Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
jana, 29.aprīlis 2017 17:20
Aizliegums visām darbībām iniciators Īpašnieka aizliegums Nolēmums Nr.20150811-1590 28-APR-17
tas nozime parvietoties ari nedrikst.uzlika kreditiestade
Ēriks Griģis:

Jāizlasa Nolēmums!
Aizliegums attiecas uz darbībām, kas var mazināt kredītsaistības. Tām vajadzētu būt darbībām, kas saistītas ar īpašuma tiesībām vai to maiņu, vai darbībām ar īpašumu, kur iesaistīts īpašnieks un kuras saistītas ar reģistrēšanu (pārreģistrēšanu) kādā no valsts nozīmes reģistriem, atbilstoši tiesību aktos noteiktajam.
Izbraucot un piedaloties ceļu satiksmē nekur nav jāreģistrējas...!?
1. Tātad, ja ir liegums, tad braukt drīkst!
2. Ja uz auto tiek vērsta finansiāla piedziņa, tad auto ir novērtēts un tam jāpaliek tādā stāvoklī, kāds tas bijis uz vērtēšanas brīdi, tad braukt nedrīkst! Spidometram arī jāpaliek tādā stāvoklī, kāds tas bijis uz vērtēšanas brīdi!
3. Tomēr, vēlreiz izlasiet Nolēmumu vai prasiet skaidrojumu kredītiestādei!

Līdzīgs jautājums!
m.lvportals.lv/e-konsultacijas.p...
CSDD skaidrojums!
www.csdd.lv/transportlidzekla-ip...
un iAuto!
www.iauto.lv/zinas/2885-lasitajs...
Andrejs, 28.aprīlis 2017 12:49
Kā rīkoties? Mans vieglais auto ir aprīkots ar radžotām ziemas riepām, bet no 1.maija ar tām ir aizliegts braukt, respektīvi jāmaina uz vasaras riepam, bet laikapstākļi vēljoprojām tādi, ka ir zem nulles un ceļi ir apledojuši.
Ēriks Griģis:

Īpaši, šorīt pirms Tallinas...
Neko darīt, CSN 219. punktā noteiktās prasības ir jāpilda!
Kaspars, 26.aprīlis 2017 23:05
Es dzīvoju Anglijā un pēc 2 mēnešiem taisos atgriezties LV. Man ir Anglijas auto un piekabe (pielna masa 600kg). Es braukšu ar Anglijas auto un piekabi. Gribu zināt vai tas ir likumīgi braukt ar anglijas piekabi pa eiropu? Jo Anglijā nevajag iet Tehnisko apskati(TA) piekabēm un numurzīme ir no paša piederošā auto. Un vēl Anglijā nevajag apdrošināšanāt piekabi braukājot pa Angliju. Vai man vaidzēs apdrošināt piekabi pirms braucu? Vai policija citās valstīs neprasīs TA par piekabi?
Ēriks Griģis:

Anglijā reģistrēti un apdrošināti transportlīdzekļi drīkst braukt arī pa Eiropu! Tikai pirms izbraukšanas no valsts, uzziniet Anglijā, kā eiropas kārtība attieksies uz Jūsu piekabi! Ja piekabei ir atsevišķa reģistrācijas apliecība, tai būs nepieciešama arī atsevišķa OCTA. Ja nav, tad tai nevajag ne TA, ne OCTA.
Informācijas tālrunis CSDD - +371 67025777
Un vēl:
www.csdd.lv/arvalstis-registreta...
Dainis, 26.aprīlis 2017 15:53
Labdien, vai drīkst piegādāt kravu 306.ceļazīmes darbības zonā, ja uz zīmes ir norādīts pilnas masas ierobežojums, piemēram, 10T, bet faktiski auto pilna masa ir lielāka? Vai, šī 306 ceļazīme šajā gadījumā darbojas kopā ar 312.ceļazīmi un ir uzsktāms, ka negādi izņēmumi nedarbojas, lai brauktu zem zīmes uz kuras faktiskā masa ir mazāka.
Ēriks Griģis:

Atsevišķi uzstādītai 306.cz. ar 312.cz. attiecībā uz aizliegumiem nav pilnīgi nekā kopīga! Kopīgi zīmes darbojas tikai tad, ja tās ir uzstādītas abas divas vai abas uz viena balsta, bet tad - kāpēc tā jātērējas?!
No CSN:
259.6. 306. zīme "Kravas automobiļiem braukt aizliegts". Aizliegts braukt kravas automobiļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 t (ja zīmē pilna masa nav norādīta) vai kuru pilna masa ir lielāka par zīmē norādīto, kā arī traktortehnikai;
Pēc CSN 262.p. var izdarīt secinājumu, ka 306.cz. darbība neattiecas uz transportlīdzekļiem, kuri nogādā vai brauc saņemt kravu arī gadījumā, ja transportlīdzekļa pilnā masa ir lielāka par zīmē norādīto.

Drīkst! Automobilī jābūt kravas pavaddokumentiem ar norādītu piegādes vai saņemšanas adresi un, ja nepieciešams, maršrutu!

No CSL:
17) pašmasa — atbilstoši valsts standartam nokomplektēta transportlīdzekļa masa kopā ar vadītāju, bet bez pasažieriem un kravas;
19) pilna masa — izgatavotāja noteikta transportlīdzekļa maksimālā pieļaujamā masa kopā ar vadītāju, pasažieriem un kravu. Vilcējam ar piekabi pilna masa ir vilcēja un piekabes pilnu masu summa, bet vilcējam ar puspiekabi — vilcēja pašmasas, pasažieru masas un puspiekabes pilnas masas summa.
Pašmasa un pilnā masa uzdota transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā!

No CSN:
2.13. faktiskā masa – transportlīdzekļa masa kopā ar transportlīdzekļa vadītāju, pasažieriem un kravu. Vilcējam ar piekabi (puspiekabi) faktiskā masa ir vilcēja un piekabes (puspiekabes) faktisko masu summa.
Faktisko masu nosaka sverot transportlīdzekli, uzbraucot to uz svariem!
Shoferis, 25.aprīlis 2017 19:38
Kad ludzu lasisiet 95. kodu, paldies.
Ēriks Griģis:

Maija sākumā, iespējams jau 08.05., kādā no Kurzemes autoskolām, 19.05. - CSDD autoskolā Rīgā.
Aivars, 24.aprīlis 2017 14:11
Kāds ir Tavas eksperta apliecības numurs, Ērik!
Ēriks Griģis:

Konkrēti jau atbildēju!
Tiesa uzaicina lietpratēju veikt konkrētu izpēti pēc vārda un prasmēm kā ekspertu.
iDmore, 21.aprīlis 2017 23:42
Kāpēc OCTAs cenas kāpj pēc CSNg, kur tu esi bijis cietušais..?
Ēriks Griģis:

Lai apdrošinātāji varētu labāk ... strādāt!
Gunis, 19.aprīlis 2017 19:16
Labdien!
Braucu 3h 30min,tad ņemu pārtraukumu 45min.Atkal braucu 3h 30min.Un atkal pārtraukums 45min.
Vai varu izmanto atlikušās neizmantotā 2h +1h? Tā saucamo 10h.
Ēriks Griģis:

Protams, ka var!
2x nedēļā var braukt vēl 3h, pārējā - vēl 2h.
Maija silavs, 17.aprīlis 2017 10:04
Vai Latvijā drīkst braukt ar vidroreģistratoru un vai uzfilmētais materiàls ir izmantojams kā pierādījums negadījuma izskatīšanā?vai jābūt vēl kādam saskaņojumam lietot reģistratoru?
Ēriks Griģis:

Personiskām vajadzībām drīkst!
Ir izmantojams, tikai nedrīkst nodot uzfilmēto materiālu citiem.
Ja reģistrators nav personisks un tas ievietots juridiskās personas transportlīdzeklī, tad vajag saskaņojumu.

No Fizisko personu datu aizsardzības likuma 3.panta:
(3) Šis likums neattiecas uz personas datu apstrādi, ko fiziskās personas veic personiskām vai mājas un ģimenes vajadzībām, turklāt personas dati netiek izpaus­ti trešajām personām.
Avots:
likumi.lv/doc.php?id=4042
Pans, 14.aprīlis 2017 0:03
sveiki!
Ērika kungs palasot jūsu detalizētās atbildes nepamet sajūta,ka jūs esat viens no tiem burta kalpiem kuriem atkāpes no regulas neeksistē ,kā arī savas zināšanas un regulu interpretējat tik sev zinama veidā kā vairums mūsu birokrātu.
Gribu pieminēt vel neviens cilvēks pēc 95 koda kursa noklausīšanas nekļūst par profesoru un super zinošu autovaditāju, ja jūs iejustos kaut uz mēnesi autovadītaja āda saprastu cik nezinosi ir tieši inspektori kuri parbauda komerctransportu un ka tur liek locīta regula, tad saprastu no kurienes rodas jums brižiem tik nesaprotamie jautājumi.
Ēriks Griģis:

Sev uzdotos jautājumus cenšos saprast, kad esmu to paveicis, tad uz tiem atbildu!
Gandrīz aiz katras birokrātiskas lietas slēpjas kāda mācība katra dzīvei, paša panākumiem turpmāk. Vai nu tā ir ieskaite, eksāmens, kāds darbs, kursi (95.kods), bez kā, liekas, varētu iztikt, tas ir jāpabeidz, jo dzīvē visām lietām ir gan sākums, gan beigas, un tikai tā var iemācīties, ko nozīmē zaudēt, nepadoties un pabeigt (sekmīgi) iesākto.
Pat ja Tev liekas, ka kursi ir nevajadzīgi, atbildes uz jautājumiem nekur neder sava birokrātiskā rakstura vai pasniedzēja dēļ, nekur nav teikts, ka mācības kursos vai atbildes ir sliktas. Disciplīna, kas veicināja Tavu piedalīšanos un kursu pabeigšanu, atbildes sagaidīšanu un izlasīšanu (kaut birokrātisku) ir tas, kas Tevi māca vai gatavo reizei, kad satiksies ar īstu Birokrātu, kam neinteresēs pilnīgi nekas cits, izņemot "burtā rakstītais" un Tava "burtakalpa" precīzā rīcība vai izpildījums! Tad Tu varēsi lepoties ar sevi, ka pats esi rīkojies kā "burtakalps" un katru pārbraukto vadīšanas laiku esi atzīmējis izdrukā vai uz tahogrammas un vēl lūdzis pirmo policistu to apstiprināt ar savu parakstu (kaut ar valsts ģerboņa nospiedumu no policista pogas!).
Es gribētu vēl piebilst (domāju, vai vajadzēja), ka pabeidzot apmeklēt "nevajadzīgos" kursus vai izlasot jau iepriekš zināmo atbildi un saprotot, ka Tu spēsi izturēt un vēlreiz piedalīties kursos, vēlreiz nebaidīties un jautāt, tad šī atziņa būs lieliska sajūta Tavai dzīvei, jo būsi pārvarējis savu nepatiku, savas negācijas, tādējādi motivējot sevi censties noturēties uz birokrātu veidotā ceļa, kas nu jau būs kļuvis par Tavu ceļu uz turpmākiem panākumiem, lai kur Tu arī būtu.
Lauris Zariņš, 12.aprīlis 2017 16:23
Sveiki! Tāda problēma ar Mercedes w211, noņēmu no akumulātora klemmes un neizņēmu atslēgu no aizdedzes. Tagad kad āķis ir pievienots, auto neatpazīst atslēgu. Nevar ne pagriest atslēgu, ne atvērt vai aizvērt durvis. Izmeklējos visur internetā kā no jauna sinhronizēt atslēgu, bet lai ko mēģinātu bez panākumiem! Lūdzu palīdziet.
Ilja, 11.aprīlis 2017 13:52
Sveiki!
Auto - Audi A6 1999.gada 2.4 benzīns.
Man ir sekojošs jautājums.
Iedarbinot auto kad ir auksts, nostāvējis dienu, dažreiz divas, pirmajā sekundē, tieši kad iedarbina, ir tāda metāliska graboņa, pēc tam vairs nav, viss strādā kā vajag, un arī ja pa dienu braukts, motors kaut cik ir silts arī viss ok. Un pat dažreiz kad dienu(24h) nostāv nekas negrab. Kā uznāk. :)
Saprotu kas tas ir sadales vārpstu ķēde un spriegotāji.
Esmu lasījis ka tur vēl ir tādas spriegotāju uzlikas kas mēdz nojukt.
Tātad vēlos uzzināt kas tur ir ar to visu, un izmaksas. Kā tur īsti ir.
Cik maksā tie spriegotāji, un vai jāmaina ar steigu vai nekas traks.
Paldies iepriekš par atsaucību! :)
Ēriks Griģis:

„Møller Auto Rīga”, S. Eizenšteina ielā 6a, Rīga
Tālr. 67097100, gsm 29274979
Darba dienās 8.30-19.00
Edgars, 8.aprīlis 2017 15:11
fiat dukato 2.8 d balti dūmi,kas varētu būt par vainu?Paldies
Ēriks Griģis:

Pajautā šeit:
www.iauto.lv/forums/topic/20209-...
Ilmars, 6.aprīlis 2017 23:41
Ja saskaņotajā protokolā ierakstīts kad ir saskrāpētas durvis bet eksperts ir konstatējis vēlvienas durvis kā man rīkoties?
Ēriks Griģis:

Saskaņotā paziņojumā tikai vispārīgi ir jānosauc detaļas, kas norāda uz bojāto vietu.
Jums jāpiekrīt eksperta viedoklim, ja tas nav pretrunā ar notikušā CSNg mehānismu.
Agris, 3.aprīlis 2017 18:07
Labdien. Pasažieru mikroautobuss ar pilnu masu līdz 3T velk piekabi ar pilnu masu 2T. Vai ir nepieciešama darba laika uzskaite, tahogrāfs Vācijā un citās Eiropas valstīs?
Ēriks Griģis:

Pēc šeit rakstītā pasažieru vieglajam automobilim (līdz 8 pasažieru vietām) ar kravas piekabi nevajag!
1. Ikdienas laika uzskaites kontrolgrafiks vajadzīgs pēc aprakstītā.
Arbeitszeitnachweise nach § 6 (FPersV)
Kommen Sie Ihrer Aufzeichnungspflicht nach!
Nach § 1 Abs. 6 der Fahrpersonalverordnung (FPersV) für Fahrer von Fahrzeugen zur Güterbeförderung mit einem zulässigen Gesamtgewicht über 2,8 t bis 3,5 t einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger, legt fest:
Fahrer solcher Fahrzeuge müssen Aufzeichnungen über Lenkzeiten, alle sonstigen Arbeitszeiten, die Lenkzeitunterbrechungen und die Ruhezeiten führen.
2. Ja aprakstītajā PM pārsniedz 3,5t, tad vajadzīgs tahogrāfs ES dalībvalstīs.
3. Vieglajā pasažieru automobilī nedrīkst atrasties krava!!!
ARTURS, 3.aprīlis 2017 12:58
Labdien! volvo v70 2.5tdi 98gada . pēc zobsiksnas maiņas[visa komplekta} kompī uzmet kļudu 718. mašinas paneli deg savada lampiņa zaļs tristūris ar ta kā kresliņu pa vidu. ko tas nozīmē un ka novērst?
Ēriks Griģis:

Uzjautā Volvo servisā vai šeit:
www.volvoklubs.lv/news.php
Vieglais auto ar piekabi, 3.aprīlis 2017 12:29
Lūdzu paskaidrojiet, vai vieglajam ar piekabi un autobusam līdz 750kg braukšanas ātrumā ir ierobežojums 80? Mums Valmierā autoskolā māca, ka ātruma ierobežojums ir tad, kad pārsniedz 750kg, paldies Jums.
Ēriks Griģis:

Ātruma ierobežojumus Satiksmes noteikumi nosaka velkot piekabi (vienalga kādu)!
CSN 101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h.
Ārpus apdzīvotām vietām transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt:
101.1. motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 90 km/h;
101.2. automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automo­biļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, – 80 km/h.
Gunis, 1.aprīlis 2017 11:28
Labdien!
Vakarā beidzot darbu digitālo karti atstāju tahogrāfā, tikai manuāli ievadu atpūtu.
Vai man manuāli arī jaievada, ka beidzu valsti, jo no rīta atkal turpināšu darbu un tikai pa LV.
Ēriks Griģis:

Jā! Valsts jāievada maiņas beigās un maiņas sākumā.
Andrejs, 30.marts 2017 13:18
Par izmaiņām CSDD tehniskajā apskatē, no 2018. gada nesertificētus un nemarķētus priekšējos un pakaļējos aizsargrežģus, sauktus par “ķengursitamajiem” būs jānoņem. Tātad viss, ko ražotājs neuzstāda uz konkrēto a/m modeli būs jāņem nost.Tad jau arī piekabes vilkšanas āķis nav sertificēts ?
Ēriks Griģis:

Jā! Piekabes āķis vairs nedrīkstēs būt klāt kā automobiļa aizmugures aizsargs, ja ar to netiks vilkta piekabe.
Līga, 29.marts 2017 19:14
Tad visa tā degviela ara jalej?
Ēriks Griģis:

Mēģiniet kādam to uzdāvināt!
Pēc tam redzēsiet, cik pateicīgs būs dāvinājuma saņēmējs!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti