Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Raamais, 17.marts 2017 11:11
Tiesības B, BE, C atņēma 2000.gadā uz gadu par auto vadīšanu alkohola reibumā. Kādi ex.man jāliek? Draugam par lidzigu parkāpumu 1999.g.nekas nebija jākārto.Tikai veselibas izziņa bija vajadzīga.
Ēriks Griģis:

No MK noteikumiem Nr.103 Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība, spēkā esošs no 01.01.2017:
"...39. Ja personai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros ir noteikts transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai ja personai ir atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz gadu vai ilgāk, vai ja transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, persona, lai atjaunotu vadītāja tiesības, nokārto B kategorijai atbilstošu teorētisko un vadīšanas eksāmenu vienā no CSDD nodaļām, kurā šos eksāmenus pieņem.
39.1 Ja personai ir atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku līdz vienam gadam, persona, lai atjaunotu vadītāja tiesības, nokārto B kategorijai atbilstošu teorētisko eksāmenu vienā no CSDD nodaļām, kurā to pieņem. ..."
Avots:likumi.lv/doc.php?id=205042
Edgars, 14.marts 2017 20:02
Sveiki, pēdējā laikā Vācijā parādījušies daudzi piedāvājumi ar mašīnām no Lībijas par ļoti labām cenām. Piemērs home.mobile.de/2TAUTOMOBILE#ses_...

Kādi papildus izdevumi un riski būtu jāuzņemas, lai šādu auto reģistrētu Latvijā?
Ēriks Griģis:

Vispirms izdevumi, lai to piereģistrētu Vācijā!
Tad risks saslimt ar neārstējamu mirstamkaiti no tā, ar ko tas auto varētu būt aplipis.
Pastāv risks, ka mikroorganismi un zaļi-baltā sūna/puve var uzrasties salonā, cauruļvados, motortelpā, eļļas sistēmā un bagāžas nodalījumā, autiņam ceļojot siltā, mitrā jūras konteinerā! Tāpēc tos reizēm sauc par "baltajiem jūras zirdziņiem", vnk., "baltajiem" vai "zaļajiem un drošajiem"!
Piemirsu, vēl pastāv risks motora maiņai vai kapitālajam tā remontam dēļ tuksneša smiltīm! Automobilim vēl garantija, nobraukums 20-30 tūkstoši, bet motors jau nelietojams!
Pašpārvadājuma veicējs, 11.marts 2017 22:31
Kas, lūdzu, man vajadzīgs, lai veiktu kravas paspārvadājumu, (kods, atļaujas, tahografs) paldies.
Ēriks Griģis:

1. No Autopārvadājuma likuma:
"... 27) pašpārvadājumi — pārvadājumi, kuri bez maksas tiek veikti ar komersanta, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības, valsts vai pašvaldību institūcijas, biedrības vai nodibinājuma (turpmāk — pašpārvadājuma veicējs) īpašumā esošiem vai iznomātiem transportlīdzekļiem, kurus vada pats pašpārvadājuma veicējs vai viņa darbinieks, lai pašpārvadājuma veicēja vajadzībām pārvadātu personas vai kravu, kura ir viņa īpašums vai kuru viņš nopircis, pārdevis, iznomājis, izīrējis, ieguvis, izgatavojis, pārstrādājis vai remontējis. Pašpārvadājumi ir tikai pašpārvadājuma veicēja papilddarbība;..."
2.Kārtību nosaka MK noteikumi Nr.327 Kārtība, kādā veicami pasažieru un kravas pašpārvadājumi (ar grozījumiem spēkā esošs no 01.05.2016).
3. Pašpārvadājums ir iekšzemes pasažieru pašpārvadājumus ar autobusu un iekšzemes un starptautiskos kravas pašpārvadājumus ar kravas autotransporta līdzekli, kura kopējā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabes, pārsniedz 6 tonnas vai kura pieļaujamā celtspēja, ieskaitot piekabes, pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt, ja konkrētajam autotransporta līdzeklim ir pašpārvadājumu sertifikāts (pielikums), ko izsniegusi Autotransporta direkcija (turpmāk – institūcija).
PM auto 3,5t + 3,5t PM piekabe > 6t = pašpārvadājums ar BE kategorijas transportlīdzekli.
4. Vajag tahogrāfu vai darba un atpūtas laiku iknedēļas uzskaiti, ja pašpārvadājums saistāms ar MK noteikumu Nr.279 kādu no izņēmumiem, kad var neizmantot tahogrāfu. Vadītājam tad jāpilda pārskats par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendāra nedēļā, noteiktos gadījumos ievērojot 100km attālumu no bāzes vietas.
5. Vadītājam vajag 95.kodu, ja transportlīdzeklim ir C1 vai augstāka kategorija, kas pārsniedz PM 6t.
6. Veicot pašpārvadājumus, autotransporta līdzekļa vadītājs papildus dokumentiem, kas noteikti normatīvajos aktos par autopārvadājumiem un ceļu satiksmi, glabā autotransporta līdzeklī šādus dokumentus:
6.1. sertifikāta oriģinālu, kurā norādīts attiecīgā autotransporta līdzekļa reģistrācijas numurs;
6.2. autotransporta līdzekļa vadītāja darba līgumu vai tā izrakstu, ja autotransporta līdzekli nevada pats pašpārvadājuma veicējs;
6.3. ja pašpārvadājuma veicējs autotransporta līdzekli nomā, — autotransporta līdzekļa nomas līgumu vai tā izrakstu, kurā norādīts autotransporta līdzekļa iznomātāja un nomnieka nosaukums (fiziskajām personām — vārds, uzvārds un personas kods vai dzimšanas datums, ja personas kods nav piešķirts), nomas līguma noslēgšanas datums un derīguma termiņš, kā arī informācija par autotransporta līdzekli (marka, modelis, izlaiduma gads, valsts reģistrācijas numurs un identifikācijas (šasijas) numurs). Minētais līgums vai tā izraksts nav nepieciešams, ja pašpārvadājuma veicējs autotransporta līdzekļa reģistrācijas apliecībā norādīts kā turētājs;
6.4. citus dokumentus, kuros norādīts, ka krava ir pašpārvadājuma veicēja īpašums vai pašpārvadājuma veicējs to nopircis, iznomājis (izīrējis), izgatavojis vai pārstrādājis;
6.5. ja pasažieru pašpārvadājuma veicējs ir pašvaldības institūcija, – pašvaldības institūcijas vadītāja rīkojumu vai tā apliecinātu kopiju, kurā norādīts brauciena mērķis, kas saistīts ar pašvaldības funkciju veikšanu, plānotais brauciena maršruts, pasažieru saraksts vai norāde, kādas personas var atrasties autotransporta līdzeklī un kādi dokumenti to apliecina.
7. Pašpārvadājumu sertifikāts nav nepieciešams, ja autotransporta līdzeklim, ar ko tiek veikts pašpārvadājums, ir spēkā esoša licences kartīte vai Eiropas Kopienas atļaujas kopija attiecīgā veida pārvadājumu veikšanai, kuru saņēmis pašpārvadājuma veicējs.
ivars, 10.marts 2017 21:56
nopirku chrysleru 300m un nezinu kodu magim nau ne gramatina ne uz maga pat saimnieks nezin jo bija atvienots akulumators
Ēriks Griģis:

Pajautājiet te:
driver.lv/chrysler-klubs/
Vilnis, 8.marts 2017 22:44
Izdrukā - Continental Automotive GmbH 1381.1010009001
Instrukcijā - DTCO 1381 Release 2,0-2,1
Tahografs uzstādīts 2015. gada Actros vilcējam.
Vai pēc šiem datiem iespējams noteikt kāds tad man tas tahogrāfs ir /ar vai bez iespēju nolasīt no attāluma/? Paldies par informāciju kameru jautājumā, bet nu galīgi nesaprotu kāpēc tāds aizliegums. Man tas atgādina kaut ko līdzīgu kā padomju laikos, kad nedrīkstēja žigulītim aizmugurējā logā uzstādīt papildus bremžu lukturus!!! Arī elektriskajam LKW Mersedesam spoguļu vietā ir kameras un ekrāni!
NOVĒLU NENOGURT ATBILDOT UZ MŪSU JAUTĀJUMIEM! /liekas dažreiz tie ir vismaz dīvaini- varbūt arī manējie/.
Ēriks Griģis:

1. Vai tahogrāfam aizmugurē ir pievienota antena automātiskai datu pārsūtīšanai disponentam?
2. Vai FleetBoard Cockpit Download ir un paredz automātisku vadītāja kartes datu nosūtīšanu disponentam?
3. Kas ir rakstīts lietošanas instrukcijā attiecībā uz datu pārsūtīšanu un kontroli pašam vilcējam?
Atbildot uz kādu no jautājumiem, varēsiet tikt pie atbildes uz savu jautājumu.
Svarīgi, kā 28 dienu periodā uzņēmums lejupielādē Jūsu kartes datus?
Antenu varēja pievienot tipam sākot ar R2.1 vai izdrukā "Techn.Daten" V 2110, bet tā bija jāpasūta atsevišķi.
Šādu kontroles veidu ieviest paredz Regula (ES) Nr. 165/2014. Liekas, satraukumam vēl ir laiks...

Šodien saņēmu!
Le prochain chronotachygraphe entre dans l’ère de l’annexe 1C, et Stoneridge s’y prépare.

Le nouveau chrono de Stoneridge devra répondre au règlement UE n° 165/2014, du 4 février 2014, relatif aux tachygraphes dans les transports routiers, avec pour date butoir le mois de juin 2019 (avec un retrofit sur 15 ans). Dans cette optique, l’équipementier a présenté le modèle SE 5000 Exakt Duo2, mi-février, qui respecte plusieurs objectifs, en phase avec le règlement n° 561/2006 (relatif à l’harmonisation de dispositions de la législation sociale), le n° 1266/2009 (appareil de contrôle dans les transports par route) et le n° 2016/799 (visant les construction, essais, installation, utilisation et réparation des tachygraphes et de leurs composants). Le système embarqué devra donner la position du véhicule (enregistrée automatiquement à plusieurs reprises sur une journée de travail), communiquer avec les autorités de contrôle lorsque le véhicule est en mouvement (détection d’une fraude à distance), autoriser des interfaces avec les systèmes de transport intelligents.
Vilnis - Vācija, 7.marts 2017 21:47
Cik reālas ir baumas ka datus no tahogrāfa var nolasīt attālināti un vai tahogrāfs atceras ātruma pārsniegšanu kas nesasniedz minūti? Visi zina ka tas nav labi bet: nakts, lietus, mūziciņa, pa kalniņu lejā un še tev nu bija.....un pašam jau ar gribas bišku fiksāk.
Ēriks Griģis:

Gribēties var visur citur, tikai ne, ja pie stūres!
Pirms trīs gadiem beidzu mācības Šveices Taho akadēmijā. Tur vienu dienu bija nodarbības, kur tādu iespēju demonstrēja robežkontroles un muitas apmācības centrā. Viņi tikko (pirms trīs gadiem, arī martā) sāka ieviest Šveicē darba un atpūtas laiku kontroli gaitā.
Tā kā ES dalībvalstīs (vecajās) tas ir reāli, bet ne no visiem tahogrāfiem. Digitālais atceras arī to!
Kravas un autobusu vadītājiem jāievēro, ka šai sakarā brauciena laikā (virzienā uz priekšu) nedrīkst būt ieslēgta atpakaļgaitas/skata videokamera vai reģistrators!
Sods par ieslēgtu - 60 eiro.


Es demonstrēju šo tahogrāfu un par policijas kontroles iespējām stāstu savās 95. koda nodarbībās profesionālajiem autovadītājiem.
Vilnis - Vācija - apdzīšana., 7.marts 2017 21:24
1. Kas tas par normatīvu 45 sekundes apdzīšanai?
2. Jūsu atbildēs milzīgs informācijas daudzums kas krājies no neatminamiem laikiem - vai cienījamā eksperta atbildes ir iespējams kaut kādā veidā sķirot /meklēt/ pēc atslēgas vārdiem? Visu izlasīt nav ne spēka ne arī īsti laika. Starp citu apmēram vienu mēnesi esmu klausijies Jūs "dzīvajā".
Ēriks Griģis:

Tas ir no Vācijas Ceļu satiksmes noteikumiem (StVO)!
Laut StVO gilt: Ein Überholvorgang darf nicht mehr als 45 Sekunden in Anspruch nehmen. Für Lkw ist dies nur zu schaffen, wenn zwischen Überholenden und Überholten eine Differenzgeschwindigkeit von 10 km/h besteht.
Sods, ja 45s nepaspēj apdzīt (LV lasi - apsteigt):
Bei einer Geschwindigkeitsdifferenz unter 10 km/h überholt Punkte 1, Bußgeld (€) 80,-

Pēc apmēram mēneša būs jau 16-tais gads, kā šai forumā atbildu uz jautājumiem!
Google manis paša atbildēto uz jautājumiem izmet, ja no jauna ko meklēju!
Tad jau Jūs piederat "zinātkāro klubiņam"!
Emīls, 6.marts 2017 15:55
Labdien, nekur neatrodu ka ekipazai nav tas 45 minutes jaievero Kura regula tas ir rakstita,paldies?
Ēriks Griģis:

LV, FR un IT tas skan tā!

SOCIĀLIE TIESĪBU AKTI AUTOTRANSPORTA NOZARĒ
Regula (EK) Nr. 561/2006, Direktīva 2006/22/EK, Regula (EEK) Nr. 3821/85

2. NORĀDĪJUMS
Problēma.Laika reģisrtrācija, ko vadītājs pavadījis, dodoties uz vietu, kur parasti nepārņem vai nenodod Regulas (EK) Nr. 561/2006 darbības jomā esošu transportlīdzekļu vadību, vai atgriežoties no šādas vietas.

Regulas (EK) Nr. 561/2006 9. pants.
Trešais gadījums — transportlīdzeklim ir vairāk nekā viens vadītājs. Ja vajadzības gadījumā transportlīdzekli var vadīt otrs apkalpes loceklis, viņš sēž blakus vadītājam un aktīvi nepalīdz vadīt transportlīdzekli, 45 minūšu „darbgatavības posmu” šim apkalpes loceklim var uzskatīt par „pārtraukumu”.

Avots, kur attiecīgā valoda atrodama aiz GUIDANCE NOTE 2:
ec.europa.eu/transport/modes/roa...

Kur Eiropā var prasīt to pierādīt?

FR
LÉGISLATION SOCIALE DANS LES TRANSPORTS
Règlement (CE) n° 561/2006, directive 2006/22/CE, règlement (CEE) n° 3821/85
NOTE D'ORIENTATION N° 2
Objet: Enregistrer le temps de conduite d'un conducteur jusqu'à un lieu qui n'est pas le lieu habituel de prise en charge ou de dépôt d'un véhicule entrant dans le champ du règlement (CE) n° 561/2006.
Article 9 du règlement (CE) n° 561/2006.
Le troisième cas est celui d'un véhicule avec plus d'un conducteur à bord. Lorsqu'un second membre d'équipage est disponible pour la conduite le cas échéant, est assis à côté du conducteur du véhicule et n'est pas occupé activement à assister le conducteur conduisant le véhicule, une période de 45 minutes de la «période de disponibilité» de ce membre d'équipage peut être considérée comme une «pause».

IT
LEGISLAZIONE SOCIALE NEL TRASPORTO SU STRADA
Regolamento(CE) n. 561/2006, direttiva 2006/22/CE, regolamento (CEE) n. 3821/85
NOTA ORIENTATIVA 2
Questione: Registrare il tempo impiegato dal conducente per raggiungere un luogo che non è quello consueto per prendere in consegna o cedere il controllo di un veicolo che rientra nel campo di applicazione del regolamento (CE) n. 561/2006.
Articolo: 9 del regolamento (CE) n. 561/2006
Il terzo caso infine si registra quando il veicolo è guidato da più di un conducente. Se un secondo conducente, a disposizione per guidare il veicolo quando necessario, è seduto accanto al conducente del veicolo e non assiste attivamente il conducente nella guida del veicolo, un periodo di 45 minuti del "tempo di disponibilità" di tale secondo conducente può essere considerato come "interruzione".
intars, 6.marts 2017 14:36
Labdien!
Sakiet, kāpēc kravas automobīlim ar divām asīm faktisko massu rēķina, ka uz priekšējo asi 1/3 bet uz aizmugurējo 2/3, kā tad aprēķinās kravas automobīļa 2 asu piekabei ass noslodzi 1/2 uz 1/2?
Ēriks Griģis:

Vispirms, skatiens lietotāja rokasgrāmatā.
Tad matemātiski piekabei būs 1/2 un 1/2.
Sakabes iekārta uzņem līdz 10%, ja izgatavotājs nav paredzējis ko citu.
Tas neattiecas uz puspiekabēm!
Vilnis, 3.marts 2017 22:54
Sakiet lūdzu vai Vācijas ceļu satiksmes noteikumos apdzīšana un apsteigšana ir viens un tas pats. Vācijas autovadītāji terminu apsteigšana nesaprot. Kāpēc tāds jautājums - uz autobānien uzstādītas zīmes 321/smagajiem apdzīt aizliegts/.
Ēriks Griģis:

Latvijas apdzīšana un apsteigšana, Vācijā ir tikai apdzīšana.
Termina skaidrojums:
1) Unter Überholen versteht man denjenigen Verkehrsvorgang, bei dem ein Fahrzeug an einem anderen, das sich in derselben Richtung fortbewegt, vorbeifährt.
Ar apdzīšanu saprot tādu satiksmes manevru, kurā viens transportlīdzeklis brauc garām tajā pašā virzienā braucošam citam transportlīdzeklim.
2) Überholen bei Gegenverkehr ist stets ein besonders riskantes Fahrverhalten.
Apdzīšana iebraucot pretējās kustības joslā ir ļoti riskants manevrs.

Tātad, Vācijā u.c. ES vecajās valstīs ar apdzīšanu saprot divus dažādus manevrus: apdzīšana kā apsteigšana un apdzīšana ar iespējamo pretī braucošo!

Nedari tā!
Vācijā neapdzen ar fūri pa otro joslu, ja otrajā joslā iznāk braukt ilgāk par 45 sekundēm!
Māris, 3.marts 2017 18:54
Labvakar! Man jautājums jums, vai braucot divatā ir jāievēro 11 stundu atpūta,paldies
Ēriks Griģis:

Braucot ekipāžā ar vairākiem autovadītājiem, Regulas prasības vadīšanas un iknedēļas atpūtas laikiem nemainās.
Grozījumus ekipāžai ar diviem un vairāk vadītājiem nosaka
Regulas (EK) 561/2006 8. panta 5. punkts. Izmaiņas attiecas:
1) uz atskaites periodu, kas no noteiktām 24 stundām ir pagarināts līdz 30 stundām;
2) uz ikdienas atpūtas laiku, kas ir noteikts kā nepārtraukts vismaz 9 stundu ilgs atpūtas laiks.
Līdz ar to darba ritms ekipāžai divatā salīdzinot ar vienu autovadītāju būs 21stunda darba maiņa, 9 stundas atpūta; 21 stunda darba maiņa, 9 stundas atpūta, utt. līdz iknedēļas atpūtai.
Uzsākt darbu ekipāža ar vairākiem autovadītājiem drīkst pēc iknedēļas atpūtas vai pēc regulārās ikdienas atpūtas (11 stundām), ko izmantojuši katrs no vadītājiem.

Protams, ka 30 stundu laika posmā var mazāk braukt un vairāk atpūsties, bet 11 stundu ikdienas atpūtu ekipāžai ar vairākiem autovadītājiem Regula nenosaka kā obligātu.

Ja skatām Regulas (EK) 561/2006 8. panta 4. punktu, kas nosaka tikai trīs saīsinātās ikdienas atpūtas vienā nedēļā starp divām iknedēļas atpūtām, un salīdzinām to ar 5. punktu, tad redzam atšķirību tajā, ka 4.punktā noteiktais ir domāts vienam vadītājam, bet 5.punkta izņēmums attiecas uz ekipāžu, kurā strādā vairāki vadītāji.
4. Transportlīdzekļa vadītājam drīkst būt, lielākais, trīs saīsināti ikdienas atpūtas laikposmi starp jebkuriem diviem iknedēļas atpūtas laikposmiem.
5. Atkāpjoties no 2. punkta, 30 stundu laikā no ikdienas vai iknedēļas atpūtas laikposma beigām transportlīdzekļa vadītājam, kurš iesaistīts pārvadājumā ar vairākiem transportlīdzekļa vadītājiem, ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms, kas ir vismaz 9 stundas.
DE
(4) Der Fahrer darf zwischen zwei wöchentlichen Ruhezeiten höchstens drei reduzierte tägliche Ruhezeiten einlegen.
(5) Abweichend von Absatz 2 muss ein im Mehrfahrerbetrieb eingesetzter Fahrer innerhalb von 30 Stunden nach dem Ende einer täglichen oder wöchentlichen Ruhezeit eine neue tägliche Ruhezeit von mindestens 9 Stunden genommen haben.
FR
4. Un conducteur ne peut pas prendre plus de trois temps de repos journaliers réduits entre deux temps de repos hebdomadaires.
5. Par dérogation au paragraphe 2, un conducteur qui participe à la conduite en équipage d'un véhicule doit avoir pris un nouveau temps de repos journalier d'au moins neuf heures dans les trente heures qui suivent la fin d'un temps de repos journalier ou hebdomadaire.
intars, 3.marts 2017 12:05
labdien!
Kā ir ar tiem saucamajiem ''autovilcieniem'' kad pie puspiekabes liek klāt piekabi? Latvijā braukt drīkst?
Ēriks Griģis:

Bez lielgabarīta atļaujas LV nedrīkst! Jāprasa atļauja Latvijas Valsts ceļiem.
Šie sastāvi ir paredzēti līdz 60 PMt, Vācijā brauc ar 44 PMt, sāks arī uz Holandi un Franciju, Polija, Čehija arī grib piedalīties šādu pārvadājumu savstarpējā valstu projektā, garumā līdz 25,25 m.
Avots:
Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem
likumi.lv/doc.php?id=208072

Mans viedoklis.
LV pa maksas ceļiem šādu projektu jau varēja uzsākt pagājušajā 2016. gadā!

Būtu es Satiksmes ministrs, izsludinātu šādu projektu LV no 01.05.2017.
Karlis, 3.marts 2017 9:42
Es 18.02 izbraucu no Lietuvas,pabiju Itālijā pa to laiku,un no francijas braucu uz Poliju.Es strādāju leišu kompānijā.Latvijā atrast kārtīgu kompāniju ir diezgan pagrūti,bet runa nav par to,biju zvanījis uz csdd,man pateica lai ejot uz csdd,īsvārdsakot kā vienmēr,kamēr nav par vēlu neviens pat mazo pirkstiņu nepakustinās,vot kad mani apturēs un policija ieraudzīs ka nesakrīt tiesību nummuri,tad tik sāks kustēties,varbūt,un protams galējais jau vainīgs būšu es pats.
Ēriks Griģis:

Jā, to es zinu!
Tāpēc 95. koda mācības vadu CSDD telpās.
Un ja atklājam kādam vadītājam nepilnības, par ko var sodīt viņu apļos, tad nekavējoties uz vietas CSDD risinām jautājumus kopīgi, lai vēlāk nav jāpārmet "mazā pirkstiņa kustināšanas" stratēģija!
Karlis, 1.marts 2017 10:34
Sveiks,Ērik atkal, tomēr apturēja Polijā mani transportņiki,izrakstīja 125 eur prēmiju, ap 500 zlotiem,starp citu nezināju ka eiro nepieņem,tikai vai nu zlotus vai bankas karti,bet tas tā,sīkums, man par to ceturto saīsināto 9h atpūtu sodīja, 23.02 ko biju taisījis,jocīgi,es uztaisīju arī svētdien saīsināto 9h atpūtu,veicu izdruku,uzrakstīju ka izdzina no parkinga mani, interesanti ka būtu par to ceturto uzrakstījis,tad varbūt nemaksātu tik lielu sodu, man bija uzreiz jautājums jums,pie kā vērsties, tajā saucamajā Eiropas datu bāzē figurē manu veco vadītāja apliecības nummurs,es prasīju inspektoram,viņš pasmējās un pateica ka tās ir jau manas problēmas ne viņa, tad sanāk kādā nopietnākā valstī man var izrakstīt reālu sodu par to,man tad sākt karot ar mūsu CSDD? Kautkāds murgs sanāk,tas tak kā cīnīties ar vējdzirnavām
Ēriks Griģis:

Pārāk ātri izbraucāt no LV! Vajadzēja jautāt vai apmeklēt manus vadītos 95. koda apmācības kursus, atsūtīt pārbaudei DDD datus...vārdu sakot, rīkoties kā saimniekam savā saimniecībā pienākas.
1. Par ceturto saīsināto atpūtu Jums vajadzēja saņemt sodu LV pirms izbraukšanas!
2. Atsūtot DDD pārbaudei, redzētu, kā sader čips ar vadītāja apliecību!
3. Mūsu valsts ierēdņiem ir svarīgi rūpēties par citu ES valstu ieņēmumiem budžetos, noklusējot, nekompetences dēļ vai vienkārši neizpildot sev uzticēto, lai tādējādi, sodot mūsu autovadītājus un citus LV pavalstniekus ārvalstīs, demonstrētu, kā LV valsts ierēdņi cenšas atgriest Eiropai daļu no tās finansējumu!
4. Ja pēc ceturtās saīsinātās ikdienas atpūtas Jus ņēmāt saīsināto iknedēļas, tad Polijā varējāt no jauna izmantot devītnieku.
5. Tikai, ja pirms tām četrām ikdienas saīsinātajām atpūtām Jus paņēmāt iknedēļas saīsināto, tad 24.02. nedrīkstējāt ņemt otru iknedēļas saīsināto pēc kārtas!

Pārējo izstāstīšu Jums apmācībās!
95. kods, 28.februāris 2017 14:31
Labdien, Sakiet lūdzu, kad un kur varu Jūsu 95. koda lekcijas noklausīties. Paldies
Ēriks Griģis:

Pieteikšanās ar iepriekšēju samaksu:
autoskola.lv/kategorijas/

Sākums 17.03. plkst.16:00 CSDD 415. telpā.
Plānots apskats par notikušo traģēdiju Polijā un jaunākiem publicētajiem vai pašu piedzīvotajiem CSNg uzņēmumā, vadītāja rīcību negadījuma regulēšanā uz vietas un iespējamo atlīdzību saņemšanu no OCTA apdrošinātāja, skaidrojumi par iepriekš šeit uzdotiem Kārļa jautājumiem darba un atpūtas laiku reģistrēšanā, manuālo ievadi četros ciparu tahogrāfa veidos un kā to pašu paveikt darbā ar analogo tahogrāfu, kas ir tahogrāfa apliecinājums un kur to iegūt, savu vadītāja laiku kontrole internetā, planšetē un/vai android tālrunī, vadītāja policijas kontroles īpatnības ES dalībvalstīs un LV, kravas nostiprināšanas jaunās prasības Vācijā...u.c. lekcijas tieši profesionālajiem autovadītājiem!
Martins, 28.februāris 2017 12:43
Sveiki vieglaja masina iekraucs citas masinas motors un metaluzni nav nostiprinats vai ta skaitas krava vai tas ir bistami
Ēriks Griģis:

Tā ir krava, kas jānostiprina jebkura veida pārvadājumos, neatkarīgi no transportlīdzekļa veida.
Ir bīstami, vadītājs apdraud sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus, ja pietiekoši nenostiprina un piedalās satiksmē.
Sanita, 27.februāris 2017 23:36
Uz mana vārda ir reģistrēts vieglais automobilis, kuru mēdz lietot visa ģimene. Kasko apdrošinātājs ir aizliedzis turēt mašīnā noslēptu reģistrācijas apliecību, tādēļ rodas situācijas, ka apliecība ir pie manis, bet ar mašīnu bez apliecības brauc kāds cits ar citu atslēgu. Vai var vadāt līdz reģ.apliecības kopiju, ja nu gadījumā policija aptur? Apliecības kopija mašīnā taču nebūs iemesls atteikt kasko izmaksu? Paldies.
Ēriks Griģis:

Reģistrācijas apliecība jāuzrāda apdrošinātājam KASKO gadījumos, lai nesamazinātu vai neatteiktu atlīdzības izmaksu.
Apliecības kopija nav reģistrācijas dokuments! Bet vadāt līdzi var visu ko!
APK "... 149.4' pants. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav klāt kāda no šādiem transportlīdzekļa vadītājam nepieciešamajiem dokumentiem: ...
2) transportlīdzekļa reģistrācijas dokumenti; —izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīs euro apmērā...."
Tā soda policija APK noteiktā kārtībā!
Par tās neuzrādīšanu policijai sekām, ja notiek apdrošināšanas gadījums, var izlasīt KASKO apdrošināšanas noteikumos, ko izdod katrs apdrošinātājs tikai saviem klientiem. Bet neesmu dzirdējis, ka kādam par automobiļa bojājumu būtu samazināta KASKO atlīdzība, ja negadījuma brīdī nav klāt reģistrācijas apliecība, ko uzrādīt policijai.
KASKO apdrošinātājam pie līguma noslēgšanas jāuzrāda, cik būs auto vadītāji (reizēm arī kas vadīs) un jaunākā vadītāja gadu skaits.
Māris, 27.februāris 2017 21:15
Labdien!
Vēlējos uzzināt, kas tas par tahográfu apmācības apliecinájumu ir,kam viņš ir nepieciešams un kur viņu var dabūt?
Ar cieņu
Ēriks Griģis:

Apliecinājums autovadītājam ir vajadzīgs Vācijā, kā apliecinājums tam, ka darba devējs viņu - darba ņēmēju ir apmācījis rīkoties ar tahogrāfu, kāds ir viņa darba automobilī.
Tas nav 95. kods un nav paraksts par darba drošības ievērošanu žurnālā, kas minēts darba līgumā.
Dabūt apliecinājumu vāciski un sertifikātu latviešu un vācu valodās var tikai mācoties, ti.i. pēc sekmīgām mācībām.
Uz mācībām ir jāpiesakās, jāsamaksā, tad jānosūta savas vadītāja kartes DDD datus pārbaudei un jāvienojās, kurā dienā jāierodas uz apmācībām un pārbaudes testu.
Atsūtiet savus DDD datus, pēc tam piezvaniet, lūdzu!
Alvis, 27.februāris 2017 18:14
Labdien. Pāris dienas atpakaļ uz ceļa sanāca diezgan muļķīga situācija. Rīgā uz Brīvības ielas krustojuma, iznāca pārbraukt to pie dzeltenā luksofora signāla. Pareizāk sakot luksofors pārslēdzās no zalā uz dzelteno signālu. Mans ātrums pārbraucot krustojumu bija ~45km/h. Nobremzēt pie krustojuma vairs reāli izdarīt nevarēja. Tad iznāktu ļoti strauja bramzēšana. Zaļais pārslēdzās uz dzelteno, kad līdz stoplīnijai bija palikuši apmēram 8-10 metriem. Ja būtu strauji bremzējis, riskētu ar to, ka manī ietriecas aizmugurē braucošie. pie nosacījuma, ja es tiešām apstātos pie stoplīnijas. Vai arī apstātos krustojuma vidū. Reāla avārijas situācija. Bet vai tu to vari iestāstīt policijai? Nu nē taču. Tika sastādīts protokols par krustojuma šķērsošnu pie aizliedzošā dzeltenā signāla. Tagad domāju šo sodu pāsūdzēt, jo neuzskatu sevi par vainīgu. Bija līdz man arī CSN grāmatiņa (2016.g) Kurā starp citu par šo situāciju ir uzrakstīts: 6. nodaļa(ceļu satiksmes regulēšana) 45.2 punkts. un 54.punkts. Tātad jautājums: Kuram taisnība? Vai ceļu policija rīkojās taisnīgi, vai ķēra lohatronus? Varbūt noteikumos ir kādas izmaiņas?

P.S. laikā kad tika sastādīts protokols, tika apturēti vēl 2 braucēji par šo pašu it kā pārkāpumu.

Protokolā ierakstīju , ka kategoriski nepiekrītu šim sastādītajam protokolam un apakšā zem šī sava teksta parakstījos. Bet tanī vietā , kur man nāktos parakstīties, ja būtu piekritis , ievilku lielu Z simbolu.
Ēriks Griģis:

CSN nekas nav mainījies.
Alvi, Jums ir taisnība!
CSN 54. Ja, iedegoties dzeltenajam signālam vai brīdī, kad satiksmes regulētājs paceļ roku augšā, transportlīdzekļa vadītājs transportlīdzekli šo noteikumu 53. punktā minētajās vietās var apturēt, tikai strauji bremzējot, šā transport­līdzekļa vadītājs drīkst ceļu turpināt, neapturot transportlīdzekli. Gājējiem, kuri šajā brīdī atrodas uz brauktuves, jāpabeidz to šķērsot vai jāapstājas uz "drošības saliņas".

Lēmums jāpārsūdz 10 dienu laikā noteiktā kārtībā.
Lēmumu par piespriesto sodu administratīvā pārkāpumā lietā var pārsūdzēt, ievērojot sūdzībai noteiktās prasības un norādot savu motivāciju, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa noteiktajā kārtībā. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 279. pants nosaka, ka Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto institūcijas (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt augstākā iestādē persona, kura saukta pie administratīvās atbildības. Ja augstākas iestādes nav, lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā.
Sūdzību administratīvā pārkāpuma lietā var iesniegt 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas dienas.
Lēmumā vienmēr ir norādīts, kur un cik ilgā laikā persona ar iesniegumu šo lēmumu var pārsūdzēt. Lēmumu var pieņemt ceļu policijas inspektors uz vietas, institūcija, piemēram, Valsts policija vai arī tiesa. Piemēram, ja lēmums ir sastādīts uz vietas un sods uzlikts Rīgas rajonā, tad to var pārsūdzēt, rakstot motivētu iesniegumu Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldei. Ja šī institūcija lēmumu atstāj negrozītu, tad sodītā persona tālāk var vērsties pēc deklarētās dzīvesvietas pilsētas rajona tiesā, ar pārsūdzību vēršoties institūcijā, kas lēmumu atstāja negrozītu, tas ir Rīgas reģiona policijas pārvaldes Kārtības policijas pārvaldē. Sūdzība tiek pārsūtīta tālāk.
Lai Jums izdodas!
Karlis, 26.februāris 2017 17:56
Vai tad man neskaitās darba nedēļa no pirmdienas 3:00 pēc lv laika un vasarā no 2:00 , līdz nākamās nedēļas 3:00, tas nav pareizi sanāk, biju visu laiku strādājis tā, ka trīs saīsinātās dienas pa 9h un divas papildus braukšanas stundas es izmantoju šajā periodā, sanāk ja es sāku nedēļas beigās strādāt tad varu ņemt bez maz vai visas sešas darba dienas pa 9 h atpūtu un 4 reizes varu dienā ņemt 10 stundu?
Ēriks Griģis:

Lasi uzmanīgi!
1. Uz darba režīmiem nedēļa skaitās no vienas iknedēļas atpūtas līdz otrai.
Piem., trīs saisinātie ikdienas atpūtas laiki vai divi pagarinātie vadīšanas laiki vienā nedēļā starp divām iknedēļas atpūtām.
2. Pēc stundu skaita nedēļa ir no pirmdienas 00:00 līdz svētdienai 24:00.
Piem., vienā nedēļā ne vairāk par vadīšanas 56h, divām viena otrai sekojošai nedēļai ne vairāk par vadīšanas 90h.
3. Nē, neskaitās, ja rēķini vadīšanas laikus stundās vienā vai divās tekošās nedēļās!
4. Jā, skaitās, ja rēķini pēc saīsinātiem trīs ikdienas atpūtas laikiem (9h) vai diviem pagarinātiem vadīšanas laikiem (10h) vienā nedēļā.
5. Ja sešām Tavām darba dienām vidū pēc trešās ir iknedēļas atpūta, tad jā, vari!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti