Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Raitis, 25.jūnijs 2018 20:00
Izbraucu kravu uz Beļģiju. Atpakaļ nākošmēness. Vai kas mainīsies atpakaļceļā? Paldies
Ēriks Griģis:

Tiem tālbraucējiem, kas ceļā, un tiem, kas tam gatavojas!
Vācijā kraveniekiem ceļu maksa par visiem nacionālajiem ceļiem
Sākot ar 01.07.2018. Vācijā kravas automobiļiem un to sastāviem virs PM 7,5t būs jāmaksā ceļa maksa uz visiem nacionālajiem ceļiem. Tas būs bijušo 15 000 km vietā par 52 000 ātrgaitas un nacionālajiem ceļu kilometriem.Ceļu maksas datus un aprēķinu On-Board-Unit (OBU) vairs neuzrādīs! Tikai atskaitīs...Ja samaksai pietrūks, tad piebrauks un paprasīs..., jo katra auto atrašanās vietas dati uz Vācijas teritorijā esošajiem maksas ceļiem automātiski tiks uzrādīti.
Avots:
www.toll-collect.de/de/toll_coll...
Lauris, 25.jūnijs 2018 13:21
Kam. Jāzvana Rīga ja mašīnai āķis nosēdies... Man ir automātiska kārba
Ēriks Griģis:

Tālrunis 1888
www.lamb.lv/?id=12
Rauls, 21.jūnijs 2018 10:26
Labdien. Man pieder auto kurš reğistrēts kã taksometrs. Ja tai būtu "baltie" numuri tad octa maksātu apm 100 eur gadā, bet tagad man tã ir apm 1000 - 1200 gadã. Kad beidzot noteiks limitu apdrošinãšanas cenu patvaļai?
Ēriks Griģis:

Pie patvaļas cilvēki ir vainojami, ne cenu robežu noteikšana!
Gints no autoskolas, 18.jūnijs 2018 14:51
Interesanti gan! Un ko CSDD šai sakarā paredzēs?
Kas notiek citās valstīs? Paldies
Ēriks Griģis:

Ko valstiskās institūcijas plāno Latvijā, tas sabiedrībai ir noslēpums!
Jautājumos, kas izšķirs autovadītāju darba apstākļus tuvā nākotnē, prasiet valsts institūciju viedokli gan par jauno darba laiku regulu, gan apmācību direktīvu pa tiešo!
Jaunums!
Dānijā ir pieņemts maksimālais nacionālo stāvvietu izmantošanas laiks! Kravas automobiļiem 90 stāvvietās pie ātrgaitas ceļiem tas nedrīkstēs pārsniegt 25 stundas!
Prasība stājas spēkā ar 01.07.2018.
Pār pārkāpumu ilgāku par 25 stundām, sods četrkārtīgi pārsniegs maksu par stāvvietas izmantošanu - no 510,- DKK (68,45 €) uz 2000,- DKK (ap 268,40 €).
Par neatļautu ilglaicīgu stāvēšanu sods no 1000,- DKK (ap 134,20 €) trīskāršosies uz 3000,- DKK (ap 402,60 €).
Tātad, Dānijā tikai ikdienas un saīsināto iknedēļas atpūtas laiku (līdz 25h) kravas autovadītāji drīkstēs izmantot stāvvietās!
Gints, 14.jūnijs 2018 11:29
Vai ir zināms, kam nevajadzēs 95. kodu?
Ēriks Griģis:

Direktīva paredz Atbrīvojumus no 95. koda, kas vēl jāsagatavo un jāapstiprina Latvijas tiesību aktos!

Šī direktīva (periodiskā apmācība, 95. kods) neattiecas uz vadītājiem, kas vada transportlīdzekļus:
a) kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 km/h;
b) ko izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests, sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, kad pārvadāšana notiek minētajiem dienestiem noteikto uzdevumu rezultātā;
c) kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai vadītājiem, kas vada jaunus vai pārbūvētus transportlīdzekļus, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
d) kuru vadīšanai nepieciešama D vai D1 kategorijas vadītāja apliecība un kurus apkopes personāls bez pasažieriem nogādā līdz tehniskās apkopes centram vai no tā, ja šāds centrs atrodas netālu no tuvākās apkopes bāzes, ko izmanto pārvadātājs, ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav tā vadītāja pamatdarbība;
e) ko izmanto ārkārtas situācijās vai kas paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai, tostarp transportlīdzekļus, ko izmanto humānās palīdzības kravu nekomerciāliem pārvadājumiem;
f) ko izmanto, apmācot transportlīdzekļa vadīšanā un eksaminējot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadītāja apliecību vai arodprasmes apliecību (APA), kā noteikts 6. pantā un 8. panta 1. punktā, ja šos transportlīdzekļus neizmanto kravu un pasažieru komerciāliem pārvadājumiem;
g) ko izmanto nekomerciāliem pasažieru vai kravu pārvadājumiem;
h) ar ko pārvadā materiālus, iekārtas vai tehniku, kuru vadītāji izmantos sava darba ietvaros, ja transportlīdzekļu vadīšana nav vadītāja pamatdarbība.

Šo direktīvu nepiemēro, ja ir izpildīti visi turpmāk minētie nosacījumi:
a) transportlīdzekļu vadītāji lauku apvidos veic pārvadājumus savas uzņēmējdarbības vajadzībām;
b) vadītāji nesniedz transporta pakalpojumus; un
c) dalībvalstis uzskata, ka šie pārvadājumi ir gadījuma rakstura un neietekmē satiksmes drošību.
Autoskola, Gints, 13.jūnijs 2018 14:10
Vai drīkstēs apmācīt neklātienē profesionālos šoferus?
Ēriks Griģis:

Jā, noteiktu laiku no pamatkursa!
Grozījumi profesionālo autovadītāju apmācībā Eiropā 11.06.2018. radīja jaunu Direktīvu!
No Direktīvas:
"... 4. iedaļa. Obligātā periodiskā apmācība, kas paredzēta 3. panta 1. punkta b) apakšpunktā
Apstiprinātam mācību centram jāorganizē obligātā periodiskā apmācība. Tai jānotiek ik pēc pieciem gadiem un jāilgst 35 stundas, kas sadalītas vismaz septiņu stundu garos laika posmos, ko var sadalīt divās dienās pēc kārtas. Izmantojot e-apmācību, apstiprinātais mācību centrs nodrošina, ka tiek nodrošināta pienācīga apmācības kvalitāte, tostarp izvēloties mācību priekšmetus, kuros visefektīvāk var izmantot IKT rīkus. Dalībvalstis jo īpaši prasa uzticamu lietotāju identifikāciju un pienācīgus kontroles līdzekļus. E-apmācības maksimālais ilgums nepārsniedz 12 stundas. Vismaz viens no apmācību kursa posmiem ir veltīts ar ceļu satiksmes drošību saistītam priekšmetam. Apmācības saturs ir salāgots ar apmācības vajadzībām konkrētām transporta operācijām, ko veic vadītājs, un attiecīgiem jauninājumiem juridiskajā un tehnoloģiju jomā, un, cik vien iespējams, būtu jāņem vērā vadītāja konkrētās apmācības vajadzības. .."

EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES DIREKTĪVA (ES) 2018/645 ar ko groza Direktīvu 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējās kvalifikācijas iegūšanu un periodisku apmācību un Direktīvu 2006/126/EK par vadītāju apliecībām:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Jānis, 13.jūnijs 2018 9:11
Sveiki! Vai fotoradariem ir obligāti jaatrodas tajās vietās kas ir uzrādītas VP mājaslapās,jo pretējā gadījumā sanāk ka esmu sodīts nelikumīgi,bilde atnāca no tādas vietas kas nav uzrādīta viņu kartēs! Paldies!!
Ēriks Griģis:

Var atrasties arī citur!
Girts, 11.jūnijs 2018 11:47
Vai Eiropa pienema izmainas autovaditajiem 4.junija?
Paldies
Ēriks Griģis:

EP Transporta komiteja pieņēma! Bet ar to grozījumi regulā nav vēl stājušies spēkā!

Eiropas Parlamenta Transporta komiteja jau ir pieņēmusi jaunus noteikumus profesionāliem autovadītājiem 4. jūnijā.
Tas ietver elastīgus atpūtas laikposmus un turpmāku kabotāžas liberalizāciju. Tika arī nolemts paplašināt pienākumu uzstādīt digitālo tahogrāfu transportlīdzekļiem no 2,4 līdz 3,5 tonnām.

Turpmāk, visticamāk, būs dažas ievērojamas izmaiņas kravas ekspeditoriem. Pirmdien Eiropas Parlamenta Transporta komiteja (EP) jau ir vienojusies par jaunajiem noteikumiem kravas autovadītāju darba apstākļiem mobilitātes paketē. Saskaņā ar iepriekš rakstīto, tie ir "ES Komisijas priekšlikumi reformai saistībā ar pirmo mobilitātes pasākumu paketi".

Princips "vienāda samaksa par vienādu darbu"!

Turpmākie jaunumi varētu attiekties uz kabotāžas pārvadājumiem. Presē ir publicētas ziņas, ka nākotnē kabotāžas braucienos profesionālajiem autovadītājiem piešķirs minimālo algu no pirmās dienas.
Paredzētas izmaiņas kabotāžas braucienu termiņos. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta Transporta komitejas plāniem septiņu dienu termiņā pārvadājumiem dalībvalsts teritorijā būtu jāierobežo līdz 48 stundām. Vispirms tas novērš iespējamu konkurences izkropļojumu. Saskaņā ar Komitejas sniegto informāciju plānots, ka vispirms kravas automobilim jāatgriežas reģistrācijas valstī, jāpaliek tajā 72 stundas, pirms attiecīgajā dalībvalstī notiek jauns kabotāžas pārvadājums.

Iespējas atpūsties!

Transporta komiteja ir apstiprinājusi elastīgākus atpūtas laikposmus. Transporta uzņēmumiem varētu būt izdevīgi uzskatīt, ka maršruts ilgst trīs nedēļas un ik pēc trīs nedēļām vadītājs atgriežas atpakaļ mājās vai pavada iknedēļas atpūtu citā vietā pēc savas izvēles.
Šī inovācija ir iespējama, jo, kā uzskata Eiropas Parlaments, autovadītājiem četru nedēļu pārskata periodā būs atļauts veikt divus saīsinātus iknedēļas atpūtas laikposmus.

Turklāt kravas autovadītājiem jādod iespēja pārsniegt ikdienas brauciena laiku par divām stundām, ja tas ļauj sasniegt pārvadātāja operāciju centru. Tomēr šīs divas stundas vēlāk ir jāizlīdzina ar tādu pašu atpūtas periodu.
Izņēmums attieksies arī uz aizliegumu pavadīt regulāro iknedēļas atpūtu iekārtotā guļasvietā automobilī. Izņēmums attieksies uz gadījumiem, kad kravas automobilis atradīsies sertificētā autostāvvietā.

Transporta komitejas pieņemtais teksts ir jāpieņem Eiropas Parlamentā nākamajā kārtā.
Kad tas notiks, tad šo projektu uzskatīs par Eiropas Parlamenta nostāju sarunās ar ES Padomi.
Vispirms Eiropas Padomei gan jāpauž sava nostāja Transporta komitejas pieņemtajos jauninājumos.

Ar to vēlos teikt, ka speciālisti, kas strādā šajās institūcijās, var vēl mainīt vai ieteikt grozījumus attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laiku paredzētajiem jauninājumiem!
Lai nav tā, ka pēc tam profesionālie autovadītāji periodiskajās apmācībās (kurās arī maijā ir pieņemtas izmaiņas) man saka, mēs neko tur nevarējām mainīt!
Jūs varat to un tieši šobrīd!
Kaspars, 10.jūnijs 2018 0:07
Sveiki

Vai drīkst 45 h Vācijā veikt autohofa vai tam ir speciālas vietas ?
Ēriks Griģis:

Vācijā 45-nieku nedrīkst pavadīt automobilī ierīkotā guļasvietā!
Hostelī, viesnīcā, pansijā, hotelī, tūristu centrā vai dienesta dzīvokļa istabā drīkst, ja tas atrodas autohofā un nakšņošanu apstiprina līgums vai rēķins ar klātpievienotu apmaksātu čeku, kas autovadītājam jāvadā līdzi 28 dienas!
Francijas parvadatajs, 7.jūnijs 2018 21:07
Bonjour! Vai France jau pienema ko jaunu shoferiem?
Ēriks Griģis:

Rīt 95. koda apmācībās stāstīšu!
Svarīgākais!
No 10. līdz 15. jūnijam Francijā plānots rafināciju rūpnīcu darbinieku streiks un degvielas piegādes uzpildes stacijās nenotiks! Tām piebraukšanas ceļi būs bloķēti, vispirms jau Parīzē.
Ieteikums autovadītājiem!
Pirms šī laika sagādāt sev degvielas rezerves tranzītam vai izbraukšanai no Francijas!
Damars Galdiks, 31.maijs 2018 8:10
Sveiki! Jūs minējāt komentāros par 04.06.2018. Eiropas parlamenta iespējamiem grozījumiem darba un atpūtas laikos autovadītājiem! Vai ir oficiāls saits kur var sekot līdzi norisei!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Aktuālo informāciju saņem ES transporta padomes dalībnieki LV. To nedrīkstot izpaust!
Bet daļa no regulas 561 grozījumiem jau ir zināms, ka būs. Tie attieksies uz izņēmuma gadījumiem 13. pantā.

Maija sākumā ir stājusies spēkā ES direktīva, kas nosaka profesionālo autovadītāju apmācības pamata un profesionālajā līmenī. Dalībvalstīm līdz 23.05.2020. ir jāiestrādā un jāpieņem šie grozījumi savos nacionālajos tiesību aktos.

Atbildes varam jau sākt meklēt partiju sastādītajās programmās, kas profesionālo autovadītāju apmācībās ietvers satiksmes drošības uzlabošanu!

Attiecībā uz periodiskajām apmācībām!
1. No jauna LV tiek piedāvāta iespēja izvēlēties:
1.1 pēc periodiskajām apmācībām katram autovadītājam mainīt vadītāja apliecību ar jaunu 95. kodu un tā termiņa ierakstu;
vai
1.2 pēc periodiskajām apmācībām autovadītājam saņemt profesionālās (95. koda) kvalifikācijas apliecinošu karti.
2. Nav aizliegts izmantot e-apmācību daļā no 35 stundu apmācību laika.
Mans piemērs, trīs moduļus no darba brīvajā laikā pie datora, divus atlikušos - klasē!
3. Ieskaitīt apmācības laikā ne tikai klasē pavadīto laiku, bet arī praktiskajās nodarbībās pavadīto.
4. Mācīt autovadītājiem nepieciešamo ceļu satiksmes drošības uzlabošanai un sodu mazināšanai.
Uzsvars grozījumiem ES komisijā tika liksts uz to, ka mācību iestādēs lielākoties profesionālajiem autovadītājiem līdz šim mācīja ar satiksmes drošību ceļu satiksmē nesaistītas lietas!
5. Profesionālā 95. koda izņēmuma gadījumi tiek papildināti.
Ritvars, 29.maijs 2018 20:31
Labdien! Ceļu satiksmes noteikumu 114. punkts nosaka, ka transportlīdzeklis jānovieto labajā pusē iespējami
vairāk pa labi uz nomales, bet, ja tās nav, – brauktuves malā.
Ceļu satiksmes noteikumu 2.21. punkts nosaka, ka nomale ir ceļa daļa, kas piekļaujas brauktuvei un
nav paredzēta mehānisko transportlīdzekļu braukšanai. Pēc kādiem kritērijiem var vadīties, vai ceļam ir nomale? Vai nav tā, ka šie kritēriji beigās ir ļoti subjektīvi un viedokļi var atšķirties autovadītājam un policistam?
Ēriks Griģis:

Sākam ar brauktuvi!
CSN 2.8. brauktuve – ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām! Pārējais CSL un CSN terminos ir paskaidrots tā, lai domstarpības nevarētu rasties!
Ja tomēr, tad skaidrojumu domstarpību gadījumā rakstiski prasiet CSDD!
, 29.maijs 2018 20:31
Atbilde vēl nav
Intars, 29.maijs 2018 18:08
Labdien!
Situācija:
Krustojums Ūnijas iela ar G.Zemgala gatvi. veicot labo pagriezienu no Ūnijas ielas uz G.Zemgala gatvi tika notriekts cilvēks, kurš mēģināja šķērsot G.Zemgala gatvi, kur notiek satiksme 2 virzienos un ir 4 braukšanas joslas? tagad cietušais pieprasa kompensāciju par miesas bojājumiem?Policijas amatpersonas skaidro, ka 100% vainīgs ir transportlīdzekļa vadītājs. Kā Jūs domājat?
Ēriks Griģis:

Domāju, kā policijas amatpersona spēj pamatot gājējam aizliegto CSL 19. panta 3. punktu un tiesīgās paļāvības principu autovadītājam kā 4.punktu kopā ar gājējam aizliedzošo CSN 18.2. punktu:
CSL 19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
...(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus;
...(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības...
ja
CSN 18. Gājējiem aizliegts
... 18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas...?
Damars Galdiks, 29.maijs 2018 9:13
Labdien!
Vai ir atļauts sodīt autovadītāju par ātruma pārsniegšanu vadoties no tahogrāfa datiem? ( Vācija, Zviedrija,Polija)
Ēriks Griģis:

1. Transportnieki var sodīt par 1 min. pārsniegšanu!
2. Policija soda pēc savu uzstādīto radaru fiksētā vai zonā vidēji pārsniegtā ātruma.
3. Tahogrāfa, reģistratora un/vai automobiļa datora ātruma dati nav domāti sodīšanai par ātruma pārsniegšanu.
Damars Galdiks, 28.maijs 2018 13:28
Labdien!
Vai adminstratīvā pārkāpumu kodeksā ir paredzēts naudas sods par autovadītāja kopējā maiņas laika(13 un 15st) pārsniegšanu?
Ēriks Griģis:

Jā, ir!
Tikai sods būs par neatbilstoši saīsinātu ikdienas atpūtu, kas būs mazāka par 11 vai 9 stundām, pārsniedzot kopējo maiņas laiku 24 stundu periodā.
Avots:
LAPK 149.37" pants. Transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika noteikumu pārkāpšana.
Ģirts, 25.maijs 2018 20:57
Labvakar, Ērik! Es vēlreiz par iepriekšminēto konfliktsituāciju. Labi, ir 82.p-ts, kurš nosaka, ka braucot atpakaļgaitā nedrīkst traucēt citus satiksmes dalībniekus, tai pašā laikā ir 78.p-ts" Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses." Tātad pirmais transportlīdzeklis , braucot atpakaļgaitā, nedrīkst traucēt otro transportlīdzekli, savukārt otrajam, redzot, ka viņam tuvojas transportlīdzeklis no labās puses, jādod ceļš pirmajam. Tātad braukšanas secību nevar noteikt un tādā gadijumā tik un tā būtu jāatgriežas pie 78. punkta- labās rokas likuma.
Kas aplams manos spriedumos un kapēc 82.p-ts galvenāks par 78. p-tu?
Ēriks Griģis:

Ja abi divi brauktu atpakaļgaitā, tad 78.p. derētu!
Ģirts, 25.maijs 2018 6:16
Labrīt, Ērik! Notiek sadursme starp diviem vieglajiem auto, kuru kustības trajektorijas krustojas taisnā lenķī benzīntanka teritorijā. Tas auto, kurš labajā pusē, brauc atpakaļgaitā. Kurš no vadītājiem vainīgs, kuram bija priekšroka un kā to vērtēs apdrošinātājs?
Ēriks Griģis:

CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transport­līdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība.
Vainojams tas, kas brauca atpakaļgaitā! Priekšroka tam, kas brauca virzienā uz priekšu!
Zaudējumus nodarījušā (atpakaļgaitā braucošā) transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātājs saņems paziņojumu par notikušo apdrošināšanas gadījumu un iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu no pretējās puses auto īpašnieka un lems par zaudējumu atlīdzināšanu, nosakot cietušo trešo personu. Ticami, ka par atbildīgo personu zaudējumu izraisīšanā atzīs atpakaļgaitā braucošo autovadītāju, ja vien neuzradīsies kādi citi apstākļi, ko man neaprakstīji. Pēc tāda lēmuma īpašniekam kritīsies OCTA ieslēgsies maluss un nākošo OCTA līgumu prēmijas atbilstoši sadārdzināsies!
Valdis, 22.maijs 2018 23:23
Ko nozīmē sertificēta stāvvieta? Kā mēs to varēsim noteikt? Ja izkraušanas,iekraušanas vietā ir stāvvieta,vai tā nederēs? Paldies.
Ēriks Griģis:

Šobrīd Vācijā un Austrijā sertificē Vereinigung Deutscher Autohöfe (VEDA):
www.truck-parking.com/
Ja pirms stāvvietas uz iepriekšējā virzienu rādītāja ir attāluma norāde stāvvietai un/vai iebraucot stāvvietā uz informācijas bloka tās sākumā ir atzīme PREMIUM vai QUALITY ar VEDA sertifikātu apakšā, tad stāvvieta ir sertificēta.
PREMIUM/QUALITY PARKING sertifikāti autostāvvietām Vācijā:
A 2, Ausfahrt 19 – Euro Rastpark Lippetal
A 2, Ausfahrt 33 – Aral Autohof Porta Westfalica
A 2, Ausfahrt 65 – Aral Autohof Uhrsleben
A 2, Ausfahrt 75 – Euro Rastpark Theeßen
A 5, Ausfahrt 53 – Euro Rastpark Achern
A 5, Ausfahrt 54 – Shell Autohof Kehl
A 6, Ausfahrt 35 – 24-Total Autohof Bad Rappenau
A 6, Ausfahrt 46 – Euro Rastpark Crailsheim-Satteldorf
A 7, Ausfahrt 81 – Euro Rastpark Guxhagen
A 7, Ausfahrt 84 – 24-Agip Autohof Homberg
A 7, Ausfahrt 93 – Euro Rastpark Eichenzell
A 8, Ausfahrt 69 – Euro Rastpark Jettingen-Scheppach
A 9, Ausfahrt 35 – Euro Rastpark Münchberg
A 9, Ausfahrt 39 – Euro Rastpark Himmelkron
A 9, Ausfahrt 66 – Euro Rastpark Schweitenkirchen
A14, Ausfahrt 16 – 24-Total Autohof Halle Tornau
A44, Ausfahrt 25 – Total Autohof Krefeld
A61, Ausfahrt 47 – Euro Rastpark Waldlaubersheim
A70, Ausfahrt 3 – Euro Rastpark Werneck
A93, Ausfahrt 20 – Bergler Autohof Neuhaus
A94, Ausfahrt 20 – 24-Total Autohof Mühldorf
B404, B76 – Autohof Kiel Rosenow
Vita, 22.maijs 2018 12:19
Labdien!
Veicām starptautisku pārvadājumu CMR.
Šoferis pie iekraušanas neatradās par ko ir veikta atzīme. Nonākot gala mērķī konstatēts par preces iztrūkumu. Ir veikts labojums CMR.
Kāda ir mūsu atbildība?
Ēriks Griģis:

1. Vispirms pēc līguma starp pārvadātāju un nosūtītāju, kurā atrunāts, ka pārvadātājs (viņa pārstāvis šoferis) neveic kravas pārbaudi pēc pavaddokumentiem pie tās iekraušanas!

2. Tad pēc CMR konvencijas ir jātiek vaļā no pārvadātāja atbildības kravas iekraušanā.
No CMR Konvencijas:
"... PERSONAS, PAR KURĀM ATBILDĪGS PĀRVADĀTĀJS
3. pants.
Pēc šīs Konvencijas pārvadātājs ir atbildīgs par savu pārstāvju, darbinieku un citu personu, kuru pakalpojumus viņš izmanto, veicot pārvadājumu, darbību un kļūmēm viņu kompetences sfērā, it kā šī darbība vai kļūmes būtu viņa paša... "

3. Tad, vai vadītājs pavadzīmē (CMR) 18. ailē ierakstīja, ka viņš kravas iekraušanā, nostiprināšanā, saņemtās kravas iepakojuma un skaitliskās atbilstības CMR uzrādītajam nepiedalījās.
Pēc CMR Konvencijas:
"... 7. pants
1. Nosūtītājs ir atbildīgs par visiem izdevumiem, zaudējumiem un bojājumiem, kas radušies pārvadātājam, neprecizitāšu un neatbilstību dēļ:
a) ziņās, kas norādītas 6. panta 1. punkta apakšpunktos b), d), e), f), g), h) un j);
g) iesaiņojumu skaitu, to īpašos apzīmējumus un numurus;
h) kravas bruto svaru vai tās daudzumu, izteiktu citās mērvienībās

b) ziņās, kas noradītas 6. panta 2. punktā;
c) visās citās ziņās vai instrukcijās, ko nosūtītājs devis pavadzīmes sastādīšanai vai iekļaušanai tajā..."
Bez tam CMR Konvencija paredz, ka Līgumslēdzējas Puses var iekļaut pavadzīmē jebkuras citas ziņas, kuras tās atzīst par nepieciešamām.

No CMR Konvencijas:
"... 8. pants
1. Pieņemot kravu, pārvadātājam jāpārbauda:
a) ierakstu precizitāte pavadzīmē attiecībā uz iesaiņojumu skaitu, to apzīmējumiem un numuriem;
b) kravas un tās iepakojuma ārējais izskats.
2. Ja pārvadātājam nav pieņemamas iespējas pārbaudīt ierakstu precizitāti, kas minēta šā panta 1. punktā, viņam jāpieraksta pavadzīmē savi iebildumi un to iemesli. Tādā pašā veidā viņam jāpamato katru viņa iebildumu attiecībā uz kravas un tās iepakojuma ārējo izskatu. Šādi iebildumi nav saistoši nosūtītājam, ja vien viņš nav norādījis pavadzīmē, ka piekrīt tiem..."

Ja citas ziņas ir tās, ko aprakstu 3.p., un nosūtītājs piekrīt šofera (pārvadātāja pārstāvis) norādījumiem, tad nosūtītāja atbildība!

Visbeidzot no CMR:
"... 9. pants
1. Pavadzīme ir pirmais pierādījums pārvadājuma līguma noslēgšanai, līguma nosacījumiem un tam, ka pārvadātājs ir saņēmis kravu.
2. Ja pavadzīme nesatur īpašus pārvadātāja iebildumus, tiek pieņemts, kamēr nav pierādīts pretējais, ka kravas un tās iesaiņojuma ārējais izskats brīdī, kad pārvadātājs pieņēma kravu, bija labs, ka iesaiņojumu skaits, to apzīmējumi un numuri sakrita ar norādītiem pavadzīmē.
10. pants
Nosūtītājs ir atbildīgs pārvadātāja priekšā par zaudējumiem, kas nodarīti personām, aprīkojuma un kravas bojājumiem, kā arī par jebkurām izmaksām, saistītām ar kravas iepakošanas defektiem, izņemot gadījumus, kad defekts bija acīm redzams vai pārvadātājam zināms kravas pieņemšanas laikā un viņam pret to nebija iebildumu..."
Un
"...4. NODAĻA PĀRVADĀTĀJA ATBILDĪBA
17. pants
1. Pārvadātājs ir atbildīgs par pilnīgu vai daļēju kravas zaudējumu un par bojājumu, kurš noticis kopš brīža, kad krava bija pieņemta, līdz brīdim, kad krava tiek nodota, kā ari par piegādes nokavējumu.
2. Pārvadātājs tomēr tiek atbrīvots no šādas atbildības, ja kravas zaudējums, bojājums vai nokavējums ir noticis prasītāja nelikumīgas rīcības vai nolaidības dēļ, prasītāja instrukciju dēļ, ja to cēlonis pārvadātāja nelikumīgas rīcības vai nolaidības rezultāts, kravas īpašību dēļ vai dēļ apstākļiem, no kuriem pārvadātājs nevarēja izvairīties un kuru sekas viņš nebija spējīgs novērst..."

Lasītākie raksti

Jaunie raksti