Aleksandrs, 25.aprīlis 2020 19:30
Labdien. Griežos pie jums ar cerību, ka ieviesīsiet skaidrību jautājumā, kas izraisījis asus strīdus starp mums šoferiem : vai var uzskatīt atbilstošu regulas noteikumiem iknedēļas atpūtu 24h, 45h, 24h, 45h un tā tālāk. Vai tomēr jātaisa pirmajā nedēļā trūkstošā(45-24=21h) kompensācija?
Ēriks Griģis:
1. Kompensācija ir jātaisa ne vēlāk kā trešās nedēļas beigās! Bieži vien kompensācija iekrīt pirms trešās iknedēļas atpūtas, kas kopā sastāda vismaz 66 stundas!
2. Kompensāciju trīs nedēļu laikā var izmantot kopā ar kādu no ikdienas atpūtām, kas nav mazāka par 9 stundām!
Tad 21 stundu kompensācija kopā ar ikdienas deviņām līdz vienpadsmit vai vairāk atpūtas stundām veidos vismaz 30 vai vairāk nepārtrauktu atpūtas laiku!
Regulas EK 561/2006 8.panta 6.punkts. Jebkurās divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājs paņem vismaz:
- divus regulārus iknedēļas atpūtas laikposmus, vai
- vienu regulāru iknedēļas atpūtas laikposmu un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kas ir vismaz 24 stundas. Tomēr saīsinājumu
kompensē ar atbilstoši ilgu atpūtu, kas paņemta pirms trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.
7.punkts. Jebkuru atpūtu, kas ir ņemta kā kompensācija saīsināta iknedēļas atpūtas laikposma vietā, ņem kopā ar atpūtas laikposmu, kura ilgums ir vismaz deviņas stundas.
Piezīme attiecībā uz "...kura seko attiecīgajai nedēļai" nozīmē, ka pēc saīsinātās iknedēļas atpūtas ir jāskaita trīs saīsinātai atpūtas nedēļai attiecīgi sekojošās nedēļas!
Piemērs!
Apskatām četras nedēļas ar šādiem skaitļu nosaukumiem:
0, I, II un III.
Ja nulltajā "0" nedēļā vadītājs paņem saīsināto - 24 stundu iknedēļas atpūtu, tad vēlākais līdz "III" nedēļas beigām viņam iztrūkstošā iknedēļas atpūtas daļa ir jākompensē!
eur-lex.europa.eu/legal-content/...