Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Maks Bitkins, 13.janvāris 2024 19:51
Labdien . Tiku ceļu satiksmes negādijumā, kur tiku atzits par vainigu, aizdomas, kas cietušās mašinas autovāditajs ari pierakstija defektus, kas nav radušies no manis. Kā to varētu pārbaudit?
Ēriks Griģis:

1.Informējot savu OCTA apdrošinātāju rakstiski!
2.Fotogrāfējot abu auto bojājumus negadījuma vietā.
Inita, 9.janvāris 2024 22:16
Vai Polijā drīkst vilkt vieglo auto šņorē?
Ēriks Griģis:

Jā, drīkst! "Šņori" gan rakstīsim pēdiņās!
Vispārīgi noteikumi un praktiski padomi vieglo automobīļu vilkšanā pa Polijas autoceļiem lasāmi šeit:
Holowanie auta – jakie są zasady? Czy można legalnie holować samochód?
Lai atvērtu saiti, noņemat atstarpi starp "h" un "t" un iekopējat adresi interneta pārlūkā! Lai rakstu izlasītu latviski, atliks tikai to iztulkot!

h ttps://autokult.pl/holowanie-auta-jakie-sa-zasady-czy-mozna-legalnie-holowac-samochod,6945726923307776a
Uldis, 31.decembris 2023 18:00
Labdien!

OCTA gadījums. Serviss jau 3 mēnešus remontē auto. Jau divas reizes ir teikuši, ka auto ir gatavs. Kad aizbraucu saņemt auto, redzu daudz ļoti nekvalitatīvi veiktus darbus un nav nomainītas detaļas, kas paredzētas apdrošinātāja apstiprinātā tāmē.
Kādi normatīvie akti regulē šo procesu un kuras iestādes atbild par to ievērošanas kontroli?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Sūdzība apdrošinātājam par viņa slikto servisa piedāvājumu.
2. Ja nekas neuzlabojas, tad ar apdrošinātāja atbildi, remonta tāmi, nekvalitatīvā remonta apliecinājumiem un jaunu sūdzību jāgriežas LTAB birojā.
3. Pastāv iespēja izmantot advokāta pakalpojumus, ja ir vēl kādi neatlīdzināti zaudējumu, piemēram, cita automobīļa izmantošana, nesaņemtie dienas ienākumi, ja tie saistāmi ar bojātā automobīļa ilglaicīgu remontu.
Valdis, 16.decembris 2023 13:36
Sveiks! Vācijā gatavojos savam pirmajam elektriskam auto. Vai tie bonusi nākamgad nemainīsies?
Ēriks Griģis:

Ekonomikas ministrs Roberts Hābeks ir atcēlis e-auto subsīdijas Vācijā!
Trešdien kanclers Olafs Šolcs (65, SPD), vicekanclers Roberts Hābeks (54, zaļie) un finanšu ministrs Kristians Lindners (44, FDP) paziņoja par taupības pasākumiem 2024. gada budžetā. Kā svarīgs taupības pasākums ir paredzēts vides prēmijas priekšlaicīga izbeigšana e-automobīļiem, kuriem iegādes prēmija (Umweltbonus) bija līdz 6000 eiro.
Iegādes prēmija e-automobīļiem Vācijā tiek atcelta, sākot ar pirmdienu, 18.12.2023., tas ir, gandrīz nekavējoties!
Pēc 2023.gada 17.decembra Federālajam ekonomikas un eksporta kontroles birojam (BAFA) vairs nevar iesniegt jaunus pieteikumus vides prēmijai, par ko šīs sestdienas rītā plkst.10:15 paziņoja Roberta Hābeka vadītā Ekonomikas un klimata aizsardzības ministrija.
Uldis, 7.decembris 2023 13:55
Labdien!

Kādā termiņā OCTA gadījumā apdrošinātāja servisam būtu jāsaremontē auto. Kādi normatīvie akti to nosaka.

Paldies!
Ēriks Griģis:

Remonta laiku apdrošinātāja norādītajā servisā neviens normatīvais akts nenosaka!
Ģirts, 22.novembris 2023 12:45
Labdien! Ja notikusi sadursme starp diviem auto no kuriem viens ir ar piekabi, tad tad tā ir sadursme starp diviem, vai trijiem transportlīdzekļiem? Vai saskaņoto paziņojumu drīkst sastādīt?
Ēriks Griģis:

Ja sadursmē, atbilstoši saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas noteikumiem, bojāti tikai automobīļi, bet piekabes tieši nav iesaistītas un tās nav bojātas vai ar tām nav sabojāts kāds no automobīļiem, tad drīkst aizpildīt saskaņoto paziņojumu.
Piemērs.
Stāvvietā auto ar piekabi brauc uz priekšu un tam no sāniem izbrauc priekšā otrs auto ar piekabi. Notiek sadursme starp diviem automobīļiem, kas velk piekabes un kuru ātrums stāvvietā ir bijis mazāks par 20km/h, ka piekabes nav sagriezušās, nav saslīdējušas, kā rezultātā tās nav bijušas kontaktā ar kādu no automobīļiem un tās nav tikušas sabojātas.
Inga, 22.novembris 2023 0:11
Labdien! Vīrs brauca no Vācijs uz Latviju. Viņš brauca ne ar savu mašīnu. Izrādījās mašīnai sen nav apdrošināšana. Cik liels sodu pienākas Vācijā par šo? Teica, ka jāgaida vēstue, bet neko vel neesam saņēmuši.
Ēriks Griģis:

Vācijas OCTA likuma 6. pantā ir noteikts, ka piedalīšanās ceļu satiksmē ar transportlīdzekli bez apdrošināšanas ir noziedzīgs nodarījums. Tas nozīmē, ka administratīvais naudas sods policijai uz ceļa nebūs jāmaksā, ja braucat bez apdrošināšanas seguma. Tā vietā tiek uzsākts kriminālprocess, kura beigās tiesa lems par cietumsodu līdz vienam gadam un tad arī tiks noteikts naudas sods. Turklāt, ja tiek pierādīts, ka vadītājs ir rīkojies ar nodomu, automobīli var konfiscēt par braukšanu bez apdrošināšanas, ja tā pieder vadītājam.
1.Naudassods.
Līdz 180 minimālajām dienas likmēm. Ikvienam, kurš rīkojas nolaidīgi un nepārtrauc braukt ar automobīli pēc OCTA derīguma termiņa beigām, ir jārēķinās ar naudas sodu. To paredz mehānisko transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.
2.Punkti Flensburgā.
Flensburgā ir iespējams saņemt maksimāli līdz sešiem punktiem, ja braucat pa ceļu bez OCTA apdrošināšanas.
3.Braukšanas aizliegums.
Ja ir iesaistīta vadītāja apzināta darbība, tas ir, ļaunprātīga rīcība jeb rupja neuzmanība, tas bieži noved pie tā, ka autovadītājam tiek atņemtas tiesības vadīt transportlīdzekli. Par to lemj tiesa.
3.Cietumsods.
Par braukšanu bez OCTA tiesa var piespriest cietumsodu no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam. Lielākoties, ja vadītājs ir rīkojies ar nodomu un ir noticis arī satiksmes negadījums vai tikai ir konstatēts apdraudējums cilvēkiem.
4.Ja Vācijā šobrīd 12 eiro ir minimālā stundas likme (no 01.2024. būs 12,41 eiro) un dienā ir vismaz 8 darba stundas, tad maksimālais naudas sods, ko tiesa var piespriest (var dalīti gan īpašniekam, gan vadītājam) ir 17.280 eiro (12x8x180=17.280).
Braukšanas liegumu un soda punktus tiesa Vācijā var piespriest vadītājam, bet Latvijā braukšanas liegums, tas ir, tiesību atņemšana ārvalstīs kvalificējas kā tiesību izmantošanas liegums, pēc kura, tiesības atgūstot, eksāmeni CSDD teorijā un braukšanā nav jākārto.
5.Ja automobīļa īpašniekam OCTA bija beigusies, tad viņš saņems brīdinājuma naudas sodu (par maznozīmīgiem administratīviem pārkāpumiem, no 5-55 eiro), kas ir noteikts 15 eiro apmērā, ja automobīlis ceļu satiksmē netika izmantots un nebija noņemts no uzskaites.
Uldis, 15.novembris 2023 1:01
Labdien!

Kravas mikroautobusam aizmugurējā kreisajā stūrī ieskrēja autobuss. Mikroautobusam aizmugurējā kreisā puse stipri bojāta. Serviss sastādīja tāmi un nosūtīja apdrošinātājam. Apdrošinātājs tāmi apstiprināja, bet vienu no dārgākajām virsbūves detaļām (PK K iekšējais spārns) servisam lika remontēt nevis mainīt. Pēc kādām normām apdrošinātāja eksperts vadās pieņemot šādus lēmumus? Vai ir kādi standarti vai noteikumi, kas nosaka kādas detaļas ir remontējamas un kādas jāmaina?

Paldies!
Ēriks Griģis:

1.Ministru kabineta 2005. gada 12. aprīļa noteikumi Nr. 251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi".
Aprēķinot zaudējumus, eksperts ņem vērā remonta iespējas, lai transportlīdzekli atjaunotu tādā stāvoklī, kādā tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
likumi.lv/ta/id/106478#p50
2. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”.
Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai LTAB saskaņotā remonta uzņēmumā, apdrošinātāja vai LTAB eksperts sagatavo atzinumu, to pievieno vai ieraksta
remonta uzņēmuma tāmē. Saskaņojot transportlīdzekļa bojājumu novēršanai paredzamo izdevumu summu, eksperts arī norāda, ka transportlīdzekļa remonts ir tehniski iespējams un ekonomiski pamatots.
www.ltab.lv/normativie-akti/tran...
3. Ē.G. Detaļas nomaiņu vai remontu, atbilstoši ceļu satiksmes drošībai un transportlīdzekļa izgatavotāja remonta tehnoloģiskajām prasībām zinās izgatavotāja pārstāvis, remontserviss, kas tiesīgs transportlīdzekli remontēt. Arī tehniskajam ekspertam remonta tāmē būtu jāievērtē detaļas maiņa vai remonts, atbilstoši detaļas bojājumam vai bojājuma pakāpei, un transportlīdzekļa izgatavotāja paredzētajai remonta tehnoloģijai.
Normunds, 12.novembris 2023 10:07
Sveiki. Cik liels sods ir braucot bez tahografa kartes Vacija?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Autovadītājam 250 eiro, ATU - 750 eiro sods.

Ja ir braukts bez vadītāja kartes, tad Vācijā naudas sods ir nenovēršams.
Braukšanas un atpūtas laikposmu reģistrēšana ir paredzēta, lai novērstu to, ka kravas automobīļu un autobusu vadītāji pārsniedz tiesību aktos noteiktos transportlīdzekļa vadīšanas laikus, neizmanto pārtraukumus un parasti pārāk ilgi vada automobīli. Pārguruši autovadītāji kļūst neuzmanīgi, kas sliktākajā gadījumā var izraisīt kravas automobīļu negadījumus, jo noguris vadītājs nespēj atšķirt sastrēgumā apstājušos automobīli vai tā sastāvu, no lēni braucoša vai braucot bremzējoša.
Šī iemesla dēļ likumdevējs Vācijā ir noteicis sankcijas, kuras var piemērot laika neievērošanas gadījumā un arī par šo laiku neierakstīšanu vai ierakstu manipulācijām.
Ja notiek braukšana bez vadītāja kartes, tad gan vadītājam, gan uzņēmējam draud naudas sods.
Vācijā šādos gadījumos nepiemēro ceļu satiksmes noteikumu vispārējo naudas sodu katalogu, bet izmanto Valsts darba drošības un darba drošības tehnoloģiju komitejas par braukšanas personāla tiesībām soda naudas katalogu.
Piemēram, autovadītāji, kuri nenodrošina pareizu ierakstīšanas ierīces vai vadītāja kartes izmantošanu, var sagaidīt naudas sodu 250 eiro apmērā, bet uzņēmējam vai darba devējam tiks uzlikts naudas sods 750 eiro. Šie naudas sodi tiek aprēķināti par katru 24 stundu periodu atsevišķi un pēc tam summēti, ja pārkāpums ildzis vairāk par 24 stundām.
Ja policijas vai BAG kontrolei rodas aizdomas, ka transportlīdzekļu vadītājs apzināti vada transportlīdzekli bez vadītāja kartes vai ka ir veiktas manipulācijas ar digitālo tahogrāfu vai tā ierakstiem, likumdevējs ir paredzējis naudas sodus dubultot.
Kristaps, 27.oktobris 2023 22:07
Ja esmu izraisījis avāriju un ir apskādēts cietušā auto bet ir braucams, un abiem ir OCTA kurš sedz cietušajam zaudējumus? OCTA, vai OCTA tos piestāda man?
Ēriks Griģis:

1. OCTA
2. Ja izpildās kāds no OCTA likuma 41.panta nosacījumiem, tad pēc zaudējumu atlīdzināšanas OCTA to pieprasa atmaksāt izraisītājam vai īpašniekam.

OCTA 41. pants.
likumi.lv/ta/id/87547#p41
Ģirts, 24.oktobris 2023 13:41
Labdien! Vadītājs A iebrauc aplī, pirms kura uzstādīta zīme "dotiet ceļu"un tur saduras ar vadītāju B, kurš brauc pa apli pretējā virzienā. Kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:

Ja vairāk zīmju nav, tad tas, kurš iebrauca aplī, jo viņš jau nevar zināt kādā virzienā aplī organizēta transportlīdzekļu satiksme. Piemēram, Kuldīgā tirgus apļa brauktuves segummaiņas laikā kustība pa apli bija organizēta pulksteņrādītāja virzienā!
Ja ir zīme, kas aplī norāda braukšanas virzienu, piemēram, 409. rīkojuma zīme "Braukt pa loku", tad pretim rīkojumā norādītajam braukšanas virzienam braucošais, ja vien viņš brauc transportlīdzekļa braukšanas virzienā uz priekšu!
Jānis, 16.oktobris 2023 16:57
Labdien, Lauksaimniecības uzņēmumā ir autobuss cilvēku pārvadāšanai, kā arī kravas auto lai aizvestu produkciju uz veikaliem.(līdz 100km) Ir arī pašpārvadājuma sertifikāts. Vai šoferim kas vada autobusu un kravas auto nepieciešams 95 kods?
Ēriks Griģis:

1. Kravas autovadītājiem, kas vada transportlīdzekļus, kurus izmanto vai nomā bez transportlīdzekļa vadītāja lauksaimniecības, dārzniecības, mežsaimniecības, zemkopības vai zivsaimniecības uzņēmumi, lai pārvadātu ar savu komercdarbību saistītas kravas, nevajag 95.kodu.
95.kodu vajag, ja pārvadāšana ir daļa no transportlīdzekļa vadītāja pamatdarbības vai pārsniedz 100 kilometru attālumu no tā uzņēmuma bāzes, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā.
Vairāk te:
likumi.lv/doc.php?id=36720

2. Autobusa vadītājam vajag 95.kodu, izņemot gadījumus, ja autobusu izmanto nekomerciālai pasažieru pārvadāšanai. Pārvadājot lauksaimniecības uzņēmuma darbiniekus vai strādniekus, tiek sekmēta saimniecības uzņēmējdarbība un autobusa vadītājam ir vajadzīgs 95.kods.

3.Nekomerciāli pārvadājumi nozīmē jebkurus autopārvadājumus, kas nav komercpārvadājumi vai pašpārvadājumi un par kuriem netiek saņemta tieša vai netieša samaksa, un kas tieši vai netieši nerada ieņēmumus transportlīdzekļa vadītājam vai citiem, un kuriem nav saiknes ar profesionālu vai komerciālu darbību.
Pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir saikne ar saimniecisku darbību. Veicot pašpārvadājumu, transportlīdzekļa vadītājam ir nepieciešams 95.kods.
Avoti:
www.atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-ko...
www.atd.lv/sites/default/files/2...
Pēteris, 11.oktobris 2023 18:51
Pateicos! Nedaudz precizējot trešo punktu, ja nepieciešama virsbūves ģeometrijas atjaunošana- kā šādam darbam iespējams piemērot garantiju? Eksperts varētu novērtēt sāņu statņu/lonžeronu/grīdas/sliekšņu stāvokli, bet kā tam piemērot garantiju darbam?
Ēriks Griģis:

Pēcremonta garantijas laikā: sākot rūsēt mainītām vai remontētām detaļām, pazūdot elektriskajiem signāliem, kas slēpjas vados zem mainītā jumta vai tā konstrukciju elementos, rodoties radio antenas traucējumiem, loga aizsvīšana rudenī vai ziemā, signalizācijas darbības atteikumi remonta laikā bojātā vadības bloka dēļ, gumiju neblīvums, par ko pēc remonta liecina lietus ūdens iztecēšana no atvērto durvju apakšas, dubļu spiešanās cauri paneļu vai spārnu savienojumu vietām, nespēja noregulēt lukturu gaismas, kad tuvās gaismas lukturi izgaismo ceļu tikai 20-30m automobīļa priekšā, riepu nepareiza dilšana vai riteņu asu savstarpēja nobīde, ko atklāj tikai vēlākā riteņu uzstādīšanas leņķu ģeometrijas pārbaudē, virsbūves "čīkstēšana" brauciena laikā, akumulatora centrālā pozitīvā strāvas vada karšana, durvju atvēršanās brauciena laikā, sānloga '"švilpošana" un tamlīdzīgi pamanīti bojājumi vai nepatīkami traucējumi braukšanas laikā, kādu nebija pirms remonta.
Par krāsas slāņa biezumu i nepieminēšu!
Pēteris, 11.oktobris 2023 13:29
Sveicināti!

Dzērājs ar Octu Balciā sasita noparkotu auto. Auto krietni apskādēts, bet remontējams. Jautājumi:
1. Cik ilgi serviss drīkst remontēt?
2. Pieņemot auto no servisa, vēlos pieaicināt ekspertu. Viņa slēdziens servisam/apdrošinātājam ir saistošs?
3. Ja pēc pāris mēnešiem parādās problēmas- nevienmērīgs riepu nodilums, ūdens salonā, etc., vai servisam ir atbildība to novērst?
4. Servisa laikā nomātā auto izdevumus var pieprasīt no vainīgā octas apdrošinātāja, jeb tiesas ceļā no vainīgā?

Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Remontlaiku servisā nosaka pats remontserviss. OCTA likumā pa remontlaiku nekas nav teikts.
2. Vispirms saistošs jau servisam. Apdrošinātājs neremontē automobīļus, tādēļ sūtīs ar remonta kvalitāti neapmierināto klientu uz servisu. To paredz OCTA likums.
3. Jā. Tikai jānoskaidro ir servisā veikto remontdarbu un mainīto detaļu garantijas laiki.
4. Jā, ja OCTA apdrošinātājs to papildus ir paredzējis savam OCTA līgumam. Tas pats arī par KASKO. Ja remontlaikā ir paredzēts segt nomātā auto izdevumus, tad KASKO līgumā vai papildus tam tas būs norādīts.
Ja OCTA apdrošinātājs to nav paredzējis, tad OCTA gadījumā apdrošinātāja nesegtos OCTA izdevumus var pieprasīt segt vainīgajam vai arī to darīt tiesas ceļā.

P.S. Var pieprasīt segt arī OCTA apdrošinātājam, ja nomātā auto izdevumi ir saistāmi ar darbu un nav cita automobīļa, kas nepieciešams sava tiešā darba veikšanai.
Elmārs Millers, 29.septembris 2023 18:31
T5. 1.9tdi no 1000 apgriezieniem tupī, pēc 2000 dod jaudu, pie kam, pulsējošu... turbīna jauna, interkūlers jauns, trubas jaunas, vakuuma vārsti jauni, ... vienā momentā, pirms iedarbināt, izmeta kļūdu stāvbremze, bremžu sistēma un asr... pēc restarta auto divkājās pacēlās... tad, noslāpēju, iedarbināju no jauna, atkal tupī... help!!!
Ēriks Griģis:

Es kompi pārbaudītu!
Ģirts, 20.septembris 2023 15:53
Labdien! Vadītājs A būdams uz galvenā ceļa krustojumā pabrauc garām sānceļam, kurā vajadzēja nogriezties, un nolemj braukt atpakaļgaitā, lai, tomēr, tur nogrieztos.Tajā brīdī pa mazāksvarīgo ceļu krustojumam tuvojas vadītājs B. Notiek sadursme. Kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:

Tas vadītājs, kas tuvojās no mazāksvarīgā ceļa!
Esmeralda, 13.septembris 2023 12:20
Labdien, veicu vērienīgu auto remontu (dzesēšanas sistēmas nomaiņa, eļļas sistēmas remonts, sajūga nomaiņa u.c.), kopumā tajā ieguldot vairāk kā 2 000 EUR. Pāris dienu pēc šī remonta auto salūzt. Servisā konstatē motora ķēdes spriegotāja mehānisma salūšanu (attiecīgi jāmaina arī vārsti u.c.), apgalvojot, ka šī mehānisma nodilumu iepriekšējā remonta laikā nebija iespējams pamanīt. Vai tā varētu būt? Iet runa par autorizēta dīlera servisu.
Ēriks Griģis:

Ieguldījuma apjomam nav nozīmes! Svarīgi ir darbi, kas ir vai nav veikti saistībā ar ķēdes spriegotāju, ķēdes maiņu, ūdens sūkņa un citu skriemeļu pārbaudi, noņemot siksnu.
Var, protams, salūzt!
Sen atpakaļ, kad remontēju automobīli dīlera servisā, automobīlim sākās regulāra pēcremonta bojājumu rašanās! Sapratu, ka jāmaina auto vai serviss!
Pēc redzamo un nomaināmo detaļu tehniskā stāvokļa un nobraukuma servisam būtu jāpieņem lēmums papildus veikt arī citu aktīvi dilstošo un remontā pieejamo detaļu, tai skaitā spriegotāja un tā balsta plauktiņa, ritošās daļas, balstu, stūres sviru kustīgo detaļu pārbaudi.
Teikšu, ka tas ir atkarīgs no servisa darbinieka, kas remontē automobīli, viņa motivācijas, eļļaina, smirdīga un netīra darba mīlestības un tālāk jau zināšanām un prasmes. Ja autorizētā dīleru servisā remonta veicēja darbu nav iespējams novērot, tikties ar viņu, lai pārrunātu iespējamos automobīļa uzvedības atteikumus, noskaidrotu, kāds varētu būt nākošā remonta raksturs un vai meistars nenakšņo servisā uz grīdas, ietinies izklātās vecās avīzēs, tad arī "autorizēta dīlera servisa" nosaukumam nav nozīmes.
Aleksejs, 7.septembris 2023 7:54
Labdien,
Veicot auto remnotu (izmantojot OCTA polisi), lai saprastu ka auto detaļas ir nomainītas nevis atjaunotas, vēlos saņemt bojatas detaļas sev. Uz šo jautājumu serviss atbild ka jāsaskaņo ar apdrosinātaju. Kādas ir auto īpašniekam tiesības saņemt sava auto bojātās detaļas pēc remonta?
Ēriks Griģis:

LTAB „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika” nosaka sauszemes mehānisko transportlīdzekļu (vieglo, kravas transportlīdzekļu, piekabju, autobusu, motociklu, mopēdu, triciklu, kvadriciklu, sniega motociklu, trolejbusu, tramvaju, traktortehnikas, tai skaitā, speciālās traktortehnikas) zaudējumu aprēķina, remonta tāmes izvērtēšanas un saskaņošanas, bojājumu atbilstības izvērtējuma atbilstoši ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem un transportlīdzekļu vērtības pirms CSNg un atlieku vērtības noteikšanas kārtību OCTA apdrošināšanā, kā arī tehnisko ekspertīžu izmantošanu.
Par rezerves daļu atlieku izmantošanu nav norādes.
Līdzīgi, kā par transportlīdzekli, tā arī par nomainītajām rezerves daļām lemj remonta pasūtītājs, tas ir, maksātājs.
Apdrošinātājam ir līgums ar remontservisu attiecībā par nomainītajām rezerves daļām. Tiesības ar tām rīkoties ir apdrošinātājam. Jums iespējams griezties pie apdrošinātāja ar lūgumu nomainītās bojātās rezerves daļas atdot Jums vai servisam lūgt tās uzrādīt, lai pārliecinātos par to nomaiņu.
Ekspertīžu metodikā par nomainīto rezerves daļu piederību nekas nav teikts:
www.ltab.lv/normativie-akti/tran...
Ruta, 4.septembris 2023 6:34
Sveiki. Jautājums jums vai var pierādīt 1. Mēnesi vecu notikušo avāriju kurā tika apskādēta firmas auto. Šoferis aauto aizdzina no notikuma vietas un nedaudz remotēja. Bet vairs neko nedara. Vai var pieprasīt no šofera un pacelt lietu uz risināšanu caur iestādēm? Un kādas problēmas būs ? Šoferis bij neoficiāls strādnieks kas brauca kopā ar visiem.
Ēriks Griģis:

Šaubos, vai kāda iestāde risinās, ja negadījumā bojāts tikai kāds parastas firmas automobīlis! Firma pati var vēlēties un pati arī risināt, lai pārliecinātos par sava šofera atbildību. Firmai tas būtu iespējams, ja atrastos neremontēts un apskatāms otrs iesaistītais transportlīdzeklis.
Krista, 31.augusts 2023 22:14
Labdien! Tāda situācija, saskrāpēju labo spoguļa virsmu citam a/m, (savas muļķības dēļ) nolēmu atstāt zīmi, nevis zvanīt policijai. Tā a/m stāvēja ceļa malā ( kur ir pagarināta līnija un attālums mazāk par 3 m) un izbraukums no pagalma. Tagad pēc 8 dienām uzrakstīja, ka grib lielu naudu , atsūtīja konta info un pateica ka ir sabojāta riepa, saskrāpēts sāns. Es pateicu ka nemaksāšu par to, ko neesmu sadarījusi, ka labāk runāsim ar likuma palīdzību. Vēl blakus šim a/m priekšā stāvēja a/m ar autovadītāju, kuram bija atvērts durvis…es gatava maksāt sodus, par negadījumu+ par to ko atstāju vietu. Bet ka viņi var atbildēt par to , ka melo un prasa lielu naudu + auto bija novietots nepareizi un atstāts vairāk par 3 dienām.
Ēriks Griģis:

Muļķība var dārgi izmaksāt! Ja visu nofotografējāt, pirms rakstījāt zīmīti, tad ir vērts cīnīties par savu taisnību. Ja tikai zīmīti atstājāt, tad gaidiet, ka uz to ar bojātiem automobīļiem atsauksies visi, kas zināja par zīmīti un kam uz to brīdi bija sabojāts auto.
Ja pretējā puse tiešā ceļā neko nepanāks, bet iesaistīs apdrošinātāju, tad labākais gadījums Jums būtu tikšanās ar apdrošinātāju.
Sliktākais risinājums, ja apdrošinātājs izmaksās atlīdzību par visiem bojājumiem un regresa prasību piestādīs Jums.
Tad, visticamāk, tiesas ceļā nāksies pierādīt, ka apdrošinātājs ar savu īpaši apmācīto juristu komandu un atlīdzības daļas tehniskajiem un trasoloģiskajiem ekspertiem ir kļūdījies atlīdzības izmaksā un līdz ar to arī Jums piestādītās atmaksājamās regresa summas apjomā.
1 2 3 4 5 6 7 ..180

Lasītākie raksti

Jaunie raksti