Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
janiss, 13.novembris 2010 16:22
Atbilde vēl nav
Guntars, 13.novembris 2010 5:01
Ja es dzivoju anglija,es varu nokartot latvija zalo kartes auto apdrosinasanu un doties atpakal uz angliju un maksat gada apdrosinasanas summu ?Un dzivot braukat pa angliju?
Ēriks Griģis:

Noskaidrojiet to, lūdzu, Anglijas policijā vai pie apdrošinātāja. Esmu dzirdējis, ka Anglijā Latvijā noslēgtie apdrošināšanas līgumi nav derīgi, lai tur uzturētos vai strādātu.
Madars, 11.novembris 2010 17:33
Labdien! Man ir radies šāds jautājums. Vai var iziet automašīnai tehnisko apskati, ja priekšā ir viena veida izmēra riepas un aizmugurē cita izmēra riepas? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja atbilst izgatavotāja noteiktajam, ir sertificētas un marķētas, neattiecas uzskaitītie izmantošanas aizliegumi, tad var.

No MK noteikumiem Nr.466, Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"... Riepas
501. Izmērs un konstrukcija
501.1. Riepām jābūt sertificētām un marķētām atbilstoši transportlīdzekļu sertifikācijas noteikumiem (5.1. un 5.2.att.). Ja transportlīdzeklis izgatavots līdz 2000.gada 31.decembrim, riepas var būt sertificētas un marķētas atbilstoši tehnisko normatīvu prasībām, kas piemēroti, veicot transportlīdzekļa izgatavošanu (sertificēšanu), ar nosacījumu, ka riepas marķējumā, izmantojot 5.1., 5.2. un 5.3.tabulā norādītos apzīmējumus, ietverta šāda informācija:
501.1.1. riepas platums;
501.1.2. riepas augstuma un platuma attiecība;
501.1.3. riepas konstrukcijas veids;
501.1.4. riepas nominālais loka diametrs;
501.1.5. riepas slodzes indekss;
501.1.6. riepas ātruma kategorija;
501.1.7. ziemas riepām – piemērojuma kategorijas apzīmējums
501.2. Riepu izmēram un konstrukcijai jāatbilst transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām. Riepas nedrīkst būt izvirzītas ārpus transportlīdzekļa gabarītiem, ja to neparedz transportlīdzekļa izgatavotājs. Riepu maksimāli pieļaujamais ātrums un slodze nedrīkst būt mazāki par transportlīdzekļa tehniskajā raksturojumā noteiktajiem parametriem.
...
502. Uzstādīšanas noteikumi
502.1. Aizliegts:
502.1.1. vienlaikus uzstādīt diagonālkorda un radiālkorda riepas;
502.1.2. vienlaikus uzstādīt daţādu izmēru riepas uz transportlīdzekļa vienas ass riteņiem;
502.1.3. vienlaikus uzstādīt vasaras un ziemas riepas uz transportlīdzekļa vienas ass riteņiem;
502.1.4. uzstādīt atjaunotās riepas uz autobusu priekšējās ass riteņiem;
502.1.5. vienlaikus uzstādīt radžotas riepas un riepas bez radzēm. Neradžota riepa ir riepa, kurā nav nevienas radzes;
502.1.6. uzstādīt radžotas riepas, kuru radžu skaits atšķiras par vairāk nekā 20% starp riepu ar vislielāko radžu skaitu un riepu ar vismazāko radžu skaitu. Radžojums nedrīkst būt fragmentārs, t.i. riepas aploces posms bez radzēm nedrīkst būt garāks nekā riepas un brauktuves kontaktlaukuma garums;
502.1.7. uzstādīt riepas, kas nav paredzētas izmantošanai ceļu satiksmē (piemēram, sacensībām vai īpašiem nolūkiem paredzētas riepas u.tml.);
502.1.8. uzstādīt riepas pretēji paredzētajam un norādītajam rotācijas virzienam.
502.2. Ja M, N, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļu riteņi ir aprīkoti ar radžotām riepām, divas no dubultriteņu riepām drīkst būt bez radzēm, taču radžotajām riepām jābūt izvietotām simetriski transportlīdzekļa garenasij.
502.3. Atbilstoši CSN prasībām laikposmā no l.decembra līdz l.martam automobiļu, autobusu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5t, kā arī to piekabju riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, bet laikposmā no l.maija līdz l.oktobrim aizliegts lietot automobiļus, autobusus un to piekabes, kam riteņi aprīkoti ar radžotām riepām.
...
Riteņi
505. Izmērs un konstrukcija
505.1. Riteņu riepu un disku kombinācijai jāatbilst transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotiem ar vienāda diametra diskiem, izņemot gadījumus, ja izgatavotājs nosaka citādi.
505.2. Aizliegts uzstādīt riteņu diskus, kas nav rūpnieciski raţoti vai kuru konstrukcija ir izmainīta. Motociklam (triciklam, kvadriciklam) aizliegts uzstādīt automobiļa riteņus.
505.3. Riteņi nedrīkst būt izvirzīti ārpus transportlīdzekļa kontūrām, ja to neparedz transportlīdzekļa izgatavotājs. Riteņi pie jebkādas transportlīdzekļa noslodzes un to pagrieziena leņķa nedrīkst saskarties ar virsbūves daļām.
..."
..., 11.novembris 2010 15:36
labdien, vēlētos uzzināt kur var atrast kādu informāciju par mašīnām kuras ir tikušas atņemtas dzērājšoferiem vai līzinga nemaksātājiem,(ja ir iespēja iegādāties, nopirkt), paldies
Ēriks Griģis:

Līzinga sabiedrībās vai autoplačos, kas ar tām noslēguši līgumus.
Policijā var interesēties par šādu auto glabātuvēm un izsolēm tajos.
vārds Aleksandrs, 11.novembris 2010 3:05
Labdien!! gribu pajautat,kas jadara gadijuma,kad pec CSNG PEC CELU POLICIJAS viedokla nav vainigs,bet noformet uz vietas vini atteicas un aizbrauca,saskanots pazinojums tika sastadits nepareizi,viens /vinas/apdrosinataja parstavis uzskata vainas dalisana 50/50,otrs/mans!!/ apdrosinatais saka ,ka es vainigs un jau atsuta regresa prasibu...paldies,ar cienu///
Ēriks Griģis:

Iesaku nākt kursos un pamācīties, lai citu reizi zinātu, kas ir jādara!

1. Policijas viedoklim nav nekāda sakara ar apdrošinātāja viedokli. Tas ir OCTA likumā ierakstīts, lai apdrošinātāji varētu šo likumu izmantot, nevis policija!
2. Apdrošinātājs, piesūtot Jums regresa prasību, veic izlūkošanu - maksāsiet to vai cīnīsieties. Ja paredzams cīniņš, tad cik stiprs Jūs būsiet un kādi spēki Jums palīdzēs.
Otrās puses apdrošinātājs, iespējams, ir reālāks, jo saprot, ka pēc saskaņotā paziņojuma praktiski ir tikai viens punkts pēc kura var piestādīt regresa prasību. Ja Jūs to neatzīmējāt, tad var dalīt atbildību par radītajiem zaudējumiem. Seminārā "Ko noklusē apdrošinātājs" šīs lietas pārrunājam.
3. Jūs variet piedalīties seminārā, variet pieteikt semināru savu kolēģu grupai, variet ieteikt šos jautājumus apspriest TV raidījumā, ar visiem atlīdzības lietas materiāliem doties pie advokāta, lai tas uzņemas Jūsu interešu aizstāvību.

Atgādinājums.
Mācīties vienmēr ir lētāk, kad to darām no citu nevis savām kļūdām!
Inese, 10.novembris 2010 15:44
Labdien!
Vēlējos noskaidrot kā jānovieto auto 532. zīmes "Stāvvieta" darbības zonā, ja
zem zīmes nav papildzīmes, kura norādītu transporta novietojums veidu
stāvvietā. Stāvvieta no braucamās daļas ir norobežota ar raustīto līniju. 532.
zīme ir novieto stāvvietas vidū - uz labo pusi ir papildzīme, ka auto jānovieto
ar priekšu pie ietves, pa kreisi nav papildzīmes kā auto novietot,
bet tur auto arī var novietot
ar priekšu pie ietves, nepārkāpjot raustīto ceļa apzīmējumu.
Paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

Mana atbilde ir tikpat vispārīga, cik Jūsu jautājums!
Ja situāciju neredzu, tad varu tikai nosaukt tos CSN punktus, kas, visticamāk, attiecas uz Jūsu aprakstīto stāvvietu.
Pēc šiem punktiem!
Ja brauktuves malā izveidots stāvēšanai paredzēts paplašinājums, transportlīdzekļus šajā palašinājumā atļauts apstādināt un novietot stāvēšanai vienā rindā paralēli brauktuves malai.
Ja pret šī paplašinājuma vienu pusi ir norādīts transportlīdzekļa novietojuma veids stāvvietā, tad tas ir jāievēro. Otrajā pusē, kur šādas norādes nav, transportlīdzekļi ir jānovieto paralēli brauktuves malai, ja tur nav apstāšanās un stāvēšanas lieguma.
Ja brauktuves mala veido liektu līniju, ticami, ka šajā brauktuves paplašinājuma malā automobiļa novietojums nav iespējams!
Par horizontāliem ceļa apzīmējumiem, apstāšanās un stāvēšanas aizliegumiem nerakstīšu, jo Jūs tos nepieminējāt.

CSN 128.
Transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta ceļa labajā pusē iespējami vairāk pa labi uz nomales, bet, ja tās nav, - brauktuves malā vietās, kur ir iespējams piebraukt, nepārkāpjot šo noteikumu prasības. Ja brauktuves malā izveidoti šim nolūkam paredzēti paplašinājumi, transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta šajos paplašinājumos.
CSN 130.
Transportlīdzekļus atļauts apstādināt un novietot stāvēšanai vienā rindā paralēli brauktuves malai.
Motociklus bez blakusvāģa, mopēdus un velosipēdus atļauts novietot stāvēšanai divās rindās.
CSN 298.26.
532.zīme "Stāvvieta". Zīmes darbība ir spēkā no tās uzstādīšanas vietas līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes, bet, ja krustojuma nav, - līdz 532.A, 519., 326., 327., 328. vai 329.zīmei. Zīmes apakšdaļā var tikt norādīts virziens, kādā jābrauc uz stāvvietu, kas atrodas ceļa tiešā tuvumā. Ēkas jumta simbols apzīmē pazemes vai virszemes daudzstāvu stāvvietu. Stāvvietā nav spēkā šo noteikumu 135.6. un 136.1.apakšpunktā noteiktie aizliegumi.
CSN 307.16.
825., 826., 827., 828., 829., 830., 831. un 832.papildzīme "Transportlīdzekļa novietojuma veids stāvvietā". 827., 828., 829., 830., 831. un 832.papildzīme norāda vieglo automobiļu bez piekabēm, motociklu, triciklu un kvadriciklu novietojuma veidu stāvvietā pie ietves vai uzbraucot uz tās, bet 825. un 826.papildzīme - arī vieglo automobiļu ar piekabēm novietojuma veidu stāvvietā pie ietves vai uzbraucot uz tās.
CSN 307.4.
307.4. 804., 805. un 806.papildzīme "Darbības zona". Norāda 326., 327., 328. un 329.zīmes darbības virzienu un zonu, ja apstāšanās vai stāvēšana gar laukuma vienu pusi, ēkas fasādi u.tml. ir aizliegta. Ar 804. un 806.papildzīmi norāda arī attālumu līdz objektam, kas ir apzīmēts ar 532. vai 533.zīmi, bet ar 805.papildzīmi - 532. un 533.zīmes darbības zonu, ja tās ir uzstādītas paralēli stāvvietas malai.
CSN 308.
809., 810. un 811.papildzīme norāda pirms krustojuma uzstādīto zīmju darbības virzienus vai braukšanas virzienu uz stāvvietu, kas apzīmēta ar 532. vai 533.zīmi un atrodas ceļa tiešā tuvumā.
Zane, 10.novembris 2010 12:09
Labdien!

Sakiet, lūdzu, kad un kādos gadījumos apdrošināšanas kompānijām ir tiesības vērsties ar regresa prasību pret CSN iesaistītajiem, kuri atzīti par vainīgiem? Vai obligāta prasība ir atrādīt a/m OCTA apdrošinātājiem, kura cietusi CSN?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Par vainīgā noteikšanu CSNg izraisīšanā lemj policija!
Regresu ir tiesīgs noteikt un pieņemt lēmumu regresa prasības piestādīšanā tikai apdrošinātājs. Lai nesagatavotu tautu, kā apieties ar regresiem, apdrošinātājs var regresu vienreiz piestādīt, citu reizi tādā pat gadījumā - nepiestādīt!
2. Prasība atrādīt bojāto automobili apdrošinātājam gan cietušajam, gan izraisītājam ir obligāta. Apdrošinātājs no šīs prasības var atkāpties, kad vien viņam tas ienāk prātā, lai neiemācītu tautu izvairīties no regresa prasībām vai zaudējumu atlīdzības atteikumiem!

Divas saprotamas lietas!
1. Seminārā "Ko noklusē apdrošinātājs?" apskatu visus iespējamos noklusējumus, to iemeslus un pretpasākumus.
2. Zvaniet pēc palīdzības man, kad jūsu tālrunī vēl dzirdu operatīvā transportlīdzekļa sirēnas!


No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja apdrošinātājs tā vietā ir atlīdzinājis ceļu satiksmes negadījumā nodarītos zaudējumus;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;
2) transportlīdzekļa vadītāju, ja transportlīdzeklis iegūts ar prettiesiskām darbībām;
3) apdrošinātāju, ja tiek noskaidrots transportlīdzeklis, kas nodarījis zaudējumu, un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
4) apdrošinātāju, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta šā likuma 51.panta piektajā daļā minētajā gadījumā un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
5) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas ārvalsts apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai tā pārstāvis nav nosūtījis rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam (Latvijas Republikā dzīvojošai personai, kura cēlusi prasību pret ārvalsts apdrošinātāju sakarā ar šajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu);
6) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šīs valsts apdrošinātājs nav iecēlis pārstāvi Latvijas Republikā un šajā valstī notikušā apdrošināšanas gadījumā ir cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona;
7) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus nodarījis šajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc apdrošināšanas gadījuma, kurā ir cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona;
8) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šajā valstī ir noticis apdrošināšanas gadījums, kurā cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona, bet transportlīdzekli nav iespējams noskaidrot;
9) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus Latvijas Republikā dzīvojošai personai sakarā ar attiecīgajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu nodarījis ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc ceļu satiksmes negadījuma.
(3) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību arī starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos.
..."
Sergejs, 6.novembris 2010 16:31
Kas tad ir tā dubultā apdzīšana? Ka es saprotu ta ir auto apdzīšana, kura jau sākuši apdzīšanas manevru. Man vienkarši interesanti - ir 2 prēteji pasniedzēju viedokļi, viens saka kā piemēram jā velosipēds brauc pakaļ automašinai un es pakaļ viņiem saku apdzīšanas manevru un apdzenu viņus abus uzreiz tad tā ir dubultā apdzišanā un var apdzīt tikai ja velosipēds brauc blakus auto, bet cita pasniedzēja viedoklis ir kā ka es teicu dubultā apdzišanā ta ir auto apdzīšana, kura jau sākuši apdzīšanas manevru un var uzreiz apdzīt un velosipēdu un mašinu un ta nebūs dubultā apdzišanā.
Ēriks Griģis:

Jūsu viedoklis ir atbalstāms - dubultā apdzīšana ir tā transportlīdzekļa apdzīšana, kas jau uzsācis apdzīšanu. Viena aiz otra braucošu transportlīdzekļu apdzīšana ir ietverta apdzīšanas definīcijā > apdzīšana ir braukšana garām vienam vai vairākiem braucošiem transportlīdzekļiem, ...
vārds, 6.novembris 2010 15:57
sveiki man ir jautajums sekojos vadu masinu UK bet man ir maceklu tiesibas,,bet Anglija tads likums es varu vadit bez blakus sedosa cilveka ar stazu,jabut tikai apdrosinasanai, ka pilnigi normalas tiesibas.tagat braucu uz Latviju un tur man ar ir javada masina es varu braukt ar sim pasam tiesibam vai man ir jamaina uz LV.??
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām +371 67025777
Natalja, 4.novembris 2010 23:09
Labvakar! Griezos no pakartota celu pa kreisi uz galveno pirms tam apskatot, ka nevienas masinas uz galvenaa cela nav. Iegriezoties otrajaa joslaa notika sudrusme ar masinu, kas kustejas pa galveno joslu, no labas puses. Proti no pirma skata esmu vainniga, toties sobriid visi kas apskata manu masiinu ieskaitot mehanikus ir paarliecinaata, ka masinai pa galvenu joslu bija jaakustaas ar paarsniegto aatrumu, jo manas masinas bijajumi nemot veraa svara attieciibas ir paraak noziimiigas. Protokolu esmu parakstijusi, skiet ka tas spiez vaiiraak uz manu vainu. Liidz ar to jautaajumi:
1)kam ir vairaak vainas, tas, kas ir izbraucis no pakartota cela uz galveno nepalaizot garam, vai tam daliibniekam kas kusteejas pa galveeno ielu ar aartuma paarniegsanu. Vai tas ir neizskirts?
2)kaadu solus ir jaapienem lai jau peec protokola parakstisanas nodrosinaatu lai tiktu veiktas eskpertiizes peec masiinu bojaajumiem ar meerki noteikt katra kuustiibas aatrumu?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Vispirms vainīgs ir tas, kurš izbrauc uz galvenā ceļa un nedod ceļu tiem, kas tuvojas (viņa ātrums CSN nav noteikts), tiem, kas uz galvenā apdzen, un tiem gājējiem un velosipēda vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā nogriežamies.
Ja pa galveno braucošais ir pārsniedzis ātrumu, tad jānosaka, vai nepārsniedzot šo ātrumu sadursme vai traucējums notiktu vai nenotiktu. Tad jānosaka, vai vadītājam bija iespējams pamanīt bīstamību - to, ka pa galveno ceļu tuvojas transportlīdzeklis ar lielāku ātrumu nekā atļauts. Tikai tad var izdarīt secinājumus arī pa galveno ceļu braucošā vainas pakāpes noteikšanai.
2. Soļus vajadzēja spert pirms vēlēšanām, ar jautājumiem pārbaudot kandidātu sapratni satiksmes drošībā un ekspertīzes problēmu atklāšanā valstī. Tas nu iespējams tikai pirms nākošajām vēlēšanām, tāpat kā partiju programmu analīze ceļu satiksmes drošības un prevencijas jautājumu risināšanā.
Vēl ir risinājums - televīzija.
TV gan ir norādes neaicināt un neielaisties ar zinošiem problēmjautājumos, kas skar ceļu satiksmi. Skaidrs, ka TV publiskajā telpā uzdodot jautājumus lemttiesīgajiem par Jūsu un līdzīgām problēmām, atklāsies klajš analfabētisms satiksmes drošībā, un to sabiedrībai nedrīkst parādīt. Bet ticu, ka pienāks laiks un kādam šos jautājumus izdosies dabūt ēterā.
Jevgenijs, 3.novembris 2010 22:19
Par standartiem. Bijis jautājums: "Vai ir iespējams kaut kūr lejupladēt vai apskatīt Valsts Satandartus?".

Jūsu atbilde : "Nav iespējas! Ja nu v i e n ī g i p i e s a k o t i e s k u r s o s, kur mācību lekciju laikā skaidroju standartus un to nozīmi."
=============================
Tad Jūs esāt vienīgais, kas zin valsts (!!! valsts) standartus? Es vienmēr domāju, ka šadai informācijai jābūt visiem pieejamai. Piemēram, lai aizstāvēt savas interēses Gaujas ielā 15.
Ēriks Griģis:

Tas ir tikai Jūsu secinājums!
Nēesmu vienīgais, kas tos zina, bet viens no tiem, kas tos izmanto savās lekcijās. Esmu nopircis standartus, samaksājis par tiem, iemācījies svešvalodu, arī par to maksājot, lai varētu netulkotos standartus izlasīt, esmu tērējis savu laiku, lai no standartiem sagatavotu saprotamas lekcijas.
Jūs man uzrakstījāt savu jautājumu un es uz to Jums atbildēju!
Vienīgais gan esmu šajā forumā, kas atbild uz jautājumiem.

P.S. Lai aizstāvētu savas intereses, Jums būs jāmaksā. Nav svarīgi kam, kur un cik, bet svarīgi ir zināt, ka mūsu valstī interešu aizstāvība jau sen nenotiek bez maksas, izņemot konsultācijas atsevišķos sociālos jautājumos!
Martins, 3.novembris 2010 20:16
Griezos pa labi no Valdemara ielas uz Zirnu ielu. Dega sekcija.Pa Valdemara ielu preteja virziena braucosa a/m ari griezaas uz Zirnu ielu, veicot kreiso pagriezienu, iebrauca manas masinas kreisajaa saanaa (durviis).
Apdrosinataji norada, ka atbildiba jadala, jo man dega sekcija tatad, pec CSN jadod cels.
Maupraat, sajaa krustojumaa ir uzkrasotas baltaas linijas, sadalot brauktuvi divas dalas, viena - tiem kas veic labo pagriezienu no Valdemara ielas, bet otra domata tiem, kas no preteja virziena veic kreiso pagriezienu, tadejadi abi brauceji viens otram netrauce.
Negadijums notika tadel, ka tas, kas griezas pa kreisi, neturejas sava josla bet iebrauca maneejaa.

Vai mana argumentacija ir pamatota un ka man rikoties?
Ēriks Griģis:

Jūsu argumentācija nav precīza!
Jums jāmācās paskaidrot notikušais apdrošinātājam!
Ja daļa apdrošinātāji ir mācījušies un joprojām mācās kursos pie manis, tad Jums jābūt vēl zinošākam par viņiem, labāk sagatavotam par viņiem un ar nepārprotamu, bet saprotamu argumentāciju un tās pamatojumu vai pierādījumiem, lai panāktu sev vēlamu risinājumu.

Ko nozīmē "dega sekcija"?
janis, 2.novembris 2010 21:49
labdien! man tads jautajums esmu masinu apdrosinajis bet pasu polises izdruku vel nav sanacis iznemt! vai man pa to draud kads sods?
Ēriks Griģis:

Nedraud, ja nešķērsosiet LR robežu.
Guncis, 2.novembris 2010 16:55
Sveiki! Vai varu saņemt OCTA atlīdzību savai sasistai mašīnai, ja priekšā izskrēja suns,saimnieks zināms, noteikumi netika pārkāpti, policija fiksējusi faktu savā ziņojumā, suņa saimnieki atzīst savu vainu, bet naudas viņiem nav ko segt zaudējumu.Apdrošinātājiem iesniegts iesniegums par atlīdzību, bet ar to arī viss beidzies.
Ēriks Griģis:

Nevar, jo ne sunim, ne tā saimniekam nav OCTA polise.
Jevgenijs, 1.novembris 2010 1:07
Vai ir iespējams kaut kūr lejupladēt vai apskatīt Valsts Satandartus?
1. LVS EN 12368:2000 "Ceļu satiksmes regulēšanas tehniskie līdzekļi. Luksofori"
2. LVS 370:2010 "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori".

Es nevēlos tos pirkt pa 30Ls/gab.
Ēriks Griģis:

Nav iespējas!
Ja nu vienīgi piesakoties kursos, kur mācību lekciju laikā skaidroju standartus un to nozīmi.
andis kizans, 31.oktobris 2010 8:44
cik metrus aiz gajeju parejas var stavet vienvirziena iela?
Ēriks Griģis:

Aizliegts apstāties un stāvēt:
135.5. uz gājēju pārejām,
vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš un tuvāk par 5 m no tām:
...
Indra, 30.oktobris 2010 14:22
Laba diena!
Šodien lasīju novembra žurnālu Auto Bild , un 45.lpp. par apdzīšanas manevru, ja ir iespējams, izlasiet viņu, un lūdzu uzrakstiet savu viedokli, vai tā arī ir?
Ēriks Griģis:

Tā nav un nedrīkst būt vairumā no rakstā minētajiem gadījumiem! Izpildot apdzīšanas manevru, vadītājam jābūt pārliecinātam, ka to veiks droši!
Izlasot rakstu, manuprāt, tas ir pasūtījuma raksts policijas cīņai par soda naudu gada robežas - 4 miljoni pārsniegšanu un reizē - valsts budžeta papildināšanu!
rolands, 29.oktobris 2010 14:07
vai plicistam ir atlauts atnemt man mopedu ja man ir registracijas pase un velo tiesibas?
Ēriks Griģis:

Jautājiet šeit:
www.vp.gov.lv/jauta.php
nezinite, 29.oktobris 2010 12:06
Man ir Irijas pagaidu tiesības,vai ar tam varu vadit mašīnu Latvijā?
Ēriks Griģis:

CSDD tālrunis uzziņām 67025777
Justine, 28.oktobris 2010 21:17
Labdien!
Sanemu pa pastu vestuli no AAS Balta par regresa prasiibu par CSN,kas notika 11.2008. Es izraisiju CSN ar nelieliem skrapejumiem cietusajai a/m.Uzrakstijam saskanjoto pazinojumu un skiiramies.Gaidiju no apdrosinatajiem pazinjojumu par ierashoanos un a/m atradiisanu,bet ta ari neko nesanjeemu.Taja laika nodomaju,ka cietushais iespejams nemaz nav versies pie apdrosinatajiem, par sho jautajumu vairs neinteresejos.Bonus malus klase ar nepasliktinajas uz nakosas octas iegadi.
Sanjemtaja vestule no AA Balta regresa prasiba ir pamatota,ka neesmu atradijusi a/m, nereagejot uz vinju izsuutito pazinojumu 2008.g.Shadu vestuli caur Latvijas Pastu no apdrosinatajiem neesmu sanjemusi, ka ari vidrizak ta nebija ierakstiita.Uzskatu,ka prasiba ir nepamatota, jo tads rakstveida pazinojums nav sanjemts. Nav jau ari pieradijumu ka parastits ierakstiitas vestules pazinojums par tasanjemsanu,kas apliecinatu ta ignoreshanu.
Vai ir iespejams so regresu apstriidet???
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ja saņemsiet no pasta rakstisku apliecinājumu, ka viņi šādu vēstuli nav saņēmuši un nav Jums to piegādājuši.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti