Ātrums vai gājējs? 29

 
20.marts 2002 0:06

Pēdējā laikā mēs visi un arī policija esam pavērsuši savus skatus liktenīgajām gājēju pārejām. Tomēr - ne visiem šķiet, ka pārejas ir svarīgi objekti...

19.marts. Laikā, kad ziņu aģentūrai LETA Iekšlietu ministrs Mareks Segliņš stāsta par to, ka viņš novēl Ceļu policijai vairāk pievērst uzmanību pārkāpumiem uz gājēju pārejām, nevis ķert "pārkāpējus", kas brauc ar 55km/h - iAuto redzēja pavisam citu skatu... Skanstes un Valdemāra ielas krustojums. Ceļu policijas VOLVO nolikts gandrīz pagalmā, policists, aktīvi košļājot gumiju, ar radaru rokā gaida kārtējo pārkāpēju, kas tuvosies no Brasas tilta puses. Asfalts šeit svaigi uzliets, ikkatram var gadīties (vēl no kalniņa lejā) piespiest nedaudz vairāk. Reizēm šeit "iznāk" paātrināt gaitu, ja redzi, ka drīz luksofors mainīs krāsas - un tad - policists naskā solī izskries tev pretī un sods būs jāmaksā. Jautājums: cik tad liels šeit var būt pārkāpums? 10 km/h vai varbūt 12 km/h - šeit taču ir krustojums un daudzi jau neskries pirms bremzēšanas, vai ne? Kad Ceļu policisti pamanīja, ka viņiem tuvumā stāv "iAuto trafarēts" auto, tie sakāpa savā lepnajā mašīnā un nekavējoties mainīja dislokācijas vietu. Nekur tālu jau viņi nebrauca - tikai līdz Duntes ielai, pie dzelzceļa tilta, kur turpināja spēlēt "paslēpes" ar autovadītājiem, kas brauc no Sarkandaugavas puses. Ceļš šeit ir plats. Dzelzceļa tilts un skaists reklāmas dēlis aizsedz policista spilgto formu. Darbs atkal var turpināties. Atkal, protams, ir jautājums - cik lielus pārkāpumus šeit var sodīt??? Un sodīt, nevis novērst! Vai Ceļu policijas uzdevums nav novērst pieaugošo CSN pārkāpumu skaitu? Kāpēc tad jāslēpjas? CP inspektori varēja droši pienākt ceļa malai - 100% garantija, ka neviens nepārkāptu nekādus CSN pantus un tas būtu ar daudz lielāku jēgu iztērēts mūsu nodokļu latiņš! Šeit varat pārbaudīt savu redzi - apskatīt fotogrāfijas no vadītāja redzes loka, kā izskatās Ceļu Policijas "paslēpes". Jo ātrāk pamanīsiet, jo mazāka iespēja, ka maksāsiet sodu :)) Turpat netālu - Valdemāra un Ierēdņu ielu krustojumā atrodas neregulējama gājēju pāreja, kurai pāri var tikt tikai ar ļoti stipriem nerviem. Bet šiem kungiem ar Volvo ir paveicies - viņiem ir burvju radars, ar ko pildīt plānus un tāpēc gājēji viņus īpaši neinteresē. Iesaku viņiem iepazīties ar to, ko saka viņu ministrs - ļoti vērtīgi vārdi. Fotoaparāts no CANON centra iAuto//Autonet
 
Visi komentāri
 
17185. viesis 20.marts 2002 8:09
0 0 Atbildēt

hehe kas tur par reklamas plaksnem:))

17186. viesis 20.marts 2002 8:13
0 0 Atbildēt

Igaunijā baigi labā lieta - vietējās rādiostacijas pieņem šoferu ziņojumus, kur redzēti pogainie, un pēc tam to paziņo ēterā. Pāris reizes radio izglāba mani no pāris simtu kronu soda.

17190. viesis 20.marts 2002 8:51
0 0 Atbildēt

To viesis: Tu saproti igauniski?

17191. viesis 20.marts 2002 8:53
0 0 Atbildēt

Jaa, tur biezi vien naakas iekurinaat liidz kaadiem 70-80km/h. labi , ja kaads pabriidina..

17201. viesis 20.marts 2002 9:52
0 0 Atbildēt

o jaa, tur vinji biezhi tusseejas, iipashi vakaros. :)

17214. viesis 20.marts 2002 10:13
0 0 Atbildēt

Vai nau maukulji shitie pretiigie zaljie...

17225. viesis 20.marts 2002 10:31
0 0 Atbildēt

Mani vienreiz uz gajēju pārejas gandrīz sabrauca, jo policija savu auto bija novietojusi uz gājēju pārejas, kā rezultātā braucošā mašīna mani neredzēja, jo mani aizsedza CP automašīna. Protams, 50 metrus tālāk CP kjēra par gaismām un tehniskajām apskatēm. Vērsos ar sūdzību GPP par to, ka policisti pērkāpj CSNN un dara nebūtiskas lietas, bet būtiskām nepievērš uzmanību. Pēc laika saņēmu atbildi, ka turpmāk tiks pievērsta lielāka uzmanība satiksmei pie gājēju pārejas (žēl, ka atbildē bija minēta tikai viena gājēju pāreja valstī, bet par pārējām aizmirsa).

17236. viesis 20.marts 2002 11:02
0 0 Atbildēt

Vakar, braucot pa Jūrmalas gatvi, arī es kārtējo reizi pārliecinājos, ka mentiem noteikumi neeksistē. Redzot, ka mazs puika grasās šķērsot ielu pa gājēju pārēju no labās puses, apstājo šo lai palaistu. Kad puika bija ticis līdz ielas vidum, tam gar degunu garām pašāvās pretējā virzienā braucošs policijas auto (bez ieslēgtām bākugunīm) ar ātrumu apmēram 70 - 80 km/h (atļautais tur ir 50). Pēc tam iedomājos, ka puika, redzot, ka es viņu laižu, varēja pazaudēt uzmanību un nepagrizt galvu pa labi un tādā veidā nokļut tieši zem policijas auto riteņiem. Beigās vēl man piešūtu lietu... Pretīgi.

17238. viesis 20.marts 2002 11:04
0 0 Atbildēt

Ja liks tad mazie zaljie dezhures ari pie gajeju parejam, bet tik un ta vinji centisies nedaudz laiku atlicinat ari atrumparkapejiem, jo tas tachu ir vieglakais veids ka tikt pie papildus ienakumiem. Liekas es ari megjinatu nopelnit vairak, tapec ari noteikti nederu par mazo zaljo.

to: Axels...njax...tur vareja vel lielakas nepatikshanas vinjiem saataisit...

17240. viesis 20.marts 2002 11:10
0 0 Atbildēt

To Yukki 2002-03-20 08:51:31,

Laikam neesi estiņos bijis, tad zinātu, ka tur ir arī krievu rādiostacijas! Un zinu pāris vietējos letiņus, kas tur mācās, tad tie ir piešāvušies arī no igauņu rādio saprast, kur menti tusējas, jo tur jau ziņo konkrētu ielu vai ceļu, kur jāuzmanās!

17242. viesis 20.marts 2002 11:15
0 0 Atbildēt

Nu nopeerciet taksh normaalu radardetektoru un miers nu.

17251. viesis 20.marts 2002 11:22
0 0 Atbildēt

Nepatīk taču Ceļu policistiem dežūrēt pie gājēju pārejām. Pirms 15 gadiem, kad strādāju prokuratūrā, arī nepatika (tolaik gan autoinspekcijai). Tolaik, prokuroriem t.s.vispārējās uzraudzības kārtībā bija jāseko līdzi, kā milicija-policija ievēro un pilda augstāku instanču rīkojumus. JO 90% gadījumu ,CP-cistam, aizturot braucēju ,par noteikumu neievērošanu pārbraucot pārejai, ir JĀPIERĀDA pārkāpuma būtība, kas bez videomateriāla nebūt ir vienkārši. šoferis var pavisam vienkārši atrunāties, vai pierādīt savu taisnību tiesā, ka ZĪMI nav redzējis, jo pirmajā joslā braucis furgons vai trolejbuss, bet pārejas zīmējums ir izdzisis. POLICISTIEM tiešām nav viegli. Videokameras ,cik zināms, šobrīd sakuši izmantot tikai Jūrmalas CP. Ar ātruma kontroli, nenoliedzami darbs ir interesantāks, radara rādījumus šoferi 'paši neapstrīd, maksā arī vairāk. Neoficiāli, dienas norma "plānam" CP brigādei tiek prasīta 100Ls. Pie pārejas pat 3 dienās tik daudz nekad nesavākt. Lūk, kā ziņoja 11.00 radio SWH ziņās, vakar 19.03. Rīgā par CTN neievērošanu pie gājēju pārejām, sodīts TIKAI 21.braucējs.

Diemžēl, arī paši gājēji Rīgā ir ļoti neuzmanīgi un gausi. Īpaši pārsteidz gados jauni cilvēki, kuri šķērso pāreju knapi kustot. Laikam jau skolās fizkultūras vai sporta nodarbības jauniešiem nav topā.

Arī tas ir cēlonis sastrēgumiem Rīgā. Īpaši muļķīgas situācijas uz ceļa veidojas epizodēs, kad gājēji šķērso ceļu 1-2 metrus vienā vai otrā pusē BLAKUS pārejai. Potenciāli, tās ir visbīstamākās situācijas, kādēļ LIELA nozīme ir pārejas redzamam apzīmējumām. Ārvlstīs esmu redzējis pāreju apzīmējumus arī spilgti dzeltenā krāsā.

Secinājumi: gājēju intereses,CSN prasību līmenī autobraucējiem IR JĀRESPEKTĒ. Noteikumi jāievēro. Bet arī gājējiem ir jābūt civilizētiem, nevis jāvadās pēc klasiskā krievu teiciena : ne tramvaj - objeģet !?

Ar cieņu - ikdienas viesis / autovadītājs ar 25 gadu bezāvāriju stāžu/.

17259. viesis 20.marts 2002 11:48
0 0 Atbildēt

TO :viesis 2002-03-20 11:22:47

Ņe pamjatņik - podviņetsa.

17267. viesis 20.marts 2002 12:33
0 0 Atbildēt

"iAuto trafarēts auto" - labi skan: līdzīgi kā CP trafarēts auto :)

17269. viesis 20.marts 2002 12:40
0 0 Atbildēt

Kā lai iepazīstas ja nemāk lasīt:D

17292. viesis 20.marts 2002 14:03
0 0 Atbildēt

Īstenībā gan vadītāji gan arī gājēji ir diezgan lieli sukuļi, man pašam viereiz gadījās gandrīz nobraukt gājēju (kurš vienkārši skrēja pāri ceļam nepagriezdams galvu neuzvienu pusi) uz gājēju pārejas (es uzrāvu uz ietves, par cik redzēju, ka tur neviens neiet, jo nobremzēt un Latvijas ceļiem ziemā ir diezgan grūti) Vai es būtu vainīgs, ja es būtu viņam uzbraucis ? Es domāju, ka nē, jo 1. gājēju pārejas krāsojumu sedza biezs sniega un sāls maisījums, arii gaajeeju pārejas ziime bija apsnigusi un tajā krustojumā stāvēja 3 auto (neievērojot 5 m pirms krustojums un 5m no gājēju pārejas)

17299. viesis 20.marts 2002 14:18
0 0 Atbildēt

to viesis 2002-03-20 11:22:47

Labs raxc.

To iAuto.

No Jūsu raksta man galvā palika pārdomas par trijām lietām :

1) Jūsu paustā pārliecība, ka 10-15 km/h ir tik nonozīmīgs pārkāpums, ka par to nav vērts sodīt... Atļaušos tomēr nepiekrist, jo šāds ātruma pārkāpums būtiski palielina bremzēšanas ceļu (arī pie gājēju pārejām). cita lieta, vai konkrētajā vietā šāds pārkāpums ir sodāms ar maksimālo sodu, jeb tikai brīdinājumu ...

2)pēc Jūsu domām CP no šodienas būtu jādežūrē tikai pie gājēju pārejām ? Lai gan spriežot pēc apraksta, viņiem, iespējams, tika dots uzdevums dežūrēt pie gājēju pārejas (Ja viņi no skanstes ielas pārvācās uz Duntes ielu, kur, ja nemaldos, dažu metru attālumā ir gājēju pāreja). Jeb varbūt viņiem vispār nebija jādežūrē ?

3) CP būtu jādarbojas atklāti, taču uzskatu, ka arī "slēpņa metodes" mūsu valstī ir jāpiemēro. Tāda nu ir mūsu domāšana :" nav CP, var gāzt cik grib"

Lai nu kā, bet CP savus darbus ir jādara. Pie šiem darbiem darbiem jāpieskaita ARĪ ātruma kontrole (lai cik bēdīgi tas nebūtu). Žēl tikai, ka CP ātruma kontroli veic pamatā, nevis paralēli citiem darbiem....

p.s. Neesmu nedz CP,nedz kādas līdzīgas iestādes darbinieks.

Redaktors 20.marts 2002 14:41
0 0 Atbildēt

Wampirus:

Es neesmu par to, lai visi CP pārvāktos uz pārejām, bet šī uzkrītošā paslēpju spēlēšana tur, kur TAS NAV SVARĪGI ir muļķīga.

17310. viesis 20.marts 2002 14:51
0 0 Atbildēt

Čau! Protams - nepatīk jau mums šoferīšiem šitie slēpņi. Bet no otras puses...nezinu, laikam jau atbalstu to lietu. Bet par CSN pārkāpumiem pie gājēju pārejām gan pareizi, ka viņi mūs čakarē.

17325. viesis 20.marts 2002 15:26
0 0 Atbildēt

Manas domas: jāsoda gan vadītāji, gan gājēji.

17333. viesis 20.marts 2002 15:54
0 0 Atbildēt

17338. viesis 20.marts 2002 16:06
0 0 Atbildēt

Smieklīgi un nožēlojami!

Juris

17347. viesis 20.marts 2002 16:43
0 0 Atbildēt

mums ar puiku jaashkjeerso gaajeeju paareja (ar visaam ziimeem un sviitraam), lai tiktu uz beernudaarzu (tur arii saakumskola, uz kuru vecaaki jau vairs nevadaa, bet beerni var atnaakt pashi)...es riskeeju shkjeersot sho paareju tikai tad, ja visi auto ir pienaaciigaa attaalumaa vai arii, ja tuvojas trolejbuss (leenaaks)....divu gadu laikaa, kopsh meerojam sho celja posmu riitaa un vakaraa, kaadi 10 vadiitaaji ir apstaajushies (paldies vinjiem)...bet arii tas nav nekaads garants, ka tiksi paari tai paarejai ar veselu aadu - jo kaads aiz laipnaa autovadiitaaja braucoshss gudriitis raus pa kreisi un uzdos gaazi, lai apdziitu to stulbeni, kursh peekshnji iedomaajies bremzeet - un uzraus gaajeejam tieshi virsuu...taa ja, taadeelj es savam beernam nemaacu, ka shkjeersot paareju ir droshi - vinjsh tachu katru dienu redz, ka tie ir salti meli...

17351. viesis 20.marts 2002 16:50
0 0 Atbildēt

Dazhi mani komentari:

1. Piekritu, ka CP butu jakontrole gan atrums, gan gajeju parejas gan arii citi paarkapumi. Besi visatljautiba uz ielam.

2. Piekritu ka gajejus ari jakontrole. Tachu kursh to daris? No gajeja tak neko nepanjemsi. Ja katru stiept uz iecirkni neko nenopelnisi. A doma CP "vienu" nevajag?

3. Besi cilveku grupa skam ir visatljautiba. Pa Rigu var braukt >100km/h citus vaditajus var rupji piekast.

4. Pats esmu pa 10-20cm nepakljuvis (padies Dievam) zem CP mashinas uz parejas. Piekam bija saulaina diena un muguraa man bija kosha jaka.5. Pazistu cilveku kuram nepaviecas ka man. Ilgu laiku noguleja reanimacija, tagad ir aduzmaz ticis uz kajam, bet tapat staigaa ar spiekjiiti un ir drusku jociigs uzveviba. Kaa juus domajat vai kaads noticeeja tiem lieciniekiem kas redzeja ka policijas mashina uzbrauca shim cilvekam?

...

Neceru es vairs shajaa valsti uz kartibu vai vienliidzibu. Pareizaak vienlidziba jau ir. Tikai dazhi ire vienliidziigaki par citiem.

Skumji....

17373. viesis 20.marts 2002 20:13
0 0 Atbildēt

redaktorin redaktorin, tu jau atkal par to passu. kad i auto taisa akciju, tad visiem jaastaav uz pakallkaajaam un visu paareejo jaaaizmirst ai, ai, ai, redaktorinn. ko nu runaa, jaukais puika. nu naigi tev tie teksti jau nez kuro laiku vienaas sliedees iet un nemaz uz citu pusi nevirzaas. un ssii te skaistaa notaaja, ka radars un aatruma kontrole nav vajadziiga un paarkaapt aatruma ierobezzojumus ir normaali, jo tas jau ir tik cilveeciigi un kam negadaas... nu kaa viens sakariigs medijs var apgalvot ka aatruma paarkaapssana ir normaala padariissana... bet nu ja, es aizmirsu i auto un taa redaktorinnu... un te kam negaadaas aatrumu paarkaapt un te kan megadaas pie gajeeju paarejas apstaaties... tu esi lloti selektiivs. un tas nav pareizi. taapeec buutu jauki, ja reizeem speetu atmest savu nolaapiito sebjektiivismu kluut reaals... arii tad, jas materiaalu kaartiigi paarveidojot un ievirzot sev vajadziigajaa gultnee var izmantot sava reitinga celssanai.

17411. viesis 21.marts 2002 8:51
0 0 Atbildēt

Ceļu policistus ZIEPĒS. Redaktor - tā tik turēt.

Redaktors 22.marts 2002 13:05
0 0 Atbildēt

viesis 2002-03-20 20:13:38

... atbrauksi, parunāsim. Viss jau nav tik slikti, vienkārši, ja maigi rakstītu, tad neviens tam nepievērstu uzmanību. Cp ir vajadzīgi, tikai vajadzētu daudzas lietas pārdomāt.

17921. viesis 25.marts 2002 11:20
0 0 Atbildēt

Iauto rej, bet CP strādā tālāk!

17925. viesis 25.marts 2002 11:31
0 0 Atbildēt

Var jau saprast redaktoru. Ja jau vinjam pilseetaa patiek skrieties ar citiem pie luksofra, tad nav briinums, ka pie naakoshaa luksofora gaida vinju nepatiikams parsteigums CP personaa.

Un tad ir tracis! Kaa taa, kapeec mani, labaak tos, kas nelaizh gaajeejus, tie tak ir biistamaaki.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti