Vārdadienas svin:
Arta, Minjona






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Labdien!Jautājums par digitālo karti.Sanāk braukt katru dienu ar citu mašīnu,dažreiz pa vidu ir vairākas brīvdienas,vai man katru reizi uzsākot darbu ir jāņem brīvdienu lapa,ja es piedzenu laiku manuāli.Vai drīkst ārzemēs izņemt karti,ja es stāvu 9 stundas un gribu atstāt mašīnu,un iet kaut kur pastaigāties.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Nē, nav jāņem!
2. Drīkst, tikai pēc kartes ievietošanas no jauna manuāli jāievada Jūsu darbībām šai laikā atbilstošais režīms!


Labdien.!
Ir tāda doma iegādāties mazdu 323.! Izlaiduma gads - 1995.! Motors 1,5 - benzīns.!
Varbūt kādam ir šāds auto un var padalīties ar informāciju , kādi plusi un mīnusi ir šai masīnai.!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Doma nav peļama! Tikai šeit neviens ar Tevi nedalīsies!


Vai nezini, kas notiek Norge ar sviestu? Nevaru to nopirkt pat par naudu!!!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pirms Ziemassvētkiem Norvēģijas tirgū esot pietrūcis ap 1000 tonnām sviesta. Melnajā tirgū paciņa sviesta - 250 grami maksā 40,- EURO. Autopārvadātāji var jau sākt to vest no Latvijas vai Lietuvas, ja tā tauku procents atbildīs pieprasītajam.
Ja ne no Latvijas piena pārstrādātājiem, tad no Vācijas jau noteikti iztrūkumu līdz Jaungadam nosegs!
Tās ir tikai 25 fūres ar sviesta!


Vai starppilsētu regulāru maršrutu autobusu vadītāji var izsēdināt pasažierus ārpus sabiedriska transporta pieturam, piemēram uz nomalem, kur tas atļauj CSN? Es atceros it ka nevar, bet nevaru tieši atcerēties likumu vai ministru kabineta noteikumus, kur tas būtu uzrakstīts.
Priecīgus Ziemassvētkus!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Paldies!

Nedrīkst, izņemot piespiedu apstāšanās gadījumos.

No MK noteikumiem Nr.634 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā":
"... 9. Reģionālajā starppilsētu un reģionālajā vietējās nozīmes autobusu maršrutā apdzīvotās vietās pasažieri iekāpj autobusā un izkāpj no tā autoostā. Ja apdzīvotajā vietā autoostas nav, pasažieri iekāpj autobusā un izkāpj no tā autobusu kustības sarakstā norādītajās pieturvietās. Apdzīvotajās vietās pieturvietas ārpus autoostas nosaka pasūtītājs pēc saskaņošanas ar attiecīgo pašvaldību.
... "


Priecīgus Ziemassvētkus!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Uz apledojoša ceļa braucot 90 km/h jebkurš vieglais automobilis, pilnpiedziņas džips, autobuss ar vai bez kravas apstāsies nobraucis vismaz 320 metrus!

Brauciet droši ar distanci, kas ir garāka par apstāšanās ceļu, jo jūs gaida mājās!


Paskaidrot ludzu:prasiba regressa termins-3 gadi ,bet civillikims-10 gadi ,negadijums biji-2077 augusta,celu satiksmes notiekimi-10 punkta - tagad sanema regress prasibu ka vajag rikoties.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Prasiet apdrošinātājam paskaidrot rakstiski par piestādītā regresa iemesliem un termiņiem.
2. CSN 10. punkts ir vispārīgs prasību nosacījums, nevis pārkāpuma punkts, kas varētu būt par pamatu regresam.
3. Iesniedziet prasību izskatīt regresa pamatotību, regresa noilguma - trīs vai desmit gadi skaidrojumu LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā.
4. Saņemot no LTAB regresu noraidošu atbildi, iesniedziet prasību tiesā izskatīt apdrošinātāja piestādītās regresa prasības atcelšanu.

Man nepieciešams!
Lai konkrētāk spriestu par Jūsu turpmāko rīcību, man ir jāiepazīstas ar Jūsu regresa lietas materiāliem.



Labdien! Man pagaidām neviens nespēj sniegt atbildi,vai drīkst vilkt mehānisko transporta līdzekli,to daļēji novietojot uz velkamā transporta līdzekļa(autoevakuators paceļ tiltu uz dakšām) ,ja tam nav tehniskās apskates un octa?Paldies.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nedrīkst!


Kada adrese Rigaa bus lekcija un cikos?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tas ir 5 dienu lekciju cikls profesionāliem autovadītājiem par samaksu. Ir nepieciešama iepriekšēja pieteikšanās.
Zvanīt 26322578



Labdien, Ērik,
jautājums saistībā ar apdrošinātāja vainas sadalījumu CSNg iesaistītiem transportlīdzekļiem.
Tr.līdzeklis A izbrauca no pagalma uz ceļu, pa kuru virzījās tr.līdzeklis B atpakaļgaitā. Apdrošinātājs piešķir vainas sadalījumu 50% abiem tr.līdzekļiem, neskatoties uz to, ka bija vairākkārt prasīts pārskatīt lēmumu, jo bija nepareizi sastādīts sask.paziņojums CSNg vietā (iesniegtajā shēmā attēlots, ka CSNg notika krustojumā, bet reāli tas notika jau uz ceļa - shēmu sastādīja atpakaļgaitā braucošais - ar nodomu vai nē, bet tikai balstoties uz šīs shēmas, kuru abi parakstīja, apdrošinātājs atsaka 100% kompensācijas izmaksu tr.līdz. A vadītājam). Pamats 50-50 sadalījumam ir tās, ka Ceļu satiskmes noteikumi paredz, ka tr.līdzeklim izbraucot no blakusteritorijas, ir pienākums dot ceļu transportlīdzekļiem, kas pārvietojas pa ceļu. Un tr.līdzeklis, kas virzās atpakaļgaitā, nedrīkst radīt traucējumus citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Apgalvojums, ka shēma ir sastadīta nepareizi, tiek ignorēts. Jautājums, ka likt apdrošinātājam pieņemt izlabotu CSNg shēmu? Kā zināms, LTAB pieņem lēmumu, kuram ir rekomendējošs raksturs.

Joks taču ir tāds, ka paziņa ietriecas krustojumā atpakaļgaitā, un (cits) apdrošinātājs netaisa 50-50. Stāsta paziņam, ka Latvijā CSNoteikumi paredz, kā 100% vainas ir tikai un vienīgi atpakaļgaitā braucošam. Tauta jautā, kur taisnībā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Fotogrāfijas pēc sadursmes vai video no reģistratora var mainīt lēmumu, kas pieņemts balstoties pēc shēmā attēlotā sadursmes brīža!

1. Ja nepareizi sastādīts saskaņotais paziņojums, kuru abi iesaistītie vadītāji ir parakstījuši, tad jāpārbauda, vai vadītājiem ir veselības uzziņa! Ja veselības uzziņas abiem ir, tad apdrošinātājam nav iemesla apšaubīt abu vadītāju spriešanas spējas, vienojoties par visiem būtiskajiem CSNg apstākļiem.
2. Ja apdrošinātājs no abu vadītāju paskaidrojumiem nespēj sadalīt atbildību citādi, tad LTAB izstrādātā metodika pieļauj to dalīt uz pusēm.
3. Ja ir pretenzijas pret apdrošinātāju lēmumu, tad atlīdzību nedrīkst izņemt! Un prasība pārskatīt apdrošinātāja lēmumu atlīdzināt zaudējumus 50%:50% ir iesniedzama tiesā.
4. Jūsu aprakstītā situācija ir apskatīta LTAB metodiskajos materiālos 65. lpp., kā braukšana atpakaļgaitā, šeit:
www.ltab.lv/...
5. Ne visi apdrošinātāji ir mācījušies satiksmes noteikumus, bet viņi visi savā metodikā tos izmanto lēmumu pieņemšanā! Pieļauju, ka šajā situāciju es par atbildības sadalījumu spriestu atšķirīgi no metodikas. Bet es nēesmu ne apdrošinātājs, ne tiesnesis.



luudzu paskaidrojet,kaados apstaklos var izmantot 1o- gadu regressa pret vaininieku.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Likumdošana Latvijā.
Latvijā grozījumi likumos stājas spēkā noteiktā datumā. Uz notikušiem satiksmes negadījumiem un apdrošināšanas gadījumiem līdz šim datumam, attiecas iepriekšējie - vecie likuma punkti.
Ar to datumu, kad likuma grozījumi stājās spēkā - no jauna pieņemtie grozījumi attiecas uz visiem satiksmes negadījumiem un apdrošināšanas gadījumiem, kas notikuši sākot ar likuma grozījumu stāšanās spēkā datumu un pēc tam - līdz mūsdienām, ja vien nav pieņemti atkal jauni likumu grozījumi.

Attiecībā uz regresa prasību.
1. Regresa prasību piestādīšanas laika periodu nosaka Likums "Par apdrošināšanas līgumu".
Likumā apdrošinātājam bija paredzēts regresa prasības piestādīšanas laiks - 10 gadi no atlīdzības izmaksas dienas cietušajam.
2. 15.03.2007. tika pieņemtas likuma izmainas, kuras nosauca "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanas līgumu". Likumā paredzēja jaunas prasības regresa piestādīšanas laikam - 3 gadi no atlīdzības izmaksas dienas CSNg cietušajam.
3. Pieņemtos grozījumus izsludināja "LV", 56 (3632), 04.04.2007.
4. Izsludinātajās likuma izmaiņās paredzēja tā'stāšanās spēkā laiku - grozījumi stājās spēkā 18.04.2007.

Skaidrojums.
5. Uz visiem tiem CSNg, kas notika līdz 18.04.2007. un uz kuriem ir attiecināma regresa prasības piestādīšana, atbildīgajai personai par nodarīto zaudējumu regresa prasību apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt 10 gadu laikā skaitot no atlīdzības izmaksas dienas cietušajam.
6. Uz visiem tiem CSNg, kas notikuši sākot ar 18.04.2007. (ieskaitot šo datumu) līdz šodienai un uz kuriem ir attiecināma regresa prasības piestādīšana, atbildīgajai personai par nodarīto zaudējumu regresa prasību apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt 3 gadu laikā skaitot no atlīdzības izmaksas dienas cietušajam.

7. Komerclekciju par OCTA apdrošināšanu, regresa prasībām un jautājumiem, ko noklusē apdrošinātājs, lasīšu 27.12.2011. Kuldīgā un 02.01.2012. Rīgā.



Boljsaja prosjba - pojasnitj ,v kakih slucajah mogut ,trebovanija regressa v tecenii 10 let ot strahovoj kompanii zakonnimi k vinovniku
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lekcijā par kravu nostiprināšanu paskaidrošu regresa būtību, atlīdzības atteikumu transportlīdzekļu un kravu apdrošināšanā.
Lekcijai pieteikties šeit:
www.komin.lv/...




2010 gada 1. oktobri nokartoju C un D1 kategoriju un 2011 nokartoju CE un DE, cik es saprotu lai es dabuutu 95.kodu man tagad jaiet atkal visi kursi jaakarto teorijas eksamens un taa brauksana 90 minutes vai kaa, un otrs jautajums tagad man tiesibas ir nomainitas uz UK vai es varu kartot to 95 kodu LV, un vai man jamaina atpakalj tiesibas uz LV un vai tas kads der arii UK
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Kursos nav jāpiedalās, skolas izliksies nezinām, ko Jūs vēlaties!
2. Autoskolās Jums parādīs CSDD majas lapā profesionālo eksāmenu jautājumu testu un liks tos trenēties, līdz spēsiet uz tiem atbildēt vismaz ar četrām kļūdām! Autoskolas no profesionālajiem eksāmenu jautājumiem ir PrintScrīnējušas 220, kurus Jums par samaksu dos vingrināties. Latvijā mācības autoskolā prfesionālajiem vadītājiem CSDD nav paredzējusi un tāpēc to var veikt pašmācībā. Pārējās Eiropas valstīs ir paredzētas 280 stundu apmācību programma autoskolā pamata un profesionālās kvalifikācijas iegūšanai, bet tikai profesionālās kategorijas - 140 stundu programma.
3. Profesionālās kvalifikācijas iegūšanai Jums ir nepieciešams vēlreiz nokārtot teorētisko un braukšanas eksāmenu. Profesionālajam teorētiskajām eksāmenam ir 45 jautājumi katrā profesionālajā kategorijā, no kuriem Jūs varat kļūdīties 5 reizes un kurš ilgs vienu stundu. Braukšanas profesionālais eksāmens ilgst 1,5 stundas. Pirms tā dators no 14 jautājumiem izmetīs 3 jautājumus par transportlīdzekli, no kuriem viens būs par kravas nostiprināšanu, un Jums uz tiem būs jāatbild pastāstot un parādot uz automobili, kuru būsiet personīgi sarunājis kopā ar instruktoru valsts braukšanas eksāmenam. Nokārtojot vienu profesionālo eksāmenu, saņemsiet kodu uz visām profesionālajām kategorijām, kuras Jums jau ir iegūtas vai kuras iegūsiet piecu gadu laikā.
4. Sekmīgi nokārtojot profesionālo eksāmenu un pierādot derīgas medicīniskās uzziņas esamību, Jums izsniegs LV vadītāja apliecību ar 95 kodu. Pēc tam to UK samainīsiet uz vajadzīgo.
5. Pirms valsts eksāmena parādīsiet CSDD savu UK vadītāja apliecību un viņi paskaidros, vai pirms eksāmena tā ir jāmaina pret LV apliecību. To un pārējos jautājumus uzzināsiet piezvanot uz +371(67025777)


Vai es varētu ko vairāk uzzināt par kravam un kā automobīlī tās ir jāpiestiprina? Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā, lūdzu! Meklējiet šeit:
www.komin.lv/...


kad driks piemierot "Regresu"?..
Atbilde: Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma,
e) zaudējumus nodarījis, izdarot tīšu noziedzīgu nodarījumu;
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli,
e) transportlīdzeklis atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam nav bijis aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar minēto pārkāpumu;
3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja apdrošinātājs tā vietā ir atlīdzinājis ceļu satiksmes negadījumā nodarītos zaudējumus;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;
2) transportlīdzekļa vadītāju, ja transportlīdzeklis iegūts ar prettiesiskām darbībām;
3) apdrošinātāju, ja tiek noskaidrots transportlīdzeklis, kas nodarījis zaudējumu, un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
4) apdrošinātāju, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta šā likuma 51.panta piektajā daļā vai 5.1 daļā minētajā gadījumā un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
5) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas ārvalsts apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai tā pārstāvis nav nosūtījis rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam (Latvijas Republikas rezidentam, kurš cēlis prasību pret ārvalsts apdrošinātāju sakarā ar šajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu);
6) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šīs valsts apdrošinātājs nav iecēlis pārstāvi Latvijas Republikā un šajā valstī notikušā apdrošināšanas gadījumā zaudējumi nodarīti Latvijas Republikas rezidentam;
7) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus nodarījis šajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc apdrošināšanas gadījuma, kurā zaudējumi nodarīti Latvijas Republikas rezidentam;
8) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šajā valstī ir noticis apdrošināšanas gadījums, kurā zaudējumi nodarīti Latvijas Republikas rezidentam, bet transportlīdzekli nav iespējams noskaidrot;
9) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus Latvijas Republikas rezidentam sakarā ar attiecīgajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu nodarījis ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc ceļu satiksmes negadījuma.
(3) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību arī starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos.
(4) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību šā panta pirmajā daļā minētajos gadījumos, ja tas veicis apdrošināšanas atlīdzības izmaksu saskaņā ar šā likuma 51.panta pirmās daļas 5.punktu.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 27.09.2007. likumu un 22.09.2011. likumu)
... "


paldies par atbilde .Negadijums notik 24.05.2007- tiesiibas uz regresu ir vai nav .Un nekadas apdrosinaatas polisa man nebija
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Jūsu gadījumā regresa prasībai ir trīs gadu termiņš, nevis desmit, jo negadījums notika pēc tam, kad likuma grozījumi bija stājušies spēkā!
2. Trīs gadus sāk skaitīt no dienas, kad cietušajam izmaksāta atlīdzība. Atlīdzību varēja izmaksāt arī 2008. gadā, tikai tad sāka skaitīties trīs gadu periods. Tāpēc nevaru Jums pateikt, ir vai nav apdrošinātājam tiesības pieprasīt no Jums regresu.
3. Pieprasiet rakstiski, lai apdrošinātājs apstiprina atlīdzības izmaksas datumu.
4. Jums ir iespēja prasīt, lai apdrošinātājs Jūs iepazīstina ar atlīdzības lietas materiāliem. Tad uzjautājiet, kāpēc desmit gadu termiņš, vai kaut kad nesākās 3 gadi. Cerībā no Jums saņemt pieprasīto, apdrošinātājs Jums visu paskaidros.


Kā parvādat lielu suni pa Latviju viegla automašīnā? Vai suns ir krava vai pasažieris?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Suns ir dzīvnieks, līdz ar to - krava. Dzīvnieku pārvadāšanai automobilī izmanto:
1) norobežojošu tīklu (režģi) starp bagāžas telpu un pakaļējo sēdekli universāla tipa automobilī, starp aizmugurējo un priekšējo sēdekli vieglajā automobilī,
2) dzīvnieku pārvadāšanas kasti vai
3) jostu dzīvnieku nostiprināšanai, ko piestiprina pasažieru aizmugurējai drošības jostai.


Sveiki,man pirms kada laika notika avarija.braucu pa galvano celu ap kadiem 43 km/h te peksni smagais izbrauc uz galvana cela,lai izvairitos no avarijas rauju masinu uz kreiso pusi bet notiek avarija.bet taja posma kura notika avarija atlautais atrums ir bijis 30 km/h.vai tas ka biju parsniedzis atrumu neiespaidos apdrosinataju lemumu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Neticu, ka kāds spēs ar starpību 13 km/h noteikt Jūs par vainīgo! No pieredzes, ticamāk, ka pierādīs 33km/h starpību! - it kā Jūs būtu braucis ap 63 km/h!

Svarīgi ir tas, ka Jūs esat pārkāpis CSN 113.p. noteikto izvairīšanās manevru! Jums bija jābremzē un jābrauc taisni, līdz automobilis apstājas. Ja atgriezāt stūres ratu, izvairīties neizdevās un notika sadursme, tad Jūs esat atbildīgs (vainīgs) par sadursmi.
Ja pierāda, ka Jūsu ātrums bija 63km/h, tad Jums vēl būs jāatmaksā apdrošinātājam atlīdzinātie zaudējumi cietušajam, ekspertīzes izdevumi un lietas administrēšanas izmaksas.

Izklausās baisi, bet, gatavojoties uz ļaunāko, meklējiet un atrodiet nepārprotamus pierādījumus, ka nav un nevar būt tā, kā es to aprakstīju.

Ievēro!
1. Nekad neatgriez stūri (ja nespēj apbraukt), bet bremzē taisni, līdz auto apstājas.
2. Nepārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.
3. Nedomā cita vadītāja vai gājēja vietā.
4. Esi gatavs izlabot citu kļūdas un aplamo satiksmes organizāciju ceļu satiksmē.
5. Nepakļaujies stresam, esi savaldīgs un morāli izturēts.
6. Smelies spēku satiksmes noteikumu zinošā izpildē pirms nelaimes, nevis pēc tam.


Prosjba otvetitj -na vopros- esli v 2007 godu bili sdelani viplati CASCO firmoj BAN za povrezdenije sdelaanoe mnoj transportnim pogruzcikom firmi NELLS kotorim ja upravljal ne imeja na to prav a tolmko po trebovaniju rabotalatelja i seicas BAN trebuet ot menja v poradke regressa 300ls -vozmesenije proizvedennih imi vipla motiviruja 10-letnim srokom.Kakije dolzni bit moi dejstvija v moju poljzu.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tiesības uz regresa prasību 10 gadu laikā darbojās attiecībā uz negadījumiem, kas notika līdz 18.04.2007.!
Ja negadījums notika līdz šim datumam, tad piestādītajai regresa prasībai ir desmit gadu termiņš. Jūsu rīcība:
1. Pārbaudīt, vai regresa summa ir pamatota.
2. Ja ir, tad mēģināt pierunāt apdrošinātāju to samazināt.
3. Ja neizdodas samazināt, tad samaksāt.

No Likuma «par apdrošināšanas līgumu»:
"...
40.pants. Regresa prasība
...
(8) Apdrošinātājs ir tiesīgs izmantot savas tiesības uz regresa prasību pret apdrošināto triju gadu laikā no apdrošināšanas atlīdzības izmaksas dienas.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.03.2007. likumu, kas stājas spēkā 18.04.2007.)
... "
www.likumi.lv/...


turpinājums iepriekšējam-ja vēl klāt viena tāmes daļa ir ar nepareizu datumu(2012. gads) vai par to var piekasīties?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sūdzībai nepareizs uz priekšu ierakstīts datums nav iemesls. Datuma kļūda norāda tikai uz darbinieka paviršību!


Labvakar. Ja auto ir noņemts no uzskaites pārdošanai un topošais īpašnieks ir satiksmes negadījuma dalibnieks, kas atbild par auto un negadījumu. Iepriekš pateicos.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Transportlīdzekļa īpašnieks – fiziskā vai juridiskā persona, kurai pieder transportlīdzeklis vai uz kuras vārda tas reģistrēts.
2. Ja transportlīdzeklis nav pārreģistrēts, tad pamatojoties uz transportlīdzekļu mazumtirdzniecībai reģistrēta komersanta izsniegtu rēķinu-uzziņu vai uz citiem dokumentiem, kuri nepārprotami apliecina transportlīdzekļa īpašnieka īpašumtiesības, transportlīdzeklis pieder jaunajam īpašniekam.
3. Ja neizpildās ne 1., ne 2., tad Jums būs jāatbild par visiem tiem sliktajiem nodarījumiem ceļu satiksmē, ko, iespējams, paveiks "topošais"!