Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
intars, 6.marts 2017 14:36
Labdien!
Sakiet, kāpēc kravas automobīlim ar divām asīm faktisko massu rēķina, ka uz priekšējo asi 1/3 bet uz aizmugurējo 2/3, kā tad aprēķinās kravas automobīļa 2 asu piekabei ass noslodzi 1/2 uz 1/2?
Ēriks Griģis:

Vispirms, skatiens lietotāja rokasgrāmatā.
Tad matemātiski piekabei būs 1/2 un 1/2.
Sakabes iekārta uzņem līdz 10%, ja izgatavotājs nav paredzējis ko citu.
Tas neattiecas uz puspiekabēm!
Vilnis, 3.marts 2017 22:54
Sakiet lūdzu vai Vācijas ceļu satiksmes noteikumos apdzīšana un apsteigšana ir viens un tas pats. Vācijas autovadītāji terminu apsteigšana nesaprot. Kāpēc tāds jautājums - uz autobānien uzstādītas zīmes 321/smagajiem apdzīt aizliegts/.
Ēriks Griģis:

Latvijas apdzīšana un apsteigšana, Vācijā ir tikai apdzīšana.
Termina skaidrojums:
1) Unter Überholen versteht man denjenigen Verkehrsvorgang, bei dem ein Fahrzeug an einem anderen, das sich in derselben Richtung fortbewegt, vorbeifährt.
Ar apdzīšanu saprot tādu satiksmes manevru, kurā viens transportlīdzeklis brauc garām tajā pašā virzienā braucošam citam transportlīdzeklim.
2) Überholen bei Gegenverkehr ist stets ein besonders riskantes Fahrverhalten.
Apdzīšana iebraucot pretējās kustības joslā ir ļoti riskants manevrs.

Tātad, Vācijā u.c. ES vecajās valstīs ar apdzīšanu saprot divus dažādus manevrus: apdzīšana kā apsteigšana un apdzīšana ar iespējamo pretī braucošo!

Nedari tā!
Vācijā neapdzen ar fūri pa otro joslu, ja otrajā joslā iznāk braukt ilgāk par 45 sekundēm!
Māris, 3.marts 2017 18:54
Labvakar! Man jautājums jums, vai braucot divatā ir jāievēro 11 stundu atpūta,paldies
Ēriks Griģis:

Braucot ekipāžā ar vairākiem autovadītājiem, Regulas prasības vadīšanas un iknedēļas atpūtas laikiem nemainās.
Grozījumus ekipāžai ar diviem un vairāk vadītājiem nosaka
Regulas (EK) 561/2006 8. panta 5. punkts. Izmaiņas attiecas:
1) uz atskaites periodu, kas no noteiktām 24 stundām ir pagarināts līdz 30 stundām;
2) uz ikdienas atpūtas laiku, kas ir noteikts kā nepārtraukts vismaz 9 stundu ilgs atpūtas laiks.
Līdz ar to darba ritms ekipāžai divatā salīdzinot ar vienu autovadītāju būs 21stunda darba maiņa, 9 stundas atpūta; 21 stunda darba maiņa, 9 stundas atpūta, utt. līdz iknedēļas atpūtai.
Uzsākt darbu ekipāža ar vairākiem autovadītājiem drīkst pēc iknedēļas atpūtas vai pēc regulārās ikdienas atpūtas (11 stundām), ko izmantojuši katrs no vadītājiem.

Protams, ka 30 stundu laika posmā var mazāk braukt un vairāk atpūsties, bet 11 stundu ikdienas atpūtu ekipāžai ar vairākiem autovadītājiem Regula nenosaka kā obligātu.

Ja skatām Regulas (EK) 561/2006 8. panta 4. punktu, kas nosaka tikai trīs saīsinātās ikdienas atpūtas vienā nedēļā starp divām iknedēļas atpūtām, un salīdzinām to ar 5. punktu, tad redzam atšķirību tajā, ka 4.punktā noteiktais ir domāts vienam vadītājam, bet 5.punkta izņēmums attiecas uz ekipāžu, kurā strādā vairāki vadītāji.
4. Transportlīdzekļa vadītājam drīkst būt, lielākais, trīs saīsināti ikdienas atpūtas laikposmi starp jebkuriem diviem iknedēļas atpūtas laikposmiem.
5. Atkāpjoties no 2. punkta, 30 stundu laikā no ikdienas vai iknedēļas atpūtas laikposma beigām transportlīdzekļa vadītājam, kurš iesaistīts pārvadājumā ar vairākiem transportlīdzekļa vadītājiem, ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms, kas ir vismaz 9 stundas.
DE
(4) Der Fahrer darf zwischen zwei wöchentlichen Ruhezeiten höchstens drei reduzierte tägliche Ruhezeiten einlegen.
(5) Abweichend von Absatz 2 muss ein im Mehrfahrerbetrieb eingesetzter Fahrer innerhalb von 30 Stunden nach dem Ende einer täglichen oder wöchentlichen Ruhezeit eine neue tägliche Ruhezeit von mindestens 9 Stunden genommen haben.
FR
4. Un conducteur ne peut pas prendre plus de trois temps de repos journaliers réduits entre deux temps de repos hebdomadaires.
5. Par dérogation au paragraphe 2, un conducteur qui participe à la conduite en équipage d'un véhicule doit avoir pris un nouveau temps de repos journalier d'au moins neuf heures dans les trente heures qui suivent la fin d'un temps de repos journalier ou hebdomadaire.
intars, 3.marts 2017 12:05
labdien!
Kā ir ar tiem saucamajiem ''autovilcieniem'' kad pie puspiekabes liek klāt piekabi? Latvijā braukt drīkst?
Ēriks Griģis:

Bez lielgabarīta atļaujas LV nedrīkst! Jāprasa atļauja Latvijas Valsts ceļiem.
Šie sastāvi ir paredzēti līdz 60 PMt, Vācijā brauc ar 44 PMt, sāks arī uz Holandi un Franciju, Polija, Čehija arī grib piedalīties šādu pārvadājumu savstarpējā valstu projektā, garumā līdz 25,25 m.
Avots:
Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem
likumi.lv/doc.php?id=208072

Mans viedoklis.
LV pa maksas ceļiem šādu projektu jau varēja uzsākt pagājušajā 2016. gadā!

Būtu es Satiksmes ministrs, izsludinātu šādu projektu LV no 01.05.2017.
Karlis, 3.marts 2017 9:42
Es 18.02 izbraucu no Lietuvas,pabiju Itālijā pa to laiku,un no francijas braucu uz Poliju.Es strādāju leišu kompānijā.Latvijā atrast kārtīgu kompāniju ir diezgan pagrūti,bet runa nav par to,biju zvanījis uz csdd,man pateica lai ejot uz csdd,īsvārdsakot kā vienmēr,kamēr nav par vēlu neviens pat mazo pirkstiņu nepakustinās,vot kad mani apturēs un policija ieraudzīs ka nesakrīt tiesību nummuri,tad tik sāks kustēties,varbūt,un protams galējais jau vainīgs būšu es pats.
Ēriks Griģis:

Jā, to es zinu!
Tāpēc 95. koda mācības vadu CSDD telpās.
Un ja atklājam kādam vadītājam nepilnības, par ko var sodīt viņu apļos, tad nekavējoties uz vietas CSDD risinām jautājumus kopīgi, lai vēlāk nav jāpārmet "mazā pirkstiņa kustināšanas" stratēģija!
Karlis, 1.marts 2017 10:34
Sveiks,Ērik atkal, tomēr apturēja Polijā mani transportņiki,izrakstīja 125 eur prēmiju, ap 500 zlotiem,starp citu nezināju ka eiro nepieņem,tikai vai nu zlotus vai bankas karti,bet tas tā,sīkums, man par to ceturto saīsināto 9h atpūtu sodīja, 23.02 ko biju taisījis,jocīgi,es uztaisīju arī svētdien saīsināto 9h atpūtu,veicu izdruku,uzrakstīju ka izdzina no parkinga mani, interesanti ka būtu par to ceturto uzrakstījis,tad varbūt nemaksātu tik lielu sodu, man bija uzreiz jautājums jums,pie kā vērsties, tajā saucamajā Eiropas datu bāzē figurē manu veco vadītāja apliecības nummurs,es prasīju inspektoram,viņš pasmējās un pateica ka tās ir jau manas problēmas ne viņa, tad sanāk kādā nopietnākā valstī man var izrakstīt reālu sodu par to,man tad sākt karot ar mūsu CSDD? Kautkāds murgs sanāk,tas tak kā cīnīties ar vējdzirnavām
Ēriks Griģis:

Pārāk ātri izbraucāt no LV! Vajadzēja jautāt vai apmeklēt manus vadītos 95. koda apmācības kursus, atsūtīt pārbaudei DDD datus...vārdu sakot, rīkoties kā saimniekam savā saimniecībā pienākas.
1. Par ceturto saīsināto atpūtu Jums vajadzēja saņemt sodu LV pirms izbraukšanas!
2. Atsūtot DDD pārbaudei, redzētu, kā sader čips ar vadītāja apliecību!
3. Mūsu valsts ierēdņiem ir svarīgi rūpēties par citu ES valstu ieņēmumiem budžetos, noklusējot, nekompetences dēļ vai vienkārši neizpildot sev uzticēto, lai tādējādi, sodot mūsu autovadītājus un citus LV pavalstniekus ārvalstīs, demonstrētu, kā LV valsts ierēdņi cenšas atgriest Eiropai daļu no tās finansējumu!
4. Ja pēc ceturtās saīsinātās ikdienas atpūtas Jus ņēmāt saīsināto iknedēļas, tad Polijā varējāt no jauna izmantot devītnieku.
5. Tikai, ja pirms tām četrām ikdienas saīsinātajām atpūtām Jus paņēmāt iknedēļas saīsināto, tad 24.02. nedrīkstējāt ņemt otru iknedēļas saīsināto pēc kārtas!

Pārējo izstāstīšu Jums apmācībās!
95. kods, 28.februāris 2017 14:31
Labdien, Sakiet lūdzu, kad un kur varu Jūsu 95. koda lekcijas noklausīties. Paldies
Ēriks Griģis:

Pieteikšanās ar iepriekšēju samaksu:
autoskola.lv/kategorijas/

Sākums 17.03. plkst.16:00 CSDD 415. telpā.
Plānots apskats par notikušo traģēdiju Polijā un jaunākiem publicētajiem vai pašu piedzīvotajiem CSNg uzņēmumā, vadītāja rīcību negadījuma regulēšanā uz vietas un iespējamo atlīdzību saņemšanu no OCTA apdrošinātāja, skaidrojumi par iepriekš šeit uzdotiem Kārļa jautājumiem darba un atpūtas laiku reģistrēšanā, manuālo ievadi četros ciparu tahogrāfa veidos un kā to pašu paveikt darbā ar analogo tahogrāfu, kas ir tahogrāfa apliecinājums un kur to iegūt, savu vadītāja laiku kontrole internetā, planšetē un/vai android tālrunī, vadītāja policijas kontroles īpatnības ES dalībvalstīs un LV, kravas nostiprināšanas jaunās prasības Vācijā...u.c. lekcijas tieši profesionālajiem autovadītājiem!
Martins, 28.februāris 2017 12:43
Sveiki vieglaja masina iekraucs citas masinas motors un metaluzni nav nostiprinats vai ta skaitas krava vai tas ir bistami
Ēriks Griģis:

Tā ir krava, kas jānostiprina jebkura veida pārvadājumos, neatkarīgi no transportlīdzekļa veida.
Ir bīstami, vadītājs apdraud sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus, ja pietiekoši nenostiprina un piedalās satiksmē.
Sanita, 27.februāris 2017 23:36
Uz mana vārda ir reģistrēts vieglais automobilis, kuru mēdz lietot visa ģimene. Kasko apdrošinātājs ir aizliedzis turēt mašīnā noslēptu reģistrācijas apliecību, tādēļ rodas situācijas, ka apliecība ir pie manis, bet ar mašīnu bez apliecības brauc kāds cits ar citu atslēgu. Vai var vadāt līdz reģ.apliecības kopiju, ja nu gadījumā policija aptur? Apliecības kopija mašīnā taču nebūs iemesls atteikt kasko izmaksu? Paldies.
Ēriks Griģis:

Reģistrācijas apliecība jāuzrāda apdrošinātājam KASKO gadījumos, lai nesamazinātu vai neatteiktu atlīdzības izmaksu.
Apliecības kopija nav reģistrācijas dokuments! Bet vadāt līdzi var visu ko!
APK "... 149.4' pants. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav klāt kāda no šādiem transportlīdzekļa vadītājam nepieciešamajiem dokumentiem: ...
2) transportlīdzekļa reģistrācijas dokumenti; —izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīs euro apmērā...."
Tā soda policija APK noteiktā kārtībā!
Par tās neuzrādīšanu policijai sekām, ja notiek apdrošināšanas gadījums, var izlasīt KASKO apdrošināšanas noteikumos, ko izdod katrs apdrošinātājs tikai saviem klientiem. Bet neesmu dzirdējis, ka kādam par automobiļa bojājumu būtu samazināta KASKO atlīdzība, ja negadījuma brīdī nav klāt reģistrācijas apliecība, ko uzrādīt policijai.
KASKO apdrošinātājam pie līguma noslēgšanas jāuzrāda, cik būs auto vadītāji (reizēm arī kas vadīs) un jaunākā vadītāja gadu skaits.
Māris, 27.februāris 2017 21:15
Labdien!
Vēlējos uzzināt, kas tas par tahográfu apmācības apliecinájumu ir,kam viņš ir nepieciešams un kur viņu var dabūt?
Ar cieņu
Ēriks Griģis:

Apliecinājums autovadītājam ir vajadzīgs Vācijā, kā apliecinājums tam, ka darba devējs viņu - darba ņēmēju ir apmācījis rīkoties ar tahogrāfu, kāds ir viņa darba automobilī.
Tas nav 95. kods un nav paraksts par darba drošības ievērošanu žurnālā, kas minēts darba līgumā.
Dabūt apliecinājumu vāciski un sertifikātu latviešu un vācu valodās var tikai mācoties, ti.i. pēc sekmīgām mācībām.
Uz mācībām ir jāpiesakās, jāsamaksā, tad jānosūta savas vadītāja kartes DDD datus pārbaudei un jāvienojās, kurā dienā jāierodas uz apmācībām un pārbaudes testu.
Atsūtiet savus DDD datus, pēc tam piezvaniet, lūdzu!
Alvis, 27.februāris 2017 18:14
Labdien. Pāris dienas atpakaļ uz ceļa sanāca diezgan muļķīga situācija. Rīgā uz Brīvības ielas krustojuma, iznāca pārbraukt to pie dzeltenā luksofora signāla. Pareizāk sakot luksofors pārslēdzās no zalā uz dzelteno signālu. Mans ātrums pārbraucot krustojumu bija ~45km/h. Nobremzēt pie krustojuma vairs reāli izdarīt nevarēja. Tad iznāktu ļoti strauja bramzēšana. Zaļais pārslēdzās uz dzelteno, kad līdz stoplīnijai bija palikuši apmēram 8-10 metriem. Ja būtu strauji bremzējis, riskētu ar to, ka manī ietriecas aizmugurē braucošie. pie nosacījuma, ja es tiešām apstātos pie stoplīnijas. Vai arī apstātos krustojuma vidū. Reāla avārijas situācija. Bet vai tu to vari iestāstīt policijai? Nu nē taču. Tika sastādīts protokols par krustojuma šķērsošnu pie aizliedzošā dzeltenā signāla. Tagad domāju šo sodu pāsūdzēt, jo neuzskatu sevi par vainīgu. Bija līdz man arī CSN grāmatiņa (2016.g) Kurā starp citu par šo situāciju ir uzrakstīts: 6. nodaļa(ceļu satiksmes regulēšana) 45.2 punkts. un 54.punkts. Tātad jautājums: Kuram taisnība? Vai ceļu policija rīkojās taisnīgi, vai ķēra lohatronus? Varbūt noteikumos ir kādas izmaiņas?

P.S. laikā kad tika sastādīts protokols, tika apturēti vēl 2 braucēji par šo pašu it kā pārkāpumu.

Protokolā ierakstīju , ka kategoriski nepiekrītu šim sastādītajam protokolam un apakšā zem šī sava teksta parakstījos. Bet tanī vietā , kur man nāktos parakstīties, ja būtu piekritis , ievilku lielu Z simbolu.
Ēriks Griģis:

CSN nekas nav mainījies.
Alvi, Jums ir taisnība!
CSN 54. Ja, iedegoties dzeltenajam signālam vai brīdī, kad satiksmes regulētājs paceļ roku augšā, transportlīdzekļa vadītājs transportlīdzekli šo noteikumu 53. punktā minētajās vietās var apturēt, tikai strauji bremzējot, šā transport­līdzekļa vadītājs drīkst ceļu turpināt, neapturot transportlīdzekli. Gājējiem, kuri šajā brīdī atrodas uz brauktuves, jāpabeidz to šķērsot vai jāapstājas uz "drošības saliņas".

Lēmums jāpārsūdz 10 dienu laikā noteiktā kārtībā.
Lēmumu par piespriesto sodu administratīvā pārkāpumā lietā var pārsūdzēt, ievērojot sūdzībai noteiktās prasības un norādot savu motivāciju, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa noteiktajā kārtībā. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 279. pants nosaka, ka Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto institūcijas (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt augstākā iestādē persona, kura saukta pie administratīvās atbildības. Ja augstākas iestādes nav, lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā.
Sūdzību administratīvā pārkāpuma lietā var iesniegt 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas dienas.
Lēmumā vienmēr ir norādīts, kur un cik ilgā laikā persona ar iesniegumu šo lēmumu var pārsūdzēt. Lēmumu var pieņemt ceļu policijas inspektors uz vietas, institūcija, piemēram, Valsts policija vai arī tiesa. Piemēram, ja lēmums ir sastādīts uz vietas un sods uzlikts Rīgas rajonā, tad to var pārsūdzēt, rakstot motivētu iesniegumu Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldei. Ja šī institūcija lēmumu atstāj negrozītu, tad sodītā persona tālāk var vērsties pēc deklarētās dzīvesvietas pilsētas rajona tiesā, ar pārsūdzību vēršoties institūcijā, kas lēmumu atstāja negrozītu, tas ir Rīgas reģiona policijas pārvaldes Kārtības policijas pārvaldē. Sūdzība tiek pārsūtīta tālāk.
Lai Jums izdodas!
Karlis, 26.februāris 2017 17:56
Vai tad man neskaitās darba nedēļa no pirmdienas 3:00 pēc lv laika un vasarā no 2:00 , līdz nākamās nedēļas 3:00, tas nav pareizi sanāk, biju visu laiku strādājis tā, ka trīs saīsinātās dienas pa 9h un divas papildus braukšanas stundas es izmantoju šajā periodā, sanāk ja es sāku nedēļas beigās strādāt tad varu ņemt bez maz vai visas sešas darba dienas pa 9 h atpūtu un 4 reizes varu dienā ņemt 10 stundu?
Ēriks Griģis:

Lasi uzmanīgi!
1. Uz darba režīmiem nedēļa skaitās no vienas iknedēļas atpūtas līdz otrai.
Piem., trīs saisinātie ikdienas atpūtas laiki vai divi pagarinātie vadīšanas laiki vienā nedēļā starp divām iknedēļas atpūtām.
2. Pēc stundu skaita nedēļa ir no pirmdienas 00:00 līdz svētdienai 24:00.
Piem., vienā nedēļā ne vairāk par vadīšanas 56h, divām viena otrai sekojošai nedēļai ne vairāk par vadīšanas 90h.
3. Nē, neskaitās, ja rēķini vadīšanas laikus stundās vienā vai divās tekošās nedēļās!
4. Jā, skaitās, ja rēķini pēc saīsinātiem trīs ikdienas atpūtas laikiem (9h) vai diviem pagarinātiem vadīšanas laikiem (10h) vienā nedēļā.
5. Ja sešām Tavām darba dienām vidū pēc trešās ir iknedēļas atpūta, tad jā, vari!
Karlis, 26.februāris 2017 17:50
Paldies par info,taas 10 h stundas biju domaajis kaa papildus braukshanas stundas, divas nedeeljaa kuras var izmantot,es tagad esmu Polijā,braucu uz angliju, pirms 18.02 es vispār nebiju strādājis šogad, vnk gribēju uzzināt cik tas viss ir smagi un dārgi, pateicos par info.
Ēriks Griģis:

Tad mēģini "nemanāmi" pavadīt 28 dienas!
Fotogrāfē visu, kas var noderēt, un sargies no nevēlamiem pasažieriem.
Lai Tev veicas!
Karlis, 26.februāris 2017 16:25
Sveiks Ērik, man te viena šaizīte sanākusi,(strādāju par tālbraucēju) mani dispečers piespieda paņemt ceturto reizi saīsināto ikdienas atpūtu, 9 stundas, vēlējos uzzināt varbūt ir kautkur kāda informācja cik maksā sods eiropā par tādu lietu, man mēģināja iestāstīt mans tas dispečers ka pēc 24h iknedēļas saīsinātās atpūtas es varu ņemt atkal trīs saīsinātās ikdienas atpūtas t.i 9h, es iesāku strādāt 18.02. 00:30 ieliku čipu, 19.02 paņēmu 9h ,tad vēl 20.02., 22.02. un 23.02,tad 24.02 uz 24h iknedēļas atpūtu, un tad vēl šodien 9h ,tas tak ir ceturtā 9h, man jāgaida līdz 3 naktī pirmdienai, tad tik es atkal varu ņemt 3 pa 9h un divas desmitās, vai ne?
Ēriks Griģis:

1. Uz darba režīmiem nedēļa skaitās no vienas iknedēļas atpūtas līdz otrai.
2. Pēc stundu skaita nedēļa ir no pirmdienas 00:00 līdz svētdienai 24:00
3. Tev saīsinātās deviņstundu ikdienas atpūtas ne vairāk kā trīs nedēļā skaitās nedēļā starp abām iknedēļas atpūtām.
4. Vai no nedēļas sākuma pēc regulāŗās (45h) iknedēļas atpūtas18.02.Tu darbu uzsāki tūlīt pēc pusnakts 00:30? Vai Tev bija vismaz viena regulārā (11h) ikdienas atpūtai 18.02. līdz plkst.24:00?
Katrā 24h periodā ir jābūt vienai ikdienas atpūtai, ja nebrauc ekipāžā divatā!
Ja nebija, tad Francijā sods 1500 eiriki, auto arestā līdz samaksai, samaksāt drīkst tikai pats šoferis no sava konta, nevis firma no LV!
Pieņemšu, ka Tev bija 11h atpūta 18.02. un 21.02.!
5. Tad saki, ka Tu 19.02., 20.02., 22.02. un 23.02. paņēmi saīsinātās ikdienas (9) atpūtas un 24.02. aizgāji iknedēļas (24h) saīsinātajā. Nākošā iknedēļas atpūta Tev obligāti jāņem 45h! Francijā, Beļģijā, ... nepavadi to auto kabīnē! Ja kabīnē, tad sods līdz 30.000 eirikiem!
6. Jā! Četri devītnieki vienā nedēļā ir par daudz! Sodu rēķina pēc kopējā nobrauktā laika 22.02. un 23.02. kopā, uzskatot, ka Tev starp šīm dienām nav bijusi ceturtā iknedēļas ātpūta, t.i., summējot abās dienās nobrauktā laika stundas. Tātad vismaz 9h "stūrītes" par daudz.
7. Sods Vācijā:
7.1. par pārbrauktu 1 stundu - 30€
7.2. par katru nākošo pusstundu līdz 2 stundām - 30€x2=60€ šoferim, pārvadātājam - 2x90=180 €
7.3. Virs 2 stundām par katru pusstundu 60€x14=840€ šoferim, pārvadātājam - 180€x14=2520€
Kopā šoferim - 930€, pārvadātājam - 2700€
8. Līdzīgi pārējās ES valstīs un arī Polijā.
9. Ja proti valodu, vari norunāt (bet neticu), ka par vienu izrautu stundu (pamatot) pirms atpūtas laika beigām sodīs ar 30€.
10. Piebrauc pie transportniekiem LV un "padodies", lai Tevi nosoda ar 30€. Tad atpūties riktīgi 11h vai pilnu garo iknedēļu, un ceļā Tevi par šo otreiz vairs nevarēs sodīt, jo uzlikto sodu būsi samaksājis un ar lielo atpūtu pārkāpumu būsi kompensējis ar uzviju!
11. Pēc iknedēļas atpūtas pirmdien atkal vari izmantot trīs saīsinātās ikdienas atpūtas, bet pārējām jābūt 11 stundu regulārajām ikdienas atpūtām (nevis 10h, kā raksti) līdz regulārai (45h) iknedēļas atpūtai marta pirmās nedēļas beigās.
Polija, 25.februāris 2017 20:42
Vai nav info, kas noticis Polijā ar kravenieku?
Ēriks Griģis:

Bēdīgi...netālu no Ostrow Mazowiezka, Dybki ap plkst.9:00 (pēc Latvijas laika 10:00) traģiska avārija, kur sadursmē ar pretī braucošajiem iesaistīts kravas auto no Latvijas.
Būtu vadītājs sabildējis pēdas no notikuma vietas... un plīsusī riepa nebūtu atjaunotā...
Te vairāk:
www.rmf24.pl/fakty/news-tragedia...,nId,2358900
un
warszawa.naszemiasto.pl/artykul/...,4028000,artgal,t,id,tm.html
Aivars, 25.februāris 2017 18:25
Sveiki!
Opel astra 2.0d 1999 vairs nelec, pie kompi pieliku, kļūdas nodzēsu. Problēma tada zemspiediens 55,11 bar. Aukspiediens 0
Vienkārši nesmidzina degvielu
Ar ēteri ierūcas un viss. Slapēšanas klapans strādā.
Ēriks Griģis:

Kļūdu vajadzēja izlabot un tad tikai nodzēst!
Sūkņa vadības bloks:
audi-style.lv/forum/topic/81721-...
Palasies te:
www.tvnet.lv/auto/discussion/267...
un te ... starteris:
www.opelclub.lv/phpbb/viewtopic....
Gunis, 23.februāris 2017 17:38
Labdien!
Firmā X uz mašīnas maiņā strādā divi šoferi. Pa dienu viens brauc, bet otrs veic palīga darbus. Pēc 12h mainās. tad palīgs brauc, bet otrs veic palīga darbus.
Digitālā kartē it kā viss kartībā, bet patiesībā abi vienā maiņā pavada 48h.
Vai šeit gadījumā nav rupji pārkāpta likumdošana?
Un kāds būtu firmai un vadītajiem sods?
Ēriks Griģis:

Palīgdarbi tā veicējam arī jāievada vadītāja kartē.

No APK
149.38' pants. Transportlīdzekļu ātruma ierobežošanas ierīces lietošanas noteikumu un transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika reģistrēšanas noteikumu pārkāpšana
Par nepareizu reģistrācijas kartes (tahogrammas) vai vadītāja kartes izmantošanu, kas izpaudusies kā:
1) datu neievadīšana (nereģistrēšana) manuāli normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt četrdesmit euro, bet pārvadātājam — no divsimt desmit līdz četrsimt trīsdesmit euro;
2) nepareiza reģistrācijas kartes (tahogrammas) vai vadītāja kartes izmantošana, ja pārvadājumā iesaistīti vairāki transportlīdzekļa vadītāji, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt četrdesmit euro, bet pārvadātājam — no divsimt desmit līdz četrsimt trīsdesmit euro;

149.37' pants. Transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika pārkāpumiem, kas konstatēti kontroles laikā uzņēmumā, — uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt četrdesmit līdz tūkstoš četrsimt euro.
Iesācējs autovadītājs, 20.februāris 2017 0:03
Labvakar! Man ir neliela neskaidrība sakara ar to, ka pareizi apgriezties braukšanai pretējā virziena konkrēta situācija (i.imgur.com/3F4IPSd.jpg). Lieta ir tāda, ka braucot pa tuvāko jeb sarkano trajektoriju sanāk, ka mēs pārkāpām 73. CSN punktu (izbraucot no brauktuvju krustošanās vietas iebraucam pretējā braukšanas virziena pusē), bet pa tālāko jeb zaļo trajektoriju mēs braucam pareizi. Ka es saprotu, pa sarkano trajektoriju mēs varētu braukt, ja mums nebūtu šis sadalošas joslas, un vai vieta, kur ir sadalošas joslas pārtraukums, tur taču ir pretējā braukšanas virziena puse, ja mēs tur iebrauksim pa sarkano trajektoriju? Paldies!
Ēriks Griģis:

Pa sarkano trajektoriju varētu braukt (ar sadalošo joslu), ja krustojums būtu trīsvirzienu, t.i. tam nebūtu kreisās puses ceļa.
Attēlotajā situācijā zaļā trajektorija ir pareizā!
VALDIS, 18.februāris 2017 12:41
man citroen berlingo ir problema 2 hdi 2001g.deg simbols motora kluda un nau jadas. noslapejot ir izgriesta atslega vel ruc dazas sekundes.
Ēriks Griģis:

Jānolasa motora kļūdas kods un tā skaidrojumā atradīsiet atbildi.
Zigurds, 16.februāris 2017 13:52
Līdz šim esmu braucis ar tahogrammām, bet rīt jāliek iekšā vadītāja karte. Tahogrāfs prasīs manuālo ievadi kopš pēdējās izņemšanas. 1.Ko būtu pareizi ievadīt, gultiņu vai citi darbi? Gultiņu it kā nevarētu, jo tomēr tajā laikā vairākus gadus ir braukts ar analogo. 2. Ja nākotnē paredzēts mainīt transportlīdzekļus, vai manuāli jāvada gultiņa, un jāuzrāda līdzpaņemtās tahogrammas? Nebūtu reāli vadīt pa minūtei, kas stāvēta pie krustojumiem.
Ēriks Griģis:

Jums būs pēdējā tahogramma, kuras otrajā pusē, ievietojot karti no rīta, atzīmēsiet atpūtu.
Karti iesāciet bez manuālās ievades! Vnk., ar valsti un tad ar citiem darbiem, kamēr sagatavosiet tahogrammu, pārbaudīsiet auto un saņemsiet darba uzdevumu ar tam nepieciešamajiem pavaddokumentiem.
Nākotnē izņemsiet karti un, ja nākošā dienā sāksiet braukt ar analogo, tad, atsākot darbu ar ciparnieku un no jauna ievietojot karti tahogrāfā, manuāli ievadīsiet, ka Jums bija braukšana ar analogo tahogrāfu.
Iesaku!
Uz papīra uzraksties sev algoritmu vai to, kas un kādā secībā Jums jāievada ciparniekā, atsākot braukšanu ar karti!
Tahogrammas jāvadā līdzi 28 dienas!
Reizi 28 dienās jāpieslēdz karte lasītājam un jānolasa kartes dati!
Reizi trīs mēnešos ciparnieks jāpieslēdz nolasīšanas iekārtai un jānolasa dati!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti