Jeļena, 3.decembris 2019 13:19
LAbdien, Noticis CSN, kur esmu cietusī. Auto ir uz garantijas, servisā izrēķināja, ka remonts sanāk lielāks par mašīnas vērtību. Apdrošinātājs, rēķinot izmaksājamo summu, ņem datus par analoģiskās mašīnas vērtību Lietuvā (jo Latvijā tādas komplektācijas/dzinēja veida mašīnas šobrīd nepārdos). Sakiet, lūdzu, uz kāda normatīva akta pamata tas tā notiek? Paldies!
Ēriks Griģis:
Atbilde uz Jūsu jautājumu:
No MK noteikumiem Nr. 251 " Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi"
65. punkta - Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma. Minētajā gadījumā eksperts zaudējumu aprēķinā sniedz atzinumu par remonta ekonomisko nepamatotību. Ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas vismaz par 10 % pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma, turpmākais zaudējumu aprēķins nav nepieciešams. Atzinumā norāda:
65.1. transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
65.2. transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
Mans viedoklis:
Ja aprēķinā izmantoti remonta izcenojumi un remontu stundas likmes Latvijā, tad Lietuvas analogā objekta datu izmantošana jāsaista ar Lietuvā notikušu negadījumu, Lietuvā pieņemtajiem un spēkā esošajiem zaudējumu aprēķina metodiskajiem noteikumiem, pievienoto nodokli dažādām remonta pozīcijām, atšķirīgās remontu stundu vērtības un ar tām saistāmajām remonta papildus izmaksām zaudējumu aprēķina un atlīdzināšanas procesā.
Retoriski:
Kāpēc apdrošinātājs neņēma vērā Vācijas remonta izcenojumus un analogo automobiļu vērtības tur!?
OCTA likums:
Likums (OCTA likums 31.p.(3)punkts) nosaka, ka zaudējumu atlīdzina attiecīgās valsts apdrošinātājs, ja negadījuma noticis un izraisītājs atradās ES dalībvalstī vai Šveicē!
Un galvenais, kāpēc tā nedrīkst notikt:
No Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja
„Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”
ar pēdējiem grozījumiem no 16.12.2016.
23. Transportlīdzekļa vērtības pirms ceļu satiksmes negadījuma noteikšanai iespējams izmantot šādas metodes:
23.1. Tirgus pētījumu metodi:
23.1.1. eksperts veic tirgus vērtību apkopojumu par
vērtējamā transportlīdzekļa Latvijā pieejamajiem piedāvājumiem tirgū un nosaka konkrētā transportlīdzekļa vidējo tirgus vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma.
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...