Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Pēc pieredzes, ieteiktu tikties uz konsultāciju personīgi pie Ērika.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lai ko ieteiktu, tā būtu vispareizāk!


Pie iepriekšējās atbildes:
Tad jāsūdz tiesā apdrošinātājs, vai neatkarīgais eksperts?

Ar pēdējo jau it kā autovadītājam nekādu tiešu līgumsaistību nav.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Lai atbildētu, man jāzin, par kādu aplamību Jūs gribat sūdzēties.


Labdien!
Veeleejos pajautaat kaa man riikoties taalaak, ja nepiekriitu apdrossinassasnas eksperta verteejumam par musu bojaato auto.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Neparakstiet viņa apskates protokolu!
2. Iebilstiet apdrošinatājam par viņa nolīgtā eksperta neatbilstošo rīcību.
3. Rakstiet sūdzību LTAB Lomonosova ielā 9, Rīgā un saņemiet atbildi.
4. Iesūdziet neatkarīgo ekspertu tiesā, prasībā pamatojot un pierādot viņa manipulācijas Jūsu mantiskās atlīdzības neprofesionālā, apzinātā vai prettiesiskā mazināšanā.
No 2. līdz 4. visticamāk, neietekmēs apdrošinatāja lēmumu, ja vien nēesat tuvs radinieks tiem, kura vārdus forumos slavējoši neizrunā!

Pēdējā iespēja ir cīnīties ar apdrošinātāju, kas izmanto eksperta aplamo vērtējumu, tiesā.
Piezīmēju!
Apdrošinātājs uz šādiem cīniņiem ir trenējies turpat 16 gadus dienu no dienas!
Cerams, Jūs būsiet tam gatava!


Vai braucot uz ārzemēm (ES robežās) jābut lidz OCTA polisei? Polise ir latviski, nez vai to spēs izlasīt piem Vācijā. Tad arī notariālo tulkojumu vajag? Polisi pirku internetā, uz epastu atnāca neparakstīta un neapzīmogota. Vai tāda derēs? Jeb man jāiet pie apdrošinātāja uz biroju, lai izdrukā jaunu? Paskaidrojiet lūdzu! :)
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Polisei jābūt pie vadītāja, izbraucot no valsts un šķērsojot LR robežu.
Iebrauciet pie savas polises apdrošinatāja pārstāvja kaut lielveikalā un palūdziet polisi apzīmogot un parakstīt (apstiprinājuma apliecinājumu prasa Polijas policija).
Polisei tulkojumu nevajag. Vācija to pratīs izlasīt latviski, ja ne, tad policists man piezvanīs!


@Vitalina

Vienādas nozīmes ceļu krustojumā NAV GALVENĀ CEĻA. Visi ceļi, kuri savienojas/sadalās vienā līmenī, nav nedz galvenie, nedz mazāk svarīgie. Tie ir "VIENĀDAS NOZĪMES", kā jau Ēriks norādīja iepriekš.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Autoskolā katram pasniedzējam par neaprakstītiem definējumiem pašam jālemj, kā aprakstīt nosaukto!


Cik jāmaksā aptuveni par Automašīnas apdrošīnāšanu, ja cilvēks kuram pieder mašīna nav tiesības un ir 20 gadi?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Lūdzu:
letapolise.lv/...



Kam un kur lai sūdzas par saimniecisku darbību, kuras rezultātā aiz baļķvedējiem ceļš paliek piebārstīts ar krietna izmēra sprunguļiem? Respektīvi, vairākkārt novērots, ka baļķenieki pārvadā mistisku kravu - iepakotus, ar stīpu sažmaugtus zarus, krūmus u.c. koksni, kā rezultātā aiz tāda tr. līdzekļa ceļš ir piedrazots ar satiksmei bīstamiem priekšmetiem, kas vistiešākajā mērā apdraud gan mantu, gan dzīvības. Un diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamā redzamībā situācija un notikumi var neglābjami attīstīties nevēlamā virzienā. Eiropā par ceļa piedrazošanu soda mēri bargi, bet pie mums tikai formāli uz papīra. Šis nav Jums, Ērik, personīgi, bet sāp tāda bezatbildība no atbildīgo insatnču puses. Tas skaidrs, ka vadītājs vedīs, ko liks, lai nezaudētu darba vietu, bet, piem., Norvēģijā jebkurai kravai jābūt noslēgtai vai pārklātai ar sietu, citādi neviens nekust no vietas. Un šoziem arī "papīrene" ir piebārstīta pa nomalēm, ka tik turies. Madonas novadā dēļ tā bija letāls iznākums, kur saskrējās vieglais ar poļu fūri un ģimene zaudēja gan māti, gan meitu... Jūs, cien. Ērik, tuvāk atbildīgajiem, rekomendēju pacelt šo jautājumu par elementāru un drošu kravu pārvadāšanu Latvijas teritorijā.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Daru, ko spēju, bet par ministru satiksmei neizvēlējās mani!
Lūdzu sūtiet fotogrāfijas ar baļķiem uz brauktuves, avārijām, kas saistāmas ar kritušiem baļķiem! Un atzīmējiet laiku un vietu!
Pārvadātāji atsaucas uz to, ka nav tādu avāriju...jo nav iespējas parādīt pretējo!

Kurš ir tas atbildīgais, kam esmu tuvāk!?
Ir tikai gadījumi lekcijās policijai, apdrošinātājiem, kādam no advokātiem pirms tiesas strīda, kad manī ieklausās.
Protams, ka varētu ministriem TV uzdot jautājumus par kravu efektīvām pārbaudēm un kravu pārvadātājiem, kas saistīti ar pārvadājuma sniedzēja licencēšanu! Bet tā ir aizliegta tēma plašas saziņas līdzekļos, vai, tematikai parādoties publiskā telpā, tā tiek izkariķēta tā, ka būtiskais zaudē jēgu un paliekas rada tikai smieklus!

Risinājums ir utopisks, bojā gājušais ir atbildīgais par pārvadājumiem valstī ... lai manī ieklausītos un Jūs sadzirdētu!


Atvainojos 41 h nevis 34h laikam
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pieteikties 95. koda apmācībām Kurzemē pa tālruni 29194359,
Rīgā - 29900991


Labdien Erik, gribeju uzdod jautajumu kas nav gluzi saistits ar apdrosinasanu, bet ja kadreiz varetu apdrosinat sodu sistemu uz fiziskam personam, tad tas jums ari ieinteresetu, bet man ir jautajums par atputas laiku soferiem, piemers, es stradaju no pirmdienas lidz sestdienai ar masinu kurai ir uzstadits digitalais tahografs, darbs ir no plkst. 7 lidz 15, brauksana reali ir tikai 4 h diena maksimums, tad man bija jautajums vai es parkapju iknedelas atputas rezimu, jo man sanak tikai nemt aptuveni 34 h ja sestien es beidzu darbu ap plkst 14, un pirmdien plkst. 7 man jau atkal jabut uz stripas, paldies jau ieprieks,
ar cienu, Karlis.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Jā, pārkāpiet, pat nopietni!
Par maršruta plānošanu konkrētiem vadītājiem stāstu un plānoju pie tāfeles profesionālās vadītāju apmācībās 95. koda iegūšanai Rīgā vai Kurzemē!


Labvakar! Sakiet var ir kaut kur pieejams vienādas nozīmes krustojuma definīcija? Nevaru atrast-ir tikai vienādas krustojuma pārbraukšana.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Definīcijas skaidrojums izriet no nosaukuma!


vai dzinejam kaite,ja uzstadits velviens katalizators??to izdarija,jo netika atrasts orginalais,bet tagad nevelos jauno katalizatoru nemt nost
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Ja izgatavotājs to nav paredzējis, tad apgrūtinājums motoram var būt izplūdē un tālāk ar motoru saistītos procesos.


Paldies-Juus esat zelta veerts cilveeks:) Atradu ar Juusu paliidziibu klupshanas akmeni:))
2.ned.atpakl es jau Jums uzdevu jaut. aprakstot manu situaaciju (zem segvaarda-VARDS, jo uztraukumaa aizmirsu pierakstiit savu vardu!) taa bija mana avaarijas situaacija! Un jaa-lietaa ir taa, ka apdroshinaataaju eksperts cietusaa mashiinu apskatiijis ir 2.men. peec avaarijas. Un bildees,kuras mees dabuujaam,kur eksperts mashiinai bija veicis ekspertiizi, mashiina neizskatiijaas taada kaada vina bija avarijas briidii!! Divu meneshu laikaa vinsh tak vareeja pats mashinu saskaadeet vel vairaak...un, tad no mums piedziit:( Summa, kuru tagad no manis piedzen ir pa tieshaam graujosha...
MILZIGS paldies,ka Jus vismaz shadi spejat palidzeet!!
p.s.
Buus jaapsver doma,kaa dabuut Juus TV uz lekciju!!:)
Atbilde: Ēriks Griģis:

Priecājos, ka pati pamanījāt!
Jūsu jautājumu krustugunīs priekš manis vai vesels labirints atklājās - vainīgais jautā par cietušo, kurš krāpis apdrošinātāju un caur to vainīgo ar nepatiesu regresa prasību!
Redzu, ka nu Jums ir pamats, lai cīnītos un panāktu taisnu tiesu!

Būtu gan jauki, ja par nebūšanām ar apdrošinātājiem uzzinātu pēc iespējas vairāk vadītāju, autoīpašnieku!
Nepūlieties, tādas sarunas TV ir aizliegtas!!!

Reizēm nesaprotu, kāpēc par taisnu tiesu ir jācīnās! Vai tad tiesa var būt netaisna?

Lai Jums veicas!


37.pants. Mantai nodarīto zaudējumu novērtēšanas kārtība
(1) Zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu dienu laikā (skaitot no dienas, kad persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam) nodrošina uz apdrošināšanas atlīdzību pretendējošās personas bojātās mantas apskati.
(2) Ja šā panta pirmajā daļā minētajā termiņā apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nav nodrošinājis bojātās mantas apskates veikšanu, trešajai personai ir tiesības zaudējumu apmēra noteikšanai izvēlēties ekspertu. Šādā gadījumā apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs:
1) atlīdzina zaudējumus, pamatojoties uz trešās personas iesniegtajiem dokumentiem, kas pamato nodarīto zaudējumu apmēru;
2) atlīdzina trešajai personai izdevumus, kas tai radušies, veicot ceļu satiksmes negadījumā bojātās mantas ekspertīzi.
Variet luudzu izskaidrot uz ko ,tad attiecas shis likums??Mums priekshaa ir juutama ciina ar apdroshinashanas kantori:(
paldies....
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Šajā tekstā Sanita man uzdod CSNg cietušās personas jautājumu!

1. Bija vai nebija saskaņotais paziņojums?
2. Policija atzina Jūs par vainīgu vai nē?
3. Jūs esat persona, kura pretendē uz atlīdzību vai nepretendē?

Iepriekšējā Sanita uzdeva man CSNg vainojamās personas jautājumus!

Jebkurā gadījumā ir jājautā naudas izmaksātājam-apdrošinātājam, kas nenotika, kurš, kāpēc neapskatīja, ko darīt, vai meklēt citu ekspertu, vai prasīt padomu savam OCTA apdrošinātājam!
Tādus pat jautājumus uzdodiet LTAB!

Jūs man noklusējāt ko svarīgu, jo cietušā automobili eksperts parasti apskata trīs dienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas, lai zinātu, kā (piecu dienu laikā) atlikušo divu dienu laikā rīkoties ar vainīgā automobiļa apskati!


Labdien.
Sakiet,ludzu vai esmu sapratusi pareizi likumu,ka peec csng man 10.dienu laikaa jaiesniedz apdrosinatajam fakts par negadijumu un no apdrosinataja puses viniem obligati 5.dienu laika jaanozime eksperts,kursh novertee zaudeejumus??
Vai ir pielaujams fakts,ka eksperts mashinu noveertee peec 2.memeshiem??
paldies...
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Saskaņotais paziņojums 10 dienu laikā pēc negadījuma jāiesniedz savam OCTA apdrošinātājam, ja to izraisījāt.
2. Ja uz CSNg izbrauca policija, tad rakstiski jāpaziņo savam OCTA apdrošinātājam tikko tas kļuva iespējams, ja policija atzina Jūs par vainojamo negadījuma izraisīšanā.
3. Nav 5 dienu laikā ekspertam jānovērtē auto remonta izmaksas!

Kaut visi vadītāji pirms sava satiksmes negadījuma noklausītos manu lekciju "Ko noklusē apdrošinātājs". TV varētu pamēģināt, ja kāds to sarunātu. Apdrošinātāji gan tam pretotos cik spēka!


Sveicinati!

Kadu laiku atpakal jau rakstiju par to, ka ar automasinas spoguli noskrapeju trolejbusu, un pasam to nepamanot, atstaju nozieguma vietu.
Policija viss beidzas vairak neka veiksmigi. Beigas man uzlika sodu (5 latu apmera + 1 soda punkts) par drosas distances neieverosanu. Sodu par to, ka atstaju CSN vietu, neesmu sanemis.
Tagad esmu sanemis vestuli no apdrosinataja, ka man jasamaksa 24.8 lati sakara ar to, ka atstaju CSN vietu, lai ari no CP sadu sodu neesmu sanemis.
Summa protams smiekliga, bet interese vai apdrosinatajs man var kaut ko pieprasit, ja CP neesmu sanemis sodu par CSN vietas atstasanu?
Summu jau esmu samaksajis, jo del tadiem sikumiem nav velmes teret laiku.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Apdrošinātāji savus lēmumus pieņem neatkarīgi no policijas un tās uzliktajiem administratīvajiem sodiem!
Nenožēlojiet nomaksāto!


Labdien. Mans jautājums būtu šāds. Ja es esmu pagarinajis ikdienas darba laiku lidz desmit stundam, vienreiz nedela, tad man tajā nedela obligati jataisa garais iknedelas aptutas tas butu 48h?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nē, nav obligāti!
Tikai regulārais iknedēļas atpūtas laiks ir 45 stundas, tad ir saīsinātais!


Skolotajs!Labdien!
youtuba var ierakstit: kurp...
par piekabem,stiprinasanu un t.t.(krieviski,var but lekcijas noderes)
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Paldies, tikko iepazinos ar tur rakstīto!


Labdien, vai varētu, lūdzu, ieteikt kur meklēt informāciju par autovadītāju psiholoģiju un psihofizeoloģiju? PALDIES
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Interneta vietnēs, kuras beidzas ar ...ru


Labdien. Man butu jautajums par digitala tahografa izdruku.
Ja man ir atkape par parbrauktu darba laiku del sastreguma, ka man tiesi to pierkstit uz tas tahogramas. janorada laiks, cela posms. vai ir kkada vieta kur var pecizi redzet ka vinju vajag aizpildit?
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Apstājoties sastrēguma sākumā, izņem tahogrammu un pretējās puses apakšā neaprakstītajā laukumā ieraksti sastrēguma sākuma laiku sev, piem., uz A2. Pēc sastrēguma pirmajā stāvvietā apstājies un ieraksti, piem., 12.p. sastrēguma dēļ uz A2 iepretī Kuenzelsau pagriezienam pārtraukumu uzsāku 14:35. Pēc tam paraksti.
Skaidrojums!
12.p. nozīme visās ES valodās ir viena - atkāpe no EG 561/2006 regulā noteiktā pārtraukuma režīma, pārsniedzot braukšanai noteikto laiku, neparedzētos, avārijas, dabas stihijas u.c. gadījumos, ko vadītājs neizmantoja ļaunprātīgi.


Skolotajs labdien-labvakar!
A/T numura plasnite sr stripiņa(AB-1234),bet tehniskaja pase ta nav(AB1234).Šoferim var but problemas arzemes?
paldies!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Nevar būt!
Katrā dalībvalstī policijas rīcībā ir vadītāju apliecības, reģistrācijas numurzīmju un reģistrācijas apliecību paraugi!