Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Uz autovilcēja uzstādītas bākas ar kopējo ietilpību 1500 litri, uz refa - 200 l. Policija Vācijā sastāda pārkāpuma protokolu vadītājam par ADR sevišķās daļas 1.1.3.3. pārkāpumu! Vai pelnīti? Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pelnīti, jo ir pārkāpums!
Saskaņā ar ADR Konvencijas A pielikuma 1.1.3.3. pantu „piestiprināto tvertņu kopējā ietilpība transporta vienībā nedrīkst pārsniegt 1500 litrus.
Pārkāpums vadītājam slēpjas termina autotransporta līdzeklis (tas pats arī "transporta vienība") nezināšanā:
No Autopārvadājuma likuma:
"...autotransporta līdzeklis — transportlīdzeklis ar motoru (izņemot traktorus un pašgājējas mašīnas), kuru lieto pasažieru vai kravas pārvadāšanai pa bezsliežu ceļiem. Piekabes un puspiekabes tiek uzskatītas par autotransporta līdzekļa daļu; ..."
Tāpēc kopējā degvielas bāku ietilpība nedrīkst pārsniegt 1500 l. Latvijā sods par šo pārkāpumu ir no 2000 līdz 5000 Ls.
Eiropas nolīguma „Par starptautiskiem bīstamo kravu pārvadājumiem (ADR) A Pielikuma „Vispārīgi noteikumi un noteikumi par bīstamām vielām un izstrādājumiem” 1.1.3.3. pantā teikts:

Izņēmumi, kas attiecas uz šķidras degvielas pārvadājumiem:
ADR noteikumi neattiecas uz:
a) degvielu, kas atrodas pārvadājumu veicoša transportlīdzekļa degvielas tvertne un ir paredzētas tā dzinēja vai jebkura tā aprīkojuma darbināšanai.
Degvielu drīkst pārvadāt piestiprinātās degvielas tvertnes, kas tieši savienotas ar transportlīdzekļa dzinēju un/vai tā papildu aprīkojumu un kas atbilst attiecīgajām tiesību normām, vai ari pārnēsājamas degvielas tvertnēs (piemēram, kannās).
Piestiprināto tvertņu kopējā ietilpība transporta vienībā nedrīkst pārsniegt 1500 litrus, un uz piekabes ierīkotās tvertnes ietilpība nedrīkst pārsniegt 500 litrus.
Vācu valodā:
Beförderungseinheit Kraftfahrzeug ohne Anhänger oder Einheit aus Kraftfahrzeug und Anhänger.
1.1.3.3 Freistellungen in Zusammenhang mit der Beförderung von flüssigen Kraftstoffen
Die Vorschriften des ADR gelten nicht für die Beförderung von:
a) In Behältern von Fahrzeugen, mit denen eine Beförderung durchgeführt wird, enthaltener Kraftstoff, der zu deren Antrieb oder zum Betrieb einer ihrer Einrichtungen dient.
Der Kraftstoff darf in befestigten Kraftstoffbehältern, die direkt mit dem Fahrzeugmotor und/oder der Einrichtung verbunden sind und den entsprechenden gesetzlichen Vorschriften entsprechen, oder in tragbaren Kraftstoffbehältern wie Kanistern befördert werden.
Der gesamte Fassungsraum der befestigten Behälter darf 1500 Liter je Beförderungseinheit
und der Fassungsraum eines auf einem Anhänger befestigten Behälters darf 500 Liter nicht überschreiten.


Sveiks.
Notika auto avārija, pēc avārijas auto aizvilka uz autostāvvietu. Man auto ir tehniski nebraucams. Šobrīd apdrošināšana gatavo naudas kompensāciju, auto ir norakstīts. ŠOdien samaksāju par autosstāvvietu par 4 mēnešiem. Vai apdrošinātājiem ir jāatmaksā man šī nauda? Auto tehniski nebij braucams tapēc nevarēju uz citurienēm pārvietot. Vai nebūs par ilgu laiks pagājis lai iesniegtu čekus? Auto stāvvietā stāvēja tapēc tik ilgi, jo bija uzsākta krimināllieta un policija neatļāva man viņu pārvietot.
PALDIES.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja krimināllietu, autostāvvietu un apdrošināšanas atlīdzību variet sasaitīt kā CSNg gūtie zaudējumi, tad rakstiet apdrošinātājam jaunu paziņojumu par CSNg (to var iesniegt viena gada laikā no notikušā negadījuma par mantiskajiem zaudējumiem).
Ja ne, tad rakstiet prasību atlīdzināt zaudējumus valsts policijai.


Kādi processi jāiziet pērko no uzņēmuma auto?
Pieņemot, ka auto ir uzņēmumā norakstīt un tā cena sastāv no pēdējās līzinga summas.
Kur jādodas, kādi papīri jākārto un cik dienas tas aizņem?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sāciet ar auto pārreģistrāciju CSDD, izziņas tālrunis 67025777


Labdien!

Saņēmu pirmstiesas pretenziju par parādsaistību atmaksu par 2011.gada maiju. Taču šajā laikā atrados ārzemēs (visu gadu, kā arī varu dabūt izziņu,kas to apliecina) tādējādi, mašīna tika izmantota bez manas atļaujas. Reālais vadītājs mašīnu bija apdrošinājis īsi pirms avārijas, tātad avarijas laiks bija 10minūtes vēlāk. Taču vadītājs pēc tam neiesniedza savu saskaņotā kopiju. No sākuma apdrošinātāji vērsās pie viņa (dažus mēnešus atpakaļ), bet tagad vēršas pie manis.

Ja es pierādu, ka neesmu zinājusi par automašīnas izmantošanu (un tā tiešām bija), vai viņi regresa kārtībā vērsīsies pie vadītāja un mani liks mierā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pēc OCTA likuma apdrošinātāja rīcība ir likumīga.
Īpašnieks ir īpašnieks, neatkarīgi no viņa atrašanās vietas vai zināšanām!

No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
...
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
...
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
..."


nopirku vecu motociklu latvijaa bez parrakstisanas un parvedu to uz lielbritaniju ar visiem vecaa ipasnieka papiriem, vai ir iespejams to registret uz mana varda lielbritanijaa?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vai var ievest Anglijā nozagtu vecu auto ar papīriem un reģistrēt uz jauno īpašnieku?
Nezinu gan, vai tik vienkārši reģistrēs!
Par jautāto interesējieties UK transporta reģistrācijas vietās.


Ko, Pasniedzēj, teiksiet par šo?
www.apollo.lv/...
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Turlais nezin Satiksmes noteikumus.
2. Policistu rīcība ir likumīga, tā nav nosodāma!
3. Politiski bīstami ir tas, ka, izmantojot LR MK noteikumus Nr.571, Turlais izteicies nosodoši pret pašvaldību, kūdot tautu sociālajos tīklos pret Pašvaldības policiju!



Kā pieteikties uz autoskolas pasniedzēja mācībām?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Atsūtot savu pieteikumu uz e-pastu: [email protected]


Kā rÄ«koties, gadÄ«jumā, kad kravas automaŔīnas Å”oferis ir pazaudējis tahogrammas par pēdējiem 3 mēneÅ”iem? NākoÅ”nedēļ uzņēmumam nāk pārbaude - nav ko uzrādÄ«t!! Vai ar Å”ofera paskaidrojumu pietiks??
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Par 28 dienām pietiks. Bet neatbrīvos no soda!
Pārējais būs Jūsu devums valsts budžetā.


Gribēju uzzināt, kad plānots CSDD eksāmens instruktoriem? Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

25.01.2013. plkst. 09:00 CSDD, Bauskas ielā 86. Pirms eksāmena jāsamaksā par to CSDD kasē!


Labdien! Sakiet, kad sāksies jauna instruktoru-pasniedzēju grupa?
Atbilde: Ēriks Griģis:

05.02.2013. plkst.10:00 Gogoļa ielā 11


Labdien!Gribētu uzzināt.vai Latvijā kaut kur veic Tahogrammu ekspertīzi,lai noteiktu to autentiskumu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Te būs adreses!
www.atd.lv/...


Stulbums!
Banka neļauj noņemt jo a/m ir līzingā!
Bet ceļa nodoklis tik skaitās!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Kaut kā bankai jāliek saprast, ka līgumā starp banku un līzinga ņēmēju nav paredzēti ieņēmumi par nesaņemtu pakalpojumu kādai no līgumslēdzēja pusēm.


Sveiks! Varbūt vari ko ieteikt.
Situācija ir tāda kad notika avārija oktobrī, bet šobrīd jau ir pagājuši jau 3 mēneši. Auto ir norakstīts vismaz kā apdrošināšanas eksperts teica, bet šobrīd tikai sāk izmeklēt policija adminstratīvo lietu. Kas man ir jādara lai tagat nesāktu maksāt par šo gadu a/m nodokli, jo cik noprotu tas ieilgs vēl uz kādiem diviem mēnešiem. Auto ir bankas īpašums.
Zvanot uz CSDD viņi teica kad mašīnas nodoklis būs jāmaksā neatkarīgi vai ir pa šo laiku braukts vai nē, kaut kā neloģiski sanāk, mašīna stāv uz vietas, jo nav braucama un kad bija krimināllieta uzsākta pēc avārijas policija teica lai neko ar mašīnu nedaru!
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Noņemt no uzskaites!


Kad lasisiet nakosas lekcijas profi?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Sākums 18.01. Rīgā


Un Jūs? Spējat? [Kāds jautājums, tāda atbilde, vai ne? :]
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Šeit atbildu uz jautājumiem par noteiktām tēmām!
Par savu darbu stāstiet CSDD mājas lapā vai kur citur!
Manas piezīmes attiecās uz apmeklētību, kas pie pilnas grupas noslodzes rada konkurenci klausītājos, tādējādi izslēdzot neapmeklētību!



Jautājumi -1) vai šie 45000 kravas auto vadītāji ir tie kas reāli strādā kā kravas automobiļu vadītāji, vai tas ir tas skaits kuriem ir šī C kategorijas auto vadītāju apliecība (ne jau visi, kam ir C kategorija arī strādā, man ir gan C gan D, bet neveicu ne kravas ne pasažieru pārvadājumus un līdz ar to 95. kods nav nepieciešams).
2) kāpēc ir izveidojies tāds apsurds - es kā tehniskās informācijas pasniedzējs, kurš lasa lekcijas un mācu profesionālos šoferus nevaru iegūt 95. kodu nenoklausoties šo 35 stundu kursus,
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Vadītāju skaits ir ap 110 000
2. Tas ir izveidots, lai Jūs noklausītos cita pasniedzēja kursu!


Nu, nezinu, kā jūs, kolēģi, bet es lasu visu, kā nakas - tahogrāfam vien veltu turpat vai divas nodarbības no piecām (ja pa 7 ak/h). Sīki un smalki, jo tahu esmu izkodis un pats esmu pastrādājis ar digi. Stāstu detalizēti par kravu izvietošanu/stiprināšanu, dokumentāciju, pasažieru pārvadājumiem veltot īpašu uzmanību (attieksme/pārrobežu imigrācija/evakuācija/pasažieru grupas), plus CSNg un rīcība pēc tās, OCTA/Kasko, jauninājumi/grozījumi CSN/CSL/Autopārvadājuma likumā un pārējais. transmisija/eko-braukšana, protams. Kopumā - vairāk nekā pusē "kontingenta" - attieksme gan ir vīpsnājoša (lai gan protu nolikt "umņikus" pie vietas). Skumji. Bet ne par to ir stāsts - nav tā, ka VISI strādā "nolaistām piedurknēm".
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vai to visu spējat kā nākas paveikt 5 dienās!


Atbildot apsim, kā jau minēju NE VISĀS autoskolās tā notiek, bet vairumā autoskolu tā notiek. Atbildot Ērikam par ziņošanu CSDD es stipri apšaubu vai kas mainīsies it sevišķi ja ierēdnis no csdd ir labās attiecībās ar autoskolas vadību, tas ir viens un otrs viss ticamāk pēc paziņošanas csdd vadībai tie saviem cilvēkiem pakratīs ar pirkstiņu un pieteiks, lai tā nedara un ar to viss arī beigsies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ticami, ka autoskolu pārbaudīs!


Liec atpakaļgaitā. Un tālos ieslēdz.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nu gan padomiņš!


Sveiki, man ir jautaajums. Vai kad apstaajoties pie krustojuma PAREIZAAK ir ielikt pirmajaa atrumaa vai ielikt neitraalajaaa??? Vnk, man viens saka vienu, otrs otru...un nezinu ko domaat.Vnk man instruktors maca visu laiku likt 1 atruma ... tapec jautaju
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pirmajā pārnesumā ieslēdzam tūlīt pēc neitrālā!
Uzticieties savam instruktoram! Viņš ir profesionālis, kuram ir dotas vismaz 14 stundas, lai Jūs iepazītu, izvēlētos Jums atbilstošākos apmācības paņēmienus un beigās vēl Jums iemācītu droši braukt.