Zinātnieki ūdeņraža auto vērtē kā neperspektīvus 15

 
22.jūlijs 2003 9:24

Divi amerikāņu zinātnieki - Alekss Farels no Kalifornojas universitātes un Deivids Kits no Kārnegi-Melona universitātes - nopietni kritizē ideju par ūdeņraža automašīnu, apgalvojot, ka pasaulē valda pārmērīgs optimisms attiecībā uz šādā veidā darbināmiem spēkratiem.

Zinātnieki savā publikācijā žurnālā "Science" arī norāda, ka bez ievērības nepelnīti palikušas citas tehnoloģijas, kas varētu ļaut izveidot ekonomiski efektīvākus transporta līdzekļus, kas vienlaikus būtu arī droši apkārtējai videi.

Tiek uzskatīts, ka ūdeņraža dzinēji nepiesārņos gaisu un novērsīs siltumnīcas efektu. Tomēr, pēc Farela vārdiem, ūdeņraža degviela par "ekoloģiski tīru" varētu kļūt tikai attālā nākotnē. Maz ir tādu, kas aizdomājas, ka pašlaik ūdeņradis tiek iegūts no naftas un oglēm. Turklāt ražošanas procesā izdalās oglekļa dioksīds. Turklāt problemātiska ir arī ūdeņraža glabāšana un izplatīšana, pauž zinātnieki.

Pēc Kita aplēsēm, elektriskā automašīnas dzinēja ar ūdeņraža elementiem pašizmaksa pārsniegs 5000 ASV dolāru (2880 latu). Pie degvielas elementu pilnveidošanas vēl ir daudz jāstrādā, un šiem mērķiem ir vajadzīgas daudz lielākas summas nekā ASV varas iestāžu piešķirtā nauda. Pēc zinātnieku uzskata, labāk būtu pilnveidot jau esošās automašīnas, jo tas izmaksās simts reižu lētāk.

Nesen ASV prezidents Džordžs Bušs nāca klajā ar jaunām ūdeņraža automašīnu izstrādes iniciatīvām. Jaunajai valsts programmai, kas paredz izstrādāt nākotnes transporta līdzekļus, plānots piešķirt 1,7 miljardus ASV dolāru (vienu miljardu latu). Vislielākās cerības tiek saistītas ar tāda automašīnas dzinēja izveidi, kuru baros ūdeņraža degvielas elementi.

VAŠINGTONA, JUL 21, BNS/COMPULENTA

 
Visi komentāri
 
88431. viesis 22.jūlijs 2003 9:39
0 0 Atbildēt

Drīz bākā jauksim E95 un H2O 50/50 ;)

88442. viesis 22.jūlijs 2003 10:21
0 0 Atbildēt

heh, zinaatniekiem kontos gan jau ka ir ienaacies ne mazais kaaposts no naftiniekiem; vinjiem jau nu toch nav nekaadas intereses atbalstiit kaut kaadus alternatiivos veidus :D

88468. viesis 22.jūlijs 2003 12:08
0 0 Atbildēt

Kāda tur vēl neperspektivitāte. BMW jau sen uztaisījis 745h, kas rauj līdz sotakam 8 sekundēs!

88473. viesis 22.jūlijs 2003 12:38
0 0 Atbildēt

Ha ha ha. Amerikaanju zinaatnieki tur jau ne tikai Sadamam jaasmejas. Un kaada tur objektivitaate amiishiem jau pofig arii shie "Zinaatnieki" droshi vien brauc ar monstriem kas rij 2X litrinjus un piesaarnjo vidi vairaak kaa vidusmeera krievu traktors.

88478. viesis 22.jūlijs 2003 12:50
0 0 Atbildēt

Paga... Tur kaukas tai raxtaa teikc par uudenjrazha "razhoshanu". Mosh kaac specs var pakomenteet sho lietu?

88488. viesis 22.jūlijs 2003 13:06
0 0 Atbildēt

ak uztaisiijis gan? diivaini, ka jau nav pilna pasaule ar taadiem kakainiem bmw

88515. viesis 22.jūlijs 2003 14:30
0 0 Atbildēt

Nja, amerikāņu zinātnieki...un Bušs...kas nāk no senas naftinieku ģimenes...

Tomēr, benzīnam būs jāmeklē alternatīva agri vai vēlu - nafta kaut kad beigsies. Varbūt ne tik ātri kā prognozē, bet beigsies.

Ar ūdeņradi VAR darbināt iekšdedzes dzinējus, turklāt diezgan efektīvi, jo ūdeņradis sadegot dod vairāk enerģijas nekā benzīns. Ir tikai viena problēma - izmaksas. Ūdeņradi var iegūt ļoti dažādos veidos, tajā skaitā arī īzmantojot elektrolīzi, t.i. laižot strāvu caur ūdeni, un sadalot to ūdeņradī un skābeklī. Tikai, tam ir vajadzīgs milzonīgs daudzums elektrības, un tad 1 litrs ūdeņraža izmaksās sazin cik.

Droši vien, ka mēs redzēsim vairāk auto, kas iet uz elektrības, nevis uz ūdeņraža :) Akumulatorus tak ražo arvien ietilpīgākus, vai ne?

88535. viesis 22.jūlijs 2003 16:30
0 0 Atbildēt

Ar 120 litriem skjidraa uudenjrazha pa $0.59 var nobraukt 300 km.

88536. viesis 22.jūlijs 2003 16:33
0 0 Atbildēt

Ka tu zini, ka tik leti?!

88540. viesis 22.jūlijs 2003 16:44
0 0 Atbildēt

besii aaraa amerika ar visiem saviem herova zinaatniekiem lielaa henu izgudrotaajvalsts,neciessu ameriku uzdracciit uz vinu visiem ieteiktu

88553. viesis 22.jūlijs 2003 17:36
0 0 Atbildēt

To super duper megarulzīgo BMW 745h nav ielās, jo H uzpildes stacijas nav tik daudz, ir Minhenē, ko BMW pats uzstādīja un citur, kad būs tankštelles, būs arī megarulži (un otrādi)!

88555. viesis 22.jūlijs 2003 17:53
0 0 Atbildēt

1. H ir daudz biistamaaks par gaazi. 2. H, kas ieguuts elektroliizes rezultaata tieshaam izmaksaa daargi.

88566. viesis 22.jūlijs 2003 20:55
0 0 Atbildēt

elektrība takš neko nemaksā. maksā transportēšana utt. uzbūvē vienu atomelektrostaciju un sadala pāris okeānus h2 un o2 dažu gadu laikā :)

tiekam pie ūdeņraža un vēl atmosfērā iepludinam to pašu skābekli, kas nepieciešams lai tas h2 atkal sadegtu. sanāk ka jātransportē tikai h2, bet o2 pats apstaigās zemīti.

incanti kāds ir to h2 motorīšu lietderības koeficients? parastiem iekšdedzes dzinējiem tas svārstās no 15 līdz 25%.

protams, ja elektrību ražo sadedzinot naftas produktus, tad gan nekādas varkas nesanāk.

88674. viesis 23.jūlijs 2003 11:33
0 0 Atbildēt

man tik interesee, kaadi materiaali tiek izmantoti teixim izpluudee - aaraa tak naak nekas cic, kaa fakin karsti tvaiki :)

102129. viesis 23.oktobris 2003 17:12
0 0 Atbildēt

Ir dzirdeets, ka progress alternatiivaas energjijas dzineeju jomaa ir iespaidiigs, tachu taa teikt, sprunguli spiekjos baazh naftinieki. Nav jaabuut iipashi apkjeeriigam, lai saprastu, ka kameer peedeejaa naftas piliite nebuus izsuukneeta un notirgota, tikmeer alternatiivaa degviela vienkaarshi tirguu neparaadiisies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti