LTAB: OCTA apdrošinātājiem ievērojami zaudējumi 24

 
16.februāris 2007 9:02

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības sastāda 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn.

Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.
LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar  krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.

Atlīdzības pieaug par 40%, bet ieņēmumi no OCTA polisēm tikai  par 5,6%.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā  saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas.

Piekritušo atlīdzību kāpums par gandrīz 40% ir viens no visstraujākajiem OCTA sistēmas Latvijā pastāvēšanas laikā un daudzkārt pārsniedz ieņēmumu pieaugumu no izsniegtajām OCTA polisēm!
J.Stengrevics: „Atlīdzību straujo apjomu kāpumu lielā mērā veicināja arvien pieaugošās izmaksas transportlīdzekļu remontam. No vienas puses mehāniķu darbs, energoresursi, kā arī tirgotās rezervju daļas kļūst dārgākas. No otras puses ceļu satiksmē, pateicoties izdevīgajiem līzinga nosacījumiem, pieaug  jauno transportlīdzekļu īpatsvars, kuru remonti garantijas servisos ir ievērojami dārgāki nekā, ja tos veiktu neatkarīgajos servisos.”

Izsniegto OCTA polišu apjoma palielinājumu latos  pērn var skaidrot, galvenokārt, ar reģistrēto transportlīdzekļu skaita pieaugumu un to, ka daudz vairāk autoīpašnieki ar transportlīdzekļiem piedalās ceļu satiksmē visu gadu. Kaut nelielu, bet apjomu pieaugumu veicināja arī OCTA polišu cenu kāpums, kas uz kopējā fona bija salīdzinoši ļoti minimāls un, galvenokārt, skāra tos autoīpašniekus, kuri atradās zemākajās Bonus-malus klasēs.

Pērnā gada darbības rezultāti – 4,27 miljonu latu zaudējumi

Vērtējot pagājušo gadu kopumā OCTA apdrošināšanas nozares darbības rādītāji ir pasliktinājušies. Par to liecina fakts, ka 2006.gadu apdrošinātāji noslēguši ar negatīvu bilanci- ar 4,27 milj.latu zaudējumiem. Jāatzīmē, ka visas apdrošināšanas sabiedrības šajā apdrošināšanas veidā pagājušo gadu beigušas ar zaudējumiem. Salīdzinot ar 2005.gadu, pērn zaudējumi palielinājās par gandrīz 4 miljoniem latu. Jāmin, ka 2005.gadā apdrošinātāju zaudējumi  bija zemākie pēdējo gadu laikā - 292 tūkst latu.

J.Stengrevics: „Neskatoties uz augsto inflāciju valstī, kā rezultātā palielinājušās zaudējumu atlīdzību izmaksas, OCTA polišu vidējās cenas paliek nemainīgi zemas, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm un arī Lietuvu un Igauniju. Latvijā deviņi apdrošinātāji uz vairāk nekā pusmiljonu apdrošinātu transportlīdzekļu tirgu ir pietiekami liels skaits, lai nodrošinātu sīvas konkurences apstākļus tirgū un zemas polišu cenas. Taču jāņem vērā apstāklis, ka tiešās izmaksas ik mēnesi strauji pieaug,  kas viennozīmīgi apdrošinātājiem agrāk vai vēlāk liek pārskatīt  polišu cenas. Straujais zaudējumu kāpums noteikti liks izvērtēt savas darbības principus daudziem apdrošinātājiem.”

Papildus zaudējumu atlīdzībām, apdrošinātājiem jārēķinās arī ar obligātajiem izdevumiem, ko nosaka OCTA likums. Pērn tie sastādījuši 2,2 milj.latu. Saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu apdrošinātājiem ik gadu no naudas, ko saņem par polisēm, ir jāmaksā 2% Ceļu satiksmes drošības profilakses fondā, kura līdzekļus, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes lēmumiem, izlieto informatīvajām kampaņām un citiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem. Pērn šajā fondā apdrošinātāji ieskaitījuši 709 tūkst.latu. Savukārt OCTA garantijas fondu pērn tie papildinājuši par 701 tūkst. latu.

Bez tam pērn 15,73% no OCTA polisēm bija jāmaksā parakstīto risku pārapdrošinātājiem.

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB)
valdes priekšsēdētājs
 
Visi komentāri
 
225759. viesis 16.februāris 2007 4:56
0 0 Atbildēt

Ieņēmumi 24, izdevumi 21, sakiet, kur ir zaudējumi? Tas, ka ieņēmumi ir auguši ne tik strauji, kā izdevumi nenozīmē, ka ir zaudējumi! Vai tās OCTA negadījumus kārtojošās automašīnītes un izbraukuma darbiniekus arī viņi pieskaita OCTA izdevumiem? Varbūt mēs nemaz neesam ar mieru šo ekstru apmaksāt un apdrošinātāji tikai rada papaildus izdevumu pozīcijas, lai tikai radītu iespaidu,ka viss ir slikti?

225761. viesis 16.februāris 2007 7:52
0 0 Atbildēt

Kāpēc man liekas, ka teikums par jauno auto īpatsvara palielinājumu, kas nesot zaudējumus OCTA ir mazliet tā kā kļūdains, jo pamatā visiem jaunajiem auto ir KASKO, kas būtībā sedz visus izdevumus.... Šie abi parametri būtu jāskata paralēli, lai vispār saprastu situāciju..........

225762. viesis 16.februāris 2007 8:16
0 0 Atbildēt

fignja kautkaada , jo nevainiiga OCTA/kaska veershas ar regresu pret vainiigo OCTu , vis tas pikjis vaaraas vienaa graapii . Un ja veel uzpuush administratiivaas izmaksas+visas vinjas ''uzvelj'' uz OCTu pikji ,itkaa tas buutu vieniigais ko AAS injem, tad nu miinusi ir zveeraa un var saakt bljaut prasiibu par preemiju nkaarshoshanu :)

225766. viesis 16.februāris 2007 8:43
0 0 Atbildēt

starp ienakumiem un izdevumiem jau vel ari citi izdevumi, kas ietver gan, darbinieku algas un citus izdevumus...

225767. viesis 16.februāris 2007 8:51
0 0 Atbildēt

jaunam autinam naudas pietiek, bet kad japer octa, tad jagrabinas? kur logika? gribi braukt - samaksa par iespejamam sekam!

225769. viesis 16.februāris 2007 8:59
0 0 Atbildēt

Nu,būs dārgāk...kā jau viss. Bet, tas,ka minimālais apdrošināšanas termiņš ir 3 mēneši,tas gan ir absurds. To lai atceļ,ja ceļ prēmijas leilumu. Lai ir 15 dienas minimums.

225770. viesis 16.februāris 2007 9:05
0 0 Atbildēt

musu octas tapat ir nenormali letas. no draugiem citas valstis zinu, ka vini maksa daudz reizu lielakas summas.

225771. viesis 16.februāris 2007 9:09
0 0 Atbildēt

druagi citās valstīs ar;i saņem x reizes vairāk ;)

225772. viesis 16.februāris 2007 9:12
0 0 Atbildēt

ari latvija remonta izmaksas pieaug, ja neesi to pamanijis.

225796. viesis 16.februāris 2007 11:13
0 0 Atbildēt

Rezumē - pērciet OCTA un nebrauciet, nebūs avāriju un nebūs atlīdzību izmaksas...

225806. viesis 16.februāris 2007 11:41
0 0 Atbildēt

mani besī ārā šitā ņaudēšana....

visi tikai driš, ka apdirsinātājiem ir mīnusi, tajā pašā laikā visas kompānijas mētājās ar atlaidēm pa labi un pa kreisi....

manuprāt ir vienkārši - ja bizness iet mīnusos, tad nu i nauhjh šito biznesu un vissss.... bet reāli dabā ir varka... to apliecina arī skaitļi, kas minēti rakstā....

225814. viesis 16.februāris 2007 12:53
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji pelna ne jau tikai no starpības starp iekasētajām prēmiju un izmaksātām atlīdzībām. Kāda kapeiciņa nāk arī no iespējas paturēt savos pirkstos tos nedaudzos miljonus.

225818. viesis 16.februāris 2007 13:26
0 0 Atbildēt

un kā ir ar atteiktajām izmaksām? vai arī ar izmaksām, kas tiek izmaksātas 6 mēnešus pēc notikuma, pa daļām vai saņēmējs "piekrīt" daļējai kompensācijai? kur tās tiek pieskaitītas? pie ieņēmumiem vai izdevumiem? un cik liels ir šis cipars? kāpēc par to ne čiku, ne grabu?

225821. viesis 16.februāris 2007 13:55
0 0 Atbildēt

krix

Tāpēc, ka tas Stengrēvics grab tikai tā kā pašam izdevīgi.

Vienreiz TV Podnieks viņam paprasīja: "kāpēc tāda netaisnība - mainot auto BonusMalus tiek automātiski nomests uz 6.kat?

Zini ko tas zaudējumu cietējs atbildēja? - "6.ir ļoti laba kategorija, daudz labāka, nekā 1., tā ka auto īpašniekiem nav iemesla uztraukties".

Tipa - pārmetam, bet ne līdz grīdai, priecājaties!

Nav ko brīnīties, ka šodien viņam +24/-21 iznāk "ievērojami zaudējumi".

225823. viesis 16.februāris 2007 14:12
0 0 Atbildēt

A vai nevajadzetu sakt ar to, ka atljaut remonteet arii citur, dazhi diileri to ljauj, bet lielaakaa dalja nee. Cenu starpiiba nereti ir 2-3 reizes, tas kungi un daamas arii sadaardzina muusu OCTAs. Taa naudinja nonaak diileru kabataas, kuri izmanto savu iipasho staavokli.

225832. viesis 16.februāris 2007 15:37
0 0 Atbildēt

nu ja ieplāno 10 000 000 Ls pe'lņu - tad tiešam ir ievērojami zaudējumi..... nevajag pirkt uberkrutas mašīnas "uz firmu' - tad nebūs ar'izaudējumi....

Tā ka Baltikums nav starp tiem kuri raud - drošvien šiem arī tikusi lielāka daļa no peļņas... ;) :D :D :D :D

225838. viesis 16.februāris 2007 16:03
0 0 Atbildēt

2 Reto

nemaz nezinaaju, ka sitaa taas bonus-malus klases nulleejas....

Man kaut ko par avaariju 4 gadi atpakalj piiksteeja...A izraadaas, ka vienkaarsi mainot autinju nulleejas....

226389. viesis 18.februāris 2007 0:04
0 0 Atbildēt

Tik daudz ņaudētāju, cik palasu tad daudzi vispār nezin par ko runā! Palasiet likumus, kādi seši mēneši izmaksas, muļķības, tādas lietas notiek tikai tad kad paši cietušie ko nevar izdarīt, vai policija bremzē, vai līzingi... tāpat vien nekas nenotiek, ja kas nepatīk, sūdzat tos sliktos apdr. tabam, ja nemaksā liekat tiesā, kāpēc tā nedarat/ Tāpēc ka muti tik māk palaist, bet paši nepārzin lietas 'par kurām bļaustās!

226390. viesis 18.februāris 2007 0:06
0 0 Atbildēt

Kā Jūs domājat, cik izmaksu lietas uz galda ir izmaksu cilvēkam? Ārprāts cik visi gudri!

226593. viesis 18.februāris 2007 9:50
0 0 Atbildēt

vai vai vai... nabaga izmaksu cilvēks :D

kas traucē kompānijai, kas vēlas strādāt šajā biznesā (tātad neizbēgami PELNĪT) pieņemt vairāk izmaksu cilvākus lai viņi nabadziņi nepārstrādātos

226612. viesis 19.februāris 2007 9:02
0 0 Atbildēt

Tāpēc ka tās atkal ir izmaksas, kas savukārt ceļ zaudējuma kvotu, kas savukārt ceļ OCTA un visu pārējo veidu cenas.

226626. viesis 19.februāris 2007 11:58
0 0 Atbildēt

Ar vienu jahtu vēl par maz! Nabadziņi.

226735. viesis 20.februāris 2007 10:08
0 0 Atbildēt

ja japerk OCTA noceko cenu OCTA kalkulatora: octa.gr-l.net/

228317. viesis 8.marts 2007 10:48
0 0 Atbildēt

1.Neviens neliek ar to nodarboties,ja ir zaudējumi tad netirgo OCTA,tomēr visi tirgo...

2.Oligarhārā valstī visi likumi tiek pieņemti par labu cilvēkiem,kuri ir samaksājuši par nokļūšanu pie varas.(skatīt partiju ziedotāju sarakstus)

3.Kamēr netiks mainīta valsts pārvaldes sistēma no oligarhāras uz demokrātisku nakas nemainīsies.Visi mēs maksāsim,jo likums paredz(skat.2).Bet varu turošie un viņu sponsori dzīvos bez bēdu(bailēm)(skat.''Privāto Dzīvi''.)

4.Vēsture mīl atkārtoties(skat.1905;arī20..Latīņamērika).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti