Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Sergejs, 16.decembris 2017 19:09
Sakiet, ja man ir nomainīta autovadītāja apliecība pēc 95. koda iegūšanas, vai man ir jāmaina arī braukšanas karte( čips)?
Ēriks Griģis:

Nav jāmaina!
Pēteris, 14.decembris 2017 13:33
Jautājums par 95.koda tēmu- vai ikdienas pauzes pagarinājumu (teiksim, 14 h pauze, jeb 11+3 stundas) drīkst skaitīt klāt pie kompensējamas nedēļas pauzes (piemērā, bijusi pauze 24 h, vai drīkst skaitīt + 3 h)? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tu ko noklusē!
Saīsinātai iknedēļai nav jāskaita nekas klāt, jo tā ir saīsinātā.
Ja tomēr skaita, tad ir kas pārkāpts iepriekš!

Atnāc uz nodarbībām, izķidāsim Tavus laikus!
Paņem tikai savu čipu līdzi! Pie reizes to arī nolasīšu!
95. kods, 12.decembris 2017 10:42
Kad, lūdzu pie jums var noklausīties 95. kodu? Paldies
Ēriks Griģis:

1. Rīgā CSDD autoskolā piecas dienas pēc kārtas, sākot no 15.12.2017. plkst. 9:00, t. 26433694
autoskola.lv/kategorijas/

2. Pēc tam Saldus autoskolā Kuldīgā, sākot no 20.12.2017., visu svētku laiku līdz gada beigām pēc iepriekšējas pieteikšanās autoskolā, t. 29194359
saldusautoskola.lv/
Jānis, 11.decembris 2017 12:39
Paldies iAuto Mārim par atļaujas kārtošanu iebraukšanai ar Vācijā reģistrētu auto! Un Ērikam, ka viņš iedeva kontakttālruni, paldies!
Ēriks Griģis:

Pievienojos - PALDIES Mārim!
Uz LT-LV robežas nevienu atļauju nevarēja nopirkt.
Arī LV-vinjetes nebija!

Vēlreiz paldies Tev, Māri!
Aigars Meimers, 11.decembris 2017 10:17
Labdien,
Vēlējos pajautāt, kur var nokārtot atļaujas regulāriem negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumiem Eiropā (Vācija, Nīderlande, Beļģija, Dānija). Varbūt var ieteikt kādu uzņēmumu, kurš nodarbojas ar licenču kārtošanu. Nepieciešams ļoti steidzami!

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

1. Pa tiešo!
2. Ar starpnieku, piem., Latvijas Auto, Kreiss ...
3. LV bija Anglijas lielgabarītu un smagsvaru pārvadājumu firma, kas kārtoja atļaujas. Pie manis toreiz mācījās firmas vadītāja. Cik atceros, viņi gatavojās atstāt LV, lai pārvestu savu filiāli uz Zviedriju.
Iegoglē UK firmu LV lielgabarītiem angliski!
Ivo, 8.decembris 2017 17:10
manam audi a3 2011gada 1.6 Tdi iedegas kvēlsveču lampiņa un pazūd jauda ko tas varētu nozīmēt?
Ēriks Griģis:

Audi remontserviss Jums atbildēs!
Valērijs Roderts, 5.decembris 2017 21:03
Vai ir iespēja izteikt neapmierinātību ar servisa remontu pēc ceļu satiksmes negadijuma,ko veica pa ocsta,ja servisu esmu izvēlējies es un esmu parakstijis auto saņemšanas papīru.
Ēriks Griģis:

Apdrosinātājs man piedāvā divus servisus, es no tiem izvēlos vienu un gadās, ka ir jāizsaka neapmierinātība!
Tad serviss labo kļūdas, kaut, divu gadu garumā pēc remonta!
Silvija Jakševica, 30.novembris 2017 15:56
Iegādājoties jaunu auto, saņēmu tukšu garantijas grāmatiņu. Tikai pārbraucot mājās, konstatēju, ka 1.lpp. nekādu atzīmju nav. Man paskaidroja, ka problēmu nebūs, jo viss ir datorizēts. Vai tiešām nebūs?
Ēriks Griģis:

Jums jau paskaidroja! Atliek tikai ticēt teiktajam!
OCTA regresa grozījumi, 29.novembris 2017 8:32
Vai apdrošinātāji ir tik līdzjūtīgi palikuši? Paldies
Ēriks Griģis:

One Man Show!
No jaunās OCTA likuma projekta redakcijas:
"...41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
...
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma, lai apdrošinātājs varētu pārliecināties par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem;
d1) nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma, lai apdrošinātājs varētu pārliecināties par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem;..."
Piezīme!
Augsta meistarība regresa prasību skaita palielināšanai, izmantojot it kā viena deputāta atziņas no savas pieredzes!
Patiesībā, d1 papildinājums paredz palielināt regresa prasību apjoma pieaugumu pat līdz 20%, balstoties uz autovadītāju nezināšanu un nesagatavotību, attiecībā uz piestādīto regresa prasību iemesliem un iespējām tās pārsūdzēt.
Domāju, ka LAMB ar savu ilglaicīgo pieredzi palīdz saviem biedriem šai jomā un izskaidro, kā autovadītājiem izturēties un rīkoties, lai neiekristu jauno regresa grozījumu tīklos!
Aleks, 23.novembris 2017 23:25
notika sekojoša situācija: es, izbraucot no sekundāra ceļa uz galveno, izraisīju CSN. problēma ir tāda, ka mašīnai, kas brauca pa galveno ceļu no kreisās puses, dega labais pagrieziens(t.i. viņam būtu jāpagriežas no galvenā ceļa uz sekundāro tur, no kurienes izbraucu es.) es uzsāku kustību pa kreisi, bet viņš tā vietā, lai pagrieztos no galvenā ceļa uz sekundāro, turpināja kustību taisni pa galveno ceļu, ka rezultātā notika sadursme. tās mašīnas vadītājs noliedz , ka ir radījis pagriezienu, un pie tam viņa pasažierim pēc sadursmes itkā ''kļuva'' slikti, kaut gan viņa labsajūta vizuāli nebija mainīta. Pagaidām viss norāda pret mani, kaut arī policija saka, ka iespēja būt attaisnotam ir. Krustojumā kameru un aculiecinieku nebija. Kas šajā situācijā ir vainīgs? Kādas ir manas izredzes uz vainas sadalīšanu? Kādus "akmeņus" es varu sagaidīt no apdrošinātājiem? Kā notiek zaudējumu atlīdzības piedzīšana no vainīgās personas? Būšu pateicīgs par Jūsu atbildēm.
Ēriks Griģis:

1. CSN 132. Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam, kurš brauc pa mazāk svarīgu ceļu, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas krustojumam tuvojas pa galveno ceļu.
Arī ja uzstādītas 206. zīme "Dodiet ceļu" vai 207. zīme "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts", transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kuri brauc pa šķērsojamo ceļu.
Nekas nenorāda uz to, ka, ja pa galveno ceļu braucošais ieslēdzis labo virzienrādītāja signālu, var nedot tam ceļu.
2. Nedrīkst domāt cita vadītāja vietā, piem., ka viņam būtu jāpagriežas vai jāapstājas aiz vai pirms krustojuma!
Ir jāpārliecinās, ka vadītājs dara to, par ko iepriekš brīdināja citus ceļu satiksmes dalībniekus!
3. Pēc rakstītā atbildīgs zaudējumu izraisīšanā esat Jūs.
4. Atbildības sadalīšanā Jums var palīdzēt CSN 62. punkts - ....Signāls nav jārāda, ja tas var maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus.
5. "Akmeņi" var būt regresa prasība no apdrošinātāja gadījumā, ja uz mazāksvarīgā ceļa bija uzstādīta 207. ceļa zīme.
6. Atlīdzības piedzīšana notiek regresa kārtībā, ko nosaka OCTA likuma 41. pants.
Mārtiņš, 22.novembris 2017 15:02
Esmu auto rover 25 īpašnieks, nevaru iziet TA jo dzinēja max apgriezieni ir par zemu, diagnostika rāda ka kļūdu nav,vai pastāv iespēja iegūt izziņu no rover pārstāvja,par konkrēta modeļa izplūdes gāzu pārbaudi var veikt pie mazākiem max dzinēja apgriezieniem?
Ēriks Griģis:

Jā!
Pārstāvis Dārzciema 60a, LV-1073 Rīga, servisa tālrunis 67828700
Itālija šodien, 21.novembris 2017 18:01
Kas notiek uz F un I robežas? Radio ziņo par sastrēgumu?
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Šodien Tunnels du Mont Cenis saukts par Tunnels du Fréjus, starp Francijas (Savoyen) ar Itālijas (Piemont), kas savieno Modane ar Bardonecchia, protestu akcijā pret mazajām algām un pret viesšoferiem, kas strādā par dempinga algām, ir nobloķēts Francijas pusē ar apmēram 50 kravas sastāviem.
2. Protesta akcijā ir nobloķēta ziemeļfrancijas pilsētas Lille robežpāreja uz Beļģiju.
Vai akcija turpināsies arī rīt, nav skaidrības.
Andris, 20.novembris 2017 23:32
Šodien netrafarēta (škoda) ceļu policijas ekipāža apturēja vietā, kur bija jābrauc uz 30, manuprāt,mans aptuvenais ātrums bija +50km/h,bet kad ceļu policists pienāca pie auto - man par lielu brīnumu apgalvoja, ka braucu uz 85 km/h.
Teicu, ka tas nav iespējams, un gāju skatīties video:
video varēja redzēt divus rādijumus - mērķis un "ātrāks" vai "ātrākais". Izbraucot no līkuma un video parādoties manai mašīnai rādītājs "mērķis" uzrādija 43 km/h un lēnām kritās, savukārt, "ātrākais" uzrādija 77 un uzkāpa līdz 85, taču tad pēkšņi pazuda pilnīgi un līdz apstāšanās brīdim palika tikai rādītājs "mērķis, kas atbilstoši kritās.
Aiz manis vai priekšā man, citu auto nebija un auto ekipāža stāvēja uz ceļu, ar priekšu pret mani.
Pilnā pārliecībā policistiem teicu, ka uz 85 noteikti nebraucu, un prasiju, kas tad ir tas rādītājs "mērķis", taču tie rādija uz norādi "ātrākais".
Vēlāk lika iet sēdēt auto un tīri teorētiski vajadzētu pazaudēt tiesības, ja tik krasi pārsniedzu ātrumu, taču, kad policists atnāca ar kvīti, teica, ka esot mani pažēlojuši un protokolā ierakstijuši, ka braucu ar 53 nevis iepriekšminēto 85km/h.
Gribētu saprast, ko nozīmē šie rādījumi "ātrākais" un mērķis", jo spriežot pēc Valsts policijas ievietotajiem video vietnē YOUTUBE, vērā bija jāņem rādijums mērķis, kas norādija 43 km/h.
Varbūt Jums ir zināms par šiem rādijumiem un, kam ir taisnība?
Jo pašam šķiet, ka noteikti, nebraucu uz 85 km/h, taču uz spidometru neskatijos, tapēc 100% apgalvot to nevaru.
Paldies!
Ēriks Griģis:

"Mērķis" bijāt Jūs, varu piekrist policijas publicētajam materiālam - 43 km/h.
Man nav pieejami materiāli un instrukcijas par policijas radariem Latvijā.
Ja ir strīds par radara darbības un rezultātu iegūšanas izmantošanas pareizību, tad ir jāpieprasa radara tehniskā dokumentācija vai lietošanas instrukcija, jāpārbauda policistu apmācībās mācītais un policista zināšanas mācīto izmantošanā.
Katrs uzliktais naudas sods par pārkāpumu, kas noteikts ar radaru, personai, ir līdzvērtīgs jebkurai no traģēdījām, kuras ar radara palīdzību tiek novērstas. Tikai radaru pareiza izmantošana ir jāpārbauda ne mazāk, kā ar Maximas traģēdijas saistītās būvkonstrukcijas.
Kā saka būvinženieris Aigars Ūdris: "Ja nav redzams, ar kādu spēku skrūves jāpievelk, tad šādu specifisku kopni nevar montēt. Jo nav iespējams situāciju kontrolēt. Lai būtu pārliecība, ka viss bijis izdarīts precīzi, visām būvniecību uzraugošajām institūcijām jābūt pieejamai tehniskajai informācijai, kādai bija jābūt šādos darba rasējumos.
Ja tādas nav, tā jāpieprasa. Citādi īstenot kopņu montēšanu un atzīt, ka tās ir drošas, maigi izsakoties, ir vieglprātīgi."
Tas pats attiecas uz strīdu par fotoradarā fiksēto vai policijas piespriesto sodu autovadītājam par pārsniegto ātrumu. Ja strīdus gadījumā nav iespējams kontrolēt policista darbības atbilstoši apmācītajam, instrukcijā noteiktā izpildi radara uzstādīšanā un darbībā, tad, maigi izsakoties, policijas darbība šādu pārkāpēju sodīšanā ir raksturojama kā vieglprātība vai pašdarbība.
Itālija, 20.novembris 2017 10:33
Vai ziemas riepas arī Itālijā vajadzīgas? Paldies
Ēriks Griģis:

Itālijā uz atsevišķiem ceļu posmiem un pat apdzīvotās vietās no 15.11.2017. līdz pat 15.04.2017. ir spēkā prasība par automobiļu aprīkošanu ar ziemas riepām.
To vietā var būt ķēžu komplekts. Īpaši uz Autostrada del Brennero (A22) un sniegiem bagātajā Valle d'Aosta reģionā. Ja ceļa posmā ir prasība (ceļa zīme), turpināt braukšanu ar ķēdēm, kas uzliktas uz riteņiem, tad prasība attiecas gan uz ziemas, gan pārējām riepām.
Par braukšanu bez ziemas riepām apdzīvotā vietā sods autovadītājam:
1) no 41 līdz 168 eiro;
2) uz ātrās satiksmes ceļiem - no 84 līdz 335 eiro.
3) Tad vēl no 20 piešķirtajiem kredītpunktiem vadītājam atņem trīs punktus, kas attiecas arī uz autovadītājiem no ārvalstīm.
4) Automobili ir tiesības aizturēt uz laiku, līdz vadītājs to aprīko ar ziemas apstākļiem nepieciešamo.
Juris, 13.novembris 2017 12:27
Sveiki vēlejos uzdot jautājumu notika ceļu satiksmes negadijums priekšā braucošais auto strauji nobremzeja un apstajas ka rezultātā ar savu trasportlidzekli ieskreju priekšā esošaja auto jautajums kurš īsti ir vainigais šajā gadījumā ja bremzējošā auto vadītāja sakumā atzina savu vainu ka ir vainīga bet pectam saskaņotajā vienošanas izgaja uz principu lai apdrošinataji nolemj kurš ir vainigais!
Ēriks Griģis:

Vainīgo APK lietā vai atbildīgo par radītiem zaudējumiem OCTA apdrošināšanas gadījumā noteiks, vispirms analizējot šīs divas patiesības:
CSN 104. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts:
104.4. strauji bremzēt, ja tas nav nepieciešams ceļu satiksmes drošībai.
un
CSN 105. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes,
Pēc tam pēc CSL 19.p. 3. un 4. punkta.
Jānis, 13.novembris 2017 11:44
Pēc CSNg ar bojāgājušo auto tika evakuēts uz policijas stāvvietu, lai veiktu ekspertīzi policijas vajadzībām. Tiktāl viss skaidrs, OCTA sedz! Vai OCTA sedz arī otru evakuatoru līdz servisam (mājām, remontvietai, šrotam utt.)? Ja nē, tad es taču varu kā cietusī puse griezties tiesā ar zaudējumu piedziņu nu vainīgā un cerēt uz labvēlīgu iznākumu?
Ēriks Griģis:

1. Gribētu atbildēt ar "jā", bet apdrošinātājs var domāt savādāk.
2. Protams, jā!
Jānis Bērziņš, 12.novembris 2017 17:07
Sveicināti!
Cik ilgā laikā OCTA apdrošinātājam ir jāizmaksā OCTA atlīdzība? Un, cik ilgā laikā auto ekspertam ir jāiesniedz aprēķins par bojātā a/m remontu? Vai ir likumdošanā noteikts, cik ilgā laikā apdrošinātāji nosaka katra vadītāja atbildību procentuāli?
Ja, piem. negadījums ir noticis 2004.gadā un OCTA apdrošinātāji ir izmaksu veikuši tikai triju gadu laikā, pēc tam savā starpā cīnījušies par to, cik procentuāli, kurš autovadītājs ir atbildīgs par ceļu satiksmes negadījumu, kur kopumā ir pagājuši 5 gadi....


Paldies!
Ēriks Griģis:

Lēmums par atlīdzību apdrošinātājam jāpieņem trīs mēnešu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlēk kā mēnesi no pēdējā atlīdzības lietā nepieciešamā dokumenta saņemšanas dienas, un atlīdzība jāizmaksā 5 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas dienas.
Par katru nokavēku dienu tiesā ir jāiesniedz prasība izmaksāt kompensāciju par katru lēmuma pieņemšanā un atlīdzības izmaksā nokavēto dienu OCTA likumā noteiktā apmērā!
Aigars, 9.novembris 2017 13:16
Vai apdrošinataji nem vera kad bijis parsniegts atrums 100km
Ēriks Griģis:

Lielākoties, jā!
Bet ir dažādi ātruma pārsniedzēji un arī apdrošinātāji!
Aigars, 9.novembris 2017 13:14
Sveiki vai 50m ieraugot škersli var izvairities no sadursmes ar ātrumu 100km
Ēriks Griģis:

Ir visādi gadījumi bijuši!
Vilnis -Vācija, 8.novembris 2017 20:04
Rīta pusē nokļūstu sastrēgumā. Ir skaidrs ka vakarā laicīgi nevarēšu beigt braukšanu. (noteikti jāatgriežas noliktavā, nav arī guļvietas!). Kurā brīdī ir pareizi taisīt izdruku?
Ēriks Griģis:

Pēc sastrēguma pirmajā iespējamā stāvvietā!
Ja sastrēgums ilgstošs, tad pirmo - apstājoties sastrēguma sākumā un otru - pirmajā stāvvietā pēc tā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti