«iAuto» komandas ekspedīcija uz Rumāniju (3.diena)

 
11.oktobris 2010 0:01

Piedāvājam iepazīties ar iAuto komandas atskaiti par šīs vasaras ekspedīciju uz Rumāniju.

Pirmā daļa »»

Otrā daļa »»

Trešā ceļojuma diena, 13.jūnijs

Esam Rumānijā. Jau no paša rīta ārā temperatūra ir +30 grādi. Gribas visu laiku uzturēties mašīnā. Taču tas netraucē redzēt Rumāniju visā tās krāšņumā. Ieturot sātīgas rumāņu brokastis, esam gatavi ceļam. Pirmais mūsu šīs dienas uzdevums – tuvākajā pilsētā izņemt no bankomāta Rumānijas levas. Iebraucam pilsētā Oradea. Ne ar ko īpašu mūs tā nepārsteidz. Pelēkas, noplukušas ēkas, daudz dažāda vecuma Dacia automobiļu, nenosakāma satura veikaliņi. Atrodam bankomātu, izņemam vairākus tūkstošus levu un dodamies tālāk – uz Lāču alu.


Lāču alā

Lai nokļūtu Lāču alā (Peştera Urşilor), ir jābrauc pa ļoti sliktas kvalitātes ceļu, kurš, iespējams, pēdējo reizi ir remontēts vēl komunisma laikā. Taču ar to jautrība nebeidzas, jo izvairoties no neskaitāmām bedrēm, jāpamana arī neskaitāmie pretīm braucošie auto, kuri arī cenšas izvairīties no bedrēm. Veiksmīgi tikuši galā ar šo uzdevumu un pēdējā mirklī pamanot necilo norādi uz vienu no lielākajiem Rumānijas tūrisma apskates objektiem, esam nonākuši līdz alai. Atstājot auto ēnā zem kokiem jocīgā maksas autostāvvietā, kas ierīkota kādā pagalmā, dodamies apskatīt slaveno alu, kas atrodas 482m virs jūras līmeņa. Lai tur nokļūtu, ir jāveic garš kāpiens pa serpentīna ceļu. Liekas tīrais sīkums, taču ārā ir ļoti karsts - +34 grādi, un ūdens pudele ir palikusi mašīnā. Ciešamies un kopā ar pārējiem tūristiem, pārsvarā rumāņiem, kāpjam kalnā. Nonākot galamērķī, pievienojamies rumāņu ekskursantu grupai, jo angļu valodā ekskursiju jau esam nokavējuši. Tā nu mēs tiekam brīdināti par to, lai saģērbjamies siltāk, un ielaisti iekšā alā.

Ala ir 15 000 gadu veca un ir slavena ar to, ka tajā tika atrasti 140 lāču skeleti. Arheologi uzskata, ka lāči alā tika iesprostoti, iebrūkot alas ieejai.


Lāča kauliņi

Pati ala sastāv no stalaktītiem un stalagmītiem, kurus mums bija iespēja apskatīt un nofotografēt. Taču ieteikums tiem, kuri ir bijuši Postojnas alās Slovēnijā – netērējiet velti laiku un naudu Rumānijas Lāču alas apskatei. Bet tiem, kuri līdz šim neko tādu nav redzējuši, iesakām tomēr aizbraukt uz Lāču alu.

Pēc ekskursijas izejot no +4 grādu aukstuma atpakaļ karstumā, pirmajā mirklī ir grūti elpot. Taču vēlāk rodas nepārvarama vēlēšanās paēst. To arī izdaram vietējā krodziņā turpat pie alām. Nesaprotot neviena vārda rumāniski, pasūtam zupu. Cik rumāņu zupa izrādījās garda un sātīga! Mēs necentāmies izpētīt visas zupas sastāvdaļas, savādāk ļoti iespējams, ka daži no mūsu ceļabiedriem šādu ēdienu pat nepagaršotu. Patīkami pārsteidza arī zupas cena – aptuveni 0,95Ls par lielu zupas šķīvi un kukuli maizes. Kā vēlāk pārliecinājāmies citās Rumānijas ēstuvēs - pasūtot zupu (rumāņi to sauc par "čorbu"), piedevās klāt ir liels kukulis maizes, krējums un asais konservētais pipars.

Tālākais mūsu maršruts ved mūs uz 3800 gadu vecu ledāju kalnā. Jāpiebilst, ka šī vieta ceļvežos netiek pieminēta kā īpaša. Taču „1000 jūdžu” iespaidā mēs nolēmām to iekļaut savā ceļojumā. Lai līdz tai nokļūtu, uzbraucam uz kalnu serpentīna ceļa. Ceļš skaisti vijās kalnā augšā, lai pēc tam ietu lejā. Apdzenam dažus lēnāk par mums braucošus automobiļus. Asfalts brīžiem ir bedrains, brīžiem ļoti gluds. Redzams, ka šo ceļu ir sākuši remontēt. Nedaudz tālāk mums pa priekšu lēnā garā kalnā „rāpjas” elegants Mercedes-Benz kabriolets. Skats kā no auto reklāmas – spīd saule, līkumots kalnu ceļš, pie auto stūres izskatīgs vīrietis, bet blakus tam sēž smalka dāma ar plīvojošu lakatiņu ap kaklu. Aizskatoties uz šo skatu nepievēršam uzmanību galvenajam – savam auto. Jau nākamajā līkumā no motora pārsega veļas balti dūmi. Nekavējoties apstājamies un konstatējam faktu – ir pārplīsusi radiatora truba un iztecējis viss ūdens.

Nu ko, galvenais ir nekrist panikā. Mūsu Elmārs taču prot remontēt auto! Mēs, meitenes, ne mirkli nešaubījāmies par to, ka viss būs labi. Tas nekas, ka mēs esam „nekurienē” kaut kur Rumānijas kalnos un līdz tuvākajai civilizācijai ar kājām ir jāiet vismaz viena diena.

Par laimi bojājumu varēja novērst uz vietas, un pēc stundas mūsu auto atkal ir gatavs ceļam. Taču tālākos serpentīnus mēs pievarējām, braucot lielā ātrumā, ar atvērtiem logiem un ar uz maksimumu pagrieztu sildītāju. Taču šādai situācijai bija arī savi plusi. Ik pa laikam mēs apstājāmies, lai atpūtinātu motoru un papriecātos par skaistajiem skatiem, kas pavērās no kalnu virsotnēm.



Tā braucot, nonācām pie mūsu šīs dienas pēdējā apskates objekta - Skerišoaras alas, (Peştera Scărişoara) norādes. Norāde rāda, kā līdz alai ir atlikuši 7km. Taču mūs pārsteidz ceļš, pa kuru ir jābrauc līdz alai. Pat par ceļu to nevarēja nosaukt. Tas bija kalna serpentīns pilnīgi bez jebkāda ceļa seguma – vienkārši iebrauktāta vieta starp akmeņiem. Brīdi stāvējām un domājām – braukt vai nebraukt. Redzējām, ka citi atstāj savus braucamos stāvvietā pie norādes un tālāk dodas kājām. Mums nu gan negribējās iet kājām 14km, un arī diena gāja uz beigām.

Tādēļ nolēmām riskēt un braukt kalnā ar mūsu tikko saremontēto auto. Jau braucot, jeb pareizāk sakot rāpjoties kalnā, mūs pārsteidza lielais auto skaits, kas brauca mums pretī pa šo kalna bezceļu. Izskatījās, ka tā patiešām ir ievērības cienīga vieta. Pēc pusstundas braukšanas, kad bija pievarēti tikai 3,5km, atcerējāmies oranžos Expedition džipus, kuri „1000 jūdžu” filmā arī brauca pa līdzīgu ceļu. Kā vēlāk par šo bezceļa 7km posmu izteicās Elmārs - pa šo laiku jau Everestā var uzkāpt!

Pēc stundas iebraucot nelielā ciematiņā, kas sastāv no 3 mājām, viena veikala un dažiem suvenīru kioskiem, kuros tirgo apšaubāmas kvalitātes suvenīrus, uzzinam, ka līdz pašai alai mums jāiet ar kājām vēl puskilometrs. Kas jādara, jādara! Ņemam līdzi fotoaparātu un ūdeni, ejam uz alu.

Pie alas ieejas mūs sagaida laipns rumānis, kas par simbolisku ieejas maksu ielaiž mūs alā. Liels bija mūsu pārsteigums, ka ala patiesībā atrodas kalna pašā apakšā, un lai tur nokļūtu, mums jānokāpj lejā aizā. Jo zemāk mēs kāpām, jo vairāk sajutām interesanto temperatūras pāreju – ārā bija +40 grādi, bet alā – nulle grādu. Pie pašas ieejas alā dzelzs trepes un margas bija pārvērtušās par slidotavu.

Taču tas bija tā vērts. Šo alu dēvē par mūžīgā sasaluma alu, jo temperatūra tajā visu gadu paliek nemainīga – nulle grādu. Šīs alas ledus vecums ir 3800 gadi.

Izstaigājuši alu, dodamies tālāk meklēt naktsmājas. Tā kā iepriekšējo nakti bijām pavadījuši viesnīcā, tad pēc mūsu ekspedīcijas noteikumiem nākamā nakts tiks pavadīta kaut kur brīvā dabā, bez civilizācijas labumiem. Taču tiekot uz lielā ceļa atklājas, ka mums tuvojas negaiss. Tādēļ ar naktsmītnes meklēšanu bija jāpasteidzas. Atcerējāmies arī par Rumānijas ciematu uzbūvi – visas ciema mājas ir būvētas gar ceļa malu. Tādēļ tiklīdz viens ciems beidzas, uzreiz sākas nākamais. Kopumā Rumānijā esot 13 092 ciemi un 22,3 miljoni iedzīvotāju 237 500 km2 platībā. Civilizācijas neskartus dabas nostūrus var atrast tikai dabas parkos vai kalnos. Taču kalnos ir jāatceras par lielu iespēju satikt lāci, kurš, jau pa lielu gabalu sajūtot barību, esot biežs viesis tādu ceļotāju kā mēs izveidotajās nometnēs.



Tā mēs braucām no viena ciema uz otru, kamēr uz ceļa, kas savieno divus ciemus, ieraudzījām iebraukātu ceļu gar nelielu upi. Vienā pusē upe, otrā – iekopti lauki, aiz kuriem tālumā atrodas ciems – labāku vietu nometnei nevar vēlēties. Tā nu mēs pa taku pabraucam prom no lielā ceļa un vietā, kur taka beidzas, uzbūvējam mūsu telti, paēdam vakariņas, parunājamies ar vietējiem suņiem un dodamies gulēt. Šodien ir nobraukti 392km.

Ceturtā diena šeit »»

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti