Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andris, 20.novembris 2017 23:32
Šodien netrafarēta (škoda) ceļu policijas ekipāža apturēja vietā, kur bija jābrauc uz 30, manuprāt,mans aptuvenais ātrums bija +50km/h,bet kad ceļu policists pienāca pie auto - man par lielu brīnumu apgalvoja, ka braucu uz 85 km/h.
Teicu, ka tas nav iespējams, un gāju skatīties video:
video varēja redzēt divus rādijumus - mērķis un "ātrāks" vai "ātrākais". Izbraucot no līkuma un video parādoties manai mašīnai rādītājs "mērķis" uzrādija 43 km/h un lēnām kritās, savukārt, "ātrākais" uzrādija 77 un uzkāpa līdz 85, taču tad pēkšņi pazuda pilnīgi un līdz apstāšanās brīdim palika tikai rādītājs "mērķis, kas atbilstoši kritās.
Aiz manis vai priekšā man, citu auto nebija un auto ekipāža stāvēja uz ceļu, ar priekšu pret mani.
Pilnā pārliecībā policistiem teicu, ka uz 85 noteikti nebraucu, un prasiju, kas tad ir tas rādītājs "mērķis", taču tie rādija uz norādi "ātrākais".
Vēlāk lika iet sēdēt auto un tīri teorētiski vajadzētu pazaudēt tiesības, ja tik krasi pārsniedzu ātrumu, taču, kad policists atnāca ar kvīti, teica, ka esot mani pažēlojuši un protokolā ierakstijuši, ka braucu ar 53 nevis iepriekšminēto 85km/h.
Gribētu saprast, ko nozīmē šie rādījumi "ātrākais" un mērķis", jo spriežot pēc Valsts policijas ievietotajiem video vietnē YOUTUBE, vērā bija jāņem rādijums mērķis, kas norādija 43 km/h.
Varbūt Jums ir zināms par šiem rādijumiem un, kam ir taisnība?
Jo pašam šķiet, ka noteikti, nebraucu uz 85 km/h, taču uz spidometru neskatijos, tapēc 100% apgalvot to nevaru.
Paldies!
Ēriks Griģis:

"Mērķis" bijāt Jūs, varu piekrist policijas publicētajam materiālam - 43 km/h.
Man nav pieejami materiāli un instrukcijas par policijas radariem Latvijā.
Ja ir strīds par radara darbības un rezultātu iegūšanas izmantošanas pareizību, tad ir jāpieprasa radara tehniskā dokumentācija vai lietošanas instrukcija, jāpārbauda policistu apmācībās mācītais un policista zināšanas mācīto izmantošanā.
Katrs uzliktais naudas sods par pārkāpumu, kas noteikts ar radaru, personai, ir līdzvērtīgs jebkurai no traģēdījām, kuras ar radara palīdzību tiek novērstas. Tikai radaru pareiza izmantošana ir jāpārbauda ne mazāk, kā ar Maximas traģēdijas saistītās būvkonstrukcijas.
Kā saka būvinženieris Aigars Ūdris: "Ja nav redzams, ar kādu spēku skrūves jāpievelk, tad šādu specifisku kopni nevar montēt. Jo nav iespējams situāciju kontrolēt. Lai būtu pārliecība, ka viss bijis izdarīts precīzi, visām būvniecību uzraugošajām institūcijām jābūt pieejamai tehniskajai informācijai, kādai bija jābūt šādos darba rasējumos.
Ja tādas nav, tā jāpieprasa. Citādi īstenot kopņu montēšanu un atzīt, ka tās ir drošas, maigi izsakoties, ir vieglprātīgi."
Tas pats attiecas uz strīdu par fotoradarā fiksēto vai policijas piespriesto sodu autovadītājam par pārsniegto ātrumu. Ja strīdus gadījumā nav iespējams kontrolēt policista darbības atbilstoši apmācītajam, instrukcijā noteiktā izpildi radara uzstādīšanā un darbībā, tad, maigi izsakoties, policijas darbība šādu pārkāpēju sodīšanā ir raksturojama kā vieglprātība vai pašdarbība.
Itālija, 20.novembris 2017 10:33
Vai ziemas riepas arī Itālijā vajadzīgas? Paldies
Ēriks Griģis:

Itālijā uz atsevišķiem ceļu posmiem un pat apdzīvotās vietās no 15.11.2017. līdz pat 15.04.2017. ir spēkā prasība par automobiļu aprīkošanu ar ziemas riepām.
To vietā var būt ķēžu komplekts. Īpaši uz Autostrada del Brennero (A22) un sniegiem bagātajā Valle d'Aosta reģionā. Ja ceļa posmā ir prasība (ceļa zīme), turpināt braukšanu ar ķēdēm, kas uzliktas uz riteņiem, tad prasība attiecas gan uz ziemas, gan pārējām riepām.
Par braukšanu bez ziemas riepām apdzīvotā vietā sods autovadītājam:
1) no 41 līdz 168 eiro;
2) uz ātrās satiksmes ceļiem - no 84 līdz 335 eiro.
3) Tad vēl no 20 piešķirtajiem kredītpunktiem vadītājam atņem trīs punktus, kas attiecas arī uz autovadītājiem no ārvalstīm.
4) Automobili ir tiesības aizturēt uz laiku, līdz vadītājs to aprīko ar ziemas apstākļiem nepieciešamo.
Juris, 13.novembris 2017 12:27
Sveiki vēlejos uzdot jautājumu notika ceļu satiksmes negadijums priekšā braucošais auto strauji nobremzeja un apstajas ka rezultātā ar savu trasportlidzekli ieskreju priekšā esošaja auto jautajums kurš īsti ir vainigais šajā gadījumā ja bremzējošā auto vadītāja sakumā atzina savu vainu ka ir vainīga bet pectam saskaņotajā vienošanas izgaja uz principu lai apdrošinataji nolemj kurš ir vainigais!
Ēriks Griģis:

Vainīgo APK lietā vai atbildīgo par radītiem zaudējumiem OCTA apdrošināšanas gadījumā noteiks, vispirms analizējot šīs divas patiesības:
CSN 104. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts:
104.4. strauji bremzēt, ja tas nav nepieciešams ceļu satiksmes drošībai.
un
CSN 105. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes,
Pēc tam pēc CSL 19.p. 3. un 4. punkta.
Jānis, 13.novembris 2017 11:44
Pēc CSNg ar bojāgājušo auto tika evakuēts uz policijas stāvvietu, lai veiktu ekspertīzi policijas vajadzībām. Tiktāl viss skaidrs, OCTA sedz! Vai OCTA sedz arī otru evakuatoru līdz servisam (mājām, remontvietai, šrotam utt.)? Ja nē, tad es taču varu kā cietusī puse griezties tiesā ar zaudējumu piedziņu nu vainīgā un cerēt uz labvēlīgu iznākumu?
Ēriks Griģis:

1. Gribētu atbildēt ar "jā", bet apdrošinātājs var domāt savādāk.
2. Protams, jā!
Jānis Bērziņš, 12.novembris 2017 17:07
Sveicināti!
Cik ilgā laikā OCTA apdrošinātājam ir jāizmaksā OCTA atlīdzība? Un, cik ilgā laikā auto ekspertam ir jāiesniedz aprēķins par bojātā a/m remontu? Vai ir likumdošanā noteikts, cik ilgā laikā apdrošinātāji nosaka katra vadītāja atbildību procentuāli?
Ja, piem. negadījums ir noticis 2004.gadā un OCTA apdrošinātāji ir izmaksu veikuši tikai triju gadu laikā, pēc tam savā starpā cīnījušies par to, cik procentuāli, kurš autovadītājs ir atbildīgs par ceļu satiksmes negadījumu, kur kopumā ir pagājuši 5 gadi....


Paldies!
Ēriks Griģis:

Lēmums par atlīdzību apdrošinātājam jāpieņem trīs mēnešu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlēk kā mēnesi no pēdējā atlīdzības lietā nepieciešamā dokumenta saņemšanas dienas, un atlīdzība jāizmaksā 5 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas dienas.
Par katru nokavēku dienu tiesā ir jāiesniedz prasība izmaksāt kompensāciju par katru lēmuma pieņemšanā un atlīdzības izmaksā nokavēto dienu OCTA likumā noteiktā apmērā!
Aigars, 9.novembris 2017 13:16
Vai apdrošinataji nem vera kad bijis parsniegts atrums 100km
Ēriks Griģis:

Lielākoties, jā!
Bet ir dažādi ātruma pārsniedzēji un arī apdrošinātāji!
Aigars, 9.novembris 2017 13:14
Sveiki vai 50m ieraugot škersli var izvairities no sadursmes ar ātrumu 100km
Ēriks Griģis:

Ir visādi gadījumi bijuši!
Vilnis -Vācija, 8.novembris 2017 20:04
Rīta pusē nokļūstu sastrēgumā. Ir skaidrs ka vakarā laicīgi nevarēšu beigt braukšanu. (noteikti jāatgriežas noliktavā, nav arī guļvietas!). Kurā brīdī ir pareizi taisīt izdruku?
Ēriks Griģis:

Pēc sastrēguma pirmajā iespējamā stāvvietā!
Ja sastrēgums ilgstošs, tad pirmo - apstājoties sastrēguma sākumā un otru - pirmajā stāvvietā pēc tā.
Rudite, 8.novembris 2017 15:18
Man cilvēks jautā par atpūtas laikiem, bet baidos kaut ko neprecīzi atbildēt, tāpēc drošībai pajautāšu Jums. Tātad cilvēks sestdien sāka maiņu, pirms kuras bija 24h saīsinātā iknedēļas atpūta. Darba devējs plāno piektdien vadītāju sūtīt ar prāmi un sestdienā tad paredzēta nobraukšana no prāmja. Vai sestdien šīs vadītājs drīkst nobraukt no prāmja?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Nē, ticami, ka nedrīkst pat uzbraukt uz prāmja!
Vēlākais pēc 144 stundām (6x24) viņam ir jāsāk nākošā iknedēļas atpūta, t.i. piektdien tikos, cikos sestdien viņš iesāka maiņu!
Prāmis visu var sabojāt, bet tomēr jāpārbauda, cikos ir prāmis, cikos sestdien iesāka maiņu un cik ilgi vadītājs būs uz prāmja!

144 stundas ir pulksteņa stundas!
Ja sestdien maiņa sākas 20:00 un piektdien UK viņš nobrauks no prāmja līdz 20:00, tad iknedēļas atpūta krastā var ņemt tikai viesnīcā vai licenzētā stāvvietā, kas atbilstoši aprīkota ar dušu, WC un ēdiāšanu. Ja ne tā, tad sods 300 GPB.
Ieteikums!
LV sestdien paņemt 45-nieku, nevis saīsināto iknedēļas!
Tālis, 5.novembris 2017 23:11
Vai vadītāju izņēmumi 95. koda iegūšanai ir saistīti arī ar to, ka nav jāuzskaita darba un atpūtas laiki? Paldies
Ēriks Griģis:

Nē!
Nebūt nav izņēmumi saistīti, kaut arī kāds no punktiem skan līdzīgi!
Tālis, 5.novembris 2017 23:05
Kādiem kravas autovadītājiem 95. kodu nevajag? Paldies
Ēriks Griģis:
No Autopārvadājumu likuma:
"...6.1' pants. Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci.
(1) Kravas pārvadājumus ar kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā vai vadītāja kvalifikācijas kartē.
(2) No šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada:
1) transportlīdzekļus, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;
2) transportlīdzekļus, kurus izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;
3) transportlīdzekļus, kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
4) transportlīdzekļus, kurus izmanto ārkārtas situācijās vai kuri paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai;
5) transportlīdzekļus, kurus izmanto transportlīdzekļu vadīšanas nodarbībās, apmācot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadīšanas tiesības;
6) transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai kravu pārvadāšanai;
7) transportlīdzekļus, ar kuriem pārvadā materiālus vai iekārtas, kuras vadītājs izmanto sava darba laikā, ja transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja galvenā darbības joma.
..."
Oto, 5.novembris 2017 21:23
Passātam b4 panelī nestrādā rādītāji, arī pulkstenis un odometrs, visu laiku deg akumulatora lampiņa, bet ģenerators lādē, deg arī stāvbremzes lampiņa, passātrs 1,9 tdi
biju atvienojis akumulatoru, kad pievienoju, tad šitāda lieta notika
p.s. airbagu lampa arī neizdziest kādu laiku jau
15 drošinātājs ok
Ēriks Griģis:

Piebrauc servisā, palūkosim!
Manam a/m kontrolpaneli nācās nomainīt! Ceru, ka Tavam tā nebūs!
AIVARS, 4.novembris 2017 11:57
Labdien Man ir tord transit 1991 2.5D bez turbīnas.Mašīna ja laba tikai dinamikas nekādas,gribētu nomainīt dzinēju uz jaudīgāku 2.5DT vai common rail,ja ir iespējams.Paldies.
Ēriks Griģis:

Remontservisā visu Jums paskaidros!
Ginta, 2.novembris 2017 20:19
Sveiki. Cik ilga laika no tas dienas kad atbrauc apdrosinatajs novertet auto klientam ieskaita naudu?
Ēriks Griģis:

Tāda situācija OCTA likumā nav noteikta!
Vispirms - trīs mēnešu laikā lēmums;
pēc lēmuma par izmaksu pieņemšanu - piecu dienu laikā izmaksa.

No OCTA likuma:
"... 39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījusī persona;
3) ir spēkā stājies gala nolēmums gadījumos, kad ierosināts kriminālprocess.
...
40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.
..."
Aigars, 2.novembris 2017 16:14
Vai apdrosinasana izmaksa apdzisana kreisais pagrieziens sadusme 50 uz 50 ja apdzenosais apdzinis uz 100
Ēriks Griģis:

Ja kreisais pagrieziens bija ieslēgts tad, kad aizmugurējais uzsāka apdzīšanu, tad 50:50 ir dāvana aizmugurējam!
Aigars, 2.novembris 2017 16:10
Veicot apdzišanas manevru 100km cits veicot kreiso pagriezienu ieraugot 50 m škersa veidosanas novirza masinu pa kreisi vai apdzenosais ir parkapis csn
Ēriks Griģis:

Ja cits jau veic kreiso manevru, tad apdzīt nedrīkst!
Šoferis Austrijā, 30.oktobris 2017 13:41
Kas dzirdams par robežkontroli uz Austrijas-Vācijas robežas? Pa!
Ēriks Griģis:

Piektdien, 27.10. 05:00 rītā robežu uz Inntalautobahn (Autobahn 12) slēdza un sāka kontrolēt kravas automobiļus. Jau 07:00 rītā kravas auto rinda 30 km garumā uz A93 bloķēja labo joslu Vācijā.
Robežpunkta caurlaides spēja uz Tiroli - 300 am/h.
Sastrēgumam vajadzētu mazināties.
26.un 27.10. ir Austrijas nacionālo svētku (Neatkarības un neitralitātes pasludināšana 1955.) diena.
Šobrīd:
"... Zwischen AS Zams und Staatsgrenze Kiefersfelden Fahrverbot, Dauer: 31.10.2017 00:01 Uhr bis 22:00 Uhr für Lastkraftwagen und Sattelkraftfahrzeuge mit einem höchsten zulässigen Gesamtgewicht von mehr als 7,5 t und von Lastkraftwagen mit Anhängern, bei denen die Summe der höchsten zulässigen Gesamtgewichte beider Fahrzeuge mehr als 7,5 t beträgt, erlassen. Für Fahrten, bei denen das Ziel der Fahrt in Deutschland liegt oder über Deutschland erreicht werden soll. ..."

Rīt, 31.10. Vācijā brīvdiena - Reformācijai 500.
Jānis, 26.oktobris 2017 0:09
CSNg gājis bojā transportlīdzekļa vadītājs. Vai ir iespējams uzzināt, vai viņam ir bijusi dzīvības apdrošināšana uz to brīdi? Apdrošinātāji taču nemeklēs rokā pēc savas iniciatīvas labuma guvēju no apdrošināšanas gadījuma.
Ēriks Griģis:

To var noskaidrot jebkurš apdrošinātājs. Jautāt vistuvākajam - viņa vadītā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam.
Arvis., 24.oktobris 2017 21:05
Tātad nedrīkst.
Kārtējā visatļautība.
Ēriks Griģis:

Valsts varu kāda tur švīka uz asfalta taču neierobežos, piekritīsiet! Īpaši, ja aptur kādu iespējamo noziedznieku!
Arvis., 24.oktobris 2017 18:13
Labdien!
Ļoti bieži TP dežūrē un kontrolē transportu starp Ķekavas apļiem. Bet tur ceļa malas norobežo nepārtrauktā līnija.
Vai viņi var likt šoferiem pārkāpt noteikumus un kontrolēt šādā vietā?
Vai nepartrauktai līnija ceļa malā nav nekadas nozīmes???
Ēriks Griģis:

Saskaņā ar noteikumiem "Dienesta pienākumu izpildes organizācija un kontrole sabiedriskās kārtības nodrošināšanas un satiksmes uzraudzības jomā" CP darbiniekam nav ļauts transportlīdzekļus apturēt vietās, kur tiem aizliegts apstāties un stāvēt, ceļa posmos ar ierobežotu redzamību, pirms pagrieziena, ceļa garenprofila lūzuma vietās, krustojumu robežās un citās vietās, kur tas apdraud satiksmes drošību.
CP darbiniekam ir aizliegts apturēt transportlīdzekli no pretējās kustības joslas, ja ceļam ir divas vai vairāk braukšanas joslas vienā virzienā.
Izņēmums ir gadījums, ja autovadītājs ar savām darbībām apdraud satiksmes drošību.

Šādi par transportlīdzekļu apturēšanas vietas izvēli skaidro Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, īstu atsauci gan neatradu...
www.lvportals.lv/visi/skaidrojum...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti