Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Kāpēc mūs - tieši baļķvedēju vadītājus soda ar 100 LS par atpūtas režīmu neievērošanu? Paldies par atbildi!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nav reģistrēts brīvdienās izmantotais iknedēļas atpūtas laiks!
Ciparu tahogrāfiem manuāli jāievada ikdienas, iknedēļas atpūtas laiki un citas darbības, kuras vadītājs veica laikā, kad vadītāja karte bija izņemta.

Par tahogrāfa modeļiem, kuros manuālā ievade visā pilnībā nav iespējama, rūpnīcas-izgatavotājas apliecinājumu par to un vadītāja rīcību, lai izvairītos no Jūsu aprakstītā pārkāpuma un soda par to, lasu savās lekcijās profesionālajiem vadītājiem 95. koda iegūšanai.
Apaļās koksnes pārvadātājus iepazīstinu ar prasībām garenvirzienā uzkrauta stumbru materiāla nostiprināšanā pārvadāšanai ceļu satiksmē.


Nākošās nodarbības profesionālā koda iegūšanai Kurzemē sāksies 05.04.2013.


Sakiet, lūdzu, kad varēsim piedalīties apmācībās 95. koda iegūšanai Kuldīgā?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lekcijas sāksies 05.04.2013.
Lekcijām pieteikties no 02.04.2013., zvanot pa tālruni 29194359

Lekcijās bez CSDD apstiprinātās profesionālās vadītāju apmācības programmas papildus dzirdēsiet manus sagatavotos materiālus autobusu vadītājiem un pasažieru pārvadājumu organizatoriem par tēmām:
"Ko noklusē apdrošinātāji!",
"Kāpēc Vācijas policija aiztur autobusus no Latvijas" un
"Kāpēc Vācijā sadeg Latvijas autobusi"
"Par ko un kā sodus uzliek Francijas policisti autobusu vadītājiem no Latvijas"
"Ko vadītājs nedrīkst atļauties Austrijā"
"Ko prasa vadītājiem Itālijas policija"
"Par ko soda vadītājus Polijas policisti un kā no sodiem izsargāties"



Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 35.panta 3.daļa nosaka, ka "mantai nodarītos zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašniekam un tiesīgajam lietotājam, un personai nodarītos zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītājam. Šajā punktā minētos zaudējumus atlīdzina šā likuma 31.panta piektajā un septītajā daļā minētajos gadījumos."
Vai tas nozīmē, ka, ja CSN izraisījušajam un cietušajam trsnsportlīdzeklim ir viens īpašnieks (juridiska persona), tad apdrošinātāji neko nemaksā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Viena īpašnieka transportlīdzekļiem savstarpēji nodarītos zaudējumus OCTA neatlīdzina.
2. Ja īpašnieka tiesības tiek nodotas turētājam līzinga gadījumā, tad viena turētāja transportlīdzekļiem savstarpējos zaudējumus OCTA neatlīdzina.
3. Ja ir viens īpašnieks un dažādi turētāji (līzinga līguma gadījumā), tad viena īpašnieka transportlīdzekļiem, kas nodoti līzingā dažādiem turētājiem, savstarpējos zaudējumus OCTA atlīdzina.

Skaidrojums!
Nav atšķirības starp juridisku un fizisku personu.


Labxien cien.
Man ir taada situaacija.. Grib apvainot autoavaarijaa kuraa neesu bijis.. uz manas auto jau sen ir skrapeejums ar zilo kraasu, kuru nebijis ieregistrejis , jo ir nieciigs un nezinaaju kurs ir izdarijis un kad. Autostavvieta atradis cilveeks kurss tagad uzrakstija uz mani cp, it kaa es noskraapeju vinu auto, acu liecinieku nav, draud ekspertiizei un kaa es tapad vinam maksaassu.. kaa pareizi riikoties?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Kā rīkoties Jūsu gadījumā, stāstu savās lekcijās jau 12 gadus, un Jums bija jābūt klausītājam manā auditorijā. Iespējams, ka esmu šeit jau uz to atbildējis.
Vispirms Jums nepieciešama jurista (t.29180099) konsultācija, kas būs par samaksu, tad, ja nepieciešams, paskaidrošu Jūsu turpmāko rīcības plānu bez maksas.

Nākošās lekcijas 95. koda iegūšanai Kurzemē sāksies 05.04.2013.


kas ir pants nr. 149.10.7.0
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tā kā nespējāt aprakstīt pārkāpumu, tad par atbilstošo apstāšanās vai stāvēšanas pārkāpumu 7. atbildi meklējiet LAPK 149. 10-prim pantā.
No LAPK:
"... 149.10 pants. Apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšana
Par apstāšanos:
1) ceļa kreisajā pusē gadījumos, kad tas nav atļauts;
2) uz brauktuves, ja ceļam ir nomale;
3) nepietiekami tuvu brauktuves malai (tā, ka attālums no brauktuves malas līdz jebkuram brauktuves malai tuvāko transportlīdzekļa sānu elementam pārsniedz 0,5 metrus), ja ceļam nav nomales;
4) vietās, kur transportlīdzeklis citiem vadītājiem aizsedz luksofora signālus vai ceļa zīmes;
5) uz ietvēm vietās, kur tas ir aizliegts;
6) vietās, kur brauktuves mala apzīmēta ar 920.ceļa apzīmējumu, kā arī vietās, kur brauktuves mala vai apmale apzīmēta ar 943.ceļa apzīmējumu, —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par apstāšanos:
1) otrajā rindā gadījumos, kad tas nav atļauts;
2) uz tiltiem, estakādēm, ceļa pārvadiem vai zem tiem;
3) vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par trim metriem;
4) uz gājēju pārejām vai tuvāk par pieciem metriem no tām;
5) brauktuvju krustošanās vietā vai tuvāk par pieciem metriem no šķērsojamās brauktuves malas;
6) tuvāk par 25 metriem pirms un 10 metriem aiz 534., 535. vai 538.ceļa zīmes;
7) uz ieskrējiena vai bremzēšanas joslām;
8) 326.ceļa zīmes darbības zonā;
9) uz tramvaja sliežu ceļa klātnes vai tās tiešā tuvumā, ja tas traucē tramvaja kustību;
10) tuneļos —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
Par apstāšanos uz dzelzceļa pārbrauktuvēm —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
Par stāvēšanu:
1) ceļa kreisajā pusē gadījumos, kad tas nav atļauts;
2) uz brauktuves, ja ceļam ir nomale;
3) nepietiekami tuvu brauktuves malai (tā, ka attālums no brauktuves malas līdz jebkuram brauktuves malai tuvāko transportlīdzekļa sānu elementam pārsniedz 0,5 metrus), ja ceļam nav nomales;
4) vietās, kur transportlīdzeklis citiem vadītājiem aizsedz luksofora signālus vai ceļa zīmes;
5) uz ietvēm vietās, kur tas ir aizliegts;
6) vietās, kur brauktuves mala apzīmēta ar 920.ceļa apzīmējumu, kā arī vietās, kur brauktuves mala vai apmale apzīmēta ar 943.ceļa apzīmējumu;
7) ārpus apdzīvotām vietām tuvāk par 100 metriem no dzelzceļa pārbrauktuves, bet apdzīvotās vietās — tuvāk par 50 metriem no tās —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
Par stāvēšanu:
1) otrajā rindā;
2) uz tramvaja sliežu ceļa klātnes vai tās tiešā tuvumā, ja tas traucē tramvaja kustību;
3) daļēji vai pilnīgi uz brauktuves ārpus apdzīvotām vietām bīstamu pagriezienu un ceļa garenprofila lūzuma vietas tuvumā, kur redzamība kaut vienā virzienā ir mazāka par 100 metriem;
4) vietās, kur transportlīdzeklis var neļaut braukt (iebraukt vai izbraukt) citiem trans­portlīdzekļiem vai traucē gājēju pārvietošanos;
5) uz tiltiem, estakādēm, ceļa pārvadiem vai zem tiem;
6) vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par trim metriem;
7) uz gājēju pārejām un tuvāk par pieciem metriem no tām;
8) brauktuvju krustošanās vietā vai tuvāk par pieciem metriem no šķērsojamās brauktuves malas;
9) tuvāk par 25 metriem pirms un 10 metriem aiz 534., 535. vai 538.ceļa zīmes;
10) uz ieskrējiena vai bremzēšanas joslām;
11) 326.ceļa zīmes darbības zonā;
12) 327.ceļa zīmes darbības zonā un attiecīgi nepāra vai pāra datumos 328. vai 329.ceļa zīmes darbības zonā, kā arī uz visiem ceļiem teritorijā, kurā iebraukšana apzīmēta ar 522.ceļa zīmi;
13) vietās, kur brauktuves mala vai apmale apzīmēta ar 944.ceļa apzīmējumu, un vietās, kas apzīmētas ar 945.ceļa apzīmējumu;
14) tuneļos —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
Par stāvēšanu uz dzelzceļa pārbrauktuvēm —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt līdz divsimt latiem.
Par nepareizi novietotu transportlīdzekli stāvvietā, kurā transportlīdzekļa novietošanas veids noteikts ar 825.—832.papildzīmi un ceļa apzīmējumiem, kā arī par 833. un 842.papildzīmes prasību pārkāpšanu 532. vai 533.ceļa zīmes darbības zonā —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadītāja vietas atstāšanu, ja nav veikts viss nepieciešamais, lai novērstu transportlīdzekļa izkustēšanos no vietas, —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par citu šajā kodeksā neminētu apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
..."


Labdien! man tads jautajums , ka var parstridet sodu kuru neesi izdarijis un neesi pat tuvuma bijis. Lieta tada es jau ilgaku laiku dzivoju arpuss latvijas teritorijas. Atverot e- pasta redzu ka man ir atnakusi vestule no CSDD par nenomaksatu sodu. Protams izbrinits esmu. Pec tam atverot CSDD e-pakalpojumu savu lapu . Ja tur ar uzradits sods : 149.15.4.0 Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles.un 120ls Datums 02.02.2013. Saja laika es pat tuvu nebiju latvijai , ko ar varu apliecinat ar lieciniekiem.
Sakiet ludzu kur man jagriezas un ka man to izdarit , lai sodu dzestu atrodoties arzemes.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Gadās arī kļūdas! Jurista vai advokāta (t.29180099) darbs ir pierādīt, ka Jūs neatradāties Latvijā un tā ir tiesvedības kļūda, ja ir tā, kā aprakstījāt.


Labdien, man ir Jums jautājums. Pirms kāda laiciņa mūsu auto cieta negadījumā, kur musu auto bija cietušais auto. Eksperts novērtēja mūsu auto un piedāvāja 2 variantus.Pirmais no tiem bija ka saņemam naudu uu auto noraksta, otrais variants, ka mašīnu liekam remontā un apdrošinātāju sedz remonta cenas. Mēs mutiski vienojāmies, ka vēlamies saņemt naudu nevis remontēt auto. Šodien man zvanija kompānijas pārstāve un teica lai es eju auto noņemt no uskaites nevis norakstīt , kā minēja eksperts. Kā šajā situācijā ir pareizi rīkoties, jo eksperts sarunā ar vīru minēja ka auto nav restaurējams.Tādēļ rodas jautājums kāpēc kompānija neliek norakstīt auto?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ar apdrošinātājiem un viņu pārstāvjiem ir jāsarunājas rakstiski!
Jums bija jāparaksta vienošanās ar ekspertu tā apskates protokolā par auto bojā eju (norakstīšanu).
Apdrošinātājs nenoraksta auto, jo viņam tas nav izdevīgi!
Ko darīt, ja nenotiek, kā Jūs vēlējāties?
1. No jauna jāvienojas ar apdrošinātāju par Jūsu vēlmēm un to, vai tās ir iespējamas.
2. Jāpārliecina apdrošinātājs, ka norakstīt auto apdrošinātājam būs izdevīgāk, nekā izmaksāt atlīdzību!
3. Ja pārliecināšana neizdodas un pierādāmi pārkāpumi apdrošinātāja darbā nav atrodami, tad jāsaņem atlīdzība.

Pirms auto iegādes vajadzēja apmeklēt vai televīzijā noskatīties manu lekciju ciklu "Ko noklusē apdrošinātājs?"

Un sakiet par to citiem, lai nesāk pavasarī braukt ar auto, pirms nav dzirdēts mans stāsts!



Labdien ! gribēju noskaidrot vai bez 95 koda drīkstu veikt komercpārvadājumus ārpus mūsu valsts robežām? braukāju pārsvarā no Latvijas uz Igauniju. Paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja C un CE kategorija iegūta līdz 09.09.2009, tad bez 95. koda drīkst veikt komercpārvadājumus līdz 09.09.2014.


Labdien! Es iekļuvu avārijā kurā bija iesaistīs vēl viens auto.Viss notika caur policiju un tur pateica ka ir abpusēja vaina. Vai iespejāms tadā situacijā saņemt apdrošināsanu ja ir abpusēja vai avārijā?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Šodien Saldū lasu lekcijas ciklu "Ko noklusē apdrošinātāji" ! Brauciet uzzināt!

Jā, ir iespējams par to daļu, par kuru apdrošinātājs atzīs Jūs par cietušo!


Operatīvais TL diezin vai kaut ko pārkāpa. Dacei jāpārlasa CSN.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Viņai nepatika tie policisti, kas pārbaudīja!


Vai priekšnieks var dot mutiskus rīkojumus ceļu policijai apturēt un pārbaudīt automašīnas.Mums bija konkrēts gadījums.Mūsu mašīnu apturēja CP,un uz jautājumu,kāpēc mēs tikām apturēti, policija atbildēja, ka ir priekšnieka mutisks rīkojums pārbaudīt automašīnas pēc astoņiem vakarā.Rezultātā tika pārbaudīti dokumenti, iepūsts trubiņā,parādīta divreiz aptieciņa,ugunsdzēšamais aparāts, trīsstūris, un pieprasīja atvērt bagāžnieku.Vēl uzprasīja vai aptieciņai nav beidzies termiņš.Uz manu jautājumu vai tad aptieciņai ir termiņš, policists vienkārši noklusēja.Pirms tam CP mašīna stāvēja krustojumā un traucēja ceļu satiksmei, es viņiem to arī aizrādīju, uz ko atbildes arī nebija.Pēc neilga laika braucot garām šim krustojumam, CP automašīna reāli atkla traucēja satiksmi, un man bija viņus apbraucot jāpārkāpj ceļu satiksmes noteikumus.žēl ka nenobildējām.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Žēl gan!
Varat sūdzēties par policijas ekipāžas rīcību!


Cien. Ērik!
Kāds ir Jūsu kā autovadītāja viedoklis par "Zebras" akciju Fotoradari 15+ ?
Visur citur Eiropā un pasaulē iegulda milzu analītisku darbu un milzu līdzekļus naudas izteiksmē ceļu satiksmes drošības uzlabošanā, turklāt viņi var lepoties ar labu ceļa braucamo daļu, salīdzinot ar mūsu Āfrikas provinču līmeni, un tie paši rietumnieki, arī skandināvi, regulāri rīko rekomendējošas kampaņas SLOW DOWN 5KMH vai 5MPH, respektīvi. Un līdzi seko paskaidrojoša informācija, kādu ieguvumu dod šis faktiskā braukšanas ātruma samazinājums par 5kmh.
Jums noteikti zināms no satiksmes pētījumiem, ka ĀAV ceļa posmā, kur līdzšinējais max atļautais braukšanas ātrums bijis 90kmh, uzstādot šajā ceļa posmā max ātruma ierobežojuma zīmi 80kmh, fakstiskais auto plūsmas ātrums samazinās TIKAI par līdz 4kmh!!!
Kur Timrots grib lidot ar saviem +15kmh???
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nezinu, kur grib lidot, bet tēlā ir jūtama vecuma ietekme!
Noteikumi ir noteikumi, kuru prasības ir jāpilda!

Mana akcija būtu veltīta satiksmes drošības uzlabošanai - "Radarus bīstamības mazināšanai - tikai pirms bīstamiem ceļa posmiem!"

Akcijas gatavošanai vispirms nepieciešams:
1) radaru tehniskā raksturojuma izpēte un
2) radaru uzstādīšanas kontroles speciālistu apmācība un sertificēšana,
3) metodikas sagatavošana radaru uzstādīšanas un izmantojamās programmatūras atbilstības pārbaudei.


Labvakar!
Sakiet lūdzu,kāda būtu dzīvojamās automašīnas (kempera) uzlikšanas uzskaitē un noņemšanas no uzskaites CSDD kārtība,ja mēs to izmantosim tikai trīs - četrus mēnešus gadā,kā likums vasarā,bet pārējo laiku tas stāvēs. Ja uzliekam to uzskaitē,piemēram,maijā un nododam numurus augusta pēdējā dienā. Maijā maksājam ekspluotācijas nodokli ...sanāk,ka par viesiem atlikušajiem mēnešiem gadā - tātad,līdz decembrim. Bet augustā noņemot no uzskaites un nododot numurus,pāri paliek apmaksāti vēl četri mēneši. Kas notiek ar šo samaksāto nodokļa daļu? Vai arī ir iespējams samaksāt šāda veida tr./līdzekļiem nodokli uz noteiktu termiņu - mūsu gadījumā,no 1.maija līdz 31.augustam?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Iesaku zvanīt pa CSDD info tālruni 67025777

Manuprāt, nekas nav mainījies!
Atbilde no raksta www.iauto.lv/...

Ir viena iespēja - pagaidu noņemšana no uzskaites - aizej, nodod numurus glabāšanā, samaksā nodevu par glabāšanu.
Nākamajā gadā liec atpakaļ, samaksā par pakalpojumu plus ceļa nodokli LĪDZ GADA BEIGĀM, pat tad, ja transportlīdzekli izmanto no aprīļa līdz oktobrim - nodoklis tāpat jāmaksā par periodu no atlikšanas uzskaitē, piemēram, no 3. aprīļa līdz 31. decembrim.

Ja ņem nost no uzskaites atkal pirms gada beigās, tad pārmaksāto summu it kā varot saņemt atpakaļ, rakstot iesniegumu Latvijas Valsts Ceļiem.


Labdien!
Mans stāsts.Sieva apdzenot otru automašīnu to nedaudz aizķēra,bet to nepiefiksēja līdz nokļuvusi mājās ieraudzīja nelielu skrāpējumu.
Tad zvanīja uz policiju un jautāja kā viņai rīkoties,pa to laiku otra automāšina jau bija paziņojusi policijai par notikušo.
Tad satikās abas iesaistītās puses kur policists uzrakstīja protokolu abiem autovadītājiem par to ka ir atstājuši notikuma vietu,jo tā otra automašina arī bija turpinājusi braukt.būs sods un laikam 4soda punkti
Tik tālu viss skaidrs,bet otrs vadītājs iešot pie apdroši ātājiem ar savu skrāpējumu.vai viņa apdrošinātāji tās remonta izmaksas var piedzīs no mūsu puses?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Sievai mudīgi ar savu bukti jāpaspēj pirmajai pie otrās puses OCTA apdrošinātāja!
Lai izdodas paspēt, citādi apdrošinātājs piedzīs remonta izmaksas, administratīvos un ekspertīzes izmaksas!

Jums jāsatiek otrā puse, pirms neviens no jums nav ticies ar apdrošinātāju!
Jāmēģina savstarpēji vienoties bez apdrošinātāja. Vislabāk, abas puses tiekaties pie manis darbā, kaut lekciju laikā, vai tiksimies juridiskajā birojā!


Labvakar,variet pastāstīt kas ir 30 kods E kategorijai?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Piezvaniet, lūdzu, pa tālruni 67025777
30 koda nozīmes:

30. Pārveidotas apvienotas bremžu un akseleratora sistēmas
30.01 Paralēli pedāļi
30.02 Pedāļi vienā (vai gandrīz vienā) līmenī
30.03 Bīdāms akselerators un bīdāmas bremzes
30.04 Bīdāms akselerators un bīdāmas bremzes ar ortozi
30.05 Salokāmi/noņemami akseleratora un bremžu pedāļi
30.06 Paaugstināta grīda
30.07 Sānos nodalīts bremžu pedālis
30.08 Nodalījums protēzei uz sāniem no bremžu pedāļa
30.09 Priekšpusē nodalīti akseleratora un bremžu pedāļi
30.10 Papēža/kājas atbalsts
30.11 Elektriski darbināms akselerators un bremzes


Manuprāt, pie mums Latvijā arī vajadzētu ieviest līdzīgu praksi, jo sevišķi jauniešu - jauno autovadītāju vidū ir indivīdi, kuriem pašsaglabāšanās instinkts no saudzējoša, pārmērīgā alkohola un vieglo narkotiku lietošanas rezultātā, ir kļuvis par destruktīvu, iznīcinošu. Protams, šeit var runāt par simts citiem apstākļiem, kas konkrēti iespaido individuāli katra autovadītāja uzvedību. Problēma ir liela, statistikas bojāgājušo skaitļi skāruši katras latviešu ģimenes radus, draugus paziņas...

rus.postimees.ee/...
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Otrās pakāpes apmācības programmu līdz 2 gadus jauniem B kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem (kurā sodītiem jaunajiem vadītājiem bija paredzēta nodarbība grupā ar psihologu) sagatavoju un iesniedzu izskatīšanai jau 2006. gadā. Saņēmu pat solījumu tās tālākvirzīšanai! Kamēr ceļu satiksmē nenotiek masveida jauniešu bojāeja, kas ietekmē Latvijas statistiku Eiropā un naudas saņemšanu no tās, nekas nenotiks.

Šobrīd darbojas liegumi:
GARĪGAS DARBĪBAS TRAUCĒJUMI
1. grupa:
13.1. Transportlīdzekļa vadītāja apliecības neizdod un neatjauno pretendentiem
vai vadītājiem, kas slimo ar:
— nopietniem garīgas darbības traucējumiem, iedzimtiem vai iegūtiem slimības, traumas vai neiroķirurģiskas operācijas dēļ,
— nopietnu garīgu atpalicību,
— nopietniem braukšanas stila traucējumiem vecuma dēļ;
vai ar personības traucējumiem, kas nopietni pasliktina spriestspēju, rīcību vai piemērošanās spējas, izņemot, ja pieteikumu pamato apstiprināts medicīnisks atzinums un vajadzības gadījumā tik veiktas regulāras veselības pārbaudes.
2. grupa:
13.2. Kompetenta medicīnas iestāde sniedz pienācīgus apsvērumus par papildu
risku un bīstamību, kas saistīta ar šajā grupā iekļauto transportlīdzekļu
vadīšanu.


Paldies par izsmellosso atbildi.. domaasim kaa riikoties taalaak :)
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir dažādas aplamības attiecībā uz eksperta darbu un iespējas, lai no tā ko labotu!
1. Ja eksperts kļūdījies zaudējumu smaguma novērtēšanā
2. Eksperts kalkulācijā aprēķinājis par maz remontam nepieciešamo
3. Eksperts nav ievērtējis kādu no bojatām pozīcijām
4. Eksperts nav novērtējis slēpto bojājumu iespējamību
5. Eksperts nav veicis vērtības mazinājuma aprēķinu
6. Eksperts nav noteicis zaudējumu personai, kura pretendē uz atlīdzību
7. Eksperts nav ievērtējis PVN
8. Eksperts to ir divkārtīgi ievērtējis
9. Nav bojājumiem atbilstošas fotogrāfijas
10. Nobraukumā vai nolietojumā ir kļūda.
11. Tehniskajā auto aprakstā ir kļūda
12. Ne tas auto ir novērtēts

Tad ir vēl eksperts, kas veic negadījuma izpēti.
Viņam jautajumi var būt vēl vairāk!
Tad nāk apdrošināšanas sabiedrība, kur iespējamie jautājumi ir vēl daudz vairāk!

Padomajiet gan, kā rīkoties tālāk!
Lai izdodas!

Pēc pieredzes, ieteiktu tikties uz konsultāciju personīgi pie Ērika.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lai ko ieteiktu, tā būtu vispareizāk!


Pie iepriekšējās atbildes:
Tad jāsūdz tiesā apdrošinātājs, vai neatkarīgais eksperts?

Ar pēdējo jau it kā autovadītājam nekādu tiešu līgumsaistību nav.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Lai atbildētu, man jāzin, par kādu aplamību Jūs gribat sūdzēties.


Labdien!
Veeleejos pajautaat kaa man riikoties taalaak, ja nepiekriitu apdrossinassasnas eksperta verteejumam par musu bojaato auto.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Neparakstiet viņa apskates protokolu!
2. Iebilstiet apdrošinatājam par viņa nolīgtā eksperta neatbilstošo rīcību.
3. Rakstiet sūdzību LTAB Lomonosova ielā 9, Rīgā un saņemiet atbildi.
4. Iesūdziet neatkarīgo ekspertu tiesā, prasībā pamatojot un pierādot viņa manipulācijas Jūsu mantiskās atlīdzības neprofesionālā, apzinātā vai prettiesiskā mazināšanā.
No 2. līdz 4. visticamāk, neietekmēs apdrošinatāja lēmumu, ja vien nēesat tuvs radinieks tiem, kura vārdus forumos slavējoši neizrunā!

Pēdējā iespēja ir cīnīties ar apdrošinātāju, kas izmanto eksperta aplamo vērtējumu, tiesā.
Piezīmēju!
Apdrošinātājs uz šādiem cīniņiem ir trenējies turpat 16 gadus dienu no dienas!
Cerams, Jūs būsiet tam gatava!