Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ritvars, 29.maijs 2018 20:31
Labdien! Ceļu satiksmes noteikumu 114. punkts nosaka, ka transportlīdzeklis jānovieto labajā pusē iespējami
vairāk pa labi uz nomales, bet, ja tās nav, – brauktuves malā.
Ceļu satiksmes noteikumu 2.21. punkts nosaka, ka nomale ir ceļa daļa, kas piekļaujas brauktuvei un
nav paredzēta mehānisko transportlīdzekļu braukšanai. Pēc kādiem kritērijiem var vadīties, vai ceļam ir nomale? Vai nav tā, ka šie kritēriji beigās ir ļoti subjektīvi un viedokļi var atšķirties autovadītājam un policistam?
Ēriks Griģis:

Sākam ar brauktuvi!
CSN 2.8. brauktuve – ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām! Pārējais CSL un CSN terminos ir paskaidrots tā, lai domstarpības nevarētu rasties!
Ja tomēr, tad skaidrojumu domstarpību gadījumā rakstiski prasiet CSDD!
, 29.maijs 2018 20:31
Atbilde vēl nav
Intars, 29.maijs 2018 18:08
Labdien!
Situācija:
Krustojums Ūnijas iela ar G.Zemgala gatvi. veicot labo pagriezienu no Ūnijas ielas uz G.Zemgala gatvi tika notriekts cilvēks, kurš mēģināja šķērsot G.Zemgala gatvi, kur notiek satiksme 2 virzienos un ir 4 braukšanas joslas? tagad cietušais pieprasa kompensāciju par miesas bojājumiem?Policijas amatpersonas skaidro, ka 100% vainīgs ir transportlīdzekļa vadītājs. Kā Jūs domājat?
Ēriks Griģis:

Domāju, kā policijas amatpersona spēj pamatot gājējam aizliegto CSL 19. panta 3. punktu un tiesīgās paļāvības principu autovadītājam kā 4.punktu kopā ar gājējam aizliedzošo CSN 18.2. punktu:
CSL 19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
...(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus;
...(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības...
ja
CSN 18. Gājējiem aizliegts
... 18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas...?
Damars Galdiks, 29.maijs 2018 9:13
Labdien!
Vai ir atļauts sodīt autovadītāju par ātruma pārsniegšanu vadoties no tahogrāfa datiem? ( Vācija, Zviedrija,Polija)
Ēriks Griģis:

1. Transportnieki var sodīt par 1 min. pārsniegšanu!
2. Policija soda pēc savu uzstādīto radaru fiksētā vai zonā vidēji pārsniegtā ātruma.
3. Tahogrāfa, reģistratora un/vai automobiļa datora ātruma dati nav domāti sodīšanai par ātruma pārsniegšanu.
Damars Galdiks, 28.maijs 2018 13:28
Labdien!
Vai adminstratīvā pārkāpumu kodeksā ir paredzēts naudas sods par autovadītāja kopējā maiņas laika(13 un 15st) pārsniegšanu?
Ēriks Griģis:

Jā, ir!
Tikai sods būs par neatbilstoši saīsinātu ikdienas atpūtu, kas būs mazāka par 11 vai 9 stundām, pārsniedzot kopējo maiņas laiku 24 stundu periodā.
Avots:
LAPK 149.37" pants. Transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika noteikumu pārkāpšana.
Ģirts, 25.maijs 2018 20:57
Labvakar, Ērik! Es vēlreiz par iepriekšminēto konfliktsituāciju. Labi, ir 82.p-ts, kurš nosaka, ka braucot atpakaļgaitā nedrīkst traucēt citus satiksmes dalībniekus, tai pašā laikā ir 78.p-ts" Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses." Tātad pirmais transportlīdzeklis , braucot atpakaļgaitā, nedrīkst traucēt otro transportlīdzekli, savukārt otrajam, redzot, ka viņam tuvojas transportlīdzeklis no labās puses, jādod ceļš pirmajam. Tātad braukšanas secību nevar noteikt un tādā gadijumā tik un tā būtu jāatgriežas pie 78. punkta- labās rokas likuma.
Kas aplams manos spriedumos un kapēc 82.p-ts galvenāks par 78. p-tu?
Ēriks Griģis:

Ja abi divi brauktu atpakaļgaitā, tad 78.p. derētu!
Ģirts, 25.maijs 2018 6:16
Labrīt, Ērik! Notiek sadursme starp diviem vieglajiem auto, kuru kustības trajektorijas krustojas taisnā lenķī benzīntanka teritorijā. Tas auto, kurš labajā pusē, brauc atpakaļgaitā. Kurš no vadītājiem vainīgs, kuram bija priekšroka un kā to vērtēs apdrošinātājs?
Ēriks Griģis:

CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transport­līdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība.
Vainojams tas, kas brauca atpakaļgaitā! Priekšroka tam, kas brauca virzienā uz priekšu!
Zaudējumus nodarījušā (atpakaļgaitā braucošā) transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātājs saņems paziņojumu par notikušo apdrošināšanas gadījumu un iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu no pretējās puses auto īpašnieka un lems par zaudējumu atlīdzināšanu, nosakot cietušo trešo personu. Ticami, ka par atbildīgo personu zaudējumu izraisīšanā atzīs atpakaļgaitā braucošo autovadītāju, ja vien neuzradīsies kādi citi apstākļi, ko man neaprakstīji. Pēc tāda lēmuma īpašniekam kritīsies OCTA ieslēgsies maluss un nākošo OCTA līgumu prēmijas atbilstoši sadārdzināsies!
Valdis, 22.maijs 2018 23:23
Ko nozīmē sertificēta stāvvieta? Kā mēs to varēsim noteikt? Ja izkraušanas,iekraušanas vietā ir stāvvieta,vai tā nederēs? Paldies.
Ēriks Griģis:

Šobrīd Vācijā un Austrijā sertificē Vereinigung Deutscher Autohöfe (VEDA):
www.truck-parking.com/
Ja pirms stāvvietas uz iepriekšējā virzienu rādītāja ir attāluma norāde stāvvietai un/vai iebraucot stāvvietā uz informācijas bloka tās sākumā ir atzīme PREMIUM vai QUALITY ar VEDA sertifikātu apakšā, tad stāvvieta ir sertificēta.
PREMIUM/QUALITY PARKING sertifikāti autostāvvietām Vācijā:
A 2, Ausfahrt 19 – Euro Rastpark Lippetal
A 2, Ausfahrt 33 – Aral Autohof Porta Westfalica
A 2, Ausfahrt 65 – Aral Autohof Uhrsleben
A 2, Ausfahrt 75 – Euro Rastpark Theeßen
A 5, Ausfahrt 53 – Euro Rastpark Achern
A 5, Ausfahrt 54 – Shell Autohof Kehl
A 6, Ausfahrt 35 – 24-Total Autohof Bad Rappenau
A 6, Ausfahrt 46 – Euro Rastpark Crailsheim-Satteldorf
A 7, Ausfahrt 81 – Euro Rastpark Guxhagen
A 7, Ausfahrt 84 – 24-Agip Autohof Homberg
A 7, Ausfahrt 93 – Euro Rastpark Eichenzell
A 8, Ausfahrt 69 – Euro Rastpark Jettingen-Scheppach
A 9, Ausfahrt 35 – Euro Rastpark Münchberg
A 9, Ausfahrt 39 – Euro Rastpark Himmelkron
A 9, Ausfahrt 66 – Euro Rastpark Schweitenkirchen
A14, Ausfahrt 16 – 24-Total Autohof Halle Tornau
A44, Ausfahrt 25 – Total Autohof Krefeld
A61, Ausfahrt 47 – Euro Rastpark Waldlaubersheim
A70, Ausfahrt 3 – Euro Rastpark Werneck
A93, Ausfahrt 20 – Bergler Autohof Neuhaus
A94, Ausfahrt 20 – 24-Total Autohof Mühldorf
B404, B76 – Autohof Kiel Rosenow
Vita, 22.maijs 2018 12:19
Labdien!
Veicām starptautisku pārvadājumu CMR.
Šoferis pie iekraušanas neatradās par ko ir veikta atzīme. Nonākot gala mērķī konstatēts par preces iztrūkumu. Ir veikts labojums CMR.
Kāda ir mūsu atbildība?
Ēriks Griģis:

1. Vispirms pēc līguma starp pārvadātāju un nosūtītāju, kurā atrunāts, ka pārvadātājs (viņa pārstāvis šoferis) neveic kravas pārbaudi pēc pavaddokumentiem pie tās iekraušanas!

2. Tad pēc CMR konvencijas ir jātiek vaļā no pārvadātāja atbildības kravas iekraušanā.
No CMR Konvencijas:
"... PERSONAS, PAR KURĀM ATBILDĪGS PĀRVADĀTĀJS
3. pants.
Pēc šīs Konvencijas pārvadātājs ir atbildīgs par savu pārstāvju, darbinieku un citu personu, kuru pakalpojumus viņš izmanto, veicot pārvadājumu, darbību un kļūmēm viņu kompetences sfērā, it kā šī darbība vai kļūmes būtu viņa paša... "

3. Tad, vai vadītājs pavadzīmē (CMR) 18. ailē ierakstīja, ka viņš kravas iekraušanā, nostiprināšanā, saņemtās kravas iepakojuma un skaitliskās atbilstības CMR uzrādītajam nepiedalījās.
Pēc CMR Konvencijas:
"... 7. pants
1. Nosūtītājs ir atbildīgs par visiem izdevumiem, zaudējumiem un bojājumiem, kas radušies pārvadātājam, neprecizitāšu un neatbilstību dēļ:
a) ziņās, kas norādītas 6. panta 1. punkta apakšpunktos b), d), e), f), g), h) un j);
g) iesaiņojumu skaitu, to īpašos apzīmējumus un numurus;
h) kravas bruto svaru vai tās daudzumu, izteiktu citās mērvienībās

b) ziņās, kas noradītas 6. panta 2. punktā;
c) visās citās ziņās vai instrukcijās, ko nosūtītājs devis pavadzīmes sastādīšanai vai iekļaušanai tajā..."
Bez tam CMR Konvencija paredz, ka Līgumslēdzējas Puses var iekļaut pavadzīmē jebkuras citas ziņas, kuras tās atzīst par nepieciešamām.

No CMR Konvencijas:
"... 8. pants
1. Pieņemot kravu, pārvadātājam jāpārbauda:
a) ierakstu precizitāte pavadzīmē attiecībā uz iesaiņojumu skaitu, to apzīmējumiem un numuriem;
b) kravas un tās iepakojuma ārējais izskats.
2. Ja pārvadātājam nav pieņemamas iespējas pārbaudīt ierakstu precizitāti, kas minēta šā panta 1. punktā, viņam jāpieraksta pavadzīmē savi iebildumi un to iemesli. Tādā pašā veidā viņam jāpamato katru viņa iebildumu attiecībā uz kravas un tās iepakojuma ārējo izskatu. Šādi iebildumi nav saistoši nosūtītājam, ja vien viņš nav norādījis pavadzīmē, ka piekrīt tiem..."

Ja citas ziņas ir tās, ko aprakstu 3.p., un nosūtītājs piekrīt šofera (pārvadātāja pārstāvis) norādījumiem, tad nosūtītāja atbildība!

Visbeidzot no CMR:
"... 9. pants
1. Pavadzīme ir pirmais pierādījums pārvadājuma līguma noslēgšanai, līguma nosacījumiem un tam, ka pārvadātājs ir saņēmis kravu.
2. Ja pavadzīme nesatur īpašus pārvadātāja iebildumus, tiek pieņemts, kamēr nav pierādīts pretējais, ka kravas un tās iesaiņojuma ārējais izskats brīdī, kad pārvadātājs pieņēma kravu, bija labs, ka iesaiņojumu skaits, to apzīmējumi un numuri sakrita ar norādītiem pavadzīmē.
10. pants
Nosūtītājs ir atbildīgs pārvadātāja priekšā par zaudējumiem, kas nodarīti personām, aprīkojuma un kravas bojājumiem, kā arī par jebkurām izmaksām, saistītām ar kravas iepakošanas defektiem, izņemot gadījumus, kad defekts bija acīm redzams vai pārvadātājam zināms kravas pieņemšanas laikā un viņam pret to nebija iebildumu..."
Un
"...4. NODAĻA PĀRVADĀTĀJA ATBILDĪBA
17. pants
1. Pārvadātājs ir atbildīgs par pilnīgu vai daļēju kravas zaudējumu un par bojājumu, kurš noticis kopš brīža, kad krava bija pieņemta, līdz brīdim, kad krava tiek nodota, kā ari par piegādes nokavējumu.
2. Pārvadātājs tomēr tiek atbrīvots no šādas atbildības, ja kravas zaudējums, bojājums vai nokavējums ir noticis prasītāja nelikumīgas rīcības vai nolaidības dēļ, prasītāja instrukciju dēļ, ja to cēlonis pārvadātāja nelikumīgas rīcības vai nolaidības rezultāts, kravas īpašību dēļ vai dēļ apstākļiem, no kuriem pārvadātājs nevarēja izvairīties un kuru sekas viņš nebija spējīgs novērst..."
Girts, 21.maijs 2018 12:33
Paldies!
Vai vēl kas jauns apļos Vācija - Sicīlija, Vācija - Francija?
Ēriks Griģis:

No maija Itālijā iknedēļas regulāro atpūtu nedrīkst pavadīt auto iekārtotā guļas vietā! Par pārkāpumu sods līdz 1700 eirām! No jūnija - tas pats arī Spānijā!
04.06.2018. Eiropas parlaments ir gatavs apstiprināt grozījumus darba un atpūtas laikos autovadītājiem!
Vēl ieteikumi no dalībvalstīm, tai skaitā arī no Latvijas, tiek un tiks pieņemti!
Šobrīd apspriesti un iesniegti:
1) autovadītāju darba un atpūtas laiku uzskaite ārpus nacionālajām valsts robežām kravas automobiļiem un to sastāviem no PM 2.4t;
2) tas pats attiecībā uz autonomo automobiļu vadību atlikts uz nenoteiktu laiku;
3) nevienu iknedēļas atpūtas laiku nedrīkstēs pavadīt automobilī, izņemot sertificētā stāvvietā, ja auto būs iekārtota atbilstoša guļas vieta;
4) pārtraukumu 45 minūtes varēs sadalīt pa 15 minūtēm, ja pirmo 15 minūšu pārtraukumu vadītājs neņems agrāk kā pēc 2 stundu nepārtrauktas vadīšanas;
5) kā atrašanos uz prāmja laiku varēs izmantot arī iknedēļas atpūtas laiku, kas ilgst vismaz 12 stundas;
6) iknedēļas ātpūtas laiks atšķirsies kravas un pasažieru pārvadātājiem. Kravas autovadītājiem četru nedēļu laikā būs jāņem vismaz divas regulārās iknedēļas atpūtas, bet pasažieru - divu nedēļu laikā vismaz viena regulārā iknedēļas atpūta;
7) saīsinātās iknedēļas atpūtas laika kompensācijai autovadītājiem būs jāņem viens pilns regulārais iknedēļas atpūtas laiks, nevis tikai kompensējamā daļa;
8) pārvietojoties uz prāmja vai dzelzceļa atpūtas laikam būs jāizmanto atbilstošs simbols;
9) nākošajā atbilstošajā stāvvietā pēc robežas šķērsošanas, būs jāievada jaunās valsts simbols;
10) viedie tahogrāfi būs jāiebūvē automobiļos, nomainot (bojātos) iepriekšējos. Obligāti robežšķērsojošajiem (starptautiskos pārvadājumos) automobiļiem otrās paaudzes viedie tahogrāfi būs jāuzstāda (lietoto iepriekšējo vietā) līdz 2023. gadam.
Girts, 21.maijs 2018 11:16
Labrīt! Apļot sāku no Vācijas... Sakiet, kā pareizi iesākt dienu ar digitālo taho, paldies/
Ēriks Griģis:

Pareizi būtu sākt ar OK!
1. Ja vadītāja karte naktī bija tahogrāfā, tad darba dienas (maiņas) sākumā vispirms jānospiež OK!
Notiks ieeja no pamatizvēlnes pirmajā papildizvēlnē, kurā ar bultiņu (uz leju) sameklēsiet ievadi 1.vadītājam. Atkal apstipriniet OK, tad ar bultiņu (uz leju) meklējiet sākuma valsti, apstipriniet to, pēc tam apstipriniet piedāvāto valsti, kurā ieprieksējā vakarā uzsākāt atpūtu (ikdienas vai saīsināto iknedēļas).

2.Ja vadītāja karti uz nakti izņēmāt no taho, tad ievietojiet karti tahogrāfā! Kad tā tiks nolasīta, parādīsies piedāvājums ievadīt manuāli JĀ. 30 sekundēs tad ir jāapstiprina manuālā ievade, nospiežot OK!
Tālāk jau attiecīgi manuāli jāapstiprina (vai jāievada) atpūta (un/vai jāpagarina maiņas beigas vai jāpaagrina maiņas sākums, ja ko tādu darījāt), pēc tam jāievada valsts maiņu uzsākot!
Ģirts, 17.maijs 2018 13:42
Labdien, Ērik! Vai taisnība, ka tagad nevajadzētu "fūrēm" pateikt paldies par atsaucību ar avārijas gaismām , piemēram, pie apdzīšanas, jo inteliģentās sistēmas tādu darbību var novērtēt kā bīstamību un "fūri" extrēmi sabremzēt?
Ēriks Griģis:

Šobrīd pēc CSN ir tikai trīs situācijas, kad autovadītājam ir jāieslēdz avārijas gaismas signalizāciju braucot!

CSN 174. Braucot avārijas gaismas signalizācija jāiededz šādos gadījumos:
174.1. ja transportlīdzekļa vadītājs tiek apžilbināts;
174.2. velkamajam mehāniskajam transportlīdzeklim;
174.3. ja transportlīdzeklim ir kāds no šo noteikumu 223. punktā minētajiem bojājumiem.
Ivars Brazis, 28.aprīlis 2018 20:59
Man ir Mazda6 2009.gada,iedegās PDF lampa. Ko man darīt? Man ieteica pusstundu pabraukt ar 2000 apgriezieniem,bet es baidos,ka varu kautkur apstaaties vispār.Varbūt varat ieteikt labāko variantu! Jau iepriekš Paldies!
Ēriks Griģis:

Pieslēgt datoru un ar attiecīgu programmu veicināt kvēpu izdedzināšanu.
Pats to darīju, braucot ar otro, trešo pārnesumu (filtra uzkarsēšanai) un pieslēgtu datoru, lai paātrinātu procesu.
Auto apstāties var arī bez tā visa!
Veronika, 28.aprīlis 2018 13:10
Labdien, mans dēls braucot no darba Dānijā veikalā Stork iegādājās divasu piekabi. Kas nepieciesams, lai reģistrētu jaunu, iepriekš nereģistrētu piekabi Latvijā? Veikals izsniedza pirkuma čeku, Dānijā netiek noformēta īpašumtiesību apliecība auto piekabēm un viņi bija pārsteigti, ka Latvijā tiek pieprasīti sertifikāti (ko mans dēls sagadāja speciali braucot pakaļ uz Dāniju), jo piekabes reģistrācijas numurs skaidri norāda piekabes izcelsmi. Viņi ieteica vērsties ES patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Paldies. Veronika
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām 67025777
Juris, 26.aprīlis 2018 16:47
Gribu sava kempera pakaļējam tiltam uzlikt pneimopiekari. Es nevēlos braukt uz SIA Note, kas to dara. Vai es varu to uzlikt pats un tad braukt uz CSDD to piereģistrēt šo pārbūvi ? Vai priekš CSDD ir svarīgi, kurš tieši to veica?
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļu sertifikācija - piekabes ar pilnu masu līdz 3500 kg, CSDD tālrunis: 67025708; 29231989
Gatis, 18.aprīlis 2018 20:42
gribétos uzzinát vienu lietu par ritena párvilkšanu péc servisa apmekléjuma, tas ka automašínam riteni ir jápárvelk ir skaidrs, bet vai ir káds likums vai regula par to ka servisam ir obligáti jábrídina klients par to ka riteni ir servisa nemti nost un klientam ir jápárvelk?
Ēriks Griģis:

Saņemot automobili pēc remonta, klients izlasa veiktos darbus un parakstās par auto saņemšanu, ja ir sapratis ar servisā veikto darbu turpmāk saistāmajām aktivitātēm, iespējams, nākošo servisa apmeklējumu.
Parakstoties un maksājot par servisā veiktajiem darbiem, klients iepazīstas ar izcenojumu un neskaidrības gadījumā uzstāda man adresēto jautājumu servisam.
Jā riteņus pārvilkt pašam nav iespējams, tad ir jāpiesaka jauns servisa apmeklējums un jāvienojas par iespējamajiem apmeklējuma termiņiem.
Ja servisam jautājumu nav, tad klients izgatavotāja instrukciju izlasīs un ar ikdienas vai periodiskajām apskates un kontroles lietām tiks galā pats!
Mareks, 18.aprīlis 2018 19:35
Labdien!
Vai man vedot uz darbu strādniekus, ar uzņēmumam piederošu autobusu(13 vietas), ir jālieto tahogrāfs, ja es pats strādāju šajā uzņēmumā par bruģētāju ?
Ēriks Griģis:

Jā!
EK 561/2006 regula 13. panta 1. punktā izdala izņēmumu transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem.
Skaidrojums!
Nekomerciāli pārvadājumi ir transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam.
Mans komentārs!
Strādnieku vešana uz darba vietu rada ienākumus pakalpojuma sniedzējam no strādnieku darba darba vietā! Tas ir pašpārvadājums!
Eiropas Komisija uzsver, ka pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir komerciāls elements un to galvenokārt izmanto uzņēmējdarbības sekmēšanai, tādējādi tā ir saimnieciska darbība.
www.atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-ko...
Arturs, 11.aprīlis 2018 21:55
Labdien,
pagaišā gadā izraisīju avāriju būdams alkohola reibumā. Avārijā bez manas bija iesaistītas vēl 3 mašīnas(ķēdes reakcija). Vainu atzinu, valsts sodu izcietu, bet regresa kārtībā no manis piedzen astronomisku summu(vienai no auto tā ir 10x lielāka remontam). Pie kā man griezties, lai šī summa tiktu samazināta, ja var pierādīt, ka remontam būtu jāmaksā, teiksim, 2x mazāk?
Ēriks Griģis:

Jāsaņem attiecīgās markas servisa remonta kalkulācija. Tad kopā ar atšķirīgi augsto apdrošinātāja sastādīto kalkulācīju lēmumu var pārsūdzēt:
1) pie paša apdrošinātāja;
2) LTAB Lomonosova ielā 9;
3) tiesā.
Secība nav noteikta, bet tiesā prasīs LTAB viedokli. Iesaku vispirms 2., ja nekas nemainās, tad pēc tam 3.
Jānis, 10.aprīlis 2018 13:59
Labdien, man jautājums sekojošs- vai ar vieglo pasažieru mikroautobusu(8+1)vietas drīkst vest nelielu kravu izņemot aizmugurājos pasažieru sēdekļus?
Vai ir atšķirība to darot Latvijā,Polijā, Vācijā?
Vai ir atšķirība ja to dara juridiska vai fiziska transporta līdzekļa īpašnieks?
Ēriks Griģis:

Drīkst!
Ja transportlīdzeklis kalpo preču pārvadāšanai (Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässige Höchstmasse einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2,8 Tonnen und nicht mehr als 3,5 Tonnen beträgt, haben Lenkzeiten, Fahrtunterbrechungen und Ruhezeiten einzuhalten) ar pilnu masu no 2,8t un ne vairāk kā 3,5t, tad Vācijā autovadītājam ir jāievēro darba un atpūtas laiki un tie jāuzskaita:
www.bag.bund.de/cln_011/SharedDo...
Jābūt kravas dokumentiem (iegādes, samaksas un pārvadājuma).
Ja pārvadājums bez maksas, tad LV to var pārbaudīt.
Ervīns, 6.aprīlis 2018 12:22
Labdien, ar automašīnu līdz 3,5 t. vēlos doties 10 dienu atvaļinājumā šķērsojot Lietuvu, Poliju, Austriju, Itāliju. Vai Latvijā ir iespējams iegādāties vinjeti braukšanai par šo valstu ceļiem?
Ēriks Griģis:

Iebraucot uz robežas, piem., Itālijai:
de.wikipedia.org/wiki/Maut_in_It...

Internetā!
Piemēram, digitālā vinjete Austrijai:
www.asfinag.at/maut-vignette/vig...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti