Vārdadienas svin:
Velta, Velda






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



2010 gada 1. oktobri nokartoju C un D1 kategoriju un 2011 nokartoju CE un DE, cik es saprotu lai es dabuutu 95.kodu man tagad jaiet atkal visi kursi jaakarto teorijas eksamens un taa brauksana 90 minutes vai kaa, un otrs jautajums tagad man tiesibas ir nomainitas uz UK vai es varu kartot to 95 kodu LV, un vai man jamaina atpakalj tiesibas uz LV un vai tas kads der arii UK
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Kursos nav jāpiedalās, skolas izliksies nezinām, ko Jūs vēlaties!
2. Autoskolās Jums parādīs CSDD majas lapā profesionālo eksāmenu jautājumu testu un liks tos trenēties, līdz spēsiet uz tiem atbildēt vismaz ar četrām kļūdām! Autoskolas no profesionālajiem eksāmenu jautājumiem ir PrintScrīnējušas 220, kurus Jums par samaksu dos vingrināties. Latvijā mācības autoskolā prfesionālajiem vadītājiem CSDD nav paredzējusi un tāpēc to var veikt pašmācībā. Pārējās Eiropas valstīs ir paredzētas 280 stundu apmācību programma autoskolā pamata un profesionālās kvalifikācijas iegūšanai, bet tikai profesionālās kategorijas - 140 stundu programma.
3. Profesionālās kvalifikācijas iegūšanai Jums ir nepieciešams vēlreiz nokārtot teorētisko un braukšanas eksāmenu. Profesionālajam teorētiskajām eksāmenam ir 45 jautājumi katrā profesionālajā kategorijā, no kuriem Jūs varat kļūdīties 5 reizes un kurš ilgs vienu stundu. Braukšanas profesionālais eksāmens ilgst 1,5 stundas. Pirms tā dators no 14 jautājumiem izmetīs 3 jautājumus par transportlīdzekli, no kuriem viens būs par kravas nostiprināšanu, un Jums uz tiem būs jāatbild pastāstot un parādot uz automobili, kuru būsiet personīgi sarunājis kopā ar instruktoru valsts braukšanas eksāmenam. Nokārtojot vienu profesionālo eksāmenu, saņemsiet kodu uz visām profesionālajām kategorijām, kuras Jums jau ir iegūtas vai kuras iegūsiet piecu gadu laikā.
4. Sekmīgi nokārtojot profesionālo eksāmenu un pierādot derīgas medicīniskās uzziņas esamību, Jums izsniegs LV vadītāja apliecību ar 95 kodu. Pēc tam to UK samainīsiet uz vajadzīgo.
5. Pirms valsts eksāmena parādīsiet CSDD savu UK vadītāja apliecību un viņi paskaidros, vai pirms eksāmena tā ir jāmaina pret LV apliecību. To un pārējos jautājumus uzzināsiet piezvanot uz +371(67025777)


Vai es varētu ko vairāk uzzināt par kravam un kā automobīlī tās ir jāpiestiprina? Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā, lūdzu! Meklējiet šeit:
www.komin.lv/...


kad driks piemierot "Regresu"?..
Atbilde: Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma,
e) zaudējumus nodarījis, izdarot tīšu noziedzīgu nodarījumu;
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli,
e) transportlīdzeklis atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam nav bijis aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar minēto pārkāpumu;
3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja apdrošinātājs tā vietā ir atlīdzinājis ceļu satiksmes negadījumā nodarītos zaudējumus;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;
2) transportlīdzekļa vadītāju, ja transportlīdzeklis iegūts ar prettiesiskām darbībām;
3) apdrošinātāju, ja tiek noskaidrots transportlīdzeklis, kas nodarījis zaudējumu, un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
4) apdrošinātāju, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta šā likuma 51.panta piektajā daļā vai 5.1 daļā minētajā gadījumā un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
5) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas ārvalsts apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai tā pārstāvis nav nosūtījis rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam (Latvijas Republikas rezidentam, kurš cēlis prasību pret ārvalsts apdrošinātāju sakarā ar šajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu);
6) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šīs valsts apdrošinātājs nav iecēlis pārstāvi Latvijas Republikā un šajā valstī notikušā apdrošināšanas gadījumā zaudējumi nodarīti Latvijas Republikas rezidentam;
7) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus nodarījis šajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc apdrošināšanas gadījuma, kurā zaudējumi nodarīti Latvijas Republikas rezidentam;
8) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šajā valstī ir noticis apdrošināšanas gadījums, kurā zaudējumi nodarīti Latvijas Republikas rezidentam, bet transportlīdzekli nav iespējams noskaidrot;
9) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus Latvijas Republikas rezidentam sakarā ar attiecīgajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu nodarījis ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc ceļu satiksmes negadījuma.
(3) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību arī starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos.
(4) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību šā panta pirmajā daļā minētajos gadījumos, ja tas veicis apdrošināšanas atlīdzības izmaksu saskaņā ar šā likuma 51.panta pirmās daļas 5.punktu.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 27.09.2007. likumu un 22.09.2011. likumu)
... "


paldies par atbilde .Negadijums notik 24.05.2007- tiesiibas uz regresu ir vai nav .Un nekadas apdrosinaatas polisa man nebija
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Jūsu gadījumā regresa prasībai ir trīs gadu termiņš, nevis desmit, jo negadījums notika pēc tam, kad likuma grozījumi bija stājušies spēkā!
2. Trīs gadus sāk skaitīt no dienas, kad cietušajam izmaksāta atlīdzība. Atlīdzību varēja izmaksāt arī 2008. gadā, tikai tad sāka skaitīties trīs gadu periods. Tāpēc nevaru Jums pateikt, ir vai nav apdrošinātājam tiesības pieprasīt no Jums regresu.
3. Pieprasiet rakstiski, lai apdrošinātājs apstiprina atlīdzības izmaksas datumu.
4. Jums ir iespēja prasīt, lai apdrošinātājs Jūs iepazīstina ar atlīdzības lietas materiāliem. Tad uzjautājiet, kāpēc desmit gadu termiņš, vai kaut kad nesākās 3 gadi. Cerībā no Jums saņemt pieprasīto, apdrošinātājs Jums visu paskaidros.


Kā parvādat lielu suni pa Latviju viegla automašīnā? Vai suns ir krava vai pasažieris?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Suns ir dzīvnieks, līdz ar to - krava. Dzīvnieku pārvadāšanai automobilī izmanto:
1) norobežojošu tīklu (režģi) starp bagāžas telpu un pakaļējo sēdekli universāla tipa automobilī, starp aizmugurējo un priekšējo sēdekli vieglajā automobilī,
2) dzīvnieku pārvadāšanas kasti vai
3) jostu dzīvnieku nostiprināšanai, ko piestiprina pasažieru aizmugurējai drošības jostai.


Sveiki,man pirms kada laika notika avarija.braucu pa galvano celu ap kadiem 43 km/h te peksni smagais izbrauc uz galvana cela,lai izvairitos no avarijas rauju masinu uz kreiso pusi bet notiek avarija.bet taja posma kura notika avarija atlautais atrums ir bijis 30 km/h.vai tas ka biju parsniedzis atrumu neiespaidos apdrosinataju lemumu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Neticu, ka kāds spēs ar starpību 13 km/h noteikt Jūs par vainīgo! No pieredzes, ticamāk, ka pierādīs 33km/h starpību! - it kā Jūs būtu braucis ap 63 km/h!

Svarīgi ir tas, ka Jūs esat pārkāpis CSN 113.p. noteikto izvairīšanās manevru! Jums bija jābremzē un jābrauc taisni, līdz automobilis apstājas. Ja atgriezāt stūres ratu, izvairīties neizdevās un notika sadursme, tad Jūs esat atbildīgs (vainīgs) par sadursmi.
Ja pierāda, ka Jūsu ātrums bija 63km/h, tad Jums vēl būs jāatmaksā apdrošinātājam atlīdzinātie zaudējumi cietušajam, ekspertīzes izdevumi un lietas administrēšanas izmaksas.

Izklausās baisi, bet, gatavojoties uz ļaunāko, meklējiet un atrodiet nepārprotamus pierādījumus, ka nav un nevar būt tā, kā es to aprakstīju.

Ievēro!
1. Nekad neatgriez stūri (ja nespēj apbraukt), bet bremzē taisni, līdz auto apstājas.
2. Nepārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.
3. Nedomā cita vadītāja vai gājēja vietā.
4. Esi gatavs izlabot citu kļūdas un aplamo satiksmes organizāciju ceļu satiksmē.
5. Nepakļaujies stresam, esi savaldīgs un morāli izturēts.
6. Smelies spēku satiksmes noteikumu zinošā izpildē pirms nelaimes, nevis pēc tam.


Prosjba otvetitj -na vopros- esli v 2007 godu bili sdelani viplati CASCO firmoj BAN za povrezdenije sdelaanoe mnoj transportnim pogruzcikom firmi NELLS kotorim ja upravljal ne imeja na to prav a tolmko po trebovaniju rabotalatelja i seicas BAN trebuet ot menja v poradke regressa 300ls -vozmesenije proizvedennih imi vipla motiviruja 10-letnim srokom.Kakije dolzni bit moi dejstvija v moju poljzu.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Tiesības uz regresa prasību 10 gadu laikā darbojās attiecībā uz negadījumiem, kas notika līdz 18.04.2007.!
Ja negadījums notika līdz šim datumam, tad piestādītajai regresa prasībai ir desmit gadu termiņš. Jūsu rīcība:
1. Pārbaudīt, vai regresa summa ir pamatota.
2. Ja ir, tad mēģināt pierunāt apdrošinātāju to samazināt.
3. Ja neizdodas samazināt, tad samaksāt.

No Likuma «par apdrošināšanas līgumu»:
"...
40.pants. Regresa prasība
...
(8) Apdrošinātājs ir tiesīgs izmantot savas tiesības uz regresa prasību pret apdrošināto triju gadu laikā no apdrošināšanas atlīdzības izmaksas dienas.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.03.2007. likumu, kas stājas spēkā 18.04.2007.)
... "
www.likumi.lv/...


turpinājums iepriekšējam-ja vēl klāt viena tāmes daļa ir ar nepareizu datumu(2012. gads) vai par to var piekasīties?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sūdzībai nepareizs uz priekšu ierakstīts datums nav iemesls. Datuma kļūda norāda tikai uz darbinieka paviršību!


Labvakar. Ja auto ir noņemts no uzskaites pārdošanai un topošais īpašnieks ir satiksmes negadījuma dalibnieks, kas atbild par auto un negadījumu. Iepriekš pateicos.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Transportlīdzekļa īpašnieks – fiziskā vai juridiskā persona, kurai pieder transportlīdzeklis vai uz kuras vārda tas reģistrēts.
2. Ja transportlīdzeklis nav pārreģistrēts, tad pamatojoties uz transportlīdzekļu mazumtirdzniecībai reģistrēta komersanta izsniegtu rēķinu-uzziņu vai uz citiem dokumentiem, kuri nepārprotami apliecina transportlīdzekļa īpašnieka īpašumtiesības, transportlīdzeklis pieder jaunajam īpašniekam.
3. Ja neizpildās ne 1., ne 2., tad Jums būs jāatbild par visiem tiem sliktajiem nodarījumiem ceļu satiksmē, ko, iespējams, paveiks "topošais"!


Ja rodas aizdomas, par apdrošināšanas kompānijas tāmes summas pārpsīlējumu un par to, ka pieskaitītas lietas, kas fiziski negadījumā nevarēja ciest, tad kur vērsties? Kā arī kur varētu saņemt fotogrāfijas no negadījuma vietas?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. FKTK - nederēs
2. LTAB - pašu apdrošinātāju veidots birojs.
3. Tiesa - vienīgā institūcija, kurai ar Jūsu jautājumu būtu jānodarbojas, ja iesniegsiet pamatotu, ar pierādījumiem papildinātu prasību.
4. TV3 - raidījumā "Bez tabu". Šis raidījums cenšas noskaidrot lietu tālāku virzību.
5. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis publiskajā telpā (TV) sakarīgi izteicās par vienu CSNg cietušo, kurai apdrošinātāji atteica OCTA atlīdzību. Iespējams, Jūsu gadījums varētu būt otrais!

Negadījuma vietas fotogrāfijas Jūs varētu meklēt policijā, varbūt pie pretējās puses apdrošinātāja vai internetā.
Latvijā nav institūcijas, kurai šādas fotogrāfijas būtu Jums jāizsniedz.

No visiem nosauktajiem - Jums ir divas iespējas.
Pirmā - "Bez Tabu"
Otrā - jāgriežas Tiesā ar prasību pārbaudīt tāmi un noskaidrot patieso zaudējuma apmēru.
Rezerves variants - vizīte pie V.Dombrovska.


Labdien!

Gribēju noskaidrot, cik ilgā laikā pēc ceļu satiksmes negadījuma, apdrošinātājs ir tiesīgs pieprasīt regresu?

Jāpiebilst, ka vadītājs bija alkohola reibumā. Saprotu, ka apdrošinātājs ir tiesīgs prasīt regresu, bet vai nepastāv arī kāds noilgums?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Pastāv noilgums!
Regresu vainīgajam apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt trīs gadu laikā skaitot no atlīdzības izmaksas dienas cietušajam.


Labdien,vēlējos uzzināt sekojošu lietu kad es nolieku C kategoriju kas jādara lai man tiesībās ieraksta ka ir C1 ,jo C ir augstāka kategorija?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tiesībās nerakstīs, jo C kategorija ir augstāka un ar C kategoriju drīkst vadīt C1.


Esmu bijis izraisījis avāriju ko nepamanīju un turpināju ceļu, par to man bija notikuma vietas pamešana, bet par cik neapzināta, tad policijā mazākais sods, un tagad apdrošinātāji prasa regresu, summa man kā studentam ir paliela un neatmaksājama, vai ir iespēja pārstrīdēt regresu vai summu samazināt?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Likumu nepārstrīdēsi!
2. Summu var izlūgties samazināt, ja Jūsu jaunais piedāvājums apdrošinātājam liksies pieņemamāks nekā iespēja saņemt visu regresu!


Paldies par atbildi.Kāpēc atbildēs izmantojat vācu valodu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Konsultēju kravu nostiprināšanā un profesionālo vadītāju apmācībām Vācijā:
www.lasiportal.de/...


Izbraucu no TEC 2 uz galvenā. Uz galvenā ir apdzīt aizliegts. Izbraucot, viens apdzina un brauca man tieši virsū. Knapi tumsā pamuku uz malu! Kas būtu vainīgs, ja viņš man būtu uztriecies virsū?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Pirms izbraukšanas uz galvenā ceļa, nekas nenorāda vadītājam par to, ka uz galvenā ceļa aizliegts apdzīt un ka uz tā drīkst izgriezties, nepildot CSN noteikto!
2. Izbraucot uz galvenā ceļa, vadītājam jādod ceļš tiem transportlīdzekļiem, kas tuvojas tam no kreisās un labās puses!
3. Izbraucot uz galvenā ceļa, vadītājam jādod ceļš tiem, kas apdzen un tuvojas no kreisās, apdzen un tuvojas no labās puses!
4. Izbraucot un nogriežoties uz galvenā ceļa vēl jādod ceļš gājējiem un velosipēda vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā vadītājs nogriežas.

Komentārs!
Kas ir atļauts, ierobežots vai aizliegts uz galvenā ceļa, par to Jūs neviens satiksmes regulēšanas līdzeklis nebrīdina.
Ja būtu notikusi sadursme, Jūs būtu vainojams notikušajā.




Stradaju Vacija uz kravas auto. Man piedava gigakravenieku. Kas tas par jaunumu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Sākot ar 01.01.2012. ar Lang-LKW Tu drīkstēsi braukt Vācijā pa kartē atzīmētiem ceļiem, kas savieno Dāniju ar Alpiem, "Feldversuch mit Lang-LKW" projekta ietvaros:
www.dvz.de/...
1. Pilna massa - 40t, im Kombinierten Verkehr - 44t pieļaujamas.
2. Maksimālais sastāva garums 25,25 m.
3. Ar garo sastāvu apdzīšana (Vācijā apdzīšana nozīmē apsteigšanu Latvijā) ir aizliegta, izņemot transportlīdzekļus, kuri brauc ar ātrumu mazāku par 25 km/h. Tas nozīmē, ka uz ātrgaitas ceļa (autobāņa) iebraukt otrajā joslā lai apsteigtu, ir aizliegts!
4. Vadītājam (Tev) nepieciešama 5 gadu pieredze sastāvu vadīšanā un minimāli 2 stundu apmācības apliecinājums gigalineru vadīšanā!
5. Ja uzsnieg sniegs, tad automobilim obligāti ir nepieciešamas ziemas riepas (§2 Absatz 3a der StVO)! Tās attiecas uz jebkuru vadītāju, kas ar kravas automobili, vilcēju vai autobusu no Latvijas iebrauc Vācijā.
6. Garajiem sastāvien ir nepieciešams papildaprīkojums! To Tev sagādās darba devējs. Kas ir nepieciešams un cik maksā papildaprīkojums, to iedod šefam izlasīt:
Folgende Einrichtungen gehören in neuen LKW in der Regel zur Serienausstattung:
■Spurhalteleuchten für Anhänger einer Fahrzeugkombination
■Luftfederung, außer auf den Lenkachsen der Kraftfahrzeuge
■Elektronisch gesteuertes Bremssystem (bei Neufahrzeugen Serie, ältere Fahrzeuge sind nicht nachrüstbar)
■Spiegel für die indirekte Sicht
■Konturmarkierungen aus retroreflektierendem Material
■Kontrollgerät (digitaler Tacho)
Die folgenden Komponenten werden zum Teil in Serie angeboten (alle Preise und Kostenangaben: Durchschnittswerte):
■Differenzialsperre oder Antriebsschlupfregelung: bei 50 Prozent der Zugmaschinen Serie; sonst Zusatzkosten von 800 Euro
■Scheibenbremse und Retarder: Scheibenbremsen sind bei allen neuen LKW Standard. Retarder kosten zwischen 5000 und 8000 Euro
■Elektronische Fahrdynamikregelsysteme: zum Teil nur gegen Aufpreis (2000 Euro)
■Automatisches Abstandsregelsystem (Abstandstempomat) oder Notbremsassis­tenzsystem: Der Abstandstempomat kostet zwischen 2500 bis 3000 Euro. Den Notbremsassistenten (Pflicht ab 2014) gibt es aktuell nur bei Mercedes (5250 Euro)
Die folgenden Einrichtungen gehören nicht zum Standard:
■Automatische Achslastüberwachung mit Anzeige der Achslasten für die Achsen mit Luftfederung und der Gesamtmasse: 400 Euro/Achse
■Spurhaltewarnsystem: 2200 Euro
■Kamera-System am Heck des Fahrzeugs und der Fahrzeugkombination sowie ein Monitor im Blickfeld des Fahrers für die Sicht nach hinten: Neubestellung: 1000 Euro; Nachrüstung etwa 1500 Euro
■Rückwärtige Kenntlichmachung durch ein Schild mit der Aufschrift „Lang-LKW“: 20 Euro.


Sveiki,Ērik vēlējos jums pateikt paldies par jūsu ieguldīto darbu kad atbildat uz mūsu uzdotajiem jautājumiem, kas palīdz dažādās situācijās dzīvē,jo galu galā labs autovadītājs ir tas kas vēlas apgūt visu vēl nezināmo,paldies ka jūs mums autovadītājiem palīdzat ar informāciju.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Paldies! Tas man būs kā jauka dāvaniņa!


Vai var latviski paskaidrot, kas ir pārvadājumu vadītājs?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ar 04.12.2011. stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 1071/2009. ( 2009. gada 21. oktobris), ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem un atceļ Padomes Direktīvu 96/26/EK.

1. "Pārvadājumu vadītājs" ir fiziska persona, ko algo uzņēmums, vai gadījumā, ja uzņēmums ir fiziska persona, tad šī persona vai, attiecīgā gadījumā, cita fiziska persona, kuru tā ir izraudzījusies uz līguma pamata un kura faktiski un nepārtraukti vada uzņēmuma pārvadājumu operācijas;

2. Pārvadājumu vadītājs
1. Uzņēmums, kas veic autopārvadātāja profesionālo darbību, izraugās vismaz vienu fizisku personu, kura atbilst 3. panta 1. punkta b) un d) apakšpunktā paredzētajām prasībām, kā arī:
a) kurai faktiski un pastāvīgi jāvada uzņēmuma pārvadājumu operācijas;
b) kurai jābūt faktiski saistītai ar uzņēmumu, piemēram, jābūt tā nodarbinātai personai, direktoram, īpašniekam vai akcionāram vai arī jāpārvalda šis uzņēmums, vai arī, ja uzņēmums ir fiziska persona, viņam ir jābūt šai personai; un
c) kurai ir jābūt Kopienas pastāvīgajam iedzīvotājam.
3. pants
Autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas prasības
1. Uzņēmumiem, kas veic autopārvadātāja profesionālo darbību:
a) faktiski un stabili jāveic uzņēmējdarbība kādā dalībvalstī;
b) jābūt labai reputācijai;
c) jābūt atbilstīgam finansiālajam stāvoklim; un
d) jābūt nepieciešamai profesionālajai kompetencei.

3. Kā pārvadājumu vadītājs minētā persona var vadīt pārvadājumu operācijas ne vairāk kā četros dažādos uzņēmumos, kuru kopējā autoparka automašīnu skaits nepārsniedz 50 automašīnas. Dalībvalstis var pieņem lēmumu par to uzņēmumu skaitu un/vai tā kopējā autoparka apjoma samazināšanu, ko minētā persona var vadīt.

4. Labas reputācijas prasības nosacījumi (piemērs).
Pārvadājumu vadītājs vai transporta uzņēmums vienā vai vairāk dalībvalstīs nav bijis notiesāts par smagu kriminālnoziegumu vai sodīts par Kopienas tiesību aktu smagiem pārkāpumiem, kas jo īpaši attiecas uz:
i) transportlīdzekļa vadīšanas laika un transportlīdzekļa vadītāja atpūtas laika, darba laika un kontrolierīču uzstādīšanu un izmantošanu.

5. Regulas vissmagākie pārkāpumi
1. a) sešu dienu vai divu nedēļu laikposma maksimālā vadīšanas laika pārsniegšana par 25 % vai vairāk;
b) dienas darba laikā maksimālā ikdienas vadīšanas laika pārsniegšana par 50 % vai vairāk, neņemot pārtraukumu vai vismaz 4,5 stundas ilgu nepārtrauktu atpūtas laikposmu.
2. Tahogrāfa un/vai ātrumu ierobežojošas ierīces neuzstādīšana vai krāpnieciskā nolūkā izmantojamas ierīces lietošana, lai grozītu reģistrācijas kontrolierīces datus un/vai ātruma ierobežotāja vai reģistrācijas diagrammas, vai no tahogrāfa un/vai no transportlīdzekļa vadītāja kartes lejupielādēto datu viltošana.




Was ist ein Verkehrsleiter und welche Aufgaben hat er?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nur der Begriff des Verkehrsleiters selbst ist neu, seine Funktion ist dagegen schon lange in jedem erlaubnispflichtigen Güterkraftverkehrs- bzw. Personenbeförderungsunternehmen bekannt: Im Kern entspricht der neue Verkehrsleiter der bekannten "zur Führung der Geschäfte des Güterkraftverkehrs/ Omnibusverkehrs bestellten Person" Der Begriff „Verkehrsleiter“ wurde durch die EU Verordnung (EG) 1071/2009 eingeführt.

Artikel 2 Nr. 5 der VO (EG) 1071/2009 definiert den Verkehrsleiter folgendermaßen: er ist „eine von einem Unternehmen beschäftigte natürliche Person oder, falls es sich bei diesem Unternehmen um eine natürliche Person handelt [meist kleinere Einzelunternehmen], diese Person selbst oder gegebenenfalls eine von diesem Unternehmen vertraglich beauftragte andere natürliche Person, die tatsächlich und dauerhaft die Verkehrstätigkeiten dieses Unternehmens leitet“.

Unternehmen, die ausschließlich Werkverkehr betreiben, fallen nicht unter die EU-Verordnung. Sie benötigen keinen Verkehrsleiter.

Aufgaben des Verkehrsleiters
Laut gesetzlicher Definition ist die Kernaufgabe des Verkehrsleiters die „tatsächliche und dauerhafte Leitung der Verkehrstätigkeiten eines Unternehmens“. Die Verordnung gibt aber noch weitergehende Hinweise. So werden beispielsweise im Zusammenhang mit externen Verkehrsleitern folgende Aufgabenbereiche genannt (vgl. Artikel 4 Absatz 2 lit b):
■ das Instandhaltungsmanagement der Fahrzeuge
■ die Prüfung der Beförderungsverträge und Dokumente
■ die grundlegende Rechnungsführung
■ die Disposition der Ladungen und des Fahrpersonals (Einhaltung der Sozialvorschriften) sowie
■ die Prüfung der Sicherheitsverfahren (beispielsweise Unfallverhütungsvorschriften und Ladungssicherung)
Auch diese Aufgabenbereiche sind nicht neu, sie stehen eben nun direkt in der Verordnung. Es bleibt auch weiterhin möglich, die Aufgaben im Unternehmen zu delegieren; die letztendliche Verantwortlichkeit trägt der Verkehrsleiter.



Labdien,vai jūs varētu man izstāstīt ka pareizi atpakaļgaitā taisnā virzienā nobraukt garu distanci ar CE kategorijas piekabi kokvedēja pēc ka ir jāvadās lai nobrauktu taisni un cik daudz jāgriež stūre un kura mirkli .Paldies
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Kad klasē mācu CE kategorijas vadītājus, reizēm ņemu piekabi un rādu, kā to var izdarīt ceļā, uz ko braucot ir jāvērš uzmanība un kā darboties ar stūres ratu.
Uzstādiet jautājumu man lekcijās vai savam apmācības instruktoram!

Ieteikumi pirmajai nodarbībai!
Seko līdzi piekabei!
1. Piekabes dīsele ir jāsagatavo (jāpārbauda) braukšanai atpakaļgaitā!
2. Jāvēro trīs lietas: piekabes aizmugurējā ass, priekšējās ass leņķis pret automobiļa aizmuguri un stūres pagrieziena leņķis ar pagrieziena straujumu.
3. Braucot taisni atpakaļgaitā ar piekabi, jāvēro piekabes aizmugure, ja tā ir redzama, lai tā būtu braukšanas virzienā. Ja nav redzama, tad lai brauktuve atrastos vidū starp piekabes pēdējā krēsla statnēm. Tad piekabes garenass sakritīs vai būs paralēla ceļa asij. Taisnā virziena kontrole - visas vienas puses statnes automobilim un piekabei atrodas uz vienas taisnes!
4. Stūres griešanu noteiks piekabes grozāmass leņkis pret automobiļa aizmuguri. To var vērtēt uz sastāva citiem elementiem, piemēram, piekabes priekšējās un sānu malas stūra leņķa izmaiņām un izmaiņas straujuma attiecībā pret automobiļa aizmuguri. Ja leņķis neveidojas un malas ir paralēlas, stūre nav jāgroza. Ja veidojas leņķis, stūre ir jāgriež. Jo leņķis mazāks, jo stūre jāgriež mazāk. Jo ātrums lielāks, jo stūre jāgriež straujāk. Stūres griešanas sākums ir jānosaka atsevišķi.
Profesionāli - ja atpakaļgaitā stūre jāgriež tikpat, cik braucot uz priekšu pa to pašu ceļa posmu!

Tā tika uzstādīts pasaules rekords:
www.youtube.com/...