Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
viktors, 13.februāris 2018 12:30
ka restartet 2001 gada 1.8 benzins ford mondeo kompi
Ēriks Griģis:

Uzdodiet jautājumu servisam, tālrunis 67303020
Uldis, 9.februāris 2018 1:01
Labdien!
Vēlos uzzināt kā iespējams iegūt 95 koda pasniedzēja kvalifikāciju? Internetā grūti atrast informāciju.
Kādām prasībām jāatbilst un kāds ir process?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Sīkāku informāciju (par iespējamo apmācības sākumu, pierakstīšanos grupās, apmācības kursu izmaksām u.tml.) var saņemt CSDD Kvalifikācijas daļā, zvanot pa tālruni 67025726.
Avots
www.csdd.lv/pasniedzeju-un-instr...
Lauris, 8.februāris 2018 13:01
Vai iespējamā kļūda CSDD eksāmenos, ja pareizā atbilde CSDD lapā tiek norādīta, ka intervālam jābūt lielākam, mainoties ar pretī braucošo, nekā starp vienā vizienā braucošajiem. Vai tā gadījumā nav kļūda? Vai arī es kautko neesmu pareizi sapratis.
Ēriks Griģis:

Nav kļūda!
Intervālu ar pretī braucošo aprēķina:
I=B/2+0,005(V1+V2)
Vienā vizienā var pieņemt, ka V2 atkrīt!
Ēvalds, 6.februāris 2018 20:56
Novembra sākumā iekļuvu avārijā. Biju pārliecināts, ka tikšu atzīts par vainīgo, tāpēc pieteikumu par atlīdzību apdrošinātājam neiesniedzu. Beidzās policijas izmeklēšana, un izrādās abi esam vainīgi. Pa šo laiku mans auto jau izjaukts pa daļām, apdrošinātājam īsti nav ko atrādīt. Kādas ir manas iespējas pretendēt uz atlīdzību?
Ēriks Griģis:

Izredžu nav, bet reizēm laime uzsmaida, ja pretējā puse ir ko paveikusi Jūsu vietā!
Gada laikā var pieteikt mantisko zaudējumu OCTA.
Pamēģiniet pie sava (KASKO, ja ir) apdrošinātāja, ja ir fotogrāfijas no bojātā auto.
Pēkšņi, 6.februāris 2018 11:53
Ē.Griģis, izskatās, sajaucis visu vienā putrā - stūrēšanas 10-nieki un gultas 9-nieki nekādi nekorelē ar otro pēc kārtas 24-nieku.
Ēriks Griģis:

Vai pats tici tam, ko uzrakstīji?
Jautājums un atbilde bija no profesionālās apmācības!
Palieku pie profesionālās apmācības un zināšanām tajās!
Uz tikšanos 95.koda mācībās, kad analizēsim vēlreiz!
Juris, 4.februāris 2018 13:28
Sveiks!
Pēc saīsinātās iknedēļas 24-nieka sāku pirmdien no rīta, turpināju otrdien, bet otrdienas vakarā atkal iznāk 24-nieks. Sestdien paredzēta iknedēļas atpūta, kādu to ņemt un vai otrais 24nieks skaitās iknedēļa?
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Sestdien jāņem 45-nieks!
2. Otrais 24-nieks nedrīkst būt kā iknedēļas atpūta, t.i., ja pirmdien un otrdien ir pa 10 stundām stūrīte (vai divreiz mazāk par 11 stundām gultiņa), tad pēc otrā 24-nieka nedrīkst būt 10 stundas stūrīte un vairāk kā divas saīsinātās ikdienas atpūtas - no 9 līdz 10'59 (gultiņa).
Agnese Caica, 2.februāris 2018 19:20
Sveiki. Mašīnai tek eļļa. Viss motors ir nosmērēts ar eļļu. Liekas, ka būtu sprādziens bijis un viss ir eļļā. Ir balti dūmi, un nu jau lielā daudzumā-visu laiku. Pārbaudot eļļas daudzumu, tā vairs atkal nav. Kaut arī pirms nedēļas tika pielieta.
Modelis Renault Scenic 2005 gada jūlijs 1.9D.
Kādas varētu būt iespējamās problēmas?
Vēl arī iedegās servisa zīme - check injection.
Ēriks Griģis:

Ķeramies lietai pie ragiem - problēma ir dabūt Jūsu auto remontservisā to neiedarbinot!
Raimonds, 31.janvāris 2018 13:01
Labdien,Mersedes sprinter bus pilna masa 3500kg vai braucot Vācijā,Francijā ir nepieciešams tahogrăfs un varbūt ir vēl kas nepieciešams,vajag atvest sev piederošu kravu no Francijas.
Ēriks Griģis:

1. Tahogrāfs nav nepieciešams, bet ja tas ir, tad darba un atpūtas laiku uzskaitē jāizmanto tahogrāfs.
2. Ja tahogrāfa nav, tad katrai dienai Vācijā nepieciešams aizpildīt darba un atpūtas laiku kontroles lapu.
3. Abos gadījumos vadītājam ar līdzpaņemtiem dokumentiem nepieciešams pierādīt savu darbību iepriekšējās 28 dienās.
4. Protams, kravas pavadzīmē jābūt ierakstam par pašam piederošo kravu, tās nogādes vietu un pārvadātāju.
5. Ja auto ir privāts, tad OCTA apdrošināšanas polise jāņem līdzi, pie kam, parakstīta!

Papildus info par ZVIEDRIJU!

Sākot ar 01.02.2018. Zviedrijā autovadītājam par mobilā tālruņa lietošanu brauciena laikā noteikts sods 160 eiro apmērā!
Artūrs, 30.janvāris 2018 15:58
Labdien!

Vai policijas darbinieki drīkst sodīt kravas automobiļa vadītāju, ja nolasot datus no tahogrāfa, redzams, ka automobilis ir ticis vadīts, neievietojot tahogrāfā karti? Jo vadītājs taču nevar atbildēt par transportlīdzekli laikā, kad čips atrodas viņam kabatā ārpus darba laika. Vai pārvietojoties pa slēgtu noliktavas teritoriju, var lietot OUT režīmu, neievietojot čipu? 95. koda pasniedzējs apgalvoja, ka tas esot atļauts. Runa ir par Baltijas valstu transporta kontroļu darbiniekiem.

Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Tad policistam ir jāparāda, ka vadītājam čipā ir bijusi atpūta, kad auto ir braucis bez tā!
2. OUT ieslēdz EK 561/2006 regulas 3. pantā noteiktajos gadījumos.
3. Teritorijā to ieslēdzot, ir jābūt rīkojumam ar norādi, kas un kāpēc tai laikā drīkst braukt ar OUT.
Vilnis -Vācija, 26.janvāris 2018 19:55
Vai apriļa mēnesī Jums nav plānoti 95 koda kursi Rīgā? Man tā kā būtu vēlēšanās pie Jums pamācīties.
Ēriks Griģis:

Šobrīd nē!
Tuvākie plānoti Saldus autoskolā Kuldīgā.
Anita, 25.janvāris 2018 17:12
Uzslī'dēju stāvošai automašīnai stāvvietā iebraucot. Auto īpāsnieks kā manus bojājumus uzrāda milzīgas š'vikas ar krāsas noberztiem laukumiem, bet uz mana auto šādu pēdu nav. Kā šajā gad'jumā es varētu rīkoties, lai ar ekspertīzes palīdzību pierādītu, ka tikai piekaroties auto, es nevarēju radīt šādus bojājumus, turklāt kā tas iespējams, neatstājot uz mana auto redzamas pēdas/
Ēriks Griģis:

1. Fotogrāfējiet viņa un sava auto bojājumus.
2. Izsauciet policiju un norādiet uz krāpšanas mēģinājumu pēc neatbilstošiem bojājumiem.
3. Ziņojiet savam un pretējās puses apdrošinātājam par krāpšanu negadījuma vietā un prasiet izvērtēt bojājumu saderību!
Jānis, 23.janvāris 2018 13:56
Ja pirmā pauze ir dalītā-t.i. 15min un 30min. Otrai pauzei jābūt 45min. vai arī drīkst dalīt 15m un30m. ?Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā!
Drīkst dalīt arī otro pārtraukumu!
Andis, 22.janvāris 2018 11:54
Labdien!
Vai pēc nostrādātām 2h drīkst ņemt 45 minūšu pārtraukumu? Un tad atkal turpināt braukt 4.5h, un tad vel atlikušo laiku?
Ēriks Griģis:

Drīkst!
Sandris, 19.janvāris 2018 22:20
Labdien.
Jautājums par apdrošinātāja vilcināšanos ar lēmuma pieņemšanu octa izmaksu sakarā.
Paziņa iekļuva satiksmes negadījumā un guva miesas bojājumus. Pēc slimnīcas, kad visi čeki bija "uz rokas", devās pie vainīgās puses apdrošinātāja. Taču tas neparko negrib maksāt, jo gaidīs kad beigsies krimināllieta. Ok,..cietušais sagaida krimināllietas beigas, iesniedz visus prokurora gala lēmumus, bet apdrošinātājs velk laiku, līdz pēdējai dienai (30-tajai) un tad paziņo, ka tam nepieciešams vēl kāds dokuments, kurš sen jau ir iesniegts. Labi - prasītais tiek iesniegts atkārtoti. Tagad atkal gaida 30 dienas un apdrošinātājs atkal pieņem lēmumu par izmaksu apturēšanu, jo vajag vēl policijas protokolu. (lai gan tas jau bija krimināllietā kura jau izbeigta par labu cietušajam). Ir dabūts arī protokols un iesniegts. Tagad viņš atkal gaida 30 dienas, kad apdrošinātājs izdomās kaut ko jaunu...

Cik ilgi tā var apdrošinātājs čakarēt? Kungam arī jau daudz gadu nav vairs spēka pašam ar viņiem cīnīties. Labam advokātam arī maciņš pa plānu un nez vai gribēs savā pieklājīgā vecumā tiesāties, jo arī uz tiesām jāgaida gadi.

Kā rīkoties cietušajam šajā gadījumā, kad apdrošinātājs mākslīgi velk lietu atliekot ik pa 30-dienām, bet LTABs tikai pakrata ar pirkstu, jo vairāk LTABs neko nav spējīgs izdarīt.

Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Pieprasīt atlīdzību no vainīgā, iesniedzot prasību tiesā.
2. Pašam startēt vēlēšanās, lai uzlabotu valstī tiesību kārtību un pašreizējos atlīdzības noteikšanas procesus apdrošināšanā.
3. Sagatavot un iesniegt kādam no TV analītiskajiem raidījumiem materiālus un jautājumu, ko man uzdevāt.
Vilnis, 14.janvāris 2018 22:57
Vai ierobežojums lielajiem smagajiem Vācijā braukt svētdienās un svētku dienās attiecas tikai uz autobāniem, vai arī uz parējiem ceļiem tas ir spēkā?
Ēriks Griģis:

Noteikumi par aizliegumu kravas automobiļiem un to sastāviem braukt svētdienās un svētku dienās Vācijā nav vienkārši.
Liegumi apstiprina to, ka pat dažām sestdienām tiek piemērots kravas automobiļu braukšanas liegums pa atsevišķām automaģistrālēm vai nacionālo autoceļu posmiem. Braukšanas aizliegums neattiecas uz "visiem kravas automobiļiem" un uz "visām sestdienām un svētku dienām".
1. Svētdienās aizliegts braukt visiem kravas auto (LKW) pa visiem ceļiem Vācijā no 00:00 līdz 22:00
2. Aizliegumi sestdienās un svētku dienās.
Wann: Das Ferien-Fahrverbot gilt pauschal samstags für die Zeit vom 1. Juli bis zum 31. August von 7:00 bis 20:00 Uhr.
Es ist somit kein Wochenendfahrverbot, da samstags von 20:00 bis 24:00 Uhr Fahrten erlaubt sind.
Wann nicht: Vom 1. September bis 30. Juni gilt für LKWs kein Fahrverbot an Samstagen.
Wo: Auf einigen Abschnitten folgender Autobahnen:
A1, A2, A3, A5, A6, A7, A8, A9/E51, A10, A45, A61, A81, A92, A93, A99, A215, A831, A980, A995
sowie auf auf folgenden Bundesstraßen:
i) B31: von Anschlussstelle Stockach-Ost der A 98 bis Anschlussstelle Sigmarszell der A 96
ii) B96/E251: Neubrandenburger Ring bis Berlin.
3. Attiecas uz un izņēmumi.
Fahrzeuge:
LKW über 7,5 Tonnen sowie jeder LKW mit Anhänger sowie ggf. für PKWs und Mischtypen.
Das Fahrverbot gilt nicht nur für klassische LKWs, sondern ggf. auch für PKWs, Sattelschlepper mit Aufliegern für Gütertransporte, usw.
PKWs (z.B. Sprinter), deren Innenraum für den Gütertransport ausgerichtet sind (z.B. durch dauerhafte Entfernung von Sitzbänken oder Einbau von Regalen), können trotz PKW-Zulassung verkehrsrechtlich als LKW eingestuft werden. Sie fallen somit mit Anhänger unter das LKW-Fahrverbot und dürfen auch ohne Anhänger nicht schneller als 80 km/h fahren. (siehe auch: Mercedes Sprinter - Abgrenzung PKW-LKW)
Ausnahmen:
Ausnahmegenehmigungen bzw. Ausnahmeregelungen gibt es für den Kombiverkehr Schiene+Straße und Schiff+Straße sowie für leicht verderbliche Waren.
4. Braukšanas aizliegumu kalendārs kravas automobiļiem Vācijā 2018. gadam:
www.awhelp24.com/sites/default/f...
Gita, 13.janvāris 2018 7:24
Kas lūdzu atbild par to, lai mašīna būtu apdrošināta šoferis vai mašīnas īpašnieks?
Ēriks Griģis:

Ja nav darba attiecībās, tad šoferis, ja ir - tad īpašnieks.
Vilnis -Vācija, 9.janvāris 2018 22:36
Ir 10 stundu braukšana. Pēc 3 stundām atpūšos stundu- viss kārtībā. Vēl pēc divām stundām mašīna pie rampas, es 44 minūtes dzeru kafiju/skatos TV, guļu- tātad atpūšos/. Tahogrāfs ieskaita 15 minūtes. Vēl pēc divu stundu braukšanas atpūšos teiksim 31 minūti- atkal viss normāli.
Variants B. Kraušanās pauze 46 minūtes un tahogrāfs to loģiski ieskaita kā pilnvērtīgu atpūtu, bet nākamo atpūtu 31min. novērtē kā 15 min. Sanāk nesmuki, bet braukšanas laiki taču nav pārkāpti???? Ko teiks kontrole? Ar veco šaibenieku vispār tāds krenķis nemaz neparādītos.
Ēriks Griģis:

Kontrole sodīs vadītāju par pārtraukuma laika neatļautu saīsināšanu!
B variantā pēc jebkura 45 min. pārtraukuma beidzas 4,5 stundu braukšanas periods, neskatoties, cik ilgs laiks pavadīts braucot.
Tad nākošajā braukšanas periodā jebkurš pārtraukums, kas ir mazāks par 45 min. (bet ne mazāks par 15 min.), būs 15 min. pārtraukums, kā 45 min. dalītā pārtraukuma pirmā daļa!
Jānis, 8.janvāris 2018 23:18
šodien redzēju, kā krustojumā no puspiekabes tenta jumta gāzās ledus gabali. Tāpēc lūgšu padomu, kā rīkoties šādā gadījumā, ja tie uzkrīt manam automobilim, bet puspiekabe ar dzelteniem Nīderlandes numuriem brauc prom. Ķert rokā fūri, kas iespējams nemaz nepamanīja, ka krīt ledus, vai nedarīt neko, jo es taču stāvu pie sarkanā un sanāks negadījuma vietas atstāšana. Ja neidentificēta piekabe, tad pašam jāsedz zaudējumi.
Ēriks Griģis:

Ja uzkrīt ledus gabali no piekabes, jāziņo policijai, lai aiztur vainīgo. Pašam tas nav jādara, tikai jāpieraksta reģistrācijas numurs, notikuma vieta un laiks. Ledus krišanai no jumta vajadzēs pierādījumus, kas pierakstīti ar reģistratoru.
Aivis, 4.janvāris 2018 11:36
Labdien!
Iepriekš minējāt, ka veicot nakts darbu, nedrīkst strādāt ilgāk par 10 stundām katrā 24 stundu periodā. Vai mazos pārtraukumus pa 2,5,7, 30 minūtēm skaita ārā no kopējā, jeb tomēr nē?
No kura brīža ir domāts 24 stundu periods, no plks.0.00 vai no ikdienas, iknedēļas atpūtas posma beigām?
Ēriks Griģis:

1. Par maziem pārtraukumiem autovadītājam pienākās sods, jo tādi nav pārtraukumi! Ir tikai 45 min, kas sadalās 15 un 30 minūšu pārtraukumos, kurus skaita ārā no 10 stundu darba laika.
2. No Ceļu satiksmes likuma:
"... 31.2 pants. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums ... (4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā.
Secinājums - katru 24 stundu periodā gan pirms gan pēc "nakts laikposmā" iestrādātās kaut vienas laika minūtes!
Normunds, 3.janvāris 2018 12:59
Labdien!
Vēlētos noskaidrot vai Jūs vēl pasniedzat 95.kodu kādā autoskolā? Ja, jā interesētu apmācības februāra/martā.

Ar cieņu
Normunds Moše-Možus
Ēriks Griģis:

Gan februārī, gan martā būs 95. koda kursi Saldus autoskolā Kuldīgā, Liepājas ielā 31, t.29194359,
e-pasts: saldusautoskola@inbox.lv
saldusautoskola.lv/

Lasītākie raksti

Jaunie raksti