Inguss, 20.novembris 2020 17:41
Sveiks, braucu ar grantsvedēju sanāk divas dienas strādāju, divas brīvs. mk279.veidlapā tā arī aizpildu kad braucu un kad brīvs ierakstu brīvdiena. Sanāca štelle ar transporta policiju , šie saka ka priekšniekam par tām katrām divām brīvajām dienām jaraksta tas darbības apliecinājums. Principā papīru vairāk nekā vajag. Kā tur ir patiesībā vai es varu izlociīties bez tā darbibu apliecinajuma vai tomēr viņu vajag par tām divām dienām?
Ēriks Griģis:
Tikai, ja Jūsu darbs atbilst kādam no šiem Regulas EK 561/2006 13. panta izņēmumiem:
1. Nodrošinot, ka netiek apdraudēti 1. pantā izklāstītie mērķi, katra dalībvalsts var savā teritorijā vai, ar attiecīgās valsts piekrišanu, citas dalībvalsts teritorijā pieļaut izņēmumus attiecībā uz 5. līdz 9. pantu un piemērot šādus izņēmumus saskaņā ar individuāliem nosacījumiem, izņēmumus attiecinot uz pārvadājumiem ar:
a) transportlīdzekļiem, kuri pieder valsts iestādēm vai kurus tās bez transportlīdzekļa vadītāja nomā autopārvadājumu veikšanai, nekonkurējot ar privātiem transporta uzņēmumiem;
b) transportlīdzekļiem, kurus izmanto vai bez transportlīdzekļa vadītāja nomā lauksaimniecības, dārzniecības, mežsaimniecības, zemkopības un zivsaimniecības uzņēmumi, lai preces, kas saistītas ar to komercdarbību, pārvadātu 100 kilometru rādiusā no transportlīdzekļa bāzes vietas, kas ir kā daļa no to komercdarbības;
c) vilcējiem, kurus izmanto lauksaimniecības un mežsaimniecības darbos, kas veikti līdz 100 kilometru rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā;
d) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām, kuru maksimālā pieļaujamā masa nepārsniedz 7,5 tonnas un kurus izmanto:
—vispārējo pakalpojumu sniedzēji, kā noteikts 2. panta 13. punktā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā 97/67/EK (1997. gada 15. decembris) par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai (11), lai piegādātu sūtījumus kā vispārēju pakalpojuma daļu; vai
—to materiālu, iekārtu vai mehānismu pārvadāšanai, kurus transportlīdzekļa vadītājs izmanto darba veikšanā.
Šādus transportlīdzekļus izmanto tikai 50 kilometru rādiusā no uzņēmuma bāzes vietas un ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav transportlīdzekļa vadītāja pamatnodarbošanās;
e) transportlīdzekļiem, ko izmanto vienīgi uz salām, kuru platība nepārsniedz 2 300 kvadrātkilometrus un kuras nav savienotas ar pārējo valsts teritoriju ar tiltu, braslu vai tuneli, ko var izmantot mehāniski transportlīdzekļi;
f) transportlīdzekļiem, kurus izmanto, lai pārvadātu kravas līdz 50 kilometru rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuri darbojas ar dabasgāzi vai sašķidrināto gāzi, vai elektrību, un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes vai puspiekabes, nepārsniedz 7,5 tonnas;
g) transportlīdzekļiem, kurus izmanto transportlīdzekļa vadīšanas mācībām un eksāmeniem, lai iegūtu transportlīdzekļa vadītāja apliecību vai transportlīdzekļa vadītāja profesionālās kompetences sertifikātu, ar nosacījumu, ka tie netiek izmantoti komerciālai kravu vai pasažieru pārvadāšanai;
h) transportlīdzekļiem, ko izmanto saistībā ar kanalizāciju, plūdu novēršanu, ūdens, gāzes un elektrības sistēmas uzturēšanas pakalpojumiem, ceļu uzturēšanu un pārraudzību, sadzīves atkritumu savākšanu un pārstrādi, telegrāfa un tālruņa pakalpojumiem, radio un televīzijas pārraidīšanu un radio un televīzijas pārraidītāju un uztvērēju noteikšanu;
i) transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem;
j) specializētiem transportlīdzekļiem, kas pārvadā cirku un atrakciju parku aprīkojumu;
k) speciāli aprīkotiem pārvietojamu projektu transportlīdzekļiem, kuri – kad tie neatrodas kustībā – primāri tiek izmantoti kā izglītojošiem nolūkiem;
l) transportlīdzekļiem, ko izmanto piena savākšanai no fermām un piena tvertņu vai dzīvnieku ēdināšanai paredzētu piena produktu nogādei atpakaļ fermās;
m)specializētiem transportlīdzekļiem, kas pārvadā naudu un/vai vērtslietas;
n) transportlīdzekļiem, kurus izmanto, lai pārvadātu dzīvnieku atkritumus vai ķermeņus, ko nav paredzēts izmantot cilvēku patēriņam;
o) transportlīdzekļiem, kurus izmanto tika uz ceļiem, kas atrodas tādās vietās, kā ostas un dzelzceļa termināli;
p) transportlīdzekļiem, ko izmanto, lai pārvadātu dzīvus dzīvniekus no saimniecībām uz vietējiem tirgiem un atpakaļ vai no tirgiem uz vietējām kautuvēm 50 km rādiusā.
Jānis Andržejevskis, 24.oktobris 2020 13:02
Labdien.Ir saņemts lēmums no Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes .Tiesiskais pamatojums ir rakstīts pamatojoties uz ceļu satiksmes noteikumiem aizliegts braukt atpakaļgaitā pa ceļu ,kas apzīmēts ar 552.ceļa zīmi.Sakiet lūdzu vai tāda ceļa zīme Latvijā ir ceļa satiksmes noteikumos.Un uz kādiem ceļa posmiem tā ir izvietota.Lūdzu ieteikt juridiski izglītotu personu priekš konsultācijas šajā jautājumā ja tādas 552.ceļa zīmes nav attiecināma manā gadījumā un ja lēmums tiesiski nepamatots
Ēriks Griģis:
CSN 82.p.
Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība.
Aizliegts braukt atpakaļgaitā pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi.
552. zīme "Ātrgaitas ceļš" Latvijā nav uzstādīta, tā ir atrodama tikai MK noteikumos Nr.279 "Ceļu satiksmes noteikumi".
1. Ja protokolā kā pārkāpums ir minēts CSN 82.p., tad protokols sastādīts adekvāti, jo CSN 82.punkta pirmā daļa attiecas uz braukšanu atpakaļgaitā, bet otrā daļa - uz īpašu pārkāpuma nosacījumu - 552. ceļa zīmes pārkāpumu, kāda Latvijā nevar būt iztrūkstošas ceļa zīmes dēļ!
2. Ja protokolā kā pārkāpums ir norādīts ceļa zīmes 552. "Ātrgaitas ceļš" pārkāpums, tad protokols 10 dienu laikā no lēmuma par soda stāšanos spēkā ir pārsūdzams izbraukušās policijas ekipāžas priekšniekam.
3. Juridiskās konsultācijas arī brīvdienās:
www.1188.lv/katalogs/juridiskie-...
Oskars, 12.oktobris 2020 19:45
Labvakar! Mans auto cieta ceļu satiksmes negadījumā, pēc apdrošināšanas firmas ieteikuma griezos pie viņu sadarbības partnera (autoservisa) kur uzrādīju visus bojājumus kas radās c.s negadījuma laikā, vien no defektiem bija ka pazuda skaņa FM UN CD atskaņotāja skaņa, autoservisa pārstāvis apsolīja, ka visi defekti bus novērsti. Kad vaidzēja saņemt auto, servisa pārstāvis paskaidroja ka FM un CD atskanotāja skaņu atgūt neizdevās jo viņi nesaprot kur ir problēma, kā vienu no variantiem piedāvā nomainit pašu atskaņotāju, bet īsti nezina vai tajā ir problēma, bet tas ir pabildus izmaksas kuras man ir jasaskaņo ar apdrošinātāju. Apdrošināšanas eksperts pec 10 min sarunas (pa telefonu) ar autoservisa pārstāvi konstatēja ka FM un CD atskaņotājam ir pienācis ekspluatācijas laiks un ta ir fenomināla sakritība ka tā ir notikusi tieši ceļu satiksmes rezultāta laikā un protams atteicas tuprmāku atskaņotaja remontu. Kā rikoties?
Ēriks Griģis:
Tas ir jautājums Jūsu advokātam!
Manam auto līdzīgi bija ar aizmugurējo releju, kuru sasita trieciens no distances neievērotāja aizmugurē!
Apdrošinātājs norakstīja to sev par labu, kā tradicionālu bojājumu 8 gadus vecam auto!
Izvēlējos citu kasko apdrošinātāju, bet remontserviss vēlāk nobankrotēja!
Jānis, 10.oktobris 2020 11:51
Sveiki.
Man volvo v60 d4 133kw 2015 gabs. Ik pa brīdim pazūd eļļa. Kas varētu būt par iemeslu.
Ēriks Griģis:
Jāpārbauda motors, eļļa, spiediens motorā, tam darbojoties, dzeses sistēma un vai motora un kartera blīvējumi ir sausi.
1) Motora (bloka gala vāku, blīves) vizuāla apskate, skats zem kolektoriem un spiediena izlīdzināšanas (arī membrāna) sistēmas pābaude pirms katalizatora;
2) kas notiek, ja motoram darbojoties, atver eļļas iepildes lūku un kas notiek kartera ventilācijas (lūkas) caurules galā?
3) vai dzeses šķidrums nav duļķains?
4) vai nav mainījies eļļas līmenis pārnesumu pārslēgšanas kārbā?
Pārbaude un iemesls jāmeklē remontservisā!
Vilnis -Vācija, 28.septembris 2020 20:06
Labdien. Beidzot braukt ar vienu automašīnu, tahogrāfs fiksē aktivitāti gultiņa 4 minūtes. Tad gultiņa 17 minūtes ( karte nav tahogrāfā). Tālāk karti ievietoju nākamajā auto, kur turpinā m "gulēt" 11 minūtes, tātad kopā 32 minūtes pēc kārtas gulta. Atpūtas pirmajai daļai it kā ar atlocītiem galiem. Pēc 2 stundām 50 minūtēm DARBA ar otru auto taisām pauzes otro daļu(30 min), bet tahogrāfs nav piereģistrējis pirmās 15minūtes! Kur ĀĶIS ? Ar pirmo auto STRĀDĀTS 1st 35 min.
Ēriks Griģis:
1.Manuāli nav ievadīts laiks, kad kartiņa nebija tahogrāfā!
2.Izņemot kartiņu, 4 minūtes nav atpūtas laiks! Taho saprot tikai 15 un 30 vai 45 minūtes!
3. Pēc tam 11 minūtes arī nav pārtraukuma laiks, jo taho saprot tikai trīs pārtraukumus - 15 + 30 vai 45 minūtes! Iepriekšējie pārtraukumi taho nav pārtraukumi!
Drukājiet 24 stundu izdruku, aprakstiet savus kopējos pārtraukumus, atzīstiet savu 17 minūšu kļūdu rakstiski un tālāk brauciet riktīgi pareizi pēc saviem pierakstiem līdz maiņas beigām!
Raivis, 15.septembris 2020 23:21
Sveiki. Ko darīt ja nejauši neesmu uzspiedis gultiņu uz tahogrāfa un darba laiks ir pārsniegts, vai ir iespējams to kautkā mainīt?
Ēriks Griģis:
Jā, to var labot!
No vadītāja kartes sagatavojiet 24h izdruku dienai, kurā darba laiks pārsniegts!
Apakšā ierakstiet atpūtas laiku un pulksteņa laiku, cik ilgi Jums bija atpūta šīs kļūmes vietā!
Paskaidrojiet rakstiski, ka tā ir vadītāja kļūda un ka šajā laikā bija atpūta vai uzrādiet pulksteņa laiku, cik ilgi no kļūdainā darba laika atpūtāties!
Tad parakstieties, atšifrējums, p.k., datums un brauciena laikā 28 dienas glabājiet šo izdruku vienmēr pie sevis!