Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Antra, 29.jūnijs 2016 19:40
Labdien. Tāda situācija- apdzīvota vieta, 2 joslas viena virziena, ceļa labajā malā atdalīta kabata ar autobusa pieturu, sabiedriskais autobuss stāv pieturā, es braucu pa kreiso malējo joslu, autobusa vadītājs ieslēdz kreiso virzienrādītāju un pārkārtojas nevis uz pirmo (labo) joslu, bet otrajā (kreisajā) joslā, tieši mana auto labajā sānā. Es saprotu, ka man bija jāievēro 67. CSN punktu, bet arī autobusa vadītajam vajadzēja pārliecināties, ka viņam dod ceļu, un viņš taču nevarēja ripot uzreiz pāri divām joslām. Es domāju, autobusa vadītajam priekšroka ir pārkārtojoties no pieturās uz tuvāko joslu, bet lai izbrauktu uz tālākajam joslām tam jau vajadzēja ievērot 68. CSN punktu un bija jādod ceļu transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Bet kā Jūs domājat? Paldies!
Ēriks Griģis:

Lasu un domāju, ka Jūs visu izdarījāt un aprakstījāt pareizi.
Tikai autobuss pieturā ir identificējams kā iepriekšējā bīstamība, kad situācija vēl nav par tādu kļuvusi, bet jau ir tuvu bīstamības riskam. To autoskolās gan tikai mācīs, sākot ar 01.11.2016.!
Kāpēc rakstu tik gudri!? Autobusa vadītājs neredz automobili otrajā joslā, kurā tas var ietriekties, izbraucot no pieturas. Tieši tajā - autobusa vadītāja neredzamajā pozīcijā atradās Jūsu vadītais automobilis!
Tomēr slavējami, ka Jūs devāt autobusam ceļu, laikus pārkārtojoties otrajā joslā, lai tas varētu uzsākt braukt no pieturvietas. Autobusa vadītājs to novērtēja un uzsāka braukt! Bet vairāk pievēršot uzmanību pasažieriem, netiekot galā ar vadības ierīcēm, pārāk vēlu ieslēdzot kreiso virzienrādītāju un pilnīgi nepārliecinoties par drošību uz brauktuves visās braukšanas joslās, momentāni pēc virzienrādītāja ieslēgšanas uzsākot kustību, nedeva Jums iespēju novērtēt izbraukšanas straujumu no pieturvietas un ar to saistītos riskus un bīstamību, kā rezultātā ietriecās otrā joslā braucošajā - Jūsu automobilī.
raimonds stienis, 28.jūnijs 2016 23:29
kā var uzzināt vai naudas sods zviedrijā ir nomaksāts?
Ēriks Griģis:

CSDD informāciju sistēmā vai tieši pie sodītāja.
Maris, 27.jūnijs 2016 17:55
Sveiki policija atzimejusi avarijas shèmā ceļa platums 6.20m bet izsteniba ceļa platums ir 6 m bet ekspertize veikta ar policijas atzimetiem 6.20m vai to var parsudzet vai ta ir policijas kluda un nav protokila atzimetas 2 bridinajuma zimes
Ēriks Griģis:

1. Vai tas ietekmē eksperta slēdzienu?
2. Pārsūdzēt var un vajag, ja tas var ietekmēt eksperta slēdzienu un līdz ar to tiesas, apdrošinātāja vai policijas lēmumu!
Gariks, 27.jūnijs 2016 13:29
Vai drīkst braukt pie 306. zīmes ar kravas mikroautobusu ar piekabi, ja kravas mikroautobusa pilna masa 3500 kg, piekabes pilna masa 750 kg. Mikroautibuss reģistrēts kā kravas furgons. Vai šī zīme attiecās piem. uz džipu ar tādu pašu pilnu masu, kas velk piekabi? Noteikumos rakstīts ka ailziegts braukt kravas automobiļiem. Tad kā īsti ir, jāskatās tehniskā pasē kā ir reģistrēts transporta līdzeklis?
Ēriks Griģis:

Tikai kā transportlīdzeklis reģistrēts un ierakstīts reģistrācijas apliecībā!
Autoskolas grupā reiz mācījās kravas automobiļa īpašnieks, kura auto marka bija Porsche! Protams, ka viņš arī uzstādīja šādu jautājumu!
Toms , 26.jūnijs 2016 12:08
Sveicinati, kas varetu būt par problemu, kad braucot līkumā vai vienkarši sagriezot sturi un braucot krakšķ sture. Uz labo pusi griežot krakšķ vairāk nekā uz kreiso pusi griežot. Mašīna ir Honda Prelude 1994.g 2.0
Ēriks Griģis:

Iespējams, krakšķi rada augšējais/apakšējais balsts, atspere, stūres mehānisms, rievzobu stienis, trapeces balsts, pusass gultnis, amortozators vai tā kustība statnē, motorbloka stiprinājums, garensija.
Iesaku meklēt krakšķi servisā, kur uz pacēlāja viss ir redzams, sadzirdams, aptaustāms un detaļas nomaināmas!
Atkal Francija, 21.jūnijs 2016 17:16
Liekas, ka jātur roka uz Fransē pulsa!?
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Iebraucot Francijā, kravas šoferim ar jebkuru kravas automobili līdz 3,5 PMt un vairāk par 3,5 PMt uz rokas jābūt atestātam franču valodā, līgumam ar pārvadātāja pārstāvi Francijā, kas aprakstīts atestātā, un darba līgumam (iesaku, apstiprinātu tulkojumu franciski), kur minimālā alga uzrādīta brutto, līdz 01.07.2016. ir 9,53 €/stundā vai mēnesī 1445,38 €, bet no 01.07.2016. - 9,67 €/stundā. Pasažieru pārvadātājiem ar autobusu tas pats. Izņēmums abos pārvadājumu veidos - tranzīts.
Minimālās algas kontrole (paredzēts) notiks 18 mēnešu laikā pēc policijas kontroles ceļā.
vārds, 21.jūnijs 2016 14:29
Sveiki vai 6m ir uzskatams par šauru ceļu
Ēriks Griģis:

Ceļi ir dažādi un uzskati par to šaurību arī!
Emīls, 17.jūnijs 2016 8:39
Dažus gadus atpakaļ, paziņai no pazemes stāvvietas nozaga auto. Auto bija pirkts līzingā, tāpēc bija KASKO apdrošināšana. Bet zādzības brīdī, neuzmanības dēļ otras aizdedzes atslēgas bija atstātas auto. Apdrošinātāji protams atteica kompensācijas izmaksas un pamatoja to, ka īpašnieks nevar uzrādīt otras aizdedzes atslēgas. Interesants fakts ir, ka apdrošinātājiem bija tikai informācija, ka ir otras aizdedzes atslēgas (nav foto)
Jautājums:
Vai ir kāds noilgums?
Vai ir tomēr kāds salmiņš aiz, kā aizķerties?
Vai nav obligāti jābūt foto ar abām atslēgām?

Jau iepriekš Paldies!
Ēriks Griģis:

"Salmiņš" ir šī informācija, jo pats notikušais fakts nav ietekmējams.
1. Ja uz KASKO līguma ir paraksts, kas apstiprina šo informāciju par otru atslēgu, tad "salmiņš" lūzt!
2. Ja šāda līguma nav un tikai uz polises ir paraksts, kur papildus par otru atslēgu nekas nav paskaidrots, tad "salmiņš" vēl turas!
3. Ja par otru atslēgu atlīdzības atteikums ir aprakstīts tikai KASKO noteikumos, bet par noteikumiem nav paraksts uz līguma vai polises, ka tie ir izskaidroti, tad "salmiņš" ir kļuvis spēcīgāks!
4. Ja līguma nav, ir tikai polise, parakstu par otru atslēgu nav un KASKO noteikumu skaidrojumi (mutiski) ar parakstu nav apstiprināti, tad "salmiņš" var palīdzēt, ja talkā nāk Patērētāju tiesību aizsardzība un vēl advokāts, kas zina, kā šis "salmiņš" Jums var palīdzēt!
P.S.
Foto vietā var būt informācija par otrās atslēgas esamību, ko klients apstiprina ar savu parakstu. Foto tikai vizuāli apliecina atslēgas izskatu, lai atbilstošās atslēgas vietā neuzrādītu citu atslēgu.
ING, 14.jūnijs 2016 16:58
Labdien. 15.05.2016 datuma braucot pa galveno ielu, no kreisas puses man uzbrauc virsu masina. Protams vainigais nesmu es, bet no kreisas puses masina, jo man zime Galvenais cels. dokumentus apdrosinasana iesniedz (BALTIKUMS) 16.05.2016 datuma un anketa atzimeju ka masinu taisisu servisa, naudu nevajag. 19.05.2016 datuma masinu apskatijas apdrosinataju eksperts. 19.05.2016 datuma masinu nodevu servisa un 23.05.2016 datuma serviss nosutija tami uz apdrosinatajiem. nu jau pagaja laiks un es 09.06.2016 datuma zvanu uz apdrosinatajiem un vini man saka, ka eksperts galvenais bij atvalinajuma un atnaca tikai 30.05.2016 datuma. atbilde bus vainu 13/14.06.2016 datuma. 14.06.2016 datuma zvanu uz apdrosinatajiem un vini man saka ka masinu norakstis, ka tagad ekspert izsoles vinu, cik kurs piedavas. man bus 2 varianti vai nauda un masina, vai nauda bez masinas. Man rodas jautajums, bet es vinu gribu taisit, vina man ir ideala stavokli, tikai toka janomaina sofera durvis, prieksejaijs sparns, sanspogulis, vejstiklis, un protams pasaziera durvis un sparns ir janokraso. Ka vini manu ipasumu var izsolet, ja man vajag vinu taisit? Es cietusais. paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Neiedziļinoties Jūsu nosauktos skaitļos, remonta izmaksās un par cik procentiem remonta izmaksas pārsniedz automobiļa faktisko vērtību, teikšu, ka likums ir uzrakstīts priekš apdrošinātājiem, nevis priekš Jums.
1. Sūdzību iesniedziet Compensa, jo Vīnes apdrošināšanas grupa pārvalda Baltikumu.
www.compensalife.eu/lv/show.asp?...
2. Ja viņu atbilde Jūs neapmierina, tad sūdzaties LTAB
www.ltab.lv/par-mums/kontakti/
3. Visbeidzot Jūsu intereses aizstāvēs Tiesa, ja iesniegums būs pamatots un atbilstošs OCTA likumam.
4. Ieteiktu Jums sākumā iepazīties ar apdrošinātājiem pieņemto likumu:
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
4.1. MK noteikumiem par ekspertīzēm:
likumi.lv/doc.php?id=106478
4.2. un ekspertīžu metodiku:
www.ltab.lv/wp-content/uploads/2...
Francija, 13.jūnijs 2016 9:45
Rādio dzirdēju jaunumus shoferiem par Parizē, bet tik labi nesaprotu franciski. Vai visiem ir kas jauns,palds.
Ēriks Griģis:

Iesaku pārbaudīt uz vietas loģistikā vai ekspedīcijā!
Attiecas tikai uz degvielas (33/1203 -benzīna) vedējiem cisternās šoferiem!!!
Izņēmumi attiecas uz EK Regulas 561/2006 6.1. un 6.3. punktiem tikai Parīzē un tiem ir sezonāls raksturs. Autovadītāju arodbiedrība ir iesniegusi protestu un vēlas, lai pašvaldība šos izņēmumus atceļ!
Parīzē maija beigās pašvaldība pieņēma tiesiskus izņēmumus Regulā, kas atļauj palielināt šofera darba maiņas laiku līdz 15 stundām, vienlaicīgi atpūtai izmantojot ne mazāk par 9 stundām vienas diennakts - 24 stundu periodā!
Andris, 11.jūnijs 2016 14:41
Labdien vai apdzišana uz nelidzena un slìpa ceļa ir droša
Ēriks Griģis:

Drošas apdzīšanas manevru mācu lekcijās! Ja izpilda visas iemācītās drošības prasības, tad var apdzīt pat uz tiltiem, kur to neaizliedz ceļa zīmes vai ceļa apzīmējumi!
Aigars, 8.jūnijs 2016 15:46
Vai par tadu celu policijas nolaidibu viniem nav janes atbildibu
Ēriks Griģis:

Ja tas kādam ir radījis materiālus zaudējumus, tad priekšniekam jāatlīdzina!
Aigars, 8.jūnijs 2016 12:50
Labdien celu policija nav atzimejusi avarijas vieta 2 bridinajuma zimes un veikta ekspertize bez tam un lieta nonakusi tiesa neviens mani neuzklausa par sim zimem ko iesakt vai var poeprasit tiesa veikt atkartotu ekspertizi
Ēriks Griģis:

Protams!
Iespējams, advokātu uzklausīs!
Andris, 6.jūnijs 2016 22:50
situācija par iepriekšējo jautājumu - Biķernieku ielā pagrieziens pa kreisi uz hipokrāta ielu, motorollers ir aiz manis. pēc nogriešanās uz Hipokrāta ielu pēc ~25 metriem ir pagrieziens pa labi uz veco Biķernieku ielu. Motorollers acīm redzot uzsāk apbraukšanas manevru uzreiz pēc luksofora un pēc man labā pagrieziena ieslēgšanas. iespējas reaģēt uz šādu manevru ir minimālas. Jautājums tas pats - kurš būtu vainīgs sadursmes gadījumā?
Ēriks Griģis:

Atbilde nemainīga!
Mieriniet sevi ar to, ko daudzi nespēj, ka izpildījāt CSN 100.p. noteikto.
Andris, 6.jūnijs 2016 20:26
veicot pagriezienu pa labi ar laicīgi ieslēgtu pagriezienu, man pa labo pusi pabrauca garām motorollers. sadursme nenotika, paspēju nobremzēt. kurš būtu vainīgs sadursmes gadījumā?
Ēriks Griģis:

1. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra?
CSN 25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki
2. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra??
CSN 57. Pirms jebkura manevra – ..., nogriešanās, ... u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību
3. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra???
CSN 57. ...un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki
4. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra?
CSN 57. ...laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem
5. Kas tr.-līdz. vad. jāievēro pirms manevra?
CSN 64. Signāla lietošana nedod transportlīdzekļa vadītājam priekšroku un neatbrīvo viņu no pienākuma ievērot piesardzību.
6. Kas tr.-līdz. vad. jāievēro pirms manevra?
CSN 68. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus.
7. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra?
CSN 70. Pirms nogriešanās pa labi, ... transportlīdzekļa vadītājam uz bezsliežu transportlīdzekļiem paredzētās brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā...
8. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra?
CSN 75. Ja transportlīdzekļa gabarītu vai citu iemeslu dēļ nav iespējams nogriezties no attiecīgā malējā stāvokļa, ir atļauta atkāpe no šīs prasības, ja tas netraucē citu transportlīdzekļu kustību.
9. Kas tr.-līdz. vad. jādara pirms manevra?
CSN 100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis...
10. Kā tr.-līdz. vad. jārīkojas ceļu satiksmē piedaloties?
CSL 19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
(1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus;
11.Kā tr.-līdz. vad. jārīkojas ceļu satiksmē piedaloties?
CSL 19.pants.
(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

Ticami, ka visu aprakstīto Jums nolasītu priekšā sadursmes gadījumā!
Raivis, 6.jūnijs 2016 17:59
Kur tad tā kompetence ir atrodama, paldies?
Ēriks Griģis:

Jau atbildēts divas lapas iepriekš!
Francijas policija uzskata, ka otrais vadītājs blakus sēdeklī nav pārtraucis auto vadīšanu, bet joprojām vada un pēc šī kopējā vadīšanas laika abiem vadītājiem jāņem vismaz 45 min. pārtraukums.

SOCIĀLIE TIESĪBU AKTI AUTOTRANSPORTA NOZARĒ
Regula (EK) Nr. 561/2006, Direktīva 2006/22/EK, Regula (EEK) Nr. 3821/85
...
Trešais gadījums — transportlīdzeklim ir vairāk nekā viens vadītājs. Ja vajadzības gadījumā transportlīdzekli var vadīt otrs apkalpes loceklis, viņš sēž blakus vadītājam un aktīvi nepalīdz vadīt transportlīdzekli, 45 minūšu „darbgatavības posmu” šim apkalpes loceklim var uzskatīt par „pārtraukumu”.
Eiropas Kopienu Tiesa, Lieta C-76/77 un Lieta C-297/99

ec.europa.eu/transport/modes/roa...

Papildināts 22.06.2016

Francijas žandarmērija tā vairs neuzskata!
Par to liecina gadījums 06.06.2016., kurā Francijas policija sodīja abus ekipāžas locekļus par pārkāpumiem iepriekšējo 28 dienu periodā ar apm. 4000 eiro lielu kopējo sodu.
Par ekipāžas 45 strīdīgajām minūtēm sodā nebija ne vārda! Darbgatavības posmu 4,5h garumā otrajam vadītājam ieskaitīja par pārtraukuma laiku!
, 6.jūnijs 2016 17:59
Ēriks Griģis:

Un te būs franču valodā! To var pārsūtīt aizturētajai ekipāžai Francijā, lai pajautā policijai, kāpēc viņiem nav saistoši Cour de justice des Communautés européennes, affaires C-76/77 et C-297/99:

Le troisième cas est celui d'un véhicule avec plus d'un conducteur à bord. Lorsqu'un second membre d'équipage est disponible pour la conduite le cas échéant, est assis à côté du conducteur du véhicule et n'est pas occupé activement à assister le conducteur conduisant le véhicule, une période de 45 minutes de la «période de disponibilité» de ce membre d'équipage peut être considérée comme une «pause».

Avots:
ec.europa.eu/transport/modes/roa...
Raivis, 6.jūnijs 2016 16:26
Vai ar Franciju viss kārtībā?
Ēriks Griģis:

Nekas nav kārtībā!
Tikko uzliktais aplamais sods ekipāžai par 45 min. pārtraukumu būs apstrīdams tikai tiesā.
LR vēstniecība Francijā neko nespēja palīdzēt, jo atzina savu nekompetenci šajos jautājumos.
Ivars, 6.jūnijs 2016 13:46
Labdien vai var apdzit mašinu arpus apdzivotas vietas mašinu uz bridinajuma zimes nelidzens cels vai tas ir droši
Ēriks Griģis:

Drošs apdzīšanas manevrs ir jāmācās. Ja Jūs neesat mācījies pie manis, tad nekādi Jūsu apdzīšanas manevru nevar uzskatīt par drošu!
Ne visu brīdinājuma grupas zīmju bīstamajos posmos ir aizliegts apdzīt!

P.S. iepriekšējam jautājuma autoram Alpinai.
No maniem skolniekiem - nepilniem trīs tukstošiem profesionāliem autovadītājiem līdz šim nav bijis neviena, kurš tēmas sākumā būtu varējis paskaidrot drošu apdzīšanas manevru.
Martinsù, 4.jūnijs 2016 17:48
Sveiki ja masinai viena bremzešanas pēda 15m un otra 38.8m un bremzejot masinu sarava pa kresi gar nomales vai masina nav bijis kas tehniski kartibā jeb kas cits
Ēriks Griģis:

Dažāda garuma bremzēšanas pēdas rodas ne tikai no auto tehniskā stāvokļa. Lai par to pārliecinātos, brauciet uz servisu un pārbaudiet auto!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti