Imants, 8.septembris 2016 20:58
Par tām 10 h diennaktī. Šķiet ka šī prasība ir tikai Latvijā. Satiksmes likuma nosacījums. Bija gadījums, kad dēļ plīsušas riepas plkst 01.00 man iestājās Dundagā, bet līdz mājām 3h ceļš.Braukt drīkst, bet darba laiks pāri. Kabīne bez 'spalkas' tad nu braucu mājās. Ērik, tīri cilvēciski, kad es būšu labāk atpūties? Sēžot 9h kabīnē visu nakti, jeb pēc 3h guļot mājās. Vrbūt ir kāda oficiāla iespēja atrakstīties šādā gadījumā.
Ēriks Griģis:
Iepriekšējie abi jautātāji kursē uz Spāniju un atpakaļ.
Francijā policija pārbauda un soda viņus par pārkāpumiem, piem., Dundagā, ja tas noticis iepriekšējo 28 dienu laikā, ar minimālo sodu 1500 eiras par vienu pārkāpumu, ar 2500 eirām - par diviem!
Un šoferi (ar kravu) aiztur, līdz sodu viņš, nevis īpašnieks, pārvadātājs vai cita firma, samaksā!
Tīri cilvēciski, ja šefs ceļā uz Franciju sodu nomaksai iedod līdzi 3000, tad par Dundagas pārkāpumu vadītājs var aizmirst!
Ja nē, tad šefs ar maiņas šoferi izbrauc palīdzēt, piem., no Dundagas tikt mājās, lai Francijā par Dundagu nesaņemtu sodu!
Avots.
Direktīva 2002/15/EK (2002. gada 11. marts) par darba laika organizēšanu personām, kas ir autotransporta apkalpes locekļi
Nakts darbs
1. Dalībvalstis veic vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu, ka:
— veicot nakts darbu, katras dienas darba laiks katrās 24 stundās
nedrīkst pārsniegt desmit stundas,
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
LV iestrādāts CSL:
31.2" pants 4.app. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā.
likumi.lv/doc.php?id=45467
Citās ES dalībvalstīs nakts darbs autovadītājiem ir atrunāts nacionālajos tiesību aktos, kas vairāk attiecas uz darba laikiem.