Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Aleksis - Autobusa vaditajs, 12.februāris 2020 14:29
Labdien! Vacijā apmēram 200m aiz apdzīvotas vietas sākuma radars nozibsnīja, ātrums apmēram līdz 90km'h. Kāds sods man draud par to>Paldies
Ēriks Griģis:

Sodu pēc BKatV par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā (maks. atļautais 50km/h) ar autobusu, pārvadājot pasažierus, paredzēts 360 eiro, 2 punkti Flensburgas pārkāpumu uzskaites punktu reģistrā un tiesību izmantošanas liegums uz 2-iem mēnešiem.
Internetā jāmeklē pēc pārkāpuma:
Bußgeldkatalog für den Bus: Überschreitung der Höchstgeschwindigkeit innerorts
... mit Fahrgästen:
31-40 km/h > 360 € > 2 > 2 Monat
Pārvadātājam, kā autobusa īpašniekam papildus jāsamaksā 28,50 eiro par pārkāpuma noteikšanu!
Kad Vācijas puse uzzinās šofera personību, tad Vācijas administratīvā tiesa lems par nodarījuma bīstamību Vācijas valstij, kas saistās ar papildus sodu līdz 1000 eiro, atkarībā no bīstamības pakāpes, šoferim.
Avots:
www.bussgeldkatalog.org/hoechstg...
Sodu var pārbaudīt, cenšoties to samazināt, elektroniski atbildot uz jautājumiem ailes labajā pusē, uzspiežot uz: Hier prüfen!
Braukt nedrīkst 2 mēnešus ne Vācijā, ne LV, ne kur citur!
No Ceļu satiksmes likuma:
28.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas aizliegums
(1) Aizliegts vadīt transportlīdzekli:
1) ja pastāv kāds no šādiem nosacījumiem:
...
5) ja ir stājies spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
30.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
(2) Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nedrīkst izmantot, ja:

8) personai ārvalstī ir spēkā esošs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.
(3) Par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu izdara attiecīgu ierakstu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kā arī traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizlieguma reģistrēšanas apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
(4) Ja transportlīdzekļa vadītājs pārkāpj noteikto vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu, viņa transportlīdzekļa vadītāja apliecība tiek aizturēta.
Jānis Krūmiņš, 12.februāris 2020 9:29
Labrīt! Man ir automašīna Mercedes Benz W211 2,7CDI, 2002.gada, dīzeļdzinējs, VIN WDB2110161A112270. Ir problēmas ar automātisko ātrumkārbu. Esmu nolēmis pirkt lietotu. Uz ātrumkārbas ir ciparu kombinācija trīs rindās: 1. 2112701500
2. 722640 0
3. 3907160
Kā nopirkt pareizo ātrumkārbu, lai derētu? Kādiem cipariem uz ātrumkārbas jāpievērš uzmanība un kādiem ir nozīme? Internetā ir tik daudz informācijas ka neko konkrēti nevar saprast.
Iepriekš pateicos par atbildi!
Ēriks Griģis:

Adresējiet jautājumu Mercedes pārstāvim!
Edgars, 7.februāris 2020 15:37
Abi sapratām par ko ir runa,bet.........????
Militārajā transporta policija esmu pats darbojies un ļoti labi zinu kas un kā?
Ēriks Griģis:

Ne tikai! Visi, kas lasīja, saprata!
Nav jābūt pieredzei militārajā nozarē, lai saprastu!
Edgars, 7.februāris 2020 14:45
Labdien!
Meža izstrādes firma uz mašīnas vienā maiņā strādā divi šoferi. Pareizāk būtu šofers un palīgs.Deviņas stundas brauc un kravu krauj šofers,bet palīgs dara citus darbus.Nakamās deviņas stundas brauc palīgs,bet kravu krauj otrs vadītājs.Maiņa skākās pirmdienas rīta un ilgst līdz trešdienas rītam.
Tad divas brīvas un atkal viss no sakuma.
Katrs izmanto tikai savu digitālo karti kad brauc.
Vai tas ir normāli,ka abi vadītāji atrodas kabīnē visu maiņu kabīnē? Kā ar atpūtas stundu ievērošanu?
Un kur skatās transporta policija?
Vai ir droši citiem vadītajiem atrasties uz ceļa,ka transportu vada šādi neatpūtušies vadītāji?
Ēriks Griģis:

Jūs pats jau netieši varat atbildēt uz saviem jautājumiem ar vārdiem, kas turpina jautājumu ar NE... vārda sākumā!
Transporta policija ir militāra Iekšlietu ministrijas struktūrvienība, kas skatās, ja nepieciešams, arī šauj, tur, kur viņiem liek daļas komandieris!
Edgars, 6.februāris 2020 14:54
Sakiet, kādi standarti ir spēkā Latvija vedot kravas ar kravas vilcēju un piekabi? Paldies
Ēriks Griģis:

Standarts - Priekšmets
EN 12195-1 - Nostiprināšanas spēku un saišu skaita aprēķināšana
EN 12640 - Saišu piestiprināšanas vietas
EN 12642 - Transportlīdzekļa kravas telpas konstrukcijas stiprība
EN 12195-2 - No mākslīgām šķiedrām izgatavoti tīkla
stiprinājumi
EN 12195-3 - Stiprināšanas ķēdes
EN 12195-4 - Stiprināšanas tērauda troses
ISO 1161, ISO 1496 - ISO konteiners
EN 283 - Maināmas virsbūves
EN 12641 - Brezents
EUMOS 40511 - Mieti – statņi
EUMOS 40509 - Transporta iepakojums
Zigurds, 4.februāris 2020 14:27
Lietas būtība sekojoša. Vadot pasažieru autobusu ( 3 asis, sanese uz sāniem 1.5 m ) pa vienu no Rīgas centrālajām ielām un veicot labo pagriezienu, viegli aizķēru ar aizmugurējo daļu blakus rindā stāvošo vieglo automašīnu, nolaužot tai spoguli un saskrāpējot durvis. Tik viegli, ka neko ne redzēju, ne dzirdēju, ne jutu un vienkārši aizbraucu prom. Turklāt vakarā pie iebraukšanas parkā autobusam netika kostatēti pilnīgi nekādi virsbūves bojājumi.Vēlāk, protams, tiku noskaidrots, atzīts par vainīgu negadījuma izraisīšanā un patvaļīgā negadījuma vietas atstāšanā, samaksāju piespriesto 100 EUR sodu, klāt dabūju vēl 4 soda punktus.
Pēc gada pienāk no apdrošināšanas kompānijas regresa prasība ar piedāvājumu segt bojātā transporta līdzekļa remonta izmaksas.
Savu vainu atzīstu un nenoliedzu, nebiju ievērojis drošu intervālu, bet sakiet, Ērik, kā tagad varu būt pārliecināts, ka man liek apmaksāt tikai ar manis izraisītā ceļu satiksmes negadījuma saistīto bojājumu remontu. Cietušo transporta līdzekli neesmu radzējis ne pirms negadījuma, ne uzreiz pēc, ne vēlāk pēc it kā veiktā remonta. Piestādītā rēķina summa stipri paliela. To, ka negadījuma vieta bija atstāta neapzināti, vispār neņem vērā. Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. CSNg (vainas un turpmāka zaudējumu ierobežojoša) regulēšana!
1.1) Regulēšana CSNg vietā! Vajadzēja zināt OCTA sekas negadījuma vietas atstāšanā!
1.2) Regulēšana administratīvā procesa laikā! Pie vainas uzrādīšanas vajadzēja pārsūdzēt!
Ja nebūtu pierādījumi par sadursmi, tad arī nebūtu atzīts par vainīgu un nebūtu regresa un ar to saistīto turpmāko zaudējumu!

2. OCTA atbildīgā par zaudējumu nodarīšanu lietas regulēšana atlīdzības noteikšanas procesā ar apdrošinātāju!
2.1) Jāprasa pierādījumi!
2.2) Regresa lietas regulēšana (ierobežošana). Ja pierādījumi par notikušo sadursmi nav un zaudējumu apmēra noteikšana nav pamatota, tad jāapstrīd apdrošinātāju lēmums LTAB, iespējams, pēc tam - tiesā.
Janis, 4.februāris 2020 10:17
Ja autovaditajs iebraucot LV un te kadu laiku uzturejies, parvietojies ar arzemes registretu automasinu un pec tam registre LV. Pa to laiku nav maksajis autotransporta eksplutacijas nodokli. Vai vinu var saukt pie administrativas atbildibas? paldies.
Ēriks Griģis:

Pārkāpums ir jāpierāda, ja automobilis ir piedalījies ceļu satiksmē vai tikai ievests, un kad ievests LV!
Ārvalstu pilsoņiem vai bezvalstniekiem no ārvalstīm uz laiku ievestie ceļu satiksmē iesaistītie transportlīdzekļi jāreģistrē, ja transportlīdzeklis atrodas Latvijā ilgāk par trim mēnešiem.
Ja no ārvalstīm ievestu transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē, to var nereģistrēt, taču transportlīdzeklis jāuzrāda agregātu numuru salīdzināšanai piecu dienu laikā pēc tā ievešanas Latvijā.
Vairāk te:
www.csdd.lv/vispareji-transportl...
Jevgenijs, 3.februāris 2020 16:22
Labdien.
1. Var uzzināt kā izrēķina transportlīdzekļa pirmsavārijas vērtību, jo manuprāt, apdrošināšanas kompānijas novērtējums ir viszemākais (salīdzinot ar slūdīnājuma portāliem). Vai var pieprasīt summu lielāku, kas tuvāka vidējai tirgus cenai nevis zemākai?
2. Ja auto tiek atzīts par bojā gājušu, jo remonts ir ekonomiski nepamatots - vai tomēr drīkst uzstāt uz remontdarbiem, ņemot vērā ka apdrošināšanas atlīdzība, kā rakstīju, ir novērtēta par viszemāku cenu.
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. V. Transportlīdzekļa vērtības pirms ceļu satiksmes negadījuma noteikšana, šeit:
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
2. 65. Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, šeit:
likumi.lv/doc.php?id=106478
Jānis, 3.februāris 2020 13:40
Vai ir kāds autobusa profesionālis, kas vēlas strādāt Minhenē?
Jau šodien ir darbs autobusa vadītājiem Minhenes pilsētas maršrutos, ar 95.koda atzīmi vadītāja apliecībā.
Dzīvojamā platība Minhenes ziemeļu priekšpilsētā 300 - 450 eiro/mēnesī;
Alga no 15 līdz 17 eiro/h.
Valodas prasmes: latviešu, krievu, vācu, lai prastu atrast ceļu mājup!
Interesentus lūdzu rakstīt:
janisger7573@gmail.com
Paldies!
Ēriks Griģis:

Cerams, kādam interesēs Jāņa piedāvājums!
Atgādinu interesentiem, lūdzu rakstīt:
janisger7573@gmail.com
Janis, 1.februāris 2020 13:02
Ja uz ielas ir novietota viegla automasina un briva vieta apbrauksanai paliek 2,50 metri. vai drikst saja situacija stransporllidzeklis ilgstosi stavet? paldies.
Ēriks Griģis:

Aizliegts!
CSN 121. Ja ar ceļa zīmēm vai ceļa apzīmējumiem nav noteikts citādi, apstāties un stāvēt aizliegts:
121.4. vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par 3 m.
Jānis, 21.janvāris 2020 21:41
Kā sadalīsies vainas, ja veikala stāvlaukumā sadursies divi transporta līdzekļ, kas abi brauc taisni atpakaļgaitā?

Ja viens no tiem būs jau paspējis kaut nedaudz pagriezties, tad priekšroka tam, kas brauc taisni, es pareizi saprotu??
Ēriks Griģis:

1. Ja neviens nevēlēsies krāmēties ar noteikšanu, tad 50%:50%
2. Ja būs nepieciešamība vai motivācija nodarboties ar dalītās atbildības (atlīdzības lietā apdrošinātājiem) vai vainas (administratīvajā lietā) noteikšanu, tad pēc labās rokas likuma!
Edgars, 20.janvāris 2020 16:31
Labdien.Sakiet lūdzu kã sauc lampiņu kas deg BMW X5 panelī,trīsstūris vidū izsaukuma zīme un apakšã 4"4?
Ēriks Griģis:

Konkrētā auto (pēc VIN koda) rokasgrāmatā būs aprakstīts!
Auto vispārējā instrukcijā rakstīts, ja indikatora lampiņa mirgo, tad DSC kontrolē piedziņas spēkus un bremzēšanas spēkus. XDrive un DSC apvienotā iedarbība uzlabo vilces un dinamiskās braukšanas īpašības. Četru riteņu piedziņas sistēma xDrive mainīgi sadala piedziņas spēkus uz priekšējo un aizmugurējo asi atkarībā no braukšanas situācijas un valdošajiem ceļa apstākļiem.
Avots:
www.bedienungsanleitu.ng/bmw/x5-...
Diana, 19.janvāris 2020 21:54
Labvakar, Vakar auto pats no sevis aizdegas, nebija kustinata 5h, degt sacis zem kapota ta vismaz izskatijas. Ugunsdzeseji teica ka varetu but issavienojums vainigs. vai tas ir iespejams, ja auto atradas noslapets aptuveni 5h un kada veida ?
Ēriks Griģis:

Tehniski ir iespējama arī tāda nelaime!
Īssavienojums rada karstumu! Pēc vadu uzkaršanas uguns īssavienojuma vietā rodas desmit vai divdesmit minūšu laikā. Vispirms karstums sāk bojāt vadus, tad parādās gaismas avots dzirksteles vai punktiņa veidā, tad uzliesmo tā tuvumā kāds degošs materiāls vai šķidrums...
Par ļaunprātīgu aizdedzināšanu vai īssavienojuma iemeslu var un vajag pārliecināties pēc tam, kad iespējams izpētīt sadegušo vadu atliekas!
Ivans, 18.janvāris 2020 8:38
Vai par Inntal A12 caur Austriju uz Itāliju ir kas zināms? Saka, ka ar euro6 nevar tur braukt, paldies.
Ēriks Griģis:

Braukšanas liegumi A12 (Inntalautobahn) un A13 (Brennerautobahn) visiem Euro emisijas klases kravas auto!
Šogad no 4. janvāra līdz 14. martam no plkst.07:00 līdz plkst.15:00 Austrijā ir noteikti braukšanas aizliegumi abos virzienos visiem kravas auto un to sastāviem virs 7,5 PMt Inntalautobahn (A12) un Brennerautobahn (A13) šādās dienās 4., 11., 18., 25. janvārī, 1., 8., 15., 22. un 29. februārī, kā arī 7. un 14. martā.
Izņēmums ir kravas auto vai vilcēji ar Euro 6c un ar Euro 6d, kas reģistrēti pēc 31.08.2018. un atbilst (ir IG-L) vietējam IG-L emisijas kodam.
Valdis, 16.janvāris 2020 13:09
Vai ir kas zināms par nakts darbu šoferiem Vācijā?
Braucu ar Vācijā reģistrētu MAN, paldies
Ēriks Griģis:

Vācijā autovadītājiem nakts darbs skaitās laikā no 23:00 līdz 06:00, ja vadītājs tajā nostrādā vairāk par divām stundām! Tad iepriekšējās divas stundas ieskaita nakts darbā!
Piemaksa par nakts darbu ir noteikta 25% (30% par darbu līdz rītam, kā piemērā) apmērā vai papildus brīvdienu veidā!
Pielikumā grafisks piemērs ar skaidrojumiem autovadītāja nakts darbam Vācijā:
www.talsuautoskola.lv/tehniskiej...
Grafiks šeit, tikai jāsavelk kopā izlaistā vieta adresē!
irp-cdn.multiscreensite.com/ 74c5c732/files/uploaded/Šofera_Nakts_darba_piemērs_Vācijā.pdf
Ainārs, 14.janvāris 2020 10:39
Audi A4 B5 tika mainīta kārba (manuālis) pēc kārbas maiņas vairs nestrādā spidometrs un negriežas arī kilometri. kas varētu būt par vainu?
Ēriks Griģis:

Spidometrs neatpazīst kārbu vai arī nav savstarpējs kontakts!
Jānis, 13.janvāris 2020 23:36
Intar un Ērik, arī Normund Krapsi, diemžēl tiesas vērtē, vai auto ir novietots 326. zīmes zonā vai nē, un zonu diemžēl veido arī pretējā pusē (ar muguru) esošā zīme. Citēju: Konkrētajā gadījumā 326.ceļa zīme bija novietota tieši tajā pusē, kurā sūdzības
iesniedzējs novietoja automašīnu stāvēšanai, līdz ar to sūdzības iesniedzējs minēto ceļa zīmi varēja redzēt no aizmugures. Tiesa secina, ka sūdzības iesniedzējam vajadzēja iedomāties, ka apaļa ceļa zīme var būt arī aizlieguma 326.ceļa zīme.

Pilns spriedums ejuz.lv/6ana

Pafilosofējot tālāk, līdzīga situācija ir gadījumos, ja no dažādām pusēm ir dažādi ātruma ierobežojumi. Formāli braucot uz Jelgavu tu nemanot esi nokļuvis 70 zonā, jo zona sākas pretējā pusē un attiecas uz visu brauktuvi.
Ēriks Griģis:

Tiesas lēmums bija jāpārsūdz. Bez tam sūdzību iesniedzējs nav bijis procesam sagatavojies!
Formāli vai faktiski braucot ir jāvadās pēc CSN!
Viesturs, 9.janvāris 2020 1:07
Manā aprūpē nonācis FORD FOCUS C-MAX 2006g 1.6 TDCI.
Problēma ar elektrisko stāvbremzi. Katreiz izņemot aizdedzes atslēgu automātiski nostrādā "rocene".
Vai ir iespējams šo funkciju deaktivizēt , jo ziemas mums mitras un salīgas ,ka nepiesalst.
Ēriks Griģis:

Nav man nācies ar Ford auto darboties!
Ford pārstāvis gan Jums par auto visu pastāstīs!
Guntis, 8.janvāris 2020 21:01
Problēma tāda ka neatpazīst atslēgu, nevar piedarbināt volvo v40 2002.gada. 1.9 D. Rāda imobilaizera kļūdu. Ko darīt?
Ēriks Griģis:

Kādu dators skaidro iespējamo kļūdas iemeslu?
Manam 2004. gada auto vispirms vajadzēja uzlādēt aizdedzes atslēgu! Pēc tam pie vainas izrādījās akumulatora klemme, kas kustējās! Nākošajā reizē imobilaizera vads pie akumulatora nebija stingri pieskrūvēts!
Jāsamaina pults baterija, ja imobilaizers ir vadāms ar atsevišķu pulti!
Darja, 8.janvāris 2020 15:36
Kas mūms jādara. 31 dec 2019 mūms iebrauca mašina kura ir nonemta no registra. Un aizbrauca projam neapstajoties. Mes fiksējam numuru, izsaucam policiju. Pec kada laika zvanijam policijā, inspektors pateica ka vini tikai uzliks tam vaditajam sodu, bet mums neko neviena neizmaksas. Mums pašiem ir jamekle advokatu, un jamekle to cilveku un jasaruna ka vinjš samaksas par bojajumu. Vai ta ir? Vai nu ir iespeja to taisit kaut ka citādi?
Ēriks Griģis:

Cik zinu, tad Latvijā ir tikai viens policists, kurš ir zinošs savā darbā!
Pēc auto numurzīmes Jums jānoskaidro auto OCTA apdrošinātājs. Tas un turpmākais inspektoram bija Jums jāpasaka!!!
Tad jādodas pie atbildīgā apdrošinātāja, jāpaziņo par negadījumu, jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu un jāizvēlas, kurā servisā remontēsiet vai saņemsiet naudā tikai 49% no kopējā zaudējuma.
Ja OCTA auto īpašniekam nebija, tad uz LTAB Rīgā, Lomonosova ielā 9, (gatavojās mainīt biroja adresi) t.67114300
Atbildīgā apdrošinātāja par radīto zaudējumu CSNg rezultātā atrašana šeit:
services.ltab.lv/lv/RespInsurer

Lasītākie raksti

Jaunie raksti