1) Apdrošinātāji rīkojas un pārbauda vadītāju rīcības atbilstību četru tiesību (normatīvo) aktu noteiktai kārtībai, kas saistās ar apdrošinājuma gadījuma pārbaudi, zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa un vadītāju atbildības par radītiem zaudējumiem noteikšanu, zaudējumu atlīdzības noteikšanu un to atlīdzināšanu cietušajai personai.
2) Tas nebūt nav viens un tas pats, ko dara un vērtē policija negadījuma vietā, lai noteiktu vainīgo, to sodītu un ko nosaka tikai divi tiesību akti.
3) Beidzot - nevienam nepieder pēdējais vārds. Viss nolemtais ir apstrīdams, ja tam ir pamats. No tā - ikviens no mums un arī no policijas vai apdrošinātājiem var kļūdīties.
Lai par to runātu, ir nepieciešams iepazīties ar visiem lietas materiāliem, apdrošinātāju lēmumu regresa lietā, lēmuma pamatojumu un apdrošinātāja eksperta vai speciālista slēdzienu par regresa iespējamību.

Ko darit ja buvuznemums atsakas maksat kompensaciju, par nodarito skadi.
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Sagatavot skādes pamatojumu, kalkulāciju.
2. Iesniegt rakstisku prasību būvuzņēmumam, ar prasības saņemšanas apstiprinājumu, un saņemt rakstisku atteikumu, ka un kāpēc atsaka atlīdzināt skādi.
3. Izvēlēties advokātu, ja nepieciešams ekspertu, kurš sagatavo zaudējuma aprēķinu.
4. Iesniegt tiesā prasību par skādes atlīdzināšanu.
5. Sagatavoties būvuzņēmuma mierizlīguma piedāvājumam pirmstiesas procesā.
6. Mazāk stāstīt citiem par to, ko un kā gatavojaties rīkoties.

Sakiet, lūdzu, kam būtu jāatmaksā zaudējumi par Rīgas satiksmes autobusa 30.08. nodarītiem zaudējumiem mantai, īpašumam un personām pie Gaiļezera 21. maršrutā?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Zaudējumus atlīdzina zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāja (OCTA) sabiedrība.
2. Zaudējumus neatlīdzina to izraisījušam vadītājam un transportlīdzekļa īpašniekam.
3. Visi cietušie pasažieri griežas pie nosauktā apdrošinātāja un katrs pieprasa atlīdzināt tam nodarītos mantiskos, veselības zaudējumus un nesaņemtos dienas ienākumus, ko apdrošinātājs nosaka pēc PVN nodokļa nomaksas OCTA likumā noteiktā kārtībā.
Cietusī trešā perona, kuras īpašumam ir nodarīti zaudējumi, griežas pie nosauktā apdrošinātāja un pieprasa atlīdzināt zaudējumus par sabojāto stabu, vadiem, piespiedus dīkstāvēm, atjaunošanā izmantotiem materiāliem un remontdarbiem.
4. Apdrošinātājs atlīdzina zaudējumus par cietušo personu glābšanas darbiem glābšanas dienestam, ātrai palīdzībai vai citām privātpersonām, pēc to personīgiem iesniegumiem apdrošināšanas sabiedrībā.
4. Ja vadītājs un īpašnieks nav pārkāpis tiesību aktu prasības, kas nosaka transportlīdzekļu un vadītāja piedalīšanos ceļu satiksmē kārtību, nav pierādāma rupja neuzmanība, atbilstoši OCTA likumā noteiktajam, tad regresa prasību pret vadītāju un transportlīdzekļa īpašnieku apdrošinātājs neierosina.

Sveiki, vēlos aizbraukt nedēļas nogalē uz Lietuvu un Poliju ,kāda situācija ir ar apdrošināsanu un citiem saistītiem maksājumiem
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. OCTA Standartlīgums ir derīgs, tikai kontrolējiet savas attiecības ar apdrošinātāju - vai esat parakstījies par apdrošināšanas līguma darbību tikai Latvijā, Baltijas valstīs vai Eiropas (tb. Polijā) valstīs?
2. Papildus būtu jānoslēdz ceļojuma apdrošināšanas līgums uz visām personām (un mantu), kuras brauc automobilī vai dodas kopīgā ceļojumā.
3. Transportlīdzekļa brīvprātīgā (KASKO) apdrošināšana, arī zādzības riskam - tā ir katra paša izvēle.

Vai varat noskaidrot, kā notika Lorupes avārija?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Varam izmeklēt negadījumu, lai to noskaidrotu.

Veicam ceļu satiksmes negadījumu izmeklēšanu, lai noskaidrotu negadījuma iemeslus pēc:
1) Tiesas lēmuma;
2) piederīgo lūguma, gadījumos, ja ir divi vai vairāk bojāgājušie,

Tas ir iespējams:
1. izsaucot uz negadījuma vietu,
2. izmeklējot negadījumu pēc tam.

Praktiski:
tiekamies ar piederīgajiem, cik iespējams, mierinām viņus,
pastāstām, kas viņiem būtu darāms krimināllietā,
kā izmantot advokāta pakalpojumus, piedāvājam arī advokātu un, ja nepieciešams, noskaidrojam to, ko advokāts iesaka kriminālietas procesa virzīšanās laikā, kas saistīts par ceļu satiksmes negadījumu atbildīgās personas noskaidrošanu un apdrošināšanas atlīdzības pieprasīšanu, izpētām negadījuma vietu, bojātos transportlīdzekļus, izpētām dokumentus, ko šai sakarā ir sagatavojusi Policija un ekspertīzes, veicam negadījuma izmeklēšanas eksperimentus, saķeres koeficienta, transportlīdzekļa palēninājuma un redzamības noteikšanai, novērtējam ceļu satiksmes organizāciju negadījuma vietā un tās apkārtnē, ceļa stāvokli un ietekmi uz negadījuma rašanās iespējamību, pārbaudām transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, kas varētu būt bijis par iemeslu vai ir izmainījies negadījuma rezultātā, nosakām ceļu satiksmes negadījuma norises mehānismu, veicam trasoloģisko ekspertīzi bojājumu cēlonības noteikšanā un nosakām cēlonības saderības atbilstību CSNg norises mehānismam.

Labdien, kā ir zināms tad nesen tika pieņemts lēmums par Satiksmes biroja likvidāciju un saistību nodošanu privātās rokās (apdrošinātāju).
Varbūt Jūs varētu populāri izskaidrot, kas mainīsies sākotnējā strīdā stadijā ar apdrošinātāju vai turpmāk būs jēga un iespēja iesniegt sūdzības par apdrošinātāju lēmumiem jaunajai iestādei?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Valsts ar to noņems aktīvo kontroli un atbildību pār šo procesu.
Nedarbosies vairs administratīvā procesa likums, kas valsts iestādei liek atlīdzināt zaudējumus, ja cietušajam tie radušies valsts ierēdņa (piemēram, Satiksmes biroja) darbības vai bezdarbības rezultātā.
Tiešas jēgas nebūs, jo nekad nav arī bijis.
OCTA likumā tas ir iestrādāts jau no 1997. gada, kā apdrošinātājs var neņemt vērā Satiksmes biroja viedokli, lēmumu....par...
Bet būs sekundāra vajadzība tiesā uzrādīt apdrošinātāju viedokli par strīdīgo jautājumu, objektu vai subjektu, lai to apspriestu.
Tāpēc vajadzēs pieprasīt transportlīdzekļa apdrošinātāju biroja viedokli par strīdu, neapmierinātību u.tml. rakstiski.

Kada ir ievedmuita automašīnām un motocikliem no Amerikas un kā rēķina? Varbūt ir vēl kadi maksājumi, ko javeic, ievedot automašīnas?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Par to zvaniet uz muitu.

Gāju skati savam auto.Viss esot kārtībā izņemot lukturu augstuma korektoru,tas nedarbojas. Uguņu regulējums esot pareizs. Kāda velna pēc man tas korektors ir vajadzīgs? Mašīna ir maza un kravu pārvedājumiem nav paredzēta. Elektronikas remonts var izrādīties diezgan padārgs.Ko man darīt? Cēsīs skati ar pirmo reizi iziet retais. Par atkārtotu apskati protams jāmaksā!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli
uz ceļiem.
Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumi Nr.466.

IX. Rīcība strīdu gadījumos un lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.
65. Ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) nepiekrīt transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumam, transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) vēršas pie CSDD nodaļas priekšnieka.


66. Ja domstarpības nav atrisināmas attiecīgajā CSDD nodaļā, sastāda iesniegumu ar tehniskā rakstura domstarpību detalizētu izklāstu. Minēto iesniegumu nosūta CSDD pārvaldei. Pēc iesnieguma saņemšanas CSDD pārvalde triju darbdienu laikā rakstiski informē iesnieguma iesniedzēju par transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotās novērtēšanas vietu un laiku.
67. Ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzreiz pēc tehniskās apskates veikšanas nav vērsies pie attiecīgās CSDD nodaļas priekšnieka, bet ir radušās pamatotas aizdomas par transportlīdzekļa vai tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējuma atbilstību faktiskajam stāvoklim, transportlīdzekļa īpašniekam (vadītājam) ir tiesības mēneša laikā pēc pārbaudes veikšanas iesniegt motivētu iesniegumu CSDD pārvaldē.
68. Līdz atkārtotai transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanai remontdarbu vai komplektācijas izmaiņu veikšana konkrētajam transportlīdzeklim ir aizliegta.
69. Ja mēneša laikā pēc tehniskās apskates vai tehniskās kontroles uz ceļa tajā konstatētos būtiskos trūkumus vai bojājumus par tādiem neuzskata uzņēmums, kuram transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzticējis to novēršanu (turpmāk – remontuzņēmums), tad, nenovēršot trūkumus vai bojājumus, remontuzņēmums un transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) iesniedz kopīgu motivētu iesniegumu CSDD un vienojas par atkārtotās pārbaudes laiku. Atkārtotajā pārbaudē piedalās arī remontuzņēmuma pārstāvis.
70. Ja atkārtotajā pārbaudē tiek konstatēts, ka ir veikti remontdarbi, vai ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) atsakās uzrādīt transportlīdzekli atkārtotai pārbaudei vai neierodas uz atkārtoto pārbaudi, vai ja remontuzņēmuma pārstāvis atsakās piedalīties vai arī nepiedalās atkārtotajā pārbaudē, paliek spēkā iepriekš piešķirtais transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējums.
71. Transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotu novērtēšanu veic satiksmes ministra apstiprināta komisija. Komisijas lēmumu var apstrīdēt tiesā administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Nesen aiz neuzmanības izraisīju avāriju, kurā cieta motociklists un arī pats mocis. Sapratu, ka manu radīto zaudējumu sedz OCTA, bet šodien cietušais man pieprasīja 150 LS, jo apdrošinātāji viņam samaksājuši par maz - tikai 160 LS, bet pašu moci novērtējuši uz 300 LS. Ko man darīt - maksāt vai nemaksāt ?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nemaksāt, ja prasība ir par zaudējuma nodarījumu īpašumam.
Lai atlīdzību prasa no apdrošinātāja vai sūdzas Satiksmes bgirojā un pēc tam iesniedz prasību tiesā.
Viņš ir pārkāpis tiesību aktos noteikto, papildus par īpašumam nodarītu zaudējumu vēl prasīdams atlīdzību no izraisītāja, ja atlīdzības limits (70 000 Ls) nav pārsniegts.

Braucu pa vinvirziena ielu un pēkšņi iesāniski,no pretēj
ās puses parādās meitene uz velosipēda, kura apjūk ieraugot manis vadīto automobili un ietriecas tajā. Meitene paķer velosipēdu apgriežas un aizbrauc. Apskatot automobili, bojājumu nekādu, izņemot uz valsts numura zīmes, nelielas deformācijas pēdas. Atstāju šo vietu, bet pēc neilga laika mani uzmeklēja CP un sodīja divus gadus atņemot vadītāja apliecību. Es uzskatu, ka esmu rīkojies saskaņā ar CSN 54 punktu un gatavojos CP lēmumu pārsūdzēt tiesā. Sakiet, ludzu, vai man ir izedzes?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nav izredzes, jo neievērojāt CSN 1.43., līdz ar to esat pārkāpis CSN 52. punktā noteikto, attiecībā uz nosacījumu "... ja transportlīdzekļu vadītāji nespēj vienoties...".

Labdien!
Gadījās tā, ka manu auto sasita, avārijā vainīgs otrs šoferis.
Tā ka sasista bija stūres iekārta + tālāk ieplīsis (agrāk mazliet plīsušais stikls, bet bij kādreis apstādināta plīšana - ieurbjot) + vēl šādi tādi sīkumi, tad apdrošinātāji ieteica piekrist remontam, jo tad varēs atklāt slēptos defektus - es piekritu.
Tagad zvanot uz servisu viņi saka ka stiklu nevarēšot mainīt kā arī tādas lietas kā sailentbloki jau esot bijuši beigti pirms avārijas (kaut gan tika remontēti un izieta teh.apskate 2 nedēļas iepriekš).
Jautājums sekojošs: Pie kā būtu jāgriežas ar kādām pretenzijām par servisa darbu un veikto remonu apjomu, droši vien pie apdrošinātāja?
Bet vai ir kādas izredzes panākt kturpmāko remonu? Vai kompensāciju (teiksim par stiklu?)

Iepriekš pateicos.
Atbilde: Ēriks Griģis:

No rakstītā saprotu, ka runa ir par OCTA.
Ar pretenzijām par apdrošinātāju zaudējumu noteikšanu un atlīdzināšanu ir jāgriežas Satiksmes birojā, Lomonosova 9, tālrunis 7241822.