Vārdadienas svin:
Gundega, Terēze






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Labdien! Vai Jūs nevarētu paskaidrot, kas ir "CSNg izraisītājs" un kāda laika termiņā ir jāsniedz informāciju apdrošinātajam par CSNg, ja persona nav CSNg izraisītājs?
Kā arī, kādam apdrošinātājam (pretendējuša vai nepretendējoša uz atlīdzību vadītāja) ir jāiesniedz saskaņoto paziņojumu, ja saskaņotais paziņojums nenosaka vainīgo?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Ne saskaņotais paziņojums, ne apdrošinātāji nenosaka CSNg vainīgo! Apdrošinātāji izmanto citus nosaukumus pretstatā tiem, ko mēs un pat policija saucam par "vainīgo" un "cietušo". Lai Jūs mani labāk saprastu, apsaukāšu CSNg iesaistītos vadītājus pazīstamos vārdos - "vainīgais" un "cietušais".

2. CSNg "cietušo" apdrošinātāji sauc par trešo personu vai personu, kas pretendē uz zaudējuma atlīdzību.
3. CSNg "vainīgo" apdrošinātāji sauc par personu, kas ir atbildīga par apdrošināšanas gadījumā (CSNg) radītajiem zaudējumiem vai personu, kura nepretendē uz zaudējuma atlīdzību.

4. No iepriekš rakstītā "vainīgais" būs CSNg izraisītājs, bet "cietušais" nebūs vainojams CSNg izraisīšanā.

5. "Vainīgajam" vadītājam 10 dienu laikā pēc CSNg, ja ir sastādīts saskaņotais paziņojums, savs eksemplārs jāiesniedz savam apdrošinātājam.

6. "Cietušajam" vadītājam vai tā transportlīdzekļa īpašniekam savs SP eksemplārs jāiesniedz pretējās puses apdrošinātājam tikko tas ir kļuvis iespējams. Ja tas nav noskaidrots, abiem vadītājiem negadījuma vietā izpildot CSN 51. punktā noteiktās prasības, tad SP iesniedz savam OCTA apdrošinātājam un rīkojas tālāk pēc viņa norādījumiem.

CSN - Ceļu satiksmes noteikumi
CSNg - ceļu satiksmes negadījums vai apdrošināšanas gadījums
SP - saskaņotais paziņojums
OCTA - Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās
apdrošināšanas likums


Preiļos tiku apstadināts ar ceļu policistiem, ta ka latviešu zinu ta diezgan švaki saku runāt ar tiem krievu valodā, bet tie saka ka nedrīkst ar mani runāt krievu valodā, it ka tiem tas ir aizliegts, jo mēs dzīvojam Latvijā. Uz manu runu krievu valodā tie dažas reizes apturēja manu runu un darīja izskatu it ka nesaprot neko. Tad parbaudīja uz alkoholu reibumu un atlaidija. Vai viņiem tieši drīkst runāt tikai latviešu valodā? Tas bija pirmo reizi mužā, jo tiku daudz reizes apstadināts Daugavpilī un Rezeknē, un vienmē brīvi runāju ar tiem krievu valodā.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ticu, ka situācijā ir radusies nesapratne, iespējams, ka abas puses pietiekoši nav pratušas latviešu valodu, bet viena tomēr ir centusies runāt latviski. LR Valsts policijas darbinieki prot svešvalodas un nepieciešamības gadījumā policijas rīcībā ir tulki. Par to esmu pārliecināts, jo lasu viņiem lekcijas gan latviski, gan krieviski, gan vācu valodās, un visi teikto līdz šim ir sapratuši.


Labdien, man gribetos pajautāt, cik tagad māksa Tehniskas informācijas un autoparvādājumu pasniedzēju kursi? Vai tie notiks kaut kur pavasarī - vasarā? Paldies!!!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Grupas mācības sākas šonedēļ! Jums pirmā nodarbība būs 29.02., ja pieteiksieties uz mācībām un Jūsu kvalifikācija būs atbilstoša noteiktajām prasībām. Tālrunis uzziņām 26322578


Labdien, esmu iegādājies auto , kura pārreģistrācija ir veikta uz mana vārda(LT tranzīta numuri - derīgi 3 mēnešus), savukārt Lietuvā OCTA uz mani kā LR pilsoni uz šiem trim mēnešiem tā arī nevarēja izrakstīt, toties samaksāju par to uz bijušā saimnieka LT pilsoņa. Situācija kurioza, iznāk ka es nevaru braukt?. Esot LV es griezos pie sava apdrošinātāja, kas savukārt uz mana vārda atkal nevar izrakstīt OCTA, jo auto ir ar LT tranzīta numuriem. Mašina mana, OCTA uz LT pilsoņa.
Protams tas tiks pārreģistrēts uz LV numuriem , bet kamēr tas nav izdarīts, cik likumīgi ir man ar to pārvietoties, domāju dēļ OCTA polises.
Lietuvā uz LR pilsoni OCTA neizraksta, pie mums ar LT numuriem arī nevar dabūt OCTA, kā tad īsti ir..... .
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja LT reģistrācija, OCTA apdrošināšanai jābūt LT! Jāmeklē taisnība, sākot ar LTAB:
www.ltab.lv/...


Kur ir atrodama informācija par Jūsu vadītajiem semināriem saistībā ar apdrošināšanu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir tikai obligātie, amatam nepieciešamie semināri. Brīvprātīgi un par samaksu nevienam nekas nav vajadzīgs, jo visi paši ir gudri.
Seminārs "Ko noklusē apdrošinātājs" par 50,00 Ls bija 10.02.
Nākošais iespējamais ir 24.02., bet par faktu ir jāzvana 26322578


Ēriks Griģis:

Komentēju OCTA likuma 36. panta 6. punktu!
No OCTA likuma:
"...
(6) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu dienu laikā, skaitot no dienas, kad apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam saskaņā ar šā panta otrās daļas 2.punktu paziņots par apdrošināšanas gadījumu:
1) veic ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati;
2) ir tiesīgs neveikt ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati, par to rakstveidā informējot personu, kura paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu.
..."

Vai uzreiz pēc sava TL atrādīšanas apdrošinātājam, gadijumā, ja esmu vainīgs pie csng, es nedrīkstu uzsākt sava TL remontu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ne ātrāk kā sestajā dienā pēc paziņojuma par CSNg iesniegšanas savam apdrošinātājam.
Priekš Jums apliecinājums paziņojumam ir tā kopija ar apdrošinātāja pārstāvja datiem, datumu un parakstu uz tās.


Vai variet paskaidrot savu komentāru?
4.Izgatavojiet SP kopija un, nododot savu SP eksemplāru, iedodiet apdrošinātāja pārstāvim parakstīt izgatavoto kopiju ar salasāmu viņa vārdu, kodu un datumu. Savu auto varēsiet remontēt sestajā dienā pēc atzīmes datuma uz kopijas, ja apdrošinātājs nelems savādāk.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Komentēju OCTA likuma 36. panta 6. punktu!
No OCTA likuma:
"...
(6) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu dienu laikā, skaitot no dienas, kad apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam saskaņā ar šā panta otrās daļas 2.punktu paziņots par apdrošināšanas gadījumu:
1) veic ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati;
2) ir tiesīgs neveikt ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati, par to rakstveidā informējot personu, kura paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu.
..."


Ko nozīmē uz saites etiķetes STF 400 daN? Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tas ir pieļaujamais iepriekšējais savilcējiekārtas spriegošanas spēks kravas nostiprināšanā apsienot to.


1. Jautājums par analogo tahogrāfu.
Kā ir jārīkojas transportlīdzekļa vadītājam pirms iknedēļas atpūtas (45h), kas jādara ar tahogrāfa ripu, ja zinu ka nevarēšu pēc 24h samainīt. Vai es var ielikt jaunu ripu un atstāt lai griežās vairākas reizes un tad kad nāku ņemt ārā tad ar roku uzrakstu uz ripas cik ilgi ir bijusi atpūta?
2. Vai ir kādi ieteikumi par darba laika ievērošanu vadītājiem kas nodarbojās ar īslaicīgiem pārvadājumiem (kūdras vešana, šķeldas, grants). Ja maršruta garums ap 160 km. Pārbraucieni nav gari, bet sanāk stāvēt rindā uz iekraušanu un izkraušanu. Līdz ar to vadītāji nav kad paņem pārtraukumu.
Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Tahogrammas pēc brīvdienām ir jāaizpilda ar roku, ievelkot atpūtu piektdienas vakaram un pirmdienas rītam, tāpat no jauna sestdienas un svētdienas 24 stundām ar atzīmi diska otrajā pusē - brīvdienu disks!
2. Jāorganizē pārtraukumi iekraušanā/izkraušanā. Ja tas nav iespējams, jāņem pārtraukums ceļā vai kraušanas darbu beigās.


Braucu Vācijā jau otro ziemu, bet nekur neatradu, ka kravas auto vajag ziemas riepas! Policisti un BAG to pārbauda!
Lūdzu, kur tas ir rakstīts?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vācijas Ceļu satiksmes noteikumos vispārējās daļas 2. paragrāfā:

"... Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
I. Allgemeine Verkehrsregeln
...
§2 Straßenbenutzung durch Fahrzeuge
(3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, welche die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 gemäß Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 28. September 1988 (BGBl. I S. 1793), die zuletzt durch Artikel 3 der Verordnung vom 21. April 2009 (BGBl. I S. 872) geändert worden ist, dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken aufsuchen.
..."


Ceļu satiksmes intensitāti nosaka viss tas, ko vadītājs redz no visam pusem, bet no statistikas viedokļa tas ir automašinu skaits, kuri brauc noteikta laikā noteiktā ceļa posmā.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Satiksmes intensitāte raksturo transportlīdzekļu un mazākaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku skaitu, kas pārvietojas vai šķērso noteiktu ceļa posma garumu noteiktā laika vienībā.
Transportlīdzekļa vadītājam tas nozīmē tos satiksmes dalībniekus, kurus viņš ir spējīgs pamanīt transportlīdzekļa priekšā, sānos un aizmugurē, lai izpildītu 113. un citus CSN punktu prasības, īpaši saistītus ar CSN 7. un 8. nodaļas prasībām, un kas pārvietojas viņa braukšanas virzienā, tam pretī, šķērso braukuvi krustojumos vai ārpus tiem, pa regulējamām vai neregulējamām bet apzīmētām gājēju pārejām.


Labdien ! Vai ir kāds skaidrojums jēdzienam ''intensīva satiksme''? Kā tiek mērīta satiksmes intensitāte? CSN bieži figurē frāze ''ja ceļu satiksme ir intensīva'' Droši vien nepietiek ar to , kad , teiksim , katrā joslā ir pa vienam transportlīdzeklim. Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. "Intensīvā satiksme" (IS) ir jāievēro un atsevišķas prasības attiecībā uz to ir jāpilda 110. CSN punktā:
CSN 110. Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos, kad visas braukšanas joslas aizņemtas, mainīt joslu atļauts, tikai lai nogrieztos, apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, apbrauktu vai apturētu transportlīdzekli.
Tas nozīmē gadījumos, kad nav iespējams mainīt joslas tā, lai aizmugurē braucošajam un pret priekšā braucošo vadītājs spētu ieturēt drošu distanci, ceļu satiksmē tiek runāts par IS apstākļiem.
2. No 1. punkta attiecībām un gadījumos, kad ceļu satiksmes dalībnieku (transportlīdzekļu vadītāju un mazākaizsargāto) koncentrācijas dēļ ir jāsamazina ierobežotais (atļautais) braukšanas ātrums, jāpalielina distance vai intervāls, ir apgrūtināta jebkura manevra (neaizliegtā) izpilde, jāveic apbraukšanas vai apsteigšanas manevri, arī izmantojot brauktuves labo joslu vai stāvokli, nozīmē to, ka vadītājs brauc IS apstākļos.


Labdien,par kādiem pārkāpumiem vadītājam drīkst atņemt tiesības?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Te būs pēc Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas:
www.likumi.lv/...

Un vēl pēc LAPK desmitās "a" nodaļas "Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē":
www.likumi.lv/...


Kur var sameklēt kā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā notiek vadīšanas iemaņu pārbaude.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

CSDD reglamentā.


Ārpus apdzīvotas vietas vadīju automašīnu pa lauku ceļu ar ātumu 40km/h gaišā diennakts laikā .Ceļš bija 3m plats, piebraukts, apledojis sniega ceļš.Aiz maza līkuma parādījās sporta mašīna, kas brauca ar ātrumu vismaz 100km/h.Notika sadursme, palocījām viens otram bleķus,ieradās policija un konstatēja ,ka es atrodos daļēji pretējā joslā,jo lūk sporta mašīna esot jau labu gabalu braukusi pa sniega kupenu.Ieteica rakstīt saskaņoto protokolu, kurā man vajadzēja atzīt savu vainu,ko šoka stāvoklī arī izdarīju.Vai tešām vainīgs biju tikai es?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Iesaku tikt vaļā no šoka! Protams, ka tikai, ja jau atzināties!
2. Bremzējot Jūsu auto gan varēja izslīdēt, bet ja jau atzināties uz papīra, kur vainas noteikšana vispār nav paredzēta, tad neko darīt.
3. Jums 10 dienu laikā, skaitot no negadījuma dienas, savam OCTA apdrošinātājam būs jāiesniedz savs saskaņotā paziņojuma (SP) eksemplārs un jāpaskaidro, kāpēc policija prettiesiski lika Jums atzīties CSNg izraisīšanā, kuru netikāt nodarījis. Ja labi izdosies izskaidrot notikušo, tiksiet cauri sveikā!
4.Izgatavojiet SP kopija un, nododot savu SP eksemplāru, iedodiet apdrošinātāja pārstāvim parakstīt izgatavoto kopiju ar salasāmu viņa vārdu, kodu un datumu. Savu auto varēsiet remontēt sestajā dienā pēc atzīmes datuma uz kopijas, ja apdrošinātājs nelems savādāk.


Sveicināts Ērik,būtu nepieciešamība iegūt ADR sertifikātu,vai vari pateikt,kad un un kur Kurzemes pusē būtu kursi,cik maksā?Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

ADR nebūs Kurzemes pusē. Pamatkurss Rīgā ap 110,- un cisternai vēl kādi 35,-
Precīzāk uzzināsi zvanot pa tālruni 29123391

www.csdd.lv/...


Labdien!Situācija sekojoša; pirms vairākiem gadiem radiem aizdevu lietošanā uz sava vārda reģistrētu auto.Šobrīd man neizdodas savu auto atgūt. Sakiet lūdzu vai es varu šim savam īpašumam uzlikt liegumu darboties ceļu satiksmē,ja auto un tehniskā pase atrodas pie šī brīža lietotājiem? Kādas ir iespējas man atgūt automašīnu?Vai varat ieteikt kur man griezties ar šādu jautājumu?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ar iesniegumu policijā.


Sveiki!Sakiet lūdzu kādas ir izmaksas CSDD veicot tehnisko ekspertīzi, ja es vēlos uzstādīt gāzes iekārtu, automašīna ir Opel Vectra B? Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Te būs izmaksas, kas saistītas ar pārbūvi:
www.csdd.lv/...

Papildus informāciju jautājumos, kas saistīti ar transportlīdzekļu pārbūvi un tehnisko ekspertīzi, Jūs varat saņemt jebkurā CSDD nodaļā vai CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijā, kontaktējoties pa tālruni 67025735

Gāzes iekārtu speciālists:
www.ads-serviss.lv/...



Labdien! Vai pašvaldības policija drīkst sodīt, par stāvēšanu netatļautā vietā, ja tajā brīdī, kad auto tiek fotogrāfēts, es piesteidzos pie auto un aizbraucu.? Respektīvi, protokolu neesmu saņēmis, bet e-pakalpojumos skatos, ka ir naudassods. Vai ir iespējams šo sodu apstrīdēt?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Jā, drīkst sodīt.
2. Var apstrīdēt, ja automobilis bija novietots apstāšanās atļautā vietā.


Labdien! Kādi apstākļi pagarina atlīdzības izskatīšanas termiņus (max 3 mēn.)? Kur griezties, ja termiņi netiek ievēroti? Vai tiesa ir vienīgā institūcija? Jau iepriekš paldies par atbildi!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Apdrošinātāji veiksmīgi nolikvidēja visas institūcijas, kas var ietekmēt atlīdzības kavējumu.
1. Palika pašu apdrošinātāju veidotais apdrošinātāju birojs - LTAB:
www.ltab.lv/...
2. Finanšu un kapitāla tirgus komisija:
www.fktk.lv/...
3. Tiesa.