Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ainars, 27.septembris 2016 10:08
Sveiki vai vienmer vainigs avarija kreisa pagrieziena veiceja ja manevrs ir pabeigts un apdzinejs nobrauc no cela pa nomali uztriecas kreisa sanu aizmugure kreisa pagrieziena veicejam sadursme notika kreisa puse uz cela nomales
Ēriks Griģis:

Pēc Jūsu rakstītā, liekas, ka vainīgs ir tas, kas pārkāpis CSN 100.p. otro daļu:
CSN 100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
kursants, 22.septembris 2016 14:39
Labdien!
Kāpēc es ar vieglo automobīli ar piekabi(4250kg) varu braukt zem 306. ceļazīmes, bet ar kravas automobīli līdz 3,5t ar piekabi ,ja to kopējā massu summa pārsniedz 3,5t nedrīkst braukt?kur loģika?varētu lūdzu pamatot, kāpēc nevar?
Ēriks Griģis:

Atbilde meklējama ceļa zīmes nosaukumā!
Likumos loģika nav jāmeklē! Likumi ir pieņemti, lai tos izpildītu!
kaspars, 16.septembris 2016 21:42
sveiki , man ir volvo s 60 un sajūgs grab . cik vel ar grabošs km ies ?
Ēriks Griģis:

Līdz servisam!
Imants, 8.septembris 2016 20:58
Par tām 10 h diennaktī. Šķiet ka šī prasība ir tikai Latvijā. Satiksmes likuma nosacījums. Bija gadījums, kad dēļ plīsušas riepas plkst 01.00 man iestājās Dundagā, bet līdz mājām 3h ceļš.Braukt drīkst, bet darba laiks pāri. Kabīne bez 'spalkas' tad nu braucu mājās. Ērik, tīri cilvēciski, kad es būšu labāk atpūties? Sēžot 9h kabīnē visu nakti, jeb pēc 3h guļot mājās. Vrbūt ir kāda oficiāla iespēja atrakstīties šādā gadījumā.
Ēriks Griģis:

Iepriekšējie abi jautātāji kursē uz Spāniju un atpakaļ.
Francijā policija pārbauda un soda viņus par pārkāpumiem, piem., Dundagā, ja tas noticis iepriekšējo 28 dienu laikā, ar minimālo sodu 1500 eiras par vienu pārkāpumu, ar 2500 eirām - par diviem!
Un šoferi (ar kravu) aiztur, līdz sodu viņš, nevis īpašnieks, pārvadātājs vai cita firma, samaksā!
Tīri cilvēciski, ja šefs ceļā uz Franciju sodu nomaksai iedod līdzi 3000, tad par Dundagas pārkāpumu vadītājs var aizmirst!
Ja nē, tad šefs ar maiņas šoferi izbrauc palīdzēt, piem., no Dundagas tikt mājās, lai Francijā par Dundagu nesaņemtu sodu!

Avots.
Direktīva 2002/15/EK (2002. gada 11. marts) par darba laika organizēšanu personām, kas ir autotransporta apkalpes locekļi
Nakts darbs
1. Dalībvalstis veic vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu, ka:
— veicot nakts darbu, katras dienas darba laiks katrās 24 stundās
nedrīkst pārsniegt desmit stundas,
eur-lex.europa.eu/legal-content/...

LV iestrādāts CSL:
31.2" pants 4.app. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā.
likumi.lv/doc.php?id=45467

Citās ES dalībvalstīs nakts darbs autovadītājiem ir atrunāts nacionālajos tiesību aktos, kas vairāk attiecas uz darba laikiem.
Anrijs, 7.septembris 2016 18:12
cik stundas var strādāt ja sāku braukt naktī 4.00. ???
Ēriks Griģis:

Ne vairāk par 10 stundām šajā diennaktī!
Jānis, 7.septembris 2016 15:18
Divi šoferi, brauciens uz Slovēniju, Mariboru. Kopā aptuveni 1700 km. Šoferi mainās sekojoši ,- 4,5 h brauc viens, tad tik pat otrs. Cik liela un vai vajadzīga pauze braukšanā abiem šoferiem samainoties?
Ēriks Griģis:

Nē, 45 minūšu pārtraukums nav vajadzīgs.
Egils, 5.septembris 2016 12:59
Kā ieslēgt kruiza kontroli ford mondeo 2005.g.2.2 dizelim.
Ričards, 4.septembris 2016 11:34
Kādas atsauksmes par piekto golfu, kas labs un kas slikts?
Ēriks Griģis:

www.vwgolfklubs.lv/
anoniims, 4.septembris 2016 10:27
Kravas auto krustojumā griež pa labi. Tā aizmugurējais buferis izvirzas uz sāniem, tajā ietriecas vieglais automobilis. Kas būs vainojams šādā negadījumā? Kravenieks, kas samazinot intervālu aizšķersoja ceļu, vai vieglais, kas neparedzēja šāda šķēršļa rašanos.
Ēriks Griģis:

Lai ko secinātu, man jāredz negadījuma vieta ar abiem auto un policijas protokols.
Neko iepriecinošu nevaru ieteikt vieglā auto vadītājam.
Autobraucējs, 13.augusts 2016 22:13
Kas ir 96 kods, kādiem vadītajiem tas vajadzīgs. Paldies
Ēriks Griģis:

Jau atbildēju iepriekšējam jautātājam!

Lasi piezīmēs pie B kategorijas:
www.csdd.lv/lat/vad_kva/vaditaja...
Guntars, 10.augusts 2016 19:32
Man ir jautājums par B kategoriju un piekabēm.
Man ir Volvo C30 [pilna masa 1700kg], kuram ražotājs noteicis max piekabes svaru 1200kg ar bremzēm un 600kg bez bremzēm. Ja pareizi saprotu, tad ar B kategoriju droši varu vilkt tos 1200kg, jo kopā sanāk tikai 2900kg. Principā es varētu vilkt arī 1800kg, jo kopā tad būtu 3500kg un likums to atļauj, bet kā tur ir patiesībā? Vai ir kāds likums, kurš aizliedz pārsniegt ražotāja noteikto max piekabes svaru? Un kā ir ar to BE kategoriju, jebkurā gadījumā ir atļauts vilkt tos 3500kg, vai tomēr ir jāvadās pēc ražotāja noteiktā?
Ēriks Griģis:

Pirmajā vietā ir auto izgatavotāja noteiktais piekabes svars, ko ar B 96 vai BE kategoriju nedrīkst pārsniegt!

Aprakstā pilna masa (PM) un kg!
Līdz 3500 vajag B kategoriju.
No 3500 līdz 4250, ja piekabe nav lielāka par 750, vajag B kategoriju, ja lielāka par 750, tad B96 kategoriju.
BE - B kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi vai puspiekabi, kuras PM nepārsniedz 3500 kg.
Protams, ka ar BE kategoriju var braukt arī bez piekabes vai visām piekabēm, kas mazākas par 3500 un paredzētas B kategorijas auto!

CSN 180.p. Aizliegts vilkt:
CSN 180.9. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu!

Avoti:
likumi.lv/doc.php?id=274865
likumi.lv/doc.php?id=45467
www.csdd.lv/lat/vad_kva/vaditaja...
Velobraucējs, 2.augusts 2016 12:01
Labdien. 1. situācija- apdzīvota vieta, divu virzienu kustība, pa vienu joslu katra virzienā, ceļa kreisaja malā ir velosipēdu un gājēju ceļš, ceļa labaja pusē ir ietve. Es braucu pa brauktuves labo pusi, mani aptūr CP un uzliek brīdinājumu par to, ka es braucu pa brauktuvi, nevis pa velosipēdu un gājēju ceļu. Bet taču mana virziena ceļa puse nav velosipēdu un gājeju ceļa, velosipēdu un gājēju ceļš ir ceļa kreisaja pusē, ko Jūs domajat par šādu situāciju?
2. situācija- vienvirzienu ceļš ar trim joslam apdzīvota vietā, krustojumā kreisa josla tikai pa kreisi, videja josla tikai taisni, laba josla tikai pa labi, man vajadzeja braukt taisni, es parkartojos videjas joslas labaja mala un braucu taisni, tur aiz krustojuma mani aptur CP un arī brīdina ka saskaņa ar CSN 200.1.2. punktu braukt taisni no vidējas joslas var tikai apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam (bet mana gadījuma bija tris joslas). Ko Jūs arī domajāt par šo situāciju. Paldies par uzmanību!
Ēriks Griģis:

1. CSN 200.p. nosaka, ka velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai.
Ja ceļa kreisajā malā ir velojosla, tad jābrauc pa to, ja uz tās (tajā) nav uzrādīts pretējs braukšanas virziens.
2. Ja braukt taisni aizliedz CSN 200.1.2.p., tad bija jārīkojas attiecīgi CSN 200.3.p. noteiktajam.
Valdis, 31.jūlijs 2016 19:26
Kāds ir optimālais gaisa spiediens vieglās automašīnas riepām Debica Frego 205/55 R16
Ēriks Griģis:

To nosaka automobiļa izgatavotājs, nevis riepu!
Ints, 31.jūlijs 2016 13:58
Dots krustojums, kurā krustojas 2 ceļi. Vinam nav uzstādītas nekādas zīmes, bet otram, metrus 10 pirms krustojuma ir 'dzīvojamās zonas beigas'. Abi ir ar grants segumu.Rodas iespaids, ka dzīvojamā zona ir uzstādīta tikai informatīvā nolūkā, ne kā priekšrocības. Vai jūsuprāt tur ir piemērojams vienādas nozīmes pārbraukšanas noteikumi vai nē? Vai vispār apdrošinātāji vērtē zīmju izvietošanas pareizību savā darbībā? Jo piemēram pilnīgi iespējams, ka tur ir bijusi vēl dodiet ceļu, bet tā ir vienkārši nozagta. Domāju, ka daļa vainas iespējamā negadījumā būtu jāuzņemas ceļa valdītājam- pašvaldībai. Kā uz to skatās apdrošinātāji?
Ēriks Griģis:

Ja zīme uzstādīta krustojuma robežās, tad krustojumā darbojas CSN 143.p. kas nosaka, ka izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Ja zīme ir uzstādīta pirms krustojuma, tad CSN 143.p. krustojumā nav spēkā.
Šaubos, vai apdrošinātāji ko zina par "pareizu" ceļu zīmju darbību, tāpēc viņi pieaicina speciālistus, kuriem maksā par pareizām atbildēm...
"Pilnīgi iespējams" nav pierādījums! Zīmes ir vai nav uzstādītas. Ja ir kas aplams satiksmes organizācijā, tad ceļa īpašniekam ir sava daļas atbildība. Par to atbildīgā persona saņem aizrādījumu no administrācijas.
Apdrošinātāji uz to skatās no savas izdevīguma pozīcijas!
ina, 28.jūlijs 2016 15:48
jau mēģināju, bet nevaru trāpīt.
Ēriks Griģis:

Ja Ventīlis izvairās, iespējams, viņš nav vainojams!
Ina, 28.jūlijs 2016 15:43
Sakiet lū, kā varu uzzināt ventīlis laiž gaisu va nē, ja spiediens riepā krītas? Palds
Ēriks Griģis:

Ventīlim vajag uzšpļaut un skatīties, - burbulīšus met vai nemet!
andris, 21.jūlijs 2016 10:11
xenon
toyota avenisi 2006g 2.2 d-cat
iesledzu gaismas xenons deg kadu laiku tad atsledzas. ja pagriz sledzi tad xenon atkal iesledzas abam lampam sadi kas varetu but par vainu ?
Ēriks Griģis:

Remontservisa tālrunis 67358005
Gatis, 17.jūlijs 2016 17:20
Sveiki. Pārplīsa zobsiksna opel astra 1.8. 1999 caravan. Vai ir iespēja ielikt tāda paša opel astra 1999 caravan bet tikai 1.6 litrīgu motoru?
Kas jāzin lai ieliktu 1.6 nevis 1.8 vai kompis nepieņems citu motoru?
Ēriks Griģis:

Autoservisa tālr. 67199799
I.L., 6.jūlijs 2016 21:20
Sveiki!
Transportlīdzeklī tiek vesta krava ar CMR pavadzīmi. Auto atrodas arī darba instrumenti. Kà un kur tas būtu jāatrunà, lai nerastos jautàjumi par to izcelsmi un piederību?
Ēriks Griģis:

1. Norīkojumā un/vai darba līgumā, ja darba instrumenti nav domāti pārdošanai!
2. ATA karnetē:
www.chamber.lv/lv/atbalsts_ekspo...
3. Trīs pilnvarās (atestātos), divos līgumos, norīkojumā un, ticami, ATA karnetē, ja galamērķis ir Francija.
4. ATA vietā var aizpildīt muitas deklarāciju par ievešanu uz laiku, galvotāju vajag un jārēķinās ar ievedmuitas maksājumu.
Aivars, 6.jūlijs 2016 13:59
Labdien vai policijai pec avarijas jamera riepu protektors vai jauzrada merijumi protokola jo veikti merijumi bet nav atzimets ar ko merits un merijuma tezultati nav tik keksisi ka viss kartiba bet pati redzeju pec avarijas kad bija nodilusas riepas
Ēriks Griģis:

Ne vienmēr!
Ja uz mērījumu nepieciečamību norāda kāda no iesaistītajām pusēm, viņa pārstāvis vai avāriju komisārs, policistam jāmēra!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti