Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ritvars, 28.februāris 2020 19:18
Sveiki!
Audi a4 b5 iedarbinot mašīnu aizslēdzās, kādi ieteikumi ko darīt?
Ēriks Griģis:

Tālrunis 24839393
Norberts, 26.februāris 2020 18:15
Opel Zafira 2007.g.1.9TDI ieslēdzot aizdedzi iedegas stop siglallampiņas.Kur meklējam vainu.Paldies.
Ēriks Griģis:

Tas jau tā ir paredzēts!
Pēc tam, kad motors sāk darboties, lampiņai jānodziest!
Edgars, 25.februāris 2020 16:35
Labdien! audi a6 b4 2004 gads iedegās abs un pretslīdes brīdinājuma lampiņas vienlaicīgi
Ēriks Griģis:

Ja, braucot pa apledojošu brauktuvi šorīt no rīta un vēl pagriezienā ar dažādiem saķeres apstākļiem labajam un kreisajam velkošajam ritenim, tad, iespējams, darbojās abas sistēmas reizē!
Ja nē, tad meklējiet remontservisa pakalpojumus!
Jānis, 24.februāris 2020 16:18
Paldies!
Ēriks Griģis:

Ceru, ka palīdzēju!
Jānis, 24.februāris 2020 13:56
Labdien.Paldies par atbildi,bet gribu vēl šo diskusiju paturpināt.Tātad no rīta ievadu sākuma valsti,vai kaut kur ir minēts par to kad pirms braukšanas obligāti ir jābūt citem darbiem? Esmu dzirdējis no kolēģiem arī par uzliktajiem sodiem par to kad pēc sākuma valsts ievadīšanas uzreiz seko braukšana.Vai tieši šī darbība ir obligāta,ja tā, tad kur tas ir atrunāts.
Ēriks Griģis:

To māca visiem autovadītājiem autoskolās!
To izlases kārtībā pretendentam liek nodemonstrēt pirms Valsts eksāmena braukšanā!
Tas ir noteikts MK 279 noteikumos "Ceļu Satiksmes noteikumi", atbilstoši Ceļu satiksmes likumā 19.panta 1. punktā noteiktajam:
3.pants Transportlīdzekļu vadītāju pienākumi
25. punkts Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:
25.1. pirms izbraukšanas pārbaudīt, vai transportlīdzeklis ir tehniskā kārtībā un vai tas ir aprīkots saskaņā ar šo noteikumu 218., 219. un 220. punktā minētajām prasībām.

MK noteikumu 358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām III. Programmas "Transportlīdzekļu uzbūves un ekspluatācijas pamati" (TI) 3. punktā noteiktās prasības apmācības procesā paredz 5 stundas apmācības
Kravas automobiļu vispārīgā uzbūve, tehniskā apkope un ekspluatācija (rāmis, virsbūve, dzinēji, to darbības pamatprincipi, dzesēšanas un eļļošanas sistēmas, barošanas sistēmas, elektroiekārtas, transmisija, gaitas iekārta, stūres iekārta, bremžu sistēma, ritošā daļa, riepas, papildierīces), ikdienas tehniskā stāvokļa pārbaude un transportlīdzekļa aprīkojuma pārbaude un lietošana, kas autovadītājam jāveic pirms braukšanas uzsākšanas un jākontrolē brauciena laikā.

CSDD C, CE un D kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas eksāmenā 1.posmā - zināšanu pārbaudē par transportlīdzekli tiek pārbaudītas pretendenta zināšanas pirms braukšanas eksāmena par to, kas transportlīdzeklim ir jāpārbauda pirms braukšanas uzsākšanas. CSDD inspektors vērtē pretendenta prasmi pārbaudīt automobili, lūdzot veikt vienu no sekojošajām pārbaudēm:
paskaidrot, kā pārbaudīt un kādam ir jābūt gaisa spiedienam riepās, un kādas ir riepu ekspluatācijas īpatnības;
paskaidrot riteņa maiņas gadījumā veicamo darbu secību un drošības pasākumus;
paskaidrot, kā pārbaudīt un papildināt šķidruma līmeni dzesēšanas sistēmā;
paskaidrot, kā pārbaudīt eļļas līmeni motora karterī;
pārbaudīt šķidruma līmeni logu mazgātāju tvertnē un ieslēgt stikla tīrītājus dažādos režīmos;
ieslēgt ārējās apgaismes ierīces vai avārijas gaismas signalizāciju;
norādīt kontroles mēraparātu panelī nepietiekama bremžu šķidruma līmeņa un nepietiekama eļļas spiediena signālspuldzes un paskaidrot to nozīmi.
paskaidrot tahogrāfa kontroles principus un tā lietošanu!

IV. Programma "Transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiks" (DL) 4. punktā paredzēta Transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika reģistrācija un uzskaite!

Profesionālo autovadītāju periodiskajās apmācībās 95.koda iegūšanai paredzētas 7 mācību stundas modulī - Darba un atpūtas laiki un tiesību akti, digitālais tahogrāfs (7 apmācības stundas), kur pasniedzējam ir jāizskaidro Darba un atpūtas laiki, to kontrole!

Vācijas BAGs un policija kontrolē autovadītājam iesaka pirmdienās pēc valsts ievades maiņas sākumā izmantot "āmurīšus" 30 minūtes transportlīdzekļa ikdienas apskatei, citās dienās - 15 minūtes!
Latvijā - kaut kā nebūt vismaz 5 minūtes!
Ja piedalos TISPOL rīkotajās kontrolēs uz ceļa, tad šoferim, kurš ikdienas apskatei reģistrējis 5 minūtes, palūdzu nodemonstrēt atkārtotu bremžu sistēmas darbības kontroli vilcējam ar piekabi (puspiekabi) 5 minūtēs!
Jānis, 21.februāris 2020 16:18
Labdien. Gribētu lūgt Jūsu palīdzību jautājumā par darba maiņas uzsākšanu. Tātad atpūtu esmu pavadījis tr. līdzekļa kabīnē kas aprīkota ar guļvietu,ievadu sākuma valsti,pēc tam veicu tr.ļīdzekļa apsekošanu t.i. riepu,lukturu utt.stāvoklis. Šajā laikā tahogrāfā ir ieslēgti āmurīši,sakiet kuŗā direktīvā vai norādījumā var sameklēt tieši šo gadījumu jo ir domstarpības ar darba devēju šajā jautājumā.
Ēriks Griģis:

To var atrast "āmurīšu" definīcijā, t.i., skaidrojumā, kas ir "citi darbi"?

1. EK Regula 561/2006
4. pants. Šajā regulā:
e) “cits darbs” nozīmē jebkādas darbības, kas tiek definētas kā darba laiks Direktīvas 2002/15/EK 3. panta a) apakšpunktā un kas nav “transportlīdzekļa vadīšana”, tostarp jebkuru darbu tam pašam vai citam darba devējam transporta nozarē vai ārpus tās;
eur-lex.europa.eu/legal-content/...

2. Direktīvas 2002/15/EK 3. panta a) apakšpunkts
3. pants Definīcijas. Šajā direktīvā:
a) "darba laiks" ir:
1) transportlīdzekļa apkalpes locekļiem: laiks no darba sākuma līdz beigām, kurā transportlīdzekļa apkalpes loceklis ir savā darba vietā darba devēja rīcībā un pilda savas funkcijas vai veic darbības, tas ir: - laiks, kas veltīts visām autotransporta darbībām. Šīs darbības ir šādas: i) braukšana; ii) iekraušana un izkraušana; iii) palīdzība pasažieriem, iekāpjot transportlīdzeklī un izkāpjot no tā; iv) tīrīšana un tehnikas apkope; v) visi pārējie darbi, lai nodrošinātu transportlīdzekļa, tā kravas un pasažieru drošību vai izpildītu juridiskas vai normatīvas saistības, kas tieši saistītas ar īpašu pārvadāšanas sagatavošanu, tostarp iekraušanas un izkraušanas uzraudzību, administratīvās formalitātes ar policiju, muitu, imigrācijas iestādēm utt., - laiks, kurā viņš nevar rīkoties brīvi un viņam jābūt savā darbstacijā, gatavam veikt parasto darbu ar konkrētu uzdevumu, kas saistīts ar dežūru, īpaši laikposmos, kad gaida iekraušanu vai izkraušanu, ja to ilgums nav zināms iepriekš, tas ir, vai nu pirms prombraukšanas, vai tikai pirms attiecīgā laikposma faktiskā sākuma, vai saskaņā ar vispārīgiem nosacījumiem, par ko vienojas sarunās starp sociālajiem partneriem un/vai saskaņā ar dalībvalstu tiesību aktiem;
www.atd.lv/sites/default/files/D...

3. MK 474 noteikumi "Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumi"
2. Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1. transportlīdzekļa apkalpes locekļa darba laiks:
2.1.1. laikposms no darba sākuma līdz beigām, kad transportlīdzekļa apkalpes loceklis ir savā darba vietā darba devēja rīcībā un pilda šādas ar pārvadājumu saistītas funkcijas:
2.1.1.1. vada transportlīdzekli (tā ir "stūrīte", kas nav cits darbs!!!);
2.1.1.2. iekrauj vai izkrauj kravu;
2.1.1.3. veic funkcijas, kas saistītas ar pasažieru iekāpšanu transport­līdzeklī vai izkāpšanu no tā;
2.1.1.4. tīra transportlīdzekli vai veic tā tehnisko apkopi;
2.1.1.5. veic citus darbus, lai nodrošinātu transportlīdzekļa, tā pasažieru vai kravas drošību, vai pilda uzdevumus, kas sais­tīti ar iekraušanas un izkraušanas darbu uzraudzību, arī kārto formalitātes ar policiju, muitu, imigrācijas vai citām iestādēm;
2.1.2. laikposms, kad transportlīdzekļa apkalpes loceklis atrodas savā darba vietā, lai pildītu konkrētu darba pienākumu, tai skaitā laiks, kad gaida iekraušanu vai izkraušanu, un šī laikposma ilgums nav zināms iepriekš vai arī tā ilgums tiek noteikts, darba devējam vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem par laikposmu, kad transportlīdzekļa apkalpes loceklim jābūt darba devēja rīcībā;
likumi.lv/ta/id/160663-transport...
Uldis, 20.februāris 2020 5:08
Sveiks.Kapec man opel astra 99 gada 1.6 benzins nedeg pakaļējās stāvgaisma un nummura apgaismojums?Drošinātājs vesels.
Ēriks Griģis:

Ko teica servisā?
Arvīds, 14.februāris 2020 11:55
Labdien.Cik ilgs laiks paiet, lai eksperts pieņemtu gala lēmumu krimināllietā par Csn, kura izraisītājs gājis bojā.Csn notika 27.10.2019 uz autoceĺa: Saldus-Kuldīga.Policijas datu bāzē vēl līdz šim nav ierakstīts Csn izraisītājs.
Ēriks Griģis:

To jautājiet procesa virzītājam!
Reizēm lieta var ievilkties uz 5 - 7 gadiem.
Aleksis - Autobusa vaditajs, 12.februāris 2020 14:29
Labdien! Vacijā apmēram 200m aiz apdzīvotas vietas sākuma radars nozibsnīja, ātrums apmēram līdz 90km'h. Kāds sods man draud par to>Paldies
Ēriks Griģis:

Sodu pēc BKatV par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā (maks. atļautais 50km/h) ar autobusu, pārvadājot pasažierus, paredzēts 360 eiro, 2 punkti Flensburgas pārkāpumu uzskaites punktu reģistrā un tiesību izmantošanas liegums uz 2-iem mēnešiem.
Internetā jāmeklē pēc pārkāpuma:
Bußgeldkatalog für den Bus: Überschreitung der Höchstgeschwindigkeit innerorts
... mit Fahrgästen:
31-40 km/h > 360 € > 2 > 2 Monat
Pārvadātājam, kā autobusa īpašniekam papildus jāsamaksā 28,50 eiro par pārkāpuma noteikšanu!
Kad Vācijas puse uzzinās šofera personību, tad Vācijas administratīvā tiesa lems par nodarījuma bīstamību Vācijas valstij, kas saistās ar papildus sodu līdz 1000 eiro, atkarībā no bīstamības pakāpes, šoferim.
Avots:
www.bussgeldkatalog.org/hoechstg...
Sodu var pārbaudīt, cenšoties to samazināt, elektroniski atbildot uz jautājumiem ailes labajā pusē, uzspiežot uz: Hier prüfen!
Braukt nedrīkst 2 mēnešus ne Vācijā, ne LV, ne kur citur!
No Ceļu satiksmes likuma:
28.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas aizliegums
(1) Aizliegts vadīt transportlīdzekli:
1) ja pastāv kāds no šādiem nosacījumiem:
...
5) ja ir stājies spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
30.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
(2) Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nedrīkst izmantot, ja:

8) personai ārvalstī ir spēkā esošs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.
(3) Par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu izdara attiecīgu ierakstu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kā arī traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā. Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizlieguma reģistrēšanas apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
(4) Ja transportlīdzekļa vadītājs pārkāpj noteikto vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu, viņa transportlīdzekļa vadītāja apliecība tiek aizturēta.
Jānis Krūmiņš, 12.februāris 2020 9:29
Labrīt! Man ir automašīna Mercedes Benz W211 2,7CDI, 2002.gada, dīzeļdzinējs, VIN WDB2110161A112270. Ir problēmas ar automātisko ātrumkārbu. Esmu nolēmis pirkt lietotu. Uz ātrumkārbas ir ciparu kombinācija trīs rindās: 1. 2112701500
2. 722640 0
3. 3907160
Kā nopirkt pareizo ātrumkārbu, lai derētu? Kādiem cipariem uz ātrumkārbas jāpievērš uzmanība un kādiem ir nozīme? Internetā ir tik daudz informācijas ka neko konkrēti nevar saprast.
Iepriekš pateicos par atbildi!
Ēriks Griģis:

Adresējiet jautājumu Mercedes pārstāvim!
Edgars, 7.februāris 2020 15:37
Abi sapratām par ko ir runa,bet.........????
Militārajā transporta policija esmu pats darbojies un ļoti labi zinu kas un kā?
Ēriks Griģis:

Ne tikai! Visi, kas lasīja, saprata!
Nav jābūt pieredzei militārajā nozarē, lai saprastu!
Edgars, 7.februāris 2020 14:45
Labdien!
Meža izstrādes firma uz mašīnas vienā maiņā strādā divi šoferi. Pareizāk būtu šofers un palīgs.Deviņas stundas brauc un kravu krauj šofers,bet palīgs dara citus darbus.Nakamās deviņas stundas brauc palīgs,bet kravu krauj otrs vadītājs.Maiņa skākās pirmdienas rīta un ilgst līdz trešdienas rītam.
Tad divas brīvas un atkal viss no sakuma.
Katrs izmanto tikai savu digitālo karti kad brauc.
Vai tas ir normāli,ka abi vadītāji atrodas kabīnē visu maiņu kabīnē? Kā ar atpūtas stundu ievērošanu?
Un kur skatās transporta policija?
Vai ir droši citiem vadītajiem atrasties uz ceļa,ka transportu vada šādi neatpūtušies vadītāji?
Ēriks Griģis:

Jūs pats jau netieši varat atbildēt uz saviem jautājumiem ar vārdiem, kas turpina jautājumu ar NE... vārda sākumā!
Transporta policija ir militāra Iekšlietu ministrijas struktūrvienība, kas skatās, ja nepieciešams, arī šauj, tur, kur viņiem liek daļas komandieris!
Edgars, 6.februāris 2020 14:54
Sakiet, kādi standarti ir spēkā Latvija vedot kravas ar kravas vilcēju un piekabi? Paldies
Ēriks Griģis:

Standarts - Priekšmets
EN 12195-1 - Nostiprināšanas spēku un saišu skaita aprēķināšana
EN 12640 - Saišu piestiprināšanas vietas
EN 12642 - Transportlīdzekļa kravas telpas konstrukcijas stiprība
EN 12195-2 - No mākslīgām šķiedrām izgatavoti tīkla
stiprinājumi
EN 12195-3 - Stiprināšanas ķēdes
EN 12195-4 - Stiprināšanas tērauda troses
ISO 1161, ISO 1496 - ISO konteiners
EN 283 - Maināmas virsbūves
EN 12641 - Brezents
EUMOS 40511 - Mieti – statņi
EUMOS 40509 - Transporta iepakojums
Zigurds, 4.februāris 2020 14:27
Lietas būtība sekojoša. Vadot pasažieru autobusu ( 3 asis, sanese uz sāniem 1.5 m ) pa vienu no Rīgas centrālajām ielām un veicot labo pagriezienu, viegli aizķēru ar aizmugurējo daļu blakus rindā stāvošo vieglo automašīnu, nolaužot tai spoguli un saskrāpējot durvis. Tik viegli, ka neko ne redzēju, ne dzirdēju, ne jutu un vienkārši aizbraucu prom. Turklāt vakarā pie iebraukšanas parkā autobusam netika kostatēti pilnīgi nekādi virsbūves bojājumi.Vēlāk, protams, tiku noskaidrots, atzīts par vainīgu negadījuma izraisīšanā un patvaļīgā negadījuma vietas atstāšanā, samaksāju piespriesto 100 EUR sodu, klāt dabūju vēl 4 soda punktus.
Pēc gada pienāk no apdrošināšanas kompānijas regresa prasība ar piedāvājumu segt bojātā transporta līdzekļa remonta izmaksas.
Savu vainu atzīstu un nenoliedzu, nebiju ievērojis drošu intervālu, bet sakiet, Ērik, kā tagad varu būt pārliecināts, ka man liek apmaksāt tikai ar manis izraisītā ceļu satiksmes negadījuma saistīto bojājumu remontu. Cietušo transporta līdzekli neesmu radzējis ne pirms negadījuma, ne uzreiz pēc, ne vēlāk pēc it kā veiktā remonta. Piestādītā rēķina summa stipri paliela. To, ka negadījuma vieta bija atstāta neapzināti, vispār neņem vērā. Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. CSNg (vainas un turpmāka zaudējumu ierobežojoša) regulēšana!
1.1) Regulēšana CSNg vietā! Vajadzēja zināt OCTA sekas negadījuma vietas atstāšanā!
1.2) Regulēšana administratīvā procesa laikā! Pie vainas uzrādīšanas vajadzēja pārsūdzēt!
Ja nebūtu pierādījumi par sadursmi, tad arī nebūtu atzīts par vainīgu un nebūtu regresa un ar to saistīto turpmāko zaudējumu!

2. OCTA atbildīgā par zaudējumu nodarīšanu lietas regulēšana atlīdzības noteikšanas procesā ar apdrošinātāju!
2.1) Jāprasa pierādījumi!
2.2) Regresa lietas regulēšana (ierobežošana). Ja pierādījumi par notikušo sadursmi nav un zaudējumu apmēra noteikšana nav pamatota, tad jāapstrīd apdrošinātāju lēmums LTAB, iespējams, pēc tam - tiesā.
Janis, 4.februāris 2020 10:17
Ja autovaditajs iebraucot LV un te kadu laiku uzturejies, parvietojies ar arzemes registretu automasinu un pec tam registre LV. Pa to laiku nav maksajis autotransporta eksplutacijas nodokli. Vai vinu var saukt pie administrativas atbildibas? paldies.
Ēriks Griģis:

Pārkāpums ir jāpierāda, ja automobilis ir piedalījies ceļu satiksmē vai tikai ievests, un kad ievests LV!
Ārvalstu pilsoņiem vai bezvalstniekiem no ārvalstīm uz laiku ievestie ceļu satiksmē iesaistītie transportlīdzekļi jāreģistrē, ja transportlīdzeklis atrodas Latvijā ilgāk par trim mēnešiem.
Ja no ārvalstīm ievestu transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē, to var nereģistrēt, taču transportlīdzeklis jāuzrāda agregātu numuru salīdzināšanai piecu dienu laikā pēc tā ievešanas Latvijā.
Vairāk te:
www.csdd.lv/vispareji-transportl...
Jevgenijs, 3.februāris 2020 16:22
Labdien.
1. Var uzzināt kā izrēķina transportlīdzekļa pirmsavārijas vērtību, jo manuprāt, apdrošināšanas kompānijas novērtējums ir viszemākais (salīdzinot ar slūdīnājuma portāliem). Vai var pieprasīt summu lielāku, kas tuvāka vidējai tirgus cenai nevis zemākai?
2. Ja auto tiek atzīts par bojā gājušu, jo remonts ir ekonomiski nepamatots - vai tomēr drīkst uzstāt uz remontdarbiem, ņemot vērā ka apdrošināšanas atlīdzība, kā rakstīju, ir novērtēta par viszemāku cenu.
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. V. Transportlīdzekļa vērtības pirms ceļu satiksmes negadījuma noteikšana, šeit:
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
2. 65. Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, šeit:
likumi.lv/doc.php?id=106478
Jānis, 3.februāris 2020 13:40
Vai ir kāds autobusa profesionālis, kas vēlas strādāt Minhenē?
Jau šodien ir darbs autobusa vadītājiem Minhenes pilsētas maršrutos, ar 95.koda atzīmi vadītāja apliecībā.
Dzīvojamā platība Minhenes ziemeļu priekšpilsētā 300 - 450 eiro/mēnesī;
Alga no 15 līdz 17 eiro/h.
Valodas prasmes: latviešu, krievu, vācu, lai prastu atrast ceļu mājup!
Interesentus lūdzu rakstīt:
janisger7573@gmail.com
Paldies!
Ēriks Griģis:

Cerams, kādam interesēs Jāņa piedāvājums!
Atgādinu interesentiem, lūdzu rakstīt:
janisger7573@gmail.com
Janis, 1.februāris 2020 13:02
Ja uz ielas ir novietota viegla automasina un briva vieta apbrauksanai paliek 2,50 metri. vai drikst saja situacija stransporllidzeklis ilgstosi stavet? paldies.
Ēriks Griģis:

Aizliegts!
CSN 121. Ja ar ceļa zīmēm vai ceļa apzīmējumiem nav noteikts citādi, apstāties un stāvēt aizliegts:
121.4. vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par 3 m.
Jānis, 21.janvāris 2020 21:41
Kā sadalīsies vainas, ja veikala stāvlaukumā sadursies divi transporta līdzekļ, kas abi brauc taisni atpakaļgaitā?

Ja viens no tiem būs jau paspējis kaut nedaudz pagriezties, tad priekšroka tam, kas brauc taisni, es pareizi saprotu??
Ēriks Griģis:

1. Ja neviens nevēlēsies krāmēties ar noteikšanu, tad 50%:50%
2. Ja būs nepieciešamība vai motivācija nodarboties ar dalītās atbildības (atlīdzības lietā apdrošinātājiem) vai vainas (administratīvajā lietā) noteikšanu, tad pēc labās rokas likuma!
Edgars, 20.janvāris 2020 16:31
Labdien.Sakiet lūdzu kã sauc lampiņu kas deg BMW X5 panelī,trīsstūris vidū izsaukuma zīme un apakšã 4"4?
Ēriks Griģis:

Konkrētā auto (pēc VIN koda) rokasgrāmatā būs aprakstīts!
Auto vispārējā instrukcijā rakstīts, ja indikatora lampiņa mirgo, tad DSC kontrolē piedziņas spēkus un bremzēšanas spēkus. XDrive un DSC apvienotā iedarbība uzlabo vilces un dinamiskās braukšanas īpašības. Četru riteņu piedziņas sistēma xDrive mainīgi sadala piedziņas spēkus uz priekšējo un aizmugurējo asi atkarībā no braukšanas situācijas un valdošajiem ceļa apstākļiem.
Avots:
www.bedienungsanleitu.ng/bmw/x5-...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti