Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Armands, 4.jūlijs 2018 19:07
Labdien.
Vedu kravu ar puspiekabi. Lai apdzītu traktoru, kas brauc pa 1.joslu, mēģinu pārkārtoties pa kreisi. Sagaidu iespēju, apdzenu traktoru un atgriežos 1.joslā, bet laikam esmu patraucējis BMW, kas aizbrauc man priekšā un pie bampera strauji vairākas reizes nobremzē. Ceļš priekšā ir brīvs.
Vai mana reģistratora ieraksts kalpos par pierādījumu, ja notiks sadursme?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā!
Juris, 2.jūlijs 2018 14:01
Labdien!

Notika negadījums. Brauct pa ielu, auto sāka dīvainas skaņas izdot un vibrēt. Sāku bremzēt lai piestātu, bet tad manam auto atskrūvējās priekšējā riepa, bojājot auto spārnu, vadītāja durvis, vieglmetāla disku un vēl dažus sīkumus. Sazvaniju ceļu policiju, sazvanīju apdrošinātāju-Seesam. Iedeva kasko lietas numuru, informēja par servisiem kur doties tāmes sastādīšanai, kuru tajā pašā dienā sazvaniju un nākamajā dienā jau ierados uz fotogrāfēšanu. Pēcāk saņēmu epastu atteikumu... "No apdrošināšanas atlīdzības prasības pieteikumā norādītās informācijas secinām, ka riteņa nokrišanu nav izraisījis neviens apdrošināšanas līgumā norādītajiem apdrošināšanas riskiem. Pamatojoties uz augstāk minēto, apdrošināšanas sabiedrība secina, ka apdrošināšanas atlīdzības izmaksai nav pamata, tā kā transportlīdzekļa bojājums nav uzskatāms par apdrošināšanas gadījumu.''
1) Priekš kam, tad man vispār to KASKO? Jo manā galvā, to apdrošināšanu pērk, lai pasargātu sevi no izmaksām ja rodas negadījums, kas šoreiz arī notika.
2) Kā ieteiktu rīkoties, un vai maz ir cerība apdrošinātāja lēmumu mainīt?

Paldies
Ēriks Griģis:

KASKO apdrošinātājs apdrošina Jūsu izvēlētos riskus no viņa piedāvātajiem.
Noslēdzot līgumu, Jums ir jābūt skaidrībai par to, kas var ienākt apdrošinātāja galvā ikvienā no Jūsu izvēlētajiem un apdrošinātajiem KASKO riskiem to iestāšanās gadījumā!
Ivo Zorgenfreijs, 30.jūnijs 2018 15:29
Labdien!
Strādāju kurjerpastā un veicu pārvadājumus ar automašīnu RENO TRAFIK(N1) ar pilnu masu 3.5 tn.
Vai šajā gadījumā ir nepieciešama komerclicenze pārvadājuma veikšanai?
Ēriks Griģis:

Noteikti!
Tikai Pasta likumā par kurjerpasta pārvadājumiem būs vajadzīgs reģistrēties par pakalpojuma sniedzēju pasta komersantu reģistrā! Tātad, vai pietiek ar reģistru vai vajag arī licenci, pie reģistrācijas Jums paskaidros!
Sk. 9.p. likumi.lv/doc.php?id=193574
Paskaidrojums Jums nepieciešams no tiešā atļaujas devēja, jo Regula EK Nr. 1071/2009 eur-lex.europa.eu/legal-content/...
1.panta 4.p. nosaka, ka atkāpjoties no 2. punkta, šo regulu, ja vien valsts tiesību aktos nav paredzēts citādi, nepiemēro:
a) uzņēmumiem, kas veic kravu autopārvadātāja profesionālo darbību, izmantojot tikai mehāniskos transportlīdzekļus vai transportlīdzekļu apvienojumus, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas. Tomēr dalībvalstis visiem autopārvadājumu veidiem vai to daļai var pazemināt šo masas ierobežojumu!
Arturs, 29.jūnijs 2018 21:40
Labvakar. Velejos uzzinat jusu viedokli par Mitsubishi outlander 2004 gada, benzins/ gaze, automats. Apsveru domu tadu iegadaties un ievacu informaciju maximali daudz. Paldies!!!
Ēriks Griģis:

Nesniedzu maksimālu informāciju!
Aziz, 29.jūnijs 2018 0:20
Bildes šeit imgur.com/ztG8P7e , imgur.com/0TGZc2I
Atbilde vēl nav
Aziz, 29.jūnijs 2018 0:18
Labvakar! Vai nogriežoties pa kreisi dotajās situācijas automobiļa A autovadītājam ir jādod ceļu attiecīgi automobiļa B autovadītājam (imgur.com/ztG8P7e), un gājējam (imgur.com/0TGZc2I)? Ja tas būtu 1 krustojuma ietvaros, tad, protams, vajadzētu dot ceļu, bet ka būs, ja tas notiek 2 T veida blakus esošo krustojumu ietvaros? Paldies!
Ēriks Griģis:

Divos atsevišķos krustojumos B ir 206. cz., kuras prasības tam jāpilda.
Otrajā - gājējam jāpilda CSN 16.p. noteiktais.
Savukārt autovadītājs A nedrīkst braukt abiem virsū, lai pierādītu savu taisnību! Viņam ir jāpilda CSN 100.p. noteiktais!
Sanita, 27.jūnijs 2018 22:08
Lavakar.Man ir panemta masina lizinga mogo pasats 1997.gada.sodien notika nepatikama situacija.Krustojuma aizmugure ienesas audi A4,lidz ar to bampers beigts labas puses lukturi un saliekts masinai ramis kad gruti aiztaisit sofera durvis gan aizmugure,ka ari bagaznieku,policijas atzinums vainigs Audi vaditajs.Viniem ir octa Baltijas apdrosinasanas nams.Vai es varu ceret uz to kad visu remontu segs vini?Paldies jau iepriek.
Ēriks Griģis:

1. BAN jāpaziņo par notikušo.
2. Tad BAN jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu. Iesniegumā izvēlaties servisa pakalpojumus!
3. No BAN piedāvātajiem remontservisiem izvēlaties to, par kura darba kvalitāti Jūs nešaubāties!
Ja pēc remonta kas nebūs kārtībā, tad pretenzijas pret servisu, nevis apdrošinātāju.
Lai Jums izdodas!
as, 26.jūnijs 2018 16:34
Netieku gudrs par 2 lietām:
1.cik liels sods pienākas B kategorijas apmācītājam (ar pietiekamu >3g stāžu), apmācot 13g vecu vadītāju (mācību atļauju CSDD tik jaunam neizsniedz)? Vai tas tiek traktēts kā auto vadīšana bez tiesībām un par to pienākas arī liegums (iegūt) auto vadīšanas tiesības?
2.Kāds sods pienākas B kategorijas tiesību autovadītājam ar lielu vieglo (2300 pilna masa), velkot lielu piekabi (2000 kg pilna masa), ti kopā 4300 kg? Tas tiks traktēts kā kravas pārvadāšanas noteikumu pārkāpums vai kā braukšana bez tiesībām (BE)?
Ēriks Griģis:

1. Par braukšanas mācīšanu personai, kura nav sasniegusi noteikto vecumu, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit euro apmērā. Līdz ar to cits sods par CSL 28.panta 1.punkta 4) apakšpunkta aizliegumu atkrīt!
2. Tr-līdzekļa vadīšana bez atbilstošas kategorijas - naudas sods transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit eiro un 3 soda punkti.
Raitis, 25.jūnijs 2018 20:00
Izbraucu kravu uz Beļģiju. Atpakaļ nākošmēness. Vai kas mainīsies atpakaļceļā? Paldies
Ēriks Griģis:

Tiem tālbraucējiem, kas ceļā, un tiem, kas tam gatavojas!
Vācijā kraveniekiem ceļu maksa par visiem nacionālajiem ceļiem
Sākot ar 01.07.2018. Vācijā kravas automobiļiem un to sastāviem virs PM 7,5t būs jāmaksā ceļa maksa uz visiem nacionālajiem ceļiem. Tas būs bijušo 15 000 km vietā par 52 000 ātrgaitas un nacionālajiem ceļu kilometriem.Ceļu maksas datus un aprēķinu On-Board-Unit (OBU) vairs neuzrādīs! Tikai atskaitīs...Ja samaksai pietrūks, tad piebrauks un paprasīs..., jo katra auto atrašanās vietas dati uz Vācijas teritorijā esošajiem maksas ceļiem automātiski tiks uzrādīti.
Avots:
www.toll-collect.de/de/toll_coll...
Lauris, 25.jūnijs 2018 13:21
Kam. Jāzvana Rīga ja mašīnai āķis nosēdies... Man ir automātiska kārba
Ēriks Griģis:

Tālrunis 1888
www.lamb.lv/?id=12
Rauls, 21.jūnijs 2018 10:26
Labdien. Man pieder auto kurš reğistrēts kã taksometrs. Ja tai būtu "baltie" numuri tad octa maksātu apm 100 eur gadā, bet tagad man tã ir apm 1000 - 1200 gadã. Kad beidzot noteiks limitu apdrošinãšanas cenu patvaļai?
Ēriks Griģis:

Pie patvaļas cilvēki ir vainojami, ne cenu robežu noteikšana!
Gints no autoskolas, 18.jūnijs 2018 14:51
Interesanti gan! Un ko CSDD šai sakarā paredzēs?
Kas notiek citās valstīs? Paldies
Ēriks Griģis:

Ko valstiskās institūcijas plāno Latvijā, tas sabiedrībai ir noslēpums!
Jautājumos, kas izšķirs autovadītāju darba apstākļus tuvā nākotnē, prasiet valsts institūciju viedokli gan par jauno darba laiku regulu, gan apmācību direktīvu pa tiešo!
Jaunums!
Dānijā ir pieņemts maksimālais nacionālo stāvvietu izmantošanas laiks! Kravas automobiļiem 90 stāvvietās pie ātrgaitas ceļiem tas nedrīkstēs pārsniegt 25 stundas!
Prasība stājas spēkā ar 01.07.2018.
Pār pārkāpumu ilgāku par 25 stundām, sods četrkārtīgi pārsniegs maksu par stāvvietas izmantošanu - no 510,- DKK (68,45 €) uz 2000,- DKK (ap 268,40 €).
Par neatļautu ilglaicīgu stāvēšanu sods no 1000,- DKK (ap 134,20 €) trīskāršosies uz 3000,- DKK (ap 402,60 €).
Tātad, Dānijā tikai ikdienas un saīsināto iknedēļas atpūtas laiku (līdz 25h) kravas autovadītāji drīkstēs izmantot stāvvietās!
Gints, 14.jūnijs 2018 11:29
Vai ir zināms, kam nevajadzēs 95. kodu?
Ēriks Griģis:

Direktīva paredz Atbrīvojumus no 95. koda, kas vēl jāsagatavo un jāapstiprina Latvijas tiesību aktos!

Šī direktīva (periodiskā apmācība, 95. kods) neattiecas uz vadītājiem, kas vada transportlīdzekļus:
a) kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 km/h;
b) ko izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests, sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, kad pārvadāšana notiek minētajiem dienestiem noteikto uzdevumu rezultātā;
c) kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai vadītājiem, kas vada jaunus vai pārbūvētus transportlīdzekļus, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
d) kuru vadīšanai nepieciešama D vai D1 kategorijas vadītāja apliecība un kurus apkopes personāls bez pasažieriem nogādā līdz tehniskās apkopes centram vai no tā, ja šāds centrs atrodas netālu no tuvākās apkopes bāzes, ko izmanto pārvadātājs, ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav tā vadītāja pamatdarbība;
e) ko izmanto ārkārtas situācijās vai kas paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai, tostarp transportlīdzekļus, ko izmanto humānās palīdzības kravu nekomerciāliem pārvadājumiem;
f) ko izmanto, apmācot transportlīdzekļa vadīšanā un eksaminējot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadītāja apliecību vai arodprasmes apliecību (APA), kā noteikts 6. pantā un 8. panta 1. punktā, ja šos transportlīdzekļus neizmanto kravu un pasažieru komerciāliem pārvadājumiem;
g) ko izmanto nekomerciāliem pasažieru vai kravu pārvadājumiem;
h) ar ko pārvadā materiālus, iekārtas vai tehniku, kuru vadītāji izmantos sava darba ietvaros, ja transportlīdzekļu vadīšana nav vadītāja pamatdarbība.

Šo direktīvu nepiemēro, ja ir izpildīti visi turpmāk minētie nosacījumi:
a) transportlīdzekļu vadītāji lauku apvidos veic pārvadājumus savas uzņēmējdarbības vajadzībām;
b) vadītāji nesniedz transporta pakalpojumus; un
c) dalībvalstis uzskata, ka šie pārvadājumi ir gadījuma rakstura un neietekmē satiksmes drošību.
Autoskola, Gints, 13.jūnijs 2018 14:10
Vai drīkstēs apmācīt neklātienē profesionālos šoferus?
Ēriks Griģis:

Jā, noteiktu laiku no pamatkursa!
Grozījumi profesionālo autovadītāju apmācībā Eiropā 11.06.2018. radīja jaunu Direktīvu!
No Direktīvas:
"... 4. iedaļa. Obligātā periodiskā apmācība, kas paredzēta 3. panta 1. punkta b) apakšpunktā
Apstiprinātam mācību centram jāorganizē obligātā periodiskā apmācība. Tai jānotiek ik pēc pieciem gadiem un jāilgst 35 stundas, kas sadalītas vismaz septiņu stundu garos laika posmos, ko var sadalīt divās dienās pēc kārtas. Izmantojot e-apmācību, apstiprinātais mācību centrs nodrošina, ka tiek nodrošināta pienācīga apmācības kvalitāte, tostarp izvēloties mācību priekšmetus, kuros visefektīvāk var izmantot IKT rīkus. Dalībvalstis jo īpaši prasa uzticamu lietotāju identifikāciju un pienācīgus kontroles līdzekļus. E-apmācības maksimālais ilgums nepārsniedz 12 stundas. Vismaz viens no apmācību kursa posmiem ir veltīts ar ceļu satiksmes drošību saistītam priekšmetam. Apmācības saturs ir salāgots ar apmācības vajadzībām konkrētām transporta operācijām, ko veic vadītājs, un attiecīgiem jauninājumiem juridiskajā un tehnoloģiju jomā, un, cik vien iespējams, būtu jāņem vērā vadītāja konkrētās apmācības vajadzības. .."

EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES DIREKTĪVA (ES) 2018/645 ar ko groza Direktīvu 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējās kvalifikācijas iegūšanu un periodisku apmācību un Direktīvu 2006/126/EK par vadītāju apliecībām:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Jānis, 13.jūnijs 2018 9:11
Sveiki! Vai fotoradariem ir obligāti jaatrodas tajās vietās kas ir uzrādītas VP mājaslapās,jo pretējā gadījumā sanāk ka esmu sodīts nelikumīgi,bilde atnāca no tādas vietas kas nav uzrādīta viņu kartēs! Paldies!!
Ēriks Griģis:

Var atrasties arī citur!
Girts, 11.jūnijs 2018 11:47
Vai Eiropa pienema izmainas autovaditajiem 4.junija?
Paldies
Ēriks Griģis:

EP Transporta komiteja pieņēma! Bet ar to grozījumi regulā nav vēl stājušies spēkā!

Eiropas Parlamenta Transporta komiteja jau ir pieņēmusi jaunus noteikumus profesionāliem autovadītājiem 4. jūnijā.
Tas ietver elastīgus atpūtas laikposmus un turpmāku kabotāžas liberalizāciju. Tika arī nolemts paplašināt pienākumu uzstādīt digitālo tahogrāfu transportlīdzekļiem no 2,4 līdz 3,5 tonnām.

Turpmāk, visticamāk, būs dažas ievērojamas izmaiņas kravas ekspeditoriem. Pirmdien Eiropas Parlamenta Transporta komiteja (EP) jau ir vienojusies par jaunajiem noteikumiem kravas autovadītāju darba apstākļiem mobilitātes paketē. Saskaņā ar iepriekš rakstīto, tie ir "ES Komisijas priekšlikumi reformai saistībā ar pirmo mobilitātes pasākumu paketi".

Princips "vienāda samaksa par vienādu darbu"!

Turpmākie jaunumi varētu attiekties uz kabotāžas pārvadājumiem. Presē ir publicētas ziņas, ka nākotnē kabotāžas braucienos profesionālajiem autovadītājiem piešķirs minimālo algu no pirmās dienas.
Paredzētas izmaiņas kabotāžas braucienu termiņos. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta Transporta komitejas plāniem septiņu dienu termiņā pārvadājumiem dalībvalsts teritorijā būtu jāierobežo līdz 48 stundām. Vispirms tas novērš iespējamu konkurences izkropļojumu. Saskaņā ar Komitejas sniegto informāciju plānots, ka vispirms kravas automobilim jāatgriežas reģistrācijas valstī, jāpaliek tajā 72 stundas, pirms attiecīgajā dalībvalstī notiek jauns kabotāžas pārvadājums.

Iespējas atpūsties!

Transporta komiteja ir apstiprinājusi elastīgākus atpūtas laikposmus. Transporta uzņēmumiem varētu būt izdevīgi uzskatīt, ka maršruts ilgst trīs nedēļas un ik pēc trīs nedēļām vadītājs atgriežas atpakaļ mājās vai pavada iknedēļas atpūtu citā vietā pēc savas izvēles.
Šī inovācija ir iespējama, jo, kā uzskata Eiropas Parlaments, autovadītājiem četru nedēļu pārskata periodā būs atļauts veikt divus saīsinātus iknedēļas atpūtas laikposmus.

Turklāt kravas autovadītājiem jādod iespēja pārsniegt ikdienas brauciena laiku par divām stundām, ja tas ļauj sasniegt pārvadātāja operāciju centru. Tomēr šīs divas stundas vēlāk ir jāizlīdzina ar tādu pašu atpūtas periodu.
Izņēmums attieksies arī uz aizliegumu pavadīt regulāro iknedēļas atpūtu iekārtotā guļasvietā automobilī. Izņēmums attieksies uz gadījumiem, kad kravas automobilis atradīsies sertificētā autostāvvietā.

Transporta komitejas pieņemtais teksts ir jāpieņem Eiropas Parlamentā nākamajā kārtā.
Kad tas notiks, tad šo projektu uzskatīs par Eiropas Parlamenta nostāju sarunās ar ES Padomi.
Vispirms Eiropas Padomei gan jāpauž sava nostāja Transporta komitejas pieņemtajos jauninājumos.

Ar to vēlos teikt, ka speciālisti, kas strādā šajās institūcijās, var vēl mainīt vai ieteikt grozījumus attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laiku paredzētajiem jauninājumiem!
Lai nav tā, ka pēc tam profesionālie autovadītāji periodiskajās apmācībās (kurās arī maijā ir pieņemtas izmaiņas) man saka, mēs neko tur nevarējām mainīt!
Jūs varat to un tieši šobrīd!
Kaspars, 10.jūnijs 2018 0:07
Sveiki

Vai drīkst 45 h Vācijā veikt autohofa vai tam ir speciālas vietas ?
Ēriks Griģis:

Vācijā 45-nieku nedrīkst pavadīt automobilī ierīkotā guļasvietā!
Hostelī, viesnīcā, pansijā, hotelī, tūristu centrā vai dienesta dzīvokļa istabā drīkst, ja tas atrodas autohofā un nakšņošanu apstiprina līgums vai rēķins ar klātpievienotu apmaksātu čeku, kas autovadītājam jāvadā līdzi 28 dienas!
Francijas parvadatajs, 7.jūnijs 2018 21:07
Bonjour! Vai France jau pienema ko jaunu shoferiem?
Ēriks Griģis:

Rīt 95. koda apmācībās stāstīšu!
Svarīgākais!
No 10. līdz 15. jūnijam Francijā plānots rafināciju rūpnīcu darbinieku streiks un degvielas piegādes uzpildes stacijās nenotiks! Tām piebraukšanas ceļi būs bloķēti, vispirms jau Parīzē.
Ieteikums autovadītājiem!
Pirms šī laika sagādāt sev degvielas rezerves tranzītam vai izbraukšanai no Francijas!
Damars Galdiks, 31.maijs 2018 8:10
Sveiki! Jūs minējāt komentāros par 04.06.2018. Eiropas parlamenta iespējamiem grozījumiem darba un atpūtas laikos autovadītājiem! Vai ir oficiāls saits kur var sekot līdzi norisei!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Aktuālo informāciju saņem ES transporta padomes dalībnieki LV. To nedrīkstot izpaust!
Bet daļa no regulas 561 grozījumiem jau ir zināms, ka būs. Tie attieksies uz izņēmuma gadījumiem 13. pantā.

Maija sākumā ir stājusies spēkā ES direktīva, kas nosaka profesionālo autovadītāju apmācības pamata un profesionālajā līmenī. Dalībvalstīm līdz 23.05.2020. ir jāiestrādā un jāpieņem šie grozījumi savos nacionālajos tiesību aktos.

Atbildes varam jau sākt meklēt partiju sastādītajās programmās, kas profesionālo autovadītāju apmācībās ietvers satiksmes drošības uzlabošanu!

Attiecībā uz periodiskajām apmācībām!
1. No jauna LV tiek piedāvāta iespēja izvēlēties:
1.1 pēc periodiskajām apmācībām katram autovadītājam mainīt vadītāja apliecību ar jaunu 95. kodu un tā termiņa ierakstu;
vai
1.2 pēc periodiskajām apmācībām autovadītājam saņemt profesionālās (95. koda) kvalifikācijas apliecinošu karti.
2. Nav aizliegts izmantot e-apmācību daļā no 35 stundu apmācību laika.
Mans piemērs, trīs moduļus no darba brīvajā laikā pie datora, divus atlikušos - klasē!
3. Ieskaitīt apmācības laikā ne tikai klasē pavadīto laiku, bet arī praktiskajās nodarbībās pavadīto.
4. Mācīt autovadītājiem nepieciešamo ceļu satiksmes drošības uzlabošanai un sodu mazināšanai.
Uzsvars grozījumiem ES komisijā tika liksts uz to, ka mācību iestādēs lielākoties profesionālajiem autovadītājiem līdz šim mācīja ar satiksmes drošību ceļu satiksmē nesaistītas lietas!
5. Profesionālā 95. koda izņēmuma gadījumi tiek papildināti.
Ritvars, 29.maijs 2018 20:31
Labdien! Ceļu satiksmes noteikumu 114. punkts nosaka, ka transportlīdzeklis jānovieto labajā pusē iespējami
vairāk pa labi uz nomales, bet, ja tās nav, – brauktuves malā.
Ceļu satiksmes noteikumu 2.21. punkts nosaka, ka nomale ir ceļa daļa, kas piekļaujas brauktuvei un
nav paredzēta mehānisko transportlīdzekļu braukšanai. Pēc kādiem kritērijiem var vadīties, vai ceļam ir nomale? Vai nav tā, ka šie kritēriji beigās ir ļoti subjektīvi un viedokļi var atšķirties autovadītājam un policistam?
Ēriks Griģis:

Sākam ar brauktuvi!
CSN 2.8. brauktuve – ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām! Pārējais CSL un CSN terminos ir paskaidrots tā, lai domstarpības nevarētu rasties!
Ja tomēr, tad skaidrojumu domstarpību gadījumā rakstiski prasiet CSDD!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti