Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ilze, 29.augusts 2023 10:11
Labdien!
Situācija kosmoss - Šveicē mums apzaga auto - uzlauza sānu durvis (atspiestas ar skrūvgriezni vai ko līdzīgu) un apzaga salonu, pie apzagšanas arī salonā asa švīka uz sānu durvīm. Policijas ziņojums ir.
Balta KASKO atteica segt, jo neesot ielauzšanās pēdas un tas esot dabisks nolietojums. Policijas ziņojumā rakstīts, ka tas ir ielaušanās gadījums!
Ko tādā jokā darīt - pie kā vērsties?
Ēriks Griģis:

Ja sūdzēties, tad sūdzība ir jāraksta ombudam. Pirms tam ir jāsaņem apdrošinātāja rakstisks zaudējumu atlīdzības atteikums vai samazinājums.
Ombuda lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
LAA, Toma iela 4, LV-1003, Rīga, t.67360898
www.laa.lv/ombuds/ombuds/
Apraksts:
nra.lv/latvija/374810-pern-apdro...
Palīdzība rakstīšanā jāmeklē pie advokāta.
Kādā no iepriekšējām atbildēm biju norādījis advokāta tālruņa numuru.
Kaspars Kaktiņš, 20.augusts 2023 22:58
Notriecu stirnu, kasko apdrošināšana pie swedbank.
Vēlējāmies lai noraksta auto, bet atteica mūsu iesniegumu , jo bojājumu apmērs attiecībā no auto vērtības nebij pietiekams , swedbankas bojājumu apmērs ir mazāks kā servisa norādītais , vēl pie tam tās nav pēdējās izmaksas , vēl jābrauc uz oficiālo dīleri uz radaru kalibrāciju, un pēc auto saņemšanas pabraucot iedegās sarkanā motor a lampiņa un kaut kas nav ar degvielas padevi, un riepa laiž gaisu.
Vai ir iespējāms iesniegt sūdzību , vai kādu iesniegumu , lai swedbank kasko , savāc to auto un izmaksā auto vērtību ? Auto remonts ievilkās 5 mēnešus, ar ko mēs arī esam neapmierināti.
Ēriks Griģis:

KASKO noteikumos jābūt norādītām prasībām par sūdzības iesniegšanu.
Sūdzība nebūs domāta, lai norakstītu auto, bet gan lai veiktu atkārtotu diagnostiku, novērtētu neatklātos bojājumus un tos novērstu.
Atkārtotās remonta kalkulācijas summa kopā ar pirmajām remonta izmaksām varētu būt pamats šādai prasībai. Par automobīļa, nu jau pēc pirmā remonta, pārņemšanu apdrošinātāja valdījumā gan šaubos.

Sūdzību var iesniegt arī Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombudā!
LAA ombuds izskata klientu – fizisku personu – sūdzības par apdrošinātāja pieņemto lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu, kā arī sūdzības par apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas pakalpojumiem sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO).
Iesniedzot sūdzību, sūdzības iesniedzējam jāaizpilda LAA izveidotā sūdzības pieteikuma forma un jāiemaksā LAA kontā drošības nauda. Ja ombuds sūdzību atstāj bez izskatīšanas, pilnīgi vai daļēji apmierina, drošības naudu atmaksā sūdzības iesniedzējam. Iemaksājamās drošības naudas apmērs atrodams sūdzības pieteikuma formā un Reglamentā.
Ombuda lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
LAA, Toma iela 4, LV-1003, Rīga, t.67360898
www.laa.lv/ombuds/ombuds/
Krista, 15.augusts 2023 18:30
Labdien!
Vai ir iespējama situācija, ka divu vieglo auto sadursmē vienam auto nav pilnīgi nekādu bojājumu?
Pateicos!
Ēriks Griģis:

Nespēju iedomāties tādu sadursmes modeli, kurā nav iespējams salīdzināt tajā iegūto pēdu saderību uz iesaistītajiem automobīļiem.
Pieļauju, ka vadītājs var nemanīt kāda nekustīgu šķēršļa vai stāvoša otra automobīļa aizskaršanu.
Uz Jūsu jautājumu precīzu atbildi var sniegt tikai abu automobīļu rūpīga sadursmes zonu vai to detaļu apskate.
Janis, macijos pie Jums, 11.augusts 2023 15:14
Pasniedzej. Ko teiksiet par Flixbus shofera darba piedavajumu Vacija!
Ēriks Griģis:

Pēc manu audzēkņu pieredzes, kas tur strādājuši, neko labu nepateikšu!
Ja attālumu starppilsētu maršrutā vienam vadītājam ir paredzēts veikt nepārsniedzot 3 stundas un 50 minūtes bez pieturvietām, tad vēl, ierēķinot ceļu remontus, sastrēgumus un šauros apbraucamos ceļus, maršrutu ir iespējams izbraukt laikā ar pārtraukumu maršruta galapunktā.
Šobrīd Vācijā plānotā 4 stundu un ilgākā maršrutā remontu un sastrēgumu kavēšanās dēļ, braucot un vērtējot "stūrīti", var iznākt ceļā pavadīt vairāk par 4,5 stundām, pēc kurām nepieciešams 45 minūšu pārtraukums. Pētot šos maršrutus ilgākā laika posmā, redzu, ka sākot no 2016.gada visi 4 stundu un ilgākie maršruti Vācijā vienam vadītājam ir sastādīti nepareizi.
FlixBus nepiedāvā šoferiem darbu, jo viņi ir tikai "aģenti", kas izmanto apakšuzņēmējus ar autobusiem un šoferiem, kuru autobusi vairums ir nokrāsoti zaļā krāsā.
Otrās kategorijas bruto alga (Mitarbeiter Lohngruppe 2) šoferiem ir no 13,99 līdz 15,20 eiro par darba laiku, kas nav maiņas laiks. Mēnesī ir paredzētas 167 darba stundas, vidēji nedēļā 48,5 stundas, kurās pārtraukumi (15, 30 un 45 min., saucamas par "Pausen") maiņas laikā netiek ieskaitīti.
Šoferis ir personīgi atbildīgs par regulu 561/2009 un 165/2014 prasību attiecībā uz vadītāja darba un atpūtas laiku ievērošanu. Tas ir jāsaprot burtiski - ar pasažieriem pauzē apstājies ceļmalā un pavadi savas 30 vai 45 minūtes kopā ar neapmierinātajiem pasažieriem. Braucot vienam pašam vadītājam no Vācijas tuvākajos austrumzemju maršrutos un šķērsojot robežas , BAGs un policija darba laikus nepārbauda, tikai robežsargi pierobežā izķer nelegālos un ar suņiem meklē narkotikas. Ja ko atrod, tad kontroles rada nobīdes maršrutu laikos maksimāli līdz pat 1,5 stundām, par ko apakšuzņēmējam ir "rozā brilles"! Šoferim pašam jātiek ar laika nobīdēm galā, lai nepārkāptu regulas prasības.
Braucot ekipāžā diviem šoferiem, regulu noteikto laika normu ievērošana ir vieglāk izpildāma.
Visnepatīkamākie reisi ir viena šofera reiss no Vācijas uz Šveici vai Franciju, kur var gadīties, ka izlases kontroles dēļ autobusu aiztur, pasažierus sadala grupiņās pa 5-7, mantas pārbauda ar suņiem, bet šoferim pārbauda darba laiku pārkāpumus, kas apzīmēti ar "stūrīti", tas ir, vadīšanas laikus par visām iepriekšējām 28 dienām, neskatoties, ka vadītājs ir strādājis citā FlixBus maršrutā vai apakšuzņēmumā. Pirmais sods par katru šādu pārkāpumu Šveicē ir 125 šveices franki, kas šoferim jāsamaksā uz vietas. Līgumā ierakstīts, ka par šādu pārkāpumu atbild šoferis un ja uzņēmums saņem sodu, tad pēc darba līguma, šo sodu vēlāk piedzen no vainīgā šofera.
Piemēram, ja Vācijā šoferi par darba laika pārkāpumiem soda ar 500 eiro, tad uzņēmumam piestādīto sodu, kas var būt ap 1500 eiro, pēc noslēgtā darba līguma noteikumiem, šoferim arī būs jāatmaksā. Ja šoferis iedomāsies darbu atstāt, tad pēc šiem pašiem noslēgtā līguma nosacījumiem viņam darba devējam būtu jāsamaksā bruto mēneša alga 2500 eiro apmērā.
Saprotu, ka darba līgumā šādas lietas ne visi šoferi vācu valodā prot izlasīt un saprast!
Ja no Bulgārijas vai Turcijas ekipāžā uz Vāciju brauc trīs šoferi...tad trešajam ir jāslēpjas autobusā!
Apakšuzņēmējs ar trešo šoferi plānoja nomainīt ekipāžu tai iebraucot Vācijā, bet tā kā alga tika maksāta vietējā valūtā, attiecīgi levās (BGN) vai lirās (TRY), Vācijā trešo vadītāju ne vienmēr izdodas piesaistīt.
Iespējams, ka kontroles šo "Busā trīs ekipāžas locekļu" praksi ir piespiedušas mainīt!
Ja pārrobežu maršrutā, kas no centrālās autobusu stacijas (ZOB) ilgst 5 stundas un 20 minūtes brauc viens šoferis, tad pēc stundas kādā no degvielas uzpildes stacijām šoferi nomaina atbraukušais cits šoferis. Pirmais šoferis ar atbraukušā šofera vieglo automobīli atgriežas uzņēmumā. Tāpat un tai pašā vietā pēc 4:20' ir jānomaina šoferis, kas atgriežas no maršruta. Ja kaut kāda iemesla dēļ maiņas nav, tad vadītājam braukšanas laiks līdz ZOBam ir jāpagarina par vienu stundu, kas 28 dienas kontrolei ir redzams un sodāms pārkāpums, ja tāda kontrole Vācijā notiktu.
Apakšuzņēmēju nespēja nodrošināt FlixBusu tehnisko servisu, piemēram, neaizslēdzamie un nenostiprināmie kravas telpu sānu paneļi, tualetes durvis, aizmāršība šoferu darba organizācijā, milzīgais autobusu un šoferu skaits, disponentu vācu valodas neprasme, jo apakšuzņēmēju vadītāji retu reizi ir vāciešu izcelsmes, bet FliksBus nav Eiropas uzņēmums, pašu pasūtījumu izpildes prioritātes, attālinātās e-apmācības interneta platformā, kas nav saprotamas pašiem vāciski runājošiem šoferiem, jo mācību materiāls ir tulkots ar datoru, liecina par nepilnībām lielu autotransporta uzņēmumu ikdienā, kur šoferis nebūt nav kā galvenā persona pasažieru drošības un ceļu satiksmes kopējās drošības piramīdas augšgalā!

19.09.2023. Flixbusa avārija agri no rīta Austrijā, Kärntenes provincē uz B 317:
www.kleinezeitung.at/kaernten/63...
CSNg Cietušais, 4.augusts 2023 17:28
Nu, kas ŚIS par " cirku" ar apdrošinātāju asociācijas prezidenta ieteikumu sastādīt saskaņoto paziņojumu, ka ar to ātrāk var tikt pie atlīdzības (28 dienās, raksta J.Abāšins, nekā ar policijas protokoli 45 dienās)?
LTAB Lēmums IR vienīgi ar rekomendrjośu!! raksturu.
Kādi metodiskie norādījumi par atbildības sadalījumu 50%:50%, ja LTAB lēmumā jau tiek rakstīts, ka faktiski apstākļus nespēj...pārbaudīt, jo nav videomateriāla? Atlīdzībā var saņemt tikai pusi no zaudējumiem, bet prēmiju paaugstinās par 100%?? jo nevar noskaidrot patiesos apstākļus, kā rakstīts LTAB ekspertu metodikā.
Nu śo visu jau var pārsūdzēt- bet tad zūd śī saskaņotā paziņojuma kā dokumenta jēga un mērķis pēc savas būtības, ja vēlāk paskaidrojumos visu var sagrozīt??
Ēriks Griģis:

Vajag atteikties no apdrošinātāju ieteiktā saskaņotā paziņojuma sastādīšanas un to neizmantot!
Ja pēc saskaņotā paziņojuma parakstīśanas ar abpusējas bez iebildumiem vienośanās rezultātā - vēlāk ar vienpusējiem (abpusēji nesaskaņotiem) paskaidrojumiem savu pausto gribu var izmainīt, tad tas neatbilst saskaņotā paziņojuma jēgai, būtībai un mērķim. Tādēļ śis LTAB un viņu ekspertu ieteiktais rekomendējośais slēdziens apdrošinātājiem atlīdzināt abiem CSNg iesaistītajiem tikai pusi ir nepareizs!
Balstoties uz to, ka nebija video informācijas par notikušo un tāpēc nespēja pieņemt lēmumu par izraisītāja transportlīdzekli un atbildīgo personu, kas ar savu automobīli radīja zaudējumus cietušajam, tad iespējama jebkura saskaņotā paziņojuma savtīga izmantošana tikai un vienīgi apdrošinātāju interesēs.
Ēriks, 28.jūlijs 2023 16:40
Labdien! Stāvēju krustojuma malā un gaidīju radinieka auto, lai iekāptu. No muguras klusi pie kājām piebrauca auto (noparkojās jau tajos 5 m, kur nedrīkst) un uzpīpināja. Nobijos, no rokām izkrita telefons un nedaudz sasita šī auto virsbūvi. Man liek maksāt izdevumus par remontu, ja nē vērsīsies pie apdrošinātāja, kurš no manis piedzīs regresā. Vai šajā gadījumā man ir pilna atbildība, ja mani nobaidīja un mana reakcija bija netīša?
Ēriks Griģis:

CSN 172. Skaņas signālu (Ē.G. apdzīvotā vietā) atļauts lietot, tikai lai novērstu ceļu satiksmei bīstamas situācijas.
1.Ja krustojuma mala atradās apdzīvotā vietā un Jūsu atrašanās tajā neradīja bīstamu situāciju piebraucošajam, tad Jums ir iespēja viņa OCTA apdrošinātājam iesniegt prasību atlīdzināt zaudējumus par agresīvas darbības rezultātā sabojātu tālruni.
2.OCTA pīpinātājam ar tālruni nodarītos zaudējumus neatlīdzina.
3. Ja KASKO gadījumā viņam atlīdzinās, tad izmaksu apdrošinātājs centīsies atgūt no Jums ar regresa prasību.
4. Bez policijas vai vidioreģistratora apliecinājuma KASKO atlīdzība nedarbosies!
PS.
Kā Jums atmuguriski šajā baiļu pilnajā situācijā izdevās trāpīt pa auto ar tālruni!?
Arturs, 14.jūlijs 2023 18:13
operativajam transporta lidzeklim bija ieslegtas gan gaismas gan skana, es staveju kreisaja josla.
vai varat ludzu noradit darba laiku lai iespejams sazvanit cik saprotu advokatu biroju 22086071, paldies
Ēriks Griģis:

Tad bija gan operatīvais! Tas Jums plusā!
Varat zvanīt tūlīt!

Jebkuram citam līdzīgā situācijā!
Jāpieraksta vieta, laiks, operatīvā (ugunsdzēsēja vai glābēja transportlīdzekļa) kārtas numurs, kas uz auto, vai tā reģistrācijas numurs.
Saskaņotā paziņojumā, kas sastādīts elektroniski, nav vietas trešajam - ugunsdzēsēja automobīlim. Tas bija trešais transportlīdzeklis, kas iesaistīts negadījumā (kuram dodot ceļu, kā to nosaka Ceļu satiksmes likums un Satiksmes noteikumi, un saistībā ar ceļa došanu tika izraisīts negadījums) un par notikušo vajadzēja ziņot policijai, nevis sastādīt saskaņoto.
Arturs B, 14.jūlijs 2023 14:33
Labdien. Nesen bija avarija. Avarijas apraksts - staveju uz sarkanas gaismas 3 kreisaja joslas pusē, aizmugure brauca operatīvais transportlīdzekļis ugunsdzēsēji ar ieslēgtām ugunim, aizbraucu pa priekšu un pa labi lai varetu palaist operatīvo transportlīdzekli, apstajos, meitene ar skoda superb saka braukt un nepamanija mani stāvot priekšā, ietriecās labaja pasažieru puses durvi, ergo izskatija lietu un atzina ka ir 50%50% atbildiba. Cik tas ir pareizi un ko darit, rakstit ltab vai ergo pretenziju un ka pareizi to noformet. Paldies
Ēriks Griģis:

Jāsāk ar pretenziju Ergo, jo LTAB neizskatīs, bez Ergo atbildes.
1.Vispirms jautājiet Ergo, pēc iespējas iepazīties ar lēmumu, kāpēc 50%:50% un vai varat saņemt lēmuma kopiju!
2.Pēc tam, kāpēc Ergo atzina Jūs par 50% atbildīgu zaudējumu radīšanā?
3.Jautājums Jums!
3.1.Ja nebija ieslēgts speciālais skaņas signāls, tad Jums netuvojās operatīvais!
3.2.Kāpēc braucāt uz priekšu pa labi, nevis pa kreisi?
Ja vajadzīga palīdzība, pretenziju palīdzēs sagatavot advokāts, kura tālrunis redzams kādā no iepriekšējiem jautājumiem. Advokāta pakalpojums būs par maksu.
Eduards, 12.jūlijs 2023 14:13
Labdien!
Vai drīkst ar mācību transportlīdzekli (CE kategorija) veikt kravas komercpārvadājumus pa Latvijas teritoriju?
Ēriks Griģis:

Ja ir saņemta licence kravu komercpārvadājumiem un licences kartīte uz automobīli, tad drīkst.
JANIS, 12.jūlijs 2023 11:35
'Labdien!
...vai originālo auto daļu katalogs pēc VIN publiski vairs nebūs pieejams?
Paldies.
Lai veicās!
Ēriks Griģis:

Nav man šādas informācijas.
Saskaņotais paziņojums, 12.jūlijs 2023 11:34
Sakiet, kā rīkoties, ja aplikācijā elektroniski aizpildot saskaņoto paziņojumu, programma apstājas. Tā nelaiž tālāk par 12.punktu Negadījuma apstākļi, kur nav paredzēts atzīmēt, ka braucu taisni. Pa savu joslu braucu taisni, kad no pretējās joslas vadītājs strauji izgrieza priekšā, lai nogrieztos pa kreisi, kā rezultātā no sadursmes nespēju izvairīties.
Ēriks Griģis:

Jā, šāda opcija Eiropas vienotajā paziņojumā par ceļu satiksmes negadījumu nav paredzēta, ko varēja gan ieviest elektroniskajā aplikācijā. Ko lai dara, ka Eiropā taisnā virzienā braucot sadursmes nenotiek, bet Latvijas satiksmes negadījumi no Eiropas nelaimēm atšķiras!
Šādā gadījumā, lai elektroniskajā aplikācijā tiktu uz priekšu, ir jāizvēlas tuvākā līdzīgā situācija. Tā var būt 12.punkta 9.opcija, kas piedāvā "brauca tanī pat virzienā pa citu joslu".
13.punktā "Negadījuma skice sadursmes brīdī" jāattēlo transportlīdzekļu pozīcijas sadursmes brīdī, precīzi atzīmējot (pagriežot) to priekšdaļas braukšanas virzienos.
Pēc tam 14.punktā jāieraksta paskaidrojums 12.punktā atzīmētajai 9.opcijai, kāpēc reālā situācija no atzīmētās opcijas atšķiras.
Andrejs84, 7.jūlijs 2023 16:33
Добрый день, попал в интересную ситуацию, помогите разобраться, работаю водителем, подъезжал задним ходом к клиенту на рампу для выгрузки, рампа находится за воротами внутри здания, зацепил потолок и лампу освещения, полиция выписала протокол, за невнимательность и движение задним ходом, не создавать угрозу или препятствие участникам движения и прибегнуть к помощи третьего лица, но есть нюанс который хотел бы уточнить, если я не ошибаюсь у нас в стране разрешённая высота транспортных средств составляет 4 метра, то есть позволяет передвигаться по территории Латвии без припятственно если нет каких либо ограничений по высоте, а у клиента потолок под рампой оказался ниже чем разрешённая высота транспортного средства, при этом ни на здании ни перед зданием не было установлено каких либо информационных, предупреждающих, ограничивающих или запрещающих знаков по высоте, что бы водитель мог принять необходимые меры для избежания донной ситуации, заранее спасибо.
Ēriks Griģis:

Manuprāt, preču saņēmējs nebija nodrošinājis drošu darba vietu saviem darbiniekiem un līgumstrādniekiem pēc šādiem tiesību aktiem!
1.No darba aizsardzības likuma:
darba aizsardzības pasākumi — preventīvi tiesiski, saimnieciski, sociāli, tehniski un organizatoriski pasākumi, kuru mērķis ir izveidot drošu un veselībai nekaitīgu darba vidi, kā arī novērst nelaimes gadījumus darbā un arodslimības.
4.pants. Darba aizsardzības vispārīgie principi
(1) Darba aizsardzības pasākumus darba devējs veic saskaņā ar šādiem darba aizsardzības vispārīgajiem principiem:
1) darba vidi izveido tā, lai izvairītos no darba vides riska vai mazinātu nenovēršama darba vides riska ietekmi;
2) novērš darba vides riska cēloņus;
5.pants. Darba aizsardzības sistēmas organizēšana
(1) Saskaņā ar darba aizsardzības vispārīgajiem principiem darba devējam ir pienākums organizēt darba aizsardzības sistēmu, kurā ietilpst:
1) darba vides iekšējā uzraudzība, tai skaitā darba vides riska novērtēšana;
7.pants. Darba vides iekšējā uzraudzība
(1) Darba devējs nodrošina darba vides iekšējo uzraudzību uzņēmumā.

33. pants. Drošības zīmju nelietošana un to atbilstoša neizvietošana darba vidē.
Par drošības zīmju nelietošanu un to atbilstošu neizvietošanu darba vidē, ja tas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, piemēro naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam fiziskajai personai no septiņdesmit līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no divsimt astoņdesmit līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
Avots:
likumi.lv/doc.php?id=26020

2.No MK noteikumiem Nr.660 Darba vides iekšējās uzraudzības veikšanas kārtība:
III. Darba vides riska novērtēšana
14. Novērtējot darba vides risku, darba devējs nodrošina:
14.1. darba vides un tajā esošo darba vietu vai darba veidu pārbaudi, nosakot tajos pastāvošos darba vides faktorus un konstatējot faktorus, kuri rada vai var radīt risku nodarbināto drošībai un veselībai (1.pielikums);
14.2. darba vides faktoru mērījumus, ja tas nepieciešams, lai noteiktu, vai darba vides faktors rada risku nodarbināto drošībai un veselībai;
14.3. to darba vides faktoru novērtēšanu, kuri rada vai var radīt risku nodarbināto drošībai un veselībai.
Avots:
likumi.lv/doc.php?id=164271
Lai pārsūdzētu policijas lēmumu, Jums, domāju, nepieciešams advokāts.
Ja vēlaties, varu piedāvāt advokāta pakalpojumus (valodas dēļ), zvanot pa tālruni 22086071. Pēc savstarpējas vienošanās pakalpojums būs par maksu.
Krists, 27.jūnijs 2023 17:56
Labdien jautājums ir tāds 15 jūnijā pašazieris kāpa ārā no mašīnas un nejauši ar mašīnas durvīm trāpīja stāvošai mašīnai ar īpašnieku tika saziņa veikta īpašnieks teica ka vēlās naudu bet tagad pārdomā un grib veikt saskaņoto bet diemžēl jau ir pagājušas 11 dienas vaita ir iespēja veikt saskaņoto izsti nav saprotams ko mašīnas īpašnieks grib kam to mašīnu nedaudz saskrāpēja
Ēriks Griģis:

Ja vēlas, tad lai viņš raksta. Var aizpildīt arī elektroniski! Pārbaudiet datumu un datus, tad tikai 15.punktā parakstiet ziņu patiesumu. Ne Jūsu, ne pasažiera vaina nekādā gadījumā nav jāatzīst un jāparaksta. Skaidrs, ka pretējā puse no apdrošinātāja gan neko nedabūs!

Saskaņotais paziņojums ir jāstāda negadījuma vietā, izpildot CSN 40.p. noteikto.
CSN 40. Ja ceļu satiksmes negadījumā nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt, transportlīdzekļa vadītājs:
40.1. nekavējoties apstājas un paliek negadījuma vietā, iededz avārijas gaismas signalizāciju un uzstāda avārijas zīmi, bet, ja tas nav iespējams, citādā veidā brīdina pārējos ceļu satiksmes dalībniekus par ceļu satiksmes negadījumu;
40.2. vienojas ar otra ceļu satiksmes negadījumā iesaistītā transportlīdzekļa vadītāju par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem, aizpilda saskaņoto paziņojumu un, neziņojot policijai par negadījumu, atstāj negadījuma vietu.
Janka, 20.jūnijs 2023 20:11
Vai ar traktoriem varēs braukt C kravas vadītājs bez traktora tiesībām.
Ēriks Griģis:

Par to vēl lems! Patreiz tas tikai ir ierosinājums mainīt likumdošanu.
Virzīšanā:
1) ar B, BE, C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE kategorijas automobīļu tiesībām varēs vadīt TR1 kategorijas traktortehniku līdz PM 7,5t;
2) ar C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE kategorijas automobīļu tiesībām varēs vadīt TR2 kategorijas traktortehniku bez masas ierobežojuma.
Ieteiktie grozījumi stāsies spēkā pēc tam, kad tos parakstīs Valsts prezidents un kad tie tiks publicēti izdevumā Latvijas vēstnesis, kas varētu notikt jūlija vidū.

Ir nolemts un ar 07.07.2023. šis grozījums ir spēkā!
Papildinājums Ceļu satiksmes likuma 17. 23. pantā:
papildināt otro daļu ar 9. un 10. punktu šādā redakcijā:
"9) ar B, BE, C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām — TR1 kategorijas transportlīdzekli (traktori, lauksaimniecības pašgājējmašīnas, komunālās mašīnas, universālās pāšgājējmašīnas, ekskavatori, iekrāvēji un speciālās pašgājējmašīnas ar pilnu masu līdz 7500 kg);
10) ar C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām — TR2 kategorijas transportlīdzekli (iepriekš nosauktie bez masas ierobežojuma)."
un vēl
papildināt pantu ar 4.1 daļu šādā redakcijā:
"(41) Transportlīdzekļa vadītājam, kuram B kategorijas transportlīdzekļa vadītāja stāžs ir vismaz divi gadi, atļauts vadīt elektromobili, kura pilna masa pārsniedz 3500 kilogramus, bet nepārsniedz 4250 kilogramus, ja transportlīdzeklis ir paredzēts kravas pārvadāšanai bez piekabes un papildu masa virs 3500 kilogramiem nav saistīta ar transportlīdzekļa kravas telpas palielināšanu un ir radusies vienīgi elektroniskās piedziņas sistēmas dēļ salīdzinājumā ar piedziņas sistēmas masu tāda paša izmēra transportlīdzeklī, kas aprīkots ar parastu iekšdedzes dzinēju ar dzirksteļaizdedzi vai kompresijas aizdedzi."
OCTA Bonus Malus, 20.jūnijs 2023 19:01
Jautājums! Vai Bonus Malus klase darbojas?
Ēriks Griģis:

Nē, nedarbojas! Tā ir vēsture.
Lai pagarinātu OCTA līgumu, ir jāmeklē "draudzīgi kontakti" vai labas cenas piedāvājums, tāpat, kā tirgū. Tas jādara vismaz trīs nedēļas pirms esošā līguma beigām! Beidzoties līgumam, cenu piedāvājums būs kosmosā! Toties pāris nedēļas pēc līguma beigām internetā būs iespējams atrast piedāvājumus uz gadu par pieņemamām līgumcenām.
Ja man ir 17.BM klase, tad prēmiju piedāvājums gadu no gada ir audzis, nevis mazinājies. Apdrošinātājiem pietrūkst naudas tāpat kā izglītībai un mediķiem, bet likumā paši apdrošinātāji ir ieviesuši ierakstu, ka viņi šo "iztrūkumu" drīkst nosegt, palielinot prēmijas apjomu. Iespējams, Saeima balsojumā to pat nav pamanījusi!
Jusu skolnieks, 12.jūnijs 2023 9:24
Francijas zandarmi pieprasa no mums kraveniekiem viesnicas kvitis, vai to var prasit?
Ēriks Griģis:

Prasīt jau var, bet par brīvo laiku, kas ir ārpus darba laiks, regula neparedz, ka ziņas būtu jāsniedz. Nezinu, kas ir vietējā Francijas žandarmu instrukcijā rakstīts par šādu prasību tiesiskumu!
Te no publikācijas!
23.03.2023. ES Komisija reaģēja ar skaidrojumu par ieilgušo konfliktu starp Austrumeiropas asociācijām un Francijas kontroles praksi. Tajā Komisija raksta, ka policijas inspektori principā nevar pieprasīt transportlīdzekļa vadītājam iesniegt dokumentus, kas pierāda darbības ārpus transportlīdzekļa, lai pierādītu, ka ir ievērots iknedēļas atpūtas laikposms ārpus transportlīdzekļa.
"Līdz ar to inspektoriem nav atļauts piemērot sodu transportlīdzekļu vadītājiem, ja viņi neuzrāda šos dokumentus," teikts skaidrojumā.
Tomēr ES Komisija arī norāda, ka tās interpretācija par attiecīgajiem ES regulu pantiem nav juridiski saistoša. Juridiski saistošas interpretācijas var veikt tikai Eiropas Kopienu Tiesa.
Neviens viesnīcas rēķins nenozīmē sodu par regulāro iknedēļas atpūtas laika pārkāpumu.
Lietuvas, Polijas un Ungārijas asociācijas atzinīgi vērtē šo precizējumu, bet norāda, ka Francijas kontrolē līdz šim nekas nav mainījies. Turklāt Francijas inspektori lūgs kravas automašīnu vadītājiem rēķinus par viesnīcām, lai pierādītu 45 stundu iknedēļas atpūtas periodu ārpus transportlīdzekļa. Ja autovadītāji nevarētu uzrādīt šādus rēķinus, viņi tiktu sodīti tieši. To darot, inspektori bieži izmanto valodas problēmas, lai autovadītājs precīzi nezinātu, par ko ir runa. Bieži vien pārbaudes notiek arī brīdī, kad transportlīdzekļa vadītājs pavada savu ikdienas atpūtas laikposmu transportlīdzeklī.
Asociācijas aicina ES Komisiju un ELA veikt turpmākus pasākumus, lai nodrošinātu, ka šāda prakse tiek pārtraukta Francijā un ka "kravas automobiļu pārbaudes ir vienādas visā Eiropā", viņi raksta savā vēstulē.
Avots:
www.verkehrsrundschau.de/nachric...
Liene Nummure, 1.jūnijs 2023 11:38
Labdien! Vai es varu mainīt KASKO auto apdrošināšanas kompānijas  kaut katru mēnesi? neatrodu nekur informāciju, kādi noteikumi regulē šo ...
Ēriks Griģis:

Ja katras apdrošinātāju sabiedrības KASKO noteikumos nav nosaukts kāds ierobežojums, lai pārtrauktu līgumu un sabiedrību atstātu, tad var.
Ervina, 28.maijs 2023 23:36
Labdien!
Ir notikusi tāda situācija ka aiz savas neuzmanības dabūju sodu pa ceļa nenopirkšanu, atnākot sodam man radās daži jautajumi.
Esmu privatpersona un mans auto pilna masa ir 3050kg(par to vajag viņetu), bet ja es pielieku piekabi ar 2 asim kura pilna masa ir 750kg, tas nozime ka man ir sastavs. Tad man viņeta japērka kur atzimets 4asis un smagums lidz 12t?
Un otra mašina man ir 2800 un tai pieliekot to pašu piekabi man atkal japērk viņeta jo sastava masa ir lielāka pa 3500kg?
Es isti nesaprotu to loģiku, jo parasti bija vieglie auto un vieglie auto ar piekabi nebija japerk.
Saprotu ka onkuļi pa 500€ izskaidros ka viņi saprot, bet varbut varu iztikt bez tadas summas.
Ēriks Griģis:

Kāds transportlīdzekļa veids tam vieglajam auto ierakstīts reģistrācijas apliecībā?
Nodevu maksā par valsts galveno un reģionālo autoceļu posmu lietošanu ar:
1) kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3000 kilogramiem, un
2) kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem.
Lai būtu jāmaksā par šiem ceļiem, reģistrācijas apliecībā jābūt ierakstam, ka Jūsu vieglais auto ir kravas auto!
Aleksandrs, 18.maijs 2023 18:36
Labdien. Veicu pārvadājumus iekšzemē, Norvēģijā. 17. un 18. Maijā veicu iknedēļas atpūtu 45h. Veikšu iknedēļas saīsinātu atpūtu 24h arī svētdien 21.05.
Vai man ir tiesības veikt saīsinātu iknedēļas atpūtu arī nākamnedēļ brīvdienās 28.05!?
Ar cieņu Aleksandrs
Ēriks Griģis:

Nav tiesības!
Bet ja atbilst tālāk rakstītam, tad drīkst.
"Atkāpjoties no 6. punkta, transportlīdzekļa vadītājs, kurš veic vienu neregulāru starptautisko pasažieru pārvadājumu, kā noteikts EK Regulā Nr.1073/2009 (no 21.10.2009.) par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautiskajam autobusu pārvadājumu tirgum (3), pēc iepriekšējā regulārā nedēļas atpūtas perioda izmantošanas ir tiesīgs atlikt nedēļas atpūtas laiku līdz 12 secīgiem 24 stundu periodiem ar nosacījumu, ka:
a) pārvadājums ilgst vismaz 24 stundas dalībvalstī vai trešā valstī, kas nav tā pati valsts, kurā pārvadājums sācies; un
b) pēc minētās atkāpes izmantošanas transportlīdzekļa vadītājs:
i) izmanto divus regulāros nedēļas atpūtas periodus; vai..."

Avots:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Antons, 26.aprīlis 2023 15:06
Ko šoferi saka par rakstiņu Lsmā?
Ēriks Griģis:

Ja domājāt publikāciju LSM.lv, tad šoferu izmisums cīnās ar izdzīvošanu un nesapratni, kāpēc valstī kas tāds ir iespējams!

Raksts lasāms šeit:
www.lsm.lv/raksts/zinas/zinu-ana...

Un te turpinājums:
www.lsm.lv/raksts/zinas/zinu-ana...

Trešā daļa - nobeigums, kurā kļūst skaidrs, ka visi ir par to, kā ir:
www.lsm.lv/raksts/zinas/zinu-ana...
1 2 3 4 5 6 7 8 ..180

Lasītākie raksti

Jaunie raksti