Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andis, 22.janvāris 2018 11:54
Labdien!
Vai pēc nostrādātām 2h drīkst ņemt 45 minūšu pārtraukumu? Un tad atkal turpināt braukt 4.5h, un tad vel atlikušo laiku?
Ēriks Griģis:

Drīkst!
Sandris, 19.janvāris 2018 22:20
Labdien.
Jautājums par apdrošinātāja vilcināšanos ar lēmuma pieņemšanu octa izmaksu sakarā.
Paziņa iekļuva satiksmes negadījumā un guva miesas bojājumus. Pēc slimnīcas, kad visi čeki bija "uz rokas", devās pie vainīgās puses apdrošinātāja. Taču tas neparko negrib maksāt, jo gaidīs kad beigsies krimināllieta. Ok,..cietušais sagaida krimināllietas beigas, iesniedz visus prokurora gala lēmumus, bet apdrošinātājs velk laiku, līdz pēdējai dienai (30-tajai) un tad paziņo, ka tam nepieciešams vēl kāds dokuments, kurš sen jau ir iesniegts. Labi - prasītais tiek iesniegts atkārtoti. Tagad atkal gaida 30 dienas un apdrošinātājs atkal pieņem lēmumu par izmaksu apturēšanu, jo vajag vēl policijas protokolu. (lai gan tas jau bija krimināllietā kura jau izbeigta par labu cietušajam). Ir dabūts arī protokols un iesniegts. Tagad viņš atkal gaida 30 dienas, kad apdrošinātājs izdomās kaut ko jaunu...

Cik ilgi tā var apdrošinātājs čakarēt? Kungam arī jau daudz gadu nav vairs spēka pašam ar viņiem cīnīties. Labam advokātam arī maciņš pa plānu un nez vai gribēs savā pieklājīgā vecumā tiesāties, jo arī uz tiesām jāgaida gadi.

Kā rīkoties cietušajam šajā gadījumā, kad apdrošinātājs mākslīgi velk lietu atliekot ik pa 30-dienām, bet LTABs tikai pakrata ar pirkstu, jo vairāk LTABs neko nav spējīgs izdarīt.

Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Pieprasīt atlīdzību no vainīgā, iesniedzot prasību tiesā.
2. Pašam startēt vēlēšanās, lai uzlabotu valstī tiesību kārtību un pašreizējos atlīdzības noteikšanas procesus apdrošināšanā.
3. Sagatavot un iesniegt kādam no TV analītiskajiem raidījumiem materiālus un jautājumu, ko man uzdevāt.
Vilnis, 14.janvāris 2018 22:57
Vai ierobežojums lielajiem smagajiem Vācijā braukt svētdienās un svētku dienās attiecas tikai uz autobāniem, vai arī uz parējiem ceļiem tas ir spēkā?
Ēriks Griģis:

Noteikumi par aizliegumu kravas automobiļiem un to sastāviem braukt svētdienās un svētku dienās Vācijā nav vienkārši.
Liegumi apstiprina to, ka pat dažām sestdienām tiek piemērots kravas automobiļu braukšanas liegums pa atsevišķām automaģistrālēm vai nacionālo autoceļu posmiem. Braukšanas aizliegums neattiecas uz "visiem kravas automobiļiem" un uz "visām sestdienām un svētku dienām".
1. Svētdienās aizliegts braukt visiem kravas auto (LKW) pa visiem ceļiem Vācijā no 00:00 līdz 22:00
2. Aizliegumi sestdienās un svētku dienās.
Wann: Das Ferien-Fahrverbot gilt pauschal samstags für die Zeit vom 1. Juli bis zum 31. August von 7:00 bis 20:00 Uhr.
Es ist somit kein Wochenendfahrverbot, da samstags von 20:00 bis 24:00 Uhr Fahrten erlaubt sind.
Wann nicht: Vom 1. September bis 30. Juni gilt für LKWs kein Fahrverbot an Samstagen.
Wo: Auf einigen Abschnitten folgender Autobahnen:
A1, A2, A3, A5, A6, A7, A8, A9/E51, A10, A45, A61, A81, A92, A93, A99, A215, A831, A980, A995
sowie auf auf folgenden Bundesstraßen:
i) B31: von Anschlussstelle Stockach-Ost der A 98 bis Anschlussstelle Sigmarszell der A 96
ii) B96/E251: Neubrandenburger Ring bis Berlin.
3. Attiecas uz un izņēmumi.
Fahrzeuge:
LKW über 7,5 Tonnen sowie jeder LKW mit Anhänger sowie ggf. für PKWs und Mischtypen.
Das Fahrverbot gilt nicht nur für klassische LKWs, sondern ggf. auch für PKWs, Sattelschlepper mit Aufliegern für Gütertransporte, usw.
PKWs (z.B. Sprinter), deren Innenraum für den Gütertransport ausgerichtet sind (z.B. durch dauerhafte Entfernung von Sitzbänken oder Einbau von Regalen), können trotz PKW-Zulassung verkehrsrechtlich als LKW eingestuft werden. Sie fallen somit mit Anhänger unter das LKW-Fahrverbot und dürfen auch ohne Anhänger nicht schneller als 80 km/h fahren. (siehe auch: Mercedes Sprinter - Abgrenzung PKW-LKW)
Ausnahmen:
Ausnahmegenehmigungen bzw. Ausnahmeregelungen gibt es für den Kombiverkehr Schiene+Straße und Schiff+Straße sowie für leicht verderbliche Waren.
4. Braukšanas aizliegumu kalendārs kravas automobiļiem Vācijā 2018. gadam:
www.awhelp24.com/sites/default/f...
Gita, 13.janvāris 2018 7:24
Kas lūdzu atbild par to, lai mašīna būtu apdrošināta šoferis vai mašīnas īpašnieks?
Ēriks Griģis:

Ja nav darba attiecībās, tad šoferis, ja ir - tad īpašnieks.
Vilnis -Vācija, 9.janvāris 2018 22:36
Ir 10 stundu braukšana. Pēc 3 stundām atpūšos stundu- viss kārtībā. Vēl pēc divām stundām mašīna pie rampas, es 44 minūtes dzeru kafiju/skatos TV, guļu- tātad atpūšos/. Tahogrāfs ieskaita 15 minūtes. Vēl pēc divu stundu braukšanas atpūšos teiksim 31 minūti- atkal viss normāli.
Variants B. Kraušanās pauze 46 minūtes un tahogrāfs to loģiski ieskaita kā pilnvērtīgu atpūtu, bet nākamo atpūtu 31min. novērtē kā 15 min. Sanāk nesmuki, bet braukšanas laiki taču nav pārkāpti???? Ko teiks kontrole? Ar veco šaibenieku vispār tāds krenķis nemaz neparādītos.
Ēriks Griģis:

Kontrole sodīs vadītāju par pārtraukuma laika neatļautu saīsināšanu!
B variantā pēc jebkura 45 min. pārtraukuma beidzas 4,5 stundu braukšanas periods, neskatoties, cik ilgs laiks pavadīts braucot.
Tad nākošajā braukšanas periodā jebkurš pārtraukums, kas ir mazāks par 45 min. (bet ne mazāks par 15 min.), būs 15 min. pārtraukums, kā 45 min. dalītā pārtraukuma pirmā daļa!
Jānis, 8.janvāris 2018 23:18
šodien redzēju, kā krustojumā no puspiekabes tenta jumta gāzās ledus gabali. Tāpēc lūgšu padomu, kā rīkoties šādā gadījumā, ja tie uzkrīt manam automobilim, bet puspiekabe ar dzelteniem Nīderlandes numuriem brauc prom. Ķert rokā fūri, kas iespējams nemaz nepamanīja, ka krīt ledus, vai nedarīt neko, jo es taču stāvu pie sarkanā un sanāks negadījuma vietas atstāšana. Ja neidentificēta piekabe, tad pašam jāsedz zaudējumi.
Ēriks Griģis:

Ja uzkrīt ledus gabali no piekabes, jāziņo policijai, lai aiztur vainīgo. Pašam tas nav jādara, tikai jāpieraksta reģistrācijas numurs, notikuma vieta un laiks. Ledus krišanai no jumta vajadzēs pierādījumus, kas pierakstīti ar reģistratoru.
Aivis, 4.janvāris 2018 11:36
Labdien!
Iepriekš minējāt, ka veicot nakts darbu, nedrīkst strādāt ilgāk par 10 stundām katrā 24 stundu periodā. Vai mazos pārtraukumus pa 2,5,7, 30 minūtēm skaita ārā no kopējā, jeb tomēr nē?
No kura brīža ir domāts 24 stundu periods, no plks.0.00 vai no ikdienas, iknedēļas atpūtas posma beigām?
Ēriks Griģis:

1. Par maziem pārtraukumiem autovadītājam pienākās sods, jo tādi nav pārtraukumi! Ir tikai 45 min, kas sadalās 15 un 30 minūšu pārtraukumos, kurus skaita ārā no 10 stundu darba laika.
2. No Ceļu satiksmes likuma:
"... 31.2 pants. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums ... (4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā.
Secinājums - katru 24 stundu periodā gan pirms gan pēc "nakts laikposmā" iestrādātās kaut vienas laika minūtes!
Normunds, 3.janvāris 2018 12:59
Labdien!
Vēlētos noskaidrot vai Jūs vēl pasniedzat 95.kodu kādā autoskolā? Ja, jā interesētu apmācības februāra/martā.

Ar cieņu
Normunds Moše-Možus
Ēriks Griģis:

Gan februārī, gan martā būs 95. koda kursi Saldus autoskolā Kuldīgā, Liepājas ielā 31, t.29194359,
e-pasts: saldusautoskola@inbox.lv
saldusautoskola.lv/
Rolands Valčs, 2.janvāris 2018 21:32
Labdien!

Esmu jūsu skolnieks, kas klausijās kursu priekš E kategorijas iegūšanas- man ir radušās mazas neskaidrības par 95 kodu!
Lūdzu palīdziet ar padomu un izskaidrojiet!
Vai ugunsdzēsēju auto vadītājam ir nepieciešams 95 kods un vai uguns dzēsējs pēc maiņas glabšanas dienestā, ir tiesīgs braukt Rigas satiksmē 9 stundas ar pasažieru autobusu?
Manuprāt ir pretrunas likumā un vēl lielāks ir absurds dzīvē!
Gaidu Jūsu viedokli, un ar ķīnieti neprecēšos un plikus rīsus neēdīšu!
Visu cieņu R.Valčs
Tālr. 29133116
Ēriks Griģis:

Apsveicami! Par darbu rīsu laukā Jaunā gadā trāpījāt desmitniekā!

1. Autopārvadājuma likums nosaka gadījumus, kad autovadītājam 95. kods nav vajadzīgs:
"... 6.1" pants. Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci
...
(2) No šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada:
...
2) transportlīdzekļus, kurus izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;..."
Secinājums - nevajag!

2. Lai strādātu par autobusa vadītāju, ir nepieciešams 95. kods! Arī šeit Autopārvadājuma likuma 30.1" panta (2) punktā ir uzskaitīti gadījumi, kad 95. kods nav vajadzīgs, bet uzskaitītais neparedz izņēmumu šoferiem, kas pārvadā pasažierus maršrutā.
Secinājums - 95. kodu vajag!

3. Pēc EK Regulas Nr.561/2006, MK noteikumiem Nr.474 par Darbību apliecinājuma aizpildīšanu, ja autovadītājs pirms darba uzsākšanas bija pieejams vai nevadīja transportlīdzekli, bet veica citu darbu, tad tā nav atpūta, kas nepieciešama kā atbilstoša ikdienas atpūta reizi 24 stundu periodā pirms autobusa vadīšanas uzsākšanas un pēc tās.
Secinājums - pēc maiņas darba bez 11 vai vismaz 9 stundu atpūtas ugunsdzēsējs nav tiesīgs tūlīt sākt braukt ar pasažieru autobusu!
Ralfs, 2.janvāris 2018 15:19
Labdien!
Gribētos zināt: kādā gadījumā sāk darboties, jeb kam ir jānotiek, lai iedarbotos OCTA apdrošināšanas polise piekabei? Kurā brīdī piekabe kļūst vainīga CSNegadījuma izraisīšanā?
Ēriks Griģis:

1. Ja piekabe ir atvienota no vilcēja!
2. Ja piekabe nav novietota droši un tā izraisa CSNg.
Piemēram,
2.1. neapgaismota ceļa posmā stāv neapgaismota piekabe;
2.2. tas pats, tikai ilglaicīgi;
2.3. piekabe nav nodrošināta pret izkustēšanos un tā rada zaudējumus cietušajam, uztriecoties tam, viņa īpašumam, mantai vai transportlīdzeklim;
2.4. piekabe gāžas un...tāpat kā iepriekš!
2.4. piekabe stāv (atstāta) stāvēšanai aizliegtā vietā un šis pārkāpums ir saistāms ar notikušu CSNg;
2.5. no stāvošas piekabes izvirzīta krava izraisa CSNg;
2.6. neapzīmēta, neapgaismota krava izvirzīta ārpus stāvošas piekabes gabarītiem attiecīgi vairāk par 0,4 vai 1 m un tā saistāma ar CSNg rašanos;
2.7. atstātā piekabē tiek iekrauta krava un, kravas smaguma centram pārsniedzot gāšanās kantes robežu, piekabe gāžas, izraisot CSNg.
Jolanta, 1.janvāris 2018 14:49
Vai tas, ka vīram ir saglabājusies iegādātā polise par šo gadījumu der par rakstisku apliecinājumu šim gadījumam?
Ēriks Griģis:

Jūs rakstījāt:
"... Sakiet lūdzu ko darīt? 2009.gadā ir notikusi autoavārija. Mana vīra auto nebija octa apdrošināšana. Tagad Ltab no vīra pieprasa segt zaudējumus, ..."

Bez tam, slēgt OCTA līgumu cita īpašnieka vietā nevienam nav aizliegts! Tas pamatoti (dokumentāli, rakstiski) neapstiprina faktu, ka ir notikusi maldināšana labuma gūšanai trešās personas (juridiskas) interesēs, kas ir likusi to darīt.

Savukārt, ja OCTA līgums ir bijis spēkā un uz Jūsu vīra vārda, tad par regresu bez noslēgtu OCTA līguma Jūs maldina LTAB.
Šajā sakarā LTAB ir "otrs peļņas spilventiņš" - iebraukšana pie sarkanā - aizliedzošā signāla, kas radīja zaudējumus 3. personai. LTAB vai apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt regresa prasību (kom. mans - un var arī nepiestādīt) par iebraukšanu krustojumā pie sarkanā.
Tad Jums jātiek galā ar šo "spilventiņu", kas, tiesiski atbilstoši nepārsūdzēts APK kārtībā, neatgriezeniski ir stājies spēkā.
Bet, tā kā apdrošinātāji paši pieņem lēmumu, nosakot atbildīgo personu par radītajiem zaudējumiem, tad var mēģināt!
Šaubos, vai Latvijā būs kāds advokāts, nerunājot par juristu, kas Jums tik tālu un šādi Jūsu jautājumu būtu pratis izskaidrot!
Paliek samaksa "juristam", kurš lielākoties par to Jums pateiksies jaunajā gadā, bez liekas piepūles...necenšoties pierādīt lēmuma nepilnību, attiecībā par sarkanā luksofora signālu.
Var arī izdoties!
Iedomājos, Degpunktā izskatot Jūsu gadījumu, var atsaukties kāds advokāts, kam rūp sava reputācija un kas saskata šeit iespēju to uzlabot.
Protams, lai Jums izdodas!

Tiekamies lekcijās 03. vai 04.01. Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikumā, Liepājas ielā 31, pirmā stāvā Saldus autoskolas telpās no plkst.16:30 līdz 23:15!
Līdzi ņemiet visus regresa lietas materiālus!
Izskatīsim visus Jūsu vīra, policijas un apdrošinātāja pārkāpumus un meklēsim risinājuma variantus 95. koda apmācības cikla "Ko noklusē apdrošinātājs" OCTA, CSN, likuma Par policiju un CSL tiesiskos ietvaros!
Jolanta, 1.janvāris 2018 14:36
Tajā laikā kad tas viss notika 2009.gadā mēs vēl nebijām precējušies. Par to vēlēšanos tikt pie cita naudas, tas ir domāts kādā sakarā, piedodiet, ka jautāju.
Ēriks Griģis:

Tas, kas lika maksāt, zināja, ka nav pamata maksāt! Viņš (juridiska persona) tikai gribēja tikt pie cita naudas!
Jolanta, 1.janvāris 2018 14:32
Bez TA var pārreĝistrēt auto?
Ēriks Griģis:

Protams!
Nepieciešama transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība un personu apliecinošs dokuments!
Avots
www.csdd.lv/transportlidzekla-pa...
Tad e-CSDD vidē:
www.csdd.lv/jaunumi/csdd-piedava...
kur tikai pēc īpašnieka maiņas var un var arī atteikties slēgt OCTA līgumu:
"... Īpašuma tiesību maiņa un atbildība tiek fiksēta no tā brīža, kad pārdevējs reģistrā ir apstiprinājis īpašnieka maiņu. Tas nozīmē, ka ar šo brīdi:
• pircējs iegūst īpašuma tiesības uz konkrēto transportlīdzekli;
• beidzas pārdevēja obligātā civiltiesiskā atbildība par konkrēto auto, savukārt, pircējs, par pamatu ņemot atzīmi reģistrā, var iegādāties OCTA polisi;
• pircējs atbild par izdarītajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē (piem., ja nav noslēgta OCTA vai veikta TA, tad piedalīties ceļu satiksmē aizliegts! Pārvietot auto drīkst tikai uz treilera!).
..."
Jolanta, 1.janvāris 2018 14:21
Tad varbūt var pretprasību pamatot ar to, ka iepriekšējais īpašnieks nav izpildījis savu pienākumu. Par iepriekšējā īpašnieka civiltiesisko atbildību, jo auto kuru pārdeva vīram nebija octa apdrošināšanas un acīmredzot pārrakstīt auto nevarēja bez octa, jo tad jau vīram neliktu pirkt octu uz iepriekšējā īpašnieka vārda? Man ar to kaut kā jātiek galā.
Ēriks Griģis:

Pārrakstīt vai reģistrēt auto var bez OCTA.
TA nevar iziet bez OCTA.

Uz to, ka viņam lika ko pirkt vai par ko samaksāt, ir tikai viena atbilde - vēlēšanās tikt pie cita naudas!
Un viņš to nezināja...!

Piezīme!
Jūsu aktivitāte ir atbalstāma! Iespējams, praktizējat vai mācaties par advokāti! Tikai to vajadzēja izrādīt pirms auto iegādes, kad Jums abiem vajadzēja apmeklēt manus vadītos kursus autovadītājiem!
Piekrītu!
Pilnīgi visiem to vajag! Skolās, baznīcās, darba vietās, pensionāriem VSAA, gājējiem pašvaldībās, visiem transportlīdzekļu vadītājiem uzņēmumos, bankās, garāžu kooperatīvos!
Jo iepriekšējos 16 gados šai forumā atbildu tikai uz problēmām, kuras radījusi nezināšana...!
Jolanta, 1.janvāris 2018 2:59
Vai es varētu mēģināt celt pretprasību pret apdrošinātājiem pamatojot, ka ir notikusi maldināšana.
Ēriks Griģis:

Ja maldināšanai nav rakstisks apliecinājums, tad nav vērts mēģināt.

Likums nosaka auto īpašnieka pienākumus šādi:
Apdrošināšanas objekts un apdrošināšanas līguma veidi
"...3.pants. Obligātās apdrošināšanas objekts
(1) Obligātās apdrošināšanas objekts ir transportlīdzekļa īpašnieka vai tiesīgā lietotāja civiltiesiskā atbildība (turpmāk — īpašnieka civiltiesiskā atbildība) par ceļu satiksmes negadījumā nodarīto zaudējumu trešajai personai.
(2) Īpašnieka civiltiesisko atbildību par katru ceļu satiksmē lietoto transportlīdzekli apdrošina ikviens transportlīdzekļa īpašnieks, noslēdzot attiecīgu apdrošināšanas līgumu.
...
10.pants. Apdrošināšanas līguma izbeigšana pirms termiņa
(6) Ja transportlīdzeklim mainās īpašnieks, pamatojoties uz transportlīdzekļu mazumtirdzniecībai reģistrēta komersanta izsniegtu rēķinu-uzziņu vai uz citiem dokumentiem, kuri nepārprotami apliecina transportlīdzekļa īpašnieka īpašumtiesības, ... apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu ar brīdi, kad transportlīdzeklim, pamatojoties uz īpašumtiesības apliecinošiem dokumentiem, mainās īpašnieks vai transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts..."
tad atkal
"... (2) Īpašnieka civiltiesisko atbildību par katru ceļu satiksmē lietoto transportlīdzekli apdrošina ikviens transportlīdzekļa (skaidrojums mans - jaunais) īpašnieks ..."
Jolanta, 1.janvāris 2018 2:22
Skaidrībai piebildīšu, ka vīrs samaksāja par polisi.
Ēriks Griģis:

Viņš samaksāja par to polisi, kas viņam jau vairs nebija derīga!
Jolanta, 1.janvāris 2018 2:20
Labdien. Es jau rakstīju par savu jautājumu, ka vīrs brauca bez polises. Bet lieta tāda, ka vīrs iegādājās automašīnu no iepriekšējā īpašnieka un pirms automašīnas pārreğistrācijas apdrošināšanas kompānijā paskaidroja, ka iegādātā polise uz iepriekšējā īpašnieka vārda būs derīga arī jaunajam automašīnas īpašniekam un, ka jaunu polisi iegādāties nav nepieciešams. Iepriekšējam īpašniekam polise nebija un ceļu satiksmē tas piedalījās bez polises. Tagad kad notika autoavārija un no vīra ltab pieprasa segt zaudējumus, domāju, ka varētu runāt par apdroșinātāju krāpšanos.
Ēriks Griģis:

Nav jātic tam, kurš trīc, lai tiktu pie Jūsu naudas!
Jānis, 30.decembris 2017 23:21
Sanāca iekulties negadījumā. Tas notika naktī, tāpēc neievēroju otras mašīnas numuru. Man bukte, bet otrs aizbrauca prom. Kāpēc mūsu apdrošinātāji nesedz man zaudējumus? Policija raksta, ka nav nozieguma sastāva, jo nevar noskaidrot vainigo. Ja būtu līķi, tad arī bez pēdām apklustu? Sanāk, ka ir izdevīgi būt neidentificējamam un ar netīriem numuriem. Manuprāt vajadzētu būt īpašam fondam, no kura segt nenoskaidroto vadītāju izraisīto kaitējumu. Kā domājat Jūs?
Ēriks Griģis:

OCTA likums nosaka, ka ja ir cietuši vai "būtu līķi" tad atlīdzība pienāktos no Garantijas fonda. Par mantiskiem zaudējumiem likums neparedz atlīdzību no OCTA.
No OCTA likuma:
"... 35.pants. Gadījumi, kad zaudējumi netiek atlīdzināti
Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs neatlīdzina:
...
2) zaudējumus, kurus nodarījis nenoskaidrots transportlīdzeklis,
izņemot
šā likuma 19.pantā minētos personai nodarītos zaudējumus un 25.panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos mantai nodarītos zaudējumus.
Ja ceļu satiksmes negadījumā vismaz vienai cietušajai personai ir nodarīti smagi vai vidēji smagi miesas bojājumi, tiek atlīdzināti šā likuma 25.pantā minētie zaudējumi visām ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām;
...
19.pants. Personai nodarītie zaudējumi
(1) Ceļu satiksmes negadījumā personai nodarītie materiālie zaudējumi ir zaudējumi sakarā ar cietušās personas:
1) ārstēšanu;
2) pārejošu darbnespēju;
3) darbspēju zaudējumu;
4) nāvi.
(2) Ceļu satiksmes negadījumā personai nodarītie nemateriālie zaudējumi ir zaudējumi, kas saistīti ar sāpēm un garīgām ciešanām sakarā ar:
1) cietušās personas fizisku traumu;
2) cietušās personas sakropļojumu, invaliditāti;
3) apgādnieka, apgādājamā vai laulātā nāvi;
4) apgādnieka, apgādājamā vai laulātā 1.grupas invaliditāti.
...
25.pants. Mantai nodarītie zaudējumi
(1) Ceļu satiksmes negadījumā trešās personas mantai nodarītais zaudējums ir zaudējums, kas radies:
...
4) veicot nepieciešamos ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu glābšanas darbus;
5) sakarā ar cietušās personas nogādāšanai ārstniecības iestādē izmantotā transportlīdzekļa bojājumu vai šā transportlīdzekļa salona notraipīšanu;
..."
Valdis, 30.decembris 2017 18:55
Sveiki. Braucu šodien pa ceļu. Un gadījās liela peļķe braucot cauri viņai. Mašīna man noslāpa. Un tagad viņa man drausmīgi dūmo.
Ēriks Griģis:

Katram auto ir savas īpatnības. Kādā no ārvalstīm auto evakuētu un servisā pārbaudītu, jo par to būtu jau samaksāts. Latvijā pārbaudi, visbiežāk, jāveic pašam, ja nav iespējas to uzticēt servisam.
Kāpēc noslāpa, vai nav ūdens motora karterī un kurā vietā, cik ilgi, cik intensīvi vai kāpēc dūmo būtu pirmie jautājumi, uz kuriem jāatrod atbildes.
Jolanta, 29.decembris 2017 8:40
Ar juristiem ir tā, ka grib, lai maksā tikai naudu, bet rezultāta nav. Pat nezinu, ko lai dara?
Ēriks Griģis:

Lai cik bēdīgi tas Vecam gadam aizejot neliktos, regresa prasība ir piestādīta par to, ka satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījušais auto īpašnieks nebija apdrošinājis savu atbildību uz auto (OCTA). Regress ir tāpēc Jums (vīram) piestādīts desmit gadu laikā, ka uz neapdrošināto (izraisītāju) regresa prasību iespējams piestādīt 10 gadu laikā no atlīdzības izmaksas dienas.
Parastais regresa piestādīšanas termiņš apdrošinātajam OCTA līgumu noslēgušajam ir trīs gadi.
Savās lekcijās satiksmes negadījumā "cīņu par savu eksistenci" (pret apdrošinātāja noklusēto) es iedalu divās daļās:
1) satiksmes negadījuma zaudējumu vadība (regulēšana) negadījuma vietā;
2) tā paša satiksmes negadījuma, tikai nu jau pēc negadījuma, kas sauksies par apdrošināšanas gadījuma, atlīdzības (citam zaudējuma, citam regresa iespējamības) vadība (regulēšana) pie apdrošinātāja.
Tas, kas Jūsu gadījumā netika izdarīts, ir nenoņemtais (neapstrīdētais) policijas uzliktais APK sods. Ja nebija noslēgts vai spēkā esošs OCTA apdrošināšanas līgums, tad auto vadītājs nedrīkstēja parādīties kā vainīgais APK protokolā.
i) Visi spēki bija jāpieliek, lai OCTA līgums, izbraucot ceļu satiksmē, būtu bijis noslēgts vai būtu spēkā esošs!
ii) Un visi spēki jebkurā gadījumā bija jāpieliek, lai ceļu satiksmē nevarētu rasties jautājums, par braukšanu pie sarkanā luksofora signāla!
iii) Arī pēc negadījuma, kas ir raksturīgi Latvijā, neparādītos ieraksts APK protokolā "brauca pie sarkanā"!
Tā kā visas pārsūdzēšanas iespējas par "izraisīto satiksmes negadījumu" ir sen pagājušas, negadījuma regulēšana nav vairs iespējama, dokumenti, visticamāk, izmesti tos neapstrīdot, nezinot, ka desmit gadu laikā negaidot var uzrasties regress, tad apdrošinātājs droši var paņemt savu peļņu no stūrī iedzītā!
Juristam būtu jāzin manis aprakstītais, tāpēc Jūsu nojauta ir pareiza. Zinot jau iepriekš par savu kapitulāciju apdrošinātāja priekšā, jurists prasītu no Jums 20% no regresa summas pirms prasības sagatavošanas iesniegšanai pirmās instances tiesā, kas parasti ir vismaz 500 eiro (par savu sakāvi).
Riktīgs advokāts konsultācijā par 30 eirām pateiktu, ka uzsākt lietu ir bezcerīgi, jo sargās savu reputāciju.

Lekciju "Ko autovadītājam noklusē apdrošinātājs" Saldus autoskolā Kuldīgā 95. koda lekciju ciklā sākšu lasīt 03.01.2018.
Vēl ir palikušas dažas brīvas vietas, piesakoties šogad pa tālruni 29 194 359!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti