Dzintara Aplis - jauns gads, jauns nosaukums (+ foto)

 
21.aprīlis 2013 11:15

Autošosejas sezona tuvojas lieliem soļiem - motori sāks rūkt jau 4. maijā Biķerniekos. Tur būs ko redzēt!

Sazinājāmies ar Dzintara Apļa organizatoru Danielu Mančinski, kurš labprāt padalījās ar aktuālākajiem šīs sezonas jaunumiem un ne tikai.

Sāksim ar nosaukumu. Kāds bija iemesls tā maiņai?


- Tas ir tāpēc, ka sākot ar šo gadu esam Latvijas Antīko Automobiļu Kluba aizbildniecībā un atbalstam vēsturisko spēkratu kustību. Tāpēc bija nepieciešams arī jauns nosaukums. Vienojošais tomēr ir un paliek aplis, kas simbolizē sacensību trasi. To tad arī izlēmām izmantot, formātu pārdēvējot par Dzintara Apli.

Vai šosezon būs kādi būtiski jaunumi, salīdzinot ar pagājušo gadu?


- Protams, katru gadu mēs cenšamies sākt ko jaunu, un šajā gadījumā jaunums būs labi aizmirsts vecais - pēc 24 gadu pārtraukuma volgu klasē atkal tiks kronēts Latvijas čempions!
Čempions tiks noskaidrots piecos posmos, četri no kuriem notiks Latvijā un viens Igaunijā. Paralēli tam gan volgu, gan arī VAZ un formulu klasēs notiks arī Dzintara Apļa kausa izcīņa. Kā vēl vienu jaunumu var atzīmēt to, ka šosezon vienu posmu organizēsim Polijā, lai dotu iespēju mūsu braucējiem sacensties vēl neiepazītā trasē.

Ar katru sezonu kāds posms notiek aizvien tālāk - pagājušogad tā bija Krievija, šogad braucat uz Poliju. Vai nākamajai sezonai jau ir kādi plāni?


- Konkrētu plānu vēl nav, taču visticamāk nākamsezon vai nu atgriezīsimies uz kādu posmu Krievijā, vai arī centīsimies aizbraukt uz Čehiju, Poliju, Vāciju vai arī kur citur.

Kā ir ar interesi no dalībnieku puses? Cik spēkratus varam gaidīt uz starta?
- Dalībnieku interese ar katru gadu aug, un šī sezona nav izņēmums. Viens no iemesliem varētu būt sacensību izmaksas - Dzintara Aplis ir viens no lētākajiem autosporta veidiem Latvijā. Labs sākuma budžets mašīnas iegādei, sagatavošanai, kā arī drošības ekipējuma iegādei varētu būt ap 3000 Ls, kas ir nesalīdzināmi mazāk kā lielākajai daļai citu autosporta disciplīnu. Protams, ar šādu budžetu par čempiona titulu cīnīties nebūs iespējams, taču noteikti nebūs jābrauc arī pa pašu aizmuguri.
Reģistrācija turpināsies līdz 2. maijam, pirmajā posmā uz starta ceram redzēt aptuveni 25 Volgas, 15 žiguļus un arī 10 formulas.
Būs arī aptuveni 15 Nacionālās klases automašīnas un 7 Mit Jet automašīnas.

Varbūt ir kādi ieteikumi tiem, kuriem šīs būs pirmās sacensības?


- Galvenais ir uzmanīties, jo apkārt ir daudz citu auto - cienīt vienam otru, lai nerodas liekas problēmas. Kā jau visur, arī te ir jācenšas sevi pierādīt un to var panākt cīnoties no pirmā līdz pēdējam metram, tomēr atceroties par savu un citu braucēju drošību.


1. posms tātad notiks pēc divām nedēļām, kas tur sagaidāms?


- Sezonas atklāšanas posmā gaidāma krietna deva intrigas, jo daudzi visu ziemu ir skrūvējuši mašīnas, un tagad būs pirmā reize, kad redzēsim patiesos spēku samērus. Sacensībās būs ko redzēt visiem, jo paralēli Dzintara Apļa vēsturiskajiem spēkratiem (volgām, VAZ un formulām), notiks braucieni arī Nacionālajai klasei un vēl Baltijas mērogā nebijis pasākums - MitJet klases sacensības, kur uz starta redzēsim braucējus no Krievijas, Francijas, kā arī dažus latviešus, kuru skaitā būs mūsu ātrākā dāma Karlīne Štāla.

 Tiek runāts, ka milžu cīņas sagaidāmas VAZ klasē...

- Tieši tā, septiņkārtējais Latvijas čempions rallijā Ivars Vasaraudzis ir iegādājies pagājušās sezonas kopvērtējuma uzvarētāja Balcera automobili un ir gatavs sacensties gan ar rallija un krosa čempionu Aivaru Laipnieku, gan rallija čempionu Matīsu Mežaku. Arī pārējie klases braucēji netaisās padoties bez cīņas. Te ies karsti no starta līdz pat finišam!

Vai skatītājiem būs ko darīt arī tad, ja uz brīdi gribēsies novērsties no sacensībām? Cik maksās ieejas biļetes?
- Protams, šobrīd ļoti cītīgi strādājam pie tā, lai pasākumā būtu ko darīt gan lieliem, gan maziem.
Ieejas biļete tribīnēs skatītājam maksās divus latus. Par papildu diviem latiem varēs piekļūt arī pie boksiem un tur noķert uz sarunu kādu pilotu.

Tātad tiekamies 4. maijā, Biķerniekos?


- Obligāti, tur tiešām būs ko redzēt!
Noslēgumā vēlos izmantot iespēju un pateikties mūsu lieliskajiem sponsoriem: YUASA akumulatoriem, MOTUL eļļām, Rīga Radio un, protams, arī visiem pārējiem - bez viņu atbalsta šīs sacensības nebūtu iespējamas.


 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti