Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Girts, 21.maijs 2018 12:33
Paldies!
Vai vēl kas jauns apļos Vācija - Sicīlija, Vācija - Francija?
Ēriks Griģis:

No maija Itālijā iknedēļas regulāro atpūtu nedrīkst pavadīt auto iekārtotā guļas vietā! Par pārkāpumu sods līdz 1700 eirām! No jūnija - tas pats arī Spānijā!
04.06.2018. Eiropas parlaments ir gatavs apstiprināt grozījumus darba un atpūtas laikos autovadītājiem!
Vēl ieteikumi no dalībvalstīm, tai skaitā arī no Latvijas, tiek un tiks pieņemti!
Šobrīd apspriesti un iesniegti:
1) autovadītāju darba un atpūtas laiku uzskaite ārpus nacionālajām valsts robežām kravas automobiļiem un to sastāviem no PM 2.4t;
2) tas pats attiecībā uz autonomo automobiļu vadību atlikts uz nenoteiktu laiku;
3) nevienu iknedēļas atpūtas laiku nedrīkstēs pavadīt automobilī, izņemot sertificētā stāvvietā, ja auto būs iekārtota atbilstoša guļas vieta;
4) pārtraukumu 45 minūtes varēs sadalīt pa 15 minūtēm, ja pirmo 15 minūšu pārtraukumu vadītājs neņems agrāk kā pēc 2 stundu nepārtrauktas vadīšanas;
5) kā atrašanos uz prāmja laiku varēs izmantot arī iknedēļas atpūtas laiku, kas ilgst vismaz 12 stundas;
6) iknedēļas ātpūtas laiks atšķirsies kravas un pasažieru pārvadātājiem. Kravas autovadītājiem četru nedēļu laikā būs jāņem vismaz divas regulārās iknedēļas atpūtas, bet pasažieru - divu nedēļu laikā vismaz viena regulārā iknedēļas atpūta;
7) saīsinātās iknedēļas atpūtas laika kompensācijai autovadītājiem būs jāņem viens pilns regulārais iknedēļas atpūtas laiks, nevis tikai kompensējamā daļa;
8) pārvietojoties uz prāmja vai dzelzceļa atpūtas laikam būs jāizmanto atbilstošs simbols;
9) nākošajā atbilstošajā stāvvietā pēc robežas šķērsošanas, būs jāievada jaunās valsts simbols;
10) viedie tahogrāfi būs jāiebūvē automobiļos, nomainot (bojātos) iepriekšējos. Obligāti robežšķērsojošajiem (starptautiskos pārvadājumos) automobiļiem otrās paaudzes viedie tahogrāfi būs jāuzstāda (lietoto iepriekšējo vietā) līdz 2023. gadam.
Girts, 21.maijs 2018 11:16
Labrīt! Apļot sāku no Vācijas... Sakiet, kā pareizi iesākt dienu ar digitālo taho, paldies/
Ēriks Griģis:

Pareizi būtu sākt ar OK!
1. Ja vadītāja karte naktī bija tahogrāfā, tad darba dienas (maiņas) sākumā vispirms jānospiež OK!
Notiks ieeja no pamatizvēlnes pirmajā papildizvēlnē, kurā ar bultiņu (uz leju) sameklēsiet ievadi 1.vadītājam. Atkal apstipriniet OK, tad ar bultiņu (uz leju) meklējiet sākuma valsti, apstipriniet to, pēc tam apstipriniet piedāvāto valsti, kurā ieprieksējā vakarā uzsākāt atpūtu (ikdienas vai saīsināto iknedēļas).

2.Ja vadītāja karti uz nakti izņēmāt no taho, tad ievietojiet karti tahogrāfā! Kad tā tiks nolasīta, parādīsies piedāvājums ievadīt manuāli JĀ. 30 sekundēs tad ir jāapstiprina manuālā ievade, nospiežot OK!
Tālāk jau attiecīgi manuāli jāapstiprina (vai jāievada) atpūta (un/vai jāpagarina maiņas beigas vai jāpaagrina maiņas sākums, ja ko tādu darījāt), pēc tam jāievada valsts maiņu uzsākot!
Ģirts, 17.maijs 2018 13:42
Labdien, Ērik! Vai taisnība, ka tagad nevajadzētu "fūrēm" pateikt paldies par atsaucību ar avārijas gaismām , piemēram, pie apdzīšanas, jo inteliģentās sistēmas tādu darbību var novērtēt kā bīstamību un "fūri" extrēmi sabremzēt?
Ēriks Griģis:

Šobrīd pēc CSN ir tikai trīs situācijas, kad autovadītājam ir jāieslēdz avārijas gaismas signalizāciju braucot!

CSN 174. Braucot avārijas gaismas signalizācija jāiededz šādos gadījumos:
174.1. ja transportlīdzekļa vadītājs tiek apžilbināts;
174.2. velkamajam mehāniskajam transportlīdzeklim;
174.3. ja transportlīdzeklim ir kāds no šo noteikumu 223. punktā minētajiem bojājumiem.
Ivars Brazis, 28.aprīlis 2018 20:59
Man ir Mazda6 2009.gada,iedegās PDF lampa. Ko man darīt? Man ieteica pusstundu pabraukt ar 2000 apgriezieniem,bet es baidos,ka varu kautkur apstaaties vispār.Varbūt varat ieteikt labāko variantu! Jau iepriekš Paldies!
Ēriks Griģis:

Pieslēgt datoru un ar attiecīgu programmu veicināt kvēpu izdedzināšanu.
Pats to darīju, braucot ar otro, trešo pārnesumu (filtra uzkarsēšanai) un pieslēgtu datoru, lai paātrinātu procesu.
Auto apstāties var arī bez tā visa!
Veronika, 28.aprīlis 2018 13:10
Labdien, mans dēls braucot no darba Dānijā veikalā Stork iegādājās divasu piekabi. Kas nepieciesams, lai reģistrētu jaunu, iepriekš nereģistrētu piekabi Latvijā? Veikals izsniedza pirkuma čeku, Dānijā netiek noformēta īpašumtiesību apliecība auto piekabēm un viņi bija pārsteigti, ka Latvijā tiek pieprasīti sertifikāti (ko mans dēls sagadāja speciali braucot pakaļ uz Dāniju), jo piekabes reģistrācijas numurs skaidri norāda piekabes izcelsmi. Viņi ieteica vērsties ES patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Paldies. Veronika
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām 67025777
Juris, 26.aprīlis 2018 16:47
Gribu sava kempera pakaļējam tiltam uzlikt pneimopiekari. Es nevēlos braukt uz SIA Note, kas to dara. Vai es varu to uzlikt pats un tad braukt uz CSDD to piereģistrēt šo pārbūvi ? Vai priekš CSDD ir svarīgi, kurš tieši to veica?
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļu sertifikācija - piekabes ar pilnu masu līdz 3500 kg, CSDD tālrunis: 67025708; 29231989
Gatis, 18.aprīlis 2018 20:42
gribétos uzzinát vienu lietu par ritena párvilkšanu péc servisa apmekléjuma, tas ka automašínam riteni ir jápárvelk ir skaidrs, bet vai ir káds likums vai regula par to ka servisam ir obligáti jábrídina klients par to ka riteni ir servisa nemti nost un klientam ir jápárvelk?
Ēriks Griģis:

Saņemot automobili pēc remonta, klients izlasa veiktos darbus un parakstās par auto saņemšanu, ja ir sapratis ar servisā veikto darbu turpmāk saistāmajām aktivitātēm, iespējams, nākošo servisa apmeklējumu.
Parakstoties un maksājot par servisā veiktajiem darbiem, klients iepazīstas ar izcenojumu un neskaidrības gadījumā uzstāda man adresēto jautājumu servisam.
Jā riteņus pārvilkt pašam nav iespējams, tad ir jāpiesaka jauns servisa apmeklējums un jāvienojas par iespējamajiem apmeklējuma termiņiem.
Ja servisam jautājumu nav, tad klients izgatavotāja instrukciju izlasīs un ar ikdienas vai periodiskajām apskates un kontroles lietām tiks galā pats!
Mareks, 18.aprīlis 2018 19:35
Labdien!
Vai man vedot uz darbu strādniekus, ar uzņēmumam piederošu autobusu(13 vietas), ir jālieto tahogrāfs, ja es pats strādāju šajā uzņēmumā par bruģētāju ?
Ēriks Griģis:

Jā!
EK 561/2006 regula 13. panta 1. punktā izdala izņēmumu transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem.
Skaidrojums!
Nekomerciāli pārvadājumi ir transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam.
Mans komentārs!
Strādnieku vešana uz darba vietu rada ienākumus pakalpojuma sniedzējam no strādnieku darba darba vietā! Tas ir pašpārvadājums!
Eiropas Komisija uzsver, ka pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir komerciāls elements un to galvenokārt izmanto uzņēmējdarbības sekmēšanai, tādējādi tā ir saimnieciska darbība.
www.atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-ko...
Arturs, 11.aprīlis 2018 21:55
Labdien,
pagaišā gadā izraisīju avāriju būdams alkohola reibumā. Avārijā bez manas bija iesaistītas vēl 3 mašīnas(ķēdes reakcija). Vainu atzinu, valsts sodu izcietu, bet regresa kārtībā no manis piedzen astronomisku summu(vienai no auto tā ir 10x lielāka remontam). Pie kā man griezties, lai šī summa tiktu samazināta, ja var pierādīt, ka remontam būtu jāmaksā, teiksim, 2x mazāk?
Ēriks Griģis:

Jāsaņem attiecīgās markas servisa remonta kalkulācija. Tad kopā ar atšķirīgi augsto apdrošinātāja sastādīto kalkulācīju lēmumu var pārsūdzēt:
1) pie paša apdrošinātāja;
2) LTAB Lomonosova ielā 9;
3) tiesā.
Secība nav noteikta, bet tiesā prasīs LTAB viedokli. Iesaku vispirms 2., ja nekas nemainās, tad pēc tam 3.
Jānis, 10.aprīlis 2018 13:59
Labdien, man jautājums sekojošs- vai ar vieglo pasažieru mikroautobusu(8+1)vietas drīkst vest nelielu kravu izņemot aizmugurājos pasažieru sēdekļus?
Vai ir atšķirība to darot Latvijā,Polijā, Vācijā?
Vai ir atšķirība ja to dara juridiska vai fiziska transporta līdzekļa īpašnieks?
Ēriks Griģis:

Drīkst!
Ja transportlīdzeklis kalpo preču pārvadāšanai (Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässige Höchstmasse einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2,8 Tonnen und nicht mehr als 3,5 Tonnen beträgt, haben Lenkzeiten, Fahrtunterbrechungen und Ruhezeiten einzuhalten) ar pilnu masu no 2,8t un ne vairāk kā 3,5t, tad Vācijā autovadītājam ir jāievēro darba un atpūtas laiki un tie jāuzskaita:
www.bag.bund.de/cln_011/SharedDo...
Jābūt kravas dokumentiem (iegādes, samaksas un pārvadājuma).
Ja pārvadājums bez maksas, tad LV to var pārbaudīt.
Ervīns, 6.aprīlis 2018 12:22
Labdien, ar automašīnu līdz 3,5 t. vēlos doties 10 dienu atvaļinājumā šķērsojot Lietuvu, Poliju, Austriju, Itāliju. Vai Latvijā ir iespējams iegādāties vinjeti braukšanai par šo valstu ceļiem?
Ēriks Griģis:

Iebraucot uz robežas, piem., Itālijai:
de.wikipedia.org/wiki/Maut_in_It...

Internetā!
Piemēram, digitālā vinjete Austrijai:
www.asfinag.at/maut-vignette/vig...
Kristīne, 4.aprīlis 2018 14:18
DUS mazgātuvē tika saskrāpēts vējstikls, sānu logi un virsbūve. Tika veikta bojājumu ekspertīze pie viņu norādīta eksperta, kurš mutiski atzina- jā,izskatās pēc mehāniskiem bojājumiem "moikā", savukārt pēc 2 ned tika saņemta vēstule no viņu apdrošinātāja ar visu šī paša eksperta atzinumu, ka šos skrāpējumus nav iespējams iegūt konkrētajā mazgātuvē, ka tas ir no zariem. Braucu ar auto katru dienu un zinu mazāko skrambu, kā arī mežos nav braukts. Švīka vējstiklā apgrūtina braukšanu, jo saules gaismā tā spīd, tieši šofera acu augstumā. Esmu informējusi savu AAS, tomēr vēlos noskaidrot, kur varu veikt neatkarīgu ekspertīzi un kā ir iespējams apelēt konkrētajam slēdzienam.
Ēriks Griģis:

Par ekspertīzi un apelāciju slēdzienam:
lnea.lv/lv/areas-of-activity/
Ingus, 31.marts 2018 14:19
stāvlaukumā blakus esošās automašinas pasažieris kāpjot ārā saskrāpē man durvis. Tas ir civiltiesisks strīds pret pasažieri, jeb parasts CSNg? Otra auto vadītājs neatrazdamies mašīnā, un ja pat būtu, taču nevar atbildēt par pasažieriem. Kā tur ir?
Ēriks Griģis:

Tā ir, ja nav KASKO!
Apdrošinātājiem tas nav OCTA gadījums!
Jānis, 29.marts 2018 18:17
Labdien.
Jautājums sekojošs:
Vai busiņam ar pilnu massu 3500 ir jālieto tahogrāfs ja viņš ir uzstâdīts?
Ja nav tad seko cits jautājums:
Piekabinot piekabi, taho vajadxīgs,bet ja transportnieki pārbauda tad uzrādīsies ka iepriekš braukts bez kartes.
Kā pareizi rīkoties lai neiedzīvotos sodos?
Ēriks Griģis:

Kravas busiņam Vācijas teritorijā jālieto tahogrāfs!
Ja kravas busiņš un piekabinātā piekabe pieder firmai, tad taho jālieto.
Ar piekabi jāmaksā ceļa nodoklis!
Ja privāts kravas busiņš ar kravas piekabi, varbūt var noderēt kāds no regulas izņēmumiem. Tad jāraksta tikai iknedēļas grafiks.
Ja pieliek piekabi vai reģistrē ik nedēļu, par iepriekšējām 28 dienām var rakstīt darbības apliecinājumu! Par 26 - atzīmē bija pieejams, par pēdējām divām - atpūtā!
Aigars Kozlovskis, 28.marts 2018 8:10
Labdien!
Vai Ukrainas pilsonim kuram ir izieta profesionālā periodiskā apmācība(95 kods) Lietuvā , tā ir derīga, lai
varētu strādāt Latvijas uzņēmumā?
Ēriks Griģis:

Kods ir derīgs, ja ir koda apliecība vai ieraksts vadītāja apliecībā!
Autovadītājam no Ukrainas ir piesaiste LT darba devējam. Piesaistes noteikumus nosaka LT noteikumi.
LT trešo valstu pilsoņiem nepiešķir 95. kodu!
Pēc apmācībām viņi saņem autoskolas sertifikātu par autovadītāju apmācību starptautiskiem kravu pārvadājumiem. Pēc sertifikāta saņemšanas LT Transporta inspekcija izsniedz Transportlīdzekļa vadītāja atestātu kravu komercpārvadājumiem ar autotransportu saskaņā ar Kopienas atļauju, kas ir derīgs reģistrētam darba devējam tikai LT.
Atsūti, lūdzu, man to foto!
Paldies! Saņēmu!
Arī Polijā līdzīgi kā LT!
95. kods nav apstiprināts. Zīmogs ir autoskolas!
Vairāk gan izskatās pēc PL autovadītāja apmācību sertifikāta, ko izdod mācību iestāde tālākai atestāta saņemšanai, saskaņā ar Kopienas norādēm, nevis 95.koda!
Jānis, 26.marts 2018 23:01
Numura zīmes redzamība atrodoties stāvvietā.
Vai likumā ir noteikts, ka numura zīmei jābūt redzamai vai vispār piestiprinātai, ja auto atrodas stāvvietā?
Teritorijā, ceļa vai ielas malā, maksas stāvvietā, u.c.
Ēriks Griģis:

No Ceļu satiksmes likuma:
"... 43.3' pants. Transportlīdzekļa piespiedu pārvietošana
(1) Transportlīdzekli var pārvietot piespiedu kārtā, novietojot to speciālā stāvvietā, ja: ...
2) nav iespējams noskaidrot transportlīdzekļa piederību;
..."
Pants darbojas, ja auto nav reģistrācijas numura zīmes!
igors, 23.marts 2018 13:42
Labdien.Šodien gaju atkartotu skati savai 1990gada mašinaiVWPASSATb3 benzins2,0 ar mono iešprici uzradija paugstinatu CO turpat 9000.Pirms tam nomainiju eļlu servisa meriju bija 0,5.PALDIES
Ēriks Griģis:

Lūdzu, tikai par ko!?

Es gan aprunātos ar servisu, parādītu servisa izdruku apskates maiņas priekšniekam, lai pajautātu viņam pēc padoma, vai iebrauktu citā servisā!
Normunds, 21.marts 2018 22:44
Labdien! Man jautàjums,vai drìkst darbam un ikdienas apùtai katram izmantot savu disku stràdàjot ar analogo tahogràfu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tikai tā!
Tahogramma ir domāta katra autovadītāja un tai ir jābūt katram autovadītājam darba un atpūtas laiku uzskaitei, vadot automobili, kas aprīkots ar analogo tahogrāfu. Disku var izmantot arī manuālai laiku uzskaitei! Obligāts nosacījums - tahogrammas ir jaaizpilda brīvdienu uzskaitei, ja darbā izmanto automobili ar analogo tahogrāfu.
Autovadītājam katrai dienai ir sava tahogramma!
Tās viņam jāglabā pie sevis 28 dienas un jāuzrāda policijas kontrolei pēc pieprasījuma. 29. dienā pēc darba maiņas pirmo - vecāko disku tālākai glabāšanai vadītājs nodod savam pārvadātājam.
Skaidrojums!
Te vairāk par darba laikiem autovadītājam:
www.lvportals.lv/visi/skaidrojum...
Vita V, 21.marts 2018 16:52
Labdien!
Man ir divi jautājumi, ceru, ka verēsiet palīdzēt.
Vai pārdzenot vilcēju no servisa uz servisu,
veicot testa braucienu, pēc kontrolējošo iestāžu pieprasījuma šoferim ir jāuzrāda darba un atpūtas laika uzskaite par 28 dienām?
Otrs jautājums(analogais tahogrāfs) vai ja šoferis strādā no pirmdienas līdz piekdienai nemainot auto sesdiena svētdiena ir brīva vai ir izņēmums, ka nav jāzīmē diagramma par sesdienu un svētdienu?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.561/2006 3.pantu, regula neattiecas uz pārvadājumiem ar:
g) transportlīdzekļiem, ko testē uz ceļa tehniskās attīstības, remonta vai uzturēšanas nolūkā, kā arī jauniem un pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kas vēl nav ekspluatācijā.
Tahogrāfu nelieto, ieslēgts "Out of scope" un vilcēju vada servisa testa meistars. Viņam ir vilcēja pieņemšanas akts servisā, servisa direktora vai maiņas meistara norīkojums veikt testu ar testā veicamā uzdevuma aprakstu, autovadītājam atbilstoša kategorija, vilcējam ir reģistrācijas apliecība, derīga OCTA un derīga TA. Servisa meistaram nav uzskaite jāuzrāda!
Pie stūres šoferis nedrīkstētu atrasties. Ja tomēr, tad kopā ar visām 28 dienu uzskaitēm, rīkojumiem no uzņēmuma un servisa, paskaidrojumiem, kāpēc viņš tur atrodas!
2. Nav tāda izņēmuma. Ir divas iespējas!
2.1. Sestdienai un svētdienai ir jaaizpilda brīvdienu diski!
2.2. Ir vēl Darbības apliecinājuma veidlapa, ko darba devējs priekš autovadītāja var aizpildīt vairākām brīvdienām (ja auto aprīkots ar analogo tahogrāfu).

Iesaku izlasīt par darba laikiem:
www.lvportals.lv/visi/skaidrojum...
jānis, 21.marts 2018 10:56
Ar video diemžel neviens mani iepazīstinājis un uzrādījis to nav. Ir tikai atbilde no iestādes balstīta uz inspektora paskaidrojuma un it kā videofiksācijas analīzes, taču personīgi neviens to man uzrādījis nav. Atbildē ļoti skaidri redzams, ka tā ir sateigta un balstās uz pieņēmumiem.
Sūdzībā iestādei biju pieprasījis, lai izvērtē inpektora kompetences līmeni un izteikumus, taču tas netika ņemts vērā.
Ēriks Griģis:

Prasiet, lai tiesa to video kopā ar Jūsu advokātu noskatās, pirms lēmuma pieņemšanas!
Ja iespējams, lūdzu, atsūtiet atbildi!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti