Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Līga, 29.marts 2017 18:38
Sveiki.man ir bmw šodien ieleju lauksaimniecibas degv.a bākā kaukas zals ieteceja glums.pirmstjm masin pielaist warej.a tad kad ieleja wairak ne.ko man darit.wai ko tur darit war?
Ēriks Griģis:

Bāka un pārējā degvielas sistēma jātīra.
Martins, 28.marts 2017 15:56
Sveiki vai ar vieglo autamasinu iekrautu motoru plasmasas vanna ir drosi apdzit citu auto ja vanna nav nostiprinata
Ēriks Griģis:

Jebkurai kravai vienalga kādā transportlīdzeklī jābūt nostiprinātai. Pat uz velosipēda!
Vitalijs, 26.marts 2017 23:56
Labvakar, braucu ar B kategorijas tiecībām ar kravas busiņi 2,8-3,5t un Vācijas noteikumus izpildu, ikdienas aizpildu darba un atpūtas grafika lapas. Ar B kat. varru vilkt piekabi 750 kg, vai pietiek ar šo pašu ikdienas grafiku Vācijā vai nē, ja kopējā masa ir 4100kg. Paldies.
Ēriks Griģis:

Ikdienas darba un atpūtas uzskaites kontrolgrafiku var izmantot tikai 2,8-3,5t pilnas masas robežās esošam kravas automobilim vai tā sastāvam. Neskatoties uz B kategoriju, pēc 3,5 PMt kravas sastāva vilcējam vajag uzstādīt tahogrāfu.
Jānis Miezītis, 23.marts 2017 12:42
Labdien,
Auto opel astra h 2004 gada 1.7cdti 74kw ar manuālo 5 pārnesumi.
Situācija tāda, nesen nomainīju kārbu un sajūga koplektu. Detaļas ir jaunas sajūga komplekts ir LuK firmas, izspiedēj gūltnis nav LuK firmas bet arī ir jauns . Bet braucot ar 3, 4 vai 5 pārnesumu, kā pedāli iemin grīdā tā sajūgs slīd ārā. Īpaši interesanti ir tas, ka tad kad mašīna ir auksta sajūgs neslīd ārā, tas sāk parādīties tikai tad kad mašīna ir nedaudz (10-15km) pakustināta. Slīdēšanas laikā tohometra rādītājs neiet pāri 3000 atzīmei. Tohometram stāvot uz 3000, mašīna lēnām palielina savu ātrumu. jautājums, vai vainīgs ir sajūgs? Un vai opel asrai vispār ir regulējams sajūgs? ( konkrētajam modelim)
Ēriks Griģis:

Opel servisa tālruņa numurs 6767 0000
opel.autofavorits.lv/serviss/
Ints, 23.marts 2017 10:21
Labdien! Braucu atpakaļgaitā pa ceļu un ar aizmugurējo stūri ietriecos automašīnā, kas izbrauca no pagalma. Vadītājs neskatījās pa labi. Uz vietas nevarējām vienoties. Policija teica, ka es esot vainīgs, pārkāpts 82.punkts. Nedrīkst traucēt citus satiksmes dalībniekus un vajadzēja lūgt palīdzību no malas. Man drošvien tagad būs lielāka OCTA. Vai tad nebij tā, ka pa galveno ceļu var braukt kaut uz 1 riteņa, bet vienalga ir priekšroka.
Ēriks Griģis:

1. CSN 143. Izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
144. Šajā nodaļā minētās prasības attiecas arī uz daudzdzīvokļu namu pagalmiem.
2. CSL 19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Vajadzētu sākt ar šiem punktiem.
Tikai tad CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Šo punktu ievērojāt, jo citu ceļu satiksmes dalībnieku nebija, un izbraukt uz galvenā ceļa neviens cits nedrīkst pēc CSN 143.p. Tāpēc Jūs, atbilstoši CSL 19.panta 4.p. noteiktajam, drīkstējāt būt un arī bijāt pārliecināts, ka neviens cits uz galvenā ceļa neizbrauks, nedodot Jums ceļu!
Vācija, 22.marts 2017 12:50
Man iznaks pavadit nedelas atputu kabine Vacija. Vai drikstu to darit?
Ēriks Griģis:

Ar 09.03.2017. Vācijas Bundestāgs apstiprināja grozījumus ekipāžas locekļu darbalaiku likumā, kas nosaka, ka regulāro iknedēļas atpūtas laiku nedrīkst pavadīt guļvietā, kas iekārtota automobilī/autobusā vai gulēšanai neatbilstošā citā vietā ārpus automobiļa/autobusa.
Sods vadītājam 60,- eiro, pārvadātājam - 180,- eiro par katru prettiesiski vadītāja/vadītāju pavadīto stundu guļvietā automobilī/autobusā.
Spēkā stāšanās laiks likuma grozījumam ir nākošā diena pēc tā izsludināšanas!
Prasība attieksies uz visiem iepriekšējiem regulārajiem iknedēļas atpūtas laikiem ES dalībvalstīs un arī Šveicē 28 dienu periodā.
Ieteikums!
Ja Jūsu brauciens tiek tikai plānots, tad Vācijā nedēļas nogali regulārajā iknedēļas atpūtā neparedziet pavadīt. Jau laikus brīdiniet savu darba devēju par iepriekš aprakstītajiem sodiem un to, ka jāplāno maršruts ar nakšņošanu viesnīcā, hotelī, hostelī vai naktsguļai piemērotā vietā!
Secinājums!
Tātad Francijā, Beļģijā un Vācijā iknedēļas regulāro atpūtu kabīnes guļvietā nepavadīt!
Maksa par ceļiem, 21.marts 2017 19:27
Sakiet ludzu, vai par Krievijas ceļu maksu ir kas zināms? Paldies!
Ēriks Griģis:

Sākot ar 15.04.2017. Krievijā kravas automobiļiem virs PM 12t maksa par federālajiem ceļiem tiek dubultota!
1,53 rubļu/par kilometru vietā būs jāmaksā 3,06 rbl/km (0,05 eiro/km).
Liga, 21.marts 2017 15:24
Parvietojos ar Mercedes benz viano 2006.g 2,2dizels un jau kadu laiku ieprieks paradijas zem kapota skana, tada itka siksna berztos. Sakuma rimas kad auto uzsila tatad jau visu laiku bez apstajas kad spiezu uz gazes pedali. Saku just ka pazud jauda auto, tad smaka paradijas auto katru reizi kad apzstajos un nenotiek kustiba. 3 die as stpakal nobraucot lielaku gabalu pamaniju ka zem kapota sak nakt balti dumi, vakad nobraucot 45 km apstajos nacas vilt ara ugunsdzesamo aparatu jo dumi bija daudz un balti gan no kapota virsmas gan no auto apaksas. Esmu paslaik arous LV un stavu rinda uz mercedes salonu uz parbaudi. Ir aizdomas par degvielas indikatoriem(godigi nezinu ka pareizi saukt varda to tedalu). Cik nomaina un detala izmaksas LV,?
Ēriks Griģis:

Kad Jums pateiks detaļa numuru, tad piezvaniet Jums izdevīgam servisam Latvijā:
www.grosauto.lv/lat/parts/stores...
tālrunis (+371) 25689009
vai
www.mercedes-benz.lv/content/lat...
tālrunis (+371) 67 099 888
Francija, 21.marts 2017 13:05
Sveiks, žandarmi prasa A1 sertifikātu. Kas tas ir? paldies
Ēriks Griģis:

Obligāti pie vadītāja no 01.04.2017.!!!
Tas ir apliecinājums, ka par vadītāju nodokļi ir nomaksāti. Izsniedz VSAA.
Vadītājam tas obligāti jāvadā līdzi Francijā un Austrijā sākot ar 01.04.2017. To prasa arī Vācijā, lai kontrolieris pārbaudītu/pārliecinātos par nodokļu nomaksu Latvijā pēc attiecīgā stundas likmes Francijā, Austrijā, vēlams uzrādīt Vācijā un valstīs, kurās ir noteiktas minimālās stundas algas likmes autovadītājiem par nobraukto km vai mēnešalgu. Iespējams, Polija būs nakošā!
Apraksts šeit:
www.vsaa.lv/lv/pakalpojumi/pakal...

Pamats!
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 96/71/EK
(1996. gada 16. decembris)
par darba ņēmēju norīkošanu darbā pakalpojumu sniegšanas jomā
un
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/67/EU,
(2014. gada 15. maijs)
par to, kā izpildīt Direktīvu 96/71/EK par darba ņēmēju norīkošanu darbā pakalpojumu sniegšanas jomā, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1024/2012 par administratīvo sadarbību, izmantojot Iekšējā tirgus informācijas sistēmu (“IMI regula”)
Avoti:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
un
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
ABECEDE95, 21.marts 2017 9:45
VALTERAM
Izvilkums no EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES DIREKTĪVA 2006/126/EK (2006. gada 20. decembris) par vadītāju apliecībām (Pārstrādāta versija)
(Dokuments attiecas uz EEZ)

B kategorija:
mehāniski transportlīdzekļi, kuru maksimāli atļautā masa nepārsniedz 3 500 kg un kuri ir konstruēti tā, lai pārvadātu ne vairāk kā astoņus pasažierus un vadītāju; mehāniskiem transportlīdzekļiem, ko drīkst vadīt ar šīs kategorijas vadītāja apliecību, var piejūgt piekabi, kuras maksimālā atļautā masa
nepārsniedz 750 kg.

Citiem vārdiem, pat pie 3,5 t var pievienot 750 kg raatiņus. Sods uzlikts nepamatoti, jo dalībvalstis apņēmušās savstarpēji atzīt kategorijas.
Ēriks Griģis:

Pareizi!
Ja vien sodīšanas iemesls bija par kategoriju!
Vēl varēja sodīt par to, ka automobilī nebija uzstādīts tahogrāfs, jo sastāva kopējā masa pārsniedza PM 3,5t.
Bet arī te būtu ko iebilst, ja sods par to!
Valters, 20.marts 2017 15:00
Ar B kat. Polijā braucu ar 3050 kg busiku (9 vietas) un 750 kg piekabi. Policija uzrakstīja 200 eirikus! Vai pareizi? Paldies
Ēriks Griģis:

Ar B kategoriju pietiek! Jāpārsūdz!
Latvijā vajag B(96) kategoriju, ja PM ≤ 3500kg + piekabe > 750 kg, tas ir PM robežās kg 3500 ≤ 4250.
Iespējams, ka poļi pārbaudīja Jūsu zināšanas vai piekabei PM pārsniedza 750kg, vai arī poļiem ir savs iedalījums kategorijām!, visticamāk, ka vienkārši "paķēra uz muļķi"!
Avots.
www.csdd.lv/viegla-automobila-va...

Führerschein (EU-Recht) kā Latvijā!
Auch mit Anhänger bis 0,75 t zulässiger Gesamtmasse (zulässige Gesamtmasse des Zuges 4,25 t) oder mit Anhänger über 0,75 t zulässiger Gesamtmasse (zulässige Gesamtmasse des Zuges 3,5 t). Letztere Kombination kann durch Schlüsselzahl 96 auf 4,25 t zulässiger Zuggesamtmasse erweitert werden.
Avots
de.wikipedia.org/wiki/F%C3%BChre...

Pēc direktīvas arī Polijā būtu jābūt tāpat!
DYREKTYWA 2006/126/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
b) Kategoria B:
Pojazdy silnikowe o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3 500 kg i konstrukcyjnie przystosowane do przewozu nie więcej niż ośmiu pasażerów oprócz kierowcy;
pojazdy silnikowe tej kategorii, mogą być łączone z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 750 kg.
Bez uszczerbku dla przepisów dotyczących zasad przyznawania omawianym pojazdom homologacji typu, pojazdy silnikowe należące do tej kategorii mogą być łączone z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 750 kg, pod warunkiem że dopuszczalna masa całkowita takiego zespołu pojazdów nie przekracza 4 250 kg. W przypadku gdy masa takiego zespołu pojazdu przekracza 3 500 kg, państwa członkowskie, zgodnie z przepisami załącznika V, wymagają, aby taki zespół pojazdów był kierowany wyłącznie po:
— ukończeniu szkolenia, lub
— zdaniu egzaminu umiejętności oraz zachowania na drodze.
Neskarot noteikumus, kas reglamentē attiecīgo transportlīdzekļu tipa apstiprinājumus, šīs kategorijas mehāniskiem transportlīdzekļiem drīkst piejūgt piekabi, kuras maksimālā atļautā masa nepārsniedz 750 kg, ar noteikumu, ka maksimālā atļautā kopējā masa nepārsniedz 4250 kg. Ja kopējā masa pārsniedz 3500 kg, dalībvalstis saskaņā ar V pielikumu prasa, lai tādu grupu vadītu tikai pēc tam, kad
— ir pabeigta apmācība, vai
— ir izturēta braukšanas prasmes un stila pārbaude;

Państwa członkowskie mogą także wymagać zarówno ukończenia takiego szkolenia, jak i zdania egzaminu umiejętności oraz zachowania na drodze.
Państwa członkowskie umieszczają na prawie jazdy odpowiedni kod wspólnotowy informujący o nadaniu uprawnień do kierowania takim zespołem pojazdów.
Avots
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Vilnis -Vācija, 17.marts 2017 19:36
1. Cenšos "izštudierēt" visu šaja forumā rakstīto. 11.04.2014. Jūs rakstat ka ir speciāli materiāli eiropas valstīs strādājošiem autovadītājiem latviešu un krievu valodā. Vai ir iespēja kaut kur tos palasīt? Interesē Vācija.
2. Sakiet vai ceļa zīmei 323 /maksimālā ātruma ierobežojums/ Vācijas noteikumos ir atšķirīgas darbības zonas ne kā Latvijas noteikumos? Pimēram viņi te uzliek ātruma ierobežojumu 30 km.h pilsētiņā kvartāla vidū, bet uz ielas šķērslis /būvdarbi/ ir tikai aiz nākamā krustojuma, aiz kura vairs zīmi neuzstāda. Savukārt aiz nākamā krustojuma kur šķēršlu vairs nav uzstāda zīmi 323 50 km.h (kādēļ - pilsēta taču).
Tāpat ļoti bieži ir ātruma ierobežojums pirms krustojuma, krustojumā nav nekā, bet 200-300 metrus tālāk ir zīme 324.
3. Un kādu sodu man piemēros kontrole, ja tahogrāfs atceras tos 91 km.h divas trīs sekundes, savukārt kāds sods pienākas tiem kas laiž pa kalnu lejā uz simtiņa un 55 sekundē sabremzējas?
Ēriks Griģis:

1. Jau ilgāku laiku lekcijās izmantoju interneta adreses vācu valodā, kur vāciskos tekstus izlasu latviešu vai krievu valodās!
Piemēram, šodien 95. koda lekciju "kā veikt manuālo ievadi ciparu tahogrāfos" vadīju pēc vācu valodas neklātienes apmācības programmas internetā, ko grupai pasniedzu latviešu un krievu valodās. Apmācības programmas pamatā ir tahogrāfs, kurā apmācāmais ievada datus, bet datorprogramma pasaka priekšā kļūdu vai palīdz izvēlēties pareizās darbības. Šādas profesionālo autovadītāju neklātienes apmācības programmas 95. koda iegūšanai ir arī Austrijā, kur viens ir mans izstrādātais projektmodulis latviešu valodā.
2. Ir atšķirības!
2.1. Die Begrenzung der Höchstgeschwindigkeit kann dabei auch mit einem darunter angebrachten Schild an zu erfüllende Bedingungen geknüpft werden (z. B. „bei Nässe“, „20-6 h“) und ebenso können auch Gründe genannt werden (z. B. „Lärmschutz“, „Luftreinhaltung“).
2.2. Das Ende einer Geschwindigkeitsbeschränkung muss nicht gekennzeichnet werden, wenn die Länge der Geschwindigkeitsbeschränkung angegeben ist oder wenn die Geschwindigkeitsbeschränkung zusammen mit einem Gefahrenzeichen angebracht ist und zweifelsfrei erkennbar ist, wo die angezeigte Gefahr (z. B. Baustelle) nicht mehr besteht (Anlage 2 zu § 41 StVO).
2.3. Geschwindigkeitsbeschränkungen sollen in angemessenen Abständen (auf Autobahnen empfohlen 1000 m) wiederholt werden, sind aber anders als z. B. in Frankreich oder den Niederlanden (in Frankreich gekennzeichnet durch den Zusatz Rappel = Erinnerung, in den Niederlanden an Autobahnen an den kleinen Schildern mit vollen Straßenkilometern) nicht entsprechend als Wiederholung gekennzeichnet. An Unfallschwerpunkten außerorts wird jedoch öfters die Begrenzung ein zweites Mal im Abstand einiger Meter wiederholt.
Eine Wiederholung ist allerdings – auch nach Kreuzungen oder Ein- und Ausfahrten – nicht vorgeschrieben - Zīmes atkārtota uzstādīšana pēc krustojuma vai iebrauktuves/izbrauktuves nav obligāta.
3. Par 1 minūti pirmo reizi nekas, par atkārtotu gan var būt sods, bet tik niecīgs, ka BAGs neņemsies rakstīt protokolu tikai tāpēc... Sods paredzēts līdz 20 eiro bez iespējām apstrīdēt no sodītā puses.
Bet ir citas iespējas, kā Vācijā uzlikt sodu par 1 minūtes ātruma pārkāpumu!
Raamais, 17.marts 2017 11:11
Tiesības B, BE, C atņēma 2000.gadā uz gadu par auto vadīšanu alkohola reibumā. Kādi ex.man jāliek? Draugam par lidzigu parkāpumu 1999.g.nekas nebija jākārto.Tikai veselibas izziņa bija vajadzīga.
Ēriks Griģis:

No MK noteikumiem Nr.103 Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība, spēkā esošs no 01.01.2017:
"...39. Ja personai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros ir noteikts transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai ja personai ir atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz gadu vai ilgāk, vai ja transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, persona, lai atjaunotu vadītāja tiesības, nokārto B kategorijai atbilstošu teorētisko un vadīšanas eksāmenu vienā no CSDD nodaļām, kurā šos eksāmenus pieņem.
39.1 Ja personai ir atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku līdz vienam gadam, persona, lai atjaunotu vadītāja tiesības, nokārto B kategorijai atbilstošu teorētisko eksāmenu vienā no CSDD nodaļām, kurā to pieņem. ..."
Avots:likumi.lv/doc.php?id=205042
Edgars, 14.marts 2017 20:02
Sveiki, pēdējā laikā Vācijā parādījušies daudzi piedāvājumi ar mašīnām no Lībijas par ļoti labām cenām. Piemērs home.mobile.de/2TAUTOMOBILE#ses_...

Kādi papildus izdevumi un riski būtu jāuzņemas, lai šādu auto reģistrētu Latvijā?
Ēriks Griģis:

Vispirms izdevumi, lai to piereģistrētu Vācijā!
Tad risks saslimt ar neārstējamu mirstamkaiti no tā, ar ko tas auto varētu būt aplipis.
Pastāv risks, ka mikroorganismi un zaļi-baltā sūna/puve var uzrasties salonā, cauruļvados, motortelpā, eļļas sistēmā un bagāžas nodalījumā, autiņam ceļojot siltā, mitrā jūras konteinerā! Tāpēc tos reizēm sauc par "baltajiem jūras zirdziņiem", vnk., "baltajiem" vai "zaļajiem un drošajiem"!
Piemirsu, vēl pastāv risks motora maiņai vai kapitālajam tā remontam dēļ tuksneša smiltīm! Automobilim vēl garantija, nobraukums 20-30 tūkstoši, bet motors jau nelietojams!
Pašpārvadājuma veicējs, 11.marts 2017 22:31
Kas, lūdzu, man vajadzīgs, lai veiktu kravas paspārvadājumu, (kods, atļaujas, tahografs) paldies.
Ēriks Griģis:

1. No Autopārvadājuma likuma:
"... 27) pašpārvadājumi — pārvadājumi, kuri bez maksas tiek veikti ar komersanta, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības, valsts vai pašvaldību institūcijas, biedrības vai nodibinājuma (turpmāk — pašpārvadājuma veicējs) īpašumā esošiem vai iznomātiem transportlīdzekļiem, kurus vada pats pašpārvadājuma veicējs vai viņa darbinieks, lai pašpārvadājuma veicēja vajadzībām pārvadātu personas vai kravu, kura ir viņa īpašums vai kuru viņš nopircis, pārdevis, iznomājis, izīrējis, ieguvis, izgatavojis, pārstrādājis vai remontējis. Pašpārvadājumi ir tikai pašpārvadājuma veicēja papilddarbība;..."
2.Kārtību nosaka MK noteikumi Nr.327 Kārtība, kādā veicami pasažieru un kravas pašpārvadājumi (ar grozījumiem spēkā esošs no 01.05.2016).
3. Pašpārvadājums ir iekšzemes pasažieru pašpārvadājumus ar autobusu un iekšzemes un starptautiskos kravas pašpārvadājumus ar kravas autotransporta līdzekli, kura kopējā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes, pārsniedz 6 tonnas vai kura pieļaujamā celtspēja, ieskaitot piekabes, pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt, ja konkrētajam autotransporta līdzeklim ir pašpārvadājumu sertifikāts (pielikums), ko izsniegusi Autotransporta direkcija (turpmāk – institūcija).
PM auto 3,5t + 3,5t PM piekabe > 6t = pašpārvadājums ar BE kategorijas transportlīdzekli.
4. Vajag tahogrāfu vai darba un atpūtas laiku iknedēļas uzskaiti, ja pašpārvadājums saistāms ar MK noteikumu Nr.279 kādu no izņēmumiem, kad var neizmantot tahogrāfu. Vadītājam tad jāpilda pārskats par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendāra nedēļā, noteiktos gadījumos ievērojot 100km attālumu no bāzes vietas.
5. Vadītājam vajag 95.kodu, ja transportlīdzeklim ir C1 vai augstāka kategorija, kas pārsniedz PM 6t.
6. Veicot pašpārvadājumus, autotransporta līdzekļa vadītājs papildus dokumentiem, kas noteikti normatīvajos aktos par autopārvadājumiem un ceļu satiksmi, glabā autotransporta līdzeklī šādus dokumentus:
6.1. sertifikāta oriģinālu, kurā norādīts attiecīgā autotransporta līdzekļa reģistrācijas numurs;
6.2. autotransporta līdzekļa vadītāja darba līgumu vai tā izrakstu, ja autotransporta līdzekli nevada pats pašpārvadājuma veicējs;
6.3. ja pašpārvadājuma veicējs autotransporta līdzekli nomā, — autotransporta līdzekļa nomas līgumu vai tā izrakstu, kurā norādīts autotransporta līdzekļa iznomātāja un nomnieka nosaukums (fiziskajām personām — vārds, uzvārds un personas kods vai dzimšanas datums, ja personas kods nav piešķirts), nomas līguma noslēgšanas datums un derīguma termiņš, kā arī informācija par autotransporta līdzekli (marka, modelis, izlaiduma gads, valsts reģistrācijas numurs un identifikācijas (šasijas) numurs). Minētais līgums vai tā izraksts nav nepieciešams, ja pašpārvadājuma veicējs autotransporta līdzekļa reģistrācijas apliecībā norādīts kā turētājs;
6.4. citus dokumentus, kuros norādīts, ka krava ir pašpārvadājuma veicēja īpašums vai pašpārvadājuma veicējs to nopircis, iznomājis (izīrējis), izgatavojis vai pārstrādājis;
6.5. ja pasažieru pašpārvadājuma veicējs ir pašvaldības institūcija, – pašvaldības institūcijas vadītāja rīkojumu vai tā apliecinātu kopiju, kurā norādīts brauciena mērķis, kas saistīts ar pašvaldības funkciju veikšanu, plānotais brauciena maršruts, pasažieru saraksts vai norāde, kādas personas var atrasties autotransporta līdzeklī un kādi dokumenti to apliecina.
7. Pašpārvadājumu sertifikāts nav nepieciešams, ja autotransporta līdzeklim, ar ko tiek veikts pašpārvadājums, ir spēkā esoša licences kartīte vai Eiropas Kopienas atļaujas kopija attiecīgā veida pārvadājumu veikšanai, kuru saņēmis pašpārvadājuma veicējs.
ivars, 10.marts 2017 21:56
nopirku chrysleru 300m un nezinu kodu magim nau ne gramatina ne uz maga pat saimnieks nezin jo bija atvienots akulumators
Ēriks Griģis:

Pajautājiet te:
driver.lv/chrysler-klubs/
Vilnis, 8.marts 2017 22:44
Izdrukā - Continental Automotive GmbH 1381.1010009001
Instrukcijā - DTCO 1381 Release 2,0-2,1
Tahografs uzstādīts 2015. gada Actros vilcējam.
Vai pēc šiem datiem iespējams noteikt kāds tad man tas tahogrāfs ir /ar vai bez iespēju nolasīt no attāluma/? Paldies par informāciju kameru jautājumā, bet nu galīgi nesaprotu kāpēc tāds aizliegums. Man tas atgādina kaut ko līdzīgu kā padomju laikos, kad nedrīkstēja žigulītim aizmugurējā logā uzstādīt papildus bremžu lukturus!!! Arī elektriskajam LKW Mersedesam spoguļu vietā ir kameras un ekrāni!
NOVĒLU NENOGURT ATBILDOT UZ MŪSU JAUTĀJUMIEM! /liekas dažreiz tie ir vismaz dīvaini- varbūt arī manējie/.
Ēriks Griģis:

1. Vai tahogrāfam aizmugurē ir pievienota antena automātiskai datu pārsūtīšanai disponentam?
2. Vai FleetBoard Cockpit Download ir un paredz automātisku vadītāja kartes datu nosūtīšanu disponentam?
3. Kas ir rakstīts lietošanas instrukcijā attiecībā uz datu pārsūtīšanu un kontroli pašam vilcējam?
Atbildot uz kādu no jautājumiem, varēsiet tikt pie atbildes uz savu jautājumu.
Svarīgi, kā 28 dienu periodā uzņēmums lejupielādē Jūsu kartes datus?
Antenu varēja pievienot tipam sākot ar R2.1 vai izdrukā "Techn.Daten" V 2110, bet tā bija jāpasūta atsevišķi.
Šādu kontroles veidu ieviest paredz Regula (ES) Nr. 165/2014. Liekas, satraukumam vēl ir laiks...

Šodien saņēmu!
Le prochain chronotachygraphe entre dans l’ère de l’annexe 1C, et Stoneridge s’y prépare.

Le nouveau chrono de Stoneridge devra répondre au règlement UE n° 165/2014, du 4 février 2014, relatif aux tachygraphes dans les transports routiers, avec pour date butoir le mois de juin 2019 (avec un retrofit sur 15 ans). Dans cette optique, l’équipementier a présenté le modèle SE 5000 Exakt Duo2, mi-février, qui respecte plusieurs objectifs, en phase avec le règlement n° 561/2006 (relatif à l’harmonisation de dispositions de la législation sociale), le n° 1266/2009 (appareil de contrôle dans les transports par route) et le n° 2016/799 (visant les construction, essais, installation, utilisation et réparation des tachygraphes et de leurs composants). Le système embarqué devra donner la position du véhicule (enregistrée automatiquement à plusieurs reprises sur une journée de travail), communiquer avec les autorités de contrôle lorsque le véhicule est en mouvement (détection d’une fraude à distance), autoriser des interfaces avec les systèmes de transport intelligents.
Vilnis - Vācija, 7.marts 2017 21:47
Cik reālas ir baumas ka datus no tahogrāfa var nolasīt attālināti un vai tahogrāfs atceras ātruma pārsniegšanu kas nesasniedz minūti? Visi zina ka tas nav labi bet: nakts, lietus, mūziciņa, pa kalniņu lejā un še tev nu bija.....un pašam jau ar gribas bišku fiksāk.
Ēriks Griģis:

Gribēties var visur citur, tikai ne, ja pie stūres!
Pirms trīs gadiem beidzu mācības Šveices Taho akadēmijā. Tur vienu dienu bija nodarbības, kur tādu iespēju demonstrēja robežkontroles un muitas apmācības centrā. Viņi tikko (pirms trīs gadiem, arī martā) sāka ieviest Šveicē darba un atpūtas laiku kontroli gaitā.
Tā kā ES dalībvalstīs (vecajās) tas ir reāli, bet ne no visiem tahogrāfiem. Digitālais atceras arī to!
Kravas un autobusu vadītājiem jāievēro, ka šai sakarā brauciena laikā (virzienā uz priekšu) nedrīkst būt ieslēgta atpakaļgaitas/skata videokamera vai reģistrators!
Sods par ieslēgtu - 60 eiro.


Es demonstrēju šo tahogrāfu un par policijas kontroles iespējām stāstu savās 95. koda nodarbībās profesionālajiem autovadītājiem.
Vilnis - Vācija - apdzīšana., 7.marts 2017 21:24
1. Kas tas par normatīvu 45 sekundes apdzīšanai?
2. Jūsu atbildēs milzīgs informācijas daudzums kas krājies no neatminamiem laikiem - vai cienījamā eksperta atbildes ir iespējams kaut kādā veidā sķirot /meklēt/ pēc atslēgas vārdiem? Visu izlasīt nav ne spēka ne arī īsti laika. Starp citu apmēram vienu mēnesi esmu klausijies Jūs "dzīvajā".
Ēriks Griģis:

Tas ir no Vācijas Ceļu satiksmes noteikumiem (StVO)!
Laut StVO gilt: Ein Überholvorgang darf nicht mehr als 45 Sekunden in Anspruch nehmen. Für Lkw ist dies nur zu schaffen, wenn zwischen Überholenden und Überholten eine Differenzgeschwindigkeit von 10 km/h besteht.
Sods, ja 45s nepaspēj apdzīt (LV lasi - apsteigt):
Bei einer Geschwindigkeitsdifferenz unter 10 km/h überholt Punkte 1, Bußgeld (€) 80,-

Pēc apmēram mēneša būs jau 16-tais gads, kā šai forumā atbildu uz jautājumiem!
Google manis paša atbildēto uz jautājumiem izmet, ja no jauna ko meklēju!
Tad jau Jūs piederat "zinātkāro klubiņam"!
Emīls, 6.marts 2017 15:55
Labdien, nekur neatrodu ka ekipazai nav tas 45 minutes jaievero Kura regula tas ir rakstita,paldies?
Ēriks Griģis:

LV, FR un IT tas skan tā!

SOCIĀLIE TIESĪBU AKTI AUTOTRANSPORTA NOZARĒ
Regula (EK) Nr. 561/2006, Direktīva 2006/22/EK, Regula (EEK) Nr. 3821/85

2. NORĀDĪJUMS
Problēma.Laika reģisrtrācija, ko vadītājs pavadījis, dodoties uz vietu, kur parasti nepārņem vai nenodod Regulas (EK) Nr. 561/2006 darbības jomā esošu transportlīdzekļu vadību, vai atgriežoties no šādas vietas.

Regulas (EK) Nr. 561/2006 9. pants.
Trešais gadījums — transportlīdzeklim ir vairāk nekā viens vadītājs. Ja vajadzības gadījumā transportlīdzekli var vadīt otrs apkalpes loceklis, viņš sēž blakus vadītājam un aktīvi nepalīdz vadīt transportlīdzekli, 45 minūšu „darbgatavības posmu” šim apkalpes loceklim var uzskatīt par „pārtraukumu”.

Avots, kur attiecīgā valoda atrodama aiz GUIDANCE NOTE 2:
ec.europa.eu/transport/modes/roa...

Kur Eiropā var prasīt to pierādīt?

FR
LÉGISLATION SOCIALE DANS LES TRANSPORTS
Règlement (CE) n° 561/2006, directive 2006/22/CE, règlement (CEE) n° 3821/85
NOTE D'ORIENTATION N° 2
Objet: Enregistrer le temps de conduite d'un conducteur jusqu'à un lieu qui n'est pas le lieu habituel de prise en charge ou de dépôt d'un véhicule entrant dans le champ du règlement (CE) n° 561/2006.
Article 9 du règlement (CE) n° 561/2006.
Le troisième cas est celui d'un véhicule avec plus d'un conducteur à bord. Lorsqu'un second membre d'équipage est disponible pour la conduite le cas échéant, est assis à côté du conducteur du véhicule et n'est pas occupé activement à assister le conducteur conduisant le véhicule, une période de 45 minutes de la «période de disponibilité» de ce membre d'équipage peut être considérée comme une «pause».

IT
LEGISLAZIONE SOCIALE NEL TRASPORTO SU STRADA
Regolamento(CE) n. 561/2006, direttiva 2006/22/CE, regolamento (CEE) n. 3821/85
NOTA ORIENTATIVA 2
Questione: Registrare il tempo impiegato dal conducente per raggiungere un luogo che non è quello consueto per prendere in consegna o cedere il controllo di un veicolo che rientra nel campo di applicazione del regolamento (CE) n. 561/2006.
Articolo: 9 del regolamento (CE) n. 561/2006
Il terzo caso infine si registra quando il veicolo è guidato da più di un conducente. Se un secondo conducente, a disposizione per guidare il veicolo quando necessario, è seduto accanto al conducente del veicolo e non assiste attivamente il conducente nella guida del veicolo, un periodo di 45 minuti del "tempo di disponibilità" di tale secondo conducente può essere considerato come "interruzione".

Lasītākie raksti

Jaunie raksti