Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



bet šajā gadījumā tika veiktas abas primārās darbības, gan bremzēšana ieslīpus, pēc kuras sekoja apstāšanās jau brauktuves nomalē, dodot iespēju pretīmbraucošam (apdzenot, visticamāk, ar neatļautu ātrumu, ko norāda bremzēšanas pēdas) pabeigt manevru netraucēti... Pretīmbraucošais izvēlējās griezt vēl vairāk pa kreisi, radās sadursme tieši uz nomales, bremzēšanas pēdas beidzās tālāk grāvī...
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Par šādu gadījumu varam parunāt, kad redzēšu lietas materiālus, tr.līdz. bojājumu fotogrāfijas un iepazīšos ar vadītāju paskaidrojumiem.



p.s tātad tomēr arī mainot kustības virzienu, bet tikai un vienīgi, lai izvairītos no frontālas sadursmes.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nē! Un vēlreiz nē (apzināti)!
Bremzējot, apstājoties ir lielākas iespējas izvairīties no bojāejas, nekā atgriežot pretējā pusē vai grāvī. No desmit - viens gadījums, kad tomēr tas neizdodas. Uz ceļiem ir līdz 10% pašnāvnieku (vai līdzīgi domājošo), kas meklē koku, lielu vai zīmīgu pretībraucošo, lai paveiktu savu nodomu.

Pirms dažām dienām braucot virzienā Rīga-Pūre, pēdējā kreisajā pirms Pūres no pretībraucošās kolonas man pretī izlēca vieglais. Tieši pretī tā, kā, likās, viņa radiatora režģis jau atsitīsies pret manu verķi.
Savu auto automātiski biju sagriezis iesānis savā joslā un bremzējis taisni cik jaudāju. Prātā bija doma, ka sitienam jābūt slīpam manā brauktuves pusē, lai autiņi aizlidotu sāniski. Ka tā biju rīkojies jau pirms domas, pamanīju, kad pretējais rāva atpakaļ virsū savā pusē braucošajam.
Atlaidu bremžu pedāli, turpināju braukt un tikai pēc tam jutu, ka asinsvadiņos kustība apstājas.
Vienu brīdi pavīdēja doma griezt grāvī, bet sapratu, ka to nedrīkstu, tāpēc turpināju bremzēt.

P/S/
Vadītāja reakcija - 0,6-0,8s, tāpat pretībraucošā, kas dod abu auto kopējo pārvietojumu ap 50 metriem. Viņa spēja griezt atpakaļ - 1s, kopā 75 metri. Mana bremzēšana ilga šo 1 sekundi, tātad vēl 15-20 metri klāt. Kopā ap 90 metriem.
Atceroties notikušo, viņš izbrauca kādus 100m mana vadītā auto priekšā.

Secinājums.
Ja būtu kavējies kaut mirkli un nebremzētu, notiktu sadursme.
Ja būtu griezis grāvī, tad auto būtu pagalam.
Bailes, kas varēja kavēt manu rīcību, parādījās tikai pēc bīstamības.







Sveiki!
Vai ir kādi precedenti, kad tomēr ir pamatota izvairīšanās no neizbēgamas frontālas sadursmes nedz tikai bremzējot, bet bremzējot un apstājoties pilnībā uz savas brauktves nomales (kur arī notiek sadursme)?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ir gan.
Piemēri.
1. Pie Valmieras autovadītājas priekšā pēkšņi izbrauca pretībraucošais. Meitene nobijās un strauji sacirta savu auto pa kreisi. Tikko viņa bija pretējā brauktuves pusē, tā izdzirda blīkšķi. Pretībraucošais ietriecās aiz viņas braucošajā kravas auto un pagalam bija.
2. Mežā pirms Sabiles kravas auto ar piekabi veica kreiso manevru, aizgriezdams priekšā vieglā auto vadītājam. Vadītājs sagrieza stūri pa labi. Vieglais auto strauji metās pa kreisi, ietriecās baļķvedēja piekabes aizmugurējā drošības sijā un grāvī apgāzās uz jumta. Kad vieglā autiņa vadītāju tiesā tiesāja par kriminālu nodarījumu (viņa pasažieris salauza roku), vadītājs pierādīja, ka turpinot bremzēt, viņa auto ietriektos sakabes iekārtā un sekas būtu daudz traģiskākas. Krimināllietu pret viņu izbeidza.
3. Pirms Ventspils brauca auto, kura vadītājs pamanīja pa viņa brauktuves puses nomali pretībraucošo. Vadītājs izpildīja CSN 113.p. prasības un apstājās. Līdz sadursmei vēl palika divas sekundes, kurās vadītājs apjauta, ka viņš rīkojās pareizi, un gāja bojā.
4. Līdzīgā situācijā es paguvu apturēt automobili un izlēkt no tā uz ceļa. Kad pretībraucošais aizjoņoja man garām, ilgi vēl staigāju pa nomali, vicinādams savu fotjiku, kuru tā arī nesapratu, kāpēc, biju paķēris līdzi.
5. Pirms Valmieras vieglā vadītājam pēkšņi izbrauca priekšā un turpināja šķērsot viņa brauktuvi pieci amizanti puiši. Bremzējot divus no tiem viņš saskatīja sava auto priekšā pie sānu loga, kad gatavojās ietriekties viņu autiņa sānos. Sejas bija saviebtas tā, ka vadītājam likās, ka viņš skatās uz nedzīviem radījumiem. Kad viņš atgrieza pa kreisi, viņa auto sānos ietriecās izbraucošie. Pēc trieciena auto ielidoja grāvī. Izbraucošie visi aizbēga no negadījuma vietas.

P/S/
Redzi, šādas nelaimes var paredzēt. Bet ja vadītājs nespēj tās paredzēt, tad zināšanas vai bailes palīdz viņam izvairīties no bojāejas vai reizēm gluži pretēji.
Tāpēc tomēr primāra darbība, ja vadītājs spēj bīstamību pamanīt, ir bremzēšana. Otra - apstāšanās. Tikai tad nāk trešā, kas ar daudziem nosacījumiem pieļauj apbraukšanu.
Pamatota ir bremzēšana un apstāšanās. Apbraukšana - ir risks, kas var izdoties un var arī neizdoties. Tie, kas pēc tam vērtēs vadītāja rīcību, ja apbraukšanas manevrs vadītājam neizdosies, lielākoties nepratīs atšķirt šīs lietas.
Noteicošais atšķiršanas prasmē bieži vien būs samaksa par vērtējuma izdevīgumu. Diemžēl.




sveiki es gribeju zinat pec kada principa notiek automasinas registracija nu no kurienes masina vini pasaka ka ta ir cita masina nevis ta kas ir dokumnetos? tas ir domats ta kas man trauce piemeram iegadaties divas pilnigi vienas masinas un pienemsim vienai masinai ir numurs otrai nau un es panemtu un no tas kas ir parliktu uz otru! pec ka policija pateiktu ka ta nav ista masina un kas man par to varetu draudet?
Atbilde:

Ēriks Griģis:

Zvaniet CSDD uz izziņas tālruni vai tieši reģistrācijas nodaļai.
Par policijas darba metodēm iesaku interesēties Valsts policijā.



Sakiet, lūdzu, kad sāksies instruktoru kursi?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pieteikšanās ir sākusies.
Pretendentam nepieciešama vidējā izglītība un pilni trīs gadi braukšanas stāžs ar automobili.
T. 26322578


vēlos sagatavoties C profesionālajai kategorijai pašmācības ceļā.kur rast skaidrojumus jautājumiem,kurus piedāvā CSDD eksāmens C profesionālā?neredzu jēgu iekalt atbildes.paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

Standarti, tiesību akti, starpvalstu nolīgumi kravu pārvadāšanā.
Mācību materiāli apmācāmajiem nav gatavoti, jo budžetā tam nav paredzēts finansējums.









Labdien, sakiet kados gadījumos var lauzt obligātas apdrošināšanas līgumu pirms termiņa un kuras normas to nosaka. Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
"...
10.pants. Apdrošināšanas līguma izbeigšana pirms termiņa
(1) Apdrošināšanas līgums izbeidzas pirms termiņa –– ar pieteikumā norādīto laiku, bet ne agrāk kā ar pieteikuma iesniegšanas brīdi, ja transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu pirms termiņa, pieteikumam pievieno līguma izbeigšanas pamatojumu –– pierādījumus, kas apstiprina vienu no šādiem nosacījumiem:
1) transportlīdzeklis ir atsavināts;
2) transportlīdzeklis izgājis no īpašnieka, glabātāja vai lietotāja valdījuma nevis viņu vainas, bet citas personas prettiesisku darbību dēļ un par to ir paziņots attiecīgajām tiesībaizsardzības iestādēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
3) apdrošināšanas līgumā norādītajās ziņās ir kļūda;
4) tiek likvidēta juridiskā persona vai mainīts tās nosaukums.
(2) Ja transportlīdzeklis netiks izmantots ceļu satiksmē, transportlīdzekļa īpašnieks iesniedz apdrošinātājam rakstveida pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu pirms termiņa.
(3) Transportlīdzekļa īpašnieks pirms šā panta otrajā daļā noteiktā rakstveida pieteikuma iesniegšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uz laiku pārtrauc transportlīdzekļa reģistrāciju attiecīgi Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā.
(4) (Izslēgta ar 27.09.2007. likumu).
(5) Izbeidzot apdrošināšanas līgumu pirms termiņa, transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības uz to iemaksātās apdrošināšanas prēmijas daļu, kura atbilst:
1) atlikušajam laikposmam no līguma izbeigšanas dienas līdz apdrošināšanas līguma termiņa beigām un no kuras atskaitīti ne vairāk kā 5 procenti no apdrošināšanas prēmijas daļas par atlikušo periodu, ja līgums tiek izbeigts šā panta pirmās daļas 1.punktā vai otrajā daļā minēto apstākļu dēļ un ja par attiecīgo līgumu nav pieteiktas apdrošināšanas atlīdzības izmaksas;
2) atlikušajam laikposmam, skaitot no līguma izbeigšanas dienas, ja līgums tiek izbeigts šā panta pirmās daļas 2., 3. vai 4.punktā minēto apstākļu dēļ.
(6) Ja transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts (ja mainās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais īpašnieks vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmējs, kas Ceļu satiksmes drošības direkcijas Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs, vai transportlīdzekļa identifikācijas numurs) vai tam tiek izsniegta tranzīta numura karte vai apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu un apdrošināšanas līgumā norādītais transportlīdzekļa īpašnieks nav iesniedzis pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu, apdrošināšanas līgums izbeidzas brīdī, kad transportlīdzeklis pārreģistrēts vai tam izsniegta tranzīta numura karte vai apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu.
(7) Šā panta sestās daļas nosacījumi neattiecas uz:
1) līzinga gadījumiem, ja transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā iepriekš norādītais transportlīdzekļa turētājs kļūst par transportlīdzekļa īpašnieku;
2) standartlīgumiem, kas noslēgti, pamatojoties uz šā likuma 9.1 panta otrās daļas 1.punktā minētajiem datiem.
... "




Labdien !
Novietoju automasinu, dzivojama zona blakus trotuaram, kad atnacu masinai bija sods par nepareizu automasinas novietosanu. Uz soda bija rakstits ka esmu sodits par 135(4), un rakstits 2,75m.
Jautajums: Vai sis sods ir adekvats? kapec nevareja uzrakstit sodu par 136(2)? varbut vini izvelas bargaku sodu?
Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:
Tāpēc, lai ar Jums nebūtu jāstrīdās par to, vai apstājāties, vai novietojāt automobili stāvēšanai, un vai tas neļauj/ļauj braukt, vai traucē/netraucē gājējiem.

No CSN:
"...135. Aizliegts apstāties un stāvēt:
...
135.4. vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par 3 m;
...
136. Aizliegts stāvēt:
...
136.2. citās vietās, kur stāvošs transportlīdzeklis neļauj braukt (iebraukt vai izbraukt) citiem transportlīdzekļiem vai traucē gājēju pārvietošanos;
..."


Cik ilgā laikā ir jasataisa mašinā pēc avārijas, ja mašīnais vēl ir garantija un tā tiek taisīta noteiktājas auto salonos(darbnīcā)?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Apdrošinātāji netaisa mašīnas! Viņi pieņem lēmumu par zaudējumu atlīdzināšanu un to paziņo īpašniekam un servisam, kurš izvēlēts remontdarbu veikšanai.
No OCTA likuma:
"...
39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina ir noskaidrota vai ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījusī persona un nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam.
...
40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.
..."

Kopsavilkums.
Vai nu pēc mēneša, vai trijiem un vēl piecu dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nauda tiek pārskaitīta servisam, ja īpašnieks ir izvēlējies saņemt atlīdzību servisa pakalpojumos, serviss ir saskaņots ar apdrošinātāju, mašīna ir atremontēta pirmsavārijas stāvoklī un apdrošinātājs saņēmis rēķinu apmaksai.
Servisam ir jāsaņem apdrošinātāja rīkojums uzsākt remontu! To serviss var saņemt tikai pēc lēmuma pieņemšanas. Ja tad serviss piecu dienu laikā spēj auto sataisīt, tad piecu dienu laikā tas saņem apmaksu par remontu. Jā remonts aizņem vairāk laika, tad auto saņemsiet vēlāk, pēc apdrošinātāja samaksas par veiktajiem remontdarbiem.

Labdien! Sakiet lūdzu, kā izpaužas CSDD eksamena (uz 95 Kodu) 2 daļā noteiktais: "otrā daļa – pretendents apliecina savas zināšanas par šo noteikumu 74.1.apakšpunktā minētajiem jautājumiem, veicot dotā gadījuma analīzi.", balstoties uz ko, jāveic analīze (uz normat. aktiem, dažādu valstu pierezi (piemēram jautājumos par nelegālo imigrāciju), statistiku, metodiku ut.t.)??? Jau iepriekš paldies par atbildi.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Balstoties uz tiesību aktiem, valsts standartiem, CSDD reglamentu, dažādu valstu pierezi, CSDD statistiku, metodiku, apmācību programmām, fiziku, matemātiku, autotransportlīdzekļa izgatavotāja noteikto, tehniskiem datiem, satiksmes drošību, autopārvadājumiem, satiksmes noteikumiem, apdrošināšanu, satiksmes negadījmu izmeklēšanu un analīzi, praktiskajiem piemēriem.


Labdien! Sakiet lūdzu kā man rīkoties šādā situācijā!
Atnāca vēstule no Gjensidige apdrosināsanas ar pretenziju par zaudējumu atlīdzināšanu regresa kārtībā. viņi pieprasa 10 dienu laikā samaksāt 4711Ls Šādu summu vīni esot samaksājuši negadījumā cietušõ automašīnu īpašniekiem. Summa manuprāt ir liela tāpēc esmu ļoti norūpējies...

Avārija notika pirms gada. Rīgā uz akmens tilta - sabuktēju divas automašīnas. Manam auto nebija izieta tehniskā apskate, (bet apdrošināšāna bija.) Toreiz sodu 40Ls nomaksāju un viss beidzās arī to...

Atbilde: Ēriks Griģis:

Preambula.
1. Jums vajadzēja apmeklēt Ē.Griģa semināru "Ko apdrošinātāji noklusē".
2. Jums vajadzēja man zvanīt no Akmens tilta pirms gada...
3. Policijas uzliktais sods par negadījuma izraisīšanu nav nekas, salīdzinājumā ar to, kā vainīgo vadītāju ar regresa prasību var sodīt apdrošinātājs! Vēl vairāk - ja vadītājam nav naudas, vai viņš aizbēg no negadījuma vietas, tad soda automobiļa īpašnieku.
Rīcība.
1. Pārbaudīt regresa prasības summu (iesaku konsultēties t.67226424).
2. Izlasīt OCTA likumu.
3. Pierādīt, ka CSNg nav cēloniska sakara ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli.
4. No OCTA likuma:
"...41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
...
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
...
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli; ...""



Labdien!
Sakiet, lūdzu, vai tas būs Octa gadījums? Noslīdēju no ceļa grāvī, garām braucošais velkot mani ārā sabojāja savas a/m sakabes daļu! Vai mana Octa apdrošināšana segs šos zaudējumus?
Jau iepriekš, paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tas nav gadījums, par kuru OCTA apdrošīnāšanas likums paredz zaudējumu atlīdzināšanu.

No OCTA likuma:
"...35.pants. Gadījumi, kad zaudējumi netiek atlīdzināti
6) zaudējumus sakarā ar ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušajam transportlīdzeklim piekabināta vai citādi pievienota transportlīdzekļa vai piekabes bojājumu;..."



Sakiet, vai ir tāda iespēja noteikt transportlīdzekļa ( konkrētā gadījumā motocikla ) braukšanas ātrumu pirms sadursmes? Konkrēti mans CSN. Sadursme notika ne perpendikulārā triecienā, bet zem neliela leņķa, aizķerot tikai mašīnas priekšu, kā rezultātā notika automašīnas stāvokļa pārbīde uz ceļa daļas pēc sadursmes. Sadursme notika ar motociklu. Sadursmes rezultātā motocikls mašīnu pasita 8 cm sānis un 72 cm padzina atpakaļ. Kā arī pēc sadursmes, motocikls vēl aizslīdēja 40 metrus tālāk. Ceļa segums - sauss asfalts. Jau iepriekš pateicos par atbildi.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vai negadījums notika Jēkabpilī?



Sakiet, vai ir tāda iespēja noteikt transportlīdzekļa ( konkrētā gadījumā motocikla ) braukšanas ātrumu pirms sadursmes? Konkrēti mans CSN. Sadursme notika ne perpendikulārā triecienā, bet zem neliela leņķa, aizķerot tikai mašīnas priekšu, kā rezultātā notika automašīnas stāvokļa pārbīde uz ceļa daļas pēc sadursmes. Sadursme notika ar motociklu. Sadursmes rezultātā motocikls mašīnu pasita 8 cm sānis un 72 cm padzina atpakaļ. Kā arī pēc sadursmes, motocikls vēl aizslīdēja 40 metrus tālāk. Ceļa segums - sauss asfalts.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir tāda iespēja, bet aptuveni.
1. Nepieciešamas automobiļa, tā bojājumu fotogrāfijas, kas fotogrāfētas deformāciju/pēdu rašanās augstumā.
2. Jāredz motocikla bojājumi. Pēc trieciena - ir vai nav izmainījušies riteņu asu centra attālumi, priekšējā dakša ir liekta vai pieliekta pie rāmja.
3. Negadījuma vietas shēma ar mērījumiem un atzīmētu sadursmes vietu tajā.
4. Fotogrāfijas no negadījuma vietas pa brauktuves asīm.





ja es noperku auto un gribu vinu parakstit uz sava varda cik tas maksas?
Atbilde: Ēriks Griģis:

www.csdd.lv/...


vai nopērkot auto, polise paliek spēkā? Īpašnieks to nav atsaucis.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. KASKO polisei ir jāpārreģistrē īpašnieka maiņa, ziņojot par to apdrošinātājam.
2. OCTA polise pēc īpašnieka maiņas automātiski zaudē savu darbību. Jaunajam īpašniekam nav spēkā iepriekšējais OCTA līgums. Tāpēc, pārreģistrējot automobili uz sava vārda, ir jānoslēdz jauns OCTA līgums.



Kā rīkoties, ja pēc ceļu satiksmes negadījuma policija uzskata mani par atbildīgo CSN izraisīšanā, bet es tam nepiekrītu?
Vai pietiek ar to, ka pārsūdzu administratīvā pārkāpuma protokolu? Vai par protokola pārsūdzēšanu ir jāinformē savs apdrošinātājs, vai arī veicamas vēl kādas darbības?
Savu auto savam OCTA apdrošinātājam jau esmu uzrādījis.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Policija nosaka vainīgo LAPK noteiktā kārtība un soda to.
2. Apdrošinātājiem ir jānosaka negadījumā zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis, lai pēc tam noteiktu 3. personu - cietušo.
3. Adminstratīvajā lietā policijas lēmumam varat nepiekrist, laikus iesniedzot sūdzību priekšniekam, pēc tam, ja nepieciešams, administratīvajā tiesā.
4. OCTA atlīdzības procesā palīdziet apdrošinātājiem noskaidrot (pierādīt) zaudējumus nodarījušo transportlīdzekli.






Sakiet lūdzu cik ilgā laikā apdr.kompānijai ir jāparskaita naudu manā kontā.No AAS Balva gaidu naudu jau no 19.augusta,un katru dienu pa telefonu dzirdu ''iesniegums nodots grāmatvedei''vai varu par to prasīt morālo kompensāciju.Jo bojājumu dēļ un naudas neizmaksāšanas dēļ nevaru iziet mašīnas tehnisko apskati.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
"...
40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.
(2) Ja šā panta pirmajā daļā minētais termiņš netiek ievērots apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja vainas dēļ, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs papildus izmaksājamai apdrošināšanas atlīdzībai maksā 12 procentus gadā no izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības summas. ..."

www.ltab.lv/....



Kur varu ko uzzināt par profesionālām apmācībām?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Izlasot pubikāciju un komentārus Latvijas avīzē.

www2.la.lv/.....tehnika/?doc=63863



Situacija:
Krustojuma galvenais cels maina virzienu (pa labi), ir zimes tikai pa labi (402) un 822 zime. Es gribu braut taisni ! Un izdaru sekojuso: izbraucu pa labi un kad krustojums beidzas(Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu) apgriezos brauksanai preteja virziena un pec tam braucu pa labi. (ta es izbrauci krustojumi nosaciti 'taisni"). ...Aptur policija un sastada protokolu Zimes neieverosana 402 un 822. Es skaidroju ka es nebraucu taisni, vienigas mans parkapums ir 94.5, ko jus nevarejat redzet un uzfilmet.(pie tam vini ta noslepas ka masina iebrauca gandriz garaza, bija redzama tikai "prieksa" ) Jautajums: Ka rikoties kad vini piespiez parakstit protokolu? (es varu vinu neparakstit?).
Vai policija drikst rakstit protokolu par parkapumu kuri vini nav redzejusi? (Apgriezties aizliegts vietās, kur ceļa redzamība kaut vienā virzienā ir mazāka par 100m.)
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Ja protokols ir parakstīts, tad esat atzinis tajā rakstīto par patiesu esam!
Protams, ka varat nepiekrist protokolā rakstītajam, tad Jums tajā jāieraksta sava pretenzija, kāpēc neparakstāt protokolu. Savs ieraksts Jums jāparaksta.
2. Ja sūdzēsieties laicīgi daļas priekšniekam, policistiem būs jāpierāda, kā viņi fiksēja Jūsu pārkāpumu pēc CSN 94.5. p.!
3. Jūsu paskaidrojums tiks izvērtēts, pieņemot par pierādījumu pret Jums to, ko pateiksiet aplam!